Novinky
S novým Audi Q8 e-tron poprvé v Česku: Překvapivě více předokolka! Konečně dojede dál, cenou se však nepodbízí
34 komentářů
Robert Hlavaty
5
Tak počítám, že tuhle větu si v ČR řekne tak do 10 lidí ročně.... V jejich očích to bude super auto, nízké, lehké, skvěle ovladatelné SUV se skvělou spotřebou a tedy i dojezdem za krásnou cenu... Zbytek motoristické populace si řekne, že se v Audi zbláznili... 😄
To je strašná hmotnost. Mé E63 (W213) má v papírech 2065 kg a vždy, když jedu sám po okreskách, říkám si, o kolik by to bylo lepší svezení, kdyby mělo o 300 kg. méně.
Jak může být toto ekologické? Chápu, že to může být lokálně bezemisní, ale přece tahat takovou hmotnost je všechno jen ne ekologické.
Jak může být toto ekologické? Chápu, že to může být lokálně bezemisní, ale přece tahat takovou hmotnost je všechno jen ne ekologické.
I navzdory tomu, že to má dle článku nové baterie s vyšší energetickou hustotou. V článku je i napsaný reálný dojezd při 80% baterky: 320 km. Takže při cestování každých 250 km cca 30 minut zastávka. "Top produkt" 😐
Cez vikend som preletel nemecku dialnicu, stretol som nejaky presun veteranov, opel gt, kadett kupe zo 60tych rokov, prve 911, cortiny atd a az v priamom porovnani s dnesnymi autami si clovek uvedomi ten narast velkosti/hmotnosti. Tie stare auta boli malicke aj v porovnani s dnesnymi fiestami, fabiami
SUV o váze pikapu RAM.
nekup to 😄 😄
nekup to 😄 😄
Tebou obvykle doporučované Durango má 2411 kg. Tam to nevadí? Je o cca 70 kg lehčí než Dodge Ram.
On by doporučil něco rusáckého, ale jejich vrchol je buchanka. :-!
Vrchol ruských SUV je Aurus Komendant, když už si to sem zatáhl. Zkus si vygooglit jak to vypadá, Lojzíku 😄
Až na to, že jeho techniku kompletně vyvinuly západní firmy. A až na to, že se tento pseudo Rolls stále vyrábí jen ručně, v malých sériích... Plánovaná malosériová výroba v řádech tisíců ročně zůstala v říši ruSSáckých snů... 😒] :no:
Vyvíjel to NAMI a Porsche design, ony všechny západní automobilky pracovaly samostatně, Porsche design, Lotus engineering, Pininfarina nikomu nepomáhaj a nepomáhaly a co zajít trošku do historie, Vignale, Bertone, Ghia atd nikomu nekarosovaly auta a menší automobilky nikdy nekupovaly motory a převodovky od fordu, chrysleru, gm, mercedesu, bmw atd
Výroba v Jelabuze i v institutu NAMI saozřejmě běží, a to jak Senatu, tak Komedantu
Výroba v Jelabuze i v institutu NAMI saozřejmě běží, a to jak Senatu, tak Komedantu
Durango má V8 a nikde se nechlubí že je to eko vozítko......
“SUV o hmotnosti pikapu. Nekup to.”
Ani slovo o ekologii. Vadí ti, že je to těžké. Tramvaj váží stokrát víc. Takže není ekologická? Co metro? Jak souvisí hmotnost s ekologií? Durango vyprodukuje smradu a hluku hromadu. Tohle auto žádný. Rozdíl 150 kg v hmotnosti.
Ani slovo o ekologii. Vadí ti, že je to těžké. Tramvaj váží stokrát víc. Takže není ekologická? Co metro? Jak souvisí hmotnost s ekologií? Durango vyprodukuje smradu a hluku hromadu. Tohle auto žádný. Rozdíl 150 kg v hmotnosti.
Když z hlavního nádraží pojede do Záběhlic metro, tramvaj nebo autobus, co bude víc ekologické? to nejlehčí, takže autobus? Proč bych to nemohl srovnávat, když všechno slouží k přepravě lidí? A je mi buřt, jestli to jede po kolejích nebo letí vzduchem... Ale jestli po tobě nechci zbytečně moc informací, tvoje mozková kapacita stačí na ctrl+c a ctrl+v
Evropské automobilky byly vždyky napřed ne, proti americkýcm, takže to SUV má být tak o 350 kg lehčí jak Durango. Proč není?
Tramvaj je super ekologická, má komín v Počeradech a Tušimících. Stejně jako metro.
Bus co jezdí na CNG (většina meziměstkých) má zas komín na Sibiři nebo v Norsku.
Vyber si 😄
Ekologické není při našem energetickém mixu nic z toho co jsi jmenoval.
A lokální emise sou naprosto nepodstatné z pohledu globálních emisí a strašáka oteplení planety.
Opakuju po 45 - jestli je Komín na Kladně nebo v Guanz ghou nebo v Novosibirsku je z pohledu globálních emisí úplně jedno.
Tramvaj je super ekologická, má komín v Počeradech a Tušimících. Stejně jako metro.
Bus co jezdí na CNG (většina meziměstkých) má zas komín na Sibiři nebo v Norsku.
Vyber si 😄
Ekologické není při našem energetickém mixu nic z toho co jsi jmenoval.
A lokální emise sou naprosto nepodstatné z pohledu globálních emisí a strašáka oteplení planety.
Opakuju po 45 - jestli je Komín na Kladně nebo v Guanz ghou nebo v Novosibirsku je z pohledu globálních emisí úplně jedno.
Citace😒br />
....Elektromotor na zadní nápravě nově disponuje 14 vinutími ve statoru místo 12, takže při stejném elektrickém proudu vytváří silnější magnetické pole a tím vyšší točivý moment. Taktéž můžeme říci, že při stejném točivém momentu elektromotor odebírá méně proudu.....
To je sice hezké, ale pro efektivitu to žádný význam nemá. Pokud přidáme vinutí, pro stejný proud potřebujeme větší napětí. Takže motor sice poskytne větší výkon, ale zároveň žere víc energie.
Zázraky se nedějí, prostě jen použili výkonnější motor
To je sice hezké, ale pro efektivitu to žádný význam nemá. Pokud přidáme vinutí, pro stejný proud potřebujeme větší napětí. Takže motor sice poskytne větší výkon, ale zároveň žere víc energie.
Zázraky se nedějí, prostě jen použili výkonnější motor
pekny auto, slusnej podvozek, baterky vetsi a oproti konkurenci (ix, eqs, tmx) je nejlevnejsi. Zakladni verze pro dojizdeni po cr postaci, coz se o zakladu ix rict neda. Konfigurace bez zbyzecnosti ale s vetranou kuzi je kolem 2,8, coz je urcite lepsi nez smrduta s6. Ostatne ta vazi 2,2tuny s veskerou vahou na predku. Tohle muze jezdit klidne i lip. Ostatne naftova sq8 vazi 2,5tuny a hadam ze sq5 tdi taky nema 1600kg
1. S6 nemá 2,2 tuny ale 2,03 tuny (EU hmotnost s řidičem), takže je o 720 kg lehčí než tahle SQ8, která má EU hmotnost 2750 kg.
2. Rozložení hmotnosti u prázdného auta je 54,3 / 45,7 %, což je dost daleko od veškeré hmotnosti na předku.
3. V českém výrobním mixu elektřiny je S6 méně smrdutá než SQ8 e-tron, který si pápne 30-35 kWh/100km.
4. Nejpodstatnější je, že S6 je daleko universálnější, protože se jeden nemusí starat o nabíjení a jenom jezdí.
5. A že by vysoké SUV s vysokým těžištěm (a navíc s třičtvrtě tunovou nadváhou) jezdilo lépe než klasický sedan nebo kombi, tak to už je totální hámotina.
2. Rozložení hmotnosti u prázdného auta je 54,3 / 45,7 %, což je dost daleko od veškeré hmotnosti na předku.
3. V českém výrobním mixu elektřiny je S6 méně smrdutá než SQ8 e-tron, který si pápne 30-35 kWh/100km.
4. Nejpodstatnější je, že S6 je daleko universálnější, protože se jeden nemusí starat o nabíjení a jenom jezdí.
5. A že by vysoké SUV s vysokým těžištěm (a navíc s třičtvrtě tunovou nadváhou) jezdilo lépe než klasický sedan nebo kombi, tak to už je totální hámotina.
"V českém výrobním mixu elektřiny je S6 méně smrdutá než SQ8 e-tron, který si pápne 30-35 kWh/100km."
Kolik NOx nebo benzo(a)pyrenu vyrobí elektrárna ve výšce 0,5-2m nad zemí ve městech? Dost pochybuju, že víc než smrdutá S6.
Kolik NOx nebo benzo(a)pyrenu vyrobí elektrárna ve výšce 0,5-2m nad zemí ve městech? Dost pochybuju, že víc než smrdutá S6.
audi s6 2,2 tuny zdroj😒br />
https😐/www.auto.cz/…sky-ideal-146343
rozdil
tedy 400kg vuci testovanymu etronu, kterej je sirsi a muze mit setrvacny momenty dost podobny
55:45 znamena na predku vic jak o 200kg navic, uz v zakladni nafte je to na predek tezky natoz pak verze s6. Pro srovnani test slovaku bmw 545e, nejvetsi rozdil mezi kolama (vcetne leva/prava) byl nizky desitky kg.
Takze pokud muze bejt sportovni s6 s kamnama pod kapotou muze todle klidne mit 2,6tuny. Ostatne v8 cayenne/x5 maj taky kolem 2,4tuny
https😐/www.auto.cz/…sky-ideal-146343
rozdil
tedy 400kg vuci testovanymu etronu, kterej je sirsi a muze mit setrvacny momenty dost podobny
55:45 znamena na predku vic jak o 200kg navic, uz v zakladni nafte je to na predek tezky natoz pak verze s6. Pro srovnani test slovaku bmw 545e, nejvetsi rozdil mezi kolama (vcetne leva/prava) byl nizky desitky kg.
Takze pokud muze bejt sportovni s6 s kamnama pod kapotou muze todle klidne mit 2,6tuny. Ostatne v8 cayenne/x5 maj taky kolem 2,4tuny
https😐/www.audi.cz/…t/technicka-data
tady 2095 kg, tzn tvýhc 2030 + 75kg EU řidič...
Každopádně mám A6 3,0 tdi doma a má to 2 tuny reálně, já jezdím s X5 PHEV která má reálně skoro 2600kg a rozdíl v odkloněný zatáčce na podobně sjetých gumách (jedno Conti, druhý Pirelli) je 70 vs 71km/h ve prospěch kombíku (zkoušeno opakovaně v takových rychlostech na ruzných površích, oboje vzduch, X5 má natáčení zadních kol, audi ne, stabilizátoy nemá ani jedno). A6 je výrazněji nedotáčivá, tam, kde se přehazuje jedna strana na druhou to je podobně. Rozdíl je znát víc v naprostým extrému za hranou adheze při přehazování z jedný strany na druhou a vykejváním, ale to se bavím o situaci, kdy už se opravdu modlíš a jde to houpáním ven. Navíc audi na to zdaleka nemá brzdy. Hmotnost u takovýhodle auta je číslo v techničáku, nic víc, nic míň. Vím moc dobře, jakej je rozdíl mezi mx5 vs 2t mnohem silnejším kabriem. Ale tady se bavíme o kombíku s dízlem a nebo elektrickým SUV a tam je naprosto jedno, jestli to má 2,2 nebo 2,6 tuny.
tady 2095 kg, tzn tvýhc 2030 + 75kg EU řidič...
Každopádně mám A6 3,0 tdi doma a má to 2 tuny reálně, já jezdím s X5 PHEV která má reálně skoro 2600kg a rozdíl v odkloněný zatáčce na podobně sjetých gumách (jedno Conti, druhý Pirelli) je 70 vs 71km/h ve prospěch kombíku (zkoušeno opakovaně v takových rychlostech na ruzných površích, oboje vzduch, X5 má natáčení zadních kol, audi ne, stabilizátoy nemá ani jedno). A6 je výrazněji nedotáčivá, tam, kde se přehazuje jedna strana na druhou to je podobně. Rozdíl je znát víc v naprostým extrému za hranou adheze při přehazování z jedný strany na druhou a vykejváním, ale to se bavím o situaci, kdy už se opravdu modlíš a jde to houpáním ven. Navíc audi na to zdaleka nemá brzdy. Hmotnost u takovýhodle auta je číslo v techničáku, nic víc, nic míň. Vím moc dobře, jakej je rozdíl mezi mx5 vs 2t mnohem silnejším kabriem. Ale tady se bavíme o kombíku s dízlem a nebo elektrickým SUV a tam je naprosto jedno, jestli to má 2,2 nebo 2,6 tuny.
Nejprve píšeš o S6 a pak sem dáš odkaz na S6 Avant. 2030 je S6 (o které jsi psal) včetně řidiče a zavazadel, stejně tak je 2095 u Avantu včetně řidiče a zavazadel.
Porovnával jsi S6 a e-tron, nevím proč sem teď taháš X5 PHEV. Jak to souvisí?
Kdybys porovnával s S6 a třeba e-tron GT, tak neřeknu ani popel, to je EV, které z hlediska jízdních vlastností určitě snese srovnání se sedanem nebo kombi s ICE, ale e-tron Q8 je to nejhorší EV od Audi, zastaralá 400V architektura, platforma společná s ICE, takže kompromis na kompromis, protože platforma musí zvládat jak zabudování ICE včetně kardanů, diferenciálů etc. a tudíž když musí zvládat zároveň zabudování battery packu, tak ten je umístěn velmi kompromisně (na poměry EV s dedikovanou platformou, baterky jsou jenom částečně v podlaze, část je zvednutá pod zadní sedačky), takže ne, e-tron q8 nikdy nebude jezdit jako sedan/kombík S6.
Konec konců v následujících odkazech máš přesně odměřenou dynamiku v oblouku jak S6 Avant, tak e-tronu (kapitola technických dat "farhdynamik")
S6 slalom 64,8 km/h, e-tron slalom 61,7 km/h
S6 dvojitý vyhýbací manévr 134,2 km/h, e-tron dvojitý vyhýbací manévr 124,9 km/h
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
Porovnával jsi S6 a e-tron, nevím proč sem teď taháš X5 PHEV. Jak to souvisí?
Kdybys porovnával s S6 a třeba e-tron GT, tak neřeknu ani popel, to je EV, které z hlediska jízdních vlastností určitě snese srovnání se sedanem nebo kombi s ICE, ale e-tron Q8 je to nejhorší EV od Audi, zastaralá 400V architektura, platforma společná s ICE, takže kompromis na kompromis, protože platforma musí zvládat jak zabudování ICE včetně kardanů, diferenciálů etc. a tudíž když musí zvládat zároveň zabudování battery packu, tak ten je umístěn velmi kompromisně (na poměry EV s dedikovanou platformou, baterky jsou jenom částečně v podlaze, část je zvednutá pod zadní sedačky), takže ne, e-tron q8 nikdy nebude jezdit jako sedan/kombík S6.
Konec konců v následujících odkazech máš přesně odměřenou dynamiku v oblouku jak S6 Avant, tak e-tronu (kapitola technických dat "farhdynamik")
S6 slalom 64,8 km/h, e-tron slalom 61,7 km/h
S6 dvojitý vyhýbací manévr 134,2 km/h, e-tron dvojitý vyhýbací manévr 124,9 km/h
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
chtel jsem jenom rict, ze hmotnost u naftovyho (dobre sedanu) a elektrickyho suv je uplne podradna informace. Nikdo kdo chce jezdit svizne a pro zabavu si to nekoupi, protoze je na trhu mnohem lip jezdicich aut nez je s6 nebo ten etron. Oboje je to kram hluboko pod prumerem a ta s6 je v ramci kazegorie jeste horsi nez etron ve svy. Viz e400d nebo temer libovolna 5er, ktery snad v kazdym testu audi nakopaly. Protoze je to naftova pixla tezka na cumak. A proto jsem v kontextu toho psal, ze mi q8 etron nevadi, protoze v mejch ocich v kategorii elektro suv rozhodne neni nejhorsi. Ix ma taky 400v a je realne taky na spalovaci platforme. Eqs suv 400v, volvo pokud vim taky a tesla tusim take.
A nejhorsi elektro od audi, jako q4 nema brzdy, q6 zatim nikde takze jim zbejva audi taycan.
Proste tvrdim, ze u takovyho auta je uplne jedno jak je tezky. A navic sq7 vazi stejne a naftova byla tezka na cumak a nikomu to tu nevadilo, ale u tohodle mi to prijde kdo chce psa…
A nejhorsi elektro od audi, jako q4 nema brzdy, q6 zatim nikde takze jim zbejva audi taycan.
Proste tvrdim, ze u takovyho auta je uplne jedno jak je tezky. A navic sq7 vazi stejne a naftova byla tezka na cumak a nikomu to tu nevadilo, ale u tohodle mi to prijde kdo chce psa…
31kW/min ???
Nějak na to nemůžu přijít, krom toho, že všechny verze bez ohledu na baterii a karoserii váží stejně...
Nějak na to nemůžu přijít, krom toho, že všechny verze bez ohledu na baterii a karoserii váží stejně...
...úplně nejlépe autor textu, vysvětlit přesněji význam pojmu "tužší ložiska přední nápravy"? Zejména o která ložiska se jedná a čím se u ložiska vyznačuje vyšší tuhost.
(...Strmější řízení doplňují tužší ložiska přední nápravy. ...) Jediné, co mě napadá je snad že horní uložení ložiska do karosérie na horním konci tlumiče u nápravy McPherson bude z tvrdší gumy. Pokud tedy auto McPherson má.
Ale napsat to takhle?
(...Strmější řízení doplňují tužší ložiska přední nápravy. ...) Jediné, co mě napadá je snad že horní uložení ložiska do karosérie na horním konci tlumiče u nápravy McPherson bude z tvrdší gumy. Pokud tedy auto McPherson má.
Ale napsat to takhle?