Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Austral 1.3 TCe 140 MHEV – Známý neznámý

V hierarchii Renaultu nezůstal za poslední roky vyjma malých aut kámen na kameni. Restrukturalizace modelů přinesla i jeden zcela nový, byť v osvědčeném karosářském provedení.
Zpět na článek
3. 4. 2023 13:53
3. 4. 2023 15:47
3. 4. 2023 16:13
4. 4. 2023 08:13
3. 4. 2023 13:56
3. 4. 2023 16:24
3. 4. 2023 19:25
3. 4. 2023 15:34
3. 4. 2023 15:46
3. 4. 2023 15:52
3. 4. 2023 16:00
3. 4. 2023 16:31
3. 4. 2023 16:40
3. 4. 2023 16:44
3. 4. 2023 16:44
3. 4. 2023 16:49
3. 4. 2023 17:06
3. 4. 2023 17:12
3. 4. 2023 17:59
4. 4. 2023 08:29
4. 4. 2023 08:37
4. 4. 2023 08:54
3. 4. 2023 19:29
4. 4. 2023 08:30
4. 4. 2023 09:28
4. 4. 2023 11:15
4. 4. 2023 11:28
4. 4. 2023 11:54
4. 4. 2023 16:40
3. 4. 2023 19:12
3. 4. 2023 19:20
3. 4. 2023 19:28
4. 4. 2023 06:27
3. 4. 2023 16:58
3. 4. 2023 17:09
3. 4. 2023 17:55
3. 4. 2023 21:12
3. 4. 2023 21:26
3. 4. 2023 21:31
3. 4. 2023 21:45
3. 4. 2023 21:59
4. 4. 2023 08:19
4. 4. 2023 08:32
4. 4. 2023 09:18
4. 4. 2023 11:22
5. 4. 2023 10:20
5. 4. 2023 10:26
4. 4. 2023 10:21
4. 4. 2023 10:39
4. 4. 2023 22:42
5. 4. 2023 09:24
5. 4. 2023 21:59
3. 4. 2023 16:57
3. 4. 2023 17:43
4. 4. 2023 10:15
4. 4. 2023 05:54
4. 4. 2023 09:55
4. 4. 2023 11:23
5. 4. 2023 08:34
4. 4. 2023 19:18
Avatar - lamal
3. 4. 2023 13:53
Austral
Test nevyznel uplne zle, chce to zrovnavacku so Skodou, Koreou a Cinou.
MG tam ma teraz za dobre peniaze HS s 1.5T (GM motor z Insignie) minus 110 tis kč, oproti Austalu, nema akurat LED svetla, ale ma multilink. Pred zakaznikmi, ktori neriesia hlavne display by to mohlo Australa potrapit. Podla ohlasov je MG nezvyklo kvalitne postavene. https://www.youtube.com/watch?…

PS: dik za zmienku o riadeni a podvozku, mohlo by sa z toho stat mile pravidlo :-)
Rozbalit vlákno
4
3. 4. 2023 15:47
Re: Austral
MG. Ale no tak...

Myslím, že nightmare Australu se jmenuje Tucson. Musí se cenově dostal alespoň na jeho úrověň. Jinak to minimálně u nás úspěch nebude.

K tvému PS - jo :yes:
Avatar - lamal
3. 4. 2023 16:13
Re: Austral
Jukol si na ten test ? Ano Renault je zvucnejsia znacka, otazka je co uprednostni zakaznik-praktik, podobnou cestou sla Kórea a velmi rychlo to tu prevalcovala :-)
Avatar - 3_diamanty
3. 4. 2023 19:52
Re: Austral
V poslednej dobe uz vidim par MG u nas ( predavaju sa u nas v KE spolu s mitsu pod jednou strechou ) ... ale skor vidim tie mensie suv ZS... to ZS sa mi paci v takej tej krasnej modrej metle... ale aj ta tigria oranzova je pekna... tu v tomto pripade postaci aj litrove turbo ... za tym ZS sa fakt rad otocim ( ma lepsie zvladnuty face aj zadok ako vacsie HS ) a aspon si aj dnes este stale mozu ludia dopriat prakticke a dobre vyzerajuce auto za este ferovu cenu ... za take ZS sa fakt clovek hanbit nemusi a sam si ho rad v buducnosti vyskusam ... urcite horsi kusok ako nejaka vitara ( samozrejme v dvojkolke ... co do kvality aj vybavy ) to nebude
Avatar - lamal
4. 4. 2023 08:13
Re: Austral
Mne sa to mensie ZS naopak nepozdava hlavne zo zadu, HS mi pride sice genericky dizajn ale hodnotnejsie. Za tie prachy asi dobre oboje. HS ma oproti Vitare lepsi crash test aj ten multilink, akurat trochu viac zerie no, ale mozno po zabehu sa to trochu zlepsi...
Avatar - Emel
3. 4. 2023 13:56
Aerodynamika
Cx 0.28... obecně to žádný zázrak není, na SUV je to ale dost slušná hodnota, ne? Fajn, že to nevyzuje fanoušky z papučí, to asi nevyzuje, ale mluvit o hendikepu je asi taky zbytečný. Nebo jak se teď pohybuje SUV širší špička?
Jinak docela hezký auto, pěkný kola (i když 19" jsou overkill, ne že ne)... i vnitřek by vypadal dobře, nebýt toho displejového království.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2023 15:08
Re: Aerodynamika
motůrek 1,3 :no: :-[]
3. 4. 2023 15:42
Re: Aerodynamika
Nedá se ti, že se z tebe pomalu stává fanatik? Ten "motůrek" umí 260 Nm. A nevím jak verze s baterkou, ale čistě benzínový jede a nežere. A je nesmírně kultivovaný.
3. 4. 2023 16:34
Re: Aerodynamika
taky mi to prijde jako lemra lina, na druhou stranu winova legendarni, opevovana, smradlava a jedovata 1.9tdi 66kW s traktorovym projevem mela zrychleni na stovku za necelejch 14 a tocila lehce pres 200Nm
3. 4. 2023 23:15
Re: Aerodynamika
Netrep. Nikdy si v tom nesedel a píšeš jak retard.
4. 4. 2023 08:55
Re: Aerodynamika
bez past ty ovecky nekam na salas
Avatar - Ji/Ri
4. 4. 2023 09:42
Re: Aerodynamika
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] zabil
4. 4. 2023 12:07
Re: Aerodynamika
Jak retard. Presne.
4. 4. 2023 10:23
Re: Aerodynamika
Mno, chce to asi projet. Takhle jen teoretizujeme.
3. 4. 2023 16:20
Re: Aerodynamika
Cx nezávisí na velikosti vozidla ;-)
Avatar - Emel
3. 4. 2023 16:24
Re: Aerodynamika
Ale na tvaru ano. Jasně, pokud bys prostě vzal auto a zvětšil ho třeba o 10% ve všech rozměrech, pak se Cx nezmění. Ale pokud máš nízké dlouhé auto jako je třeba Octavia a proti němu kratší vysoké auto jako třeba Karoq, no tak typicky ta Octavia bude mít Cx lepší. Nejen celkový odpor, ale i to Cx.
Zpět k mojí otázce - co považuješ za referenční "dobré" Cx u SUV? Pokud se nepletu, tak EQB má třeba taky 0,28...
3. 4. 2023 16:50
Re: Aerodynamika
Určitě jde navrhnout nízké dlouhé auto tak, aby mělo Cx vyšší než kratší vysoké.
3. 4. 2023 16:54
Re: Aerodynamika
zprznit jde vsechno, ale v realu to je tak, jak pise emel
Avatar - Emel
3. 4. 2023 19:25
Re: Aerodynamika
To určitě jde, můžeme tu zabřednout do teoretických diskusí o nejlepším tvaru a tak... ale já bych to spíš vzal prakticky... protože to sice úplně nesleduju, ale v rámci "normálních" SUV je podle mě 0,28 fakt širší špička... ne?
3. 4. 2023 20:21
Re: Aerodynamika
https://en.m.wikipedia.org/…drag_coefficient

Moc SUV lepších než 0,28 tam není a všechno to jsou elektromobily, jestli se nepletu.
3. 4. 2023 14:54
Nepotentní motor
to zní jak klauzovština, česky je snad impotentní.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2023 15:13
Re: Nepotentní motor
Nepotentní nebo impotentní, oboje přesně popisuje schopnosti motoru.
Chci vidět, jak to pojede s vybitou baterií :-) :-) :-)
Příklad:
PHEV Mazda CX-60 s plně nabitou 5,5 z 0 na 100. 1,5 litrů na 100 km
S vybitou baterií 10,5 z 0 na sto. Tedy prakticky za dvojnásobek. 9,5 litrů na 100 km
Poctivý diesel má jednu hodnotu, 7,4 z 0 na 100 a 5,5 litrů na 100 km. A není to na papíře, je to realita na kterou se lze spolehnout, testy visí na U-tube.
Avatar - lamal
3. 4. 2023 15:17
Re: Nepotentní motor
´´Elektrická výpomoc je tady minimální, však má také akumulátor mild-hybridní soustavy kapacitu jen 0,15 kWh. Logicky tedy ani vliv na spotřebu není tak výrazný.´´

´´Chci vidět, jak to pojede s vybitou baterií ´´ - tak isto lol
3. 4. 2023 19:50
Re: Nepotentní motor
Jakmile se vybije baterka, nevyjede to kopec a musíš na nabíječku.... ;-)
Avatar - del42sa
4. 4. 2023 20:23
Re: Nepotentní motor
ten max výkon je chvilková hodnota výkonu, když má elektromotor zrovna odkud brát, stačí 2x nebo 3x razantně zrychlit, pidibaterka s kapacitou 0,15 kWh se vybije a rázem je z toho utahaná nudle se 103 koníky, která sebou musí tahat velkou krabici navíc zatíženou oproti normálním autům babiliónem motorů, baterek a převodovek. Slabý spalovák a relativně silný elektromotor dávají na papíře rádoby slibné hodnoty výkonu, ale v praxi takovéto kombinace jsou možná přijatelné po městě, ale na dálnici bude ten tříhrnek utrpení.
Avatar - Emel
4. 4. 2023 20:53
Re: Nepotentní motor
1.3TCe je čtyřválec, ne tříválec... má 103kW, ne koní... a hmotnost je pod 1400, právě proto, že tu bambilion baterek ani převodovek není. Ty píšeš o nějakém úplně jiném autě?
Avatar - del42sa
5. 4. 2023 09:24
Re: Nepotentní motor
jj sorry to mělo patřit novému Espace .... , nicméně nepotentní ten motor tohoto Renaultu je. Když to srovnám s C5- aircross, který má třívalec 1,2l bez mildhybridní pomoci , také s 6 stupnovým manuálem a podobnou spotřebou. Maximálka 188km/h

Přitom motor tohoto Renaultu má vyšší točivý moment než Pure Tech v Citroenu a ještě mu pomáhá elektromotor.

https://autogrip.sk/…neodsuzdujte-ho/
Avatar - Mikesus
5. 4. 2023 10:02
Re: Nepotentní motor
a co není k pochopení na "175km/h elektronicky omezeno"?
Avatar - del42sa
5. 4. 2023 10:31
Re: Nepotentní motor
vůbec nejde o maximálku (vím že tam je omezovač), ale o pružné zrychlení a spotřebu. Motor Renaultu by měl být papírově lepší, vypomáhá si elektromotorem, je to navíc čtyřválec, ale lepší není ... :-!
Avatar - Mikesus
5. 4. 2023 17:10
Re: Nepotentní motor
Ale jedině co jsi ve svém příspěvku zmínil bylo srovnání maximalky. Nikoliv pružnost.
3. 4. 2023 15:39
Re: Nepotentní motor
Chtěl bych těch 5,5 v reálu ve velkém SUV vidět. Hlavně na dálnici.

Jinak nepopírám, že je to super auto. A že PHEV je pro většinu uživatelů nesmysl, kor když jako v tomto případě je auto někdy Dr. Jekyll a někdy Mr. Hyde. Tohle Mazdě moc nejde.

No ale tady se bavíme o R, který má dle mého spotřebu velmi, velmi slušnou, šlapající na paty dieselu. Až na tu dálnici.
Avatar - Emel
3. 4. 2023 15:40
Re: Nepotentní motor
Wine, ty nejsi schopný napsat příspěvek bez té CX-60? :-) I když tady není vůbec relevantní?
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:06
Re: Nepotentní motor
Asi je objednaná ne? :D Tak prostě musí obhájit garáž... hele, došlo mu, že tohle vlastně není plug in hybrid, ani fullhybrid, ale benzin s rozšířeným start stopem ?
Avatar - Mikesus
3. 4. 2023 21:28
Re: Nepotentní motor
nedošlo. Jakmile to nesmrdí, tak nepozná rozdíly v technice.
3. 4. 2023 15:34
Hezký
Za mě moc hezký auto, ceny na novinku poměrně dobré, do měsíce dvou bude jistě akční ceník, to Renault umí.

Obrovský fail, že TCe 140 s manuálem dává Renault jen do základní, byť velmi bohaté výbavy. Ale v současné době v tom R není zdaleka sám.

TCe 140 a líný? Zajímalo by mě, jak se osazením baterky změnilo naladění motoru. Máme ho v rodině bez elektrifikace a jede výborně.
Spotřeba Australu po městě i mimo super, dálnice nad 8 - zde je vidět že fyzika je fyzika a zázrak se nekoná.

19ky jsou overkill, Emel má pravdu. Vtipné je, že od dalších výbav jsou 20ky, tzn. 19ky jsou nejmenší kola! Zde dostal efekt přednost před praktičností a je to škoda.

Tak jo - za mě R dnes po dlouhé době :yes: , snad se po letech tápání našli.

Ps.: Ach ta vlečka, do fakt nešlo do tak drahého auta dávat 4control standardně?
Rozbalit vlákno
54
Avatar - Emel
3. 4. 2023 15:46
Re: Hezký
TCe sám o sobě asi líný není, jenom Austral už je relativně větší auto. Ale úplně bych se toho taky nebál, konec konců, Karoq 1.5TSI je tu pomalu diskusní ikona a to je něco podobnýho :-D

K těm kolům - Renault pokračuje ve svém zajímavém přístupu, který začal u Scenicu, kdy kombinuje větší průměr s menší šířkou - tady 205/55 R19. Teoreticky by takové kolo nemuselo být těžší, než třeba 225/45/18... a teoreticky bude podobná i styčná plocha. Tak možná proč ne...

RE-PS: 4control je ale taky vlečka... ne?
3. 4. 2023 15:52
Re: Hezký
TCe je lepší než 1,5 TSI. V podstatě ve všech ohledech. A Austral je docela lehkej...

Ty kola - pravda. Ale ten profil není z nejvyšších. Ale OK, nevím, nejel jsem. Ale těch 20tek bych se už bál. BTW - u Scénicu to funguje.

Ano, 4control je vlečka. Ale vlečka "s bonusem" a chápu její výhody/nevýhody oproti multilinku. Samotná vlečka má výhodu jedinou - cenu. Jo a prostorovou nenáročnost.
Avatar - Emel
3. 4. 2023 16:00
Re: Hezký
Když já jsem spíš na čísla než na dojmy. Karoq 1.5TSI má vMax 211km/h a 0-100 8,8s, to je rozdíl minimálně třídy oproti 175km/h a 10,7s. Nevím jestli je teda Renault přehnaně opatrnej nebo Škodovka optimistická... spíš ale ne, zejm. ta vMax je fakt o parník.
Profil 205/55 je zlatá klasika, akorát to kdysi měly vozy střední třídy na 16" (205/55 R16)... takže by to mělo být ok.
PS: perlička - Scala má sériově 205/55 R16 a Kamiq 205/60 R16, ale schválené je pro Kamiq oboje...
3. 4. 2023 16:31
Re: Hezký
me ten motor nebo spis cely auto komplexne prijde tak nejak francouzsky dojebany
maximalni vykon pri dyzlovejch 4.5tis otackach, jako kdyby pak uz nebylo nic nebo hodne malo
pak by se nebylo co divit, ze to je liny i pres papirovejch 103kW a 260Nm
a ta maximalka nejspis elektronicky omezena (mizerny jizdni vlastnosti vysoky kozy ??) nebo to je blbe zprevodovany, jinak si to nedokazu vysvetlit
jestli by na 175km/h potreboval 103kW, tak pro karokovou maximalku 211 u 1.5tsi by bylo potreba 180kW (treti mocnina rychlosti), coz u vetsiho kadaka staci na 234 ...
Avatar - Emel
3. 4. 2023 16:40
Re: Hezký
Mocnina druhá, ne? P = C*S*Ro*V2
Každopádně třeba Kuga 88kW má 184km/h, takže ta hodnota pro 103kW opravdu není moc dobrá. Elektronicky omezené spíš ne, nešikovně zpřevodované to klidně být může... ale zase když to má od 3500 cca. 100kW, tak by snad nemělo bejt tak těžký se do toho nějakým kvaltem trefit, ne?
3. 4. 2023 16:44
Re: Hezký
energie, sila, aerodynamickej odpor, spotreba .. druha mocnina
vykon treti (P = F*v, F ~ v^2)
3. 4. 2023 16:44
Re: Hezký
Na technických webech se píše, že ta Vmax je "limited"
https://zeperfs.com/…el6985-10768.htm
Renault se před časem přidal k Volvu s "nápadem" omezit Vmax na 180 km/h
https://www.carscoops.com/…80-km-h-112-mph/
Tady to holt ještě o 5 km/h "vylepšili", šetřit výrobní náklady se musí.
3. 4. 2023 16:49
Re: Hezký
takze se predhanej, kdo bude pomalejsi
sem zvedavej, kde bude maximalka za par roku

v tom prvni odkazu je zajimava brzdna draha - ze stovky renault lepsi o metr, ze sttotricitky lepsi karoq skoro o 2 metry
ze by zabozroutoj vadly brzdy ??
kdyz ma maximalku jen 175, tak urcite nepotrebuje takovy brzdy jako karoq s 211 ...
3. 4. 2023 17:06
Re: Hezký
Tak za tím svatouškovským omezování maximální rychlosti jako vždy není snaha šetřit planetu, ale výrobní náklady, dimenzovat podvozek, brzdy nebo pneumatiky třeba na 205 km/h nebo kolik by to normálně jelo a na 175 km/h je kurev.ký rozdíl a tím pádem i cenový.
3. 4. 2023 17:12
Re: Hezký
tak nejak to bude
zajimala by me brzdna draha ze 170
jestli sou ty brzdy fakt osizeny, tak by se to melo projevit uz dost vyrazne
Avatar - lamal
3. 4. 2023 17:59
Re: Hezký
Svet motoru (Premiera Nova Action) meral opakovane brzdenie Australu a opakovane mal 36-37m, brzdy ma vytecne podla ich slov.
Tak asi smolik, musis najst inu kategoriu na vymysly a kydanie.
4. 4. 2023 08:29
Re: Hezký
podle toho odkazu od gvicka zpomali ze stovky na 34.6 metrech
karoq o metr dal
obe vyborne hodnoty
ale ze 130 karoq stoji skoro o 2 metry driv, tedy proti zabozroutoj se zlepsil o 3 metry relativne
jestli to je tendence, tak na 170 to bude kolik ???
a to je to na co se ptam a proc se zabozrout proti karoqu tolik zhorsil
Avatar - lamal
4. 4. 2023 08:37
Re: Hezký
Zeperfs je blbost a dohady, uvahy z jeho dát este vacsia blbost. Nemas sancu dedukovat, ze Renault ma osudene brzdy, ktore sa prejavia pri brzdeni z vyssich rychlosti.
Celkovo 2m rozdiel pri brzdeni zo 130 je nič, bezne maju auta rozdiel 2m pri brzdeni zo 100kmh.
4. 4. 2023 08:54
Re: Hezký
2 metry rozdil znamena, za zatimco jedno auto stoji, druhy auto narazi do prekazky rychlosti pres 20km/h
Avatar - Emel
3. 4. 2023 19:29
Re: Hezký
2m ze 130 nejsou žádný drama, navíc dle čísel ze zeperfs.
4. 4. 2023 08:30
Re: Hezký
2 metry rozdil znamena, za zatimco jedno auto stoji, druhy auto narazi do prekazky rychlosti pres 20km/h
Avatar - Emel
4. 4. 2023 09:28
Re: Hezký
A dál? 2m ti úplně běžně lítají v testech pneu, kde brzdí stejné auto... a to i mezi pneumatikama ze stejného levelu, žádné čínské shity. 2m ze 130 jsou úplně irelevantní, to je v rámci chyby měření.
Dokonce když vezmeš stejné auto na stejnou trasu a zkusíš ze 130 zabrzdit desetkrát po sobě tak se vsadím, že v tom budou +-2m taky.
4. 4. 2023 11:15
Re: Hezký
az budes jednou potreba rychle zastavit, tak mozna pochopis, jak jsou ty posledni metry zatracene kratky
a je jedno co ti prodlouzi nebo zkrati brzdnou drahu ale kdyz ti tech part metru bude chybet, tak v lepsim pripade skoncis jen s rozbitym autem
jestlize budes brzdit 10x po sobe, tak je asi logicky, ze se ti brzdna draha bude menit, protoze brzdy budou vadnout, na druhou stranu pneumatiky se budou zase zahrejvat ...
Avatar - Emel
4. 4. 2023 11:28
Re: Hezký
Ale prosím tě... jasně že jsou brzdy důležitý, ale pokud jedno auto zastaví o metr dřív ze 100 a druhý o dva metry dřív ze 130, podle nějaký webový stránky s pochybnými údaji, tak to vůbec nemá smysl řešit.
Klidně si dej mezi pokusy pauzu, aby ti brzdy i pneu vychladly... stejně ti tam bude pár metrů lítat jen z toho, jak důrazně a v jakou chvíli přesně na tu brzdu šlápneš, jak zrovna ABS vyhodnotí situaci a nechá nebo nenechá gumu klouznout, případně díky drobným rozdílům v adhezi povrchu (prach apod.).
Mimochodem - víš, jakou dráhu naměřili tady, u Karoqu na zimákách (Conti 215) ze 100 na suchu? 59,3m. Jo, to už jsou čísla, který nutí k zamyšlení a případně obavám. Ale +-2m ze 130 fakt ne.
Avatar - lamal
4. 4. 2023 11:54
Re: Hezký
Celkom dobry priklad tu nastal, ako vznikaju poplasne spravy na webe, ta chronologia je nadherna.

1. Gvick2 - vnuknutie pochybnym udajom
2. Topten - jeho vypocet, ako by sa brzdy spravali zo 170kmh + implementacia (asi) jeho garaze a z toho plynuca motivacia
3. Vysledok, ze Austral ma poddimenzovane brzdy, frantici to osudili na ukor bezpecia :-O
4. Neuspesna opakovana argumentacia tych co su trochu viac real
Avatar - Mikesus
4. 4. 2023 16:40
Re: Hezký
1m ze 100 nebo 2m ze 130, to je na úrovni statistické chyby. Natož teda na absolutně nedůveryhodných stránkách.
takový rozdíl bych, tipuju, dostal, i kdybych zkoušel stejné auto, se stejnými pneu, na stejném povrchu za stejných podmínek. Prostě vlivy jako reakce řidiče, změna teploty, drobná odchylka rychlosti atd.
3. 4. 2023 19:12
Re: Re: Hezký
Navíc u nějakých verzích jsou dokonce ventilované zadní kotouče. To se v třídě C SUV nevidí
Avatar - Mikesus
3. 4. 2023 21:32
Re: Re: Hezký
ventilované nemusí být nutně výhoda.
4. 4. 2023 05:13
Re: Re: Re: Hezký
No tak za mě to výhoda určitě je. Nevím tedy na co to mají všechny silnější nebo těžší auta. . .
4. 4. 2023 08:50
Re: Re: Re: Hezký
ventilovanej kotouc vic chladi
ale pri intezivnim brzdeni v radu sekund toho moc nevychladis (ze 180km/h zastavis s normalnim autem za dobrych podminek za 5sec)
pri intenzivnim brzdni prejde kineticka energie auta do zeleza v kotoucich, ktery se ohreje
a ventilovanej kotouc ma v sobe min zeleza nez neventilovanej se stejnym prumerem a tloustkou
tedy kdyz to je poddimenzovany, tak ventilovanej kotouc bude pri intenzivnim bzdeni brzdit hur nez neventilovanej se stejnym prumerem a tloustkou, protoze se vic ohreje
pri opakovanym nebo deletrvacajicim brzdeni (treba z edelweissspitze dolu) bude vetranej kotouc i o mensi hmotnosti (vetsi prumer a/nebo tloustka) fungovat lip

z tvy strany jde o nepochopeni zakladnich fyzikalnich principu
Avatar - Mikesus
4. 4. 2023 09:18
Re: Re: Re: Hezký
Přesně tak.
4. 4. 2023 17:12
Re: Re: Re: Re: Hezký
Ok tak vám děkuji za vysvětlení. Na auta už si budu dávat pouze plné kotouče. Naposledy jsem je viděl na dvojkovém Puntu s 1.2 8V.
Avatar - Emel
4. 4. 2023 18:56
Re: Re: Re: Re: Hezký
Plné zadní jsou docela běžné, ne?
Avatar - twistedTSD
3. 4. 2023 19:20
Re: Hezký
Což je strašný trapas.
Avatar - Emel
3. 4. 2023 19:28
Re: Hezký
Dobře, no... tak tím se to trošku vysvětluje a asi to u SUV v základu až tolik neva.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2023 06:27
Re: Hezký
To není v základu, ale napříč motorizacemi, a pokud vím, i u Espace.
3. 4. 2023 16:58
Re: Re: Hezký
Tak rychlost je samozřejmě omezená. Nevím nad čím tady dumáte. . . . .
3. 4. 2023 17:09
Re: Re: Hezký
to uz vime
jeste nam vysvetli, proc to je proti podobnymu karoqu tak extremne liny
Avatar - lamal
3. 4. 2023 17:55
Re: Re: Hezký
Mas zrovnanie z identickych merani alebo drag race ? Alebo servirujes dojmy z tabuliek pre lobovanie za škodovku ?
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:12
Re: Re: Hezký
I kdyby byl rychlejší, tak pořád je ta jednapětka nejnudnější motor ve své kategorii, zoufale tomu chybí nějakej charakter, gradace, nebo prostě jakejkoliv pocit, že to jede.... jede to hůř, než 1..9TDI, to alespoň chrochtá a zatáhne do sedačky :/ jezdil jsem to s DSG i manualem, sorryjako
Avatar - Emel
3. 4. 2023 21:26
Re: Re: Hezký
Nejede to hůř než 1.9TDI. Jen doufám, že se opět nedostaneme do diskusí jako minule... jak nemá smysl točit víc, než do maxima momentu a tak.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:31
Re: Re: Hezký
To byla diskuze se mnou ? Já vím, že měřitelně je to rychlejší, měl jsem na mysli emoce, TDI ti nějaké dávalo, tohle ne :)
Avatar - Emel
3. 4. 2023 21:45
Re: Re: Hezký
No taky... ale hlavně s Dinarem... ale právě o TSI a jeho projevu a dojmech a pojmech.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:59
Re: Re: Hezký
Pojmy ti neberu, dojmy neber ty mne, každý máme své :)
Avatar - lamal
4. 4. 2023 08:19
Re: Re: Hezký
V O3 s dsg som sa iba viezol a nelubilo sa mi to, ale tam to bolo o nepochopeni vodica s tym pohonom (nahradne vozidlo za O3 1.6TDI s 5 kvaltom :D )
Takze skusenost ako s 1.4TSI nemam, podla testu nizsie sudim, ze to zas tak líne nebude, mam pocit ze Michal ho dost zasadne zdimal cely test :D https://www.youtube.com/watch?… (staci od 5:10 pustit)
4. 4. 2023 08:32
Re: Re: Hezký
stopky jsou jednoznacny
ten legendarni smradlavej chrocht 1.9tdi nema nejmensi sanci ani proti impotentni 1.5tsi
Avatar - Ozzman
4. 4. 2023 09:18
Re: Re: Hezký
škoda, že neumíš číst, nepíšu o rychlosti, ale o dojmech
4. 4. 2023 11:22
Re: Re: Hezký
byl sem v tom kdysi davno partkrat vezenej a vim, ze to nejelo, pak se to nachvili poblaznilo, chvilku kopanec a pak to zase nejelo, takze se muselo porad radit, radit a zase radit a pripadalo mi to jako jet priskoky vpred
dojem z pohledu spolujezdce nic moc
s dnesnima turbomotorama s plochou krivkou tocivyho momentu se musi umet jezdit kdyz chces nejakej dojem, tedy nesmis bejt linej radit
u toho legendarniho tdi radit byla podminka aby to vubec jelo
u dnesniho obycejnyho tsi kdyz ses linej tak muzes nechat trojku a jet od 40 do 150 km/h a samozrejme, logicky te zadnej kopanec neceka
Avatar - Ozzman
5. 4. 2023 10:20
Re: Re: Hezký
A to je ten problém to TSI prostě jede pořád stejně, žádná gradace, žádná špička, nic, tiché bez charakteru, asi jako elektromotor...

TCe 1,33 je v tomhle lepší, neříkám, že rychlejší
Avatar - Emel
5. 4. 2023 10:26
Re: Re: Hezký
Jestli má TCe maximální výkon 103kW při 4500 a 260Nm, tedy při 3500 má 95kW, tak to taky na žádnou gradaci ani špičku nevypadá. Ale jo, já vím... pojmy a dojmy... proti dojmům neargumentuju :-)
4. 4. 2023 10:21
Re: Hezký
Ty gumy - jo, tak asi cajk. Dokud si to člověk neprojede, jsou to jen dohady.

1.5TSI vs tohle TCe - jako jo, 0-100 rozdíl 2s je divnej. Oba motory jsem jel, TCe bez baterky, v Scénicu, a za mě to bylo dynamicky podobné. Jde o pružné ztychlení a tam TCe opravdu fungovalo. A mělo to nějaký charakter.
Avatar - Emel
4. 4. 2023 10:39
Re: Hezký
Koukal jsem na autocentrum.pl... Karoq je tam 1.5TSI DSG za 8,8s, ale od Renaultu s 1.3TCe tam je jen Captur EDC 130k - jiný auto, jiná verze motoru (za 9,4s), takže smůla.
4. 4. 2023 22:42
Re: Hezký
Mno, chce to asi projet. Takhle jen teoretizujeme. Nicméně bych si ještě troch zateorizoval - ten motor má evidentně uměle useknutou výkonovou špičku. Znám to, moje auto to má taky. To ale znamená, že průběhová křivka je u toho motoru jako u něčeho, co má víc koní než 140 - tzn. k těm 140 hp se dostaneš rychleji, než u motoru co má 140 hp "reálně". Takže pružnost by měla být velmi dobrá.
Otázkou taky je, jak rychle se dostaneš na max na dvojku - pokud je třeba do 100 km/h hodit trojku, z 0-100 se to výrazně prodlouží.
Opět - moje auto má velmi krátký 1. a 2. st. a je to znát. Ale 60-100 na trojku, nebo 80-120, to dává parádně.
Avatar - Emel
5. 4. 2023 09:24
Re: Hezký
Evidentně, taky existuje varianta téhož motoru se 117kW. Na druhou stranu ale proti 1.5 pořád má hendikep 0,17l. A na třetí stranu je ta 1.5 evidentně laděná spíš na spotřebu a třeba kultivovanost.
Myslím, že u těhle menších motorů se bez trojky asi moc neobejdeš... tady je ten Karoq (ok, s DSG) a i tu trojku zvládne vytočit někam nad 5000 https://www.youtube.com/watch?…
S manuálem (kterej má o stupeň míň a tedy delší kvalty) jsem našel Aronu... tam už je to relativně těsné, ale stejně to na dvojku nedá (a čas je 8,1s).
https://www.youtube.com/watch?…
PS: subjektivně mi ten rozjezd nepřijde úplně ideální, otáčky padnou dost pod 2000 a to by asi neměly... ale čas je dobrej a kluci to obecně uměj, tak nevím
5. 4. 2023 21:59
Re: Hezký
Díky za videa. :yes:

Jak říkám - chce to projet. Údaj 0-100 nepovažuji za nejsměrodatnější, ale uznávám tvé argumenty a ano, v téhle disciplíně bude s největší pravděpodobností 1.5 lepší.
3. 4. 2023 16:57
Re: Re: Hezký
4control je kombinovaný s víceprvkovou napravou
4. 4. 2023 10:14
Re: Re: Hezký
Tak to jsem fakt nevěděl - dřív to bylo s vlečkou.

Dík.
Avatar - lamal
3. 4. 2023 17:43
Re: Hezký
4controll je tu s multilinkom, je to new generacia (prej)
3. 4. 2023 19:52
Nízká hmotnost, normální motor, tlačítka, praktičnost....
.... to zní jako normální auto :yes: posuv i náklon zadní lavice potěší při převozu více lidí :yes:

hele za mě jako hodně cajk.... cenu nehodnotím, v cenících nešmejdím, ale asi tak nějak +/- jak ostatní ne? Manuální převodovka sice v dnešní době už působí dost archaicky a myslím že kromě levných mikroaut a hatchbacků už je to dost mimo, ale to se dá asi řešit příplatkem.

Za mě dnes Renault :yes:
Rozbalit vlákno
2
4. 4. 2023 10:17
Re: Nízká hmotnost, normální motor, tlačítka, praktičnost...
Jo, souhlas.

Cena by měla jít ještě trochu dolů, protože Tucson.

Manuál beru jako možnost volby, byť jen v nejnižší výbavě, což je škoda.
Avatar - Mikesus
4. 4. 2023 10:25
Re: Nízká hmotnost, normální motor, tlačítka, praktičnost...
Ano, manual je zde jako bonus možnosti volby. U SUV je to obecne z důvodu ekonomických, proto nemá smysl dávat do vyšších výbav. Za mne je to ok, že ho nabízí a že je jen v nejnižší výbavě, právě z důvody "cena od".
Avatar - 3_diamanty
3. 4. 2023 20:10
Tym menom to renault zase vychytal
Ahoj co mas.. ta australa... a ty ... ja zase koleos... a ty... ja talisman... jeden horsi nazov jak druhy.... a ano... aj vhodne meno "predava" ... nielen dizajn ... vykon a velkost kufra... tu v tomto pripade este aj ten dizajn je opat docela nijaky a dovolim si tvrdit ze aj nejake korando vyzera zaujimavejsie... na nejaky trhak to tu opat nevidim ...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:18
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Ktery špatný auto s dobrym jménem, co se prodává, znáš? :D
Avatar - Emel
3. 4. 2023 21:19
Re: Tym menom to renault zase vychytal
CLA? :-)
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:33
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Měl bych hodně otázek, třeba co je hustýho na jméně CLA :D A řekl bych, že tam to prodává vzhled, mne se fakt líbí
Avatar - Mikesus
3. 4. 2023 21:35
Re: Tym menom to renault zase vychytal
jako že to je množné slovo od slova CLO?
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 21:38
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Chápu, ale nechápu :D Jezdím CLEM ? To je už lepší Jezdím CLIEM :D :D
Avatar - Mikesus
3. 4. 2023 22:03
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Nene. Je to množné, tak jezdim CLY. :-[]
Avatar - Emel
3. 4. 2023 21:43
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Jo, já myslel jméno jako image :-)
Avatar - Mikesus
3. 4. 2023 21:34
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Octavia? :-[]
Golf?
I když jo uznávám, ten golf už se zas tak moc neprodává.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 22:00
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Ja ti nevim, jestli jsou tohle nějaky husty jména :D Třeba takovej Ranger Raptor je husty jméno a ten špatnej neni :D Jiny mne nenapada, možná ještě Viper, ale ten se neprodává už snad
Avatar - Mikesus
3. 4. 2023 22:07
Re: Tym menom to renault zase vychytal
Raptor se moc neprodává, ale spatnej není.
ASX?
Nebo treba Outlander? To zní jako outlaw a špatný to docela bylo a prodával se dost dobře.
Avatar - Ozzman
3. 4. 2023 22:11
Re: Tym menom to renault zase vychytal
To jsi podle mě zdegenerovanej z diskuze, kdy to tady jeden nejmenovany topper pořád omílal :D :D

Outlander možná jo, Outlander zní jako Landrover z wishe, to beru! Tak si našel jedno auto... a měl ho i Áda a s TDI PD! :D
Avatar - hugino
4. 4. 2023 05:54
Za mňa OK
Aj design,motor,interiér a v podstate aj cena.Hlavným konkurentom bude asi Qashqai. Karoq je asi menšie auto. Toto sa Renaultu podarilo takže ak ešte postupom času dajú do ponuky 1.33 tce 156 k ako to má QQ za dobrú cenu + nejaké akcia mohli by mať predajný úspech.PS:Ten interiér Renault fakt vie.Za mňa :yes: :yes: :yes: Ináč s výbavou Techno výjde u nás o pekných 2500 € lacnejšie ako v ČR / od 30 400 vs 33 000 v ČR / a to už je fakt slušná ponuka. Taký Mégane E-tech je od 46 000 €.Kto by potom kupoval E-tech ?
Rozbalit vlákno
4
4. 4. 2023 09:55
Re: Za mňa OK
Umí? Palubka je strašná, jako když kočička s pejskem vařili dort. Podívej se, jak podobnou architekturu umí třeba Kia Sportage
Avatar - hugino
4. 4. 2023 11:23
Re: Za mňa OK
Práve že kolega kúpil nový Sportage a má cez 3/5 palubky display ale aj tam je to vnútro pekné moderné ale ten predok auta za mňa absolútne nie. Je to vec vkusu ale čo sa týka dotykového ovládania tak Kia ho má podstatne viac a to je dosť velké - .
5. 4. 2023 08:34
Re: Za mňa OK
Zvenku je určitě hezčí Austral, vnitřek Sportage
4. 4. 2023 19:18
Re: Za mňa OK
No Kadjar se neprodával nijak zvlášť dobře a u Australu to nebude jiné. Renault se v Čechách prodával proto, že nabízel zajímavý poměr výkon/cena ve spojení se známou značkou. Ale to skončilo s normálním Meganem III a Scenicem III a důchodcovskou Thalií. Od té doby co mizí praktické modely za rozumné ceny a zajímavé motory, nemá co trhu nabídnout a generické SUV za 800tis zrovna nenadchne :no: