Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Volkswagen ID.7: Elektrická limuzína slibuje dojezd až 700 kilometrů!

94 komentářů

Avatar - Ernesto de la Cruz
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gutex
lak Quicksilver je k dispozici pouze pro Tesla Y LR a Performance, takže můžete snít dál :-!
Avatar - Ernesto de la Cruz
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Sláva tak už je od tebe taky pokoj 😁
Hendly
RIP Ernesto.

Jojo. Upozornovat na redakcni trolly se neobejde bez nasledku.
Avatar - Anonym
Anonym
Je krásný jak se stavíš za fejkový multinicky, tahle ikonka Webpajacizek se už objevuje tak u 12tého fejkového nicku, vždycky nově vytvořeného.

Samozřejmě se jedná o jednu a tu samou osobu 😄 Která jen sprostě nadává všem okolo a dokonce vyhrožuje i fyzickým napadením.

Všechny naštěstí byly smazaný.
DonVito
Narozdil od tebe, ktery ostatni slusne diskutery nazyva fasisty, trofimy apod.
Avatar - Anonym
Anonym
Fašistou nikoho nenazývám a Trofim není nadávka. To je popis vaší diagnozy protože přesně na Lysenka navazujete propagagí naprostých utopií 😄

Hlavně tu nemam 20 fejkových multinicků 😄
ericn
Ovšem realita je vždycky jinde :yes:
traveldrive
Tak snáď raz motyka vystrelí. Už by bolo načase. Ale popravde tomu až tak neverím. 700 km bude teoretická hodnota, prípadne laboratórne meranie, realita bude o kus nižšie. Aj keď ani 500 km by už nebolo na zahodenie, ale tiež záleží na možnostiach a rýchlosti dobíjania. Mám skôr obavu, že základ za 1,2 milióna bude zvládať obligátnych 350 km a "long" verzia bude aspoň o 300 papierov drahšia.
PowerHouse
tedy po dálnici 80km/h.

Na Autobildu je verbrauch 12,9 kWh/100km, to v článku chybí.

A k nabíjecí rychlosti, asi bude 800V.
in unter 20 Minuten von zehn auf 80 Prozent befüllen.
ryccardo
Jo jenže "verbrauch" bude v reálu jednou takový. Takže dojezd jak píše traveldrive 300-350 km při plíživé jízdě 100-110 po dálnici. Pochybuju, že to bude žrát 13 kWh při normální dálniční rychlosti.
traveldrive
V rámci zvyklostí u VW sa asi dá počítať pri mixe nejakých 20 kWh na sto, prípadne o niečo viac, takže tých 350 pri normálnom používaní bude reálnych. S ľahkou nohou a optimizmom možno viac, ale tých 600 alebo 700 km je účelová lož, to v praxi nedajú.
Avatar - Emel
Emel
No ale tohle je (konečně) normální auto, ne nějaký SUVCROSS typu ID.4 nebo Enyaq...
Xylo
Zkusmo jsem vydělil kapacitu menší baterie udávaným dojezdem a vyšlo mi 12,5 kWh na 100 km.
Mám hodně lehkou nohu a nepoužívám žádné vymoženosti moderních aut, jako je klimatizace, rádio, line asistent a spol. Moje dlouhodobá průměrná spotřeba u Smarta je 12,8 kWh.
rohor
Tedy nepochybně VW opět lže. Jak jinak.
12,5 kWh na 100 odpovídá u spalováku spotřebě benzínu 4 litry a 100. Nemyslím hybrid, myslím čistý ICE. To je taková křížová kontrola, že taková těžká obluda asi za 4 a 100 nepojede.
Hendly
Tvuj prepocet kWh na litry funguje jak?
rohor
Slušnému diskutéru bych to vysvětlil, ale neznám důvod, proč se snažit to vysvětlit zrovna tobě. Ztráta času. Dělej někdy něco sám, otevři si učebnici Fyziky a nebo se zeptej strejdy Googla. Taky existuje ChatGPT, to je robot a bude mít s tebou nekonečnou trpělivost.
Avatar - Ernesto de la Cruz
Ernesto de la Cruz
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi opět nahlášen Hammuno, děkujeme - pokračuj 😄
PS: děkujeme redakci :yes:
Hendly
Ale tady prece nejde o moji osobu.
Jde o tebe jestli dokazes argumentovat to co pises.
rohor
Nevidím důvod něco argumentovat. Fyzika je exaktní věda, tam platí zákony a ne argumenty. Zkus to za domácí úkol pochopit.
Hendly
Zatim jsem si dal za “domaci ukol” zkusit si najit duvod toho proc je na diskuzich na auto.cz tolik trollu.
DonVito
Obvykly prepocet je tento😒br /> One litre of gasoline contains the energy equivalent to 8.9 kWh of electricity.
https😐/news.mgmotor.eu/what-is-the-equivalent-fuel-consumption-of-an-electric-car/

Tzn. 12,5kWh je 1,4l 😲 prepocteneho paliva na 100km.

S tro(t)llem se nebav. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Se zelenými fanatiky nemá smysl se bavit, vid fejkový multinicku DonVit👋hendly, ve skutečnosti 1 osoba 😄 😄 😄
rohor
Ty ale rychle zavolej do Stockholmu, protože na tebe zapomněli s Nobelovou cenou za Fyziku.
ryccardo
A co to přepočítat jinak. Na výrobu 1 litru benzínu potřebuješ 1,6 kWh elektřiny.

https😐/autobible.euro.cz/…le-malo-ji-neni/

Tzn ICE se spotřebou 5 litrů jede se spotřebou elektřiny cca 8 kWh. Zatím co EV za takovou spotřebu NIKDY nepojede. Realita je více než dvojnásobná, ale pokud bychom to vzali jako že těch 13 kWh je fakt, tak jsme na ekvivalentu spotřeby benzínu v podobě 8,1 litru
traveldrive
Benzín je len elektrina zmenená na tekutinu? To som nevedel...
gil54
@ryccardo - Tvoje úvaha s přepočtem má ale jednu podstatnou chybu.

...potřebuješ 1,6 kWh elektřiny...ovšem plus nějakou tu základní výchozí surovinu - ropu, ve které je další energie, se kterou již v přepočtu nepočítáš. Takhle jednoduše to přepočítat nejde, resp. jde, ale nemá to žádný význam.

Spojovat energii potřebnou na výrobu, dopravu a distribuci s energií obsaženou v médiu je těžké a složité. Stejně jako je v odkazu řečeno kolik kWh je třeba na výrobu litru benzínu, bylo by možné vyčíslit kolik stojí výroba 1 kWh se započítáním třeba ceny pronájmu rozvodných sítí a nebo bůh ví čeho všeho možného, můžeme pak skončit u poměrné ceny jaderných elektráren, větrníků a solárních parků versus cena ropných plošin tankerů a rafinérií.
ryccardo
Ano to ale není chyba. Jde o to kolik musíš vynaložit energie, kterou musíš vyrobit na to, aby si ujel 100 km a u EV ji musíš vyrobit daleko víc, právě proto, že ti chybí těch 9 kWh uložených v 1 litru benzínu. To jsem chtěl říct. Takže pokud bychom hypoteticky přešli na EV, tak potřebujeme vyrábět daleko víc elektřiny na provoz EV, právě kvůli té chybějící energii uložené v benzínu nebo naftě. Neříkám, že je to dobře nebo špatně. Jen je potřeba to vzít na vědomí a počítat s tím, že budeme muset znásobit výrobu elektřiny na provoz EV.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak zkus taky vzit na vedomi ucinnost spalovacich motoru, tj. kolik z te ulozene energie soucasne motory dokazou vyuzit pro pohon. Kdyz uz si davas praci s tim vycislenim 😉
ryccardo
Ano účinnost elektromotoru je vyšší to nepopírám, ale i tak na těch 100 km spotřebuješ daleko víc elektřiny než když předěláš ropu na benzín nebo naftu. To obrovský množství energie uložený ve fosilu ti prostě vždycky bude chybět ač bude hnací agregát daleko účinnější. Tu elektřinu ovšem budeme muset navíc vyrobit, když budeme chtít živit miliony EV. Počítej že to EV bude jezdit za 15-20 kWh míň ne. Pořád chceš výkon, tak ho tam musíš dodat i přes veškerý snahy o úspory. A teď si to přepočítej na ekvivalent benzínu, když víš na kolik elektřiny tě vyjde výroba 1 litru nafty nebo benzínu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Na vyrobu 1 litru paliva v rafinerii potrebujes cca 1,6kWh (udaje se mirne lisi podle zdroje). Tj. se pro auto se spotrebou 6 L/100km mas 10kWh jen na vyrobu toho paliva z ropy. A to neni zapocitana distribuce te ropy, distribuce toho paliva na benzinku, atd.

Ano, porad jeste bude spalovak "'v plusu". Ale byl bych opatrny s tvrzenim "spotrebujes daleko vic elektriny" 😊

EDIT: Ted koukam, ze jsem napsal prakticky totez, co ty predtim. Pardon, necetl jsem diskusi celou.
František Richter
Ono te elektřiny zas tolik navíc potřeba nebude. Jen pumpování ropy ze země spotřebuje 1300TWh elektřiny za měsíc, dost pro průměrný měsíční provoz okolo 20mil EV. Pak se spotřebuje spousta energie při rafinaci (ohřevu na 800C), dopravě lodi/ pumpu ropovodu. A ve finále spotřeba nafty v kamionu, který tu naftu dopraví do čerpací stanice, kde se se konečně dostane do auta, které ji s X% účinnosti přemění v pohyb.
Jedna paní povídala na YouTube😒br /> https😐/youtu.be/1oVrIHcdxjA

Podle IMF v roce 2022 průměrně vlády v zemích světa daly 6,8% svého státního rozpočtu na dotaci zachování těžby ropy / snížení ceny pro koncového spotřebitele. Shell, ExxonMobil, BP a OPEC mají žně
Hendly
Nejaka “fyzikalni” streda tady?😀

Prvni poznamka, nejedna se o 1,6 kWh elektriny na litr benzinu.

Zbytek je uz teda hodne odvazna uvaha😀
Avatar - Emel
Emel
Nicméně v té exaktní vědě musíš operovat s účinností spalovacího motoru, jinak ti nemůže nic rozumného vyjít. A kolik si tam dosadíš? 40%? Nebo míň? Jaj, ona ta účinnost není konstantní...
rohor
Zrovna teď jsem si vybral 35 procent. Změní se něco zásadně, když si zvolíš 40 procent? Myslím, že ne.
Hendly
Tak to je ten tvuj “zahadny” vypocet?
Avatar - Emel
Emel
Myslel jsem si, že to so tou "exaktní vědou" nebude tak žhavý 😁
rohor
Tak argumentuj dál, třeba se ti povede vyargumentovat účinnost 95 procent, neřkuli například 107 procent. A to už by stálo za hřích.
Hendly
Ale chapu to spravne tak, ze jsi vzal ucinnost benzinoveho motoru 35% a nasobil?😀
rohor
Bingo, konečně i pan Hendly pochopil některé základní fyzikální zákony.
Hendly
😀
Sorry, ale neucinnost spalovaciho motoru neni fyzikalni zakon.

Proc si zvolil zrovna 35%?

PS: cekal jsem teda za tim tvym tajemstvim neco vic nez tohle😀
rohor
No vidíš, jak říkal už jistý Ockham (někdy též Occam), ta nejjednodušší řešení jsou vždy ta správná. A propos, neúčinnost ICE opravdu JE fyzikální zákon. Jmenuje se 1. a 2. zákon termodynamiky.
Hendly
Proc si zvolil zrovna 35%?

PS: Termodynamické zakony bych sem do teto “odborne” debaty netahal😀
rohor
No když to vidíš takhle.... 😄
Hendly
Neco k tem 35%?
DonVito
Prej exaktni veda.
😁 😁
traveldrive
Exaktný a konštantný sú dva zásadne odlišné pojmy. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak já se zkusím též zeptat. Jak má fungovat ten přepočet? Já měl za to, ze v litru benzínu je cca 9 kWh. Což 12.5 by bylo řekněme 1.5l benzinu
rohor
To bych jen opakoval, co je rozebráno v přechozím vláknu. V litru benzínu je necelých 9kWh energie, ale nikdo neumí těch 9kWh celých dostat na kola. Pak se najdou borci, kteří řeknou, že EV jim jede za 15kWh na 100 a nechtějí akceptovat fakt, že to odpovídá 5 litrům benzínu, protože přece je to 1,5litrů. 😄
Hendly
a v tech 15kWh EV ztraty pohonu nejsou?

😀
rohor
Ztráty pohonu bych uměl zanedbat. Ztráty při výrobě té energie záleží na tom, jak se vyrobila. Z tepelné elektrárny se vykouřilo na každých 15kWh dalších 30kWh komínem.
Hendly
Takze ztraty EV zanedbavas. Ztraty ICE taky zanedbavas?
😀
rohor
Vadí ti, že trošičku nadržuju těm EV? Klidně si ty ztráty přidej.
Hendly
Studii wheel to wheel a cradle to cradle je k nalezeni volne spousta.

Ano EV opravdu muze jezdi za ekvivalent 1,5 l benzinu.

Je na tom krasne videt jak moc nehospodarna jsou dnesni spalovaci auta.

Vsechno nas 1,5 l je vlastne jen smrad a teplo.
rohor
Tak důležité je, že může. V praxi se to tak běžně neděje 😄
DonVito
Exaktni veda, to vis...
😁 😒] 😁
Hendly
A o to prece u EV jde.

Ja to muzu nabijet z tepelky, ale taky treba z vodni nebo jine.

To u spalovaku nemas.
rohor
Ty nemůžeš, protože nemáš EV.
Hendly
EV muzes nabijet z OZE.
U spalovaku (krome vyjimek) tuto moznost nemas.

Zasadni rozdil.
Avatar - Anonym
Anonym
u spalováku můžeš jezdit na benzin, naftu, E85, LPG, CNG, dřevoplyn, směsi kerosinu, nafty a všeho co hoří.

A ta rafinerie může taky jet na OZE popř. výroba BioLPG, jestli tušíš co to je. Benzín se dá i vyrobit z uhlí atd.

Co tam máš dál?
😄
DonVito
Rafinerie na OZE.
Mas nejaky priklad?

Tak to byla perla dnesni diskuze.

😁 😁 😁 😁 😁
ryccardo
To máš vyjímečně pravdu. Znám průmyslový podniky, který honí vodní elektrárna, ale to jsou menší závody do 100 lidí. Rafinérka rozhodně nikdy nepoběží na OZE. To je naprosto vyloučený.
Avatar - Anonym
Anonym
A proč by to nešlo? Postav kolem 600 větrníků nebo 300 hekatrů fotovoltaiky a půjde to, když teda bude svítit a foukat. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
PS: pozdravuje tě Marry Barra, letos GM prodalo 2 ks, ano slovy DVA KUSY EV Hummeru.
https😐/gmauthority.com/…-states-q1-2023/

Neskutečně to frčí 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Arese
...ale také o cenu (a to nejen nákupní, ale po letech i o zůstatkovou) a stále zde také máme řidičskou sterilitu, které se těžké a němé EV už z principu nikdy nemůže zbavit! 😢 😢 :no: :no😒br /> P.S. Ta hodnota dojezdu je stejně jen teorie, až si tenhle zkratomobil vezmou Němci na své svižné autobahny, nebudou se stačit divit! 😒] 😒] 😒] :no: Jen si to představte - třeba spěchající kravaťák na trase Mnichov - Berlín, který takto ji dosud "prolétával" ve svém Passatu TDI (nebo BMW 530d) ! 😒] 😒] 😒] :no:
DonVito
"Ridicky sterilni" rekord..
https😐/youtu.be/kAJaGAMWjHM
New record Pikes Peak :-!

Heled, nech si ty svy bludy. 😉
A koukej presednout do vlaku. 😁
Ja budu jezdit EV...

PS A starej se radeji o sebe nez o Nemce! Vlakem jsi z Mnichova v Berline za 4 hodiny. To je budoucnost. Elektricka.
Bye bye TDI, 530d :yes😒br />
PPS "Kravataci" od covidu presedlali predevsim na Teams meetingy. A pocet pracovnich cest vyrazne poklesl. To nevis?
Arese
Já do vlaku rozhodně přesedat nebudu. Nedávno jsem jel trasu Praha - Hamburk se svým Leonem 1.4 TSI ST a paráda - rychle, bezpečně, pohodlně, bez zbytečných zastávek a s velmi příznivou spotřebou. :yes:
P.S. Zkraťáků jsem na německých dálnicích viděl minimálně, a když, tak se většinou ploužily v pravém pruhu mezi kamiony! 😒]
DonVito
A co jsi cestou udelal?
😁 😁 😁
Narozdil od kravataka ve vlaku jsi se jen parkrat napil a poslouchal nemecka komercni radia...

Kravatak se cestou vlakem naobedva a zbytek cesty pracuje.
To ty nemuzes pochopit. 😄

V cili si pujci elektromobil a natre te s tvym Leonem na krizovatce. :-! 😁
webpaja
Kravaťák co by jezdil na jednu schůzku tolik km bez další práce by jel jako namydlený blesk.
DonVito
Muzes to rozvest?
Arese
Jenže já jsem tam nejel služebně, ale soukromě. Takže jsem si jen pěkně užíval svižnou jízdu, občas okořeněnou podřazením. 😄 Jo, a ještě jsem zapomněl říct, že jsem měl plný kufr dost těžkých krabic. Ty bych sebou do vlaku určitě nepobral! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Seš na velkém omylu, počet online meetingů opět klesá a začínaj se zas lidi setkávat osobně, protože zjistili , že při online se rozhodně nedá vyřešit všechno to, co naživo 😄
Xylo
Je to tak (alespoň ve pharma) a ne vždycky úplně dobrovolně a s nadšením. Omezuje se home office a velmi se zvyšuje počet schůzí a výjezdních zasedání (kafrání o h...u).
Avatar - Anonym
Anonym
Mam informace že je to tak všude, zvyšuje se obsazenost konferenčních míst, caterignové firmy prodávaj víc občerstvení - tak asi rozhodně neklesá počet schůzí a jednání naživo....

To by tyto firmy vykazovaly opačná čísla.
topten
si tak rikam, ze jako kravatak bych z mnichova do berlina snad radsi jel ICE, kterej to udela za 4 hodiny tam a za 4 hodiny zpet, nez se tech 600km tam a 600 nazpatek trapil v aute s nejistym vysledkem
zkus zvolit jinou trasu

ale jinak castecne souhlas, pod 2 mega to nebude a to asi neni parketa VW a prodeje nijak zazracny nebudou.
fakt by bylo lepsi soustredit ze na neco mensiho, levnejsiho, primestskyho s radiusem 150km (150tam a 150 zpet) a nebo klasickej hybrid (HEV), kterej VW, jestli se nepletu, nema
DonVito
:yes:

Ano, VW nema poradny full-hybrid.
Jeho plug-in hybridy maji principielne bliz k mild hybridum...

Souhlas take s vlakem.
Hlavni rozdil v cestovani vlakem je ale ten, ze "kravatak" muze tech 8 hodin pracovat! Narozdil od toho, kdyz jede autem. To je cista ztrata. Do te doby, nez bude poradne fungovat autopilot...

Nicmene na delsi cesty by ID.7 mohl byt zajimave auto mezi TM3 a TMS...
Jako obvykle pujde predevsin o cenu. Kdyz se priblizi cene Passatu, tak to bude zajimave.

Zaverem musim pochvalit formu sedanu nejvhodnejsi pro EV. :yes: :yes😒br /> Skoda ze je u nas tak malo popularni.
Avatar - Emel
Emel
V čem je sedan vhodnější než liftback?
Jinak s tím vlakem... já tomu docela fandím a byl jsem vlakem v Berlíně, v Krakově, ve Winterbachu (pod Stuttgartem)... a samozřejmě Ostrava a Bratislava a tak. Ale zkušenosti jsou tak půl na půl. A to patřím k těm, co zrovna ve vlaku pracovat můžou - to neplatí pro každého. Ve zkratce - zpoždění, v důsledku nestihnuté návazné spoje a větší zpoždění, malá flexibilita (pokud třeba člověk neví kdy skončí), omezenost na místě bez auta (a ve chvíli kdy začneš jezdit taxíkem tak zase náklady), problém pokud potřebuješ tahat oblek... není to špatný, ale není to pro každýho.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak já byl loni pracovně vlakem Českých drah v Budapešti a rozhodně příště pojedu autem. Podotýkám že "první třídou", nic lepšího už v nabídce neměli.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdyz si někdo koupi SUV, obzvlast od VW, tak se o zájemce o sterilní auta a sterilní řízení nebojím.
Avatar - eLzyx
eLzyx
germánský kravaťák z Mnichova nebo Berlína, co jezdí Passatem TDI? 😁 Tím tam jezdí uklízečky. Kravaťák bude mít spíše tu pětku od bramboráku, nebo nějakou E classe. A to minimálně.
Renoo
Fakt, že tohle je velikostí a praktičností určeno pro dálniční využití, tak rychlost nabíjení je teda nic moc. Dokonce i na 400V to není žádná hitparáda, když vezmu v potaz cenu a že to je novinka. Novinky přicházející na trh v této kategorii by měly mít rychlost nabíjení 250 kW. Ono těch 170 nakonec bude reálně kolem 100 kW. V teste Enyay s rychlostí DC 135 kW dosahoval průměrné rychlosti nabíjení (20 - 80% kapacity) kolem 50 kW.
gutex
Není rozhodující absolutní hodnota maximálního výkonu, ale na kolik dalších kilometrů nabijeme za daný čas, typicky 20 minut, což je všeobecně akceptovatelná doba přestávky, která neomezuje během jízdy.
šofér
ID3, ID4 i ta vlajková loď ID7.... liší se to pouze dodánými steroidy. To fakt rezignovali na desing? Copak Golf vypadá jako Passat či kdysi Phaeton? Designová nuda a šeď. Techniku nehodnotím, tam se to ani lišit moc od těch předchozích nebude.
Lubo
Opýtal som sa ChatGPT čo hovorí na deklarovaný a skutočný dojazd EV, plus nech mi to preloží do češtiny 😄

Rozdíl mezi uváděným a reálným dojezdem elektrických vozů se může výrazně lišit v závislosti na podmínkách jízdy, teplotě, terénu, stylu jízdy a věku baterie. Průměrný rozdíl je kolem 20-30%, s některými vozy s rozdílem až 50-60%. Některé elektromobily mohou mít uváděný dojezd velmi blízko svému skutečnému dojezdu, ale to je vzácné.

Výrobci automobilů mohou uvádět nereálné dojezdy a doby nabíjení elektrických vozidel, aby vozidla vypadala pro potenciální zákazníky atraktivněji.
Arese
Lubo
Tá Tesla je zaujímavá.
Už vyrobili o 78 tis áut viac ako predali? 😲

V článku sa píše 75, ale niekde inde som čítal 78.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Obyčejná Octavia liftback má Cx = 0,24, stejně tak BMW i4, což je jen adaptovaný spalovák. Skutečné elektromobily od Mercedesu, Tesly a nebo Kundaje mají od 0,2 do 0,21. Tady koncern nějak zaspal...
Arese
Však taky ty mercedesovské EV vypadají jak kus rozteklého želé, brrr! 😒] :no: Atraktivnímu designu čtyřkové octávky nesahají ani po ventilky, a to ani v interiéru! 😒]
traveldrive
Škoda je konzervatívnejšia ako Mercedes. Divná doba, že.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
vypadají v pohodě, protože to je funkční design'
Arese
...aneb když účel světí prostředky. 😲 :no: :no: :no:
https😐/www.autoforum.cz/…ni-mistni-media/
Avatar - Mokrous
Mokrous
VW opět ukázal, že zákazníky neposlouchá. Neoblíbená neosvětlená lišta pod trapným tabletodisplayem, naprosto katastrofální ovládání oken, na které nadává každý, nešťastné neergonomické dotykové ovládání světel, příšerný nepopulární dotykový volant, který VW slíbilo zrušit, nejspíš stejně mizerně hrající H&K audiosoustava stejně jako v B8FL, kde je opravdu za ty prachy tragická, miniaturní display před volantem, který půjde sotva přečíst a nic se na něj nevejde, prémiově působící bubnové brzdy a stará a malá baterie, malý kufr, atd. atd. No nic, dobře už bylo...
Dojezd 700 km je třeba vynásobit pružným koeficientem SN (slibem nezarmoutíš), který má hodnotu +/- 0,6 😁 a pak ještě jednou, protože na dálnici se nejezdí 100%-0%.
Kdyby to aspoň dostalo normální funkční interiér a baterii s využitelnou kapacitou nejmíň 106 kWh a modernější úspornější motory, aby to jezdilo za 15kWh i svižně, tak by to pak ve verzi Shooting brake, která prý má později přijít, pomaličku začínalo vypadat použitelně a těm 700 km by se dalo i věřit, byť stejně jen teoreticky, protože opět 100%-0% v praxi nejde praktikovat.
A samozřejmě by musela top varianta v plný palbě stát citelně pod 2M. Jinak si to můžou opět narvat do špic.