Volkswagen ID.7: Elektrická limuzína slibuje dojezd až 700 kilometrů!
Automobilka Volkswagen se připravuje na premiéru vlajkové lodi rodiny ID. Elektrická limuzína ve vrcholném provedení nabídne prémiovou výbavu a dojezd až 700 kilometrů.
Vlajková loď elektrické rodiny ID. automobilky Volkswagen bude oficiálně představena v pondělí 17. dubna odpoledne. Společnost zatím na novinku láká postupným zveřejňováním informací, případně fotek a videí maskovaného prototypu. Nová dávka přichází nyní, necelé dva týdny před premiérou.
Příští generace modelu Passat, kterou vyvíjí mladoboleslavská automobilka Škoda, se sice má prodávat pouze jako kombík, ale Volkswagen v segmentu bez reprezentativnějšího typu karoserie nezůstane. Nahradit Passat sedan se pokusí právě nový model ID.7. Novinka bude na délku měřit 4.961 milimetrů, na šířku 1.862 mm (bez zrcátek), na výšku 1.538 mm a její rozvor bude 2.966 mm. Zavazadlový prostor nabídne 532 litrů objemu.
Prostor uvnitř bude zabalen do aerodynamického kabátu, kdy Volkswagen v závislosti na provedení slibuje součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,23 a čelní plochu 2,45 m2. Pro kontext, o něco kompaktnější Hyundai Ioniq 6 se chlubí koeficientem 0,21. V popisu designu, který je možné odečíst skrze maskování, značka zmiňuje také možnost až 20palcových disků kol.
Základem modelu ID.7 bude koncernová platforma MEB s přední nápravou typu MacPherson a zadním pětiprvkovým zavěšením. ID.7 bude zároveň vybaven nově vyvinutou pohonnou soustavou, která je tvořena nejvýkonnějším elektromotorem s největším točivým momentem, jaký byl kdy v rodině ID. použit. Společně s jednostupňovou převodovkou a invertorem tvoří jeden modul integrovaný do zadní poháněné nápravy.
Volkswagen ID.7 bude dostupný ve verzích Pro a Pro S, přičemž první jmenovaná nabídne lithium-iontový akumulátor o kapacitě 82 kWh (využitelných 77 kWh). ID.7 Pro S bude uveden později a dostane 91kWh akumulátor (využitelných 86 kWh). Hodnoty spotřeby elektřiny zatím Volkswagen neudává, ale u vozu s menší baterií slibuje dojezd kolem 615 kilometrů a až 700 km s větší. Menší akumulátor zároveň zvládne nabíjení stejnosměrným proudem (DC) až o výkonu 170 kW, větší přidá dalších 30 kW k dobru.
Uvnitř nový zástupce elektrické rodiny ID. kromě prostornosti slibuje také standardně dodávaný malý digitální displej nahrazující kapličku přístrojů a head-up displej s rozšířenou realitou. Infotainment dostane 15palcovou dotykovou obrazovku doplněnou o dotykovou lištu ve spodní části, která bude konečně podsvícena, aby byla použitelná i v noci.
Ve výbavě bude například ambientní osvětlení s deseti barvami, přičemž osvícené plochy a množství barev půjde na přání rozšířit. Za příplatek bude rovněž dostupný audiosystém Harman Kardon se čtrnácti reproduktory o výkonu 700 W. Na předních místech budou instalována sedadla ergoActive, která v závislosti na provedení nabídnou elektrické nastavování až ve čtrnácti směrech, vyhřívání, odvětrávání či nové masážní funkce. Vyhřívání či odvětrávání bude schopné auto provádět automaticky podle předem nastavených parametrů.
Sériová výroba Volkswagenu ID.7 v továrně v Emdenu odstartuje v polovině června letošního roku. Produkce bude nejprve probíhat pouze pro Evropu a Američané se dočkají až v příštím roce. Závěrem ještě jednou připomeňme, že odhalení vozu je naplánováno na pondělí 17. dubna.