Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.7: Elektrická limuzína slibuje dojezd až 700 kilometrů!

Filip Melich
Diskuze (94)

Automobilka Volkswagen se připravuje na premiéru vlajkové lodi rodiny ID. Elektrická limuzína ve vrcholném provedení nabídne prémiovou výbavu a dojezd až 700 kilometrů.

Vlajková loď elektrické rodiny ID. automobilky Volkswagen bude oficiálně představena v pondělí 17. dubna odpoledne. Společnost zatím na novinku láká postupným zveřejňováním informací, případně fotek a videí maskovaného prototypu. Nová dávka přichází nyní, necelé dva týdny před premiérou.

Příští generace modelu Passat, kterou vyvíjí mladoboleslavská automobilka Škoda, se sice má prodávat pouze jako kombík, ale Volkswagen v segmentu bez reprezentativnějšího typu karoserie nezůstane. Nahradit Passat sedan se pokusí právě nový model ID.7. Novinka bude na délku měřit 4.961 milimetrů, na šířku 1.862 mm (bez zrcátek), na výšku 1.538 mm a její rozvor bude 2.966 mm. Zavazadlový prostor nabídne 532 litrů objemu.

Video se připravuje ...

Prostor uvnitř bude zabalen do aerodynamického kabátu, kdy Volkswagen v závislosti na provedení slibuje součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,23 a čelní plochu 2,45 m2. Pro kontext, o něco kompaktnější Hyundai Ioniq 6 se chlubí koeficientem 0,21. V popisu designu, který je možné odečíst skrze maskování, značka zmiňuje také možnost až 20palcových disků kol.

Základem modelu ID.7 bude koncernová platforma MEB s přední nápravou typu MacPherson a zadním pětiprvkovým zavěšením. ID.7 bude zároveň vybaven nově vyvinutou pohonnou soustavou, která je tvořena nejvýkonnějším elektromotorem s největším točivým momentem, jaký byl kdy v rodině ID. použit. Společně s jednostupňovou převodovkou a invertorem tvoří jeden modul integrovaný do zadní poháněné nápravy.

Video se připravuje ...

Volkswagen ID.7 bude dostupný ve verzích Pro a Pro S, přičemž první jmenovaná nabídne lithium-iontový akumulátor o kapacitě 82 kWh (využitelných 77 kWh). ID.7 Pro S bude uveden později a dostane 91kWh akumulátor (využitelných 86 kWh). Hodnoty spotřeby elektřiny zatím Volkswagen neudává, ale u vozu s menší baterií slibuje dojezd kolem 615 kilometrů a až 700 km s větší. Menší akumulátor zároveň zvládne nabíjení stejnosměrným proudem (DC) až o výkonu 170 kW, větší přidá dalších 30 kW k dobru.

Uvnitř nový zástupce elektrické rodiny ID. kromě prostornosti slibuje také standardně dodávaný malý digitální displej nahrazující kapličku přístrojů a head-up displej s rozšířenou realitou. Infotainment dostane 15palcovou dotykovou obrazovku doplněnou o dotykovou lištu ve spodní části, která bude konečně podsvícena, aby byla použitelná i v noci.

Video se připravuje ...

Ve výbavě bude například ambientní osvětlení s deseti barvami, přičemž osvícené plochy a množství barev půjde na přání rozšířit. Za příplatek bude rovněž dostupný audiosystém Harman Kardon se čtrnácti reproduktory o výkonu 700 W. Na předních místech budou instalována sedadla ergoActive, která v závislosti na provedení nabídnou elektrické nastavování až ve čtrnácti směrech, vyhřívání, odvětrávání či nové masážní funkce. Vyhřívání či odvětrávání bude schopné auto provádět automaticky podle předem nastavených parametrů.

Sériová výroba Volkswagenu ID.7 v továrně v Emdenu odstartuje v polovině června letošního roku. Produkce bude nejprve probíhat pouze pro Evropu a Američané se dočkají až v příštím roce. Závěrem ještě jednou připomeňme, že odhalení vozu je naplánováno na pondělí 17. dubna.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (94)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
6. 4. 2023 19:21
Achjo...
VW opět ukázal, že zákazníky neposlouchá. Neoblíbená neosvětlená lišta pod trapným tabletodisplayem, naprosto katastrofální ovládání oken, na které nadává každý, nešťastné neergonomické dotykové ovládání světel, příšerný nepopulární dotykový volant, který VW slíbilo zrušit, nejspíš stejně mizerně hrající H&K audiosoustava stejně jako v B8FL, kde je opravdu za ty prachy tragická, miniaturní display před volantem, který půjde sotva přečíst a nic se na něj nevejde, prémiově působící bubnové brzdy a stará a malá baterie, malý kufr, atd. atd. No nic, dobře už bylo...
Dojezd 700 km je třeba vynásobit pružným koeficientem SN (slibem nezarmoutíš), který má hodnotu +/- 0,6 :D a pak ještě jednou, protože na dálnici se nejezdí 100%-0%.
Kdyby to aspoň dostalo normální funkční interiér a baterii s využitelnou kapacitou nejmíň 106 kWh a modernější úspornější motory, aby to jezdilo za 15kWh i svižně, tak by to pak ve verzi Shooting brake, která prý má později přijít, pomaličku začínalo vypadat použitelně a těm 700 km by se dalo i věřit, byť stejně jen teoreticky, protože opět 100%-0% v praxi nejde praktikovat.
A samozřejmě by musela top varianta v plný palbě stát citelně pod 2M. Jinak si to můžou opět narvat do špic.
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2023 18:34
Re: Cx = 0,23 je na elektromobil slabota
vypadají v pohodě, protože to je funkční design'
Avatar - Emel
6. 4. 2023 14:58
Re: Musíte jet zkušeně ekonomicky,
No ale tohle je (konečně) normální auto, ne nějaký SUVCROSS typu ID.4 nebo Enyaq...
6. 4. 2023 14:18
Zelení fanatičtí lháři...
...aneb když účel světí prostředky. :-O :no: :no: :no:
https://www.autoforum.cz/…ni-mistni-media/
Avatar - Barrichello
6. 4. 2023 09:58
Re: Spotřeba - dojezd
PS: pozdravuje tě Marry Barra, letos GM prodalo 2 ks, ano slovy DVA KUSY EV Hummeru.
https://gmauthority.com/…-states-q1-2023/

Neskutečně to frčí :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)