Tak ty parametry jsou hodne dobry... Jsem spokojenej. Ten predek se mi sice zas az tak nelibi, to od konceptu hodne pokonili, ale Ram mel vzdycky trosku ulitly predky... Celkove super.
Je to marný, je to marný, je to marný. Rozdíl mezi kW a kWh už zná i můj fíkus v obýváku.
Copak asi znamená "zesílená ocel" ? Jako že legovaná, tedy kvalitativně lepší nebo jen zesílená třeba z 5 mm na 8 mm ?
Alespoň uklidní překvapivá až šokující poznámka, že do kufru údajně nemá chcát. A to, že jde zamknout by si asi nikdo nedokázal představit ani v nejdivočejším snu. :-)
Jj na to budeš potřebovat Céčko, stejně jako na Hummer EV 4,3t celková = masakr. Jinak takhle potvora jede, teda když funguje - viz testy TFL truck. Rozbil se jim hned asi druhý den :-[]
Jak píše DonVito výše, tak ani já s benziňáky v podstatě skoro nemám problém (pokud to není nějaká olej žeroucí plečka), takže těmi nás moc nevytrolíš. A i toho veterána bychom ti zatím možná i nechali... :D:D
objel jsem tenhle tejden blok s sl600 abych vyhnal pavouky ze sani a katy se ohraly hned a smrad zadnej. Vedle toho pul roku starej superb tdi smrdi, pali saze na dvorku a nevim jestli zere vic oleje nebo mocoviny…
další abys neřekl že sou tam samý nafty, tak z dob kdy se nafty ještě nedělali nebo minimálně)
Jaguar nad 15 let - 52 ks
Porsche nad 15 let - 88 ks
MG nad 15 let - 14 ks
Chevrolet do 6 let a nad 15 let - 53 ks
Alfa Romeo nad 15 let - 72 ks
Lancia nad 15 let - 24 ks
a těch kolik amerik je por fordem, kolik větších benzínů je pod Audi, BMW, Mercedes, Opel, Toyota atd atd
Prostě žádný petrolehadi tu nejsou vid.
Sečti si ty čísla za posledních 10 let v nových autech a i ojetinách a nikdo benzíny nekupuje vid
RAM nekupují petrolheadi? Lady nekupují veteránisti?
Co těch 68 ks MB G, to si koupili delaři s teplou vodou, pardon obchodní zástupci na cesty za svými klienty po ČR?
Asi ne vid....
Když si někdo měsíčně doveze 40 ferrari a 60 ramů, 90 prosche starších 15 let, kolik si doveze benzínových MB, BMW a a Audi?
400? 600? 1300?
Kolik je to za rok? 6000? 12 000? 19 000?
Kolik je to za 10 let?
120 000? 200 000? 320 000?
A co všechny benzínáky s objemem vyšším jak 2 litry? kolik je to za 10 let? 500 000? 800 000?
to je málo petrolheadů? fakt?
:-):-):-):-):-):-)
A co auta už zde řadu let registrovaná jen měnící majitele ? Dalších desítky až stovky tisíc aut.....
Třeba moje bývalé 300C, co sem měl v letech 2010-2012 má po mě už pátý majitel.... Auto má dneska najeto 275 000 km a furt jezdí
Samozrejme ze velke a tezke auto bude mit vyssi (absolutne nez treba Smart) emise CO2. Ale vse je relativni!
https://electrek.co/2022/03/04/light-duty-evs-have-64-lower-life-cycle-emissions-than-ice-vehicles-ford-study/
Light-duty EVs have 64% lower life-cycle emissions than ICE vehicles – Ford study
Studie specielne pro Ozzmana, ktery rad relativizuje prinos EV. Poucuje ostatni, ze nula neexistuje a jak funguje tvorba technickych studii. Tak jako ostatni diskuteri, kteri mi radi vysvetluji, ze elektricka energie nevznika v zasuvce apod.
Nebo pro ty extremisty, ktery nejsou schopny akceptovat prepocet elektricke energie na fosilni palivo 9kWh...1 litr paliva, tudiz tento RAM bude jezdit za prepoctene cca 3 - 4 litry paliva. :yes:
https://electrek.co/2023/04/04/ford-f-150-lightning-zaps-pest-control-agencys-co2-emissions/
Ford F-150 Lightning electric pickup zaps pest control agency’s CO2 emissions by 78% :yes::yes::yes:
Shrnovacka:
Kazda studie ma sva nepresna (nebo hlavne jina) vstupni data.
Ale jde spis o to, zda EV usetri oproti spalovaku polovinu emisi anebo tri ctvrtiny!
Ano, nemaji celkovou nulu (prestoze je oznacujeme jako bezemisni vozidla...). Ale pres vyhrady zastancu fosilu se jedna o obrovsky prinos.
Takze kdyz tahat naklad, potom elektromobilem pohanenym OZE. :yes:
A az tu bude nejaky petrolhead psat bullshit o emisich a uhli, tak v USA uz je vice energie z OZE nez z uhli! DNES!!! :-O https://www.statista.com/…ctricity-source/
Renewables Surpass Coal in U.S. Electricity Generation :yes:
PS Bylo by fajn, nez tu uvidim reakce o trofimech nebo fasistech, aby si jejich autori rozklikli odkazy na studie a napsali, co se jim konkretne nezda. Ale to bych chtel asi moc - vecnou diskuzi bez urazek. Misto toho cekam spis reakce typu ze rizeni je sterilni (u pick-upu!), ze je to spotrebic nebo ze bez razeni a rucky je to auto k nicemu...
"Zemní plyn pro USA ovšem stále zůstává důležitý a budují se nové elektrárny s vyšší účinností. V roce 2023 se dle EIA očekává zvýšení instalovaného výkonu plynových elektráren o 7,5 GW. To je více než se plánuje odstavit."
Bez plynu nebo uhlí nebo jádra to nejde a ještě hoooooodně dlouho nepůjde.
s trinapravovym vlekem, na kterym sem tahl vlek za traktor, temer nestacilo 85kw elektirckejch v mym aute v kopci na d1 na rychlost 105kmh. Hadam, ze tohle by tedy potrebovalo kolem 50-60kwh na 100km pri dalnicnim prumeru a rychlosti 100kmh. Dojezd kolem 400km, coz dluzno podotknout odpovida prumeru kolem 16-17l na 100km a 70l nadrzi. A to byly nejhorsi cisla, za ktery sem kdy neco tahnul.
25kwp elektrarna tohle nabije za necely prumerny dva dny mezi slunovratama. Takze to muze jezdit na statku se stodolou pul sezony kazdej den 200-400km podle nalozeni zadarmo. Nejhorsi mesic na sumavsky fve by to bylo nabity dvakrat, tzn na 800-1600km. A ted sem s kecama o nepouzitelnosti v nejakym prelakove na stredozapade…
Tento týždeň som s 3,5t vlekom spravil cca 1300km (400-400-500) povedzme pri spotrebe ako píšeš 17-18l ale lpg. Plyn som mal ale za cenu 14.70Kč tak to není až tak zlé a celkový dojazd mám lpg+ba cca 1000km a trošku rýchlejšie tankovanie.
Dojazd tohoto EV už vypadá celkom sľubne a aj nabíjanie 10min/177km není zle ale to by som musel začať plánovať kde zastavím (čo teraz neplánujem) a hlavne po vč skúsenosti keď sú celkom problemy s parkovaním tak neviem ako by som kde nabijal.
Zastaviť odpojiť vlek, prísť k nabíjačke, natankovať, zapojiť a ísť ďalej. To všetko za podmienky voľnej stanice s rychlonabijaním.
Tento RAM vypadá moc dobre, váha bude asi šialnená (nevidím dôvod oslobodzovať od daní) a zaujímala by ma cena. Nejde o hladkost ale ten motor išiel cely čas zbytočne na voľnobeh.
PS: vč som strávil viac ako hodinu v slimačej kolóne a to by bolo s EV lepšie poskakovanie ako s naštartovaným ICE motorom.
us trucker bavici se porouchanejma teslama bude asi dobrej debil, mel by spis doufat aby se mu nepojebal jeho naftovej pekac. A nebo jit zablokovat treba nabijecku…
Máš dost slušnou trpělivost s těmi elektrotrotly. :yes:
Jsem nevěděl že Liaz měl motory Detroit Diesel. Kdy to bylo?
Tatry mají teď Paccardy, respektive DAFy :yes:
řada 300 a tahač Xena měly motory Detroit Diesel - 400 Xena měla řadový šestiválec 6067 GK62 (430 Hp resp. 470 v režimu temmpomatu) .
V řadě 300 šlo mít navíc i motory MAN nebo Steyr + ty Detroity - dvanáctilitrové šestiválce MAN s výkonem 420 (Euro2) k nebo americké 12,7 litrové řadové šestiválce Detroit diesel S60 s výkony 370 nebo 400 k.
Ke smůle zelených fanatiků mam i hodně dobré znalosti o nákladních vozech, moje specialiazace právě Liaz, us trucky, ZIL, mimochodem v ZILech zas byly v 90. letech americké motory Caterpillar.
Takže mě plky o nespolehlivých krámech náramně baví.
...může mi někdo vysvětlit, co je na tomto obludně těžkém pojízdném úložišti elektřiny ekologického? (Samozřejmě s přihlédnutím k ekologickým škodám, vniklým při výrobě jeho obřích baterií)? A co až se tyto gigantické baterky dejme tomu po 10 letech unaví a začnou výrazně ztrácet svoji kapacitu? :-[]
Prečo by malo byť mimo? Pôvodom do je ako pracovné auto a na tento účel je fajn.
To môžeme povedať o veľa typoch áut že sú mimo.
Eko teda není ani jedno auto a či bude jedno viac a druhé menej tak na to ti s.re pes.
Pick up je pôvodne prac auto, to že to už má luxusnú výbavu je vec druhá. Ja to mám ako pracanta, neskôr kľudne zbalím rodinu a ide v parádnom pohodlí na dovolenku.