Testy
Emel
7
Jezdit s obytným přívěsem po okolí je super, nevím co furt všichni máte... 😄
ericn
3
Ideální do Prahy, ne? Jednou ji objedeš a hurá na nabíječku :yes:
Arese
2
😒] 😒] 😒] :yes:
Mokrous
0
😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁 😁
a nejenže je hnusný, je na 110% fejkový. Takové zprasené auto mě absolutně nezajímá (to už radši přežiju trabantoidní interiér ID4). Děkuji za pozornost 😁 .
Verim, ze zastanci toho jak je to vyhodny se najdou. Me to teda uplne vyhodny neprijde. At uz z pohledu dojezdu, pripadne dalsi vyuzitelnosti na miste. Ale jezdit za 3.3kc/km je jako dost pres caru.. Vychazim z aktualniho ceniku E.ONu, kdy KWh DC stoji pro neregistrovaneho 15kc. Za AC je to 12kc a za UFC 19kc. To fakt nee...
takže se teď nedíváš na televizi a ledničku jsi zrušil, když to stojí trojnásobek? ano, je to přes čáru stejně jako všechno, co jede na elektřinu 😐
Ale ne za 15 Kč za kWh. Je prostě absurdní, že třeba v případě PHEV nedává dobíjení na veřejných nabíječkách absolutně smysl, protože je levnější jezdit na benzin (na ten benzin s relativně obří spotřební daní).
Stejně tak ta nutnost registrace - to je jako kdyby na benzinkách stál benzin 65 Kč a teprve po registraci byl za 35 Kč. Jako potenciálnímu zastánci elektromobility se mi toto absolutně nelíbí.
Stejně tak ta nutnost registrace - to je jako kdyby na benzinkách stál benzin 65 Kč a teprve po registraci byl za 35 Kč. Jako potenciálnímu zastánci elektromobility se mi toto absolutně nelíbí.
Urcite si niekto kupi auto a bude nabijat neregistrovany, aby to mal co najdrahsie 😄 Bohuzial je to skoro vsade tak, aj v beznych obchodoch, kde nakup bez "vernostnej" karty je casto ovela drahsi. Tymto to nejak neobhajujem, ale takto to je.
Pomalé nabíjení v rámci konkurence, spotřeba průměrná, auto vypadá hnusně.
Naštěstí toto nejsou důležité parametry pro prodej do firem ( náklady se u tohoto typu aut moc ve firmách neřeší, je to jiné, než výrobní technologie), takže určitě něco prodají.
Naštěstí toto nejsou důležité parametry pro prodej do firem ( náklady se u tohoto typu aut moc ve firmách neřeší, je to jiné, než výrobní technologie), takže určitě něco prodají.
Enyaq je prodejní propadák, protože ani ve srovnání s další elektro konkurencí nijak nevyčnívá (spíše naopak). Od ledna 2022 sleduji na Ministerstvu dopravy (centrální registr vozidel) registrace Enyaqu. Za rok 2022 bylo registrováno 1293 kusů Enyaqu, z toho 643 bylo registrováno na výrobce, tedy Škoda Auto a.s. Reálný prodej tedy činil 650 kusů. Jediným velkým zákazníkem byla Komerční banka, která odebrala (a financovala přes ALD Automotive) celkem 117 kusů. Zbytek - tedy 533 kusů odebraly po jednom až třech kusech jednotlivá s.r.o. (a.s.), zřejmě jako auta pro společníky (držitele obchodních podílů). Přes poskytovatele operativních leasingů (LeasePlan, Arval) bylo předáno uživatelům dva až šest kusů měsíčně.
Na to co Enyaq nabízí, jsou naopak celkové prodejní čísla výborné, žádný propadák.
Škoda vždy kupovala svoje auta, přece nebude nakupovat konkurenci, a vždy to je poměrně velký díl trhu plus státní nákupy a firmy u kterých ani tak nejde o kvalitu.
Prodejně to prostě propadák nebude, ale poměr co nabízí, za kolik je katastrofální.
Škoda vždy kupovala svoje auta, přece nebude nakupovat konkurenci, a vždy to je poměrně velký díl trhu plus státní nákupy a firmy u kterých ani tak nejde o kvalitu.
Prodejně to prostě propadák nebude, ale poměr co nabízí, za kolik je katastrofální.
Mám jenom jednu otázku na tvou formulaci: "Škoda vždy kupovala svoje auta". Výrobce kupuje svoje výrobky? Podle mého názoru to není prodej. Průměrný měsíční prodej 54 kusů je podle mého názoru prodejní propadák. Daleko více by pro rozvoj segmentu elektroaut udělali pokud by pokračovali ve výrobě e-CitiGo.
Souhlasím, že "kupuje svoje auta" je špatné vyjádření, ona si je vyrobí pro sebe. Musíš vše vyúčtovat ( toto nevím jak přesně probíhá, nejsem účetní), ale není to zřejmě prodej.
Nicméně registrace na automobilku, nebo její dceřinou společnost, která si to zároveň vyrobí vždy budou a jsou zahrnuté ve statistikách všech aut. Nemohou ty auta používat nějak bez registrací.
54kusů měsíčně pokud to beru z podílu všech BEV na trhu podle mého názoru není špatné.
Ale opět máš pravdu, trhu by prospěl levnější, menší, efektivnější BEV, čili jejich větší prodeje. Také čekám na pořádné rozhýbání tohoto trhu. Zatím ani nabídka v ojetých BEV mi nepřijde moc atraktivní.
Nicméně registrace na automobilku, nebo její dceřinou společnost, která si to zároveň vyrobí vždy budou a jsou zahrnuté ve statistikách všech aut. Nemohou ty auta používat nějak bez registrací.
54kusů měsíčně pokud to beru z podílu všech BEV na trhu podle mého názoru není špatné.
Ale opět máš pravdu, trhu by prospěl levnější, menší, efektivnější BEV, čili jejich větší prodeje. Také čekám na pořádné rozhýbání tohoto trhu. Zatím ani nabídka v ojetých BEV mi nepřijde moc atraktivní.
Z účetního hlediska jsou taková vozidla (registrovaná, jezdící) v rozvaze vedena pod účtem Oběžná aktiva - Zásoby - Výrobky. Mnou výše uváděných 643 Enyaqů je registrováno na společnost Škoda Auto a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav II, 293 01 Mladá Boleslav; IČ 00177041.
na menšiu dovolenku a dojazd žiadna sláva. Neviem koľko píše v článku, ale po diaľnici treba počítať 30 kwh na 100 km pri teplote okolo 0. V eko režime, ale reálne rozdiel necítiť, auto kúri normálne, len tempomat je obmedzený na 130. Ale pohodlie super, to sa s Renaultom nedá vôbec porovnať, to ticho, dá sa konverzovať so spolujazdcom, počuť rádio. Ale zase to aj niečo stojí.
Souhlasim s tim, ze EV je tichy a pohodlny cestovani. Bohuzel realna spotreba techto aut je proste vysoka, 30KWh/100km po dalnici pri max 130km/h za cenu UFC 17kc/KWh. To zadny BA/D za tyhle penize jezdit nebude. A vyhled do budoucna neni lepsi. Tento koncept pohonu je spatne. A nikdo me zatim nicim nepresvedcil o opaku...
Na dlhé trasy to asi ideálne nebude, možno ani lacnejšie. Ale väčšinou jazdím kratšie jazdy a tam je to v pohode. Tiež som myslel, že to klesne na nejakých 22-24, ako udávajú v testoch.
enyaq-spotreba
Příspěvek podléhá schvalování.
enyaq-spotreba
Příspěvek podléhá schvalování.