Ojetiny
Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto
2 komentáře
Daniel Svoboda
0
Jak označení vnímáte vy jeasi celkem nepodstatné a zcela chybné - celosvětově je to model mk5.
Rád bych přidal malé, ale důležité doplnění k motorům Ford 1.5 TDCi 2015-2018. Jedná se o motory řady DV5 / DLD 415 konstrukčně vycházející z motorů PSA. Motory Ford mají však řadu změn a existují v několika variantách v závislosti na vozidlech kde jsou použity, například různé olejové vany a s tím související velikost olejové náplně, dále např. minimálně 2 typy turbodmychadel v závislosti na výkonu. Podstatné ale je, že motory Ford mají jinou hlavu válců, vždy jde o motory s rozvodem SOHC ( narozdíl od 1.5 Blue HDI PSA, DOHC ) a jednou vačkovou hřídelí ovládající všech 8 ventilů. Motor tudíž nemá žadný rozvodový řetěz, který by propojoval vačkové hřídele a který by mohl prasknout jak je uvedeno v článku. Rozvody jsou zde řešeny klasicky a jednoduše, pouze ozubeným řemenem.