Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz A 200 – Skoro základ, skoro dokonalý

60 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Vystřelit z křižovatky je někdy potřeba, aby se člověk bezpečné zařadil do proudu aut na hlavní
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne obecne přijde dnes vzadu v pohodě v jakémkoliv C HB. Ano, není to na rozdávání, ale utrpení to rozhodně není nikde.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co je na tom ubohého? Je to fakt 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
První generace A byly tak skvělá, že se samou radostí kutálela v losích testech a v každé prudší zatáčce
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V kontextu třídy, ceny a priplatkovych položek nevidím jediný důvod proč nezvolit 220 4Matic.

Jakkoliv je 1.33 Tce skvělý motor, tak eurohujerkský nesmysl v podobě s kombinací s EV absolutně nedává smysl. Za podobnou spotřebu dokáže jezdit třeba i 2.0 TSI v některých jízdních režimech.

Nevím jak dalece se MB v Ácku zlepšil, ale naposledy co jsme spolu byli tak to byl jeden nepříjemný a nula zážitek. Ne že by bylo tak hrozné. Ale protože člověk od MBčka má určité očekávání.

Ale za mě je to uvnitř malé, a až příliš stísněné a nepraktické. Kde jsou ty doby kdy Áčko bylo supr malým městským vozíkem se sendvičem a na nic si nehrálo a nesnažil se konkurovat excelentnímu nejmenšímu BMW 1 E81 a E82...
Avantime
Bol som vyskúšať A180, lebo známa chce vymeniť svoje staré áčko, ale teda neviem, nebol som nadšený. Táto posledná generácia sa vo všeobecnosti podarila, no tá 100 kW tu má spoločne so staršou 7-stupňovou dvojspojkou dosť divný prejav. Nástup výkonu nie je vôbec plynulý, pri zjazde z kopca je automat stratený a čo mi teda najviac vadilo, bol divný mechanický zvuk z kufra. Vraj je to cúvacia kamera, ktorá sa vyklopí pri každom spomalení. Strašne otravné a hlučné. Pýtal som sa, či sa to dá vypnúť a načo to tam je, ale že nedá a nevedia. Super. To ako MBUX funguje, je úžasné, klobúk dole, ale teda nebol by to pre mňa rozhodujúci parameter. Interiér je pekný, ale zas aj za to pýtali 48-tis. eur. To asi radšej si dopriať silnejší motor v Golfe a ešte aj so štvorkolkou.
webpaja
Jde o to, že dvouspojka byla váhavá a prodleva při potřebě odjet z křižovatky někdy větší.
webpaja
Ne, jakákoliv elektropomoc do města dává smysl.
Rasto
😁 😁 😁
Ginger Kyriakos
Přesně tak. Tohle mi docela hodně vadilo, když jsem jel nedávno s DSG V 1.5 TGI. Ta prodleva je až nebezpečná, pokud člověk předpokládá okamžitou reakci na povel plynového pedálu a ono se to rozjíždí jak žák v autoškole...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jel jsem A180d minulé generace. A byli to jedno velké zklamání.

BMUX katastrofa, uvnitř nehorázně malé, kvalita materiálů bída...

Jasně, toto je nová generace, v něčem se zlepšila. Už i prosotrnost je trochu lepší. Ale jak říkám, pochybuji....

Ale jinak ok, mě jde hlavně o to že když už A, tak 220 kde to celkem dává smysl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
V KOMBINACI .... ale to bys musel číst a používat mozek...

Prostorově v pořádku určitě není, protože to je menší než Golf.
webpaja
GLB je vynikající menší SUV, kvalitně postavené, pohodlné. Btw, GLB je první generace, žádná předchozí nebyla.

A jestli oceňuješ kvality MB jen v S-Klasse, tak je na čase se omluvit, že jsme plýtvali časem tvého majestátu. 😉
Arese
Samozřejmě, vždyť proč bych měl mít v autě tahat nějaký trapný pomocný elektromotor a další baterku?! 😲 😲 😲 :no: Kvůli pád fanatickým debílkům ve vedení EU? 😒]
Avantime
Fakt už aj obyčajný mild-hybrid ideš označovať EV? Nejak tu ide ten odpor voči elektru podaktorým na mozog. A priestorovo je Ačko v poriadku. Kto chce niečo trochu väčšie, má predsa GLA alebo GLB.
webpaja
GLA se vážně povedlo, prostorné jako malé MPV a přitom se hezky ovládá, má zvýšený podvozek. Tam je vše v pořádku (až na ovládání volantu a infotainmentu).
webpaja
Jel jsi vůbec v A200? Jde o jeden z vůbec nejlepších HB. Na poměry třídy prostorné, tiché, krásně jezdící. 1,3 jede parádně, posaz a řízení jsou skvělé.

Nebýt těch MB zprasených volantů, dalo by se mu těžko něco vytknout.

A první dvě generace A měla štěstí, že byly jiné než ostatní. Jinak totiž stály za starou bačkoru.
webpaja
Aha, ze které studie to vyšlo. Pom kolika letech se to projevilo? U kterých typů aut?
ericn
Tak nevím, ale asi si měl nějaký špatný kus nebo pomalou nohu… Jezdím už 2 roky s OIV G-Tec s DSG a tohle jsem nepozoroval. Nemám s rozjezdy problém a to ani těmi rychlými, rozhodně bych to nepovažoval za pomalé nebo nebezpečné. Vyčítám 7st DSG lecos, ale tohle ne… Odezva na plynový pedál taky není špatná 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ono jde u MHEV i o jiné věci. Třeba životnost je často tragická. Protože EV má zcela jiné požadavky na dimenzovami dílů než spalovák. A dohromady to zkrátka často dlouhodobě nefunguje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebyl to nesmysl. V rámci elikosri nebylo bezpečnější auto a sendvič pre žalu i jiní výrobci.

Že MB udělal z A následně konkurenta pro BMW 1, je věcí zcela jinou.
adamzprahy
GLB stojí podobně jako Kodiaq a jediné co mi na něm vadí je hlučnost a obzvlášť na dálnici (Kodiaq může mít akustická okna). Jinak lepší interiér a důstojné jízdní vlastnosti. Podvozek na jednodušší techniku celkem poddajný a nemlátí jak v Kodiaqu. Za mě skvělý poměr cena/hodnota. Asi jsme jeli jinými auty nebo netuším s čím to srovnáváš?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není pravda. Golf, Scala, Leon, i30, přivezou celkem pohodlně i 4prúměrně rostlé dospělé. A dřív to uměla třeba i Astra (krátká).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Znovu - neříkám že se A nemohla radikálně zlepšit. Jen píšu, že minulá generace byla tragická.

A i kdyby se nová generace posunula třeba o pět generací pocitově, tak ti tam pořád zůstává malá prostornost a nesmysl v podobě 1,33 + EV A to je přesně to, co jsem napsal.
adamzprahy
Naprostý souhlas. Nedávno jsme měli ve firmě cca na měsíc A200 a naprostá spokojenost, nevím co bych mu na poměry třídy vytkl. Ano, možná ta prostornost, ale to auto není dělané jako rodinný kombík, jinak jízdně, dynamicky i zpracováním interiéru se v rámci hb nižší střední nic lepšího nikdy nedělalo.

Velký kontrast s BMW 118i, které jsem cca rok zpátky měl na pár dní jako náhradní ze servisu. To bylo bohužel snad horší než Golf 😞
adamzprahy
Jel jsi minulou. Ta nová je úplně jiná a za mě se celá skupina modelů A/CLA/GLA posunula spíš jak o dvě generace než jen o jednu. Ve všem, ale opravdu ve všem jsou lepší a dospělejší a bez pochyby si zaslouží tu hvězdu na kapotě.
Freddka
Nebo treba B
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Čekal jsem kdo s tímto ubohým argumentem přejde. Tohle výrobce vyřešil tak nevím co řešíš.
adamzprahy
Takže předchozí nemyslíš generaci, ale verzi ve smyslu před fl. Pak se asi ztrácím v tom co jak myslíš.

A stále nechápu, co ti teda na MBUX vadí? Mohlo by to mít kolečko, ale ten touchpad funguje celkem dobře, např. lépe než ten co býval (možná pořád je, nevím?) v Lexusu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Předchozí MBUX mělo. Myšleno před FL.
Jan Hlousek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jan Hlousek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
adamzprahy
Předchozí A MBUX nemělo, to byl jiný systém. GLB ho má. Co je na něm tragického? Já používám v autech primárně Carplay a s infotainmenty toho moc nedělám, ale v MB si nastavím na budíky co chci a jak chci, displeje jsou kvalitní a nic se nikdy neseká, tak nechápu co by mělo být konkrétně špatně?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za to že ani neumíš číst fakt nemůžu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Protože jak v A minule generace tak v GLB to byla totální tragédie. Tak se ptám jestli nové A má i nové MBUX. Když se všude tak hrozně zlepšilo.
adamzprahy
MBUX se zlepšuje kontinuálně (online se aktualizuje) - jestli teda myslíš ten poslední infotainment co se tak označuje, tak ten je snad jen jeden. Proč?
Avatar - miromen
miromen
Ano mi co realně vime se pujdem vycpat včetně ruznych testu, ale překvapivě jen jedna lež...na vic jses tentokrat nezmohl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, i kdyby vzadu nastal mezigenračně u A pokrok, tak furt tam zůstává chabých 350l v kufru na rozdíl od ostatních. Což jistě víš že Škoda zvládá i ve Fabii.

Mimochodem, nastal mezigeneračně skok i u MBUX? Má A novější MBUX než GLB?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ty s tvým porovnáním prostornosti se jdi vycpat. Doteď jsi nepochopil ani že Focus 3 na tom byl s prostornosti podélnou tak špatně, že srovnatelná byla i Fabia. Měl jsi to změřené, zdokumentované, vyfocené. A stejně nic.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Oceňuji kvality MB víceméně od C. Nová A mě může jen mile překvapit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Je to fakt, který je dávno překonaný. Ale to sám moc dobře jistě víš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Testy spolehlivosti, ve kterých dopadají levnější MHEV nejhůř.
Avatar - miromen
miromen
Španěle z "konkurenta" AR uděleli stejnou jebku jako je škodovka. To je važně hnus.
Avatar - miromen
miromen
Pořad stejny ulhany ch.u.j...realita je takova, že v součastnem golfu je v zadni časti mista jako ve focusu 3 generace ve 4G je ho sice znatelněji vice, ale na ukor kvality a komfortu posazu. Asi něco jako Golf 6 generace, kde je posaz v zadni časti vyloženě mizerny což v koncernu VW nebyla vyjimka a takovy Leon předchozi generace byl nemlich to same. V součastne a vlastně i předchozi A3 rozhodně neni v zadni časti tolik mista jako v golfu.
Takže ty vlastně hovořiš o tom, že MBA je mrdečka jen proto, že zadnici ma na urovni +- jako i30, A3, 308, Megane, Corolla, Astra, Ceed, Mazda 3...k.u.r.v.a Shcala to je dělo, kompakti limuzina stvořena pro zEMANA.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase nemáš pravdu. A3 nemá s prostorností v rámci třídy sebemenší trable.
Arese
Tak takovouto reakci bych očekával od nějakého levičáckého fanatika, ale rozhodně ne od čtenáře auto.cz... 😒 :no:
adamzprahy
Jo naskládají se tam asi lépe, ale že by to bylo pohodlné nevim. Kdo řeší prostor za peníze, nikdy nemůže kupovat Mercedes nebo BMW. Vozit 4 dospělé v hatchbacku je za mě bída všeobecně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
GLB opravdu standardu jaký bych of MB očekával nedosahuje ani v současné generaci.
adamzprahy
A který hatchback nižší střední je na tom nějak výrazně prostorově lépe? V zásadě všechny jsou dělané na 2 + max. 2 děti nebo krátký přesun více osob. Na delší trasu se dospělí dozadu pohodlně nevejdou snad do žádného hatchbacku.

Jak moc má MHEV smysl nedokážu říct, protože jsem tu MHEV verzi nejel. Pokud se bavíme o tom, že to nechceš, tak zase v tomhle si dneska už nikde nepomůžeš, MHEV dělá i Mazda s atmosférama.
adamzprahy
Opět souhlas, za mě velký skok oproti předchozímu, skoro bych zevnitř ani nechtěl věřit, že jde o stejný model.
adamzprahy
Ještě jednou zopakuji, že nová generace A/CLA/GLA je ve všem lepší a píšeš o něčem co neznáš. Aktuální BMW 1er je snad ve všem horší - interiér, jízdní vlastnosti, odhlučnění.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle co píšeš je v podstatě od počátku nesmysl. Hrozně totiž záleží o jaké výšce se bavíš.
Pokud zůstaneme u průměrného dospělého středoevropana, tak do některých kompaktů se dozadu vměstnáš minimálně nepříjemně. Rozhodně ne v pohodě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já se nebavim o poměru hodnoty a ceny. Já se bavím o tom, že GLB nemá kvality Mercedesu.
Arese
Tak zásadně prostornější je třeba současný Leon. 😄
Arese
Celá ta sendvičková koncepce byl jeden velký a drahý nesmysl, však ji také MB už po dvou generacích opustil. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Souhlas, áčko je aktuálně nejlepší hb kompakt, facelift mu, až na ten volant, přiliš neublížil, což je dneska pomalu zázrak. A ta jednatrojka je ideál, jede a chová se slušně, áčko s dvoulitrem už je v cenových vodách, kde byla dříve střední se šestiválcem, to už nedává smysl. A z áčka těží i cla, v této gen velmi povedené auto, kterému ta 1,3 taky stačí, jak to bylo v předchozí gen čisté mb šméčko, teď je to naopak chytrá volba. 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
"Před modernizací jsme s A 200 bez elektrifikace zažili pár perných chvil, když bylo především v hustém městském provozu potřeba rychleji vystřelit z křižovatky."
V hustem mestskem provozu bych ocekaval ze strany redaktoru ACZ snahu o plynuly provoz v rychlostnim rozmezi 0 az 50kmh.
Rychleji vystrelovat z krizovatky si mate nechat na uzavreny okruh.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne nedává.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co je to za hovadinu? Máš řidičák?
webpaja
Hele ty pravdo, do A se průměrný dospělák vzadu normálně sveze. Není to na velké rozčarování, ale žádné drama. Až tu budeš příště něco podobného psát, tak si najeď na tabulku pod testem.

A je na tom mnohem lépe než A3, v globále stejně jako Scala a o jednotky cm hůře než Golf.

Pleteš si generace, píšeš nesmysly.