ja najezdil s passatama b6 a 7 statisice km, s b8 uz jenom vetsi tisice a celou dobu to jde dolu. Vetsinou jsem tvrdil, ze lepsi passat v plny nez premie v zakladu. U B8 uz to tak nevidim. Navic najednou je to moc za 1,5 a vic a to dost olizuje lepsi premii
Lepších aut v něčem bylo spousta... lepší podvozek má i Insignia, líp se řídí Mazda, líp vypadá Peugeot, víc místa je v Superbu (jen tak namátkou). V komplexu všeho... záleží na prioritách.
a tentokráte bez nějakého super designu a určitě za VW cenu...Snad jim chlapcům dojde, že v BEV nemají proti Číňanům/Korejcům moc šancí, zvláště s nastavenou cenovou politikou...
jen ať si tu hlavu o zeď rozbijou
nicméně, čínské EV tak často hoří samy od sebe, že v Evropě nemají šanci
na U-tube je spousta zábavných videí ..... :-):-):-) nejlepší je myslím video s 5 elektrickými automu, které vzplanuly během 3 minut, a ta motorka, co používala explodující baterku jako tryskový pohon, posunulo ji to o 30 metrů :-)
Ale myslim, ze realita evropskych fleetu umozni slusna cisla ID.7 vyssi nez Ioniqu 6.
Preci jen je to jiz velmi pouzitelne EV. A nemecke firmy patrne jako doposud budou uprednostnovat nemecka auta...
Tady nejde o nějaké upřednostňování. Firmy jednají čistě ekonomicky. Většina flotil používá operativní leasing, a u něj vychází pronájem koncernových aut zkrátka výhodně. Leasingovky mají u automobilky nízkou pořizovací cenu, a zároveň prodejní cena ojetých koncernových aut je poměrně vysoká, takže splátky bývají často nižší, než u asijské konkurence.
Jen technická k té aerodynamice, např. stále ještě současné éčko má cx stejných 0,23 https://vozy.hosekmotor.cz/…e-limuzina-nova/ jako id7 a je to celkem konvenčně pojatý sedan. Takové cla má cx 0,22 a také vypadá násobně lépe než tahle vw hrouda. Jinými slovy, aby bylo auto aerodynamicky funkční, nemusí to být nutně EV, ani nemusí být hnusné.
Přijatelné, spíš ve smyslu dostatečné, to asi je. Já trošku doufám, že to bude něco jako uniklé fotky Civicu XI - v té bílé to vypadalo divně https://media.auto5.vn/files/quanganh/2021/03/15/213123-111202.jpg , ale ve finále jiná barva a pár detailů a je to lepší.
abychom srovnávali auta na úplně stejném základu - víceméně tradičně tvarovaná Škoda Enyaq Coupé má aerodynamiku dokonce o nepatrný kousíček lepší, než VW ID.5, se zapuštěnými klikami a ocucaným designem. A to jde o konstrukčně zcela identické auto. On zřejmě ten ocucaný design jako aerodynamický spíš jen vypadá, než že by skutečně byl.
Nejspíš jde o psychologickou hru : "koukejte, tohle je EKO auto"
Je to takové nějaké nijaké. Což je teda lepší než Ioniq, ale ne o moc. Kvituju s povděkem klasickou karoserii liftback, ale postavit to vedle Arteonu nebo Superbu, tak to bude ošklivka. Možná nějaká barva a kola... zn. minimalizace škod.
Z žádného současného VW nějak na větvi nejsem. Arteon, Touareg, krátký Tiguan, Polo, Up! - to jsou všechno auta, která jsou sama o sobě spíš nenápadná a konzervativní, ale ve správné konfiguraci (barva, kola) umí i zazářit. Do nějaké míry i Passat a Golf, možná T-Roc.
ID7 není žádná katastrofa (jako Ioniq 6), ale zároveň je to jasně horší, než cokoli z jmenovaných, horší než ID3 i ID5... no, jak tak o tom mluvím, tak je to asi větší bída, než jsem myslel.
Tak to bych nesouhlasil. Za prvé... nemyslím, že by ta platforma byla jakkoli omezující. Za druhé - Superb se mi líbí hodně, to je nepochybně širší špička třídy... Arteon o něco míň, ale taky dobrý.
Hmm... ale tak já si nemyslím, že by ID7 měl proporční problém, je to spíš v detailech.
Pokud jsi viděl koncept ID.Vizzion nebo Space Vizzion - podle mě to je přesně těch pár detailů co by stačilo k tomu, aby ID7 vypadal k světu (a jak jsem psal někde nahoře - trošku doufám, že to v reálu bude lepší než na těhle fotkách, podobně jako to bylo u prvních fotek Civicu XI). https://upload.wikimedia.org/…81X7A9944%29.jpg https://www.cnet.com/…d3af9c/vw-sv.jpg?…
Jako jo, Space Vizzion je z nějakého důvodu designově jiný level, až se mi nechce věřit, že tohle fakt dotáhnou do Evropy. Ale problém je i proporční. Kombi to z velké části zamaskuje, protože je vzadu masivní přirozeně, a tuplem když mu střechu nalakuješ načerno a dáš mu dvacítky s podložkami. Ale sedan v holobytu s hnusně zvýrazněnou střechou vypadá přesně tak, jak si představuji generický EV sedan. Přitom to evidentně jde i lépe.
Jestli to správně chápu, tak ID.Vizzion a Space Vizzion byly koncepty, jejichž realizací je právě ID.7.
Jaký je rozdíl mezi "střechu nalakuješ na černo" a "hnusně zvýrazněnou střechou"? :-)
Osobně doufám, že realita bude někde mezi konceptem, kterému to slušelo, a těma fotkama tady, kde to 7 nesluší. Kdyby to muselo být, tak v téhle třídě nemám s 20" problém.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Norský trh s osobními automobily se v březnu meziročně zvýšil o 19,3 % na 19 366 kusů. Kvůli slabšímu lednu a únoru byl však celkový počet registrací v prvním čtvrtletí o více než 11 procent nižší než před rokem, a to 28 665.
Hlavní silou jsou samozřejmě plně elektrické vozy, které zaznamenaly 16 811 nových registrací (meziročně o 20 procent více) a 86,8procentní podíl na trhu.
Stats for the month (only passenger cars):
BEVs: 16,811 (up 20%) and 86.8% market share
PHEVs: 837 (down 12%) and 4.3% market share
Total: 17,648 (up 18%) and 91.1% market share
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Model Y je nejprodávanajší SUV v Číně atd.
Dal tam odkaz, kde ten rádoby redaktor, nebo co to je, uvádí jako příklady automobilek, které padají jedna za druhou normálně startupy, které dokonce ani nevyráběly a nebo je někdo a koupil a vyrábí elektriky pod novou automobilkou. Autoforum nikdo nečte, dinosaurus automobilových magazínů. Měl tam vyjmenovat ty stovky zaniklých ICE automobilek. ICE startupů jsou mraky. A zanikly i obří ICE automobilky. Píšou o tom, co chtějí čtenáři slyšet. V ČR je nejméně elektromobilů na hlavu (po SK), ale hejtelektro, v tom excelujeme. Logicky je nejvíce čtenářů právě takových.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Co je blbý? Že se ve velmoci "nemám rád elektromobily" neprodávají elektromobily?ČR je nicotný trh a zdejší prodeje nemají žádnou výpovědní hodnotu.
Pro automobilky jsou rozhodující velké trhy a to Čína a USA. Fakt, že v Číně je Y nejprodávanější SUV a nebo že v USA se žádný evropský model nedostal do Top25 je právě pro evropské automobilky zdrcující. Co víc, v USA je 9. nejprodávanějším vozem taky Y. Ale tam je to pro Teslu těžší, protože první příčky obsazují monstra á la F-Series, Silverado a Ram.
Ty jsi podle mě nepochopil svět a snad ani život. Normálně jsi tu pořád dokola toxický a neumíš se normálně chovat a ani argumentovat.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nemyslím, že bychom byli velmoc "nemám rád elektromobily". Ani "mám rád elektromobily". To tak možná vypadá na specializovaném diskusním fóru.
Kupci aut jsou vcelku racionální a prodeje jsou prostě odrazem toho, jak daný trh vypadá - jaká je kupní síla, jaké jsou dotace nebo pokuty, jaká je infrastruktura, jaký je typický způsob využití auta.
Až to bude výhodnější, tak i český kupec koupí EV místo spalováku.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ale my jsme velmoc "nemám rád elektromobily". Prodeje jsou tady nižší, než v Rumunsku. Pro řadu lidí je elektromobil "třídní nepřítel z Bruselu" a nevnímají žádné argumenty. A málokde je u veřejnosti zažrané takové množství mýtů, jako u nás.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Počul si o programe Rabla Plus v Rumunsku, s dotáciou 10 000 Eur na kúpu elektromobilu a 4500 Eur PHEV? Beží už od roku 2016 a aj tak je nárast len pár %.
Samozrejme, pomôže to len bohatým ľuďom, väčšinou ako ďalšie auto do rodiny.
Skús sa popýtať v Rumunsku, ak tam máš tiež známych.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Máš nějakou pokud možno aktuální statistiku, o kterou bys to opřel?
Já teda ne, jen bych si tipnul, že v téhle metrice (EV na 1000 obyvatel) budou před námi státy bohatší a/nebo s větší podporou elektromobility... a naopak státy chudší a bez podpory budou vesměs za námi.
Jak jsme na tom ve srovnání s Polskem, Bulharskem, Srbskem, Chorvatskem? Já přiznávám, že nevím...
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak na odporu proti EV a na tom postavené kritice proti Bruselu se tu živí spousta "hvězdiček" i politiků.
Naprostá většina argumentů je ale buď uplná lež a nebo polopravda.
Ono jen číst třeba auto.cz nebo Svět motorů je "zážitek".
Paradoxní je, že pravě ČR je ekonomicky velice zavislá na budoucnosti automotiv a o to je to divnější.
Trochu paradox je i to, že máme veliké zásoby lithia....
PS: opravdu si třeba někdo myslí, že Ares a jeho nekonečné kopírování odkazů s pseudo články proti EV je normální diskutér? :)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
A myslíš, že je to v jiných zemích zásadně jiné?
Co se té závislosti ČR na automotive týče - Škoda byla vycházející hvězda, před nějakými deseti lety si mazala na chleba zavedené značky a vypadalo to, že směřuje k 2m aut za rok. Dneska je jasné, že ke 2m aut nesměřuje... a budoucnost zdaleka nevypadá tak růžově, mimo jiné díky elektromobilitě.
Takže je jasný, že myšlenka "vraťme se o deset let zpět, k levným autům a prosperitě domácí značky" je lákavá (i když nereálná).
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Súhlas. Napr. ja nie som apriori proti EV. Len skutočne nevyhovuje mojim potrebám.
A to som v mojom okolí jeden z mála, čo si ho vie dovoliť, má ho kde nabíjať, dokonca mám aj fotovoltaiku a wallbox. Ak by sme mali 2 autá, tak prečo nemať druhé EV?
Obmedzenia elektromobilu pre širokú verejnosť musia byť v krajine s priemerným vozovým parkom 16 rokov každému jasné. Tí ľudia okrem výnimiek nejazdia na 10-30 ročných autách, lebo ich to baví.
To, že sa nehovorí úplná pravda o ich ekologickosti, dojazde, atď sú len také bonusy do diskusie.
Ale nie sú hlavným dôvodom prečo sa v ČR nekupujú.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Seš na velkém omylu, je tu řada lidí co miluje své youngtimery a veterány, projed se někdy o víkendu kultovníma silničkama za prahou nebo si zajed na nějaký větší sraz.....
A sou dokonce lidi, co s tím jezdí jako daily, třeba jenom přes léto, ale jezdí.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jasné, ako píšem okrem výnimiek.
Ale podstatné je, že starnúci vozový park tu nie je preto, že je drvivá väčšina čechov milovníkmi youngtimerov, či mi niečo ušlo?
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tahle skupina dělá ten věkový průměr 16 let, já mam doma 3 auta s věkovým průměrem 25 let.
Takže Vám to kazím naprosto dokonale :-):-) A znam lidi co maj věkovej průměr třeba 50 let :-) A maj to dokonce všechno na bílejch značkách, stejně jako já :-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Myslím, že statisticky je tahle skupinka poměrně nevýznamná... těch nadšenců s Rollsem je málo. Průměr dělají ty Felicie &spol. na vesnicích.
Docela by mě zajímal průměrný věk vážený počtem najetých km... je pravděpodobný, že spousta těch starých aut už toho moc nenajezdí.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jasně. Ale a) jich je málo a b) ještě méně toho najezdí. Nic proti tomu, mně se to jako koníček líbí... ale úplně to nesouvisí s tím, jestli se budou prodávat nové EV nebo ICE.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Je jich sakra, hodně, jen těch škůdek, lad, gazů a obecně veteránů z východního bloku sou desetitisíce, ještě si zapoměl na válečné auta typu Willys, GMC, Studebaker, Ford Anglia, Bedford, ZIS, GAZ, VW atd toho je tu taky mraky včetně nákladáků samozřejmě a to opět hlavně tuzmských typu S5T, V3S, T138/148, T805, T111, Ural, ZIL, Kraz ale sou tu samozřejmě i západní včetně us trucků
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
když odpočteš služebáky...... těch oldtimerů a youngtimerů, večetně těch ,kteří teda vůbec nejezdí a jsou jen ve sbírkách bude výrazně víc, spíš statisíce
A U motorek je to ještě markantnější, tam už do toho dneska padaj i všechny simsony, MZ, pionýry a samozřjemě různý jawy, ČZ, starý harleye, BSA, Indiany atd co už sbírali lidi ještě za totáče.
taty kolega z práce už měl v roce 1987 sbírku 12 motorek včetně BSA a Indiana....
A lidi dneska maj i historický traktory nebo autobusy, viz každoroční sraz busů Karosa v Ralsku.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Proč bych odpočítával služebáky? Spousta lidí jezdí služebákem. A spousta si ho sama vybrala, obvykle v rámci nějakých mantinelů.
Jinak jo, já beru, že těch lidí, co - občas - vytáhnou svůj youngtimer na projížďku není zase tak málo... obvykle k tomu ale mají i nějaké to pracovní auto.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
To sou fasované káry, kdy by si sposuta lidí to co fasuje nikdy nekoupila.
Jinak ty veterány se sem vozí neustále nové a nové, se podívej na nabídky firem typu Veteráni na Truc a to je jen jedna firma.
Nebo se podívej na registrace ojetin za 2022 starších 15 let:
Aero - 12 ks
Alfa Romeo - 256 ks
Austin - 10 ks
Bentley - 13 ks
BMW - 3153 ks
Cadillac - 20 ks
Citroen 855 ks
Dodge - 40 ks
GAZ - 14 ks
Ferrari - 32 ks
Chevrolet - 158 ks
Chrysler - 217 ks
Jaguar - 148 ks
Jeep - 294 ks
Lamborghini - 7 ks
Lincoln - 10 ks
Maserati - 19 ks
Mercedes - 2598 ks
MG - 44 ks
Lada - 33 ks
Pontiac - 12 ks
Porsche - 232 ks
Rover - 26 ks
Tatra - 20 ks
Trabant - 38 ks
Triumph - 18 ks
Volvo - 631 ks
Willys - 19 ks
+ další malé značky po jendtolivých kus + masovky typu Opel, ford, toyota atd tam se taky youngtimery najdou. A to je jen jeden rok ....
Youngtimery jsou dneska všechno co je starší 20 let....Navíc ameriky tutovka že je to starší 30 let, protože až do lonska nic mezi 9 a 29 lety staří legálně přihlásit nešlo a těch pár aut oklikou přihlášených z PL a pár EU verzí nedělá 900 ks aut....
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zkoumání motivací lidí, to je tenký led. Spousta lidí by si youngtimera taky nekoupila, kdyby nezůstal ve stodole po dědečkovi... a jestli se to díky tomu nepočítá, do toho bych se nerad pouštěl. Někdo za to nové auto zaplatil a z nějakých důvodů se pro něj rozhodl, zkoumat proč je spíš sociologická studie :-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak jistě, sou i lidi co to zdědili nebo si jen nostalgicky koupili to v čem jedzili v dětství aby si připoměli mládí ale sou i lidi co maj ty auta rádi a nekupují to jenom z nostalgie po mládí.
A taky se to dneska kupuje jako investice, další věc.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Drtivá většina řidičů nikdy elektromobil neřídila, natožpak aby si ho například půjčila. V mém blízkém okolí nejel NIKDO v elektromobilu. Prostě je jednoduše špatný, nikam nedojede, baterie se opotřebuje a pak to nejde prodat, atd. a tím to končí. A jsem zcela přesvědčen, že většina i zdejších "odborníku" nikdy elektromobil neřídila a nebo ho neměla například půjčený na pár dní.
Kupní síla je tu větší než v mnoha jiných státech, kde se elektromobilů prodá víc. Bohatých lidí je v ČR spousta.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
To je teda logika zase. V ČR je tedy pravděpodobně tolik boháčů, že si elektromobily nemá kdo koupit. Máme tu pravděpodobně nejvíce boháčů na 100k obyvatel, když zde prodeje elektromobilů neprodávají a jdou jen V8.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak určitě, Tesly se prodalo 300 ks za 1Q 2023.
Na to mi stačí toto:
68 ks MB G + 72 ks Audi Q8 +46 ks Audi Q7 + 52 ks Cayenne + 26 ks Range rover + 48 ks X5 a je to víc jak Tesla. Všechno v benzínu.
Ted já mam v záloze ty mustangy, ferrari, maserati, ameriky, bentley, rollse, alfy, atd
Co máš v záloze ty, kolik ostatní luxusních EV se prodalo? 4 BMW I7 a 3 Adui Etrony atd Bež kalkulovat, ale myslím že ti to těžko hodí že se toho prodalo víc.
A nesrovnávej mi tu benzínové MB G či Urus s Ioniquem ju.
Takže už po 14té, proč si tyhle lidi nekupují Teslu?
Sou to nevzdělnaci, zpátečníci, absoleventi školy života nebo spíš petrolheadi?
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Mě nezajímá že že si Teslu koupilo x tolik lidí než benzínový luxusní auto od BMW, mě zajímá, že TI DRUZI prodali těch luxusní aut za ten kvartál místo 300 ks např. 1400 ks.
Tak se tě po 15 ptam, proč si těch 1400 lidí nekoupilo tu Teslu Lojzíku???? Vykrucuješ se jak pětiletej vesnickej Lojza co dostal bajli a dělá že ztratil žákajdu.
Umíš pochopit že kdo má 1-10 mega si u ostatních luxusních značek může vybrat 45 modelů, zatímco u Ajlona si může vybrat 4? proč by si tak proboha někdo kupoval 300 ks X5, když jinýmu se líbí Gko, druhý Macan, třetímu Rango Rover takovej, čtvrtýmu makovej, pátýmu se líbí Jeep Wagoneer, šestýmu Escalade, sedmýmu Levante, osmýmu Urus a třeba 37 Cullinan.
Proto žádný z těch luxusních modelů nemá 200 ks, ale třeba jenom to Porsche má v součtu 143 aut na benzín za kvartál. To je na Porsche v podmínkách čr hodně slušný.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Koukám, že trolly klasika - když dojdou argumenty začněš urážet.
300ks Tesla jen za první 1/4 v ČR. To je to podstatné číslo.
300 lidi se rozhodlo koupit auto o kterém tu donekonečna nejen ty a ares píšete jak je nejhorší a nepoužitelné atd.
A ty lidi jdou s koupí si ho. A koupí si jich víc než benzínových Q8..
Víc se nehodlám s tebou bavit. Nenechám se urážet redakčním trollem.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
1xxx lidí si koupilo benzínový auto luxusní třídy
"Vykrucuješ se jak".....je blbý bejt vztahovačnej a sebestřednej a neumět odpověd na 15x položenou otázku, proči si 1xxx bohatých lidí koupí za kvartál benzínový supersport, GT, luxusní SUV nebo limuzínu namísto Tesly , když je přeci ve všem lepší a dokonce i levnější. Proč kupují ti , kteří na to maj peníze , proč ti zoufalci kupují Astony, Lamba, McLareny, Lotusy, Ferrari, BMW, Porsche, Cadillacy, RAMky, Dodge, Jeepy, Range Rovery, Maserati atd.....
proč si nekoupí doknalou a designově krásnou Teslu.
Další debata skutečne nemá smysl, obrázek si každej udělá sám. :-)
popírání faktů a označování odpůrce za blázna je typická metoda stalinistů.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jde o 3/4 roku 2022
" Nejprodávanější značkou z nových elektrických vozidel byla na českém trhu za tři čtvrtletí Škoda, která prodala 2911 aut. Následovala Tesla s 1 791 vozy a Volkswagen se 1 571 automobily. BMW v Česku prodalo 1 274 elektrických aut, Hyundai 976.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Napiš kterou zemi konkrétně myslíš, můžeme zkusit nějaká ta čísla najít.
V principu platí to co píšeš - dlouhá léta nemělo smysl se jít s EV ani projet, protože 1) value / money byla tragická už na papíře a 2) automobilky nevyráběly ani jedno normální rodinné EV auto. A kupodivu... v Evropě, zemi zaslíbené kompaktním kombíkům, pořád není v nabídce ani jeden ekvivalent kombíkové Octavie.
Kdybych kupoval auto dneska, tak bych asi šel projet Y - pořád by to byl outsider, no ale ceny spalováků šly tak nahoru, že dneska už se o tom dá aspoň uvažovat a to Y se s přimhouřenýma očima tomu rodinnému autu podobá.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
To slavné Y porazilo o dřevené párátko Toyotu RAV (Y mělo o 296 ks víc) :-):-) , za RAVkou na šestém místě Nissan Rogue, sedmá Honda CR-V, devátá Toyota Camry, a desátá až ta slavná Tesla 3 co měla spasit trhy :-)
a za ní o 1939 ks méně Ford Explorer .....
Další modely Tesly v TOP 25 už vůbec nefigurují, takže nebýt toho Y, který nechápu proč může někdo kupovat, tak by se žádnej zázrak nekonal vid :-):-)
Naopak na 23. místě je Chevy Malibu, ale sedany už v USA nikdo nekupuje :-):-):-)
A prozdravím ti sladké tajemství - v USA evropské vozy mimo prémiovky Porsche, Mercedes, BMW, Bentley, Rolls, Ferrari apod. těžce nefrčí, takže těžko můžou být v TOP 25.
Tam jaksi prémiovky nejsou, vídíš tam nějakého luxusního japonce nebo korejce? Nevidíš, sou tam bežný auta compact/midsize atd.
A tahle auta coby Evropy se v USA nikdy dobře neprodávala - vyjimkou byl hooodně dávno VW Brouk.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
PS: Pro někoho sou Silverado, RAM atd monstra, pro jiné normální auta.
K zeleným mičurincům se chovám tak, jak si pomatený utopista zaslouží.
Nechápu proč bych tady měl adorovat pokračovatele stalinistických pavědců, protože tyto utopistické nesmysly jsou na naprosto stejné úrovni. Lidi podporující neobolševické metody zákazů, restrikcí, omezení a snažícíc se měnit společnost na jinou, proti její vůli nikdy podporovat nebudu.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nórsko je veľmi špecifické. A to ani tam nie je elektromobil dostupný všetkým.
Napriek tomu, že:
- kúpna sila, napr. hdp na obyvateľa v porovnaní s ČR je cca dvojnásobné
- cena elektriny sa medziročne znížila o 5% na 97 centov / kWh (vs ČR vládny strop 214 centov / kWh)
- neskutočné zdanenie spaľovákov
- financovanie ekologickej transformácie z predaja plynu a ropy :-!
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Stále se tu opakuje argument, že Norsko financuje EV z prodeje ropy a plynu.
A co financuje ČR z prodeje elektřiny z uhlí?
PS: ty ceny v centech jsou trochu mimo. Kde jsi čerpal?
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nové zprávy pro naivní blbce a hlupáky co si myslej že e-spaliva spasí rakovinomety.
Jasnej vzkaz všem naivkům od šéfa Vokswagenu Tomáše Schäfera:
– Syntetickej benzín je jen odvádění pozornosti.
– Už beztak nemáme dost energie aby jsme ho vyráběli.
– EV to stejně nenahradí.
– Smysl to má jen pro současný fleety. Pak už ne.
– Se spalovákama končíme v roce 2033 tak jako tak. V roce 2030 budem prodávat už jen 80 % EV. Proč vyhazovat prachy za novou technologii? To nemá logiku.
What you do you think about Germany’s [subsequently successful] bid to modify the 2035 EU combustion engine ban to include cars powered by e-fuels?
Schäfer: That’s unnecessary noise from my point of view. By 2035 [combustion engines] are over anyway. We said by 2033 we’re done. By 2030 we plan that 80 percent of our vehicles sold in Europe are battery electric, so why spend a fortune on old technology that doesn’t really give you any benefit?
Who’s behind the German position? Party politics? VW Group CEO Oliver Blume?
Schäfer: It’s not Mr. Blume behind it. I guarantee that. This discussion around e-fuels is widely misunderstood. They have a role to play in existing fleets, but won’t replace EVs. That’s complete nonsense. Look at the physics of making e-fuels. We don’t have enough energy as it is, so why waste it on e-fuels?
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Hele, zelenej elektrickej utopista se prokecnul, totiž ZE NEMATE DOSTATEK ENERGIE. A čím víc bude Ev pleček a čím vít tepelných čepradel, tím víc jí bude nedostatek!!!
BODEJT BY JI MELI, POMATENI MICRUNICI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Když tahle neostalinistická fantasmagorická svoolč vypíná jaderné a uhelné elektrárny - a dokonce za odporu veřejnosti i vědců - a jen sem fedruje pod tlakem z číny stattisíce FV panelů a lopatek větrníků, čínan si mne ruce, a těší se jak brzy budou mít některé země statitstiku vzájemného roční obchodu ve stylu 80% dovoz, 20% vývoz do číny :-):-):-):-):-):-):-)
Tak pokračujte utopistická lůzo, pokračujte :-):-):-)
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Carlos Tavares, šéf koncernu Stenallantis: „...střední třída si elektromobily nebude moci koupit. Tak jednoduché to je.“
Přesně tohle je účel baterkových nesmyslů.
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
dělat si představu o elektromobilitě z článků Autofora je podobné, jako dělat si představu o Židech z Mein Kampf. Autoforum jsou zaslepení fanatici. A to říkám jako silný odpůrce zákazu spalováků.
ale dobrý taky ne. To co dělalo Volkswagen Volkswagenem, tedy pro někoho (kdo tomu moc nerozumí ;-) ) možná nudný, ale výrazně nadčasový design exteriéru a příkladně ergonomický interiér z toho jaksi už úplně vyprchalo a zbylo generické designově slabé cosi, co by mohlo být produktem kterékoliv čínské značky.
Exteriéru taky nesvědčí příliš vysoký ponton, což se měli designéři snažit alespoň opticky korigovat, nepovedlo se. Interiér tradičně ničemný, ale pořád o parník lepší než Tesla 3 (když už nic jiného, má to alespoň pořádný HUD).
Nafasovat to jako služebák tedy OK, koupit si to z vlastního uvážení spíše ne... :no::-)
Přitom ID3 a IDbuzz mají dobrý design, takže moc nechápu, proč jim to u ID4, ID5 a ID7 tak nejde.
Ano, dá se klidně jezdit v 12 let starém Golfu a vypadá to pořád ještě normálně. Ve 12 let staré Astře, Focusu, Kundaji, Fiatu, Peugeotu a spol. už je dotyčný za sockoidního podivína. A může za to design, kdy se VW daří stárnout pomaleji...
Syntetickej benzín je nesmysl, říká šéf Volkswageu Schäfer
Jasnej vzkaz všem naivkům od šéfa Vokswagenu Tomáše Schäfera:
– Syntetickej benzín je jen odvádění pozornosti.
– Už beztak nemáme dost energie aby jsme ho vyráběli.
– EV to stejně nenahradí.
– Smysl to má jen pro současný fleety. Pak už ne.
– Se spalovákama končíme v roce 2033 tak jako tak. V roce 2030 budem prodávat už jen 80 % EV. Proč vyhazovat prachy za novou technologii? To nemá logiku.
What you do you think about Germany’s [subsequently successful] bid to modify the 2035 EU combustion engine ban to include cars powered by e-fuels?
Schäfer: That’s unnecessary noise from my point of view. By 2035 [combustion engines] are over anyway. We said by 2033 we’re done. By 2030 we plan that 80 percent of our vehicles sold in Europe are battery electric, so why spend a fortune on old technology that doesn’t really give you any benefit?
Who’s behind the German position? Party politics? VW Group CEO Oliver Blume?
Schäfer: It’s not Mr. Blume behind it. I guarantee that. This discussion around e-fuels is widely misunderstood. They have a role to play in existing fleets, but won’t replace EVs. That’s complete nonsense. Look at the physics of making e-fuels. We don’t have enough energy as it is, so why waste it on e-fuels?
Re: Syntetickej benzín je nesmysl, říká šéf Volkswageu Schäf
Jo je to takovy srandovni. Tak oni si to vynucovani EV prolobujou hlava nehlava a pak delaj jakoze to vlastne ani nebylo potreba… :-!
Ale ja jim to nezeru.
ta rozšlápnutá žába s vyvalenýma očima (Tesla 3/Y) vám fakt připadá lepší? Vždyť to je nejodpornější auto po Multiple.
Tesla S vypadá líp, ale to je jiná kategorie.
Trojka se mi líbí. Čistý, proporčně vyvážený design. Stačí hezká kola (a že Tesla umí fakt odporná...) https://www.motortrend.com/…a-Model-3-18.jpg
Ten přední "zobák"... hele, už jsem si asi zvykl a nevadí mi to.
člověk si zvykne na ledacos, ale ten čumák trojkové Tesly je designový peklo, a na něj si nezvyknu nikdy. To na tenhle VW půjde zvyknout líp. Sice se mi nelíbí, a ani nikdy nebude, ale nějak mě to esteticky neuráží.
Uznávám, že ten předek působí nezvykle. Jenže na druhou stranu... možná je na čase posunout se od velkých předních masek v době, kdy auta velké přední masky k ničemu nepotřebují.
Já vím že asi opakuju něco, co je očividné, ale... kdysi dávno tam velká maska byla proto, že to byl prostě chladič a bylo to potřeba. Ale moderním autům už spoustu let k chlazení stačí ten otvor pod SPZ a celá ta horní "maska" je jen na efekt. Všichni se rozčilují nad falešnými výfuky, ale falešná maska je cajk.
Jo fajn, čumák 3 není na první pohled nejkrásnější a eSko ukazuje, jak těžko se naše oko učí něco nového... ale já tomu fakt docela na chuť přišel.
Asi tak, tiež to bolo prvé, čo ma napadlo. Keby šli na svojej, síce už otrepanej a neaktuálnej retro-vlne, určite by to dopadlo lepšie, viď. VW Beetle alebo aktuálne Buzz.
Uz by mohli vyhodit akoze dizajnera tychto bezmennych krabic. Uz tu nie je ani len mala snaha odlisovat jednu krabicu od druhej ako v pripade normalnych aut.
Fakt uz aj cinske aute sa naucili lepsi dizajn, ked pobrali europskych dizajnerov.