Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen ID.7 unikl na veřejnost těsně před premiérou. V Evropě bude lepší než v Číně

Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
32 Fotogalerie
Diskuze (140)

Odmaskovaná produkční verze elektromobilu VW ID. 7 unikla na veřejnost díky patentové kanceláři.

Začátkem roku představila automobilka Volkswagen na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas maskovaný prototyp elektrického sedanu ID.7, který bude se svými rozměry a siluetou fastbacku čistě elektrickou alternativou k modelu VW Arteon. Od premiéry maskovaného prototypu sice automobilka nabídla ještě několik menších ochutnávek, teprve nyní si však můžeme novinku prohlédnout prakticky v plné kráse.

Ačkoliv je oficiální premiéra plánována až na příští týden, design produkčního vozu již unikl na veřejnost díky patentové kanceláři čínského ministerstva vnitra (jako již mnohokrát v minulosti). Jedná se sice o verzi určenou pro čínský trh, přesto by měla přinejmenším nabídnout ukázku vozu, který by měl dorazit i na evropský a severoamerický trh.

Video placeholder
Volkswagen ID.7: Jízdní video, maskované • Zdroj: Volkswagen

Jak je přitom z pohledu na odmaskovaný elektrický fastback patrné, model ID.7 se inspiroval u vícera starších koncernových konceptů elektromobilů, včetně ID. Aero a ID. Space Vizzion/Vizzion. Za zmínku navíc stojí, že kromě označení ID.7 vidíme na zádi modelu i označení Vizzion. Je však otázkou, zda se toto označení objeví i na dalších trzích.

Design vozu přitom evidentně sází na optimální aerodynamiku, v podbězích vidíme aerodynamicky tvarovaná kola a přední světlomety mají tradiční světelný podpis, včetně osvětleného pruhu napříč „maskou“ s logem. V nižší části předního nárazníku pak vidíme menší nasávací otvor, zatímco po stranách jsou nasávací otvory ve tvaru písmene T.

Přední zrcátka jsou uchycena ve dveřích, střecha je lakována kontrastní černou a kliky jsou podobně jako u konceptů zapuštěné do karoserie. Vzadu pak vidíme světla táhnoucí se napříč celou zádí, přičemž i jejich světelný podpis je podobný známým elektromobilům ID. V zadním nárazníku pak vidíme odrazku napříč zádí. V galerii navíc vidíme nabídku několika barev a tvarů litých kol.

Interiér elektromobilu ukázala automobilka již v minulosti, kdy se pochlubila novým systémem chytré ventilace i upraveným rozhraním palubní desky. Ta je vybavena menším displejem digitálního přístrojového štítu, zatímco uprostřed palubní desky vidíme větší obrazovku infotainmentu s přepracovaným menu pro snazší ovládání.

Design tedy nevypadá marně, otázkou však je, jak u zákazníků obstojí vedle čistě elektrické konkurence. Velmi působivé jsou však technické parametry, kdy automobilka Volkswagen již potvrdila verzi s pohonem všech kol a dojezd až 700 kilometrů.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Dokumenty pro model určený na čínský trh však zatím hovoří pouze o modelu osazeným baterií s kapacitou 77 kWh, přičemž vůz nabídne nejvyšší výkon 150 kW (204 k). Čas akcelerace z 0 na 100 km/h zatím bohužel neznáme, maximální rychlost by však měla být až 155 km/h. V Evropě bude situace jiná: tady počítejme s výkonem nejméně 210 kW a maximálkou 180 km/h.

Oficiální premiéra proběhne 17. dubna. Do prodeje by novinka měla zamířit ještě letos, v příštím roce se pak očekává představení verze kombi.

Vstoupit do diskuze (140)