Bezpečnost
Súhlasím, že viacprúdové kruháče robia problémy a vodiči tam často zmätkujú. Sám s tým mávam občas problém najmä keď som na danom kruháči prvýkrát a neviem presne, ktorým exitom vychádzam, vtedy je problém odhadnúť, kedy sa zaradiť do vonkajšieho pruhu. Ale potom si spomeniem, ako to riešia v južnej Európe: tam proste pruhy nehrajú rolu, každý si to strelí, kam potrebuje. Ale na moje prekvapenie to tam funguje.
maji cely soubor neoficialnich pravidel. Pravidlo pro vicepruhove objezdy je jednoduche - vyjizdis na pristim vyjezdu? Pokud ano, bud ve vnejsim pruhu. Pokud ne, ve vnejsim pruhu neprekazej. Docela slusne to funguje.
Na tych novsich a vatsich uz maju na prijazdovej ceste jeden pruh vycleneny na odbocenie vlavo a hlavne to maju pekne rozkreslene a oplati sa vediet kody ciest, ktore su namalovane na vozovke v jednotlivych pruhoch. Uk je kruhacova krajina a paci sa mi, ze sa s tym nese.ru a urobia kruhac vsade, pred krizovatkou znacka kruhac, do stretu namaluju biely kruh a je to hotove.
.. tohle pravidlo skoro nejde dodržovat v případě opuštění objezdu hned dalším výjezdem, kde zas platí povinnost blikat včas
Ja kdyz sjíždím prvním výjezdem ( a teď nemyslím velké kruháče jako pražský kulaťák), tak prostě dávám smerovku tak, aby aspoň 3x blilka před sjezdem, tzn někdy při nájezdu, někdy dokonce i těsně před najezdem na kruhac. Prostě aby ostatní věděli včas.
Neviem kde okrem Československa platí ***izmus, že keď nie je pod kruháčom značka daj prednost platí pravidlo pravej ruky. Keď náhodou niekto zdemotuje na jednom vjazde značku daj prednosť tak do mňa vpáli a zodpovedný nebude nikto. Zákony musia byť jednoduché, pochopiteľné a v takýchto principiálnych otázkach jednotné z celej EU.
Kruháč je dobrá věc, než přijede někdo kdo čeká až bude minimálně půlka kruháče prázdná. Pak jsou kolony před nájezdem a zbytečně.
František Kysela
Příspěvek podléhá schvalování.
František Kysela
Příspěvek podléhá schvalování.
František Kysela
Příspěvek podléhá schvalování.
, kam bezpečně vyvádí pruh i z vnitřku). Případně nejznámější pražský "kulaťák" https😐/mapy.cz/zakladni?… Jiné jsou namalovné všeobecně a řidiči na nich radši využívají skutečně jenom ten vnější kruh z obavy, že nebudou mít čas vyjet kvůli autům, co se připojují zprava (zvlášť na menších kruháčích). Takže při vodorovném značení kruhového objezdu to chce myslet už při budování.