Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Problém pro elektrickou konkurenci? Tesla napříč světem opět výrazně zlevňuje

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých aut v Evropě, Izraeli a Singapuru. Před týdnem firma zlevnila auta ve Spojených státech, od ledna už popáté.
Zpět na článek
14. 4. 2023 20:58
14. 4. 2023 22:15
14. 4. 2023 23:50
15. 4. 2023 06:35
15. 4. 2023 07:33
15. 4. 2023 07:48
15. 4. 2023 08:05
15. 4. 2023 10:04
15. 4. 2023 14:56
15. 4. 2023 07:13
15. 4. 2023 07:49
15. 4. 2023 07:53
15. 4. 2023 08:11
15. 4. 2023 08:15
15. 4. 2023 08:41
15. 4. 2023 08:49
15. 4. 2023 15:03
15. 4. 2023 09:33
15. 4. 2023 11:55
15. 4. 2023 12:12
15. 4. 2023 09:36
15. 4. 2023 11:55
16. 4. 2023 07:57
15. 4. 2023 15:06
16. 4. 2023 19:30
15. 4. 2023 09:34
15. 4. 2023 12:23
15. 4. 2023 12:58
15. 4. 2023 13:57
15. 4. 2023 22:52
15. 4. 2023 22:27
16. 4. 2023 08:42
17. 4. 2023 09:44
17. 4. 2023 11:26
17. 4. 2023 13:03
17. 4. 2023 14:59
18. 4. 2023 09:52
16. 4. 2023 20:34
17. 4. 2023 13:03
18. 4. 2023 09:52
17. 4. 2023 13:03
17. 4. 2023 11:12
Avatar - speedfred
14. 4. 2023 17:12
Chvályhodný počin
keď bude za 500t Kč idem do toho.

“investoři se ale obávají o ziskové marže” aký investori ? Skôr špekulanti.
Mne je úplne jedno ktoré značka je najhodnotnejšia, mňa zaujímajú užitné vlastnosti toho ktorého vozidla.
Rozbalit vlákno
6
14. 4. 2023 17:43
Re: Chvályhodný počin
Za 500 ho tiež kúpim, dáme zraz.

Aktuálne v ČR základ 1 028 990 Kč.
Ale v SR je to 35 490 Eur, cca 830 000 Kč.

Pre zaujímavosť, v Rumunsku je 10 tis Eur dotácia, tak tam chcú 41 990 Eur (aj keď je to stále menej ako v ČR) :-O
Avatar - speedfred
14. 4. 2023 17:47
Re: Chvályhodný počin
Kupujem autá v ČR ale tá SK cena je už hodne dobrá ak je aj s DPH.

Zraz môžeme dať tak či tak.
14. 4. 2023 17:50
Re: Chvályhodný počin
Tiež som v ČR. DPH neviem.
V ČR cene je. V SR mi neukazuje PDF so sumárom, takže možno rozdiel bude v tej DPH :'-(

Niekedy zrazy auto.cz boli, či? Možno by to bolo fajn.
Avatar - speedfred
14. 4. 2023 18:07
Re: Chvályhodný počin
Nejaké zrazy boli to je pravda, skôr sa to organizovalo ale medzi diskutérmi.
14. 4. 2023 18:10
Re: Chvályhodný počin
Ceny Tesla SK jsou bohuižel bez DPH
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2023 18:21
Re: Chvályhodný počin
ještě si počkáš
14. 4. 2023 17:45
Hořící pochodeň
Pro všechny elektropomatence a že jich u nás není málo...
https://www.facebook.com/…605944371243531/?…
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2023 17:47
Re: Hořící pochodeň
Máte peknú skupinu Neočkovaní 👌
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2023 18:23
Re: Hořící pochodeň
to už je dost starý
Avatar - Mokrous
16. 4. 2023 19:14
Re: Hořící pochodeň
To je ale HOAX a jde o auto převážející plynové bomby.
14. 4. 2023 18:05
Chybny nazev clanku
Tesla konkuruje predevsim fosilum!
NEJEN elektromobilum.
Ukrajuje predevsim jim...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2023 18:24
Re: Chybny nazev clanku
Tesla konkuruje predevsim elekromobilům!

Vyndej si hlavu ze zadku, wole :-)
14. 4. 2023 19:56
Re: Chybny nazev clanku
Tak za prve: Diskutuj se mnou slusne. Nejsem tvoje stara!

Za druhe: Kdyz EV rostou v prodejich, komu asi ukusuji.
https://www.euronews.com/…urope-is-leading
Battery electric vehicles (BEVs) - pure electric vehicles - also broke records in 2022, taking 12.1 per cent of the total market share, compared to 9.1 per cent in 2021, or 1.9 per cent in 2019.
Kdy asi EV v EU prekonaji diesely (16,4%)? Az pristi rok?
:yes: :yes: :yes:

Zkus misto urazek sam radeji zacit pouzivat hlavu.
15. 4. 2023 09:18
Re: Chybny nazev clanku
On má pravdu, i když to napsal trochu neurvale. Tesla konkuruje jen elektromobilům. Kdo chce spalovák, nekoupí TM3 ani kdyby byla za půl milionu. TM3 je pořád nepraktický sedan s mizerným dojezdem, ergonomií a zpracováním…

Nicméně to je první krok, za který Elonovi tleskám. Ve Vlkohradu a v Bolce musel tímto způsobit slušnou paniku :-[] Ještě aby to udělal s “Y” a celá iD řada včetně Enyaqu to může zabalit…
15. 4. 2023 12:28
Re: Chybny nazev clanku
Vis, Elon u tech proziravejsich (Diess) zpusobil paniku uz davno.
Jenze to se mu mistni diskuteri posmivali.

Tak jako si neustale mysli, ze tu zustane zakonzervovana vyroba fosilu navzdy...

Tesla je silna konkurence.

Prijde ti 1.159.990Kc za TMY moc??
https://www.tesla.com/…cz/modely/design#…
Model Y
Odhad. dodání: dub. – čvn. 2023
455km
Dojezd
(WLTP)
217km/h
Maximální rychlost
6,9s
0–100 km/h

Tesim se na zlevnovani koncernu. ;-)
Elon bojuje proti inflaci. :D

PS Kdo chce spalovak si Teslu fakt nekoupi.
:D :D
Ale kdo si za sve penize chce koupit auto (ne kazdy ma mysleni diskutera s pojmenovanim po nafte) a ma treba fotovoltaiku na strese, tak patrne bude o Tesle vazne uvazovat.
15. 4. 2023 14:07
Re: Chybny nazev clanku
Tak aby to nějak vypadalo, musíš přihodit 300tis Kč, tj jsi na 1,42mio Kč. Ale zas vypadá lépe a je o dost praktičtější než TM3. No a kdybych chtěl elektro SUV, asi bych ji vzal raději než iD4… Jenže nechci ani elektro, a zatím ani SUV…

Btw myslím, že Vlkohrad to ještě nepochopil, co se děje a snaží se ze zákazníků vydřít peníze… Prodeje jim musí výrazně padnout, aby se něco stalo. A to píšu jako majitel VW vozu ;-)
15. 4. 2023 16:01
Re: Chybny nazev clanku
Jestli to nekdo nepochopil, tak jsou to predevsim ti zakaznici VW. :D

VW se chova zcela racionalne.
Lidi maji penez dost, tak si kupuji spalovaci VW...

Mne se vic libi TM3 nez TMY.
Ale Y ma vyhodu v prakticnosti.
TMY je temer dokonale auto.
Take se po zasluze pravdepodobne stane nejprodavanejsim modelem sveta.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 09:32
Re: Chybny nazev clanku
Proto se prodá na celém světa stomilionkrát víc fosilů jak Tesly.

jasná věc :-) :-) :-) :-)

Zejména u trucků je to 99,999999999999999999999999999999999999999 pro fosil :-) :-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
14. 4. 2023 18:21
odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
VAG má velký problém :-)
Rozbalit vlákno
15
14. 4. 2023 18:30
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Když, tak Stellantis, o japonských značkách nemluvě.
14. 4. 2023 22:05
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Príliš si zvykli, že stačilo vyrábať menej, zdvíhať ceny a mať rekordné zisky.

Elona veľmi nemusím, ale toto znižovanie cien mu kvitujem.
Len dúfam, že začnú makať a nebudú prosiť štátnu podporu a dotácie.
15. 4. 2023 00:04
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Včera měl Schäfer proslov, že přece nemůžou vyrábět ze 6 % marží :-) No, když nedosáhli ani zdaleka takové efektivity jak Tesla, tak buď půjde marže do kytek a nebo prodeje. Model 2 bude bude startovat na ceně kolem 700 000 Kč. Půjde jakoby o zmenšený Y, čili prostorné auto s dojezdem 400 km.

Je to jako kdyby se rodil nový VW, jenže je to něco, co nahradí VW.

Model 3 stojí milion. Pamatuji si doby, kdy první kusy byly za 1,4 milionu. Podle některých zdejších guru, to bylo drahé a maximální cena jakou by zaplatili tak leda milion a to se nikdy nestane a Tesla zkrachuje. Tesla nekrachla, stojí to milion. Ticho po pěšině, nikdo nejásá. Naopak je to zase na h... a začíná se nasazovat nová laťka - půl mega.
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 05:51
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Samozrejme že cena 1M je už fajn (0,5M by bola lepšia :D ) a do budúcna prečo nie? Ja by som ale momentálne nemal pre také auto využitie. Okolo komína je to stále dosť peňazí a na moje dialkové štreky stále nedostatočné (až taký kávičkár nie som a močák zatial cajk).
15. 4. 2023 06:59
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Nemam stale pocit, ze by si to VW dostatecne uvedomovalo.
15. 4. 2023 16:14
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Vzhledem k tomu, ze se zbavili Diesse, tak souhlas.

Odborarum (zdravim take Webpaju, rohypnola, Areseho a vsechny ostatni bojovniky za fosily) to dojde, az kdyz se skutecne fosily prestanou kupovat.
Do te doby tu budou sirit bludy.
https://www.reuters.com/…vw-idDEKBN1ZN18S
JANUARY 24, 2020
Betriebsratschef Osterloh bremst VW-Chef Diess :no:
Ted budou sklizet ovoce sveho zpatecnictvi!

V Cine je podil BEV na celkovych prodejich uz 22%!
https://cleantechnica.com/…-month-in-china/

Jenze VW bude porad jen brecet nad EU7 a nasledne pozadovat dotace, statni podpory atd.
Na spalovaky urcite ne!
Co delal VW pred 10i,15i lety?
Vyvijel 10i a16i valce.
Vymyslel dieselgate.
Wtf

Prechod VW je nesmirne pomaly.
Proc neni v prodeji ZADNY konkurent TM3 od VW?
Kde jsou mala EV?

VW se ma od Tesly jeste hodne co ucit.
Bohuzel odbory ho tahnou dolu.
Resp. zpet do minulosti.

https://www.businessinsider.de/…-staatshilfen-c/

Ale skonceme pozitivne:
https://www.ndr.de/…kswagen2290.html
Volkswagen-Chef Oliver Blume ist vom Siegeszug der Elektromobilität überzeugt
Šéf Volkswagenu Oliver Blume je přesvědčen o triumfu elektromobility.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 19:32
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Teba snaď niekto platí za takú agitáciu.
Nehaj každého nech si jazdí v čom chce.
15. 4. 2023 20:08
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Ktovie na čom jazdí on. Podľa tých príspevkov asi rovno na veternej elektrárni vyrobenej z kompostu :-!
15. 4. 2023 20:38
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Nechcete tohohle detskeho plkani nechat a bavit se jako lidi a nebo mlcet?

Sledujete co se deje? Tesla zvyšuje prodeje a zaroven jde s cenou dolu.
Je pod cenou napr VW Id.

Ve VW se vedou vnitrni boje a vlak jede stale rychleji.
To muze a asi i bude mit velky vliv i na Skodovku a tim i na CR.
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 21:18
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Mne je VW aj Tesla u ..... aj keď nespochybňujem technologický náskok T a cenová politika vypadá fajn.
Keď som bol dieťa tak som sa bil za jednu nemenovanú značku ako Vy teraz toto. :-[]
15. 4. 2023 21:44
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Ano, není to poprvé ani naposled co si vyžereme německou tupost i s chlupama. Ale priznejme si, kdybysme nebyli národem tupců sami, tak by se nám to nestávalo.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 21:59
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
Tak si vem z toho co píšeš příklad, vypni ten čínskej počítač a zmiz odsud.

:-)
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 21:59
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
:-) :-) :-) :-)
15. 4. 2023 07:19
Re: odbyt vázne, ceny padají a to je dobře ...
tm3 57,5kwh vyuzitelna cena 1mil kc
bmw i4 67kwh vyuzitelna cena 1,35
skoda enyaq 58kwh cena 1,24

superb tdi 147kw 1,2
bmw 320e nebo 330i 1,2-1,3

vsecko pohon jedne napravy
14. 4. 2023 19:24
Zkraťákem ani zadarmo!
Víc k tomu není co dodat.
Přeji nádherný benzinový den! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2023 20:03
Značka založená na falešných hodnotách
Tesla je značka založená na falešných hodnotách. Na fikci úspěchu. Na fikcí technologického leadera. A na fikci poptávky vyvolané dotační politikou a ekofašistickým zdeformováním trhu.

Stačí zrušit dotace EV a emisní šikanu spalovacích motorů a Tesla do roka končí v dluhové pasti bez zájmu zákazníků.
Rozbalit vlákno
4
14. 4. 2023 20:45
Tesla - nejhodnotnejsi automobilka sveta
Urcite se postaras o zruseni dotaci v Cine, Indii i USA...

Bylo by fajn si priznat, ze jsi se s Teslou zmylil.
Bud chlap. A neztrapnuj se cim dal vic.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 09:33
Re: Tesla - nejhodnotnejsi automobilka sveta
nebud neostalinistický utopista a neztrapnuj se čím dál víc
14. 4. 2023 20:53
Re: Značka založená na falešných hodnotách
“Spravna” hodnota je tedy palit ropu?
Emisni sikanu? Jako to aby se nepodvadelo a spalovak nebyl emitorem jedu a rakoviny?
14. 4. 2023 20:58
Cena
Zadokolka s 6,6s za milion?
Spalovak zacina ztracet velice rychle.
Co bude za 10 let?
Rozbalit vlákno
29
15. 4. 2023 06:35
Re: Cena
Vážně se to nabije za 6,6s do plna? ;-)

Ano, už rozebíráno, cena je opravdu skvělá. Nevím jak Y, ale TM3 je bohužel velmi nepohodlná s až příliš lehkým řízením. Na PS volantu je víc citu.
15. 4. 2023 07:33
Re: Cena
Nevim co je PS.

V jakem modu jsi TM3 ridil?
V comfortu? :D

Kdyz napises A, mel bys napsat i B.
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 07:48
Re: Cena
…..že by playstation volant?
15. 4. 2023 08:05
Re: Cena
Jo taaak. :yes:

Ja si predstavoval Performance verzi Tesly nebo PS jak nemecky kun (jednotka)...

Slo mi o toto:

Choose a steering option:
Comfort - Reduces the effort required to turn the steering wheel. In town, Model 3 feels easier to drive and park.
Standard - Tesla believes that this setting offers the best handling and response in most conditions.
Sport - Increases the effort required to turn the steering wheel. When driving at higher speeds, Model 3 feels more responsive.

Prislo mi, ze Paja zkousel rizeni v comfortu.
Ale mozna se pletu.
15. 4. 2023 10:04
Re: Cena
Dnes opět výjimečně jsem na tvé straně. TM3 se řídí naprosto skvěle. V pohodlnějším autě jsem nejel.
15. 4. 2023 14:56
Re: Cena
No... Jako fandím Tesle a až dojezdím stávající, tak jdu do M3, pokud budou prachy, tak do Y. Nicméně M3 je nejtvrdší ze všech Tesel a obecně má podvozek ne úplně komfortní. Není to na škodu, ale kdo je zvyklý na měkčí, tak mu M3 moc po chuti nebude. Nejel jsem v Berlínské verzi, ale nemyslím si, že to bude nějaký rozdíl.
15. 4. 2023 07:13
Re: Cena
Model 3
Odhad. dodání: dub. – čvn. 2023

491km
Dojezd
(WLTP)
225km/h
Maximální rychlost
6,1s
0–100 km/h

Pohon zadních kol

Cena
1.028.990Kc

https://www.tesla.com/…cz/model3/design#…

Kdo ze tu psal, ze EV nezlevnuji?
:D

A kdo ze tady na druhou stranu uz leta prorokuje cenovou paritu ICE vs EV?
:-!

Treba Octavia RS ma 0-100 za 6,7s a je s 1 059 900 Kč drazsi :-O
Takto vypada cenova parita v praxi.
https://www.skoda-auto.cz/…a9c-76192b50232a
A to nemluvim o provoznich nakladech. Vetsina kupujicich v teto cenove hladine bude mit dum s fotovoltaikou.
:yes:
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 07:49
Re: Cena
Aj vďaka čomu nám spaľováky podraželi ? Emisná šikana ako už niekto písal vyššie.
15. 4. 2023 07:53
Re: Cena
Ten duvod na mem tvrzeni nic nemeni.

"Emisni sikana" ma za cil ten prechod jen urychlit.

Mas moznost volby: nadupany EV bez pokuty nebo nadupany spalovak s pokutou. :-)

Ty bys chtel, aby nekdo podporoval auta, ktera produkuji vice emisi (co2 kazdopadne)?
Ne sorry, nebudu tu manipulovat jak ballik.
Pokuty jsou realita a kdyz se ti nelibi, tak je existuje moznost, jak se jim vyhnout. Kupovat auta bez pokut.
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 08:11
Re: Cena
…..alebo jemne ojazdené čo teraz robím. Pochop že mojim cestám EV nevyhovuje.
15. 4. 2023 08:15
Re: Cena
Nemluvim o EV.

Jaka je pokuta za 156g/km?

https://www.caranddriver.com/…mercedes-amg/c63

Do EV muzes presednout klidne az za pet let, kdy to uz nebude predstavovat prakticky zadne omezeni. ;-)
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 08:41
Re: Cena
Nie, toto ani náhodou. Však vieš že mám plnotučný motor a odmietam to meniť za tohoto paskvila.
To sa ale chystá ešte niečo lepšie :-[] samozrejme bez zbytočného elektrického balastu.
15. 4. 2023 08:49
Re: Cena
Poslal jsem ti to jen kvuli pokutam.
;-)

Bylo by to fajn, kdyby to bylo s mensim motorem lehci.
Jenze ono je to tezsi nez s V8.
15. 4. 2023 15:03
Re: Cena
Žádná šikana se nekoná. VW má za sebou nejziskovější rok. Jednoduše se nabaluje na těch, kteří kupují předražené auta. VW, pro mnohé bůžek na zemi, něco tvrdí, věrní mu to žerou i s navijákem, vohnou hřbet a koupí předražené auto a akcionáři si mnou ruce. A pak se to zabalí do obalu "Zlá EKO EU". Jak prosté...

Musí se nechat, že tento byznys plán je prostě dokonalý.
15. 4. 2023 09:33
Re: Cena
Ty si vtipný - dojezd 491km v laboratorních podmínkách s lechtáním akcelerátoru. Realita je lehce přes 300km, testů k tomu je mraky, takže jako argument to neobstojí ;-)
15. 4. 2023 11:55
Re: Cena
To je ctrl+c ze stranek Tesla.
Zadny vtip.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 09:36
Re: Cena
spalováky neustále zdražují díky ceně nergií v EU, která je 3 až 12x vyšší jako mimo EU , pojebaným emisním normám, nedostatku chipů a zdražení dopravy surovin a komponent dovážených z asie, usa atd
15. 4. 2023 11:55
Re: Cena
Pridal by som 2 podstatné položky,
rekordné zisky niektorých výrobcov a vytvorenie cash flow na obrovské investície na prechod k elektromobilite.

- Škoda musí zvýšit ziskovost, aby se jí vrátily investice do elektromobilů, říká šéf výroby
https://www.e15.cz/…po-fondy-1397704

PS: Tesla začína byť pre viacero ľudí atraktívna, okrem ceny má voči konkurencii zaujímavú dodaciu lehotu.
16. 4. 2023 07:57
Re: Cena
Taky ma voci konkurencii navic vlastni nabijeci sit. :yes:
15. 4. 2023 15:06
Re: Cena
Tak tomu se ti, kteří vědí, smějí.

"Německé automobilové skupině Volkswagen v roce 2022 vzrostl čistý zisk na 15,8 miliardy eur (375,3 miliardy Kč), to je v meziročním srovnání nárůst 2,6 procenta. Koncern to uvedl ve své výroční zprávě za loňský rok, podle které tržby vzrostly o 11,6 procenta na více než 279 miliard eur (6,6 bilionu Kč)."

jojo, zlá EU, drahá elektřina,....

Zákazníkům se nakukají nesmysly, ti to baští i s navijákem.
Avatar - Mokrous
16. 4. 2023 19:30
Re: Cena
Já z toho čtu, že se prodalo míň aut za víc peněz a i když se díky zdražování zvedly tržby, tak zisk se zvedl jen asi 5x méně, než ty tržby.
Tak kdo tady komu co kuká?
Až to bude obráceně, že zisk vzroste 5x víc, než vzrostly tržby, tak to bude jiná...
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 09:34
Re: Cena
Chrysler 300C 5,7 HEMI coby zadokolka co umí za 5,5 s, v usa stál před covidem cca 1,1 mega.

Co tam máš dál? :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
15. 4. 2023 12:23
Re: Cena
to, že evropského spotřebitele nezajímá, co to stojí v USA, ale tady. V USA taky koupíš TM3 někde kolem 35k USD/750t Kč, ano s dotací.
Avatar - Barrichello
15. 4. 2023 12:58
Re: Cena
Prozradím ti sladké tajmeství, když si seženeš v usa borce, co ti tohle samý auto naloží do kontejneru a pošle do Hamburgu, tam odsusd si ho odvezeš a všechno tady vypapíruješ sám, tak tohle samý auto jde dostat na značky za cca 1 280 000 Kč :-)
https://www.sauto.cz/…harger/186157397

před covidem tak za 1 150 000 Kč....
Avatar - eLzyx
15. 4. 2023 13:57
Re: Cena
já tahle velkoobjemová auta mám rád. Ano, když jej budu chtít kvůli motoru, fun faktoru, tak si něco takového pořídím. Ale pokud potřebuji auto, které bude jezdit levně, spolehlivě, s minimem servisu, tak nevím jak by HEMI mohlo proti Tesle v mé úvaze zvítězit.
15. 4. 2023 22:52
Re: Cena
eLzyxi,s tym co pises sa da na 95 % suhlasit :yes:
Je tu ,ale este moznost to dat na Bariho a Hemi krmit LPG-ckom.
Vtedy sa s tym autom da jazdit kazdodenne a pritom ta to financne nezrujnuje.
Avatar - Dinar
15. 4. 2023 07:11
Že máme hen ty technologie
https://m.instory.cz/…-dobre-bavi.html?…
Jsem zvědav, jak rychle se tu dočtu, že kdo se chová slušně, nemá se čeho bát. Koupě tesly je projevem masochismu z různých důvodů, tenhle mi ale přijde obzvlášť povedený. :-[]
Rozbalit vlákno
21
15. 4. 2023 07:48
Re: Že máme hen ty technologie
Nikdo ti Teslu nenuti. Jen objektivnimi parametry je daleko pred BMW.
Treba value for money.

Klidne si kupuj dal BMW, ale prestan si plest racionalnejsi volbu s masochismem. ;-)
15. 4. 2023 08:22
Re: Že máme hen ty technologie
a to mas kde?
i4 zaklad ma o 10kwh vetsi baterku a stoji o 300vic. Dostanes aspon 5-10% a bude to 150tis za 10kwh. A porad to je bmw s moznosti kuze a ne nejakyho plastovyho odpadu.

ix vs tmx je snad jasna volba krom designu
15. 4. 2023 08:31
Re: Že máme hen ty technologie
Ok, porovnavam cenikove ceny.
300.000Kc je pomerne podstatny rozdil.

Vazne jsou na i4 slevy?
Jaka je dodaci lhuta BMW?

PS Do nedavna jsi mel u BMW za milion i3. :D
A nyni zadny elektricky BMW za milion nekoupis.
15. 4. 2023 08:38
Re: Že máme hen ty technologie
Neni tam podpora importu takže co ti dá prodejce, což je 5-10%. U nás je i 4 beznadějně vyprodaná, iX 40 je v DE ale plný mobile DE míst ve výrobě se slevou jako na BMW dřív bývala, po i4 jsem nekoukal.
Tady je to mizernej trh (ikdyž ix potkám každej den), takže podle toho těžko soudit, neznám jaký kvoty tu byly. Tady když jdeš pro 330e dostaneš radu, ať si koupíš 320d, že bude větší sleva... Jsme oproti bohatým regionům DE a Rakouska pozadu
15. 4. 2023 08:39
Re: Že máme hen ty technologie
Heled realita je u BMW za cenu zakladni Tesly zde:
https://www.sauto.cz/…bmw/i3/179874833
BMW i3, i3S 120Ah 12/2021
Předváděcí, 12/2021, 5 600 km
1 060 000 Kč
Bez DPH:
876 033 Kč
:D :-[] :-O 8-s :D

To si dnes poridi jen opravdovy fanousek jemne kuze. :-)
Avatar - speedfred
15. 4. 2023 08:43
Re: Že máme hen ty technologie
i3 je fajn ale za 500t
15. 4. 2023 09:12
Re: Že máme hen ty technologie
https://suchen.mobile.de/…uge/details.html?…

Opět, 57,5 vs 68kWh baterie. Ano, máš pravdu, cena je vyšší, ale fakt ne o tolik aby to nebylo ke zvážení.
15. 4. 2023 09:21
Re: Že máme hen ty technologie
:yes:

Proc ne?
15. 4. 2023 09:38
Re: Že máme hen ty technologie
hlavne se tu bavime o tesle a bmw za cenu predokolkovyho naftovyho superbu ve stylu a v pripade tesly oktavky… Otazka je, jestli se to vyplati vyrabet bmw a tesle, proc je sakra enyaq ale i naftova rs tak draha. Jestli knuceni ze za vsecko muze eu neni obycejnej kseft koncernu VW
15. 4. 2023 10:32
Re: Že máme hen ty technologie
Tesle se to vyplati kazdopadne. :D
Tesla ma nejvyssi marze v autoprumyslu.
BMW uz zrejme tolik ne.

https://asia.nikkei.com/…n-Toyota-per-car

https://www.reuters.com/…-war-2023-01-19/

Tesla Inc (TSLA.O) earns more money for every vehicle it sells than any of its global rivals. :yes:
15. 4. 2023 10:37
Re: Že máme hen ty technologie
coz si priznejme je taky tim, Tesla
ma silnej “pribeh” a jeji kupci ledasco prehlizi…
15. 4. 2023 10:42
Re: Že máme hen ty technologie
Jiste i kvuli tomu.

Ale predevsim je technicky a technologicky neskutecne napred.
https://www.reuters.com/…ring-2023-02-10/
By replacing around 60 welded components with a single module, gigantic aluminium die casting machines made by the likes of Tesla supplier IDRA Group are helping carmakers to simplify manufacturing and cut costs by up to 40% in some areas. :yes:
Inovace jsou tajemstvim ziskovosti Tesly. ;-)


A jako bonus ma Tesla pro ty "prehlizece" vyhodu v nabijeci siti. ;-)

PS Hadej jaky bude mit BMW v pristi generaci bateriove clanky. Cylindricke po vzoru Tesly...
BMW zaspalo spoustu let pod vedenim toho trouby Krugera.
Tak jako Toyota zaostavala v EV pod zpatecnikem Toyodou.
A pak se strasne divi, o kolik je Tesla napred. :D
https://elektrickevozy.cz/…-o-umelecke-dilo
15. 4. 2023 20:34
Re: Že máme hen ty technologie
spis mi to “technicky a technologicky napred” prijde soucast toho silnyho pribehu nez reality. V mejch ocich je ix mnohem lepsi auto nez tmx. Srovnani i4 vs tm3 porad nemam, nezajima me tahle kategorie
15. 4. 2023 22:14
Re: Že máme hen ty technologie
:D :D :D

Jj je to sakra silny pribeh.
Jenze ten pribeh pisou treba i inzenyri Toyoty....
https://elektrickevozy.cz/…-o-umelecke-dilo
Experti Toyoty rozebrali Teslu a nestačili se divit. Prý jde o umělecké dílo!

V tvych ocich, tak jako v Dinarovych muze byt iX lepsim autem uz proto, ze nepouziva syntetickou kuzi.
Realita je ale takova, ze iX nesaha TMX Plaid po kotniky.
Kdybys znal detaily Tesly, vedel bys o cem mluvim.
16. 4. 2023 00:48
Re: Že máme hen ty technologie
nejel si ani jedno evidentne..

tmx nebrzdi, ma jednokomorovej vzduch, neumi natacet zadni kola, neverim ze umi ridit obousmerne tlumice, protoze je to lepsi airmatic. Akusticky bida, svetla nesehaj laserum bmw ani po kotniky, autopilot funguje jenom pokud dodrzujes rychlost, kdyz ti zmizi auto pred tebou za stromem snazi se te to
zabit. Pres ackovy sloupky neni videt ven protoze musk musel mit blby dvere v druhy rade. Audio hraje jak z hajzlu. Uz to aspon ma
ofline navigaci?!

tmx je vedle ix zastaralej pekac
16. 4. 2023 08:28
Re: Že máme hen ty technologie
Ja jsem jel jen jako spolujezdec starou (Raven) TMX i novou iX...

iX ma predevsim krasny interier a zvuk.

Jaky je novy Plaid nevim.
Kazdopadne vykonnejsi - svym pohonem bezkonkurencni.
https://youtu.be/rbcw5V0goDE

Ja tu nechci TMX obhajovat. A ani jedno auto jsem neprojizdel sam.
Ale ty tu jako obvykle cerpas ze starych informaci. :-)
Pochybuju, ze jsi ridil aktualni TMX.
Avatar - eLzyx
15. 4. 2023 12:26
Re: Že máme hen ty technologie
větší baterie neznamená, že to dojede dále. Efektivita pohonu a hlavně topení je u BMW docela mizerná.
15. 4. 2023 19:12
Re: Že máme hen ty technologie
Ano, to je oblibena fikce tesly…
Nevim jak i4, iX v realu nema vetsi spotrebu nez tmx
15. 4. 2023 20:40
Re: Že máme hen ty technologie
V testu nemeckeho! Autobildu mela Tesla ve spotrebe vyrazne navrch (tim myslim nizsi spotrebu).
https://www.autobild.de/…ve-21297793.html
Punktabzüge kassiert der i4 auch auf der Verbrauchsrunde, das deutlich effizientere :yes: Model 3 verzehrt pro 100 km gut 8 kWh 8-s weniger Strom – ein deftiger Unterschied und der verdiente Sieg im Antriebskapitel für Tesla.
i4 odečítá body na okruhu spotřeby, výrazně efektivnější Model 3 spotřebuje o dobrých 8 kWh méně elektřiny na 100 km – pořádný rozdíl a zasloužené vítězství Tesly v kapitole pohonu.
:yes:

Spotreba na testovacim okruhu Autobild:
i4 33,9kWh/100km
TM3 25,8kWh/100km

To je poradny rozdil...
i4 je poradny zrout.
16. 4. 2023 00:55
Re: Že máme hen ty technologie
ev database ve vsech rezimech dojede dal zakladni i4. Ma vetsi baterii, vetsi wltp a tedy lepsi vysledky. Sam si napsal, ze ev database je spolehlivej zdroj. Takze kecy kecy kecy. Tm3 a i4 jsou porovnatelny auta, kdy bmw dojede mirne dal, je o 20% drazsi a ma lepsi
materialy. Tzn klaskej soc tesla vs premiovy bmw
16. 4. 2023 08:23
Re: Že máme hen ty technologie
Ale v testu byly vrcholny modely...

"Tm3 a i4 jsou porovnatelny auta, kdy bmw dojede mirne dal, je o 20% drazsi a ma lepsi materialy." :yes:
Na tom se shodneme.

Ja bych jeste napsal, ze Tesla bude mnohem dostupnejsi co se tyce terminu dodani.
Avatar - Emel
15. 4. 2023 22:27
Slevy
Tesla zlevnila poprvé v lednu, až o 17%... nyní letos podruhé, o 4,5-9,8%. No to zní skvěle. Akorát teda pořád stojí základní 3 42t€... to stála i loni v létě, ne? Když se řešilo, že v DE je za mega a u nás za mega a čtvrt...
Rozbalit vlákno
6
16. 4. 2023 08:42
Re: Slevy
A inflaci jsi zapocetl??

Realne stala TM3 u nas asi od 1.3M a ted je to 1.1M.
Coz je slusny pokles vzhledem ke zdejsi inflaci.

https://www.cnb.cz/…adu-s-prognozou/
"Podle dnes zveřejněných údajů vzrostla v lednu 2023 cenová hladina meziročně o 17,5 %." :-O

Je fakt ze v Nemecku je asi porad za podobnou cenu. I pres jejich inflaci 9%...
Avatar - Emel
17. 4. 2023 09:44
Re: Slevy
Takže pokud je cena pořád stejná a zároveň je inflace, tak se zlevňuje? Ne, samozřejmě že jsem nezapočetl inflaci, pro mě zlevňovat znamená snižovat nominální cenu...
17. 4. 2023 11:26
Re: Slevy
Takže pokud je cena pořád stejná a zároveň je inflace, tak se zlevňuje?

Myslim ze ano.
Ty nesouhlasis?

Ale rozumim, jak to myslis. ;-)
Avatar - Emel
17. 4. 2023 13:03
Re: Slevy
Rozhodně nesouhlasím a rozhodně to tak nebylo ani myšleno. Jinak by přece věta "Tesla tam svá auta letos zlevnila už podruhé, v lednu to bylo až o 17 procent." nedávala žádný smysl, inflace přece byla i v únoru a březnu. Zlevnění znamená snížení nominální ceny... a fakt by mě zajímalo, jak se jim to podařilo dvakrát zlevnit a přitom nezměnit cenu.
Možná zlevnili jen vyšší specifikace, nebo vypadla nějaká base varianta a za dnešních 42t€ dostaneš něco lepšího než před půl rokem... ale přece si taky pamatuješ, že se řešilo, že v ČR je základ trojky za 1,25 a v DE je za mega, ne? A to bylo kdy... loni na podzim?
17. 4. 2023 14:59
Re: Slevy
Jj, pamatuju.
Ja jsem to taky resil.

V Cesku kazdopadne zlevnila.

V Nemecku jsem to ted neanalyzoval. :no:
Avatar - Emel
18. 4. 2023 09:52
Re: Slevy
Jo, v ČR zlevnila na tu německou úroveň, tj. cca. ten milion (1.0xx, to už je fuk - a ano, to je solidní cena). Ale v Německu je "cena od" podle mě pořád stejná.
16. 4. 2023 09:50
Ceny dle vyšší produkce
Když Tesla navýší produkci, tak opět zlevní.
Nyní jede v Německu 5 000 aut týdně, ale ta produkce půjde násobně nahoru.

Prostě nabídka a poptávka.
To stejné je i u spotřební elektroniky, vyšší produkce = nižší ceny.
Rozbalit vlákno
3
16. 4. 2023 10:27
Re: Ceny dle vyšší produkce
No a ty EV se prodavaji misto spalovaku.
Tam bude opak- snizeni produkce - vetsi naklady a nejspise vyssi prodejni cena. a z toho opet snizeni prodeje.

Spirala se roztaci.

V realite to tak prime neni, ale parnik uz zacina menit kurz.
16. 4. 2023 10:34
Re: Ceny dle vyšší produkce
Taky jsem to tady psal, u spalováků nižší produkce, vyšší ceny.

Ale spíše končí vývoj spalováků, takže ten se již rozpočítávat na nižší produkci nebude. Další Golf již nebude spalovák.
16. 4. 2023 17:30
Re: Ceny dle vyšší produkce
Čo myslíš tým, že pôjde produkcia násobne hore?

5 000 ks týždenne je v Grünheide ich aktuálna max. kapacita, ročne 250 000 ks.
Zatiaľ rozšírenie o ďalších 5 000 ks nie je schválené.

https://insideevs.com/…gnment-july2022/
16. 4. 2023 20:34
Cenova parita
Kolikrat jsem tu musel opakovat, ze ceny novych EV v Evrope byly zcela irelevantni?
https://fdrive.cz/…-nam-smeji-10527
Například Volkswagen ID.3 lze u některých dealerů koupit od 125 000 juanů, tedy v přepočtu od nějakých 385 tisíc korun... :-O
V Cine je podil EV pres 20%. Neni divu. A ted dal strme poroste. :yes: :yes: :yes:
Za tuto cenu bych do id.3 sel. :D

Kdy to konecne zdejsi "experti" pochopi?
Zadne zakazy nejsou potreba.
Staci nizsi cena EV. Ta je dana jen cenou baterek.
Jakmile zlevni baterky, coz se ted patrne deje, je fosilni GAME OVER.
Rozbalit vlákno
21
16. 4. 2023 21:45
Re: Cenova parita
Ako hladam ,tak hladam,ale nedari sa mi najst toho dilera v Cine co to predava po 18 000 $.
Done,furt tu davas kadejake odkazy ,tak vygoogli aj toho dilera a potvrd pravdivost toho clanku aj realnym dilerom.
Rad pojdem do Ciny pre tu TM3 a doveziem ju sem a predam so slusnym ziskom nejakemu car-apple-vemu fanusikovi Tesly..
16. 4. 2023 22:07
Re: Cenova parita
Heled citoval jsem, dal odkaz.
Tady je zdrojovy clanek:
https://carnewschina.com/…but-on-april-18/

Pokud vim, tak ceny v Cine se udavaji bez dane a casto po odecteni dotace.

Vic ti k tomu nereknu. Klidne dej odkaz, za kolik se id.3 skutecne prodava.
Jsem otevreny diskuzi. ;-)
16. 4. 2023 22:11
Re: Cenova parita
Done,ja viem ,ktory clanok a webstranku si citoval,kedze na fdrive je link na tu stranku.
Ale ja doteraz hladam toho cinskeho realneho dilera co to predava za taku cenu.
Uz som sa naucil,ze co je napisane v novinach (webe) nie vzdy musi byt pravda a preto si to chcem realne overit a ked to tak bude,tak zistit si ako sem to auto doviezt a postavit na značky a predat...
16. 4. 2023 22:15
Re: Cenova parita
https://m.svw-volkswagen.com/id3/?…

159.888Yuan cena v reklame na odkaz...
Id.3 pure edition

Je ti lip?

Preklad z cinske stranky:

ID.3

Kvalitní zábavný čistě elektrický crossover

2023 ID.3

Doporučená maloobchodní cena:

Pure Smart Edition

162 888 juanů

Ultimate Edition

191 888 juanů

populární technologie

*Tato cena je omezena na 2023 ID.3, podrobnosti vám sdělí autorizovaný prodejce SAIC Volkswagen

Staci?

Pro uplnost 163.000yuanu je 500.000Kc.

Priste bych byl rad, abys me informace zpochybnoval svym dukazem.
Dobre neni to 400.000Kc (patrne cena s dotaci, jak jsem psal), ale 500.000Kc.

Je to podstatne v kontextu evropske ceny, ktera je dvojnasobna?

PS Na podrobnejsim vyhledavaci jsem nasel toto: id.3 2023 Pure Smart Edition
Od 139 900 Orientační cena: 162 888
https://m.yoojia.com/m-117872?…
16. 4. 2023 22:33
Re: Cenova parita
Takze si realne zavadzal svojim posunutim linku fdrive!
Posuvas dalej hoaxy.Si EV konspirator,Don. :D

Done,napisal: "Například Volkswagen ID.3 lze u některých dealerů koupit od 125 000 juanů, tedy v přepočtu od nějakých 385 tisíc korun... "

Realita???162 888 juanu.

Kde je tych tvojich 385 000 Kc???
Link na toho VW predajcu od teba ocakavam..podme,hladaj dalej....

Hlavne nebud vztahovacny ;-)
Realne ked najdes to auto za tu cenu,tak pojdem do toho a skusim ho doviezt
16. 4. 2023 22:37
Re: Cenova parita
Ne realita je, ze Cech na druhou dobrou najde 139.900.

Ano je to o 2.000$ vic nez pise fdrive.

To ale neznamena, ze tam id.3 nesezenes skutecne za 18.000$.

Diskuze o nicem.
16. 4. 2023 22:42
Re: Cenova parita
Ked rozkliknes to auto za 13.99,tak zrazu tam je cena ,alebo co to je 14.99.
Ciastocne je to uz jazdenka,ale samozrejme 450 km je nic.
16. 4. 2023 22:42
Re: Cenova parita
https://m.yoojia.com/…/m-117872/1.html?…
139,900
裸车价

Heled vazne chces dal zpochybnovat, co jsem napsal?
Nebo uznas, ze realita je na prvni pohled velmi blizko tomu, co jsem napsal?

I kdyz je to mozna o 50.000Kc vic. Je to podstatne?
Ja sem chodim diskutovat. ;-)

Btw. 139.900 je "hola" cena.
Celkove naklady 159.000Yuan (o tech se v clancich nepise) - je tam treba i pojisteni.
16. 4. 2023 22:52
Re: Cenova parita
Realita je ,ze si nenasiel novy VW ID3 za 125 000 juanu.
Realita je ,ze si zavadzal tym posunutim clanku.

Dam ti plat 1000 eur aj keby si mal dostat v reale 1300 eur vyplatu a poviem ti,ze co mudrujes,vsak to je velmi blízko od toho co si mal dostat.

Doveruj,preveruj a tentokrat si sa ty mylil.
Ty si to priznaj,ze si sem hodil link,ktory realne nevies preukazat.

Realita je,ze aj ty si omylny.
Pekny vecer ti prajem Done ;-)
16. 4. 2023 23:06
Re: Cenova parita
Prijde ti to jako zavazek?
"Například Volkswagen ID.3 lze u některých dealerů koupit od 125 000 juanů, tedy v přepočtu od nějakých 385 tisíc korun"

Ano, nasel jsem id.3 az od 139.000 juanů.

Promin, ale malichernost vas odpurcu EV nezna hranic. :D

Ty se tu dohadujes o tom, ze v clanku uvedli, ze id.3 jde sehnat za 385.000Kc a ja ho ted nasel az za 429.000Kc.
:-O

Pricemz to samozrejme nevyvraci puvodni informaci!
A vzhledem k tomu jak blizkou cenu jsem rychle nasel, to moji informaci zhruba potvrzuje.

Dobrou
Ty smoulo

PS Ano i ja jsem omylny. Ale ne v tomto pripade. :-)
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 05:56
Re: Cenova parita
Ja ale žijem v CZ/SK máš nieco také lacné aj tu?
17. 4. 2023 10:41
Re: Cenova parita
Pockej si treba na MG5.
https://m.mobile.de/…g/363393935.html?…
Elektrickej kombik za 28.000Eur?
Co ty na to?
Prioritou je pro Cinany Nemecko, kde je vetsi trh a dotace.

Ale ocekavam velky posun u nas jeste letos.
Cenova valka hraje zakaznikum do karet.
:-)
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 10:53
Re: Cenova parita
No čo ja na to? Nič.
Vyššie v diskusii sa operovalo s cenou cca 400t a ty mi dáš odkaz na auto za 28t €.
Mám už vyhliadnuté iné auto pokial ešte sú.
17. 4. 2023 11:29
Re: Cenova parita
400.000Kc je cena v Cine bez dani atd.

29.000Eur (predvadecka - prihlasene auto) je cena v Nemecku vc dph.
Bez dph je to 24.000Eur.

Neber me prosim za nejake drobne jako vyse evocolt. :D
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 12:13
Re: Cenova parita
Drobné ako drobné ale Ok.
Asi málo zarábam.
Avatar - Emel
17. 4. 2023 13:03
Re: Cenova parita
Chceš politovat? :-)
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 14:43
Re: Cenova parita
Dotácia alebo finančný príspevok by sa hodil viacej.😀
Avatar - Emel
18. 4. 2023 09:52
Re: Cenova parita
To by bylo jako když slovenský pracující přispívá řeckému důchodci :-D
Avatar - Emel
17. 4. 2023 13:03
Re: Cenova parita
Chceš politovat? :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2023 11:12
Re: Cenova parita
Takovýhle nějaký auto už tu mělo být dávno... a je ostuda evropských automobilek, že s ním jako první přichází čínská automobilka.
17. 4. 2023 11:29
Re: Cenova parita
Souhlas.

Ale evropsky automobilky by se tim strelili do vlastni nohy. ;-)
A vzali (temer - krome dojezdu/nabijeni) vsechny argumenty odpurcum EV...