Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých aut v Evropě, Izraeli a Singapuru. Před týdnem firma zlevnila auta ve Spojených státech, od ledna už popáté.
“investoři se ale obávají o ziskové marže” aký investori ? Skôr špekulanti.
Mne je úplne jedno ktoré značka je najhodnotnejšia, mňa zaujímajú užitné vlastnosti toho ktorého vozidla.
Tak za prve: Diskutuj se mnou slusne. Nejsem tvoje stara!
Za druhe: Kdyz EV rostou v prodejich, komu asi ukusuji. https://www.euronews.com/…urope-is-leading
Battery electric vehicles (BEVs) - pure electric vehicles - also broke records in 2022, taking 12.1 per cent of the total market share, compared to 9.1 per cent in 2021, or 1.9 per cent in 2019.
Kdy asi EV v EU prekonaji diesely (16,4%)? Az pristi rok? :yes::yes::yes:
Zkus misto urazek sam radeji zacit pouzivat hlavu.
On má pravdu, i když to napsal trochu neurvale. Tesla konkuruje jen elektromobilům. Kdo chce spalovák, nekoupí TM3 ani kdyby byla za půl milionu. TM3 je pořád nepraktický sedan s mizerným dojezdem, ergonomií a zpracováním…
Nicméně to je první krok, za který Elonovi tleskám. Ve Vlkohradu a v Bolce musel tímto způsobit slušnou paniku :-[] Ještě aby to udělal s “Y” a celá iD řada včetně Enyaqu to může zabalit…
Vis, Elon u tech proziravejsich (Diess) zpusobil paniku uz davno.
Jenze to se mu mistni diskuteri posmivali.
Tak jako si neustale mysli, ze tu zustane zakonzervovana vyroba fosilu navzdy...
Tesla je silna konkurence.
Prijde ti 1.159.990Kc za TMY moc?? https://www.tesla.com/…cz/modely/design#…
Model Y
Odhad. dodání: dub. – čvn. 2023
455km
Dojezd
(WLTP)
217km/h
Maximální rychlost
6,9s
0–100 km/h
Tesim se na zlevnovani koncernu. ;-)
Elon bojuje proti inflaci. :D
PS Kdo chce spalovak si Teslu fakt nekoupi. :D:D
Ale kdo si za sve penize chce koupit auto (ne kazdy ma mysleni diskutera s pojmenovanim po nafte) a ma treba fotovoltaiku na strese, tak patrne bude o Tesle vazne uvazovat.
Tak aby to nějak vypadalo, musíš přihodit 300tis Kč, tj jsi na 1,42mio Kč. Ale zas vypadá lépe a je o dost praktičtější než TM3. No a kdybych chtěl elektro SUV, asi bych ji vzal raději než iD4… Jenže nechci ani elektro, a zatím ani SUV…
Btw myslím, že Vlkohrad to ještě nepochopil, co se děje a snaží se ze zákazníků vydřít peníze… Prodeje jim musí výrazně padnout, aby se něco stalo. A to píšu jako majitel VW vozu ;-)
Jestli to nekdo nepochopil, tak jsou to predevsim ti zakaznici VW. :D
VW se chova zcela racionalne.
Lidi maji penez dost, tak si kupuji spalovaci VW...
Mne se vic libi TM3 nez TMY.
Ale Y ma vyhodu v prakticnosti.
TMY je temer dokonale auto.
Take se po zasluze pravdepodobne stane nejprodavanejsim modelem sveta.
Včera měl Schäfer proslov, že přece nemůžou vyrábět ze 6 % marží :-) No, když nedosáhli ani zdaleka takové efektivity jak Tesla, tak buď půjde marže do kytek a nebo prodeje. Model 2 bude bude startovat na ceně kolem 700 000 Kč. Půjde jakoby o zmenšený Y, čili prostorné auto s dojezdem 400 km.
Je to jako kdyby se rodil nový VW, jenže je to něco, co nahradí VW.
Model 3 stojí milion. Pamatuji si doby, kdy první kusy byly za 1,4 milionu. Podle některých zdejších guru, to bylo drahé a maximální cena jakou by zaplatili tak leda milion a to se nikdy nestane a Tesla zkrachuje. Tesla nekrachla, stojí to milion. Ticho po pěšině, nikdo nejásá. Naopak je to zase na h... a začíná se nasazovat nová laťka - půl mega.
Samozrejme že cena 1M je už fajn (0,5M by bola lepšia :D ) a do budúcna prečo nie? Ja by som ale momentálne nemal pre také auto využitie. Okolo komína je to stále dosť peňazí a na moje dialkové štreky stále nedostatočné (až taký kávičkár nie som a močák zatial cajk).
Vzhledem k tomu, ze se zbavili Diesse, tak souhlas.
Odborarum (zdravim take Webpaju, rohypnola, Areseho a vsechny ostatni bojovniky za fosily) to dojde, az kdyz se skutecne fosily prestanou kupovat.
Do te doby tu budou sirit bludy. https://www.reuters.com/…vw-idDEKBN1ZN18S
JANUARY 24, 2020
Betriebsratschef Osterloh bremst VW-Chef Diess :no:
Ted budou sklizet ovoce sveho zpatecnictvi!
Jenze VW bude porad jen brecet nad EU7 a nasledne pozadovat dotace, statni podpory atd.
Na spalovaky urcite ne!
Co delal VW pred 10i,15i lety?
Vyvijel 10i a16i valce.
Vymyslel dieselgate.
Wtf
Prechod VW je nesmirne pomaly.
Proc neni v prodeji ZADNY konkurent TM3 od VW?
Kde jsou mala EV?
VW se ma od Tesly jeste hodne co ucit.
Bohuzel odbory ho tahnou dolu.
Resp. zpet do minulosti.
Ale skonceme pozitivne: https://www.ndr.de/…kswagen2290.html
Volkswagen-Chef Oliver Blume ist vom Siegeszug der Elektromobilität überzeugt
Šéf Volkswagenu Oliver Blume je přesvědčen o triumfu elektromobility. :yes::yes::yes:
Mne je VW aj Tesla u ..... aj keď nespochybňujem technologický náskok T a cenová politika vypadá fajn.
Keď som bol dieťa tak som sa bil za jednu nemenovanú značku ako Vy teraz toto. :-[]
Ano, není to poprvé ani naposled co si vyžereme německou tupost i s chlupama. Ale priznejme si, kdybysme nebyli národem tupců sami, tak by se nám to nestávalo.
Tesla je značka založená na falešných hodnotách. Na fikci úspěchu. Na fikcí technologického leadera. A na fikci poptávky vyvolané dotační politikou a ekofašistickým zdeformováním trhu.
Stačí zrušit dotace EV a emisní šikanu spalovacích motorů a Tesla do roka končí v dluhové pasti bez zájmu zákazníků.
Ja si predstavoval Performance verzi Tesly nebo PS jak nemecky kun (jednotka)...
Slo mi o toto:
Choose a steering option:
Comfort - Reduces the effort required to turn the steering wheel. In town, Model 3 feels easier to drive and park.
Standard - Tesla believes that this setting offers the best handling and response in most conditions.
Sport - Increases the effort required to turn the steering wheel. When driving at higher speeds, Model 3 feels more responsive.
Prislo mi, ze Paja zkousel rizeni v comfortu.
Ale mozna se pletu.
No... Jako fandím Tesle a až dojezdím stávající, tak jdu do M3, pokud budou prachy, tak do Y. Nicméně M3 je nejtvrdší ze všech Tesel a obecně má podvozek ne úplně komfortní. Není to na škodu, ale kdo je zvyklý na měkčí, tak mu M3 moc po chuti nebude. Nejel jsem v Berlínské verzi, ale nemyslím si, že to bude nějaký rozdíl.
A kdo ze tady na druhou stranu uz leta prorokuje cenovou paritu ICE vs EV? :-!
Treba Octavia RS ma 0-100 za 6,7s a je s 1 059 900 Kč drazsi :-O
Takto vypada cenova parita v praxi. https://www.skoda-auto.cz/…a9c-76192b50232a
A to nemluvim o provoznich nakladech. Vetsina kupujicich v teto cenove hladine bude mit dum s fotovoltaikou. :yes:
"Emisni sikana" ma za cil ten prechod jen urychlit.
Mas moznost volby: nadupany EV bez pokuty nebo nadupany spalovak s pokutou. :-)
Ty bys chtel, aby nekdo podporoval auta, ktera produkuji vice emisi (co2 kazdopadne)?
Ne sorry, nebudu tu manipulovat jak ballik.
Pokuty jsou realita a kdyz se ti nelibi, tak je existuje moznost, jak se jim vyhnout. Kupovat auta bez pokut.
Nie, toto ani náhodou. Však vieš že mám plnotučný motor a odmietam to meniť za tohoto paskvila.
To sa ale chystá ešte niečo lepšie :-[] samozrejme bez zbytočného elektrického balastu.
Žádná šikana se nekoná. VW má za sebou nejziskovější rok. Jednoduše se nabaluje na těch, kteří kupují předražené auta. VW, pro mnohé bůžek na zemi, něco tvrdí, věrní mu to žerou i s navijákem, vohnou hřbet a koupí předražené auto a akcionáři si mnou ruce. A pak se to zabalí do obalu "Zlá EKO EU". Jak prosté...
Musí se nechat, že tento byznys plán je prostě dokonalý.
Ty si vtipný - dojezd 491km v laboratorních podmínkách s lechtáním akcelerátoru. Realita je lehce přes 300km, testů k tomu je mraky, takže jako argument to neobstojí ;-)
spalováky neustále zdražují díky ceně nergií v EU, která je 3 až 12x vyšší jako mimo EU , pojebaným emisním normám, nedostatku chipů a zdražení dopravy surovin a komponent dovážených z asie, usa atd
"Německé automobilové skupině Volkswagen v roce 2022 vzrostl čistý zisk na 15,8 miliardy eur (375,3 miliardy Kč), to je v meziročním srovnání nárůst 2,6 procenta. Koncern to uvedl ve své výroční zprávě za loňský rok, podle které tržby vzrostly o 11,6 procenta na více než 279 miliard eur (6,6 bilionu Kč)."
jojo, zlá EU, drahá elektřina,....
Zákazníkům se nakukají nesmysly, ti to baští i s navijákem.
Já z toho čtu, že se prodalo míň aut za víc peněz a i když se díky zdražování zvedly tržby, tak zisk se zvedl jen asi 5x méně, než ty tržby.
Tak kdo tady komu co kuká?
Až to bude obráceně, že zisk vzroste 5x víc, než vzrostly tržby, tak to bude jiná...
Prozradím ti sladké tajmeství, když si seženeš v usa borce, co ti tohle samý auto naloží do kontejneru a pošle do Hamburgu, tam odsusd si ho odvezeš a všechno tady vypapíruješ sám, tak tohle samý auto jde dostat na značky za cca 1 280 000 Kč :-) https://www.sauto.cz/…harger/186157397
já tahle velkoobjemová auta mám rád. Ano, když jej budu chtít kvůli motoru, fun faktoru, tak si něco takového pořídím. Ale pokud potřebuji auto, které bude jezdit levně, spolehlivě, s minimem servisu, tak nevím jak by HEMI mohlo proti Tesle v mé úvaze zvítězit.
eLzyxi,s tym co pises sa da na 95 % suhlasit :yes:
Je tu ,ale este moznost to dat na Bariho a Hemi krmit LPG-ckom.
Vtedy sa s tym autom da jazdit kazdodenne a pritom ta to financne nezrujnuje.
https://m.instory.cz/…-dobre-bavi.html?…
Jsem zvědav, jak rychle se tu dočtu, že kdo se chová slušně, nemá se čeho bát. Koupě tesly je projevem masochismu z různých důvodů, tenhle mi ale přijde obzvlášť povedený. :-[]
a to mas kde?
i4 zaklad ma o 10kwh vetsi baterku a stoji o 300vic. Dostanes aspon 5-10% a bude to 150tis za 10kwh. A porad to je bmw s moznosti kuze a ne nejakyho plastovyho odpadu.
Neni tam podpora importu takže co ti dá prodejce, což je 5-10%. U nás je i 4 beznadějně vyprodaná, iX 40 je v DE ale plný mobile DE míst ve výrobě se slevou jako na BMW dřív bývala, po i4 jsem nekoukal.
Tady je to mizernej trh (ikdyž ix potkám každej den), takže podle toho těžko soudit, neznám jaký kvoty tu byly. Tady když jdeš pro 330e dostaneš radu, ať si koupíš 320d, že bude větší sleva... Jsme oproti bohatým regionům DE a Rakouska pozadu
Heled realita je u BMW za cenu zakladni Tesly zde: https://www.sauto.cz/…bmw/i3/179874833
BMW i3, i3S 120Ah 12/2021
Předváděcí, 12/2021, 5 600 km
1 060 000 Kč
Bez DPH:
876 033 Kč :D:-[]:-O8-s:D
To si dnes poridi jen opravdovy fanousek jemne kuze. :-)
hlavne se tu bavime o tesle a bmw za cenu predokolkovyho naftovyho superbu ve stylu a v pripade tesly oktavky… Otazka je, jestli se to vyplati vyrabet bmw a tesle, proc je sakra enyaq ale i naftova rs tak draha. Jestli knuceni ze za vsecko muze eu neni obycejnej kseft koncernu VW
Ale predevsim je technicky a technologicky neskutecne napred. https://www.reuters.com/…ring-2023-02-10/
By replacing around 60 welded components with a single module, gigantic aluminium die casting machines made by the likes of Tesla supplier IDRA Group are helping carmakers to simplify manufacturing and cut costs by up to 40% in some areas. :yes:
Inovace jsou tajemstvim ziskovosti Tesly. ;-)
A jako bonus ma Tesla pro ty "prehlizece" vyhodu v nabijeci siti. ;-)
PS Hadej jaky bude mit BMW v pristi generaci bateriove clanky. Cylindricke po vzoru Tesly...
BMW zaspalo spoustu let pod vedenim toho trouby Krugera.
Tak jako Toyota zaostavala v EV pod zpatecnikem Toyodou.
A pak se strasne divi, o kolik je Tesla napred. :D https://elektrickevozy.cz/…-o-umelecke-dilo
spis mi to “technicky a technologicky napred” prijde soucast toho silnyho pribehu nez reality. V mejch ocich je ix mnohem lepsi auto nez tmx. Srovnani i4 vs tm3 porad nemam, nezajima me tahle kategorie
Jj je to sakra silny pribeh.
Jenze ten pribeh pisou treba i inzenyri Toyoty.... https://elektrickevozy.cz/…-o-umelecke-dilo
Experti Toyoty rozebrali Teslu a nestačili se divit. Prý jde o umělecké dílo!
V tvych ocich, tak jako v Dinarovych muze byt iX lepsim autem uz proto, ze nepouziva syntetickou kuzi.
Realita je ale takova, ze iX nesaha TMX Plaid po kotniky.
Kdybys znal detaily Tesly, vedel bys o cem mluvim.
tmx nebrzdi, ma jednokomorovej vzduch, neumi natacet zadni kola, neverim ze umi ridit obousmerne tlumice, protoze je to lepsi airmatic. Akusticky bida, svetla nesehaj laserum bmw ani po kotniky, autopilot funguje jenom pokud dodrzujes rychlost, kdyz ti zmizi auto pred tebou za stromem snazi se te to
zabit. Pres ackovy sloupky neni videt ven protoze musk musel mit blby dvere v druhy rade. Audio hraje jak z hajzlu. Uz to aspon ma
ofline navigaci?!
Ja tu nechci TMX obhajovat. A ani jedno auto jsem neprojizdel sam.
Ale ty tu jako obvykle cerpas ze starych informaci. :-)
Pochybuju, ze jsi ridil aktualni TMX.
V testu nemeckeho! Autobildu mela Tesla ve spotrebe vyrazne navrch (tim myslim nizsi spotrebu). https://www.autobild.de/…ve-21297793.html
Punktabzüge kassiert der i4 auch auf der Verbrauchsrunde, das deutlich effizientere :yes: Model 3 verzehrt pro 100 km gut 8 kWh 8-s weniger Strom – ein deftiger Unterschied und der verdiente Sieg im Antriebskapitel für Tesla.
i4 odečítá body na okruhu spotřeby, výrazně efektivnější Model 3 spotřebuje o dobrých 8 kWh méně elektřiny na 100 km – pořádný rozdíl a zasloužené vítězství Tesly v kapitole pohonu. :yes:
Spotreba na testovacim okruhu Autobild:
i4 33,9kWh/100km
TM3 25,8kWh/100km
ev database ve vsech rezimech dojede dal zakladni i4. Ma vetsi baterii, vetsi wltp a tedy lepsi vysledky. Sam si napsal, ze ev database je spolehlivej zdroj. Takze kecy kecy kecy. Tm3 a i4 jsou porovnatelny auta, kdy bmw dojede mirne dal, je o 20% drazsi a ma lepsi
materialy. Tzn klaskej soc tesla vs premiovy bmw
Tesla zlevnila poprvé v lednu, až o 17%... nyní letos podruhé, o 4,5-9,8%. No to zní skvěle. Akorát teda pořád stojí základní 3 42t€... to stála i loni v létě, ne? Když se řešilo, že v DE je za mega a u nás za mega a čtvrt...
Takže pokud je cena pořád stejná a zároveň je inflace, tak se zlevňuje? Ne, samozřejmě že jsem nezapočetl inflaci, pro mě zlevňovat znamená snižovat nominální cenu...
Rozhodně nesouhlasím a rozhodně to tak nebylo ani myšleno. Jinak by přece věta "Tesla tam svá auta letos zlevnila už podruhé, v lednu to bylo až o 17 procent." nedávala žádný smysl, inflace přece byla i v únoru a březnu. Zlevnění znamená snížení nominální ceny... a fakt by mě zajímalo, jak se jim to podařilo dvakrát zlevnit a přitom nezměnit cenu.
Možná zlevnili jen vyšší specifikace, nebo vypadla nějaká base varianta a za dnešních 42t€ dostaneš něco lepšího než před půl rokem... ale přece si taky pamatuješ, že se řešilo, že v ČR je základ trojky za 1,25 a v DE je za mega, ne? A to bylo kdy... loni na podzim?
Jo, v ČR zlevnila na tu německou úroveň, tj. cca. ten milion (1.0xx, to už je fuk - a ano, to je solidní cena). Ale v Německu je "cena od" podle mě pořád stejná.
No a ty EV se prodavaji misto spalovaku.
Tam bude opak- snizeni produkce - vetsi naklady a nejspise vyssi prodejni cena. a z toho opet snizeni prodeje.
Spirala se roztaci.
V realite to tak prime neni, ale parnik uz zacina menit kurz.
Kolikrat jsem tu musel opakovat, ze ceny novych EV v Evrope byly zcela irelevantni? https://fdrive.cz/…-nam-smeji-10527
Například Volkswagen ID.3 lze u některých dealerů koupit od 125 000 juanů, tedy v přepočtu od nějakých 385 tisíc korun... :-O
V Cine je podil EV pres 20%. Neni divu. A ted dal strme poroste. :yes::yes::yes:
Za tuto cenu bych do id.3 sel. :D
Kdy to konecne zdejsi "experti" pochopi?
Zadne zakazy nejsou potreba.
Staci nizsi cena EV. Ta je dana jen cenou baterek.
Jakmile zlevni baterky, coz se ted patrne deje, je fosilni GAME OVER.
Ako hladam ,tak hladam,ale nedari sa mi najst toho dilera v Cine co to predava po 18 000 $.
Done,furt tu davas kadejake odkazy ,tak vygoogli aj toho dilera a potvrd pravdivost toho clanku aj realnym dilerom.
Rad pojdem do Ciny pre tu TM3 a doveziem ju sem a predam so slusnym ziskom nejakemu car-apple-vemu fanusikovi Tesly..
Done,ja viem ,ktory clanok a webstranku si citoval,kedze na fdrive je link na tu stranku.
Ale ja doteraz hladam toho cinskeho realneho dilera co to predava za taku cenu.
Uz som sa naucil,ze co je napisane v novinach (webe) nie vzdy musi byt pravda a preto si to chcem realne overit a ked to tak bude,tak zistit si ako sem to auto doviezt a postavit na značky a predat...
Pockej si treba na MG5. https://m.mobile.de/…g/363393935.html?…
Elektrickej kombik za 28.000Eur?
Co ty na to?
Prioritou je pro Cinany Nemecko, kde je vetsi trh a dotace.
Ale ocekavam velky posun u nas jeste letos.
Cenova valka hraje zakaznikum do karet. :-)