Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Pouze 2 z 10 českých řidičů znají řešení této křižovatky! Patříte mezi ně?

Dva protijedoucí řidiči odbočují do stejného směru, ve kterém jsou dva pruhy. Kdo má přednost?
Zpět na článek
24. 4. 2023 06:58
24. 4. 2023 07:35
24. 4. 2023 08:37
24. 4. 2023 09:00
24. 4. 2023 09:01
24. 4. 2023 09:07
24. 4. 2023 09:09
24. 4. 2023 12:22
25. 4. 2023 15:45
24. 4. 2023 09:51
24. 4. 2023 10:37
24. 4. 2023 10:46
24. 4. 2023 10:57
24. 4. 2023 12:07
24. 4. 2023 12:15
24. 4. 2023 12:18
24. 4. 2023 10:37
24. 4. 2023 10:51
24. 4. 2023 10:55
24. 4. 2023 10:34
24. 4. 2023 13:33
24. 4. 2023 07:50
24. 4. 2023 08:27
24. 4. 2023 08:43
24. 4. 2023 09:27
24. 4. 2023 09:48
24. 4. 2023 10:12
24. 4. 2023 10:41
24. 4. 2023 09:04
24. 4. 2023 09:12
24. 4. 2023 10:42
24. 4. 2023 12:19
24. 4. 2023 15:04
25. 4. 2023 04:48
24. 4. 2023 15:02
24. 4. 2023 15:50
24. 4. 2023 16:20
24. 4. 2023 16:35
24. 4. 2023 18:31
25. 4. 2023 14:12
25. 4. 2023 15:32
26. 4. 2023 05:03
7. 5. 2023 07:45
24. 4. 2023 06:58
Děsivé je to
Že 80 procent čur*áků vyřeší tu křižovatku špatně. K čemu jsou autoškoly a zkoušky? Asi je stejnému hovnu jako STK. Jen aby vyvolené kastě přinášely prachy.
Rozbalit vlákno
3
24. 4. 2023 07:39
Re: Děsivé je to
Částečně s Vámi souhlasím, ale všiml jste si vůbec toho, že řešení, které uvádí v článku je nesprávně?
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:31
Re: Děsivé je to
Co je na tom nesprávné? Přednost má ten co odbočuje vpravo a protoze není v křižovatce vyznačeno, do kterého pruhu se má řadit, může si vybrat. Rozdil by byl, když by pruhy byly vyznačeny i v křižovatce.
24. 4. 2023 08:02
Re: Děsivé je to
Ty jsi taky kasta. Evidentně nikým nevyvolená.
24. 4. 2023 07:18
A čo ak...?
Ide o križovatku, kde vodič odbočujúci vpravo má iba doplnkovú zelenú šípku, a ten vľavo, má "riadny" odbočovací semafor?
Rozbalit vlákno
3
24. 4. 2023 09:00
Re: A čo ak...?
Když odbočuješ doprava nemáš doplňkovou ale směrovou a to je jako klasická zelená.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:32
Re: A čo ak...?
Pokud máš odbocovaci šipku ( ne trojbarevny semafor, ale samostatnou ), pak pokud ty proti by měli zelenou, musis jim dát přednost. Ale takto u nás semafory nejsou nastavený, ještě jsem to nikde nezažil.
24. 4. 2023 12:52
Re: A čo ak...?
Beru tuhle konfiguraci křižovatky já odbočuji doprava mám zelenou šipku ten naproti mi musí dát přednost.
24. 4. 2023 07:35
Jinak
Máte tam dost závažný nedostatek. Platí řešení, že oba projedou současně. Každý z odbočujících řidičů se musí zařadit do svého pruhu a pokud chce přejet do druhého, musí učinit až poté s použitím znamení o změně směru jízdy. Ten co odbočuje vpravo musí do pravého pruhu. Nikdo tady nedává přednost, protože odbočuje vlevo (pouze pokud by auto proti němu jelo rovně), protože do jeho pruhu de facto nikdo nejede. Mám to ověřené od policie z dopravní nehody :-(
Rozbalit vlákno
23
24. 4. 2023 08:37
Re: Jinak
No mě rozbíjí fakt, že u policie jsou blbci. To by jeden opravdu nečekal. Proti tobě jede auto, ty odbočuješ vlevo. Prostě počkáš, až to auto projede a basta. Ty se nemáš kam cpát, dokud tam to auto v protisměru je.

Já třeba na protest od doby co mě jeden harrachovský policajt zbuzeroval za mlhovky v hustém dešti nerozsvěcím mlhovky už vůbec nikdy. Jen tak dál, česká policie!
24. 4. 2023 09:00
Re: Jinak
Aký bol dôvod použitia tých hmloviek? Lepšie si s nimi videl, alebo si chcel byť lepšie videný ty?
24. 4. 2023 09:01
Re: Jinak
Spíše jsem chtěl být lépe viděn.
24. 4. 2023 09:07
Re: Jinak
Tak to bol ten dôvod, prečo ťa buzeroval. Keby si mu oponoval, že s nimi lepšie vidíš, mal by to uznať. Takto ťa zrejme cepoval za oslňovanie vodičov v protismere.
Blbé je, že v mnohých autách nie je možné zapnúť predné a zadné hmlovky samostatne, podľa potreby. Vždy môžeš niektorými niekomu urobiť zle a pritom v tom byť nevinne.
24. 4. 2023 09:09
Re: Jinak
Jistě, ale těmi světýlky na P406 r.v. 1997 fakt neublížíš.
24. 4. 2023 12:22
Re: Jinak
No tak sa chlapec potreboval vyventilovať. Odpusť mu, má ťažkú prácu. :-!
24. 4. 2023 11:55
Re: Jinak
Přední mlhovky nejsou snad zakázané? Někteří je používají místo denního svícení...
25. 4. 2023 15:45
Re: Jinak
To tak jenom vypadá. To nejsou přední mlhovky.
24. 4. 2023 09:51
Re: Jinak
Hádal jsem se a stěžoval. Je to ale vážně takhle. Když odbočuješ a měnil bys pruh (např. odbočuješ vpravo a chtěl bys do levého), tak už se to považuje za změnu jízdního pruhu a nesmíš ohrozit ani omezit toho, kdo je v něm.
24. 4. 2023 10:37
Re: Jinak
Když odbočuješ a měnil bys pruh (např. odbočuješ vpravo a chtěl bys do levého), tak už se to považuje za změnu jízdního pruhu a nesmíš ohrozit ani omezit toho, kdo je v něm.

S tím souhlasím. Ale to auto, které odbočuje vlevo, tam nesmí být dřív než ty (ledaže by si ten odbočující vlevo obhájil, že tě nedonutil k prudké změne směru či rychlostí tvé jízdy).
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:46
Re: Jinak
Presne tak to na mne působí. Že nejdriv najel do pravého a pak se rozmyslel a vzal to doleva, kde už bylo auto. Nebo policajti byli tupci.
24. 4. 2023 10:57
Re: Jinak
Těžko určit viníka konkrétní nehody od klávesnice z obrázku v článku a výpovědi jednoho zaujatého účastníka bez dalších vstupů.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 12:07
Re: Jinak
Souhlas. Za mne je řešení jednoduché, podložené zákonem doslovně a hotovo. Při dobocovani doprava si vybírám, doleva dávám přednost, presto sleduju co dělají ostatní, protoze těch 8 z 10 vůbec nemá tucha, kam a kdy by se měli řadit :-[]
24. 4. 2023 12:15
Re: Jinak
....a kdy končí odbočení a začíná jízda v pruzích je, myslím, dáno hranicí křižovatky. Pro daný případ. Jinak to bude jen v případě, že jsou dva pruhy pro jeden směr odbočení jak při vjezdu do křižovatky tak dva pruhy i při průjezdu křižovatkou, tak i dva pruhy po dokončení odbočení. Ale stejně budou-li oba pruhy pokračovat doleva, přesto musí vozidla v obou těchto pruzích dát přednost vozidlům, psím spřežením a organizovaným útvarům skautů co budou odbočovat v protisměru doprava.
24. 4. 2023 12:18
Re: Jinak
https://www.12bodu.cz/…radna-28824.html

Podle mého názoru, ano, můžeš měnit pruhy, ale v případě, že jedeš a odbočuješ do prava tak v určité chvíli musíš v křižovatce ale hodit blinkr doleva. Protože měníš jízdní pruh.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:37
Re: Jinak
Nene. Hodili na tebe vinu. Pokud jsi něco porušil, měli ti říct co. Je to odbocovani, ne jízda v pruzích. To je až za křižovatkou, pokud ty pruhy nejsou v křižovatce vyznačené. A pokud k nehodě došlo několik metrů za křižovatkou, že jsi najel nejdříve do pravého a pak projížděl do levého, pak ano, je to tvá chyba. Buď najet hned do levého nebo dát přednost pre změně pruhu.
Avatar - Barry Lyndon
24. 4. 2023 10:51
Re: Jinak
Za mlhovky v děšti tě zbuzeroval zcela v pořádku a že je nerozsvěcíš už vůbec nikdy je taky v pořádku. Mlhovky jsou totiž mor a v 99 % případů je lidi rozsvědcují naprosto kontraproduktivně (kdy třeba z mírné v pohodě mlhy, kdy je vidět na půl kilometru, vytvoří nesnesitelnou červenou mlhu v situaci, kdy jednou auta 20 metrů za sebou).
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:55
Re: Jinak
Ono je sice psáno za hustého deště a sněhu. Ale zároveň je problém, že v dešti oslňují. Takze za mne v dešti by se vůbec dávat neměly.
24. 4. 2023 11:56
Re: Jinak
To určitě neplatí. Vždyť nevíte, jestli auto opravdu bude odbočovat. To, že se v ranních zácpách nedá nic jiného dělat, je jiná věc... Tam to je na oční kontakt.
24. 4. 2023 09:50
Re: Jinak
Podle mě to má autor článku správně. Chybí zde ale bližší údaje ke konkrétní situaci... Budu předpokládat, že je to v obci, kde platí souběžná jízda. Může být přeci situace, kdy vozidlo odbočující vpravo bude záhy odbočovat doleva, tak si na křižovatce logicky zvolí levý pruh. Za hranicí křižovatky už platí pravidla pro jízdu v jízdních pruzích, takže kdyby si najel do pravého a pak se cpal doleva, už je vina dopravní nehody na jeho bedrech. S autobusem, kdyby si najel do pravého, už se do levého, vyhrazeného pro BUS, nikdy nedostane. Možná že Vaše dopravní nehoda byla až za křižovatkou, podle pravidel je asi článek v pořádku. Je to ale o ohleduplnosti, v praxi projede jako první ten, kdo více spěchá... Nijak se nechci hádat, toť jen můj názor (a případnou výuku češtiny taky vynecháme)
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:34
Re: Jinak
Blbost. Tohle funguje jen tehdy, pokud jsou pruhy vyznačené i v křižovatce. Na obrázku nejsou, tak ten odbocujici doprava si může vybrat.
Pokud ti to řekli u nehody, tak na tebe hodili vinu zbytečně. Přesně zákon říká, kdo má přednost. Tohle není jízda v pruzích, ale odbocovani.
24. 4. 2023 13:33
Re: Jinak
Tak pokud máte řidičák,tak ho radši vraťte. Protože jste na silnici ostatním nebezpečný.
24. 4. 2023 07:50
Je to tak
V Brně u Campusu si řidič autobusu při odbočování vpravo vybírá ten vzdálenější pruh
a pravidelně mu tam někdo vjede. Takže téměř každý den slyším nadávky od řidiče autobusu.
Rozbalit vlákno
23
24. 4. 2023 08:27
Re: Je to tak
Kolega nad tebou píše, že se máš zařadit do svého pruhu /autobusák se má zařadit do toho bližšího/ a pokud chceš do toho druhého, tak potom až s blinkrem o změně směru. To by mě tedy zajímalo. Taky mi to dává smysl (a počínání toho autobusáka spíš ne).
24. 4. 2023 08:43
Re: Je to tak
Redakce to má správně. Každý, kdo to rozporuje, je trouba.
Avatar - Roland Von Wagen
24. 4. 2023 09:02
Re: Je to tak
Znám to teda jen z doslechu, ale kdysi mi známí popisoval přesně tento případ, kdy si ten odbočující vpravo vybral levý pruh, kde naboural toho odbočujícího vlevo. Policie jako viníka označila řidiče odbočujícího vpravo s odůvodněním, že měl jet do "svého" pravého pruhu. Když tohle neví ani dopravní policie...
24. 4. 2023 09:27
Re: Je to tak
Můžeš mi citovat paragraf ze zákona 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích, ve kterém je definován ten tebou zmiňovaný "svůj pruh"?
Nic takového neexistuje a při odbočování (ať už vlevo nebo vpravo) mohu za křižovatkou užít kterýkoli pruh. Je to dáno zejména s ohledem na velikost některých vozidel a tvar některých křižovatek.
To, že se v každodenním provozu děje to, že jedou oba současně a jedou do toho pruhu, který je jejich směru blíže, je sice pravda, ale oporu v zákoně to nemá.....
Pokud by mi policista na místě tvrdil něco jiného, nechám nehodu řešit ve správním řízení......
24. 4. 2023 09:48
Re: Je to tak
Není tomu tak, bohužel i z výkladu soudů platí, že pokud odbočuješ vpravo, je pro tebe průběžný pruh vpravo, když odbočuješ vlevo, je pro tebe tvůj průběžný pruh vlevo. Pokud přejíždíš do jiného, tak měníš pruh a nesmíš ohrozit ani omezit řidiče jedoucího v něm. Je to zřejmé, když třeba odbočují dva pruhy do dvou pruhů - tam si taky každý musí držet svůj. Po tom, co jsem dostal poutu, jsem si to dohledával a nikdy to policie ani soud neřešili jinak.
24. 4. 2023 10:12
Re: Je to tak
Motáš dvě věci dohromady. Jedna věc jsou dva pruhy před i za křižovatkou, tam bych užil pravidlo o jízdě v pruzích, ale jiná věc je tady v situaci na obrázku, kdy je před křižovatkou vždy jeden pruh (odbočovací) a dva pruhy až za křižovatkou. Tady prostě není dáno, do kterého musíš vjet......
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:41
Re: Je to tak
Presne tak. Motas 2 různé věci. Jak jsem psal. Pokud se jedná o křižovatku, kde nemáš vyznačeno pokračování svého pruhu, nemůže se jednat o tvůj průběžný. Docela dobře tě napálili, nebo to nebyla situace jako v tomto článku.
Avatar - Roland Von Wagen
24. 4. 2023 11:02
Re: Je to tak
Já neříkám, že něco takového v zákoně je. Jen jsem slyšel o případu, kdy to policie takto řešila. Osobně v takovýchto situacích vycházím z toho, co mě učili v autoškole. Tam nás instruktor učil, že při odbočování z jednopruhu do dvoupruhu si můžu vybrat. V praxi ale odbočuju zprava do pravého a zleva do levého a to až po tom, co projedou ti naproti. Nechce se mi pak s někým dohadovat, kdo byl v právu, mít rozbité auto, úraz, zkažený den...
24. 4. 2023 09:04
Re: Je to tak
Samozřejmě.

Protože se zatím snad u nás, doufám, jezdí podle platných předpisů a ne podle toho, co dává komu smysl. Primární jsou povinnosti řidičů - v tomto případě řidiče odbočujícího vlevo.

Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh ...

Pro řidič odbočují vpravo taková povinnost není, ani povinnost do jakého pruhu se má řadit po projetí křižovatkou.
24. 4. 2023 09:08
Re: Je to tak
Naviac, ak ide o autobus, jeho vodič nemá veľmi na výber. Vzhľadom na dĺžku svojho vozidla si musí nadbehnúť a použiť aj ten vzdialenejší pruh, aby nešiel pravým zadným kolesom po chodníku a nevzal semafor so sebou.
24. 4. 2023 09:12
Re: Je to tak
Přesně to jsem chtěl taky napsat :yes:
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:42
Re: Je to tak
Presne tak. Mne z toho připadá, že situace, ve které byl Aa B, byla trochu odlišná. Nebo narazil na dementy
24. 4. 2023 09:02
Re: Je to tak
Jenže auto číslo 2 nevedou žádné pruhy do pravého nebo levého pruhu on si může vybrat.
24. 4. 2023 12:19
Re: Je to tak
přece ani když jedeš přes křižovatku rovně, tak v křižovatce žádné pruhy nevedou a nemůžeš si vybrat kam chceš jet...
24. 4. 2023 12:38
Re: Je to tak
Samozrejme. Rovnako keby boli odbočovacie pruhy vpravo dva, samozrejme že sú oblúky v križovatke vyznačené a musíš pokračovať svojím pruhom.
Tuná je odbočovací pruh jeden, ktorý za križovatkou pokračuje dvomi pruhmi. Pokiaľ nie je križovatka dosť široká a na ceste nie je vyznačený oblúk, ktorý ťa nasmeruje do pruhu, ktorým máš pokračovať, je to tvoja voľba a právo pokračovať, ktorým pruhom chceš.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 15:04
Re: Je to tak
Při jízdě rovné u nás nebývá v křižovatce zvýraznění pruhů, ale když jsou 2 před a 2 za, tak není o čem diskutovat. Pokud je jeden před a 2 za, můžu si vybrat, neni-li označení v křižovatce jiné.
24. 4. 2023 19:00
Re: Je to tak
Jo. Ale videl som aj križovatku plnú čiar. ;-)
Avatar - Mikesus
25. 4. 2023 04:48
Re: Je to tak
Ja taky. A pak to je samozřejmě jízda v pruzích.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 15:02
Re: Je to tak
A bavíme se o situaci, kdy je před křižovatkou jeden nebo víc pruhů?
24. 4. 2023 15:50
Re: Je to tak
Bavíme se o situaci kdy jsou před křižovatkou dva a za křižovatkou dva.
Co kdyby na obrázku odbočovaly dvě auta vpravo ze dvou pruhů a za křižovatkou by se jeden z nich rozhodnul využít pruhu toho druhého?
V tom odkazu co jsem dával, se píše, že můžeš změnit pruh, ale musíš o tom dát vědět.
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 16:20
Re: Je to tak
Pak je to jízda v pruzích a je jednoznačně kdo kam má jet.
24. 4. 2023 16:35
Re: Je to tak
nejspíš jsem žil v bludu :yes:
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 18:31
Re: Je to tak
Kdyz je před a za křižovatkou stejný počet pruhů, je jasné kdo kam má jet. Pokud je před křižovatkou 1 a za 2, pokud v křižovatce nejsou pruhy vyznačené , pak si můžeš vybrat. A pokud se jedná o to odbocovani viz tenhle případ, musí ten vlevo odbocujici dát přednost a ten co odbočuje vpravo si může vybrat.
24. 4. 2023 08:11
9 z 10 lékařů doporučuje...
Autor je "redakce", takže mám chápat, že pokud nebyl uveden vzorek respondentů, je výsledek 2 z 10 řidičů obrazem úrovně v redakci?

To si užijeme, než zde proběhnou všechny otázky z testů zpracované do poutavých článků.

Příště - 9 z 10 řidičů jezdí po dálnici bezdůvodně v levém pruhu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
24. 4. 2023 10:45
Re: 9 z 10 lékařů doporučuje...
:-[] :-[] :-[]
Dle diskuze to zatím vypadá na 1 z 10, který to nezná, a ještě si za to nechal dát pokutu.
24. 4. 2023 11:50
Horší, než jsem tušil.
Jednou mi takhle slečna nedala přednost, tak jsem to vzal do pravého, že ji předjedu. V tu chvíli do mě začala najíždět. Na semaforu stáhla okénko, že se omlouvá, že mě neviděla. Říkám, že to se stane, ale při odbočování doleva mi má dát na křižovatce přednost. Ani se nezamýšlela, že prý to není pravda a odjela....
Rozbalit vlákno
0
25. 4. 2023 14:12
Pravý pruh.
Obrázek úmyslně plete.U auta jedoucího vlevo je v pořádku blinkr, ale nemá tam být namalovaná jeho šipka do levého pruhu přímo vedle šipky auta jedoucího vpravo.To si totiž podle obrázku již vybralo PRAVÝ PRUH!
Rozbalit vlákno
1
25. 4. 2023 15:32
Re: Pravý pruh.
Protože je z hlediska řešení křižovatky JEDNO, který pruh si auto odbočující vpravo vybralo, tak je to jedno. Nic úmyslně neplete.
26. 4. 2023 05:03
Ruzna pravidla
Ja mam ridicaky ze dvou ruznych statu a v kazdem je reseni teto krizovatky jine. V CR si pruh muzu vybrat, na Novem Zelandu se musim zaradit do toho sveho/blizsiho.

To je totiz nejhorsi - ze pravidla jsou mezi staty ruzna. Predjizdeni v krizovatce, otaceni na svetelne krizovatce, prednost na krizovatce tvaru T, prednost na kruhovem objezdu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - yarda
7. 5. 2023 07:45
Auto číslo 2
Pokud bych byl za volantem auta číslo jedna, počkal bych, až přejede auto číslo dvě. Protože může být, že řidič akorát zapomněl vypnout blinkr a chce jet rovně.
Jak by případnou nehodu řešili policajti, kdybych měl na kameře záznam, že to auto mělo pravý blinkr a já jsem se podle toho řídil?
Rozbalit vlákno
0