Že 80 procent čur*áků vyřeší tu křižovatku špatně. K čemu jsou autoškoly a zkoušky? Asi je stejnému hovnu jako STK. Jen aby vyvolené kastě přinášely prachy.
Co je na tom nesprávné? Přednost má ten co odbočuje vpravo a protoze není v křižovatce vyznačeno, do kterého pruhu se má řadit, může si vybrat. Rozdil by byl, když by pruhy byly vyznačeny i v křižovatce.
Pokud máš odbocovaci šipku ( ne trojbarevny semafor, ale samostatnou ), pak pokud ty proti by měli zelenou, musis jim dát přednost. Ale takto u nás semafory nejsou nastavený, ještě jsem to nikde nezažil.
Máte tam dost závažný nedostatek. Platí řešení, že oba projedou současně. Každý z odbočujících řidičů se musí zařadit do svého pruhu a pokud chce přejet do druhého, musí učinit až poté s použitím znamení o změně směru jízdy. Ten co odbočuje vpravo musí do pravého pruhu. Nikdo tady nedává přednost, protože odbočuje vlevo (pouze pokud by auto proti němu jelo rovně), protože do jeho pruhu de facto nikdo nejede. Mám to ověřené od policie z dopravní nehody :-(
No mě rozbíjí fakt, že u policie jsou blbci. To by jeden opravdu nečekal. Proti tobě jede auto, ty odbočuješ vlevo. Prostě počkáš, až to auto projede a basta. Ty se nemáš kam cpát, dokud tam to auto v protisměru je.
Já třeba na protest od doby co mě jeden harrachovský policajt zbuzeroval za mlhovky v hustém dešti nerozsvěcím mlhovky už vůbec nikdy. Jen tak dál, česká policie!
Tak to bol ten dôvod, prečo ťa buzeroval. Keby si mu oponoval, že s nimi lepšie vidíš, mal by to uznať. Takto ťa zrejme cepoval za oslňovanie vodičov v protismere.
Blbé je, že v mnohých autách nie je možné zapnúť predné a zadné hmlovky samostatne, podľa potreby. Vždy môžeš niektorými niekomu urobiť zle a pritom v tom byť nevinne.
Hádal jsem se a stěžoval. Je to ale vážně takhle. Když odbočuješ a měnil bys pruh (např. odbočuješ vpravo a chtěl bys do levého), tak už se to považuje za změnu jízdního pruhu a nesmíš ohrozit ani omezit toho, kdo je v něm.
Když odbočuješ a měnil bys pruh (např. odbočuješ vpravo a chtěl bys do levého), tak už se to považuje za změnu jízdního pruhu a nesmíš ohrozit ani omezit toho, kdo je v něm.
S tím souhlasím. Ale to auto, které odbočuje vlevo, tam nesmí být dřív než ty (ledaže by si ten odbočující vlevo obhájil, že tě nedonutil k prudké změne směru či rychlostí tvé jízdy).
Souhlas. Za mne je řešení jednoduché, podložené zákonem doslovně a hotovo. Při dobocovani doprava si vybírám, doleva dávám přednost, presto sleduju co dělají ostatní, protoze těch 8 z 10 vůbec nemá tucha, kam a kdy by se měli řadit :-[]
....a kdy končí odbočení a začíná jízda v pruzích je, myslím, dáno hranicí křižovatky. Pro daný případ. Jinak to bude jen v případě, že jsou dva pruhy pro jeden směr odbočení jak při vjezdu do křižovatky tak dva pruhy i při průjezdu křižovatkou, tak i dva pruhy po dokončení odbočení. Ale stejně budou-li oba pruhy pokračovat doleva, přesto musí vozidla v obou těchto pruzích dát přednost vozidlům, psím spřežením a organizovaným útvarům skautů co budou odbočovat v protisměru doprava.
Podle mého názoru, ano, můžeš měnit pruhy, ale v případě, že jedeš a odbočuješ do prava tak v určité chvíli musíš v křižovatce ale hodit blinkr doleva. Protože měníš jízdní pruh.
Nene. Hodili na tebe vinu. Pokud jsi něco porušil, měli ti říct co. Je to odbocovani, ne jízda v pruzích. To je až za křižovatkou, pokud ty pruhy nejsou v křižovatce vyznačené. A pokud k nehodě došlo několik metrů za křižovatkou, že jsi najel nejdříve do pravého a pak projížděl do levého, pak ano, je to tvá chyba. Buď najet hned do levého nebo dát přednost pre změně pruhu.
Za mlhovky v děšti tě zbuzeroval zcela v pořádku a že je nerozsvěcíš už vůbec nikdy je taky v pořádku. Mlhovky jsou totiž mor a v 99 % případů je lidi rozsvědcují naprosto kontraproduktivně (kdy třeba z mírné v pohodě mlhy, kdy je vidět na půl kilometru, vytvoří nesnesitelnou červenou mlhu v situaci, kdy jednou auta 20 metrů za sebou).
To určitě neplatí. Vždyť nevíte, jestli auto opravdu bude odbočovat. To, že se v ranních zácpách nedá nic jiného dělat, je jiná věc... Tam to je na oční kontakt.
Podle mě to má autor článku správně. Chybí zde ale bližší údaje ke konkrétní situaci... Budu předpokládat, že je to v obci, kde platí souběžná jízda. Může být přeci situace, kdy vozidlo odbočující vpravo bude záhy odbočovat doleva, tak si na křižovatce logicky zvolí levý pruh. Za hranicí křižovatky už platí pravidla pro jízdu v jízdních pruzích, takže kdyby si najel do pravého a pak se cpal doleva, už je vina dopravní nehody na jeho bedrech. S autobusem, kdyby si najel do pravého, už se do levého, vyhrazeného pro BUS, nikdy nedostane. Možná že Vaše dopravní nehoda byla až za křižovatkou, podle pravidel je asi článek v pořádku. Je to ale o ohleduplnosti, v praxi projede jako první ten, kdo více spěchá... Nijak se nechci hádat, toť jen můj názor (a případnou výuku češtiny taky vynecháme)
Blbost. Tohle funguje jen tehdy, pokud jsou pruhy vyznačené i v křižovatce. Na obrázku nejsou, tak ten odbocujici doprava si může vybrat.
Pokud ti to řekli u nehody, tak na tebe hodili vinu zbytečně. Přesně zákon říká, kdo má přednost. Tohle není jízda v pruzích, ale odbocovani.
V Brně u Campusu si řidič autobusu při odbočování vpravo vybírá ten vzdálenější pruh
a pravidelně mu tam někdo vjede. Takže téměř každý den slyším nadávky od řidiče autobusu.
Kolega nad tebou píše, že se máš zařadit do svého pruhu /autobusák se má zařadit do toho bližšího/ a pokud chceš do toho druhého, tak potom až s blinkrem o změně směru. To by mě tedy zajímalo. Taky mi to dává smysl (a počínání toho autobusáka spíš ne).
Znám to teda jen z doslechu, ale kdysi mi známí popisoval přesně tento případ, kdy si ten odbočující vpravo vybral levý pruh, kde naboural toho odbočujícího vlevo. Policie jako viníka označila řidiče odbočujícího vpravo s odůvodněním, že měl jet do "svého" pravého pruhu. Když tohle neví ani dopravní policie...
Můžeš mi citovat paragraf ze zákona 361/2000 o provozu na pozemních komunikacích, ve kterém je definován ten tebou zmiňovaný "svůj pruh"?
Nic takového neexistuje a při odbočování (ať už vlevo nebo vpravo) mohu za křižovatkou užít kterýkoli pruh. Je to dáno zejména s ohledem na velikost některých vozidel a tvar některých křižovatek.
To, že se v každodenním provozu děje to, že jedou oba současně a jedou do toho pruhu, který je jejich směru blíže, je sice pravda, ale oporu v zákoně to nemá.....
Pokud by mi policista na místě tvrdil něco jiného, nechám nehodu řešit ve správním řízení......
Není tomu tak, bohužel i z výkladu soudů platí, že pokud odbočuješ vpravo, je pro tebe průběžný pruh vpravo, když odbočuješ vlevo, je pro tebe tvůj průběžný pruh vlevo. Pokud přejíždíš do jiného, tak měníš pruh a nesmíš ohrozit ani omezit řidiče jedoucího v něm. Je to zřejmé, když třeba odbočují dva pruhy do dvou pruhů - tam si taky každý musí držet svůj. Po tom, co jsem dostal poutu, jsem si to dohledával a nikdy to policie ani soud neřešili jinak.
Motáš dvě věci dohromady. Jedna věc jsou dva pruhy před i za křižovatkou, tam bych užil pravidlo o jízdě v pruzích, ale jiná věc je tady v situaci na obrázku, kdy je před křižovatkou vždy jeden pruh (odbočovací) a dva pruhy až za křižovatkou. Tady prostě není dáno, do kterého musíš vjet......
Presne tak. Motas 2 různé věci. Jak jsem psal. Pokud se jedná o křižovatku, kde nemáš vyznačeno pokračování svého pruhu, nemůže se jednat o tvůj průběžný. Docela dobře tě napálili, nebo to nebyla situace jako v tomto článku.
Já neříkám, že něco takového v zákoně je. Jen jsem slyšel o případu, kdy to policie takto řešila. Osobně v takovýchto situacích vycházím z toho, co mě učili v autoškole. Tam nás instruktor učil, že při odbočování z jednopruhu do dvoupruhu si můžu vybrat. V praxi ale odbočuju zprava do pravého a zleva do levého a to až po tom, co projedou ti naproti. Nechce se mi pak s někým dohadovat, kdo byl v právu, mít rozbité auto, úraz, zkažený den...
Protože se zatím snad u nás, doufám, jezdí podle platných předpisů a ne podle toho, co dává komu smysl. Primární jsou povinnosti řidičů - v tomto případě řidiče odbočujícího vlevo.
Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh ...
Pro řidič odbočují vpravo taková povinnost není, ani povinnost do jakého pruhu se má řadit po projetí křižovatkou.
Naviac, ak ide o autobus, jeho vodič nemá veľmi na výber. Vzhľadom na dĺžku svojho vozidla si musí nadbehnúť a použiť aj ten vzdialenejší pruh, aby nešiel pravým zadným kolesom po chodníku a nevzal semafor so sebou.
Samozrejme. Rovnako keby boli odbočovacie pruhy vpravo dva, samozrejme že sú oblúky v križovatke vyznačené a musíš pokračovať svojím pruhom.
Tuná je odbočovací pruh jeden, ktorý za križovatkou pokračuje dvomi pruhmi. Pokiaľ nie je križovatka dosť široká a na ceste nie je vyznačený oblúk, ktorý ťa nasmeruje do pruhu, ktorým máš pokračovať, je to tvoja voľba a právo pokračovať, ktorým pruhom chceš.
Při jízdě rovné u nás nebývá v křižovatce zvýraznění pruhů, ale když jsou 2 před a 2 za, tak není o čem diskutovat. Pokud je jeden před a 2 za, můžu si vybrat, neni-li označení v křižovatce jiné.
Bavíme se o situaci kdy jsou před křižovatkou dva a za křižovatkou dva.
Co kdyby na obrázku odbočovaly dvě auta vpravo ze dvou pruhů a za křižovatkou by se jeden z nich rozhodnul využít pruhu toho druhého?
V tom odkazu co jsem dával, se píše, že můžeš změnit pruh, ale musíš o tom dát vědět.
Kdyz je před a za křižovatkou stejný počet pruhů, je jasné kdo kam má jet. Pokud je před křižovatkou 1 a za 2, pokud v křižovatce nejsou pruhy vyznačené , pak si můžeš vybrat. A pokud se jedná o to odbocovani viz tenhle případ, musí ten vlevo odbocujici dát přednost a ten co odbočuje vpravo si může vybrat.
Jednou mi takhle slečna nedala přednost, tak jsem to vzal do pravého, že ji předjedu. V tu chvíli do mě začala najíždět. Na semaforu stáhla okénko, že se omlouvá, že mě neviděla. Říkám, že to se stane, ale při odbočování doleva mi má dát na křižovatce přednost. Ani se nezamýšlela, že prý to není pravda a odjela....
Obrázek úmyslně plete.U auta jedoucího vlevo je v pořádku blinkr, ale nemá tam být namalovaná jeho šipka do levého pruhu přímo vedle šipky auta jedoucího vpravo.To si totiž podle obrázku již vybralo PRAVÝ PRUH!
Ja mam ridicaky ze dvou ruznych statu a v kazdem je reseni teto krizovatky jine. V CR si pruh muzu vybrat, na Novem Zelandu se musim zaradit do toho sveho/blizsiho.
To je totiz nejhorsi - ze pravidla jsou mezi staty ruzna. Predjizdeni v krizovatce, otaceni na svetelne krizovatce, prednost na krizovatce tvaru T, prednost na kruhovem objezdu.
Pokud bych byl za volantem auta číslo jedna, počkal bych, až přejede auto číslo dvě. Protože může být, že řidič akorát zapomněl vypnout blinkr a chce jet rovně.
Jak by případnou nehodu řešili policajti, kdybych měl na kameře záznam, že to auto mělo pravý blinkr a já jsem se podle toho řídil?