Asi blbě čtu, ale nikde v článku autor ani sebemenší zmínkou nebo paralelou nezmiňuje žádnou souvislost s F1, natož něco o hlupácích v F1.
Každý soudný člověk s nějakou základní zkušeností s automobilem jistě chápe rozdíl v řízení auta a použití volantu, když do plného rejdu stačí natočení z přímého směru cca 1/4 otáčky u formule na okruhu pro závodního jezdce, kdy nemusí nikdy přehmátnout, oproti cca jeden a půl otáčce běžného auta obyčejných řidičů v každodenním provozu.
Tak snad hned první věta:
"Pro ovládání vozu ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než kulatý volant."
...mi nějak nejde dohromady s tím, že v nejvíc závodě v automobilovém světě tento zázrak nepoužívají.
Takže mi to moc demagogické nepřijde.
Čekal jsem, kdo první přijde s argumentem "snad nemůžeš srovnávat F-1 s běžným autem". Teslu jsem neřídil, údajně ten volant dává smysl právě se strmějším převodem řízení, který to auto má.
Samozřejmě že srovnávat závodní speciál s běžným autem do provozu je úplně mimo.
Auto můžeš samozřejmě ovládat třeba rajčákama nebo třeba šňůrkama od bot když vymyslíš vhodný mechanismus nebo třeba ovladačem na PS či Xbox že... Ale nikdo nic lepšího než kulatý volant prostě nevymyslel.
Potřeba vidět na digitální přístrojový štít je totální demagogie. Řidič má zírat totiž skrze okna na okolní provoz a všechno ostatní je špatně. Představa že ve vracácích nebo otáčení musím brejlit na HD 3D display a zrovna v ten okamžik si vybírat mezi 25 zobrazeními je totální pí....ovina :-!
Práveže Tesla k tomu úžasnému volantu žiadne strmšie riadenie nedáva, skrátka len namiesto normálneho volantu (za príplatok) namontujú tento nezmysel, prevod zostáva pôvodný, takže ostré odbočenie na križovatke, parkovanie je nočná mora...
Kde píšem o tom, že ma to trápi alebo že si chcem/nechcem kúpiť Teslu? Len som reagoval na Mig_35 kde tvrdí, že má iný strmší prevod čo nie je pravda... ;-\
Ty se snad tesis na dalsi dil “ Co si mysli Katka a dala to na internet” ? Prijde ti to jako kvalitni zdroj informaci?
Neni to zas tak dlouho co Vaculik psal o tom jak mu Skodovka znicila casopis protoze o Skoda autech napsal pravdu. Pak zmenil “staj” a najednou nic takoveho nepise.
No a kdo tvori medialni obraz o Tesle a obecne o EV v CR?
Retarde. Hned na začátku se píše, ze nikdo nevymyslel na ovládání auta nic lepšího, než kulatý volant. A ja na to, ze je zajímavé, ze v nejvyšší lize motorsportu se nepoužívá. Protože to tvrzení neznělo: “na ovládání automobilu na veřejných komunikacích nikdo nevymyslel nic lepšího, než kulatý volant”. Stačí takhle? Nebo potrebujem ještě víc rozpitvat?
Jak nepoužívá? 80 let nebo kolik se i v F1 točilo obyčejným kulatým volantem. Pak někomu došlo, že díky strmosti řízení se volant drží pořád na stejným místě a když se uřízne vrch, uvidí se na budíky. Furt to ale vychází z obyčejného kulatého volantu.
Nepochybně odhalíš rozdíl mezi "se nepoužívá" a "se nepoužíval".
Ano, vychází, řídí se to stejnou tyčkou, jenom se točí něčím jiným, i Formule 1 je auto, není to úplně jiný svět.
"Auto" s kterým se jezdí pouze po okruzích, ne po běžných komunikacích plných vraceček, ostrých zatáček, u F1 je to navíc prostor, kde se nastavuje všechno možné, jízdní režimy, ovládání motoru, nastavení auta - narozdíl od běžného auta atd
osobní auto má osm válců, jede na LPG za náklady 1,4 TFSi, naladěny má ruské stanice a jede na zimních protektorech v červenci. Kdo to má jinak, tak tomu nerozumí.
Protektory nemam :-)
Rolls letní Avon, Jag celoročky Kumho, Charger jak kdy jak co - těch pneu sem tam už vystřídal hafo od značek BF Goodrich, Nokian, Hankook, Goodyear, Kumho a Achilles (letní, zimní i celoročky) a i dvoje disky :)
ruské stanice neposlouchám, poslouchám celá léta ve všech autech místo rádia CD a MP3
Ještě si zapoměl na automat, kůži a dřevo. Bez toho to nejezdí
My aristokraté o víkendu obyčejnými vozy nejezdíme. Jean, vyřidte Mylady - ovšem jen kdyby se ptala, že jsme šli do loveckého salonku na partičku bridge. O páté můžete servírovat čaj, ovšem nesmí býti příliš horký.
Opravdu nevidíš ten podstatný rozdíl mezi volantem tesly a tím formulovým nebo volantem z tvého odkazu? Nejde o to, jestli je věnec kulatý nebo hranatý, jde o to, že všechny ty volanty závoďáků či supersportů mají na rozdíl o toho tesláckého jednu zásadní věc, a to že věnec je i v místě kam se zaháknou palce, a to jak spodek palce, tak vršek palce, protože to je podstata závodního řízení, volant se vede palci. Jenže to s tím tesláckým nejde, on sice tou hranatostí závodní volant připomíná, jenže na palce má jen jakési výstupky v horní části, to je ergonomicky, z hlediska závodního řízení, když se tu argumentuje podobností s volantem formule 1, úplně mimo.
Buď máš problém s chápáním textu nebo opět jen záměrná demagogie.
Ukaž mi, kde píšu, že se tesla s tím volantem řídit nedá.
Říkám, že argument volantem F1 nebo supersportu je mimo, protože ten tesla volant je možná tvarově podobný, čistě tou hranatostí, ale není stejný, je jiný, a to právě v tom podstatném, podstatném pro to, proč volant F1 vypadá jak vypadá, tj. pro ideální funkci při závodním řízení.
Pokud jde o podobnost s něčím, pak je ten tesla volant spíš podobný beranům v letadle nebo herní konzoli.
Tak já to zkusím ještě jednou.
Na začátku bylo tvrzení:
"Pro ovládání vozu ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než kulatý volant."
Formule 1 je vůz? Těžko říct. Přijde mi, že shodné s osobním autem mají ovládání vozu řídící tyčí, která směruje přední kola a tím mění směr vozidla. Nepoužívají se např. řídící klapky jako v letadle. Prostě mi přijde, že navzdory velkému výkonu to tak daleko od osobního auta není, jako třeba to letadlo, nebo loď.
Teslu jsem neřídil, nepřu se o to, jestli ten volant dává smysl nebo ne, jen reaguju na to základní tvrzení na začátku článku.
Já ale o ničem lepším, než kulatém volantu, nepíšu, reaguju čistě na to, že se tu tvar tohoto volantu tesla obhajuje tvarem volantu formule 1, a to je prostě špatně, protože podstatný tvarový prvek, pro závodní řízení, který mají volanty F1 a závoďáků, ten volant tesly nemá. Podívej se na ty volanty f1 nebo toho amg pořádně, prostě vždycky ten věnec vede kolem palce, končí nad ním, nebo tvoří přímo okýnko pro palec (ty efjedničkové), to je podstata tvaru, jedno jestli, je ten volant pak dole useknutý, nebo je nahoře i dole hranatý, to je třeba otázka prostoru. Ten volant tesly se na první pohled tváří "závodnicky", ale není, je to taková manýra podobná i-cokpitům peugeotu, forma bez obsahu.
...aneb snaha se odlišit za každou cenu. BMW ve svých motocyklech používalo léta místo zaužívaného jednoho ovladače pro blinkry tlačítka tři, jedno pro pravý, jedno pro levý, jedno pro zrušení funkce. Navíc, když jsi použil to tlačítko pro zrušení funkce, nechtíc sis přidal plyn. Nevím, jestli podobnou ičovinu někdy použili v autech, nevzpomínám si, nicméně Tesla potažmo Musk není jediný, kdo takové věci dělá.
Ale ovládání čehokoliv dotykovým displejem mimo zorné pole spolehlivě nebezpečností překoná všechny tyhle technologie a je normou u nových vozů.
U běžných vozů ale nic lepšího než kulatý volant a to vzhledem k převodu řízení. Naprostou většinu řidičů by strašilo málo otáček mezi dorazy. Možností jsou dobře odladěná variabilní řízení, těch ale zase není mezi auty tolik. Ohledně zaklínění paců není vůbec o čem...jde o fakt.
A je úplně jedno, zda-li tento fail představila Tesla nebo Rolls.
Týmto si len potvrdil svoju technickú nevzdelanosť. F1 má úplne iný prevod riadenia. Nikdy nemusia prekladať ruky. V Tesle ako obvykle šetrili, nechali pôvodne riadenie s takmer tromi otáčkami od dorazu po doraz len vymenili volant.
btw. by mě zajímalo, co je to krizovka, na běžnou situaci tj. vyhnout se něčemu obvykle nepotřebuju otočit auto do protisměru tak, abych s rozsahem otáčky volantu nevystačil... a na krizovky jsou potřeba především brzdy.
Co je krizovka? Třeba smyk kde potřebuješ sakra rychlý ruce a intuitivní reakci a ovládání!!! Proč asi v drift speciálech mají kulatý volant a ne takovýhle nesmysly???
A teď čekám přednášku jak v Tesle nikdy nedostaneš smyk a jak tam máš asistenta co zvládne i jízdu po 2 kolech pozpátku...
Rovnako sa dá povedať, že odporcovia si samozrejme radi kopnú, aj keď tam ten volant nemusí byť a je možnosť voľby bez príplatku. Nie je v tunajších diskusiách už zaužívané klišé, že keď sa testuje auto s motorom na prd, tak to nevadí, lebo si to isté auto môžeš kúpiť aj s lepším a silnejším? Síce za mastný príplatok, ale "je to cajk", lebo to ide?
Pre niekoho to blbosť nemusí byť. A ako tu už bolo mnohokrát napísané, nikto ťa do toho nenúti, nie je to nutná výbava, bez ktorej to auto kúpiť nejde.
Víš co... oni v konstrukci uvěřili tomu, když Musk před pár lety mluvil o té plně autonomní jízdě... tak udělali jen takový volantek pro manévrování na dvorku s tím, že jinde už nebude volant potřeba.