Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Uříznutý volant Tesly je průšvih, hodnotí řidič z Česka. Hrozné není jen samotné řízení

Pro ovládání vozu ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než kulatý volant. Přesto se značky z nějakého důvodu snaží neustále experimentovat.
Zpět na článek
16. 4. 2023 10:55
16. 4. 2023 11:29
16. 4. 2023 15:32
16. 4. 2023 22:53
16. 4. 2023 23:58
16. 4. 2023 12:08
16. 4. 2023 12:45
16. 4. 2023 12:45
17. 4. 2023 08:17
17. 4. 2023 08:39
17. 4. 2023 08:57
16. 4. 2023 11:47
16. 4. 2023 11:59
16. 4. 2023 12:01
16. 4. 2023 13:21
17. 4. 2023 06:01
17. 4. 2023 06:51
17. 4. 2023 12:20
17. 4. 2023 09:39
17. 4. 2023 09:50
17. 4. 2023 11:36
17. 4. 2023 10:19
17. 4. 2023 12:19
17. 4. 2023 12:38
17. 4. 2023 22:10
16. 4. 2023 10:55
Hlupaci v F1
Pouzivaji spatne volanty.
Alespon dle autora.

To neznamena, ze se tohoto chci zastavat.
Vyhodami jsou jen spravny uchop "ve trictvrte na tri" a vyhled na budiky.

Ja jsem asi starej, ale zvolil bych klasiku...
Rozbalit vlákno
47
16. 4. 2023 11:29
Re: Hlupaci v F1
Asi blbě čtu, ale nikde v článku autor ani sebemenší zmínkou nebo paralelou nezmiňuje žádnou souvislost s F1, natož něco o hlupácích v F1.

Každý soudný člověk s nějakou základní zkušeností s automobilem jistě chápe rozdíl v řízení auta a použití volantu, když do plného rejdu stačí natočení z přímého směru cca 1/4 otáčky u formule na okruhu pro závodního jezdce, kdy nemusí nikdy přehmátnout, oproti cca jeden a půl otáčce běžného auta obyčejných řidičů v každodenním provozu.

Takže jako vždy, krystalicky čistá demagogie.
16. 4. 2023 11:50
Re: Hlupaci v F1
Tak snad hned první věta:
"Pro ovládání vozu ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než kulatý volant."
...mi nějak nejde dohromady s tím, že v nejvíc závodě v automobilovém světě tento zázrak nepoužívají.
Takže mi to moc demagogické nepřijde.
Čekal jsem, kdo první přijde s argumentem "snad nemůžeš srovnávat F-1 s běžným autem". Teslu jsem neřídil, údajně ten volant dává smysl právě se strmějším převodem řízení, který to auto má.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2023 13:17
Re: Hlupaci v F1
Samozřejmě že srovnávat závodní speciál s běžným autem do provozu je úplně mimo.

Auto můžeš samozřejmě ovládat třeba rajčákama nebo třeba šňůrkama od bot když vymyslíš vhodný mechanismus nebo třeba ovladačem na PS či Xbox že... Ale nikdo nic lepšího než kulatý volant prostě nevymyslel.

Potřeba vidět na digitální přístrojový štít je totální demagogie. Řidič má zírat totiž skrze okna na okolní provoz a všechno ostatní je špatně. Představa že ve vracácích nebo otáčení musím brejlit na HD 3D display a zrovna v ten okamžik si vybírat mezi 25 zobrazeními je totální pí....ovina :-!
16. 4. 2023 23:22
Re: Hlupaci v F1
Presne tak. Navic dnes je bezny head up displej, takze na zadny digitalni budik za volantem neni potreba koukat.
Avatar - R32
16. 4. 2023 15:32
Re: Hlupaci v F1
Práveže Tesla k tomu úžasnému volantu žiadne strmšie riadenie nedáva, skrátka len namiesto normálneho volantu (za príplatok) namontujú tento nezmysel, prevod zostáva pôvodný, takže ostré odbočenie na križovatke, parkovanie je nočná mora...
16. 4. 2023 22:53
Re: Hlupaci v F1
Prečo ťa to trápi? Teslu si zrejme nikdy nekúpiš, a keby náhodou, typ volantu si môžeš vybrať. Tak o čo ide?
Avatar - R32
16. 4. 2023 23:58
Re: Hlupaci v F1
Kde píšem o tom, že ma to trápi alebo že si chcem/nechcem kúpiť Teslu? Len som reagoval na Mig_35 kde tvrdí, že má iný strmší prevod čo nie je pravda... ;-\
17. 4. 2023 06:39
Re: Hlupaci v F1
Noo, irónia z tvojho príspevku sa dá odvážiť a zabaliť. :-[] Tiež by som nepovedal, že by si zaujal nestranný postoj. ;-)
17. 4. 2023 07:10
Re: Hlupaci v F1
Napsal jsem “udajne”. To je trochu rozdíl ;-)
16. 4. 2023 12:08
Re: Hlupaci v F1
https://www.youtube.com/…orts/uMpxRIaUCco

Netřeba dál pitvat. Ať si každý udělá svůj názor.
16. 4. 2023 12:37
Re: Hlupaci v F1
Reagujes na sebe:) má to znamenat, ze jsem u tebe v nemilosti a musíš se odhlásít, když si moje moudra chces přečíst?:)
16. 4. 2023 12:45
Re: Hlupaci v F1
Ne, jenom jsem se uklikl, měla to být reakce na tebe. Žádný záměr, pouze omyl.
Avatar - KANKUNEN
16. 4. 2023 12:39
Re: Hlupaci v F1
Čti pořádně, ve F1 je to dobré a novináři nedostali prachy z Tesly a tak se mstí. Mokrý hadry.
16. 4. 2023 18:42
Re: Hlupaci v F1
Ty se snad tesis na dalsi dil “ Co si mysli Katka a dala to na internet” ? Prijde ti to jako kvalitni zdroj informaci?

Neni to zas tak dlouho co Vaculik psal o tom jak mu Skodovka znicila casopis protoze o Skoda autech napsal pravdu. Pak zmenil “staj” a najednou nic takoveho nepise.

No a kdo tvori medialni obraz o Tesle a obecne o EV v CR?
Avatar - KANKUNEN
16. 4. 2023 11:40
Re: Hlupaci v F1
Naopak Vito, ve F1 a Tesle to mají dobře, ale v rally na to ještě nepřišli. :-!
Avatar - Mokrous
16. 4. 2023 19:49
Re: Hlupaci v F1
:D :D :D :D :D :D :D
16. 4. 2023 12:45
Re: Hlupaci v F1
Promiň, ale jen hlupák přirovná Teslu k F1…
Avatar - Barrichello
16. 4. 2023 20:46
Re: Hlupaci v F1
F1 se jezdí na veřejných komunikacích přesně odkdy? Já že jí sleduju od roku 1998 a nějak sem si toho nevšiml :-) :-) :-) :-) :-)
17. 4. 2023 07:06
Re: Hlupaci v F1
Retarde. Hned na začátku se píše, ze nikdo nevymyslel na ovládání auta nic lepšího, než kulatý volant. A ja na to, ze je zajímavé, ze v nejvyšší lize motorsportu se nepoužívá. Protože to tvrzení neznělo: “na ovládání automobilu na veřejných komunikacích nikdo nevymyslel nic lepšího, než kulatý volant”. Stačí takhle? Nebo potrebujem ještě víc rozpitvat?
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2023 07:18
Re: Hlupaci v F1
Správně, mělo to být psáno takto, aby si někdo nepletl Teslu a F1.
17. 4. 2023 08:19
Re: Hlupaci v F1
Jak nepoužívá? 80 let nebo kolik se i v F1 točilo obyčejným kulatým volantem. Pak někomu došlo, že díky strmosti řízení se volant drží pořád na stejným místě a když se uřízne vrch, uvidí se na budíky. Furt to ale vychází z obyčejného kulatého volantu.
17. 4. 2023 08:26
Re: Hlupaci v F1
Nepochybně odhalíš rozdíl mezi "se nepoužívá" a "se nepoužíval".
Ano, vychází, řídí se to stejnou tyčkou, jenom se točí něčím jiným, i Formule 1 je auto, není to úplně jiný svět.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2023 09:53
Re: Hlupaci v F1
"Auto" s kterým se jezdí pouze po okruzích, ne po běžných komunikacích plných vraceček, ostrých zatáček, u F1 je to navíc prostor, kde se nastavuje všechno možné, jízdní režimy, ovládání motoru, nastavení auta - narozdíl od běžného auta atd

Rozdílů mraky
17. 4. 2023 10:17
Re: Hlupaci v F1
Rozdíl je i mezi autobusem a osobním autem. Ne tohle nikam nevede, kdo se chce hádat o ičovinách do nekonečna at klidně pokračuje
Avatar - Barrichello
17. 4. 2023 11:48
Re: Hlupaci v F1
Já bych to uzavřel, že cokoliv mimo kulatý volant je osobním autě 3,14ovina :-) :-)

Ale Ajlon Mlask a jeho sekta musí mít vždycky něco spešl :-)
17. 4. 2023 12:30
Re: Hlupaci v F1
osobní auto má osm válců, jede na LPG za náklady 1,4 TFSi, naladěny má ruské stanice a jede na zimních protektorech v červenci. Kdo to má jinak, tak tomu nerozumí.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2023 14:14
Re: Hlupaci v F1
Protektory nemam :-)
Rolls letní Avon, Jag celoročky Kumho, Charger jak kdy jak co - těch pneu sem tam už vystřídal hafo od značek BF Goodrich, Nokian, Hankook, Goodyear, Kumho a Achilles (letní, zimní i celoročky) a i dvoje disky :)

ruské stanice neposlouchám, poslouchám celá léta ve všech autech místo rádia CD a MP3

Ještě si zapoměl na automat, kůži a dřevo. Bez toho to nejezdí

:-) :-) :-) :-)
17. 4. 2023 14:22
Re: Hlupaci v F1
ty krávo. spadla mi čelist. jako šejk z Bruneje :yes:
Avatar - Barrichello
17. 4. 2023 14:54
Re: Hlupaci v F1
My aristokraté o víkendu obyčejnými vozy nejezdíme. Jean, vyřidte Mylady - ovšem jen kdyby se ptala, že jsme šli do loveckého salonku na partičku bridge. O páté můžete servírovat čaj, ovšem nesmí býti příliš horký.


Shake it to the left, Shake it to the right :-)
16. 4. 2023 23:19
Re: Hlupaci v F1
Osle. F1 ma uplne jinak strme rizeni nez normalni auto. Ano v F1 je toto reseni v pohode.
17. 4. 2023 05:03
Re: Hlupaci v F1
F1? Hmmm, to je přirovnání. A nějaký nohsled na obhajobu tohoto řešení se určitě najde taky. ;-)
Avatar - Dinar
17. 4. 2023 08:17
Re: Hlupaci v F1
Opravdu nevidíš ten podstatný rozdíl mezi volantem tesly a tím formulovým nebo volantem z tvého odkazu? Nejde o to, jestli je věnec kulatý nebo hranatý, jde o to, že všechny ty volanty závoďáků či supersportů mají na rozdíl o toho tesláckého jednu zásadní věc, a to že věnec je i v místě kam se zaháknou palce, a to jak spodek palce, tak vršek palce, protože to je podstata závodního řízení, volant se vede palci. Jenže to s tím tesláckým nejde, on sice tou hranatostí závodní volant připomíná, jenže na palce má jen jakési výstupky v horní části, to je ergonomicky, z hlediska závodního řízení, když se tu argumentuje podobností s volantem formule 1, úplně mimo.
17. 4. 2023 08:28
Re: Hlupaci v F1
Takže s tím volantem se Tesla řídit nedá, a všichni co to dělají... dokážou nemožné.
Avatar - Dinar
17. 4. 2023 08:39
Re: Hlupaci v F1
Buď máš problém s chápáním textu nebo opět jen záměrná demagogie.
Ukaž mi, kde píšu, že se tesla s tím volantem řídit nedá.

Říkám, že argument volantem F1 nebo supersportu je mimo, protože ten tesla volant je možná tvarově podobný, čistě tou hranatostí, ale není stejný, je jiný, a to právě v tom podstatném, podstatném pro to, proč volant F1 vypadá jak vypadá, tj. pro ideální funkci při závodním řízení.

Pokud jde o podobnost s něčím, pak je ten tesla volant spíš podobný beranům v letadle nebo herní konzoli.
17. 4. 2023 08:49
Re: Hlupaci v F1
Tak já to zkusím ještě jednou.
Na začátku bylo tvrzení:
"Pro ovládání vozu ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než kulatý volant."
Formule 1 je vůz? Těžko říct. Přijde mi, že shodné s osobním autem mají ovládání vozu řídící tyčí, která směruje přední kola a tím mění směr vozidla. Nepoužívají se např. řídící klapky jako v letadle. Prostě mi přijde, že navzdory velkému výkonu to tak daleko od osobního auta není, jako třeba to letadlo, nebo loď.
Teslu jsem neřídil, nepřu se o to, jestli ten volant dává smysl nebo ne, jen reaguju na to základní tvrzení na začátku článku.
Avatar - Dinar
17. 4. 2023 08:57
Re: Hlupaci v F1
Já ale o ničem lepším, než kulatém volantu, nepíšu, reaguju čistě na to, že se tu tvar tohoto volantu tesla obhajuje tvarem volantu formule 1, a to je prostě špatně, protože podstatný tvarový prvek, pro závodní řízení, který mají volanty F1 a závoďáků, ten volant tesly nemá. Podívej se na ty volanty f1 nebo toho amg pořádně, prostě vždycky ten věnec vede kolem palce, končí nad ním, nebo tvoří přímo okýnko pro palec (ty efjedničkové), to je podstata tvaru, jedno jestli, je ten volant pak dole useknutý, nebo je nahoře i dole hranatý, to je třeba otázka prostoru. Ten volant tesly se na první pohled tváří "závodnicky", ale není, je to taková manýra podobná i-cokpitům peugeotu, forma bez obsahu.
17. 4. 2023 09:18
Re: Hlupaci v F1
...aneb snaha se odlišit za každou cenu. BMW ve svých motocyklech používalo léta místo zaužívaného jednoho ovladače pro blinkry tlačítka tři, jedno pro pravý, jedno pro levý, jedno pro zrušení funkce. Navíc, když jsi použil to tlačítko pro zrušení funkce, nechtíc sis přidal plyn. Nevím, jestli podobnou ičovinu někdy použili v autech, nevzpomínám si, nicméně Tesla potažmo Musk není jediný, kdo takové věci dělá.
Ale ovládání čehokoliv dotykovým displejem mimo zorné pole spolehlivě nebezpečností překoná všechny tyhle technologie a je normou u nových vozů.
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 09:39
Re: Hlupaci v F1
V BMW Motorrad už konečne dostali rozum a robia to správne.
17. 4. 2023 09:38
Re: Hlupaci v F1
U běžných vozů ale nic lepšího než kulatý volant a to vzhledem k převodu řízení. Naprostou většinu řidičů by strašilo málo otáček mezi dorazy. Možností jsou dobře odladěná variabilní řízení, těch ale zase není mezi auty tolik. Ohledně zaklínění paců není vůbec o čem...jde o fakt.

A je úplně jedno, zda-li tento fail představila Tesla nebo Rolls.
17. 4. 2023 10:18
Re: Hlupaci v F1
Stačilo to napsat takhle - u běžných vozu - a už by se nebylo o čem vadit
17. 4. 2023 10:38
Re: Hlupaci v F1
Ve svem uvodnim prispevku jsem napsal, ze tento volant obhajovat (zastavat se) nechci.

A pak se tu dozvim, ze se volant Tesly obhajuje....
17. 4. 2023 10:48
Re: Hlupaci v F1
Kdo chce psa bít, hůl si najde :yes:
17. 4. 2023 11:34
Re: Hlupaci v F1
Svůj úvodní příspěvek jsi nazval "Hlupáci v F1".
18. 4. 2023 09:12
Re: Hlupaci v F1
Týmto si len potvrdil svoju technickú nevzdelanosť. F1 má úplne iný prevod riadenia. Nikdy nemusia prekladať ruky. V Tesle ako obvykle šetrili, nechali pôvodne riadenie s takmer tromi otáčkami od dorazu po doraz len vymenili volant.
16. 4. 2023 11:47
Kvalita
Clanek o tom co si Honza mysli?
Co bude priste, recept od Babici?

Dlouha leta platila prima korupce navinaru od automobilek.
Tesla asi meni cas i v tomhle a dostava to sezrat.
Rozbalit vlákno
3
16. 4. 2023 11:59
Re: Kvalita
má pravdu, na krizovky to není, tady si může ruce ukroutit, a stejně to nepomohlo:)
https://www.youtube.com/watch?…
16. 4. 2023 12:01
Re: Kvalita
btw. by mě zajímalo, co je to krizovka, na běžnou situaci tj. vyhnout se něčemu obvykle nepotřebuju otočit auto do protisměru tak, abych s rozsahem otáčky volantu nevystačil... a na krizovky jsou potřeba především brzdy.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2023 13:21
Re: Kvalita
Tvl to myslíš vážně?!???

Co je krizovka? Třeba smyk kde potřebuješ sakra rychlý ruce a intuitivní reakci a ovládání!!! Proč asi v drift speciálech mají kulatý volant a ne takovýhle nesmysly???

A teď čekám přednášku jak v Tesle nikdy nedostaneš smyk a jak tam máš asistenta co zvládne i jízdu po 2 kolech pozpátku...
16. 4. 2023 13:53
yoke volant není jediná volba
Kdo yoke volant nechce, má možnost bez příplatku objednat auto s klasickým kulatým volantem. :yes: :-!
Rozbalit vlákno
3
16. 4. 2023 19:48
Re: yoke volant není jediná volba
Kdesi som cital som ze vraj klasicky volant najprv nebol vobec k dispozicii, a neskor za doplatok. Uz to zmenili? Nacase!
16. 4. 2023 21:48
Re: yoke volant není jediná volba
Samozřejmě. Bez příplatku
16. 4. 2023 21:47
A to je takový problém
si objednat volant kulatý? Je to bez příplatku.

Ach jo, zase prostě další hejt na Teslu. Když to má Lexus a bude mít bZ4X, tak reakce nula. Jak je to Tesla tak se zase hejtí a hejtí, plno článků,...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 06:01
Teslafans
keby tam mali aj nas.raté tak je to cajk pretože Tesla. Však ono sa do dá objednať aj bez toho, ešte že je nožnosť výberu. :-[]
Rozbalit vlákno
11
17. 4. 2023 06:51
Re: Teslafans
Rovnako sa dá povedať, že odporcovia si samozrejme radi kopnú, aj keď tam ten volant nemusí byť a je možnosť voľby bez príplatku. Nie je v tunajších diskusiách už zaužívané klišé, že keď sa testuje auto s motorom na prd, tak to nevadí, lebo si to isté auto môžeš kúpiť aj s lepším a silnejším? Síce za mastný príplatok, ale "je to cajk", lebo to ide?
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 08:20
Re: Teslafans
MneTesla nevadí, ale keď vidím tú obhajobu napr. takejto blbosti tak neviem či sa mám smiať alebo plakať.
17. 4. 2023 12:20
Re: Teslafans
Pre niekoho to blbosť nemusí byť. A ako tu už bolo mnohokrát napísané, nikto ťa do toho nenúti, nie je to nutná výbava, bez ktorej to auto kúpiť nejde.
17. 4. 2023 09:39
Re: Teslafans
Takže to heblo je podle tebe ok?
Avatar - Emel
17. 4. 2023 09:50
Re: Teslafans
Víš co... oni v konstrukci uvěřili tomu, když Musk před pár lety mluvil o té plně autonomní jízdě... tak udělali jen takový volantek pro manévrování na dvorku s tím, že jinde už nebude volant potřeba.
17. 4. 2023 11:36
Re: Teslafans
Až bude plně autonomní jízda vyřešena technicky, přijdou na řadu finanční a pojišťovací společnosti. A tam to bude ještě složitější.

Ale třeba se mýlím a hodí všechno na majitele vozů.
17. 4. 2023 10:19
Re: Teslafans
Podle me nejsou Ok dotykové displeje a ty se týkají asi tak 90% novych aut. Tohle se týká asi 5%
17. 4. 2023 12:19
Re: Teslafans
Nevadí mi, pretože tam pokojne môžem mať okrúhly volant Niekomu možno vyhovuje, tak ho má. Aký s tým máš problém?
17. 4. 2023 12:38
Re: Teslafans
On se ale jistou dobu alternovat nedal ne?
17. 4. 2023 21:12
Re: Teslafans
Čo bolo, to bolo. Terazky som majorom!
17. 4. 2023 22:10
Re: Teslafans
A čo keď sa nedal? Už sa dá.