Uříznutý volant Tesly je průšvih, hodnotí řidič z Česka. Hrozné není jen samotné řízení
Pro ovládání vozu ještě nikdo nevymyslel nic lepšího než kulatý volant. Přesto se značky z nějakého důvodu snaží neustále experimentovat.
Že volant nemusí být jen kulatý nám designérské týmy automobilek ukazují už několik let. Vzpomeňme kontroverzní i-Cockpit Peugeotu či novodobé hranatější řešení od Renaultu. Do módy se však dostávají i tzv. „yoke wheels“, tedy volanty s uříznutou vrchní částí. Aktuálně je nabízí automobilky Tesla a Lexus.
Jeden z českých uživatelů, který už měl možnost si inovaci amerického výrobce elektromobilů vyzkoušet, se o svou zkušenost podělil v české facebookové skupině Elektro auta. „Dá se to, ale krizovku fakt nechceš. Motáš obdélníkem, což jde poměrně krkolomně,“ popisuje první kilometry s novým volantem Honza.
Vedle toho se dozvídáme, že problémem není jen samotné ovládání elektromobilu, ale i další přidružené funkce. Třeba zapnutí trojbliku, ale především aktivace klaksonu. I ta je tady totiž řešena hodně netradičně. „Největší průser je klakson na dotykové tlačítko pro pravý palec. Dvakrát jsem chtěl zatroubit v překvapujícím momentu, ale jen jsem bouchnul a nic. To je vyloženě nešťastný a nebezpečný,“ dodává Jan.
V posledních týdnech se hodně řeší materiály volantu, které jsou v zahnutých částech obzvlášť náchylné na nejrůznější potrhání. Mrzkou kvalitu potvrzuje i Honza. Aby ale jen nekritizoval, přidává i nějaká pozitiva: přes volant bez svrchní části je dobře vidět na displej a prima je i ergonomie držení. Oproti výše popsaným strastem jsou to však jen slabé náplasti.