Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový VW ID.7 oficiálně: Konečně elektromobil, který se vyrovná spalováku? Vypadá to tak!
94 komentářů
Emel
Tak trošku se mi vyplnilo očekávání, že to nakonec nebude tak zlé, jak to vypadalo na těch neofiko fotkách... jo, takhle by to šlo.
Já jsem zvědavý na zpracování, protože tohle levný nebude.
2 mil. prostě auto pro každého.
Plus výbava k tomu.
ID5 začína na 1,5 - 1,7 mil s DPH podľa verzie.
A k tomu samozrejme bohatá ponuka prípatkov.
Tipujem ID.7 na 1,85 - 2,05 mil s DPH + príplatková výbava.
Ale prajem im, aby prekvapili.
ID5 začína na 1,5 - 1,7 mil s DPH podľa verzie.
A k tomu samozrejme bohatá ponuka prípatkov.
Tipujem ID.7 na 1,85 - 2,05 mil s DPH + príplatková výbava.
Ale prajem im, aby prekvapili.
za 2 mega jsou dneska skoro 2 Tesly, to asi neklapne 😁
Jak který. Tohle je velikostně spíš eSko (4,96cm, S má 4,97 a 3 má 4,69).
Nemám to zase tak moc načtený, ale připadá mi. že s Teslou S si tohle moc konkurovat nebude. Tohle budou lidi zřejmě vnímat cca jako Samsung střední třídy a to je daleko od toho, jak je vnímán vrcholný iPhone 😄
Velikostně je to eSko (i stejný typ karoserie, akorát teda jak píšeš vyšší).
Srovnání s iPhonem mi přijde zavádějící... situace v EV je specifická. V něčem je Tesla prémie (provedení podvozku, hnací řetězec), v něčem sotva mainstream (provedení interiéru, konfigurovatelnost). Podle mě si to v Evropě s eSkem konkurovat bude - čekám obdobně veliké auto za obdobně hodně peněz...
Srovnání s iPhonem mi přijde zavádějící... situace v EV je specifická. V něčem je Tesla prémie (provedení podvozku, hnací řetězec), v něčem sotva mainstream (provedení interiéru, konfigurovatelnost). Podle mě si to v Evropě s eSkem konkurovat bude - čekám obdobně veliké auto za obdobně hodně peněz...
Iphone je v něčem taky sotva mainstreamem. Jde o to, jak to do opič@nů dokáže natlačit marketing a Teslu běžný o auta se nezajímající opič@n vnímá jako něco takřka zázračného, co řídí autopilot úrovně, o které se jiným automobilkám ani nesní. Když je pak takový opič@n konfrontován s faktem, že je to Mercedes a ne Tesla, kdo má na americkém trhu schváleno autonomní řízení úrovně 3, nevěřícně zírá.
Jo... ale ne v kvalitě provedení, to si prémie obvykle nedovolí... a cenově je iPhone nad mainstreamem stejné technologické úrovně. Tesla to spíš hraje do pozice... já nevím, Ikey - jako že masovka s novým přístupem k věci... ale tohle přirovnání taky kulhá, tady je ten technologický aspekt.
No nic... ono nakonec stejně konkuruje všechno všemu, asi nemá smysl v tom hledat nějaké 1:1 vazby.
No nic... ono nakonec stejně konkuruje všechno všemu, asi nemá smysl v tom hledat nějaké 1:1 vazby.
Teslu S UŽ nikdo nekupuje, ten model docela slušně plní sklady 😄 😄 😄
Tak pokud je hlavní metou "Tesla ovcí" mít Teslu a na nic jiného nekoukají, tak je jasný, že jdou radši do 3 za 1,1 mega než do S začínající na 2,6 mega. To je jako s tím iPhonem SE. Kdyby něco takového nabízel někdo jiný, bude pro smích. Nicméně Apple to "Apple ovcím" prodává, jako Baťa cvičky, protože oni chtějí prostě iPhone. 😁
Tak nějak, v USA se nejvíc prodává Y, v Evropě 3.
Časy eSka pominuly, když nějaké vidíš, sou to ty staré kusy, kde u těch nejstarších už většina bud musela vyměnit baterie, protože stály za ho*no (dá se dohledat na zahraničních forech) nebo už ty auta dojezdila...
Časy eSka pominuly, když nějaké vidíš, sou to ty staré kusy, kde u těch nejstarších už většina bud musela vyměnit baterie, protože stály za ho*no (dá se dohledat na zahraničních forech) nebo už ty auta dojezdila...
U nás to bude taky Y, sedan v Evropě byl podle mě spíš volba z nouze (nedostatku alternativ).
SE je náhodou docela smysluplná volba... pro někoho, komu Apple uživatelsky vyhovuje. Není to hvězda v parametrech, ale to zase spousta lidí vůbec neocení.
A analogie mobil / auto... já bych to fakt nepřeháněl. Rozhodnutí, jestli iPhone za 20 nebo Honor za 12, dobrá. Jestli si koupím auto za 2,6 nebo 1,1, to asi ne 😄
A analogie mobil / auto... já bych to fakt nepřeháněl. Rozhodnutí, jestli iPhone za 20 nebo Honor za 12, dobrá. Jestli si koupím auto za 2,6 nebo 1,1, to asi ne 😄
Othello
píšou tam čím se vyrovná spalováku? Dojezdem, maximálkou, cenou, rychlým doplněním energie nebo ještě něčím dalším?
O hmotnosti raději ani nepíší......3 tuny?????
Nebude to mit trhavy rozjezdy dsg.
Bude to mit okamzity mnohem rychlejsi reakce.
Nebude to chrochtat.
Bude to jezdit levneji.
Nebude se to sr@t.
Budes to moct nabijet zdarma ze solaru.
Nebude to smrdet ani vypalovat filtry ve meste.
Staci?
Bude to mit okamzity mnohem rychlejsi reakce.
Nebude to chrochtat.
Bude to jezdit levneji.
Nebude se to sr@t.
Budes to moct nabijet zdarma ze solaru.
Nebude to smrdet ani vypalovat filtry ve meste.
Staci?
Nesmíš si kupovat VW utopisto.
U normálních aut z toho nic neplatí protože😒br /> 1) maj hydroměmnič místo DSG, vid Trofime
2) nechrochtá to protože to má benzín
3) levněji to při cenách nabíjení na veřejných nabíjčkách v cenách 8-13 kč za 1 Kwh a rozdílu v pořizovačce ale faaaaaaakt nejezdí
4) ne*ere se to protože je to poctivej motor
5) nabito na čerpačce za 4 minuty
6) žádný DPF filtry to nemá, takže se nemá co vypalovat
Těšilo nás Trofime, přijd ZAS 😄 😄 😄 😄 😄
U normálních aut z toho nic neplatí protože😒br /> 1) maj hydroměmnič místo DSG, vid Trofime
2) nechrochtá to protože to má benzín
3) levněji to při cenách nabíjení na veřejných nabíjčkách v cenách 8-13 kč za 1 Kwh a rozdílu v pořizovačce ale faaaaaaakt nejezdí
4) ne*ere se to protože je to poctivej motor
5) nabito na čerpačce za 4 minuty
6) žádný DPF filtry to nemá, takže se nemá co vypalovat
Těšilo nás Trofime, přijd ZAS 😄 😄 😄 😄 😄
Arese
....se vyrovná normálnímu plnohodnotnému autu? Tak to je hodně špatný vtip! :no: 😒] 😒] :yes:
P.S. S Passatem TDI můžu velmi svižně a komforně přeletět celé Německo bez nebo max. s jediným tankováním, které mi zabere sotva 5 minut! 😄 :yes: :yes: :yes:
P.S. S Passatem TDI můžu velmi svižně a komforně přeletět celé Německo bez nebo max. s jediným tankováním, které mi zabere sotva 5 minut! 😄 :yes: :yes: :yes:
Mokrous
A půjdou za příplatek objednat bubnový brzdy i na přední nápravu?
To nie, ale zato “přední i zadní světla budou spojena svítící linkou”.
Slúži to ako upozornenie ostatným účastníkom premávky 😁
Slúži to ako upozornenie ostatným účastníkom premávky 😁
Uzavřené bubnové brzdy mají cca nulové emise a to se cení. Euro7 bude znamenat jejich velkou renesanci. Skrz aero ráfky brzdy stejně nejsou vidět 😁 :yes:
Čiste technicky ak ti najväčší brzdný účinok generuje elektromotor a brzdy v podstate použiješ až pri úplnom zastavení, tak tie bubny budú fungovať v pohode a dostatočne spoľahlivo.
Tak brzdy jsou schopné generovat mnohem větší "výkon" než motor, takže určitě neplatí, že bys brzdy použil až při úplném zastavení... nebo možná nechápu jak to myslíš.
Už vidím jak nebudu potřebovat brzdy, když si budu chtít ty 2,5 tuny sportovně povodit a ostře brzdit do zákrut a serpentýn z kila, nebo kila pade na 40 a tak furt dokola. A jak silně budu brzdit elektromotorem, když nejvýhodnější je plachtit a ne brzdit motorem, jelikož perpetum mobile ještě nikdo nevynalezl? Mají všechny EV dokonale vyřešen přechod mezi plachtěním a brutálně silnou rekuperací po stisku brzdového pedálu tak, že i při ostré jízdě z hor a podobně se brzdy téměř nezapojí a bubny se nepřehřejí s 2,5 tunami na hrbu?
Já tomu prostě a jednoduše nevěřím.
Já tomu prostě a jednoduše nevěřím.
Uvažuješ úplně špatně, soudruhu, protože sportovní ostrá jízda je přece vážný ideozločin! 😒] 😒] 😒] Měl by ses nad svým zvráceným myšlením vážně zamyslet a učinit sebekritiku! 😒] 😒] 😒] :no:
Deset ran bičem, týden pěšky a k jídlu jen pohankové klíčky. A od příště už jen 30 v obci, 70 mimo obec a 110 na hájweji. A brzdit 2 km s předstihem jen pomocí aerodynamického odporu.
Pořád je z hlediska účinnosti lepší brzdit elektromotorem než brzdama. Motor by teoreticky byl schopný "brzdit" stejným výkonem, jakým zrychluje... což sice není tolik, jako brzdy, ale na běžnou jízdu to převážně stačit bude (a čím silnější auto, respektive čím lepší poměr výkonu a váhy, tím víc toho ubrzdí motorem). Spíš bys v takovém režimu asi celý systém přehřál.
Sportovně povodit... ty jsi srandista 😄
Sportovně povodit... ty jsi srandista 😄
PowerHouse
když nenabíjíte nad 90% kapacity baterky.
Samozřejmě, že se spalovákem se to srovnat nedá, ale mě trápí spíše ty volné stojany u supermarketů.
U menších aut to časem bude 300 km a 15 minut.
Samozřejmě, že se spalovákem se to srovnat nedá, ale mě trápí spíše ty volné stojany u supermarketů.
U menších aut to časem bude 300 km a 15 minut.
U nás pred Billou sú pravidelne obsadené… na jednom stojí benziňák a na druhom pani s Teslou pravidelne bez toho, aby ju tam nabíjala, pochopila zmysel vyhradeného státia pre EV po svojom. :-!
Neboj, niekto na to určite vymyslí nejaký predpis a títo ľudia budú nachádzať lístky s mastnými pokutami za stieračom.
Zumion
Interiér - resp. koncepce obřího displeje vypadá příšerně. Proč se snaží kopírovat Teslu? Ovládání všeho přes displej je bezpečnostní riziko. :no:
https😐/www.auto.cz/…-tlacitka-135682
Plusem je absence středového tunelu u zadní řady sedaček. :yes:
https😐/www.auto.cz/…-tlacitka-135682
Plusem je absence středového tunelu u zadní řady sedaček. :yes:
Ano, ten interiér se stejně odporný jako u Tesly, to snad nemyslí nikdo vážně :no: Exteriér si nezadá, opět přiblble usmívající design přední části a celkově masivní ponton karoserie moc dobře nevyznívá. Auto je těžké už od pohledu a bude mít, tipuju, tak 2,4t. 700km bude jako vždy u VW jen na papíře, realita bude max 350-400km dojezd. Tj Passatu TDI to nesahá ani po ventilek... A cenu tipuju tak na "již od 1.8mio Kč”... To prostě nechceš 😒]
GiIgit
Ked nam tak krasne padaju ceny Tesiel.
Uz to dokonca konecne pochopil aj najvacsi hater ev aut,pan Prokopec z Autoforumu.
https😐/www.autoforum.cz/…pomalu-za-babku/
Uz to dokonca konecne pochopil aj najvacsi hater ev aut,pan Prokopec z Autoforumu.
https😐/www.autoforum.cz/…pomalu-za-babku/
A přitom stačilo si doklikat na konec konfigurátoru a tam si přečíst, že to sice je 36.370€, ale bez DPH... takže jsme na standardních 43,6t€ s daní, senzace se nekoná, děkujeme za pozornost 😄
Budme radi aj zato malo svetla v Prokopcovych zatemnenych ociach,ze tak pekne vychvalil Teslu a jej bez dph cenu
Pro Prokopce😒br />
https😐/youtu.be/8qacVvm-8ao
Tento clanek je typicka ukazka jeho hlouposti.
Tak jako vsechny ostatni.
Tento clanek je typicka ukazka jeho hlouposti.
Tak jako vsechny ostatni.
zlysoused
Pro mě by tohle bylo naprosto v pohodě plnohodnotné a pro všechny potřeby použitelné auto. Jenže předpokládaná cena mě z hlediska dostupnosti tohodle auta vrací víc jak 20 let nazpět. A popravdě nechce se mi na "stará kolena" zase zvykat na život s ojetinami. ;-\
A o tom to je. Je id.7 auto, po kterém bezmezně toužím? Ne. Je id.7 auto, které by splnilo moje základní požadavky? Jo, to už asi jo. Jen já tedy hledám auto, které bude stát méně než polovinu.
Hledas tedy BYD Qin. 😁
Nebo Han?
https😐/ev-database.org/…car/1784/BYD-HAN
No Han za polovinu neni. Sorry.
Ale zase vypada premioveji.
Takovy paradox.
Nebo Han?
https😐/ev-database.org/…car/1784/BYD-HAN
No Han za polovinu neni. Sorry.
Ale zase vypada premioveji.
Takovy paradox.
521 km dojezd a pomalé nabíjení za 1.7 mega? Ani ne.
A na webu BYDu pobavil fast-charging 30-80 %. 😁
A na webu BYDu pobavil fast-charging 30-80 %. 😁
Vůbec jsou ty parametry komický. Max. nabíjecí výkon 120kW, takže 35-45 minut na nabití někde v rozmezí +/- 10/20-80%
Reálná spotřeba na dálnici 25kWh/100km při rychlosti 110km/h 😁 😁 😁
x cena na hyperchargeru okolo 12-15 Kč za 1kWh... To je tak 3,50 Kč na 1km.
Při 110 km/h mi to jede za cca 4/100 a vychází mi to okolo 1,50 Kč na 1km.
Normálně za 2,- a hooodně rychle za 2,50 Kč/km.
500 km pojedu i tím šnečím tempem 110km/h 4,5 hodiny, ale on díky nabíjení o 45 minut dýl.
Aby mne dohnal, musel by jet přes 130km/h a to už by mu asi zase nevyšla šťáva...
Ale zase by mi to nandal na semaforech 😁 😁 😁
Reálná spotřeba na dálnici 25kWh/100km při rychlosti 110km/h 😁 😁 😁
x cena na hyperchargeru okolo 12-15 Kč za 1kWh... To je tak 3,50 Kč na 1km.
Při 110 km/h mi to jede za cca 4/100 a vychází mi to okolo 1,50 Kč na 1km.
Normálně za 2,- a hooodně rychle za 2,50 Kč/km.
500 km pojedu i tím šnečím tempem 110km/h 4,5 hodiny, ale on díky nabíjení o 45 minut dýl.
Aby mne dohnal, musel by jet přes 130km/h a to už by mu asi zase nevyšla šťáva...
Ale zase by mi to nandal na semaforech 😁 😁 😁
freeman
Je evidentne, že sa VW technologicky posunul o krôčik vpred. Ale pochybujem, že to bude stačiť v triede 'Passat' kam ID.7 mieri. Tu sú zákazníci silno 'konzervatívny' na spaľovacie motory. V 'Passat' triede má dokonca problém sa presadiť benzínový motor to bôž elektrika. Jediná šanca na kúpu ID.7 je, že firma bude chcieť "vytrestať" firemného manažéra ....
Třída Passat (levné rychlé auto na dlouhé cesty) je na elektrifikaci ta úplně neobtížnější. Ve třídě Pol👋Golf nevadí menší dojezd, ve třídě Sclasse nevadí vysoká cena. Ve třídě Passat vadí úplně všechno (dokonce i ten benzin, jak zmiňuješ) 😁 :yes:
Menší dojezd vadí i kompaktní třídě, jelikož je to u nejen nás používané jako rodinné auto.. Jen ve třídě mini menší dojezd neva, jsou používané více ve městě, proto byl takový zájem o Citigo iV 😉
Jinak to na první pohled nevypadá v interiéru tak hrozně jako ID3-5, ačkoliv architektura s ovládáním takřka všeho v jednom displeji se mi nelíbí a není to podle mě praktické.
Tohle auto má údajně nahrazovat Passat, který ale s výjimkou nejsilnějšího benzínu jezdí pod 8l (nafta spíš méně) s nádrží na 70l. Tou logikou co jsem psal řekněme že využiješ 60l. Takže se bavíme o trojnásobném dojezdu se schopností ho dotankovat za třetinu času. Čili nenahrazuje ani omylem.
Pokud si tedy jako hranici "normálního auta" nastavíme 1499 mm, tak je ID 7 stále spíš crossover než liftback 😄
Ale abych zase jen nekritizoval VW, pokud by mělo být auto nižší, je prakticky nutné, aby bylo v baterii vybrání pro nohy cestujících na zadních sedadlech, což ale nemá ani Tesla a ani Ioniq. Jak se tam sedí netuším, z logiky věci ale asi dost blbě...
Ioniq6 vypadá jako jedno z nejefektivnějších aut na trhu, jakou i ten má spotřebu v realitě našich končin, tj. kopce a neplynulý provoz tacho 130 - 160 km/h s nutností často se rozjíždět po tom co se předjedou kamiony? To o 17kwh pochybuju.
Typicky se mi to stává často, někdy jedu 150 km/h tempem s celkově lepší spotřebou než neplynulých a často ani nedosažených 130 km/h.
https😐/www.wyborkierowcow.pl/jak-predkosc-wplywa-na-spalanie-test-przy-100-120-140-km-h/
a je to poměrně zajímavé. třeba Géčko s atmosférickým dinosaurem v těchhle rychlostech má spotřebu jen o 20 procent vyšší. na druhou stranu dieselová XC60 skoro o 40 procent nahoru. zajímalo mě, čím je to dáno, že má elektromotor s nejvyšší účinností takový rozptyl. napadá mě jenom převodovka (která není). jinak si to vysvětlit neumím.
A vůbec nevím jak u těch EV, ale tam bych to tipoval na tu absenci převodovky a to že musí hodně točit.
Spalovaci motor ma obecne vetsi ucinnost pri vetsim zatizeni. Spalovak je tedy v situaci kdy se se zvetsujici rychlosti a tim i odporem, zlepsuje vyuziti energie v palivu.
No elektromotor má účinnost 95 procent, spalovák od 20-40 procent, tak i kdyby to narůstalo jak chtělo, elektromotor to nedožene.
Porovnani s EV neni na miste.
Spotreba EV dava predstavu kolik energie je potreba skutecne k samotne jizde auta. Vlastne je to i udaj na jaky vykon vlastne auta jezdi.
Takže Alpy na 1 zastávku na 20 minut. To už by člověk asi přežil.
Ale Passat to prostě nenahrazuje a nenahradí.
Dnes jsem si dal sice jen necelý kilečko v kopcích poblíž Moravského krasu a kus po státovce, bez spěchu, ale plynule, max 120km/h a pár předjetí a 4,7/100 a ukazatel nádrže se ani nepohnul. Sice dnes i bez klimy, ale jet jen státovku a nepředjíždět, tak to mám snad za 4,3/100. Na nádrž Passat dá v pohodě přes 1.300, když se jede dál a civilně.
Časem možná nebude jiná volba, než tyhle EV, ale tohle za 2 M ani kdyby mne násilím nutili.
Až to dostane baterku využitelnou 106kWh a lepší cx a úsporný motory na úrovni Tesly, karoserii Kombi a normální interiér a pořádný brzdy a záruku 10 let na baterii a bude to stát jako TM3, takže 1-1,4 M za plnou palbu, tak pak se na to možná začnu koukat...