Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový VW ID.7 oficiálně: Konečně elektromobil, který se vyrovná spalováku? Vypadá to tak!

Rodina ID. automobilky Volkswagen má novou vlajkovou loď. Stává se jí model ID.7, který slibuje prostorný interiér, lepší infotainment a dojezd až 700 kilometrů.
Zpět na článek
17. 4. 2023 14:16
17. 4. 2023 14:29
17. 4. 2023 14:30
17. 4. 2023 17:08
18. 4. 2023 10:18
17. 4. 2023 14:54
17. 4. 2023 15:37
18. 4. 2023 13:33
17. 4. 2023 16:08
17. 4. 2023 16:12
17. 4. 2023 16:19
17. 4. 2023 14:31
17. 4. 2023 14:36
17. 4. 2023 14:42
17. 4. 2023 15:14
17. 4. 2023 16:40
17. 4. 2023 16:48
17. 4. 2023 19:03
18. 4. 2023 10:25
18. 4. 2023 10:26
18. 4. 2023 12:15
18. 4. 2023 12:50
18. 4. 2023 13:40
17. 4. 2023 19:56
17. 4. 2023 16:44
17. 4. 2023 17:39
17. 4. 2023 18:10
17. 4. 2023 19:03
17. 4. 2023 20:32
18. 4. 2023 07:42
18. 4. 2023 10:31
18. 4. 2023 13:40
19. 4. 2023 07:01
17. 4. 2023 14:27
17. 4. 2023 15:08
17. 4. 2023 16:17
17. 4. 2023 16:53
17. 4. 2023 21:50
18. 4. 2023 14:22
18. 4. 2023 14:23
17. 4. 2023 15:25
17. 4. 2023 15:32
17. 4. 2023 16:27
17. 4. 2023 17:11
17. 4. 2023 17:24
18. 4. 2023 11:17
18. 4. 2023 16:05
18. 4. 2023 17:09
18. 4. 2023 22:29
18. 4. 2023 23:00
18. 4. 2023 23:09
17. 4. 2023 15:45
17. 4. 2023 16:42
18. 4. 2023 14:41
18. 4. 2023 15:23
18. 4. 2023 17:40
17. 4. 2023 14:16
87kwh
Nový model a stále stejný problém. Ono 700 km vypadá docela dobře, jenže 87 kwh baterka znamená, že na dálnici dobíjíte každých 200 km. Takže to žádný spalovák nenahrazuje.

Jinak to na první pohled nevypadá v interiéru tak hrozně jako ID3-5, ačkoliv architektura s ovládáním takřka všeho v jednom displeji se mi nelíbí a není to podle mě praktické.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Emel
17. 4. 2023 14:29
Re: 87kwh
Uvidíme. 87kWh není tak málo, vzhledem k tomu, že tu konečně máme normální (nezvýšené) auto. Otázka je jízdní efektivita, kdyby to dokázalo jezdit jako Tesla, tak by ses bez loudání (a bez divočení) měl dostat k 400km reálného dojezdu...
17. 4. 2023 14:30
Re: 87kwh
Přesně tak, 40kWh/100 tohle brát opravdu nebude ani s extrémně těžkou nohou.
17. 4. 2023 17:08
Re: 87kwh
Samozrejme, že nie. Enyaq v pohode na diaľnici pri 130-ke okolo 25 kWh/100 km. To len tí hejteri, ktorí s elektromobilom majú nulové skúsenosti tu budú stále dookola kydať tie svoje sr.čky.
18. 4. 2023 10:18
Re: 87kwh
Já o 40kwh nikde nepsal, viz níže. V praxi na dálnici nabíjíš okolo 10% a dobíjíš do 80% (protože pak už moc nefunguje rychlodobíjení - nulové zkušenosti??). Takže se bavíme o 60kwh a právě se spotřebou 25kwh jsi na max. 240 km bez rmožnosti jet rychleji - jaká bude spotřeba v česko-německých kopcích při 150 km/h?

Tohle auto má údajně nahrazovat Passat, který ale s výjimkou nejsilnějšího benzínu jezdí pod 8l (nafta spíš méně) s nádrží na 70l. Tou logikou co jsem psal řekněme že využiješ 60l. Takže se bavíme o trojnásobném dojezdu se schopností ho dotankovat za třetinu času. Čili nenahrazuje ani omylem.
Avatar - WinDiesel
17. 4. 2023 14:54
Re: 87kwh
Tomu ale věříš jen ty, že. :-) Bez loudání a bez divočení, mezi kamiony :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2023 15:37
Re: 87kwh
Ne, tomu věří ti, co ovládají trojčlenku :-)
Avatar - .StenLi.
18. 4. 2023 13:33
Re: 87kwh
Taaa sadla :D Zase raz.
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 16:08
Re: 87kwh
Právě že je pořád docela dost zvýšené - cca o 10 cmy vyšší než Tesla a o 5 cm vyšší než Ioniq 6. Díky té výšce je to i dost ošklivé (taková otylá velryba). Na druhou stranu, kdybych si musel vybrat z těchto tří aut, beru nakonec VW, takže to možná zase tak špatně nevymysleli, byť to bude chtít ještě tak 2 generace, aby se dalo říci OK....
Avatar - Emel
17. 4. 2023 16:12
Re: 87kwh
Hm, zajímavý... to je docela dost.
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 16:19
Re: 87kwh
Přesněji: Tesla 3 1443 mm, Ioniq 6 1495 mm, ID7: 1538 mm

Pokud si tedy jako hranici "normálního auta" nastavíme 1499 mm, tak je ID 7 stále spíš crossover než liftback :-)

Ale abych zase jen nekritizoval VW, pokud by mělo být auto nižší, je prakticky nutné, aby bylo v baterii vybrání pro nohy cestujících na zadních sedadlech, což ale nemá ani Tesla a ani Ioniq. Jak se tam sedí netuším, z logiky věci ale asi dost blbě...
17. 4. 2023 14:31
Dojezd
Cx 0.23 a čelní plocha 2,45 m2, no asi by to na dálnici dalo 300 km. Mohly by pomoct ty nové super úsporné motory APP550.
17. 4. 2023 14:36
Re: 87kwh
Prajem im čo najvyšší reálny dojazd a cenu na úrovni TM3/Passat.
17. 4. 2023 14:42
Re: 87kwh
jizda v provozu v desti lehce nad nulou daleko nad dalnicnim limitem (kdy to spadlo po par desitkach km do nouze) s TMX bylo kolem 30-35kwh. Nedovedu si predstavit, co bych musel delat se sedanem aby mel spotrebu pres 40kwh
17. 4. 2023 15:14
Re: 87kwh
Počítejme klidně 25kwh. Na takové cestě nabíjíš jen do 80%, takže jsme 69.6kwh a zároveň nejedeš do úplné nuly. Takže jsme prakticky na těch 200 km. To co mnohým nestačí v Tesle, tak VW sotva dorovnává na pomezí 2023/2024. Tohle Passat jednoduše nenahrazuje.
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 16:40
Re: 87kwh
Pokud by to mělo být 25 kWh/100 km, je to špatně a je potřeba zapracovat na aerodynamice a celkové účinnosti. Ioniq 6 má při gpskových 130ti spotřebu cca 17 kWh/100 km.
17. 4. 2023 16:48
Re: 87kwh
Při plynulé jízdě po rovině ti spalovák (sedan/kombi) taky nežere moc, v případě Passatu se pak bavíme o 1000+ km dojezdu.

Ioniq6 vypadá jako jedno z nejefektivnějších aut na trhu, jakou i ten má spotřebu v realitě našich končin, tj. kopce a neplynulý provoz tacho 130 - 160 km/h s nutností často se rozjíždět po tom co se předjedou kamiony? To o 17kwh pochybuju.

Typicky se mi to stává často, někdy jedu 150 km/h tempem s celkově lepší spotřebou než neplynulých a často ani nedosažených 130 km/h.
17. 4. 2023 19:03
Re: 87kwh
zrovna teď jsme to řešil s někým na FB. psal, že v Kodiaqu u něho znamená nárůst rychlosti ze 110 na 140 km/h cca 25 procent. dohledal jsem něco na jednom polském webu
https://www.wyborkierowcow.pl/jak-predkosc-wplywa-na-spalanie-test-przy-100-120-140-km-h/
a je to poměrně zajímavé. třeba Géčko s atmosférickým dinosaurem v těchhle rychlostech má spotřebu jen o 20 procent vyšší. na druhou stranu dieselová XC60 skoro o 40 procent nahoru. zajímalo mě, čím je to dáno, že má elektromotor s nejvyšší účinností takový rozptyl. napadá mě jenom převodovka (která není). jinak si to vysvětlit neumím.
18. 4. 2023 10:25
Re: 87kwh
Určitě to bude kombinace všech možných vlivů ať už převodovky, typu pohonu (4x4, diferenciály…), charakteristiky motoru, hmotnosti a dalších věcí. Žiju v tom, že na dálnici je nejhorší aerodynamika. Respektive ono to tak je. Ale % je asi rozdíl v tom poměru když třeba to G bude muset v nižších rychlostech překonávat odpor kvůli hmotnosti a složitějšímu ústrojí, tak poměrově (i přes tvar cihly) ta aerodynamika nepřidává tolik jako u lehkého efektivního auta, které v nižší rychlosti klade minimální odpor. Pak mě třeba napadá, že paradoxně vyšší hmotnost může mít na dálnici při jízdě konstantní rychlostí i pozitivní efekt v tom, že vyšší setrvačnost pomůže přetlačit lépe vzduch po sundání nohy z plynu. Ale to jen laicky přemýšlím nahlas, je to určitě zajímavé.

A vůbec nevím jak u těch EV, ale tam bych to tipoval na tu absenci převodovky a to že musí hodně točit.
18. 4. 2023 10:26
Re: 87kwh
pardon je tam chyba, měl to být Enyaq. ten který žere o čtvrtinu víc při 140
18. 4. 2023 12:15
Re: 87kwh
Na dalnici jsou vetsi jizdni odpory z duvodu odporu vzduchu.
Spalovaci motor ma obecne vetsi ucinnost pri vetsim zatizeni. Spalovak je tedy v situaci kdy se se zvetsujici rychlosti a tim i odporem, zlepsuje vyuziti energie v palivu.
18. 4. 2023 12:50
Re: 87kwh
Větší odpory platí snad pro obě auta :-)
No elektromotor má účinnost 95 procent, spalovák od 20-40 procent, tak i kdyby to narůstalo jak chtělo, elektromotor to nedožene.
18. 4. 2023 13:40
Re: 87kwh
Snazil jsem se odpovedet na spotrebu spalovaku ktera je dana zvysujici se ucinnosti pri zatezi.
Porovnani s EV neni na miste.

Spotreba EV dava predstavu kolik energie je potreba skutecne k samotne jizde auta. Vlastne je to i udaj na jaky vykon vlastne auta jezdi.
Avatar - hugino
17. 4. 2023 19:56
Re: 87kwh
https://www.youtube.com/watch?… to bude asi viac ako 17kwh/100 km. Tak či tak je a bude BEV pre 90 % motoristov nedostupné/neprijateľné = CELÉ ZLE.
Avatar - Mokrous
17. 4. 2023 16:44
Re: 87kwh
No, možná by to v režimu 80-10% (cca 60kWh) při spořádané předpisové jízdě dalo i těch 300km na dálnici. A okolo 400 km na okreskách a státovkách.
Takže Alpy na 1 zastávku na 20 minut. To už by člověk asi přežil.
Ale Passat to prostě nenahrazuje a nenahradí.
Dnes jsem si dal sice jen necelý kilečko v kopcích poblíž Moravského krasu a kus po státovce, bez spěchu, ale plynule, max 120km/h a pár předjetí a 4,7/100 a ukazatel nádrže se ani nepohnul. Sice dnes i bez klimy, ale jet jen státovku a nepředjíždět, tak to mám snad za 4,3/100. Na nádrž Passat dá v pohodě přes 1.300, když se jede dál a civilně.


Časem možná nebude jiná volba, než tyhle EV, ale tohle za 2 M ani kdyby mne násilím nutili.

Až to dostane baterku využitelnou 106kWh a lepší cx a úsporný motory na úrovni Tesly, karoserii Kombi a normální interiér a pořádný brzdy a záruku 10 let na baterii a bude to stát jako TM3, takže 1-1,4 M za plnou palbu, tak pak se na to možná začnu koukat...
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 17:39
Re: 87kwh
Jako věřím, že do toho roku 2035 se parametry z posledního odstavce podaří splnit (cenu samozřejmě musíme brát v dnešních cenách) a pak už nebude elektromobilitě nic bránit. Teda kromě chybějících pár set ticích nabíječek (myšleno jen v Česku) :D
Avatar - Mokrous
17. 4. 2023 18:10
Re: 87kwh
Taky to chce, aby byly UFC nabíječky u restaurací, u obchodů, případně i u Mekáčů, na vyhlídkách a podobně. Když už tam člověk musí cestou na dovču a zpět smrdět, tak ať to není smrdutý parkoviště za oschlým keřem a rozházenými kontejnery, ale nějaký místo, kde lze příjemně a smysluplně trávit čas.
17. 4. 2023 19:03
Re: 87kwh
ja jsem si mysle ze do vlajkovy lodi na tydle platforme daj 111kwh baterku a ne tohodle chudaka…
17. 4. 2023 20:32
Re: 87kwh
Jakoze větší baterii než má EQS? Kolik by to mělo stát?
18. 4. 2023 07:42
Re: 87kwh
baterii kterou maj dat do idbuzzu nebo jak se to jmenuje…
18. 4. 2023 10:31
Re: 87kwh
Právě, to by přidalo necelou další stovku km na dálnici a dejme tomu by se dalo mluvit o pokroku. Ale na tomhle ID7 nevidím nic moc převratného, obzvlášť v kontextu zlevněné Tesly (které jinak moc nefandím) nebo současného spalovacího Passatu, jehož primárním teritoriem je právě ta dálnice.
Avatar - .StenLi.
18. 4. 2023 13:40
Re: 87kwh
Dalsia perla cloveka co v zivote nevlastnil BEV a tvari sa ze drviva vacsina jazd sa nekona na dialnici, ale v meste a na okreskach :D :no:
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2023 07:01
Re: 87kwh
Jj, pětimetrový sedan je vyloženě typické městské auto, které se nepodívá na dálnici.
Avatar - Emel
17. 4. 2023 14:27
Je to lepší
Tak trošku se mi vyplnilo očekávání, že to nakonec nebude tak zlé, jak to vypadalo na těch neofiko fotkách... jo, takhle by to šlo.
Rozbalit vlákno
14
17. 4. 2023 14:32
Re: Je to lepší
Já jsem zvědavý na zpracování, protože tohle levný nebude.
Avatar - WinDiesel
17. 4. 2023 14:55
Re: Je to lepší
2 mil. prostě auto pro každého.
17. 4. 2023 15:08
Re: Je to lepší
Plus výbava k tomu.

ID5 začína na 1,5 - 1,7 mil s DPH podľa verzie.
A k tomu samozrejme bohatá ponuka prípatkov.

Tipujem ID.7 na 1,85 - 2,05 mil s DPH + príplatková výbava.

Ale prajem im, aby prekvapili.
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 16:16
Re: Je to lepší
za 2 mega jsou dneska skoro 2 Tesly, to asi neklapne :D
Avatar - Emel
17. 4. 2023 16:17
Re: Je to lepší
Jak který. Tohle je velikostně spíš eSko (4,96cm, S má 4,97 a 3 má 4,69).
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 16:36
Re: Je to lepší
Nemám to zase tak moc načtený, ale připadá mi. že s Teslou S si tohle moc konkurovat nebude. Tohle budou lidi zřejmě vnímat cca jako Samsung střední třídy a to je daleko od toho, jak je vnímán vrcholný iPhone :-)
Avatar - Emel
17. 4. 2023 16:53
Re: Je to lepší
Velikostně je to eSko (i stejný typ karoserie, akorát teda jak píšeš vyšší).
Srovnání s iPhonem mi přijde zavádějící... situace v EV je specifická. V něčem je Tesla prémie (provedení podvozku, hnací řetězec), v něčem sotva mainstream (provedení interiéru, konfigurovatelnost). Podle mě si to v Evropě s eSkem konkurovat bude - čekám obdobně veliké auto za obdobně hodně peněz...
Avatar - Barry Lyndon
17. 4. 2023 17:32
Re: Je to lepší
Iphone je v něčem taky sotva mainstreamem. Jde o to, jak to do opič@nů dokáže natlačit marketing a Teslu běžný o auta se nezajímající opič@n vnímá jako něco takřka zázračného, co řídí autopilot úrovně, o které se jiným automobilkám ani nesní. Když je pak takový opič@n konfrontován s faktem, že je to Mercedes a ne Tesla, kdo má na americkém trhu schváleno autonomní řízení úrovně 3, nevěřícně zírá.
Avatar - Emel
17. 4. 2023 21:50
Re: Je to lepší
Jo... ale ne v kvalitě provedení, to si prémie obvykle nedovolí... a cenově je iPhone nad mainstreamem stejné technologické úrovně. Tesla to spíš hraje do pozice... já nevím, Ikey - jako že masovka s novým přístupem k věci... ale tohle přirovnání taky kulhá, tady je ten technologický aspekt.
No nic... ono nakonec stejně konkuruje všechno všemu, asi nemá smysl v tom hledat nějaké 1:1 vazby.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2023 10:50
Re: Je to lepší
Teslu S UŽ nikdo nekupuje, ten model docela slušně plní sklady :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
18. 4. 2023 11:12
Re: Je to lepší
Tak pokud je hlavní metou "Tesla ovcí" mít Teslu a na nic jiného nekoukají, tak je jasný, že jdou radši do 3 za 1,1 mega než do S začínající na 2,6 mega. To je jako s tím iPhonem SE. Kdyby něco takového nabízel někdo jiný, bude pro smích. Nicméně Apple to "Apple ovcím" prodává, jako Baťa cvičky, protože oni chtějí prostě iPhone. :D
Avatar - Barrichello
18. 4. 2023 12:41
Re: Je to lepší
Tak nějak, v USA se nejvíc prodává Y, v Evropě 3.

Časy eSka pominuly, když nějaké vidíš, sou to ty staré kusy, kde u těch nejstarších už většina bud musela vyměnit baterie, protože stály za ho*no (dá se dohledat na zahraničních forech) nebo už ty auta dojezdila...
Avatar - Emel
18. 4. 2023 14:22
Re: Je to lepší
U nás to bude taky Y, sedan v Evropě byl podle mě spíš volba z nouze (nedostatku alternativ).
Avatar - Emel
18. 4. 2023 14:23
Re: Je to lepší
SE je náhodou docela smysluplná volba... pro někoho, komu Apple uživatelsky vyhovuje. Není to hvězda v parametrech, ale to zase spousta lidí vůbec neocení.

A analogie mobil / auto... já bych to fakt nepřeháněl. Rozhodnutí, jestli iPhone za 20 nebo Honor za 12, dobrá. Jestli si koupím auto za 2,6 nebo 1,1, to asi ne :-)
17. 4. 2023 14:53
Článek jsem nečetl..
píšou tam čím se vyrovná spalováku? Dojezdem, maximálkou, cenou, rychlým doplněním energie nebo ještě něčím dalším?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
17. 4. 2023 14:56
Re: Článek jsem nečetl..
Nepíšou, protože ničím :-)
Avatar - pradeda777
17. 4. 2023 14:59
Re: Článek jsem nečetl..
O hmotnosti raději ani nepíší......3 tuny?????
17. 4. 2023 16:18
Re: Článek jsem nečetl..
kolik to ujede? málo. tak tam dáme víc baterek, aby to víc ujelo. a kolik to váží? mhm tak to je moc.
17. 4. 2023 20:36
Re: Re: Článek jsem nečetl..
Zadokolka s vykonom 150 kW ma pohotovostnu hmotnost 2122 kg.
17. 4. 2023 15:15
Re: Článek jsem nečetl..
Papírovým dojezdem, ale jak píšu výše, tak ani to za mě neplatí.
Avatar - speedfred
17. 4. 2023 15:34
Re: Článek jsem nečetl..
Vyrovná sa DéPéHáčkou, bude rovnaká ako u spaľovákov 21%.
17. 4. 2023 20:25
Re: Článek jsem nečetl..
Nebude to mit trhavy rozjezdy dsg.
Bude to mit okamzity mnohem rychlejsi reakce.
Nebude to chrochtat.
Bude to jezdit levneji.
Nebude se to sr@t.
Budes to moct nabijet zdarma ze solaru.
Nebude to smrdet ani vypalovat filtry ve meste.

Staci?
Avatar - Barrichello
18. 4. 2023 10:53
Re: Článek jsem nečetl..
Nesmíš si kupovat VW utopisto.

U normálních aut z toho nic neplatí protože:
1) maj hydroměmnič místo DSG, vid Trofime
2) nechrochtá to protože to má benzín
3) levněji to při cenách nabíjení na veřejných nabíjčkách v cenách 8-13 kč za 1 Kwh a rozdílu v pořizovačce ale faaaaaaakt nejezdí
4) ne*ere se to protože je to poctivej motor
5) nabito na čerpačce za 4 minuty
6) žádný DPF filtry to nemá, takže se nemá co vypalovat

Těšilo nás Trofime, přijd ZAS :-) :-) :-) :-) :-)
17. 4. 2023 14:57
Elektrozkrat, který...
....se vyrovná normálnímu plnohodnotnému autu? Tak to je hodně špatný vtip! :no: :-[] :-[] :yes:
P.S. S Passatem TDI můžu velmi svižně a komforně přeletět celé Německo bez nebo max. s jediným tankováním, které mi zabere sotva 5 minut! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
17. 4. 2023 20:27
Re: Elektrozkrat, který...
Mas pravdu.
Pro spesne poskoky to bude horsi.
18. 4. 2023 12:32
Re: Elektrozkrat, který...
A že jich v Německu (a nejen tam) je! Přece si nebude Passat kupovat ten, kdo jezdí většinou po městě! :-)
Avatar - Mokrous
17. 4. 2023 15:25
Brzdy
A půjdou za příplatek objednat bubnový brzdy i na přední nápravu?
Rozbalit vlákno
11
17. 4. 2023 15:32
Re: Brzdy
To nie, ale zato “přední i zadní světla budou spojena svítící linkou”.

Slúži to ako upozornenie ostatným účastníkom premávky :D
Avatar - Mokrous
17. 4. 2023 16:27
Re: Brzdy
Sakra! No nic, tak počkám na FL, třeba s těma bubnama přijdou.
17. 4. 2023 17:11
Re: Brzdy
Na FL chystajú svetelnú linku medzi predným a zadným svetlom :D
Avatar - Barry Lyndon
18. 4. 2023 11:17
Re: Brzdy
Uzavřené bubnové brzdy mají cca nulové emise a to se cení. Euro7 bude znamenat jejich velkou renesanci. Skrz aero ráfky brzdy stejně nejsou vidět :D :yes:
Avatar - wakantanka
18. 4. 2023 15:50
Re: Re: Brzdy
Čiste technicky ak ti najväčší brzdný účinok generuje elektromotor a brzdy v podstate použiješ až pri úplnom zastavení, tak tie bubny budú fungovať v pohode a dostatočne spoľahlivo.
Avatar - Emel
18. 4. 2023 16:05
Re: Re: Brzdy
Tak brzdy jsou schopné generovat mnohem větší "výkon" než motor, takže určitě neplatí, že bys brzdy použil až při úplném zastavení... nebo možná nechápu jak to myslíš.
Avatar - Mokrous
18. 4. 2023 17:09
Re: Re: Brzdy
Už vidím jak nebudu potřebovat brzdy, když si budu chtít ty 2,5 tuny sportovně povodit a ostře brzdit do zákrut a serpentýn z kila, nebo kila pade na 40 a tak furt dokola. A jak silně budu brzdit elektromotorem, když nejvýhodnější je plachtit a ne brzdit motorem, jelikož perpetum mobile ještě nikdo nevynalezl? Mají všechny EV dokonale vyřešen přechod mezi plachtěním a brutálně silnou rekuperací po stisku brzdového pedálu tak, že i při ostré jízdě z hor a podobně se brzdy téměř nezapojí a bubny se nepřehřejí s 2,5 tunami na hrbu?

Já tomu prostě a jednoduše nevěřím.
18. 4. 2023 22:29
Re: Re: Brzdy
Uvažuješ úplně špatně, soudruhu, protože sportovní ostrá jízda je přece vážný ideozločin! :-[] :-[] :-[] Měl by ses nad svým zvráceným myšlením vážně zamyslet a učinit sebekritiku! :-[] :-[] :-[] :no:
Avatar - Mokrous
18. 4. 2023 23:00
Re: Re: Brzdy
Deset ran bičem, týden pěšky a k jídlu jen pohankové klíčky. A od příště už jen 30 v obci, 70 mimo obec a 110 na hájweji. A brzdit 2 km s předstihem jen pomocí aerodynamického odporu.
Avatar - Emel
18. 4. 2023 23:09
Re: Re: Brzdy
Pořád je z hlediska účinnosti lepší brzdit elektromotorem než brzdama. Motor by teoreticky byl schopný "brzdit" stejným výkonem, jakým zrychluje... což sice není tolik, jako brzdy, ale na běžnou jízdu to převážně stačit bude (a čím silnější auto, respektive čím lepší poměr výkonu a váhy, tím víc toho ubrzdí motorem). Spíš bys v takovém režimu asi celý systém přehřál.
Sportovně povodit... ty jsi srandista :-)
17. 4. 2023 15:42
Na dálnici 300 km a 20 minut dobíjet,
když nenabíjíte nad 90% kapacity baterky.

Samozřejmě, že se spalovákem se to srovnat nedá, ale mě trápí spíše ty volné stojany u supermarketů.
U menších aut to časem bude 300 km a 15 minut.
Rozbalit vlákno
2
17. 4. 2023 15:58
Re: Na dálnici 300 km a 20 minut dobíjet,
U nás pred Billou sú pravidelne obsadené… na jednom stojí benziňák a na druhom pani s Teslou pravidelne bez toho, aby ju tam nabíjala, pochopila zmysel vyhradeného státia pre EV po svojom. :-!
17. 4. 2023 20:03
Re: Na dálnici 300 km a 20 minut dobíjet,
Neboj, niekto na to určite vymyslí nejaký predpis a títo ľudia budú nachádzať lístky s mastnými pokutami za stieračom.
Avatar - Zumion
17. 4. 2023 15:45
Interiér
Interiér - resp. koncepce obřího displeje vypadá příšerně. Proč se snaží kopírovat Teslu? Ovládání všeho přes displej je bezpečnostní riziko. :no:
https://www.auto.cz/…-tlacitka-135682
Plusem je absence středového tunelu u zadní řady sedaček. :yes:
Rozbalit vlákno
1
17. 4. 2023 16:42
Re: Interiér
Ano, ten interiér se stejně odporný jako u Tesly, to snad nemyslí nikdo vážně :no: Exteriér si nezadá, opět přiblble usmívající design přední části a celkově masivní ponton karoserie moc dobře nevyznívá. Auto je těžké už od pohledu a bude mít, tipuju, tak 2,4t. 700km bude jako vždy u VW jen na papíře, realita bude max 350-400km dojezd. Tj Passatu TDI to nesahá ani po ventilek... A cenu tipuju tak na "již od 1.8mio Kč”... To prostě nechceš :-[]
17. 4. 2023 16:46
Kto by uz kupoval tento kram od VW
Ked nam tak krasne padaju ceny Tesiel.
Uz to dokonca konecne pochopil aj najvacsi hater ev aut,pan Prokopec z Autoforumu.

https://www.autoforum.cz/…pomalu-za-babku/
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
17. 4. 2023 16:58
Re: Kto by uz kupoval tento kram od VW
A přitom stačilo si doklikat na konec konfigurátoru a tam si přečíst, že to sice je 36.370€, ale bez DPH... takže jsme na standardních 43,6t€ s daní, senzace se nekoná, děkujeme za pozornost :-)
17. 4. 2023 17:02
Re: Kto by uz kupoval tento kram od VW
Budme radi aj zato malo svetla v Prokopcovych zatemnenych ociach,ze tak pekne vychvalil Teslu a jej bez dph cenu
17. 4. 2023 20:32
Re: Kto by uz kupoval tento kram od VW
Pro Prokopce:
https://youtu.be/8qacVvm-8ao

Tento clanek je typicka ukazka jeho hlouposti.
Tak jako vsechny ostatni.
17. 4. 2023 17:08
Parametry v pohodě
Pro mě by tohle bylo naprosto v pohodě plnohodnotné a pro všechny potřeby použitelné auto. Jenže předpokládaná cena mě z hlediska dostupnosti tohodle auta vrací víc jak 20 let nazpět. A popravdě nechce se mi na "stará kolena" zase zvykat na život s ojetinami. ;-\
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
17. 4. 2023 19:22
Re: Parametry v pohodě
A o tom to je. Je id.7 auto, po kterém bezmezně toužím? Ne. Je id.7 auto, které by splnilo moje základní požadavky? Jo, to už asi jo. Jen já tedy hledám auto, které bude stát méně než polovinu.
17. 4. 2023 20:36
Re: Parametry v pohodě
Hledas tedy BYD Qin. :D
Nebo Han?
https://ev-database.org/…car/1784/BYD-HAN

No Han za polovinu neni. Sorry.
Ale zase vypada premioveji.
Takovy paradox.
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2023 06:15
Re: Parametry v pohodě
521 km dojezd a pomalé nabíjení za 1.7 mega? Ani ne.

A na webu BYDu pobavil fast-charging 30-80 %. :D
Avatar - Mokrous
18. 4. 2023 18:02
Re: Parametry v pohodě
Vůbec jsou ty parametry komický. Max. nabíjecí výkon 120kW, takže 35-45 minut na nabití někde v rozmezí +/- 10/20-80%
Reálná spotřeba na dálnici 25kWh/100km při rychlosti 110km/h :D :D :D

x cena na hyperchargeru okolo 12-15 Kč za 1kWh... To je tak 3,50 Kč na 1km.
Při 110 km/h mi to jede za cca 4/100 a vychází mi to okolo 1,50 Kč na 1km.
Normálně za 2,- a hooodně rychle za 2,50 Kč/km.

500 km pojedu i tím šnečím tempem 110km/h 4,5 hodiny, ale on díky nabíjení o 45 minut dýl.
Aby mne dohnal, musel by jet přes 130km/h a to už by mu asi zase nevyšla šťáva...

Ale zase by mi to nandal na semaforech :D :D :D
Avatar - Barry Lyndon
18. 4. 2023 16:34
Re: Parametry v pohodě
Posun 20 let zpět je to možná v západní Evropě. Tady na východě ani náhodou, my stíháme bohatnout rychleji než stíhají auta zdražovat :D :yes: .
Akorát že poslední dobou je to tak nějak celé na dluh :no: :-( .
Avatar - twistedTSD
19. 4. 2023 06:15
Re: Parametry v pohodě
To ses asi zasekl v roce 2019.
18. 4. 2023 14:41
pořad
Je to auto na picu
Rozbalit vlákno
0
Avatar - freeman
18. 4. 2023 15:23
Pochybovač
Je evidentne, že sa VW technologicky posunul o krôčik vpred. Ale pochybujem, že to bude stačiť v triede 'Passat' kam ID.7 mieri. Tu sú zákazníci silno 'konzervatívny' na spaľovacie motory. V 'Passat' triede má dokonca problém sa presadiť benzínový motor to bôž elektrika. Jediná šanca na kúpu ID.7 je, že firma bude chcieť "vytrestať" firemného manažéra ....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
18. 4. 2023 16:31
Re: Pochybovač
Třída Passat (levné rychlé auto na dlouhé cesty) je na elektrifikaci ta úplně neobtížnější. Ve třídě Polo/Golf nevadí menší dojezd, ve třídě Sclasse nevadí vysoká cena. Ve třídě Passat vadí úplně všechno (dokonce i ten benzin, jak zmiňuješ) :D :yes:
18. 4. 2023 17:40
Re: Pochybovač
Menší dojezd vadí i kompaktní třídě, jelikož je to u nejen nás používané jako rodinné auto.. Jen ve třídě mini menší dojezd neva, jsou používané více ve městě, proto byl takový zájem o Citigo iV ;-)