Nový VW ID.7 oficiálně: Konečně elektromobil, který se vyrovná spalováku? Vypadá to tak!
Rodina ID. automobilky Volkswagen má novou vlajkovou loď. Stává se jí model ID.7, který slibuje prostorný interiér, lepší infotainment a dojezd až 700 kilometrů.
Přestože jsme nový Volkswagen ID.7 už mohli vidět na prvních uniklých fotkách, značka z vlajkové lodi elektrické rodiny ID. strhla maskování až nyní. Zároveň Volkswagen o elektromobilu s dojezdem kolem 700 kilometrů zveřejnil bližší informace.
Jak už víme z dřívějška, ID.7 je s koeficientem odporu vzduchu 0,23 nejaerodynamičtějším zástupcem své rodiny, přičemž jeho čelní plocha je 2,45 m2. Na délku novinka měří 4.961 milimetrů, z čehož 2.966 mm připadá na rozvor, na šířku 1.862 mm (bez zrcátek) a na výšku 1.538 mm.
Z hlediska tvaru karoserie značka ID.7 popisuje jako fastback, přičemž s víkem kufru se zvedá také zadní sklo a C sloupek má svým tvarem připomínat kupé. Střecha a sloupky vždy budou lakovány leskle černou barvou. Po vzoru trendů a ostatních modelů značky jsou přední i zadní světla spojena svítící linkou.
Uvnitř Volkswagen vyzdvihuje prostornost umožněnou mimo jiné téměř tři metry dlouhým rozvorem. Zároveň upozorňuje na nové řešení palubní desky, která je poměrně jednoduše tvarovaná a zcela z ní zmizela tradiční kaplička přístrojů. Tu nahrazuje kombinace drobného displeje (ID. Display) v rovině výdechů ventilace a head-up displeje s rozšířenou realitou.
Právě kvůli této důležitosti byl head-up displej zahrnut do standardní výbavy modelu ID.7. Malý ID. Display zobrazuje jen zjednodušené údaje vyžadované legislativou, například rychlost jízdy nebo výstražná upozornění, zatímco zbytek informací řidiči zprostředkovává head-up displej. Zobrazované údaje je navíc možné upravit dotykovými plochami na volantu.
Volkswagen se také přidržel řešení s velkým dotykovým displejem infotainmentu doplněného o dotykovou lištu (konečně podsvícená). Jedná se o novou 15palcovou jednotku s přepracovaným grafickým provedením systému a strukturou menu. Cílem bylo zjednodušení obsluhy, která má zároveň být intuitivnější. Například základní nastavení klimatizace už provedete ve spodní části displeje a není třeba se nikam proklikávat.
Nová verze softwaru rozšiřuje schopnosti hlasového asistenta, takže na povel upraví například ambientní osvětlení, zatímco zcela nová klimatizovaná sedadla řidiči a pasažérovi dokážou nabídnout kromě vyhřívání či chlazení také funkci vysoušení. Zároveň nabídnou masážní funkci, a to, v závislosti na provedení, i pro sedák.
Z asistenčních systémů Volkswagen vyzdvihuje například Park Assist Pro with Memory Function, který automaticky zaparkuje na naučených místech, Travel Assist schopný používat rojová data nebo pomoci se změnou jízdního pruhu (řidič dá jen blinkr, zbytek udělá vůz).
Základ Volkswagenu ID.7 tvoří platforma MEB, pro níž byl vyvinut nový pohonný systém, který bude dostupný ve dvou verzích – Pro a Pro S. Základem systému jsou synchronní elektromotor s permanentními magnety produkující 210 kW, jednostupňová převodovka a invertor.
Verze ID.7 Pro bude prodávána s akumulátorem o kapacitě 82 kWh (využitelných je 77 kWh), jenž bude možné nabíjet výkonem až 170 kW (DC). Na jedno nabití poskytne energii až na 615 kilometrů jízdy. O něco později na trhy přijde vyšší verze ID.7 Pro S vybavená akumulátorem o kapacitě 91 kWh (využitelných je 86 kWh), v jejímž případě bude možné nabíjet výkonem 200 kW a dojezd na jedno nabití bude zhruba 700 kilometrů.
Výroba nového Volkswagenu ID.7 odstartuje v druhé polovině letošního roku v továrně značky v německém městě Emden. Evropští zákazníci se mají prvních vozů dočkat v průběhu podzimu, přičemž předprodej má být zahájen během letošního léta. Ještě letos se ID.7 podívá také do Číny, zatímco Američané si budou muset počkat do roku 2024.