"Obezitou logicky trpí nejvíce elektromobily, se kterými se v posledních letech roztrhl pytel." Yeah, right.
Tesla 3: 1700kg (long range) Dodge Ram 1500: 2300+. Range Rover: 2400+
To nám to hezky vychází, když pomícháme kategorie aut.
Tesla 3 Long Range EU hmotnost 1919 kg https://ev-database.org/…Range-Dual-Motor
Rozměrově stejně velká Octavia liftback, 2.0 TSI 4x4 EU hmotnost 1524kg
Ford F-150 lightning 7700 lbs
Ford F-150 4000-5900 lbs podle provedení (5900 lbs Raptor)
Takže stejně velké EV znamená minimálně +25% hmotnosti.
Ťažké sú mnohé autá so spaľovacím motorom, a za to nemôžu žiadne baterky, ale stále nové a často nezmyselné požiadavky euroúradníkov na pasívnu a aktívnu bezpečnosť. Dnešné autá sú už ako tanky, hŕba mŕtveho materiálu kvôli prípadnému nárazu, hŕba zbytočnej elektroniky a stále sa zväčšujúce rozmery, pretože napr. dvere a bočnice auta musia byť stále hrubšie, tak aby ostalo aj miesto pre posádku...
Pravdu máte oba,panové,stejně tak autor. Elektromobily jsou těžké snad všechny,nedávno jsem někde četl že se bude zvedat ŘP sk B až na 4250kg. Mosty,nadzemní parkoviště,mosty - to všechno v budoucnu dostane zabrat. Auta za posledních 20 let přibrala skrz výbavu. Chtělo by to obrátit trend a zase auta začít odlehčovat. :-!
A to víš že jo. To, že jde o spalovák nezpůsobí přetížení budovy, ale půltunové baterie u každého auta navíc při plném obsazení ano. Nikdo s tím při výstavbě nepočítal, že i compact bude mít 2t :no:
V jednom krásném městě v Česku došlo k zahoření hybridu v garáži. Kromě ohoření okolních vozidel ( a zadýmení dalších) došlo vlivem velkého žáru v místě vzniku požáru ke změně struktury ocelové výstuže ve stropním betonu a následnému uzavření celého objektu statikem... Ponaučení? máte-li elektro, tak si pojistěte odpovědnost na max, neboť škoda na parkovacím domu/obytném domu může být obrovská...