Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motory budeme potřebovat pořád! Exkluzivní rozhovor s klimatologem

Moc optimistických zpráv při povídání s klimatologem Alešem Fardou nezaznělo. Spíš šlo o tornádo pesimistických zpráv s malinkým světlem na konci tunelu. Situace s emisemi je zkrátka a dobře vážná. Co všechno za tím stojí? A jak je na tom Česko?
Zpět na článek
21. 4. 2023 13:41
21. 4. 2023 14:26
20. 4. 2023 21:38
20. 4. 2023 22:44
20. 4. 2023 23:16
21. 4. 2023 01:41
21. 4. 2023 07:58
21. 4. 2023 04:44
21. 4. 2023 08:02
21. 4. 2023 12:03
20. 4. 2023 16:02
Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Dá se z něj navnímat spousta věcí, je bez nesmyslů často tady mnohými tvrzených. Snad jen jediná věc mě na tomto jinak neveselém interview pobavila:

"A z hlediska emisí je pravda, že v Číně, Indii ale třeba i Indonésii rostou emise, že snadno každá z těchto zemí anuluje úsporu Evropy. Ale Green Deal v bohaté Evropě je i o tom, že se vyvinou nízkoemisní či bezemisní technologie, které se posléze rozšíří i do těchto chudších zemí."

Vím, že to bylo neúmyslné, ale zařadit Čínu mezi chudé země bylo vtipné. ;-)
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Ham.
20. 4. 2023 17:50
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
No z hlediska HDP na obyvatele Čína pořád chudá je, neprodukují ani polovinu toho co ČR, jsou někde na úrovni Běloruska, což z našeho pohledu chudá země je.
20. 4. 2023 20:02
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Neřešme HDP, Čína je velmoc, to je neoddiskutovatelný fakt. Ale dalším faktem je, že je jedním z největších znečišťovatelů životního prostředí.

Dalším faktem je to, že násilné tlačení EV v EU bude mít na zlepšení světového klimatu pramalý vliv.
20. 4. 2023 20:34
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
My to děláme kvůli sobě
https://www.meteocentrum.cz/…nez-zbytek-sveta
20. 4. 2023 22:54
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Fakt jo? Nad Evropou je snad nějaký obří skleněný poklop, který její atmosféru odděluje od zbytku světa? :-[]
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 23:10
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
To jim nevysvětlíš, už 55555555x sem tu psal, že je úplně jedno, zda ty emise vyletí komíne v Guanz Ghou nebo v Kladně.

Efekt pro světové klima údajné oteplování je ten samý.
21. 4. 2023 05:08
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Ale lokální dopad, jak vidíš, stejný evidentně není. Takže znovu - děláme to pro sebe.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:06
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Lokální dopad je zcela irelevantní protože se ta planeta stejně oteplí podle vašich vědců.
21. 4. 2023 09:11
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Takže je jedno, když u nás v Evropě ekologické katastrofy budou probíhat třeba 3x častěji? Tornádo máme dva roky po sobě, bude i letos? Ale je to irelevantní :yes:
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:32
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Odkdy se třeba golfský proud nebo větry vanoucí od Afriky či ze Sibiře řídí tím, kolik toho spálíš na Kladně?

Ty kdyžtak ovlivnuje to co se vypustí globálně.

Ale hlavně mít v Máselný Lhotě vzdoušek, a včer rozjímat za lahodných zvuků větrníků a bzučení EV plečky o nesmrtelnosti brouka :-)
21. 4. 2023 10:06
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Kde proběhla průmyslová revoluce? Evropa vypouštěla daleko víc sajrajtu o daleko víc let, než zbytek světa. Třeba je to karma? Zasloužili jste se, tak to slíznete dvakrát tolik? Děkuju, že jsi mi objasnil pojem "globální". Ale jak vidno, "globální" dopady jsou lokálně u nás horší.
Avatar - Ham.
20. 4. 2023 20:40
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Pokud chceš řešit chudobu/bohatství země, tak HDP chtě nechtě řešit musíš. To, že Čína je velmoc o tom nikdo nepochybuje, přesto je to velmoc s chudým obyvatelstvem. A všechny země s chudým obyvatelstvem bez ohledu jestli jsou malé na počet obyvatel nebo velké (i Indie je dnes velmoc) tak budou chtít projít procesem industrializace a zbohatnutí podobným jakým prošla Evropa a USA a takový proces se bohužel neobejde bez obrovského čerpání a spalování fosilních paliv a čerpání dalších přírodních zdrojů s devastací životného prostředí (třeba pro výrobu těch baterek). O tom, že násilné tlačení EV v Evropě nic nevyřeší a naopak oslabí ekonomiku a tím pádem i schopnost generovat dostatek prostředků na obranu nepochybuji. A pokud bych na výrocích toho pána něco kritizoval, tak hlavně naivní představu, že Evropa něco vymyslí a zavede a ty chudé země nás budou následovat. Nebudou, zcela pragmaticky se starají o sebe a své chudé obyvatele a jestli ke zlepšení bude potřeba spálit bambilión tun ropy, uhlí, plynu nebo deštného pralesa, tak je prostě spálí a žádného Evropana se nebudou na nic ptát. Nota bene Evropana, který neumí vojensky zasáhnout na Ukrajině a srovnat do latě ruské agresory na svém vlastním kontinentu. Čína nebo Indie, ale dnes už i třeba ta citovaná Indonésie nebo Brazílie se nebudou ptát vůbec na nic a na nic se neptají už dnes, klidně odkývají, že je třeba snižovat produkci CO2, ale sami dělají pravý opak. Čína buduje jednu uhelnou elektrárnu vedle druhé a produkci CO2 zvyšuje tempem, že i kdyby Evropa zastavila osobní dopravu s ní celý průmysl, tak se v bilanci CO2 na planete nezmění skoro nic. Byl jsem v Indonésií, je to krásná země, ale drancuje se neskutečným způsobem, když je potřeba otevřít důl uprostřed pralesa, tak se prostě vypálí les, vyhloubí se jáma o průměru kmxkm do hloubky 300 m, obyvatelstvo okolních vesnic se násilně nažene jinam a těží se a louhuje se, odpadní látky se prostě lijí do okolní přírody a nikoho z místních to netrápí (snad vyjma pár rodin, co měli políčka na tom místě, ale ti jsou rychle umlčení v zájmu celku).
20. 4. 2023 22:59
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Skvěle vystiženou. Idiotský Green Deal Evropany ekonomicky zničí, ovšem v globálním měřítku na probíhající oteplování planety nezmění vůbec, ale vůbec nic! A po svém brutálním zchudnutí Evropa samozřejmě ztratí i to málo vlivu, který ještě v dnešním světě má a také ještě více ztratí svoji vojenskou sílu. Jaká smrtelná rizika nám to přinese, je snad každému jasné.... :-O :-O :-O :no:
21. 4. 2023 07:50
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
To je stejne zajimave depresivni nazor.

Jsme na ceste do pekla a ty rikas, ze je zbytecne to resit, ale pripravit se na to jeste se pred samotnym koncem zabit navzajem.
21. 4. 2023 07:50
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
zdvojeny prispevek
Avatar - posledni_skaut
21. 4. 2023 17:35
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Co pořád máte s tou Evropou a Green Dealem? Čína staví s přehledem nejvíce OZE zdrojů na světě, má termín ukončení prodeje aut se spalovacím motorem, to samé USA, Kanada, Japonsko, Jižní Korea a i bláznivá Indie. Uvědomte si konečně že to dělají všichni, protože je to jediné rozumné řešení.

Jasně, nebude to hned, ano Čína staví nové uhelné elektrárny, ale také se na jejím trhu v loňském roce prodalo 25% EV a masivně investuje do OZE.

Jenže vy jste nejspíš takový sobec, že byste nejraději nedělal vůbec nic a ať to udělá zbytek světa. A ještě se plácáte po zádech. Tvl:(
Avatar - Barrichello
25. 4. 2023 10:30
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Čína s Indií maj všechno na papíře, dál staví uhelky a vypouští tisíce tun škodlivn do řek a milardy tun do odvzduší :-) :-) :-)
20. 4. 2023 21:47
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Oni se EV "tlaci" JEN v Evrope?

V USA, Cine, Indii, Kanade, Koreji, Japonsku ne?

Resp. mohl bys mne sdelit, kde konkretne se EV "netlaci"?
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 21:59
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Jde o to jakým zpsobem se tlačí a kdo je kde u moci.
Biden není demokrat ani omylem, to je těžký zelený marxista jako ti v Bruselu a navíc klaneč teráristům z CMN :-) :-) :-)
21. 4. 2023 00:12
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Mexiko plus celá južná Amerika, Afrika, veľká časť Ázie - bývalé sovietske štáty, Rusko, Barma, Thajsko, Vietnam, Indonézia, na Ukrajine sa riešia iné veci, severná Kórea, arabský polostrov, Irak, irán, Afganistan, Pakista, Nepál a podstatná časť Indie s výnimkou bohatších oblastí. Čiže aspoň v polovici, ak nie väčšine sveta.
22. 4. 2023 07:49
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Jaaaasne.

Zaradme se mezi tebou jmenovane zeme...
21. 4. 2023 04:32
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Ony...aspoň gramaticky správně.

Je mi jedno jak se tlačí v Severní Koreji. Evropa se v rámci šetření životního prostředí střelila do nohy u spousty odvětví těžkého a zpracovatelského průmyslu. Teď si to vozíme lodí z Číny.
Tím co děláme se blížíme k tomu, že podobný systém bude u aut. Jen se už nic vozit nemusí, neboť si to nebudeme mít za co koupit.
22. 4. 2023 07:57
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Kdyz uz, tak klidne "ona".

Nesnazim se tu psat 100% spisovne a ja bych rekl "oni".
Evropu strili do nohy lidi tobe podobni.

Otocil jsi se zmenou klimatu. :yes:
Snad brzy pochopis, ze prechod k EV je dan krome jineho technologicky. Ale ted uz muzes alespon chapat dulezity duvod - boj s klimatickou zmenou, kdyz ti to vysvetlil klimatolog.

"Dobře, ale jak velký vliv mají automobily na změnu klimatu?
Bohužel docela podstatný."

PS Bylo by fajn se nekdy oprostit od zavodniho okruhu. A take neresit potreby lidi ke kterym mas prilis daleko (obyvatele sidlist). ;-)
Avatar - Barrichello
25. 4. 2023 10:28
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Ta technologie kterou zelení fanatici zminují nikde neexistuje a reálně se to vůbec nevyrábí a nedá nikde koupit nebo za astronomické ceny (vodík) kdy za 4 závody na zpracování vodíku je dnes 7,7 klasických reaktorů 3+ generace (1200), v cenách mimo byrokratickou EU dokonce 8,5 až 9,7 :-) :-) :-)

Blbý co.
20. 4. 2023 19:48
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Pájo konkrétně, které nesmysly tady kdo tvrdí?
20. 4. 2023 22:01
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Ano, take by mne ty "nesmysly" zajimaly.
https://www.auto.cz/diskuse/74230/1#…
To vazne pod timto clankem napsal autor tohoto prispevku?

Od jeste nedavneho popirace glovalniho oteplovani je to pomerne drzost.

Na druhou stranu ocenuji Pajovu zmenu nazoru na zaklade tvrdych faktu. :yes:

S nekterymi nehne ani takovyto velmi rozumny rozhovor se kterym se da souhlasit snad ve vsem.
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:10
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Autor by po prožité části života v režimu vlády jedné strany a diktatury proletariátu prohlásil, že tohle byli proti dnešním zeleným revolucionářům čučkaři. Snad by lépe mohli navazovat na „dílo“ kambodžských maoistických Rudých Khmerů. Proto jim sluší spíše název Zelení Khmerové.

Odpověď na to, co se děje, je zřejmá. Protože zatím neexistují moderní a efektivní technologie, které by uhlíkově neutrálním způsobem umožnily udržet životní úroveň, máme prudce zchudnout. A vše zastrešuje ideologie Great Reset (báječný obrat), kdy podle šéfa Světového ekonomického fóra v Davosu, německého milionáře Klause Martina Schwaba, budou lidé nakonec šťastní, když nebudou nic vlastnit, jen sdílet. Ovšem s výjimkou těch, kdo na zelené a tvrdě dotované tranzici vydělávají miliardy v podobě solárních, větrných, bateriových a dalších podporovaných zdrojů. A jejich politických vůdců, kteří i nadále budou moci rozsévat zelené dobro také létáním soukromými stíhačkami.
20. 4. 2023 23:01
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Strašné, ale velmi výstižné! :-O :-O :-O
Avatar - posledni_skaut
21. 4. 2023 17:38
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Prudce zchudnout? Vy jste komik. Ty Vaše komentáře, to je neskutečný šílenství. Já nevím, jestli tomu opravdu věříte, nebo prostě jen chcete lidi kolem sebe otravovat. Prudce zchudnout! :))
Avatar - Barrichello
25. 4. 2023 10:26
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
tohle je komentář pana Smutného a krom něj to samé zminuje dalších 200 lidí v čr.
Divný. Všechno sou to vysokoškolsky vzdělaní lidé co něco dokázali, pan Smutný byl mluvčí Škoda auto, členem ODA atda atd.
21. 4. 2023 04:41
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Nebavíš mě tak, abych hledal v diskuzích ;-)

Je to jednoduché, přečti si ten rozhovor znovu, třeba o názoru na dostupnost el energie.
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:19
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
"Ale Green Deal v bohaté Evropě je i o tom, že se vyvinou nízkoemisní či bezemisní technologie, které se posléze rozšíří i do těchto chudších zemí."

To je vtip roku, co chce Evropa se zdecimovaným průmyslem, zcela závislá na čínských komponentách vyjíjet? Dyt 45-90% komponent pro evropské OZE je MADE IN CHINA :-) a dalších 5-15% MADE IN REST OF ASIA za pomoci surovin z afriky, ruska a jižní ameriky :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

A jetě kde na to ty chudé země vezmou to zavádět, kdo to bude platit.
20. 4. 2023 23:02
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
A jediný obor, ve kterém je Evropa ještě na světové špičce, výroba normálních aut se spalovacími motory, teď ti zelení bruselští zločinci jedním škrtem pera zlikvidují!!! :-O :-O :-O :-O :-O :no: :no: :no: :no: :no:
Avatar - posledni_skaut
21. 4. 2023 17:42
Re: Tohle byl opravdu zajímavý rozhovor!
Máte to úplně obráceně! Díky podpoře elektromobility mohou evropské automobilku zůstat konkurenceschopné. Ne obráceně.
Spalovací auta mohou klidně vyrábět dále, jen je nebudou moci prodávat v EU, USA, Číně, Japonsku, Jižní Korei, Austrálii, Kanadě, Indii, atd.atd.
Ale Vám to bohužel vysvětlit nejde. :(
Avatar - Alexander the Great
20. 4. 2023 17:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
20. 4. 2023 18:31
To jsou zase kecy....
....klimatické změny probíhaly na naší planetě odjakživa ....a auta ještě neexistovala.....o čem to tu pan klimatolog plácá...? Zdá se, že si jen přihřívá svoji polívčičku.....:-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
13
20. 4. 2023 19:58
Re: To jsou zase kecy....
Klimatické změny tu byly, ale ne tak rozsáhle zaviněné lidskou činností. S tím se nedá nesouhlasit.
Avatar - pradeda777
20. 4. 2023 20:21
Re: To jsou zase kecy....
Nakolik a jestli vůbec je lidská činnost vina, tak na to nejsou přesvědčivé důkazy. Vědecká společnost se v tomto silně rozchází.https://is.muni.cz/…i_konstrukt2.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1112950/
20. 4. 2023 20:35
Re: To jsou zase kecy....
Student sociologie vyvrací klimatické změny v diplomové práci. S autem určitě jezdíš k řezníkovi :yes:
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:06
Re: To jsou zase kecy....
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…

Podstata prudkého chudnutí většiny české populace totiž spočívá v nastoupeném kurzu eko-diktatury, v níž se mění nejen vedení Evropské unie v čele s Evropskou komisí, ale i všechny členské státy, jejichž vlády se podvolily zelené ideologii. Ta si vzala za záminku tvrzení, že spalováním uhlíkových paliv lidstvo způsobí tak vysoké zvýšení teploty na planetě, že to ohrozí podstatu života. Jde o zvýšení o 1,5 stupně Celsia do roku 2100. Nutno ovšem dodat, že 80 % světa si na zelenou ideologie kromě slovních deklarací na mezinárodních konferencích „nehraje“ a nadále zvyšuje spotřebu ropy, zemního plynu a uhlí. Po vzoru Západu se chce s pomocí levných, stabilních a spolehlivých uhlíkových paliv dostat na západní vysokou životní úroveň. Podle vládní USA Agentury pro informace v energetice zroste spotřeba primárních uhlíkových zdrojů energie do roku 2050 ve světě o 50 %. Ne ovšem v naší EU.
20. 4. 2023 22:25
Re: To jsou zase kecy....
Brno 2006

Tomu rikam argument jako stehno.
:D

Diplomkou ze socialnich studii z r 2006 (z Brna) oponovat dnesnimu klimatickemu vedci.
Nechapu jak muze vubec neco takovyho cloveka napadnout.
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:32
Re: To jsou zase kecy....
Moskva 1971, jste jejich nástupci

Nápad se zrodil ještě v sovětské éře. Tehdejší vedení státu se chystalo změnit tok řeky Pečory, aby ústila do Volhy místo do Severního ledového oceánu, a sibiřské veletoky Irtyš a Ob svést do Střední Asie. Na projektu svého času pracovalo více než 150 výzkumných ústavů a plánovalo se, že kanál mezi Pečorou a Volhou vyhloubí jaderné výbuchy. Ale tyto pokusy skončily v roce 1971, kdy nálož o síle o dvou hirošimských bomb vytvořila u Permu radioaktivní jezero.

At žije utopismus!!!!!
20. 4. 2023 22:53
Re: To jsou zase kecy....
https://youtu.be/9wCFIJ-XnRY

Btw precetl jsem si tu snusku nesmyslu, ze globalni oteplovani je hoax.
Posledni se odkazoval na NASA:

Reason 10. NASA says so.

Sure, Al Gore is a smart man, as are the others who stand behind him in his claims of global warming. But NASA is the big daddy, the trusted source of research and information. And, according to NASA, there is nothing for us to worry about as far as global warming is concerned. There are still many ice sheets being produced, thus there is no major cause for concern. NASA has conducted several studies since the claims of global warming began, and they have always well-substantiated reasons why it is not occurring and nothing for us to worry about.

Co kdyby sis misto cteni hlouposti, ktere zapadaji do tveho myslenkoveho sveta.. rozkliknul skutecnou stranku NASA??? :D
https://climate.nasa.gov/

PS Tvuj odkaz je hoax o hoaxu. :D A ja ti to prave dokazal. Jinymi slovy klimaticka zmena skutecne neni hoax.
21. 4. 2023 13:41
Řezník
Pan doktor Farda je absolventem Matematicko-fyzikální fakulty.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 13:45
Re: Řezník
Myslim, ze Mig_35 reagoval na autora odkazovane prace, ne na osobu z clanku :)
21. 4. 2023 14:26
Re: Řezník
To je mi jasné. Nedávno jsem četl (myslím, že ve Financial Times), že k prudkému rozvoji ekonomie došlo v sedmdesátých letech, kdy se "do ní" nahrnuli davy nezaměstnaných matfyzáků a začali na každou historickou událost aplikovat komplikované vzorečky a výsledky hodnotit pomocí statistických modelů. Doporučil bych každému, aby si přečetl "základní a zásadní" knihu vědy zvané ekonomie autora Adama Smithe nazvanou Pojednání o podstatě a původu bohatství národů. To je (dle mého názoru) dost strašný blaf.
21. 4. 2023 00:16
Re: To jsou zase kecy....
Ľudská činnosť, to nie sú len výfuky áut. Zamorená pôda, každodenný, prakticky permanentný smog v mnohých mestách, prekyslené a prehriate oceány plné bordelu, holé planiny a púšte, kde predtým rástli pralesy... milióny, možno miliardy dymiacich komínov a stoky, ktoré boli predtým riekami. Stovky vyhynutých druhov zvierat, narušené a zničené ekosystémy, erózia pôdy, tsunami a zemetrasenia po výbuchoch rakiet a jadrových testoch. Nebyť ľudí, nič z toho tu nie je. A to som určite nespomenul všetko.
Avatar - donPedro
20. 4. 2023 19:09
Tož rozpaky ...
... s některými tvrzeními (a není jich teda moc) se dá docela i souhlasit, ale dočetl jsem to jen po "mrtvé smrky a obrovské kůrovcové holiny" - zdědili jsme problém zalesňení monokulturou, která na většině míst nemá/neměla co dělat a fčíl nám to bude dlúhé roky trvat než to napravíme, neb ty stromy co tam správně patří, rostou kurňa dýl nežli ta smrčina. Jo a s tou Čínou je to vskutku k popukání - země, kde jest nejdrsnější kapitalismus, se všemy svými negativy, včetně (ne)vztahu k ekologii a řídí to komouši, to jsou ale paradoxy, pane Vaněk. Ale co, Evropa všecku tu "fujky, fujky" výrobu vyoutsorcovala smer Dálný východ, kde na ekologii Bílej Tesák víte co, poslední na řadě jest automotive. A co se metanu týče, tak co naprdí krávy jsou jen drobný, uvolňování tohoto plynu z tajícího permafrostu, to bude teprv jízda. A už to začalo, zastavit se to nedá. Ke změnám klimatu pak, víc než si možná jsme schopní a ochotni přiznat, přispívají měnící se mořské proudy (a to je téma na román, zde se to popsati nedá). No a o vlivu osobní dopravy v Evropě na globální klima se, vzhledem k jeho marginalitě, bavit, jest poněkud ztátou času. Inu tož tak.
Rozbalit vlákno
5
20. 4. 2023 22:24
Ja ti dam rozpaky!
"Dobře, ale jak velký vliv mají automobily na změnu klimatu?
Bohužel docela podstatný."
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:28
Re: Ja ti dam rozpaky!
Větší než letecká, lodní doprava, vytápení budov, průmysl, tání perfmafrostu, tání ledovců v Himalájích díky solím z Aralu, než všechny války, než oceán zanesený odpady a plasty, než těžba surovin a hlavně než konzumní styl života a přelidnění planety.

Taaaaaaaaaak určitě, zelený komsomolče :-) Tomu věříš jen ty a pár soudruhů z Bruselu.
20. 4. 2023 23:06
Re: Ja ti dam rozpaky!
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - donPedro
20. 4. 2023 23:34
Re: Ja ti dam rozpaky!
OK, tak znova, už po Xté. Stáří vozového parku jest kolik 16 nebo snad 17 let? A že by zrovna zde v ČR byl ten největší veterán klub v Evropě? Anebo je to o tom, že si lidi ušudlí na nějakou tu ojetinu a jsou rádi, že jsou rádi? Inu The Truth is Out There. :-!
21. 4. 2023 00:23
Re: Ja ti dam rozpaky!
Mýliš sa. Globálny vplyy samotnej prevádzky áut je minimálny. V tomto majú odporcovia EV pravdu. Ale tie ostatné vplyvy... Väčšinu z tých, ktoré sa pripisujú spaľovákom, možeme počítať aj elektrickým autám.
V čom sú EV neprekonateľné, sú lokálne emisie. Čistejšie mestá, s čistejším vzduchom, menším hlukom a možno o chlp menej horúcou klímou, to naozaj nie je na zahodenie. Ale z globálneho hľadiska má náhrada spaľovacích áut elektromobilmi marginálny účinok, ak vôbec nejaký.
20. 4. 2023 20:34
China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Februar
Every fifth new car in China this year is all-electric. :yes: :-!
https://insideevs.com/…es-february2023/
Rozbalit vlákno
6
20. 4. 2023 22:15
Re: China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Feb
Jj a tady nekdo pise, jak EU "tlaci" EV a zaroven nadava na Cinu.

Wtf
21. 4. 2023 04:50
Re: China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Feb
Takže 4/5 z měsíční čínské produkce jsou spalovací motory (vč. hybridů)?

Znovu a opět, otevřete oči, přečtěte si znovu ten článek.

Kompletní přechod v EU na EV a vážná hrozba likvidace evropského automotive není z hlediska změny klimatu ničím.

Gutexi, jsi si jistý, že Čína, vaše modla po přechodu na EV bude uhlíkově neutrální? Jako malé děti.
21. 4. 2023 09:13
Re: China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Feb
I kdyby nebylo globální oteplování, pořád by dávalo smysl jezdit na něco, co se dá vyrobit, daleko víc, než to, co se vykope ze země.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:29
Re: China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Feb
Suroviny na OZE a EV jako ocel, hliník, nikl, kobalt, měd, lithium, křemík atd se vůbec nekopaj ze země.

Ty se vyrobí v laborce. Amarouny hadr.

A el.proud vzniká v zásuvce a když bude blackout, tak na tu televizi budeš koukat při svíčkách, jako ta expertka ze slovače.

Víme. Takto přemýšlí Ekologický frikulín v roce 2023 :-) Nevím zda se smát, či brečet.
21. 4. 2023 10:08
Re: China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Feb
Protože máš vymatláno.
Proto přišli se sodíkovými bateriemi, proto se hledala (a stále hledá) alternativa. Ocel se dá zrecyklovat, použít znovu. Elektřina se dá získat - přiznávám omezeně - z obnovitelných zdrojů, ale spalování uhlí to je čistý středověk. Uhlí a ropa se zrecyklovat nedá, je z toho jenom bordel.
21. 4. 2023 12:39
Re: China: Plug-In Car Sales Reached 33% Market Share In Feb
Ano, za poslední dva roky vyrostly v Číně BEV prakticky z nuly na 20%, tento růst je impozantní :yes: :-!
20. 4. 2023 21:38
Ale ale
Ze by ono to globalni oteplovani fakt existovalo?

Diky acz za tento clanek. :yes: :yes:
Vice clanku s vedci a mene populistickych blabolu motoristickych novinaru.
Naslouchejme vedcum.

"Dobře, ale jak velký vliv mají automobily na změnu klimatu?
Bohužel docela podstatný."

rohor
18. 4. 2023 21:42
Re: Proc….10 procent je marginálie vždy a všude ty zaslepeny fanatiku.

Ja sdilim nazor s vedci. Ne s rohorem.

"Jsou opravdu pro klima ideální elektromobily, jak zní bruselská rétorika? Co třeba výroba baterií?
Ano, 8-s :-O 8-s elektromobilita by byla velmi dobrým řešením, ale je nutné odstranit její slabá místa."

Jeste nejake dotazy?
Arese, Wine, rohYpnole?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:01
Re: Ale ale
čím to budete nabíjet a jestli udržíte cenu 1 Kw v roce 2040 pod 30 Kč :-) :-) :-) :-)

protože jinak mi uniká, kdo těch 40 bililonů EUR po světě zaplatí, zelenej komsomolče :-) :-)
https://smutny.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:05
Re: Ale ale
Víš co je ideální pro klima? Kdyby v jistých nejmenovaných částech světa kleskla porodnost o 25-45% .To by byla značka ideál.

Zbytek je neosovětský fantasmagorický utopismus investicemi v řádu bilionů do topií typu baterky, vodík, OZE, EV plečky, zateplení domů, letecká doprava, lodní doprava a navíc je to boj s větrnými mlýny, viz zde již několikrát zmíně permaforst který vesele taje a taje a tát bude, s velkým přispěním Číny.
20. 4. 2023 23:16
Re: Ale ale
To uz je zoufalost, ktere nemuze uverit soudny clovek.
21. 4. 2023 01:41
Re: Ale ale
https://www.autickar.cz/…ktrinou-do-brna/?…
Zoufalost je hlavně ten elektrický pohon! :-[] :no:
Avatar - pradeda777
21. 4. 2023 07:58
Re: Ale ale
To říká člověk s dokonale vymytým mozkem Al Gorem a jeho ekofašistickými následníky... :D :D :D
21. 4. 2023 04:44
Re: Ale ale
Změna klimatu je věc, která by existovala i bez spalovacích motorů. Ty nesdílíš názory, ty jsi si vybral jeden směr. :-)
Avatar - pradeda777
21. 4. 2023 08:02
Re: Ale ale
DonVito se stal obětí Al Gora a jeho chytře vymyšlené zelené ideologie.... :'-(
Avatar - Barrichello
20. 4. 2023 22:55
Ajlonovi to bouchlo
https://www.seznamzpravy.cz/…-na-marsu-229555

Novinářský odpad ze Seznamzpravy zas lže, jak Falcon9 s 550 tunami je eso, že dosud nic lepšího nebylo - a ona Eněrgija měla vzletovou hmotnost 2400 tun :-)
A nosnost 100 tun na LEO. Verze Vulkán měla nést až 175 tun...A ještě - Počítalo se i s použitím šesti nebo dokonce osmi bloků prvního stupně. Hmotnost takto uspořádané Eněrgije by byla asi 4 000 tun a nosnost 200 tun na LEO.
Všechno v plánech, vývoji a částečně v realizaci v roce 1986....

Po 37 letech toto nepřekonat je pokrok techniky, HAHAHA

BTW Odkdy se tah udává v tunách místo v Kn?

:-) :-) :-) :-)

Falcon 9 tah:
4 940 kN (ve vakuu)
5 885 kN (na hladině moře)
6 672 kN (ve vakuu)

Energija:
29 000 kN (na moři)
32 000 kN (ve vaku

Těšilo mě :-)
Rozbalit vlákno
36
21. 4. 2023 04:13
Re: Ajlonovi to bouchlo
Tobě tady chybí Hamuna. Dva grafomani na jednom hnojišti… páté přes deváté, bez ladu a skladu, slovní fotbal na posledních patnáct písmenek, kytka-lopata :-) :-) :-)
Není důležité, co napíšeš, hlavně něco napsat, jako hydra, jednu hlavu utneš, vyrostou dvě nové, jedno tvrzení vyvrátíš, přijde pět nových :yes:
21. 4. 2023 06:48
Re: Ajlonovi to bouchlo
Trefa přímo do černého (ne, to není rasistické sdělení).
21. 4. 2023 08:06
Re: Ajlonovi to bouchlo
Ale vzdyt ta technika jak znicit kazdou moznost diskuse funguje.

Je prece jedno, ze pise nesmysle a lzi. Driv nebo pozdeji to odradi kazdeho.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:21
Re: Ajlonovi to bouchlo
Źádný nesmysly nepíšu, dohledej si to na wikipedii. Jsou volně dostupné a veřejné informace, každý kdo se víc zajímá o kosmonautiku to musí vědět.

Zbytek sou citované a komentované zprávy reagující na tiskovou zprávu ČEPS, ke které ses stále nevyjádřil a tak stále nevíme, kde chceš brát těch 10% chybějící energie , která bude chybět po vypnutí uhelek.

ČEPS ti tam jasně napsal, že kromě GWh v OZE budeš muset ještě vybudovat další GWh v jádru nebo plynu, protože jaksi vaše nestabilní utopistký šméčko OZE je v zimě nanic a v létě způsobuje těžkou destabilizaci sítě, a její udržování ve stabilním chodu stojí hodně, ale hodně těžký prachy. Zbytečně vyhozený oknem.
21. 4. 2023 09:31
Re: Ajlonovi to bouchlo
Já jsem si to právě všechno dohledal. O tyhle věci se nezajímám, ve 4 ráno jsem nemohl spát, přečetl si pár článků o kosmickém programu Muska, v čem je rozdílný, potom taky o té úžasné sovětské raketě co vzlétla jednou za desetinásobné náklady a potom už se to neopakovalo. Taky to, že raketu zničili úmyslně, tedy "nic mu nebouchlo". A těžko hledám spojitost s článkem, ale budiž, taky to občas dělám, když sem dám něco zajímavého.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:45
Re: Ajlonovi to bouchlo
Tak si ještě dohledej jak ta superdrahá raketa (btw to je úplně jedno kolik stála, podstatné je co uměla v roce 1987) byl plánovaná jako znovupoužitelná. Jinak letěla 2x, ne jednou (1x s Poljusem (SKIF-M) a 1x s Buranem. A že neletěla víckrát za to mohli 3 faktory: 1) nebyl pro ní užitečný náklad, takže neměla co vynášet, protože jediný co se jako náklad pro ní vyrábělo byly vesmírný zbraně v rámci akce Hvězdné války (jnže to ukončil Gorbi), ostatní bylo těžce ve skluzu. 2) Ekonomická situace a rozpad SSSR 3) jistí soudruzi Gorbi a Jelcin, který to všechno zařízli a spláchly stovky miliard do WC
Jinak ta raketa byla špičková a oba starty proběhly naprosto vpořádku. Takže důvody že neletěla znovu byly čistě finanční a politické, nikoliv že by byla špatná.

A kdo stím přišel po 35 letech?
No soudruh MUSK.
to je náhoda co
https://cs.wikipedia.org/…ki/En%C4%9Brgija

Energija 2 - plánovaná znovupoužitelná těžká raketa přistávající automaticky jako raketoplán. Startovací bloky by byly vyloveny z moře. Při vynášení těžších nákladů by mohly být připojeny rakety Zenit.

Bylo by zajímavý vědět, kolik dalších plánů za vlády Boriska Vodky Jelcina, prodali amíkům spolu s tím know how jak dělat ty motory RD.
Ale to už se asi nedozvíme vid.

https://www.buran-energia.com/…ergia-M-desc.php

https://tech.instory.cz/…icke-rakety.html
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:01
Re: Ajlonovi to bouchlo
A tady vysvětlení pro byla drahá:
K příčinám vysoké ceny patřilo i důkladné testování a předimenzování některých systémů: například motory druhého stupně byly vybaveny hasicími systémy, které by zasáhly v případě požáru (raketa mohla za určitých okolností splnit úkol i bez jednoho ze čtyř motorů). Nad ambiciózním projektem se totiž vznášel strašák jménem N-1: všichni měli ještě v živé paměti čtyři spektakulární havárie zmíněného lunárního nosiče v letech 1969–1972. A navzdory různým příčinám měly nehody společného jmenovatele – nedostatečné vývojové, případně předletové zkoušky. Testy Eněrgije tak probíhaly mnohem intenzivněji. Uskutečnilo se jich více než 11 tisíc, přičemž v nich figurovalo 80 prototypů a funkčních celků. Než Eněrgija poprvé vzlétla, prošlo zkušebními stavy například 148 motorů RD-170 pro první stupeň!

Ty motory byly vypiplané, zpočátku (1980-1982) moc nefugovaly, ale podařilo se ten vývoj dotáhnout do úspěšné konce a dneska sou to kvalitní a spolehlivé motory.
Taky jediná část, kdy ty investované peníze nevyletěly kompletně voknem.

I po ukončení dodávek do USA je používají rakety Angara a Sojuz 2 a od roku 2024 i nová raketa Irtyš (první testovací start má být příští rok)
21. 4. 2023 10:13
Re: Ajlonovi to bouchlo
Co by kdyby jak by... hraje se na co je teď, ne co bylo předtím, Rusáci taky jenom reagovali na to, co měli před nima Amíci... aby je trumfli, jediná motivace...
Kdysi nám ukazoval jeden známej knížku, byly tam jednotlivé úspěchy sovětského lidu. A bylo to ve stylu:
"Ano, žárovku vymyslel Edison, ale už o 50 let před ním, za Uralem, jeden ruský mužík..." :-) :-) :-) a tak tam byly vyvráceny všechny novodobé vynálezy...
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:24
Re: Ajlonovi to bouchlo
Jo to se jmenovala "Vyprávění o ruských vynálezcích a objevitelích ". To je hezká pohádka pro děti no. Znám, měli sme doma. Legendární je Bulinův parní tank :-) :-) :-) :-)
https://www.trhknih.cz/…kniha/238q0685za
To víš, 50. léta a utopisti. Narozdíl od vás já nepopírám, že tyhle nesmysly existovaly, protože nemam sebemenší důvod obhajovat fanatické stalinovy utopisty.

A pak byly věci co reálně existovaly a fungovaly. Ale to bohužel popíráte Vy, protože všechno ruské je špatné a jenom génius Musk všechno vymslel sám osobně doma u svitu mihotavé lampičky jako Edison. HAHA.

Amíci měli v kosmonautice to, co jim vytvořil jistý nacista Verner Von Braun :-)
Amerika sebrala v roce 45 v Helmutákově skoro všechny elitní vědce, včetně techto raketových nebo k ní radši sami přeběhli ze strachu přes sověty.
sojuzu zbyli ti druhořadí a ukořistěná technika, na jeihž základě to pak zas plácali Koroljov a Gluško a další.

myslím že si nemaj co vyčítat......
Všechno vím, zajímám se o to 25 let
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:30
Re: Ajlonovi to bouchlo
Jinak znáš příběh Prestona Tuckera a jeho Tucker Torpedo?

To byl taky výrobek, pro předstihl ostatní a vyrobilo se jich jen 50 ks. Protože konkurecni se to silně nehodilo, aby se to auto dostalo na trh.

A velká trojka pak vůbec ty Tuckerovy vozy a plány nezkoumala stejně jako i další a vůbec z toho v budoucím vývoji nic z toho ve vylpšený verzi nepoužili.

Abych ti to předvel na americkém případu.

Tak takhle podobně funguje pan Musk a jeho SpaceX :-)
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 10:35
Re: Ajlonovi to bouchlo
"Tak takhle podobně funguje pan Musk a jeho SpaceX" - coze? :)

A historii GM EV1 znas?
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:48
Re: Ajlonovi to bouchlo
Samozřejmě že znam.

"Tak takhle podobně funguje pan Musk a jeho SpaceX".
Co přesně se ti na tý větě nelíbí?
Já sem u pana Muska ještě neviděl nic, s čím by nepřišel někdo jiný před ním. Všechny věci co zrealizoval už vymysleli před ním jiní, akorát se to nerealizovalo, většinou protože nebylo za co.

Jestli je Ajlon v nečem fakt dobrej, tak jak vymáminit z investorů a americké vlády prachy. To mu jde dobře, jak se říká, ten by vymámil z jalový krávy tele. Měl by to někde vyučovat.

Ty geniální a unikátní myšlenky, to už je trošku horší no.
Aneb my víme kdo byl první :-) to platí i o Tesle - ostatně sám si zminil GM
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 12:31
Re: Ajlonovi to bouchlo
Ja Muska moc rad nemam, ale ty tvoje blaboly uz prekracuji vsechny rozumne meze.

"Já sem u pana Muska ještě neviděl nic, s čím by nepřišel někdo jiný před ním" - jasne, Henry Ford taky udelal automobilku s nejvetsi aktualni hodnotou za pouziti auta s novym typem pohonu. V tom se shodneme.

Napis mi prosim kdo vlastnil firmu, jejiz rakety dokazou pristat na pevnem povrchu? Kdo byl ten prvni pred Muskem? Soveti to jiste meli aspon na papire, ze?

Ktera firma ma funkcni raketovy motor na metan s "full flow combustion cycle", tj. pouzivajici 100% paliva a okyslycovadla k pohonu rakety?

Ktera firma pred Muskem dokazala pristat s obrovskou ocelovou stodolou a brzdit pritom "o bricho"? Jiste vyhrabes nejaky Sovetsky projekt, ktery to uz mel skoro hotove, ze?

Dal uz me diskuse s tebou nebavi, jdu delat neco uzitecneho. Kdybys nekdy treba chtel uznat chybu, ze jsi ve sve povysenosti napsal "po 37 letech toto nepřekonat je pokrok techniky" a pritom porovnaval spatne rakety, klidne se ozvi.
22. 4. 2023 10:07
Re: Ajlonovi to bouchlo
Ztrata casu.

Ja si namaluju raketu k Proxima Centauri a razem jsem pred Muskem.
;-)
Avatar - Barrichello
25. 4. 2023 10:23
Re: Ajlonovi to bouchlo
Když podle těch plánů půjde vyrobit, tak před ním jsi, elektrickej zelenej fanatiku :-)

energiju a buran kreslilo a vyvíjelo cca 20 000 expertů a lidí ze 5 kontrukčních kanceláří neb nějakej Lojza doma na půdě :-)
21. 4. 2023 08:03
Re: Ajlonovi to bouchlo
Tak v Ruzzku je všechno bolšoje. Bolšoje digitálky, bolšoj geroj, nas mnoho. velikyj mogučij sovetskyj sojuz, car bomba, car puška atd. Nemocný sprostý pronárod hnusů. Pro baryka velmi přitažlivé.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:15
Re: Ajlonovi to bouchlo
Źe tu techniku dodnes ještě nikdo nepřekonal, jen tiše okopíroval :-)
A počkal si na novější technologie a modernější výrobní postupy.

Jinak sem ještě nic nového nezaznamenal.
A motory řady RD (původem právě z Energije) ještě navíc poháněly americké rakety Atlas III, V a Antares
Takže takový pitomci co neumí vyrobit matku pracovali a pracují v NPO Energomaš, že jejich výrobky pohání 7 ůzných raket. Tomu se říká vyloženej neúspěch.
Se tady zas bavím, co já ušetřím za kabaret, to už jde do milionů :-) :-) :-) :-)

Jinak sajuz tvořilo 15 svazových republik, pokud ti to náhodou uniklo včetně Ukrajinské SSR :-) A na té balšaje těchnice se podílelo více národů, tak jestli pak píšeš ukrajincům, gruzincům, kazachům, bělorusům, litevcům že byli nemocní a tvořili balšaje věci

HAHA
21. 4. 2023 09:46
Re: Ajlonovi to bouchlo
Hele ty rudý noku, znám spoustu věcí, které okopírovali Ruzzáci a Čajna. Ale vůbec si nemůžu vzpomenout na něco, co kdo okopíroval od Ruzzáků. Ne, ani bolševismus to není, ten jenom okupovaným zemím vnutili.
Neber si do své nevycválané huby chudáky, kteří odsrali ruzzký imperialismus ještě víc než my, jen proto, že byli blíž.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:18
Re: Ajlonovi to bouchlo
Ty chudáci se podíli na vytáření Sojzu a byli ve vedení země, v politbyru, armádě, průmyslu i vědeckém výzkumu.
Byli toho všeho součástí. Kudy se to ubíralo tak bylo z velké části i jejich dílem.

Je vidět že tvé znalosti sou hodně chabé, tak jenom namátkou
Stalin - gruzinec
Chruščov, narozen 20 km od ukrajinských hranice a měl manželku ukrajinku a inklinoval k ukrajině kde navíc léta působil a proto jí i daroval Krym
Gromyko, dlouholetý ministr zahraniční - bělorus
Brežněv - ukrajinec
Ševernadze - gruzinec
Anastáz Mikojan - arménec
stejně tak jeho bratr, letecký konstruktér Artom Mikojan (MIG)
maršál Rodion Malinovskij - ukrajinec
Vladimir Semičastnyj - šéf KGB - ukrajinec

atd atd. (hledej si další, nemam čas ti to tady 3 hodiny vypisovat)

Tak tihle chudáci ten sajuz řídili, a vyvíjeli a vyráběli tu techniku.
Aby zas nedošlo k nějakému omylu, jak za všechno mohou rodilí rusové :)
21. 4. 2023 10:33
Re: Ajlonovi to bouchlo
Ty jsi ale opravdu ubožák.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:42
Re: Ajlonovi to bouchlo
:-) :-) :-) :-) :-) :-)
21. 4. 2023 21:38
Re: Ajlonovi to bouchlo
Brežněv nebyl Ukrajinec, kecáš!
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 22:04
Re: Ajlonovi to bouchlo
fakt ne?
Narozen 19.12.1906, Kamenskaje, ruské Impérium, dnešní Ukrajina
https://cs.wikipedia.org/…re%C5%BEn%C4%9Bv

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kamjanske

Ano rodiče byli rusové. Když se japonským rodičům narodí dítě v USA, bude to japonec nebo američan? Podle papírů američan, že..... Občan spojených států . Takže jde o úhel pohledu. Podle místa narození je to ukrajinec.

BTW kolik dnešních ukrajinců má rodiče nebo prarodiče původem rusy nebo narozené v některém z 15 států sojuzu? 15%? 30%? 45%?
Pokud je ti to známo, za sojuzu byli posíláni a ukrajinu jak nepohodlní lidé, tak vědci, dělníci a pod aby tam budovali průmysl, elektrárny atd.
Takže když si rodilý rus, který pracoval na ukrajině našel ukrajinku a měl s ní dítě, je teda to dítě ukrajinec nebo napůl rus?
Nebo když to byl kazach, litevec, arménec atd

Kolik ukrajinců je čistě ukrajinského původu do tří generací nazpět?

Tp by bylo zajímavé zjistit co.

:-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 22:36
Re: Ajlonovi to bouchlo
když to bude brát podle narození, tak kromě Lenina byl první člověk co se narodil hodně daleko od Ukrajinských nebo gurzinských hranic a byl generálním tajemníkem UV KSSS až Jurij Andropov (Stavropol) .
Všechno ostatní byli ukrajinci a gruzinec a rus narozený pár km od ukrajinských hranic s ukrjainskou manželkou (Chruščov)

Když to budem brát dle funkce preméra, tak rus byl ještě Malenkov (Orenburg) ; a pak sibiřan Černěnko a Gorbi ze stavropolského kraje....

Co se týče dalších neslavných figur, Berjia - gruzinec ; Dzerzhinsky (zakladatel čeky) - bělorus; Merkulov (NKGB) - Azerbajdžán ; Shchelokov (MVD) - ukrajinec ; Fedorčuk (KGB, MVD) - ukrajinec .....

Projed si ještě nějaké ministry a vědce.

Pak můžem diskutovat o tom, jak nikdo krom rusů neměl vlilv na politiku, průmysl, vědu a výzkum a další dění v sojuzu.

Téma na hodiny.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 10:19
Re: Ajlonovi to bouchlo
Ano, nektere motory z rady RD byly velmi povedene, o tom nekdo nepochybuje. Ale "tise okopiroval" (predpokladam ze ted narazis na SpaceX, kdyz jsi s tim tu diskusi zacal) napsat o motoru, ktery pouziva uplne jine palivo, uplne jinou konstrukci a se sovetskymy motory nema spolecneho prakticky vubec nic, je docela "zajimave" tvrzeni.

Ano, jsou tam nektere podobnosti ktere mohly byt okopirovany. RD-180 byl myslim prvni a donedavna jediny, ktery dokazal mit pre-burner s prebytkem kysliku, aniz by se roztekl. To donedavna nikdo jiny neumel, az ted SpaceX (vyvoj raketovych motoru v USA kracel prevazne jinou cestou). Ted uz to umi prave Raptor ze Starship, ktery je prvnim pouzitelnym motorem na svete ktery dokaze pouzit vsechno palivo i okyslycovadlo k pohonu rakety. V Sovetskem svazu se o tohle snazili s RD-270 ale zvladli jen par zkusebnich zazehu a pak byl vyvoj ukoncen.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 10:41
Re: Ajlonovi to bouchlo
Tiše okopírovali byla nárážku na znovupožitelnou raketu (https://www.elonx.cz/…vupouzitelnosti/), jejíž části, např. startovací bloky (ale i jiné) se mohou znovu použít a přistávají na padácích do moře apod.

A to je přesně ta myšlenka Eněrgija 2 - znovupoužitelná těžká raketa přistávající automaticky jako raketoplán. Startovací bloky by byly vyloveny z moře. Při vynášení těžších nákladů by mohly být připojeny rakety Zenit.

Máš 100% jistotu že tyhle plány neskončily v divokých devadesátkách v usa?
Já teda ne.

A ony plány z 80 let se kolem roku 2010+ reaizují podstatně lépe že.

viz Tucker Torpedo, ten by se v takovým roce 1960 realizoval o moc líp jak v letech 1944-1947, že jo.

Takže už jsme se pochopili?

O motory tady nejde, i když není vylouč se se jimi amíci taky "inspirovali"....
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 10:44
Re: Ajlonovi to bouchlo
No jo, on ten napad "nebudeme celou raketu zahazovat a zkusime ji opakovane pouzit at ji nemusime pokazde vyrabet" je tak tajny a revolucni, ze to nemohlo nikoho napadnout samostatne a muselo to byt okopirovano ze Sovetskeho svazu. Kde se to mimochodem nikdy realne nepovedlo.

Hlasim, ze chapu a rozumim!
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:04
Re: Ajlonovi to bouchlo
Jedna věc je napadnout a mluvit o tom, a druhá věc to mít plánech na papíře.

A třetí věc je mít v 80. letech raketu, co vynese 100 tun na LEO a mít rozpracovené verze na 175 a 200 tun. A pak přišel jistý pan Gorbi že hvězdný války skončily, bo se hohodl s Reganem a že další penízky nebudou.....A s vývojem byl KONEEEEEC. "Ale ten Buran vám ještě odstartovat nechám" byla prý legendární věta...

To měl celej svět od Japonců počínaje a NASA konče. Škoda že doted kdy Musk postupně realizuje cizí , předtím vymyšlené plány nic takového 30 let neletělo :-) :-)

Lítalo se s Shuttlem co uměl na LEO 27,5 tuny, dva boostery měly tah každej 13 000 Kn a první stupen orbiter 5250 Kn.
A pak se lítlao se Sojuzy a to dokonce i Evropa z kosmodromu v Kourou (Francouzská Guyana) .
Zbytek z Evropy a USA byly všechno malý a slabý rakety.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 11:12
Re: Ajlonovi to bouchlo
Jenomze plany na papire a realita jsou od sebe dost vzdalene. Muzes se zeptat v RocketLabs to je stoji usili znovu pouzit stupen, ktery vylovili z more. A to maji v podstate kapesni raketu, ne moloch typu Energia.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:16
Re: Ajlonovi to bouchlo
BTW - "to" co vynášelo Shuttle vyneslo do vesmíru ještě co dalšího?
Abys pochopil rozdíl, že ta Eenrgija mohla krom Shuttle vynášet cokoliv jiného...

A čínský vesmírný program je založen na základech toho ruského i když tedka už jde jinou cestou a čína má víc peněz, které do toho může cpát.

Ale abysme to uzavřeli: i s plány na papíru se vyvíjí podstatně líp a za kratší dobu, než s čistým stolem. To je celé co sem chtěl říct.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 11:20
Re: Ajlonovi to bouchlo
Mohla, nevynasela. S tim bych to uzavrel.

Mimochodem uz sis nastudoval rozdily mezi Falcon9 a Starship, co se tyka vahy a tahu?
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:21
Re: Ajlonovi to bouchlo
Vynesla. Polujus. Sice jednou, ale aspon to.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 11:23
Re: Ajlonovi to bouchlo
"skoro vynesla"
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:30
Re: Ajlonovi to bouchlo
Většina expertů tvrdí, že to selhnání toho Skifu (maketa laserové zbraně) bylo plánové a na osobní rozkaz Gorbiho. Můžeme tomu věřit, nemusíme, pravdu nám asi nikdo neřekne....

Takže to upravíme na "asi by vynesla kdyby jí to povolili"
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 10:03
Re: Ajlonovi to bouchlo
Proc sem tahas rakety? A kdyz uz, nechtel by sis vsimnout ze predmetem diskuse (a tim padem tveho porovnavani) by mela byt Starship a ne mnohem mensi a slabsi Falcon 9?

Kdybys to nahodou chtel porovnavat, tak Starship booster (to je to co bys mel s tou Energii porovnavat) ma tah priblizne 74 500 kN.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 14:45
Re: Ajlonovi to bouchlo
SpaceX Starship letěla poprvé včera a nikam nedoletěla.
Takže až někam doletí, tak ano, překonají Energiji - konečně po 36 letech.
Zatím se jim to nepovedlo.

V článku na seznamzpravy byl zminován Falcon9 a ten má hodnoty co sem uváděl.

Jinak číst umím https://en.wikipedia.org/…/SpaceX_Starship
Avatar - donPedro
20. 4. 2023 23:38
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tož jistá část převáženého zboží jest převážena zbytečně, např. holandský rajčata do Řecka. A tomu by se dalo snadno zamezit. Avšak vůle jaksi chybí. Tolik k 1. odkazu.
21. 4. 2023 06:22
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jak chces resit ty rajcata?
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 09:23
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Postavit skleník a pěstovat je ve Slušovicích, jako před rokem 1989. Myslíš že je to méně EKO jak je vozit od hranic s Portugalskem?
Navíc ten skleník můžeš vytápět přebytky z vašich úžasných OZE.


:-)
21. 4. 2023 10:13
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
jemu šlo spíš o to, jakým způsobem regulovat volné podnikání s nezávadným produktem...
21. 4. 2023 10:20
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tak to udelej.

Myslis, ze nekdo vozi rajcata pres evropu aby na tom prodelal?
21. 4. 2023 12:03
Skleník
To mladej Čuba (Rostislav) chtěl a taky popsal, jak to probíhalo. Potřebovali dvě miliardy, ze svého měli připraveno 500 milionů a když došli do banky, tak jim sdělili, že takové úvěry do ČR nemohou dát, jestli by to nechtěli udělat radši v Rakousku.
http://byznys.hn.cz/…kvaponicke-farmy
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 12:11
Re: Skleník
Ale v progresivní moderní EU,která plánuje bilionové investice do OZE, vodíku, EV aut, vývoje nových plynů atd se přeci pár miliard ztratí ne.

A takové domácí, BIO rajče vypěstované ve skleníku vytápeným větrníkem, to musí potěšit každou ekologickou duši, která koupí rajčete přispěje k záchraně planety a ještě zasadí zdrující úder ropné lobby . A když ho vloží do jutové tašky z Bangladéše, tak to už je přímo Tutovka.

Musíš uznat že tohle by muselo fungovat.

Nic přátelé, bylo mi s vámi dobře, ale nyní jdu s tímto proegresivním zeleným plánem rozjet novej startup a požádat o dotace!

EKO zelenině ze skleníku ZDAR :-) :-) :-)
Avatar - donPedro
21. 4. 2023 10:56
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
A) zdráhám se uvěřit, že by řekové nebyli v produkci svých skvělých rajcat soběstační, ale mohu se mýlit, pak se stím nedá dělat nic.

B) Jsou-li však soběstační, pak nechápu, proč musí mít v obchudě jednoho řetězce rajčata NL.

C) tento prodej a převoz bych nepovolil a nechal nakoupit místní produkci

Ale reálně s tím neudělám samosebou nic, neb jak z obyváku ve Slezsku řídit mezinárodní přepravu na to jsem ještě nepřišel,
21. 4. 2023 11:02
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Takze zakazy.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:07
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Na ty jste vy utopisty experti ne?
Takže to by se ti mohlo líbit :-)

Ale lepší by to bylo zdanit, uhlíková dan na rajče dejme tomu 8 kč na 1 ks?
A na banán 15?
To by šlo ne, co ty na to Ivane Vladimíroviči? :-)

Spotřeba se omezí, uhlíková stopa klesne, co víc si přát.
Lůza at jí brouky ne :-) :-)
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 11:09
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Tomu, co se snazis zakazat, se rika "volny obchod". Vseobecne se ma za to ze volny obchod prospiva prodejcum i zakaznikum a celkove vede k bohatnuti spolecnosti a zvysovani efektivity.

*Kazdy* zakaz nekoho omezuje. Takze bys to zakazal a pomerne rychle zjistil, kolik prepravcu a jejich zamestnancu pripravujes o praci.
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:20
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ted sis naskočil do zdi takovým způobem, že si to nedovedš ani představit. Na tohle už tady dlouho čekám :)

Víš kolik lidí po světě živí tžeba ropy, rafinace, výroba olejů a dalších provozních kapalin , přeprava ropy, paliv a olejů , výroba spalovacích motorů, převodovek, diferenciálů, turb, kompresorů atd komponent? Výkumné ústavy paliv a maziv, čerpací stanice atd.

Dovedeš si spočítat, kolik je to milionů spíš desítek milionů lidí?

Co budou dělat ti?

Vždyt je připravujete o práci!!!!
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 11:48
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ja nekoho pripravuju o praci? Kde? Najdi mi nejaky priklad, moc prosim.

Navic jsem si nevsiml, ze by nekdo zakazoval tezbu ropy, jeji rafinaci, vyrobu oleju atd. Nebo se pletu?
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 12:03
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
A tu ropu po zákazu výroby aut na spalovací motory, po zákázu fosilních paliv v letectví , lodní a vlakové dopravě, kde to má nahradit vodík a syntetická paliva budeš spalovat konkrétně v čem?

V těžce zdaněnných ojetinách (emisní povolenky) s cenou paliva 55-95 kč, dle jednotlivé země Euromolochu?

Na jaké kapacity tem ropný a petrochemický průmysl obecně pojede? 30%? 40?

Kolik lidí ze současných 100% to uživí?

Co budou dělat ti ostatní?

Budou montovat baterky z čínských komponent? :-)
21. 4. 2023 12:06
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Vycházejí z faktu, ze rajčata nezpůsobily globální oteplování
Avatar - JirkaVejrazka
21. 4. 2023 12:11
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ti ostatni si budou muset najit jinou praci. Ciste z principu toho, ze pracuji na tezbe zdroje, jehoz mnozstvi je omezene. Stejne dopadli napr. ti co tezili guano, taky na tom pracuje radove min lidi nez v minulosti.
Avatar - donPedro
21. 4. 2023 11:20
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Další příklad nesmyslého transferu, tentokrát tuzemský: mlíko Pr\golaktos koupiš v Opavě a Mlíko třeba z Kunína v Praze? Má toto nějaký smysl? a tak by se dalo pokračovat dál a dál a dál. Těch krávovin je spousta. Můj neoblíbenější hit je česnek z Číny - je to produkt k ničenu, protožeco se jeho (ne)kvality týče v kuchyni nepoužitelný. Tedy znovu obecně: co jsme si schopni vyrobit a vypěstovat zde doma, jest ekonomický, ekologický, sociálně-politický nesmysl nechat si to dělat někde u "Číňana". ekologická stopa jakéhokoliv výrobku či výpěstku bude nehorázně brutální. A proto vede EU svatou křížovou válku proti ICE na našem kontinentě. Jest to akt rudozelné politické zvůle, která má za úkol kdo vlastně ví co a jak zde zllikvidovat, poškodit, redukovat a dle čích not to vlastně dělá. 1. část Green Dealu byla Němci (nesmylsně) postavena na ruským plynu. A jak to dopadlo víme, známe. Dálší části tohoto nového náboženství, kteréžto sahá stále častěji a hluběji do našich životů a peněženek nás nahání do náruče Čínské. Jeden prušvyh jim nevadil, a tož zvesela do průšvyhu na druhou. A z Číňanový spáru se tak reativně snadno, to šlo ze spáru ruských, rozhodně nedostaneme. U některých jedinců se dokonce obávám, že se jin v těch prackách čínských snad i libí. A Číňan samosebou směřuje k tomu, že nám sem bude prodávat jejich auta jako ten česnek, se snahou aby byl s EU automotive Amen.
21. 4. 2023 11:38
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ty ale teda chces aby se tvrde zakazovalo.

Proc myslis, ze to s tim mlekem je jak pises? To si myslis, ze to nekdo plati aby se jezdilo a on z toho mel radost?
Avatar - Barrichello
21. 4. 2023 11:39
Re: Další zprávy ze světa nařizované elektrodebility
to jim tu píšu rok, že toto vede k naprosté závislosti na Číně.

Marně - bagatelizace , mlžení, plky o to že se to začne vyrábět v Evropě (kde a kým, ty fabriky nestojí a mladí influenceři, youtubeři a modelky z onlyfans a instáče makat rukama nechtěj a někteří ani v kanclu) a nebo že Dell Made in China neva, hlavně že to vyvinuli v USA a že tamní Headquarters sídlí tam a živí 1000 lidí. Těch dalších 150 000 lidí co to fyzicky vyrábí a distribuuje už je ale z čajny :-) :-) :-)

A ty ruské suroviny, kterých sme se tak dokonale zbavili nám Čína prodává vesele dál v podobě z nich a díky nim vyrobeným polotovarům nebo finálním výrobkům.
Takže sme se nezbavili ničeho, jen necháme vydělat čínana :-)
A ještě sou tu kucí šikovní překupnický co 300 000 litrů kazašký ropy smíchaj s 900 000 litrů ruský a pošlou do do Eurosajuzu s kazaškejma papírama za cenu 80 USD/barel , zatímco nakoupili za 50 :-) Podobně i se dřevem atd
Dobrý ne :-)
21. 4. 2023 07:46
Dříve jsem se za čmoud z výfuku mého čmouda r.v.1997 styděl
Po letech diskusí s EV fanatiky here musím říct, že mi pozorování toho čmoudu činí velké potěšení. A že vždy po přečtení nějakého takového článku (rozuměj:Je mi jedno co říká, stačí mi, že se nazývá klimatologem) si jdu s chutí začmoudit, jen tak čistě pro radost. Takže Vítečku, co ty "ušetříš" svým EV, to já ti lehce callnu. Dokonce ti to spíše raisnu.
Rozbalit vlákno
2
21. 4. 2023 09:44
Re: Dříve jsem se za čmoud z výfuku mého čmouda r.v.1997 sty
jsi opravdu hrdina
budou se o tobě psát písně
Avatar - posledni_skaut
21. 4. 2023 17:27
Re: Dříve jsem se za čmoud z výfuku mého čmouda r.v.1997 sty
Víte že jste neskutečný sobec a zlý člověk? Tohle může napsat opravdu jen nevyzrálý zoufalec s bolavým egem. Je mi vás líto.:(
21. 4. 2023 09:41
Máme na výběr
Buď se všichni klimatologové pletou a všechno je to přirozené a v pohodě. Zbytečně si snížíme o malinko životní úroveň a budeme se chovat zodpovědněji k planetě. Riskujeme poškození průmyslu.

Nebo mají pravdu.
Takže pokud bychom nedělali nic, tak pravděpodobně všichni budeme extrémně trpět ( jestli to vůbec přežijeme ) a naše životní úroveň půjde do kytek tak jako tak.

Já to tedy riskovat nebudu.
Rozbalit vlákno
3
21. 4. 2023 14:43
Re: Máme na výběr
Jenže ono to rozhoodně nebude "malinko,"! :-O :-( :no: :no: :no:
21. 4. 2023 21:05
Re: Máme na výběr
Tak nějak, nebude to malinko, těžce vydobytá životní úroveň Evropy půjde s Green dealem hodně, ale hodně dolu. Už jen jak nás odírají na cenách nových aut, viz Dacia Spring aneb Donfeng Nano box (Renault City K-ZE), v ČR 540 tis v číně 240tis… Moc rozdílů, zvlášť za 300tis Kč, tam nebude… Hmm co na to říct? :no:
22. 4. 2023 20:25
Re: Máme na výběr
Co na to rict?

Ze komentujes ceny na nenasycenem trhu pokrivenem dotacemi.