Elektrická verze oblíbeného amerického pick-upu F-150 oficiálně míří do Evropy. Než se začnete těšit, vydržte. Zkoušeli jsme navíc zjistit, jak je to s dostupností u nás.
Tak diky za specifikaci me osoby :-[] Hodne bych ji chtel, nekde protahnout terenem. Ma to jen dve vady. Tedy cca 2 miliony ktere nemam a i kdybych mel tak bych to do terenu asi nevzal. Musim me stacit saricka L200. Zdravy vymazlo s malym z nakupu v Kaufu.
A proč chcete čistě užitkový automobil zrovna na elektřinu?
- je nepoměrně dražší
- je o hodně těžší
- má menší a pochybnější užitné vlastnosti
- jeho výroba má o hodně negativnější dopad na ekologii než výroba spalovací verze
Jeho výměnou za stařičkou, ale mnohem smysluplnější L200 nic nezískáte.
Ja otdud: https://insideevs.com/…5mpg-equivalent/
Ford F-150 Lightning Has Way Lower Carbon Footprint Than Gas Model :yes::yes:
A tady se pise opak toho, co jsi prave zplodil. :-O
Muzes to nejak racionalne okomentovat bez detinskych nebo ideologickych urazek?
The Ford F-150 Lightning will produce fewer emissions than the gasoline-powered F-150 while driving, even on the dirtiest electric grids in the US. And on the cleanest grids, the electric pickup will likely be responsible for less than a quarter of the global warming emissions of the gasoline truck.
Na materiály pro průměrný elektromobil je potřeba zpracovat asi 250t rudnin. Na tento pick up to bude ještě o pár desítek tun více.
I kdyby nabíjel jen z čisté energie, musí najezdit přes sto tisíc kilometrů, než se jeho enviromentální přínos vůbec projeví.
Abys tomu rozuměl, já nemám nic proti elektroautům, já chci jen to, aby byl jejich nákup dobrovolný a jejich použití tam, kde má v jejich aktuálních možnostech, smysl. A to je samohyb pro nákupy a přepravu dětí po městě nebo k babičce.
Pick upy a náklaďáky to dnes fakt nejsou. Nehledě na to, že na ně mají jen lidi, kteří je na jejich primární účel vysoce užitkového vozu stejně nepoužijí.
Jak si na tie čísla prišiel? O koľko rúd menej sa musí vyťažiť na benzínový F-150? A koľko sa musí vyťažiť ropy na životnosť jedného F-150 s priemernou životnosťou a nájazdom?
"Přesto už jsme měli možnost jeden exemplář na českých silnicích prohnat – dostalo ho sem české zastoupení Fordu oklikou od zastoupení britské." - českú gramatiku na 100% neovládam, je to správne, alebo to písal Talian?
Inak skutočne mi nejde do hlavy, čo je na takejto prerastenej oblude ekologického. Vlastná váha 2,8 tony a vzhľadom k tomu nosnosť smiešnych 850 kg, to je na zaplakanie.
Přesně, nové midsize Colorado je v pohodě, to je jako Amarok, Ranger. Reálně kolem 11-12l/100km za pracovní stroj s 2.7l R4 300k. Nevidím problém, mě by se docela líbilo ;-)
V US ne, tam vede benzin a mě by taky nevadil. Naftu jsem měl naposled v autě v roce 2015 a to bylo firemní- V soukromém 2011 a ani se mi po ní nestýská ;-)