Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Mercedes-AMG E 63 bude plug-in hybrid s řadovým šestiválcem. Vypadat může takto

Mercedes-Benz před několika dny představil novou generaci třídy E. A v blízké budoucnosti dojde také na sportovně laděné verze.
Zpět na článek
2. 5. 2023 09:50
Avatar - Machýrek
30. 4. 2023 22:43
A vážit bude 2.300 kg
..tipuju že někde tak to bude :no:
Rozbalit vlákno
0
1. 5. 2023 00:30
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zejména tuto první zprávu nechť si přečtou všichni zdejší elektrofanatici:
https://www.fonetech.cz/…ozna-prevalcuji/?…
... a dále:
https://www.autoforum.cz/…-ho-vynachvalit/
https://www.autoforum.cz/…vozy-zaostavaji/
https://www.autoforum.cz/…doposavad-zdalo/
...a 2 obzvláště šťavnaté nakonec: :-[]
https://www.autoforum.cz/…neomezenou-dobu/
https://www.autoforum.cz/…aostal-o-52-let/
Rozbalit vlákno
46
Avatar - Alexander the Great
1. 5. 2023 06:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - hugino
1. 5. 2023 07:27
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Stále je šanca https://www.autoforum.cz/…ativnich-pohonu/ a hlavne treba na budúci rok vyberať pri volbách do EP normálne/racionálne zmýšlajúcich politikov a nie eko boľševikov. Si bojovník za nás normálnych vodičov ICE :yes: :yes: :yes:
1. 5. 2023 09:20
Podporuji Audi potazmo evropsky
autoprumysl ke 100% prechodu k elektromobilite.

https://chargedevs.com/…-models-by-2033/

Audi to convert factories for EV production, phase out ICE models by 2033
8-s :yes:
Avatar - hugino
1. 5. 2023 09:46
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Prečo máte vy EV fanúšikovia stále plusové body ? A mi ostatný mínusové . Tu niečo nesedí :-)
1. 5. 2023 10:29
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Jsme popularni. :-)

Lide maji radi fakty podlozene nazory.
Viz me odkazy.
1. 5. 2023 12:08
Re: Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Ty nemas ziadne fakty, placas tu kadejake odkazy, ked som sa s tebou normalne bavil odkazal si ma na dva roky stary clanok, tak prestan klamat
1. 5. 2023 12:48
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Buď jsi za tím ty nebo nevnímáš realitu. Napsal jsem několik komentářů a do ani ne 5 minut měli 4 palce dolů. A to včetně dotazu “Nebude mít M5 ten PHEV V8 z XM?”. Buď to dělá bot nebo frustrát co se hodně nudí.

Provozovatel auto.cz by to buď měl řešit nebo tu funkci odebrat, protože rozkliknout si diskusi je aktuálně silně zavádějící a kdo nezná zdejší přezdívky delší dobu tak nedokáže zhodnotit relevanci informace.
2. 5. 2023 07:39
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
To čo sa deje s :no: :yes: je typické pre niektorých diskutujúcich.
Nie sú schopní normálnej diskusie, tak si vylepšujú ego na palčekoch, cez nejakého bota, príp. multinicka. Návrhy čo s tým na redakciu auto.cz smerovali, ale treba sa zrejme zmieriť s tým, že to takto ostane. Čo už.

Keby aspoň tí mínuskari začali od seba a reálne jazdli na EV. :-!
2. 5. 2023 09:25
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
myslim, ze je to cez multinicky. staci sa pozriet ako sa niektory toxicky nick odloguje, potom naskacu negativne palceky a nasledne je opat online :)
Avatar - hugino
1. 5. 2023 13:13
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Tak nech to bzučí. :-) :-) :-) ja si idem zajazdiť s mojim TSI s manuálom
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 00:20
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
máte několik face nicků a dáváte si navzájem palečky, to je realita ty populární :-)
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 10:48
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Já si myslím že je to pro to, že odpůrci EV ostatní lidi prakticky nepřetržitě urážejí, ignorují fakta a celkově dělají diskuzi na auto.cz toxickou a ne věcnou. A proto je normální diskutující alespoň palcem pošlou tam, kam slunce nesvítí.

A nebo má vrchní demagog a šiřitel žluči mistr baričelo pravdu a někdo tu má několik nicků. :D
Ale o tom silně pochybuji...:)
1. 5. 2023 11:29
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
No zrovna Audi potažmo jeho šéf Duesmann nepodporuje 100% přechod k EV, ale je pro paralelní zachování možnosti spalovacích motorů na e-fuel stejně jako Porsche a VW. Konec konců šéf VW Blume byl ten, kdo si prosadil výjimku pro syntetická paliva u EU skrze německou vládu a Duesmann těžko může jít proti proudu (proti vlastnímu šéfovi). Jestli někdo hlásá 100% přechod k EV tak je to třeba šéf Mercedesu Kallenius. Takže sis vybral špatný vzor.
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 12:10
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
A proč si myslíte, že tak moc tlačili zachování syntetických paliv? Podle mě to vůbec nebylo kvůli EU. Já si myslím, ale třeba se pletu, že to potřebovali zajistit, aby jim ještě prošli investice do nových spalovacích motorů, které následně budou prodávat mimo EU, tedy v zemích, kde nastane zákaz prodeje spalovacích aut až v roce 2040 (Čína, USA, atp.) a nebo v zemích Perského zálivu.

Výroba syntetických paliv je velice energeticky náročná. Ano, investice a následné inovace a úspory z rozsahu je zlevní, ale četl jsem analýzy, že nikdy nebudou cenově srovnatelné s fosilními palivy a nebo s EV. Trh v EU bude tedy pravděpodobně naprosto titěrný a proto by takové vlny nedělali..
Ale třeba se pletu. :)
1. 5. 2023 12:34
Re: Podporuji Audi potazmo evropsky
Kvůli čemu to bylo je zcela nepodstatné, podstatné je, že Audi/Porsche/VW výjimku protlačili a že umožní těm, kdo budou mít zájem, ponechat si možnost koupit nové auto s ICE. A je tedy nesmysl, dávat Audi za příklad 100% přechodu k EV (DonVito), protože Audi/Porsche/VW prolobovali v EU možnost zachovat ICE. A ICE stále prodávají a e-fuel vyrábějí. Jak drahé to celé bude a jaká část trhu se rozhodne pro tuto variantu je zcela nepodstatné, podstatné je, že byla zachována možnost volby.
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 09:24
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Máte to popletené. Normální a racionálně uvažující lidé vědí, že spalování fosilních paliv a posílání peněz do nedemokratických a autokratických států je špatně.

Snad je více lidí inteligentních, než hloupých. Držme si palce!
1. 5. 2023 15:00
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
hmmm ... tak to bola od Vas skutocne nie inteligentna poznamka / argument. producentov ropy je na svete vela. medzi ne patri napriklad aj USA, alebo Norsko, cize nie vsetci producenti su z nedemokratickych krajin. dokonca CO2 neutralne paliva aktualne produkuju vyhradne demokraticke krajiny. producentov / spracovatelov vzacnych kovov je ale velmi malo a aktualne viac ako 80 % ovlada Cina. cize Vam vadi posielat peniaze krajinam OPEC za ropu, ale nevadi posielat peniaze nedemokretickej Cine ? spravne ? :) lebo ak by ste svoje tvrdenie mysleli vazne, tak by ste mali "bojovat" za co najvacsi rozmach syntetickych paliv, ktore si dokazu demokraticke krajiny produkovat vo vlastnej rezii a bojovat PROTI spalovaniu fosilnych paliv z ropy a proti vyrobe elektroaut na baterky, kedze vzacne zeminy sa takmer vyhradne spracovavaju v Cine. ale to sa Vam uz asi nehodi :)

Cina je najvacsou hrozbou pre demokraticky svet. Mnohonasobne vacsou ako je cely OPEC, ovela vacsou ako je Rusko. A Vy budete nadsene podporovat zavislost demokratickeho sveta od najvacsej hrozby demokratickeho sveta, len aby ste splnili svoje presvedcenie o jedinej spravnej ceste automobilizbu - BEV. Vyborne.
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 15:39
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Měl jste začít svůj příspěvek tou poslední větou, protože ta přesně platí na Vás.

1. 80% je naprostý blábol a lež.
2. V produkci lithia je Čína na 4. Místě. Naleziště jsou všude na světě, například i v ČR.
3. Kolik USA vyváží ropy za své hranice? A kolik Norsko?
4. Syntetická paliva jsou z principu výroby naprostý energeticky nevyhodny nesmysl a uplatní se maximálně v automobilových závodech.
Aktuálně se při výrobě 1litru syntetických paliv uvolní do ovzduší o dost více co2, než když bychom spalovací benzín.
5. Kdybychom neposlali tolik peněz do Ruska, tak žádná válka není.
6. Kolika válek se za posledních 40 let účastnila Čína a kolika válek se účastnilo Rusko a státy OPECu?
Máte to dosti popletene, ale já chápu že se snažíte vymýšlet jakýkoliv argument, který by zachránil vás pohled na svět (ICE) a zamítl jiný pohled (EV).
Přeji hezký den.;)
1. 5. 2023 17:40
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
1. nedokazete pochopit rozdiel medzi tazbou a spracovanim / produkciou. lebo keby ste toho boli schopny, tak viete, ze "vzacne zeminy" ( o ktorych pisem ja ) sa tazia v roznych castiach sveta, ale priblizne 80% z nich sa spracovava v Cine. dovod je jednoduchy, extremna energeticka narocnost a predovsetkym devastacny dopad na zivotne prostredie. preto napriklad fanbriku, ktoru na spracovanie vzacnych zemin postavili v USA, po kratkej dobe zatvorili.

2. neuvedomil som si, ze na baterie staci lithium :) navyse podstatny je bod c.1 vyssie a dalsia vec je, kto ma jednotlive naleziska vzacnych zemin pod kontrolou. Navyse Latinska amerika a Afrika su pod stale silnejsim vplyvom Ruska a Ciny.

a aby som bol presny obhladom Vami spominaneho lithia, tak 55 % sa ho vytazi v Australii a priblizne 40 % v Cine a krajinach, v ktorych ma Cina velky vplyv ( Chile 26 %. Cina 14 %, Argentina 6 %, Brazilia a Zimbabwe 1,5 + 1,2 % )

3. co to s tym ma spolocne ? Vy pisete, ze kazdy, kto jazdi na ICE podporuje nedemokraticke rezimy, co je absolutna blbost.

4. nic o tom neviete a presne toto iste sa hovorilo o BEV pred povedzme 10 rokmi - mizerna efektivita, smiesny dojazd, vysoka cena.

5. suhlas

6. to je tak neuveritelne debilny komentar, ze nan nie je mozne slusne ragovat. Len hlupaci ziju z minulosti a nechapu buducnost. Na jednej strane ospevujete BEV a na druhej nechapete imperialne snahy a aktivitu Ciny voci susedom a demokratickemu systemu vo vseobecnosti.

To je presne to :) Vy si myslite, ze Vas nazor tu niekoho o niecom presvedci, alebo nieco zmeni. Nie, nepresvedci a ani nic nezmeni. Ja si to na rozdiel od Vas uvedomujem a preto nemam ani najmensiu potrebu niekoho na tomto mieste presviedcat o "svojej pravde" :) Lento to Vy nechapete. Nemam vobec nic proti BEV, akurat neznasam zaslepenych hlupych fanatikov na jednej ako aj na druhej strane spektra. S BEV mam nepochybne omnoho bohatsie skusenosti ako Vy.
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 18:58
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
1. Dokážu to pochopit, představte si to. Prosím, nepište čísla, když moc dobře víte, že jsou vycucana z prstu. Přidána hodnota roste od těžby, přes zpracování, až po finální výrobek. To víte, vím. Zkuste si přečíst toto:
https://electrek.co/2016/11/01/breakdown-raw-materials-tesla-batteries-possible-bottleneck/
2. Lithium je z pohledu výroby baterií kritické. Ostatní prvky jsou vesměs dostupné napříč světem, proto se tolik mluví o lithiu.
3. Také aktuálně spaluji Fosilní paliva v dopravě a nepodporuji tyto režimy. Pletete si příčinu s následkem.
4. Ano, i ne. V EV jde o to, že energii X se snažíte dostat do baterie XY a mít co nejmenší ztrátu. U syntetických paliv se snažíte z velkého množství energie látkovou přeměnou získat o dost menší množství paliva. Chápe ten rozdíl? Jedině co mě napadá je používat přebytky OZE k produkci syntetických paliv a vodíku. To dává smysl. Jinak ne.
5. Souhlas (srdíčko)
6. Souhlasím, že jste úplně mimo. Pokud byste věděl cokoliv o mezinárodní politice, tak byste věděl, že jsou státy které aktivně bojují a napadají a pak jsou ty druhé. Čína je v té druhé.
A citát jste řekl skoro správně, ale úplně obráceně. Jen hlupáci se nepoučí z historie.

A na konci se také pletete. ;)
Vy ve skutečnosti jste zaslepeny a hloupý fanatik a to už jen pro to, že mě nazýváte zaslepenym a hloupým fanatikem.

Já to o vás neříkám, já jen říkám, že nemáte dostatek informací a že se pletete.

Vidíte ten rozdíl? Chápete rozdíl mezi zastánci EV a odpůrci EV?

Psal jsem o Vás, že jste zaslepeny hlupák?
Popřemýšlejte o tom a pak napište znovu.
Děkuji
EV je budoucnost. Říkám to já a asi multimilion inženýrů a vědců na světě.
Ale třeba se pletu. ;))
Avatar - posledni_skaut
2. 5. 2023 08:58
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Dal jste sem 7 výblitků za 10 minut s žádným kontextem, což s ohledem na Vaše předešlé lživé příspěvky s čísly znamená, že vyzkouším co dělá tlačítko přidat do hate listu. Jsem tu nový a ještě jsem to nezkoušel, ale pevně věřím, že už se mi nebudou zobrazovat Vaše komentáře. Což bude hodně moc fajn!

Ještě jednou Vás prosím, ať si najdete jiný koníček a neotravujete lidi na auto.cz. Stejně Vás inteligentní lidé neberou vážně a tak to klidně zabalte.
Děkuji

Ať se daří.:)
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 22:58
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Táhni Hammuno :-)

At žijí spalovací motory!!!!

PS: víme že tu máte 8 fake nicků, prostřednictvím kterých dáváte :no:
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 23:03
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
V ČEPS zveřenují výblitky, dneska jedeš bomby utopisto


Když provozovatel přenosové soustavy ČEPS přišel na začátku března s výhledem elektroenergetického sektoru, velký poprask to na veřejnosti nevyvolalo. V politických kuloárech je ale situace přesně opačná. Není to totiž vůbec pěkné čtení.

Mezi lidmi, kteří se o situaci v energetice dlouhodobě zajímají, výhled ČEPS zas takové překvapení nevyvolává. Ukazuje se ale, že mezi politickými proklamacemi a skutečným stavem věcí zeje obrovská propast.

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Blbý co
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 23:11
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zejména z Progresivního a Dekarbonizačního scénáře MAF CZ 2022 vyplývá, že Česká republika bude od roku 2030 rizikově importní a bude závislá na dovozu elektřiny z možných přebytkových zemí jako jsou Německo a Francie.

Po roce 2030 pak MAF CZ 2022 indikuje další zhoršení situace, které by mohlo vést k vážným problémům s přiměřeností soustavy. Podle Dekarbonizačního scénáře dosahují hodnoty LOLE v roce 2030 již 105 hodin a objem nedodané energie představuje 83,5 GWh. Další zhoršení situace je pak indikováno v roce 2040, kdy podle tohoto scénáře dosahují hodnoty LOLE 1 085 hodin.

MAF CZ 2022 ukazuje, že pro udržení bezpečnosti a spolehlivosti dodávek elektřiny se Česká republika v dlouhodobém horizontu neobejde bez výstavby dalších nových jaderných zdrojů a zároveň zavedení kapacitního mechanismu pro podporu flexibilních zdrojů, kdy provozovatelé dostávají od státu platby za dostupnost, případně i za výkon poskytnutý pro zajištění stability elektrizační soustavy. Z provedených výpočtů a analýz rovněž vyplývá důležitost udržet si míru soběstačnosti při pokrytí národní spotřeby elektřiny. Vzhledem k nejistotám ve vývoji a zavádění budoucích technologií a zachování dnešních přebytků výroby elektrické energie v jednotlivých zemích existuje riziko, že dovoz elektrické energie přesáhne 10 % spotřeby elektřiny v ČR (jde o pravidlo uvedené v Aktualizované státní energetické koncepci neboli ASEK).

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Alexander the Great
2. 5. 2023 23:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - posledni_skaut
3. 5. 2023 00:07
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Jsem jako diskutující na auto.cz snad 14 dní, ale přesto Vám dám nevyžádanou radu.

Pokud chcete být spokojenější co se týče diskuze na auto.cz a nechcete se denně rozčilovat, tak si blokněte mistra baričela. Já to včera udělal a je to super!

Je to fajn, fajn, fajn, je to fajn fajnový...:)
Avatar - Barrichello
3. 5. 2023 10:52
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Hele, Hammuna ujíždí na Arnoštkovi :-) :-) :-)
2. 5. 2023 08:37
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
s fanatikom ako ste Vy nema zmysel komunikovat. cize toto je moja posledna reakcia kym pojdete na black list.

Vasa veta ... citujem : "2. Lithium je z pohledu výroby baterií kritické. Ostatní prvky jsou vesměs dostupné napříč světem, proto se tolik mluví o lithiu." presne ukazuje, ako nedokazte pochopit realitu o skutocnej potrebe objemov vzacnych kovom pri prechode na elektromobilitu. nechapete, ze bez ostatnych prvkov, ktore sa z 80 % spracovavaju opat v Cine, nedokazte vyrobit BEV. je uplne jedno, ze je ich potrebne mensie mnozstvo, proste prechod na elektromobilitu a ekonomiku nespalujucu fosilne paliva, nie je bez nich mozny. vzacne zeminy sa z 80 % spracovavaju v Cine prave preto, lebo ta na ekologiu kasle, v USA, alebo v EU fabriku na spacovanie vzacnych kovov nepostavia.

a k tomu Vasmu lithiu ... aktualne je priblizne 45 % tazby lithia pod priamou, alebo nepriamou kontrolou Ciny. keby ste sa aspon trochu orientovali v geopolitke, tak by ste vedeli, ze v Chile vyhral ultralaviciar, ktory ma blizko k Cine. Zimbabwe, Brazilia a Argentina si od Ciny zobrali velke pozicky, ktore nikdy nedokazu splatit, a tym sa stali jej vazalmi.

A este k linku, ktory ste postli ... omg vazne ? davate sem clanok stary 6 rokov ?! ale zrejme ste ho ani necitali :) citujem : "But it would be a mistake to focus only on lithium. There are several other raw materials in batteries and they each can create bottlenecks if not properly addressed. We will look at an example with a Tesla Model S battery pack through an infographic embedded below."

viete vobec po anglicky ?

a mimochodom, daleko najvacsi producent kobaltu je Demokraticka republika Congo ... tazi sa tam skoro 80 % celosvetovej produkcie kobaltu. Viete vobec, ktora krajina cez skorumpovanych politikov ovlada tazbu kobaltu v Congu ? Je to Rusko.
2. 5. 2023 09:05
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
přečti si něco o sodíkových bateriích...
2. 5. 2023 09:22
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
co tym chces povedat ? zatial maju sodikove baterie nizsiu energeticku hustotu a su drahsie. ocakavas vyvoj a zlepsenie ich parametrov ? super. to iste sa da ocakavat napriklad aj od synteticky paliv, alebo od vodikoveho pohonu.
2. 5. 2023 09:25
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
ne, už teď jsou levnější. nižší hustota zůstane. ale nebudou hořet a masivněji se rozšíří a předpokládám, že lion zůstanou buď do mobilů a notebooků a dražších modelů aut. osobně bych jim dal přednost už teď, parkovat v garáži něco, co může hořet tři dny mě moc neláká.
ps no a samozřejmě, sníží se závislost na drahých kovech.
2. 5. 2023 09:37
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
je to vsetko otazka vyvoja. ja si uvedomujem, ze netusim, co bude o 5, ci 10 rokov. ziadnu z ciest nevylucujem a nebudem sa s nikym hadat, ze mam jediny spravny nazor. faktom ale je, ze dnes ked niekto poukaze na nedokonalosti jednotlivych rieseni, tak sa spusti toxicky hejt. je uplne jedno, z ktoreho tabora su. toxicita a neznasanlivost na webe brutalne vzrastla. je to grc.

pokial ide o sodikove baterie, kym zostane energeticka hustota nizka, nemyslim si, ze sa budu pouzivat v mainstream BEV. uz dnesne BEV su prilis tazke a prave to je jednou z ich najvacsich nevyhod. ( ano viem, ze uz nejake auto so sodikovymi bateriami predstavene bolo, ale nikde som nezachytil parametre )

info z tohto roka, ktore som zachytil ohladom sodikovych baterii boli, ze cena je stale vyssia ako pri lithiovych, ale nehadam sa.
2. 5. 2023 09:42
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
pěkně shrnuto
https://www.idnes.cz/…29_automoto_dohr

Za jejich nesporné nevýhody je považována nízká energetická hustota (udáván bývá rozptyl od 75 – 165 Wh/kg) a provozně nedostatečný počet cyklů nabíjení a vybíjení, uváděný v řádu vyšších stovek či nižších tisíců.

Na druhé straně to dorovnávají tím, že mají vynikající životnost a vysokou bezpečnost. Případně tím, že umožňují rychlé nabíjení. A samozřejmě je podstatné to, že neobsahují žádné lithium.

Výrobní náklady na kilowatthodinu výkonu se u nich podle odhadů z roku 2020 pohybují mezi 850 – 1700 korunami, což je činí o polovinu levnější než Li-Ion. I ony mají problémy s extrémními teplotami, ale až za limity -20 °C a +60 °C. A zdá se, že s většinou proklamovaných neduhů SIB se Květinová víla/ Sehol E10X dokázala vyrovnat.

Podle všech informací je poháněna 25 kWh baterií – s hustotou energie 140 Wh/kg – což jí umožňuje dojezd až 252 kilometrů na jedno nabití. A podporuje rychlé nabíjení.
Avatar - posledni_skaut
2. 5. 2023 14:32
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nezapomeňte, že se jedná o první produkční sodium based baterie na trhu. Mrkněte se, jaký obrovský posun dosáhly li-ion baterie za posledních 10 let v oblasti ceny za jednotku a hlavně v energetické hustote.

Pokud se nebude dařit zlepšit densita, tak i tak budou mít obrovský dopad ve stacionárních úložištích jak v domácnostech, tak v utilitach na vyrovnávání OZE.

Budoucnost vypadá slibně..;)
2. 5. 2023 16:39
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
nepochybně. první město s bateriovým úložištěm se sodíkovými bateriemi už v Čině je. během pár let to bude komerčně daleko rozšířenější a když se k tomu přidají ty levnější solární panely, vypadá to jako smysl dávající kombo pro domácí použití. teď bych se doma mít lion úložiště v kombinaci s hořlavou fotovoltaikou trochu bál.
Avatar - posledni_skaut
2. 5. 2023 14:38
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Dá, I nedá.

Technologický vývoj je přímo úměrný objemem vynaložených investic a počtem lidi/firem, které na dané problematice pracují.

Krásným příkladem je přistání lidí na měsíci.

Syntetická paliva i vodikovy pohon jsou zcela mimo hlavní proud a tak lze očekávat, že vývoj v těchto oblastech půjde řádově pomaleji.
Avatar - posledni_skaut
2. 5. 2023 09:49
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Všiml jste si, že já píši vždy bodově a věcně, ale když Vám začne téct do bot co se týče argumentů, tak začněte urážet, mlít páté přes deváté a ještě mě obviňovat na základě ničeho, že jsem někdo jiný.

1. Už poněkolikáté píši, že jsem si nick na auto.cz založil nedávno, protože jsem se nemohl koukat na ty nesmysly a lži co sem o EV píše většina diskutujících.
2. Fanatiky, ekofašity, eudezoláty a podobné používáte zejména vy, odpůrci EV a předpokládám, že proto máte tolik mínusových bodů u svých příspěvků. Psal jsem Vám, ať se nad tím zamyslíte a vy uděláte přesný opak.
3. Prosil jsem Vás, ať mi dáte zdroj k těm 80% procentům. Stále na to čekám, ale dopředu vím, že se toho nedočkám, protože je to nesmysl. Zkuste si dát do google "eu to build rafineries for ev". Budete jistě překvapen.:)
4. Ano, kobalt je opravdu problematický, protože naprostá většina se těží v Kongu. Nicméně Vám očividně uniklo, že od kobaltu se v bateriích upouští a např. tesla už loni v dubnu měla polovinu baterií bez kobaltu.
5. Kdybyste někdy pracoval v korporaci, tak byste věděl, že jsou tam velká oddělení zabývající se supply chain management. Po obrovském průšvihu s čipy před koronou tato oddělení pracují ještě více a tvrdě tlačí na bezpečnost a snaží se dodávky diverzifikovat a hledat jiná řešení. Proto vznikají nové továrny na rafinaci nejen v USA a proto firmy rozjíždí nová těžební naleziště, aby se snížila závislost nejen na Číně.
6. Nevšimnul jsem si, že je ten článek 6 let starý. Anglicky umím, pracuji jako IT Security Architekt/Auditor v mezinárodní korporaci a většina mé práce je v angličtině.

Prosím znovu o zdroj k těm 80%. Děkuji.

Každopádně celkově je Vašeho příspěvku opět cítit velká frustrace a absolutně zcestné nepochopení, že přechod na EV je postupný proces a že se toho bude muset hodně změnit, ať už od dodavatelských řetězců, rafinací, výrobních procesů, změnách v bateriích samotných aby méně využívali vzácné kovy atd. A zejména vymanění se v závislosti na Číně. Představte si, že automobilky a státy řídí z větší části inteligentní lidé a na Vaše připomínky si někdo vzpomněl..:)
Dobře to dopadne, nebojte se.:)
2. 5. 2023 07:41
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
S Hamunom to nikam nevedie, má zasa svoju sezónu a nový nick :-!
Tomu nejde o autá, ani nejazdí na EV, zbytočne argumentovať.
2. 5. 2023 08:41
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
ano vsimol som si, ze sa jedna o dalsi fake profil :) najprv som si to neuvedomil, ale ked som si precital jeho reakciu, tak to bolo jasne. je to opat len "vrieskanie" a urazanie ostatnych. nikdy nedoda ziadne relevantne fakty.

su tu aj fosilni exoti, ktori hejtuju fanusikov BEV, ale len niektori BEV fanatici su natolko uleteni, aby si zakladali fake profili a lajkovali si svoje prispevky navzajom :) to je uz ako uchylne ?
2. 5. 2023 10:00
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
no na Hamunu bych to určitě netipoval. To by byla polovina příspěvku linky...
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 00:22
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
https://www.tydenikhrot.cz/…oret-pod-zadnici
:-) :-) :-)
2. 5. 2023 08:13
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Další nick Hamuno? Btw a tím, že nakupuješ zpracované materiály pro výrobu baterií v Číně podporuješ co? Demokracii? To se probuď ;-)
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 23:00
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Je to hammuna, jen se snaží psát slušně, aby nemohl byt zablokován za nadávky, výhružky fyzickyým napdením diskutérů a politické žvásty, které to jel po starými nicky.

Ale jinak je to on.
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 09:20
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Autoforum může číst jen opravdu omezený jedinec, který nemá dostatek inteligence a schopnosti kritického myšlení, aby si uvědomil, jaké nesmysly tam píšou.
Autoforum je největší žumpa, kterou jsem na českém internetu kdy potkal.:(
1. 5. 2023 00:51
Mínus zákazník
Bravo, Mercedes si může odškrtnout jednoho zákazníka. E63 se za mě kupuje na jiné věci než jezdit 60km po městě s průměrnýma kilowatama a za městem si párkrát zkusit hybridní akceleraci 😭🤦‍♂️👎
Rozbalit vlákno
48
1. 5. 2023 08:02
Re: Mínus zákazník
Presne tak. Mam W213 E63 kombi a uz ta jeho vaha (v ORV mam 2065 kg) je na hrane. Nevim,proc bych si mel koupit kombik se setivalcem misto osmivalce,ktery bude o 300-350 kg tezsi a pojede hur jak v rovine,tak na okresce. Plus absence zvuku. Moznosti zustavaji RS6 (byt ty dotykace vsude jsou zlo) a Panamera (byt tam proste zaplatis 50-70 tis. Euro "Porsche premii" za V8).
Avatar - KANKUNEN
1. 5. 2023 08:30
Re: Mínus zákazník
A ještě běháš s prodlužkou nespíš doma, tak jak se to nakonec dává do nákladů? Přitom normální hybrid je fajň, brzdění neproměníš v teplo, tu elektriku máš fakt zadarmo
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 09:37
Re: Mínus zákazník
Pro mě byl vždy MB E63 vysněné auto a konec V8 mě mrzí, i když bych si ho aktuálně nekoupil, ani kdybych na něj měl, protože bych si za ty peníze raději koupil nějaké nabušené EV (Taycan, Lucid, Plaid, Rivian??).

Nicméně pokud z V4 v C63 dokáží dostat tuším 450 koní, tak z V6 by mohli dostat minimálně 550 koní stálého výkonu. O Váhu bych se tolik nebál, v C63 celé EV ústrojí včetně baterie váží 89kg. Zvuk V6 lze určitě udělat hezký a stejnak bude mít omezovač... Výhodou, jak píše pan Kankunen je, že brždění neznamená jen opotřebovávání brzdových destiček, ale výrobu el energie a šetření těch destiček a to je myslím fajn.

Audi přestane prodávat RS6 zanedlouho, stejně jako všechno ostatní ICE.
1. 5. 2023 10:00
Re: Mínus zákazník
.... pokud z V4 v C63.....hmm, pán je znalec.....
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 10:05
Re: Mínus zákazník
Jako že tam mělo být R4? Nenapadlo Vás, že jsem myslel písmenem V počet válců?
1. 5. 2023 11:03
Re: Mínus zákazník
no, motory V4 používá třeba Ducati do motorek. A né, počet válců jsi nemyslel. Klidně to přiznej ;-)
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 12:04
Re: Mínus zákazník
Myslel.:) Ale tuším, že Vy jste jeden z těch lidí, kteří přesně vědí co si ostatní myslí a nemám šanci Vás přesvědčit o opaku.
Zkusím s tím nějak žít. :D
1. 5. 2023 12:20
Re: Mínus zákazník
Já se nezlobím.

"Nejsem velký specialista na motory" :yes:
P.S. klidně mi tykej. Na internetu je úplně jedno, že je ti třináct a mně skoro padesát:)
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 00:23
Re: Mínus zákazník
Dyt je to Hammuna co se snaží psát slušně aby neodtal BAN, vy jste ho neprokoukli? :-) :-) :-) :-)
2. 5. 2023 05:39
Re: Mínus zákazník
Hamuna by nenapsala V4 jako čtyřválec
2. 5. 2023 08:15
Re: Mínus zákazník
Ten píše ještě větší kraviny, pod novým nickem se ještě krotí ;-)
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 23:01
Re: Mínus zákazník
Ten si plete karburátor a katalyzátor :-) Ten člověk vůbec autům a jejich technice nerozumí. AA - Atomobilo A*alfabet :-)
Avatar - Machýrek
1. 5. 2023 12:32
Re: Mínus zákazník
54 válců, co na tom nechápeš?
Avatar - speedfred
2. 5. 2023 09:54
Re: Mínus zákazník
🤣🤣🤣🤣
1. 5. 2023 10:24
Re: Mínus zákazník
rs6 dostane phev v pristi generaci taky, stejne jako m5…
1. 5. 2023 10:56
Re: Mínus zákazník
Nebude mít M5 ten PHEV V8 z XM?
1. 5. 2023 13:33
Re: Mínus zákazník
hadam, ze ano. Predpokladam ze pokud jim to funguje nacpou to kam pujde aby se to zaplatilo
1. 5. 2023 11:04
Re: Mínus zákazník
Problém je, že křivka průběhu výkonu V8 - v praxi ta reakce po sešlápnutí plynu - je ve většině případu takřka dokonalá a jediná nevýhoda je spotřeba benzínu. Výkonově to tak nějak má vlastně nejblíž k EV, ale s tím rozdílem že výkon nijak neuvadá a nejsi závislý na baterce a to myslím i ve smyslu přehřátí apod. Takže s dnešním V8 jsi schopný brutální akcelerace a zároveň cestování napříč evropou bez zbytečného zastavování nebo plánování. To druhé právě EV neumí. A PHEV s menšími motory více zapojují elektromotor aby tyhle nedostatky menšího motoru suplovali.

Tím se dostáváme k tomu, že PHEV na dálnici utaháš. Čím výkonnější výchozí spalovák, tím hůře, ale logicky utaháš a baterka jde do deficitu. Vyrazíš s plnou, ale pokud pojedeš Německo 200+ tak ji postupně vybiješ. Nebo se nemusí vybít, ale právě se nějak přehřeje systém elektromotor/baterka. V tom je ten krok zpátky. Jako alternativa pro někoho to může stačit, ale plnohodnotné E63 si kupuješ jako vrchol s kterým se nemusíš omezovat.
1. 5. 2023 13:30
Re: Mínus zákazník
dobry phev neutahas. Sup iv umel nouzi, 45e jsem do nouze nedostal a to ani v extremu. Neverim, ze u neceho jako je 700+hp auta budes potrebovat celej vyhon dyl jak tu 1/3 casu (v 2/3 se to zas dokaze dobit). To je fakt nerealny. U aut se slabym spalovakem ok, ale uz u te 45e se to fakt nedeje. A u v8 phev …
Fakt teda je, ze ja si nechavam na dlouhy cesty baterku na polovine a pak taky nejak mam pocit, ze ta kombinace 45e umi slozit vykon podle chuti jak s podporou elektro tak bez ni. Prijde mi, ze vykon spalovaku v tp je jedna vec, ale realita umi bejt jina
2. 5. 2023 10:33
Re: Mínus zákazník
Je pravda, že čím vyšší celkový výkon, tím % méně využíváš jeho potenciál a hodně záleží na poměru výkonu spalováku s elektrem. U 545e je super, že abys jel rychle tak ti stačí samotná 40i i s tou zátěží, takže třeba na dálnici věřím, že se dokáže i dobít. Ty slabší PHEV právě nedokážou udržet stav nabití baterky když tomu začneš nakládat (30e, 250e, iV) nebo přestanou dávat výkon.

Jako alternativa to pro spoustu lidí bude dostačovat. Ale kdo si to koupí aby tomu nakládal na dálnici, tak mi to přijde jako strašná opičárna a nevěřím, že při primárním dálničním použití bude celkový ekologický mix vycházet lépe.
2. 5. 2023 12:26
Re: Mínus zákazník
Tak tomu věř. I na dálnici brzdíš a ta energie se ti ukládá místo toho, aby šel do pr...
2. 5. 2023 22:14
Re: Mínus zákazník
Jako majitel PHEV od Mercedesu to vím moc dobře, např. na sjezdu z Brennerského průsmyku jsem posledně zrekuperoval asi 5 km elektrického dojezdu :D Ale následně mi na 300 km přes Německo zmizela víc než půlka baterky i přes režim “udržení hodnoty baterie”. Napsal jsem to nepřesně. Ano spotřeba je o něco lepší i v těchto režimech, ale když si kupuju auto co má výkonově zvládat rychlou dálnici, tak tam ten hybrid jaksi nemá z čeho brát, protože brždění nestačí. Pomůže, ale nezajistí (logicky) 100% stejné podání maximálního výkonu. Např. BMW 330e to řeší dobíjením spalovákem když nejede na max, pak podává většinou vysoký udávaný výkon + boost, ale taky jeho spotřeba pak z toho co jsem zkoušel není nijak zázračná.
Avatar - Alexander the Great
2. 5. 2023 23:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 5. 2023 08:05
Re: Mínus zákazník
Jo, zrovna po cestě tímto směrem je půlka trasy s ekologickou stovkou, tak fakt potřebuješ mít ultravýkonný auto bez kila navíc:)
3. 5. 2023 07:55
Re: Mínus zákazník
Nevím, jestli to má Mercedes taky, v BMW jsou přístroje zobrazující točivý moment a aktuální výkon, doporučuju se na to podívat. Varianta číslo jedna, jezdíš jak satan 330 celým Německem bez zastávky, varianta číslo dvě, myslíš si, že jezdíš jako satan:) Nechápu, co se na tvojí královské disciplíně, tj. rychle rovně po dálnici, změním tím, že pojedeš se sto kg baterek navíc:) řekl bych, že skoro nic. Kdyby tě zajímala sportovní jízda, tak o dvoutunové auto ani nezavadíš, a je tam úplně jedno, jestli bude vážit 2000 nebo 2100. Přirovnáváš osmiválec k elektromotoru /stačí se podívat na výkonové křivky, jak jsou si strašně podobné/, domáháš se výjimky pro auta s nejhoršími emisemi /proč by se měly ty nejdražší auta nějak omezovat/ a blábolíš o "postupném přechodu":)
zpochybňovat přeplňování nebo hybridní ústrojí v autě a jeho vliv na spotřebu a následně emise může jenom technický analfabet, kdyby to nefungovalo, tak by to tam nedávali...
3. 5. 2023 08:10
Re: Mínus zákazník
Mercedes to nema dobre udelany na dalnice. Stejna cesta gle 350e 1000km plus je oproti x5 45e minimalne 1,5l navic. Pak 45e na dalnici i kdyz nezafixujes baterii elektrinu nezere a postupne sbira kilometry brzdenim. Jasne, pokud pojedes ustalene po rovine nebude se dit nic, ale nepotrebuje to elektriku krom kratkyho boostu. A pokud tomu stojis na krku tak, abys ho potreboval, zase brzdis a to malo co sezeres nasbiras. Moje zkusenost je jasna a i bez baterie to neumi na dlouhy ceste (dalnice prumer dle tp vcetne obcasnych pomalych jizd 130kmh+, tzn trmpomat 165), ukazat vic jak 10-11l coz je zasadne min nez u 40i a stejne nebo trosku min nez u nafty.
1. 5. 2023 17:34
Re: Mínus zákazník
"The downside to all this technology? It comes with a hefty weight penalty. The new C63 weighs more than 2.1 tonnes – more than 400kg heavier than the model it replaces".

Takze o hmotnost bych se ja bal. Jestli C63 Amg ma 2160kg,u E63 to bude dzihad.
3. 5. 2023 08:14
Re: Mínus zákazník
545e vazi 2tuny s perfektnim rozlozenim hmotnosti. M8 vazila 2,1 a jezdila velmi dobre…
Hmotnost u velkyho sedanu je cislo v tp a je uplne jedno, jestli to ma 1900 nebo 2000kg..
1. 5. 2023 17:42
Re: Mínus zákazník
Taycan je fajn,ale Sport Turismo ma pro aktivne zijoci rodinu spoustu nevyhod: maly kufr, s rakvi na stresne resis v zime dojezd, na nemecke dalnici ve 2 v noci hlidas spotrebu atd. Da se s tim zit? Ano. Chces s tim zit za 130-150 tis. Eur,mas-li moznost se tomu vyhnout? Ne. A o tom je E63 kombi.
Avatar - Barrichello
2. 5. 2023 00:25
Re: Mínus zákazník
My víme Hammuno že obdivuješ Lucid, to už si nemá tu psal jako nematerasu ani balkon, sem zaseklej zelenej utopistikej gramofon :-) :-) :-) :-)
2. 5. 2023 07:44
Re: Mínus zákazník
V4 ty vole :-[] :-[] :-[] a pismenom V sa snazil udat POCET valcov :-[] :-[] :-[]
1. 5. 2023 10:55
Re: Mínus zákazník
Bohužel se to neřeší nijak. Oficiální řešení je oddělený elektroměr napsaný na firmu. V případě zaměstnance přinést do firmy rozpis z domácí zásuvky a chtít to zaplatit? Nevím zda to účetně vůbec nějak jde aby to bylo uznatelné. Proto já doma nedobíjel ani jednou, jednak PRE má na AC dobíječkách (pro PHEV stačí) aktuálně nižší cenu než doma…a k tomu samozřejmě domácí nabíjení je s DPH a neplatí ho firma. Tohle je jedna z věcí, která se taky musí vyřešit. V době kdy finančák řeší % poměr soukromých jízd na straně jedné a na straně druhé zaměstnanec, který do firemního auta nechce (finančně logicky ani nemůže) dát ani korunu je tohle další super situace. Done a ostatní co tvrdíte, že to je v pohodě? Jak tohle řešíte?
1. 5. 2023 13:37
Re: Mínus zákazník
pokud vim jde osadit podruznej elektromer na auto, coz je vec za par tisicovek. Ja na to kaslu a nabijim to za soukromy vcetne dph. Mam pausal na akumulacky a vyslo to stejne jako firemni bez dph. Kazdopadne u me docasu, blizi se fve a hlavne voda..
1. 5. 2023 09:25
Re: Mínus zákazník
Vzdycky kdyz ctu takove komenty, tak je mi do place. :'-(
Avatar - speedfred
1. 5. 2023 10:46
Re: Mínus zákazník
Prečo ? Niekto chce ešte klasický motor a má to rád bez ohľadu na to že EV je rýchlejšie a príjemnejšie.
Tiež som si kúpil na okruh pomalší manuál namiesto automatu pretože tu ide trošku aj to tú radosť “miešať guľáš za jazdy”.
1. 5. 2023 10:47
Re: Mínus zákazník
Jo mně je do pláče ze všech těchto idealizovaných nápadů, které v praxi nefungují. Že je budoucnost zřejmě v elektrifikaci rozumím. Ale dnešek není budoucnost a já nechápu proč se to musí rvát do všeho i tam kde to nemá smysl? Já jezdim hodně dálky a neplánovaně a psali jsme si tu opakovaně, že pro mě zatím EV nefungují a PHEV je na to trápení, které nepřináší žádný užitek. Dokud nejsou dobíječky na každém rohu s časem dobití na 80% do 15 minut, tak je to jednoduše pro lidi co hodně jezdí krok zpět. Mimochodem jedno z mých současných aut je PHEV Mercedes.

A Done, můžeš napsat co je ti konkrétně k pláči a porovnat tvoje zkušenosti s osmiválci, ideálně v E63.
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 12:01
Re: Mínus zákazník
Palec nahoru za smysluplný názor "odpůrce" EV a navíc bez urážek. :)

Souhlasím s Vámi, že pokud jezdíte hodně dálky a ještě neplánovaně, tak pro Vás jako primární auto EV není. Mohlo by být, ale asi by jste musel dělat hodně ústupků, nicméně 800V architektura KIA a Hyundai nabije auto na 80% za 18 minut, ale to je jedno. A právě pro to, je naplánován konec prodeje spalovacích aut až na rok 2035. Když se podíváte na křivku kapacity a rychlosti nabíjení EV za posledních 5 let a přidáte k tomu fakt, že nyní se do EV investuje celosvětově neskutečné množství peněz na výzkum a vývoj, tak je Vám doufám jasné, že dnešní nedostatky EV budou v roce 2035 dávno pryč.

Vozit těžkou baterii v autě, když většinu cest máte po dálnici opravdu smysl nedává. Ale většina lidí jezdí zejména ve městech a tam to smysl dává. Výběr vhodného auta stále máte, ale bohužel už to nebude nový E63 AMG. :(

Já moc zkušeností s osmiválci nemám, ale jeden čas jsme si pravidelně půjčovali ještě staré atmosférické AMG V8 6,2L a to bylo něco neskutečného! Nejsem velký specialista na motory, ale něco mi říká, že rčení o atmosférických motorech bude pravdivé..:)
1. 5. 2023 12:43
Re: Mínus zákazník
S tím co píšete já souhlasím a ten pokrok vidím a dříve nebo později se to na to co já potřebuju zřejmě dostane. Jen si myslím, že nabídka směřující na komplet elektrifikované pohony od 2024 měla přijít až s další generací aut o pár let později. E63 je příkladem jak je to urychlené a zbytečně se zařezávají funkční řešení na úkor stále spíše kompromisů.
1. 5. 2023 12:52
Re: Mínus zákazník
anebo vůbec.
:-) :-) :-)
Avatar - posledni_skaut
1. 5. 2023 13:24
Re: Mínus zákazník
Souhlas. Pokud si kupujete sportovní auto, navíc to "nejlepší"/z nejvyšší kategorie, tak nechcete žádné kompromisy. Hybridní pohon a malá baterka určitě dávají smysl u aut typu AMG ONE, kde díky okamžitému výkonu elektromotoru ukrojí pár sekund na kolo. Ale i tam ta baterka vydrží dodávat maximální výkon jen malý počet kol. Pokud bych si mohl dovolit E63, tak určitě s osmiválcem a pravděpodobně i bez jakékoliv baterky, i když 89Kg vážící hybridní ústrojí u C63 není tolik..
1. 5. 2023 18:36
Re: Mínus zákazník
To byla čistá ironie. Protože takové řeči to je jako "no já samozřejmě rozumím tomu, že je velké sucho a tudíž zákaz napouštění bazénů dává smysl, ale nás s těmi nad padesát metrů délky by se to týkat nemělo" :-) :-) :-)
2. 5. 2023 10:36
Re: Mínus zákazník
To není vůbec správné přirovnání, máme přechodnou fázi do 2035. Když budeš nakládat tomu hybridu, tak vážně o tolik ušetříš přírodu vzhledem k té PHEV aparatuře? Jako alternativa to pro někoho bude fungovat, ale zaříznout tak skvělý pohon a nahradit ho něčím co je navrženo, že bude v 90% případech fungovat (+ budeš muset k tankování dobíjet abys dostal plný potenciál) aby se v reálném mixu “ušetřila příroda” o 10% pro poměrně okrajový model, to vážně stojí za to? A právě v kontextu toho, že když vidíme pokrok, tak od 2030 už vážně většině majitelů E63 může fungovat full elektro…
2. 5. 2023 11:21
Re: Mínus zákazník
A proč by z toho neměly být naopak vyjmuty nejúspornější základní motorizace? Dává to daleko větší smysl.
2. 5. 2023 22:08
Re: Mínus zákazník
Pro obyčejný přesun z bodu A do bodu B funguje hybrid lépe než v autě, kterému chceš nakládat na autobahnu. Ten šestivál když se dostaneš na limit “hybridu”, tj. vybiješ baterku a nebude mu stačit rekuperace, bude dobíjet spalovákem, takže bude v některých okamžicích ve vyšší zátěži než kdyby to hybrid nebyl. Jasně, že při celkové jízdě to něco ušetří. Ale všechno tohle aby se na 5 let u top - ale početně okrajové - motorizace ušetřilo v praxi pár procent lokálních emisí, mně to nepřijde jako uspokojivé řešení. BMW tohle zdá se že chápe a elektrifikuje i osmiválce.
3. 5. 2023 08:03
Re: Mínus zákazník
ty to fakt nechápeš, ty to nehraješ:) já mám padesátimetrový bazén a protože nás není mnoho, tak bychom měli mít výjimku proti všem normálním lidem, kterým stačí pětimetrové:)
3. 5. 2023 14:41
Re: Mínus zákazník
Ten plac byla samozrejme ironie.

Je mne uprimne uplne ukradeny, jestli budes jezdit R6 nebo V8.
:D
2. 5. 2023 07:43
Re: Mínus zákazník
Pekné zhrnuté. :yes:
PHEV niekomu dávajú zmysel, ale vďaka medzerám v smerniciach sa z toho stali šidítka emisií pre modely typu XM, E63, budúce M5 apod.
Zrejme výrobcovia nemajú veľa možností a snažia sa z toho zbastliť aspoň čo sa dá.
2. 5. 2023 09:50
Dizajn
Pekná vizualizácia. Celkovo E Klasse vkusný dizajn. :yes:
Začínal som mať obavy pri EQS, ktorým smerom sa vyberú. Stále si pri pohľade na EQS spomeniem na malého princa a kresbu hada čo prehltol slona. :-O

Interiér tiež veľmi fajn. Som rád, že vynechali ten obrovský tablet z S a C Klasse.
Placka pred vodičom sa mohla zvládnuť aj lepšie, ale ok.
Čomu som neprišiel na chuť sú displeje pred spolujazdcom. Hádam to niekto ocení, aspoň na tú chvíľu kým zoberie do ruky mobil, alebo skúsi konverzáciu s vodičom. :-!
Rozbalit vlákno
0