Ojetiny
Franta111
3
Pokud chci auto, nebudu si kupovat elektromobil. A pokud se chci svézt něčím na elektriku, pojedu tramvají nebo vlakem.
Přejít do diskuze
Chtěl bych přidat vlastní zkušenost, na základě které se na Volva na platformě P2 dívám stejně jako autor článku.
V rodině máme S80 2,9i manuál rv 1999 a to už 17 let, kdy neuvěřitelně levně a spolehlivě sloužilo (kromě spotřebáku se měnila jen italská váha vzduchu - klasika). Teď když tátovi negarážované opravdu dosluhuje, pořídil jsem raritně zachovalé Volvo S60 2,5i manuál rv 2002, která je v mnoha ohledech podobným autem. Pokud se o takové auto s benzínovou atmosférou a manuálem aspoň malinko staráte (motorový olej, vzducháč, brzdy a občas něco na podvozku), tak vaše peněženka zůstává v klidu a řešíte jen benzín. Žádné padlé tišťáky, turba, dvouhmoty, tuny čidel nebo snad koroze. Ta auta zůstávají i po letech majestátními svědky skvělé doby přelomu tisíciletí, kdy se plánoval téměr každý díl na nájezd 300tkm. Obdobnou osobní zkušenost mám i s pětkovými BMW E39 525i, které však vyžadují už o trochu více údržby/péče a rez je napadá o něco dříve.
Přeju všem, kdo ocení jednoduchý atmosférický benzínový motor ve spojení s vymírajícím manuálem, aby našli technicky zachovalé auto s minimem tuningových zásahů a dobře jim složilo i přinášelo radost. :yes:
V rodině máme S80 2,9i manuál rv 1999 a to už 17 let, kdy neuvěřitelně levně a spolehlivě sloužilo (kromě spotřebáku se měnila jen italská váha vzduchu - klasika). Teď když tátovi negarážované opravdu dosluhuje, pořídil jsem raritně zachovalé Volvo S60 2,5i manuál rv 2002, která je v mnoha ohledech podobným autem. Pokud se o takové auto s benzínovou atmosférou a manuálem aspoň malinko staráte (motorový olej, vzducháč, brzdy a občas něco na podvozku), tak vaše peněženka zůstává v klidu a řešíte jen benzín. Žádné padlé tišťáky, turba, dvouhmoty, tuny čidel nebo snad koroze. Ta auta zůstávají i po letech majestátními svědky skvělé doby přelomu tisíciletí, kdy se plánoval téměr každý díl na nájezd 300tkm. Obdobnou osobní zkušenost mám i s pětkovými BMW E39 525i, které však vyžadují už o trochu více údržby/péče a rez je napadá o něco dříve.
Přeju všem, kdo ocení jednoduchý atmosférický benzínový motor ve spojení s vymírajícím manuálem, aby našli technicky zachovalé auto s minimem tuningových zásahů a dobře jim složilo i přinášelo radost. :yes:
Volvo V70 je jeste takova ta klasika, poctiva severska prace v dobe kdy jeste nebyl svet masirovany tanky typu SUV, kteryma vozi blondyny deti do skolky a u supermarketu neumi zaparkovat. Takove auto by se mi libilo, zvuk petivalce, vykon a bez turba, to se hned tak uz nevidi a kazdej dneska cpe vsude turbo i do 1.0 obsahu.
Jsem hlavne Fiatak, podobny pribeh mam taky, koupil jsem za 16tis. Fiat Marea Weekend 1.9JTD s 250tis. na tachometru a za 5 dni jsme s nim projeli Rumunsko trasu 4550km, Transalpina, dunejska delta, Konstanta u more, Banat, Transfagars a pres Madarsko a Slovensko domu. Musim rict ze to byl i adrenalin jestli to dame, ale vsechno bylo bez jedinyho problemu a nic se nestalo...
Za tyden jedeme do Rumunska zas, ale s jinou Mareou, taky je to 1.9 JTD na tachometru ma zase 255tis.ale uz je jina protoze puvodni uz neni. Adrenalin to je vzdycky kdyz clovek jede dlouhou trasu, neni to jako jet z Moravy na Sumavu. Uvidime, ale je dulezity si verit.
Svet patri tem co se z nej neposerou...
Jsem hlavne Fiatak, podobny pribeh mam taky, koupil jsem za 16tis. Fiat Marea Weekend 1.9JTD s 250tis. na tachometru a za 5 dni jsme s nim projeli Rumunsko trasu 4550km, Transalpina, dunejska delta, Konstanta u more, Banat, Transfagars a pres Madarsko a Slovensko domu. Musim rict ze to byl i adrenalin jestli to dame, ale vsechno bylo bez jedinyho problemu a nic se nestalo...
Za tyden jedeme do Rumunska zas, ale s jinou Mareou, taky je to 1.9 JTD na tachometru ma zase 255tis.ale uz je jina protoze puvodni uz neni. Adrenalin to je vzdycky kdyz clovek jede dlouhou trasu, neni to jako jet z Moravy na Sumavu. Uvidime, ale je dulezity si verit.
Svet patri tem co se z nej neposerou...
Aj v Autosalóne na Prime na ceste do Chorvátska vyšlo naj staré Volvo a to ešte nezapočítavali nadobúdaciu cenu jednotlivých áut. EV nie je pre každého.
Velice zdařilá recenze na na toto,dnes již docela zastaralé auto. Obdivuji redaktora že i přes předchozí neznalost aut zn.Volvo sebral odvahu a vydal se na tak dlouhou cestu. Při které si toto severské auto tak moc oblíbil.Tím Yarisem by byla cesta přinejmenším peklem pro zbytek cestujících. :yes:
Mareou bych nechtěl jet ani do supermarketu. Jen zavření dveří ti dá jasně najevo, že Fiat není auto a koza dobytek.
Jako fajn, že to není diesel (dieselová Volva jsou mimořádně odporná), ale ta cca dvoutaktní spotřeba oleje je taky docela masakr. Jako nové ve své době bylo auto asi OK (dokonce ještě nebylo ani čínské), ale teď už by si to zasloužilo odvoz na odpočinek.... :no: :no: :no:
u Volva se ty volanty poměrně rychle leskly jak psí kulky a pak rychle zmatují. V recenzi píše o 315k km, což bych řekl, že odpovídá stavu volantu, sedaček i tlačítek.
Do svojí S60 jsem dával Rdesign volant (macatější věnec, větší bicepsy, hezčí) z XC90, co měla 70k km a je lesklý, bez textury kůže. Do V70 jsem dával volant z V70R (V70 mívají obvykle 4 ramínko, 3 ramínko je lepší - lépe se ovládá tempomat a rádio), co měla 200k km a je matný.
Do svojí S60 jsem dával Rdesign volant (macatější věnec, větší bicepsy, hezčí) z XC90, co měla 70k km a je lesklý, bez textury kůže. Do V70 jsem dával volant z V70R (V70 mívají obvykle 4 ramínko, 3 ramínko je lepší - lépe se ovládá tempomat a rádio), co měla 200k km a je matný.
Toto ale urcite nema tych necelych 200tisic km, pravdepdobnejsie bude tak dvakrat tolko. Pozri sa na volant, zodraty ja k*nda starej ku*vy. Jazdil som par aut az do (a cez) 200tis. km, takto volant nevypadal.
ta spotřeba oleje je brutální. Mám ve V70 P2 2.4 103kW spotřebu oleje cirka 1L/10000km. Nalítáno má přes 330k km. Na S60 2.4T 147kW mám spotřebu oleje cirka 0,5L/10000km. Tohle má zatím jen 196k km.
Ta velká spotřeba oleje může být i třeba ucpaným odvětráním klikové hřídele. Nebo nevhodným olejem. Já do těchto motorů doporučuji Mobil 5W40 X1 3000. Používám jej minimálně 10, spíše 15 let.
EDIT: ve své době nejenže nebylo Čínské, ale nebylo ani oForděné. Tohle je poslední čistokrevné Volvo.
Ta velká spotřeba oleje může být i třeba ucpaným odvětráním klikové hřídele. Nebo nevhodným olejem. Já do těchto motorů doporučuji Mobil 5W40 X1 3000. Používám jej minimálně 10, spíše 15 let.
EDIT: ve své době nejenže nebylo Čínské, ale nebylo ani oForděné. Tohle je poslední čistokrevné Volvo.
Co je to za blbost, pokial sa nechce starat a riesit, tak kupim elektromobil a neriesim benzin ani turba, dvojhmoty a pod.