Asi by to chcelo otestovať osobne.
Osvedčená technika, pekná recenzia. Aj keď zrýchlenie chýba, v porovnaní s X5, GLE, aspoň sa to premieta do lepšej ceny.
Lexus NX 350h ma zvukom prevodovky sklamal, tak som Lexus zatiaľ vyradil zo zaujímavých áut.
Hádam na tom bude RX lepšie.
Mne nové NX docela zklamalo. Oproti ravce nebo HL je hlučnější od motoru, což mne dost nemile překvapilo. No a pak ty multifunkční tlačítka na volantu, kdy mají více funkcí jedny tlačítka a jejich funkce si clovek přepíná dalším tlačítkem. To byl fakt opruz.
Tiež ma tie multi tlačítka nenadchli. Chvíľu mi to na NX trvalo, a takmer som nabúral, keď som bol na zjazde presvedčený, že mám aktivovaný adaptívny tempomat, a bol obyčajný. :-O
Otázka cviku :-!
A ešte zopár drobností, napr. skrolovanie tlačítkami na volante medzi rádio stanicami, tak sa zoznam na stredovej obrazovke neposúval dole. Takže som nevidel kam prepínam. Musel som aj tak siahnuť na displej, alebo odhadnúť kam to prepnem.
Zaujímavé je, že cenníkové ceny Lexusu RX sú v ČR o cca 6-7% vyššie ako v SR (aj keď to teraz vďaka hybridnému bonusu Lexus neplatí). Nepočítal som presne. U Toyoty a Mazdy je rozdiel aj 15-18%, ako okúsil kamarát čo teraz kupoval Highlander. Chcel to kvôli daniam kúpiť v ČR, ale slovenská cena bola výrazne lepšia. Ešteže má firmy v oboch krajinách.
Tak v rámci EU je to jedno, kde kupuješ. Nemusíš mít firmu v dané zemi.
Vím o tom, ze to je na Slovensku dlouhodobě levnější, taky vždy poptávám pro jstotu. zde je to vykompenzovne slevami pro fleet. Kazdy model ma ruzne slevy, na HL dostáváme cca 30%, tolik na Slovensku jsem nikdy nedostal a výsledné ceny byly srovnatelné. Taky import je pro SR i ČR totožný a pravidelně dostávám slovenské manuály spolu s českými :-[]
Toyota SR mu to odmietla predať na českú firmu.
Asi postup Toyoty nie je úplne ok, ale už sa s nimi hádať nechcel, tak to kúpil na SK firmu. Šlo o posledný kus, tak to nejak nehrotil.
Jen v dph to není, pomáhá kurz, ale ani ten by nestačil na 650tis rozdílu u 550i, sice skladovka, ale rv 23 za 1,85 bez dph (v nabídce 2 taková auta), auto se stejnou výbavou u nás v konfiguraci za 2,6 bez dph. Hlavní cenový rozdíl musí jít na konto marže importéra, jiné vysvětlení nemám…
Tak už v konfiguratoru podle kurzu je v Maďarsku M550i o 375 tisíc levnější...
Což je celkem masakr.
M5 začíná na 44,250 milionu forintů, což je 2,781 M CZK, v českém konfigurátoru za 3,408 N CZK.... to už je sakra rozdíl
Zklamala tě která verze? NX350 jezdí mnohem líp než předchůdce a technicky stejná RAV určitě není tišší. Konečně normální ovládání infotainmentu, i když to má grafické lapsusy, ale pohodlné, tiché a rapidně nižší spotřeba.
Jo nx350, jezdi lépe, souhlas jednoznačně. Ale to odhlučnění ( subjektivně) mi přišlo horší. Nižší spotřebu nedokážu posoudit, nejezdil jsem stejný okruh s rav4.
Nižší spotřeba proti NX300h. To je pažravec. :-O Ale nová generace se mi z tohoto pohledu líbí mnohem víc. K tomu zůstal komfort a krásně odladěné řízení, to vážně umí.
Jel jsem první Ravkou z této "Nové" generace a pak uplně novou před pár týdny a ta mi přišla lepší, lépe odhlučněná. Upřímě mi to příjde jako jedno z nejhezčích a nejlepších SUV do 1milionu korun, co lze koupit s reálně použitelným interiérem a kufrem .
Toto je výjimečný lingvistický úkaz, kdy výraz třetího stupně "nejhezčí" ještě nemusí znamenat splnění prvního stupně "hezký". Holt si tam ozák dal tolik podmínek jako "lze koupit", že tam asi ta RAVka zbyla skoro sama... a pak teda je jedna z nejhezčích ;-)
Asi to je dané tým, že sme nešli úplne bežnú trasu. Otočili sme za deň o dosť viac ako 1000 km (Berlín a späť). V meste a na okreskách sa bude chovať zrejme inak ako na diaľnici, ale ako auto na diaľničné cesty by som to nebral ;)
Jako kdyby tahle technika nebo ideálně 500h + 4x4 + ten nový interiér byla v ES a zachovalo si nižší cenu než D3 (A6/E/5) jako dosud, tak by to bylo celkem zajímavé auto. Dnešní ES 300h je bohužel celkem slabé, navíc jen FWD.
Nové RX jsem ještě neviděl, ale tahle verze mi dle testu vlastně i dává smysl jako mama car pro ty co si kupují základní GLE/X5, tak tady to vypadá, že se se dá ušetřit a mít - soudě dle mojí zkušenosti s Lexusy - kvalitní a pohodlné auto, které ten účel naplní dobře. Na víc to technicky bohužel moc nemá, zklamání že i ten 500h se prý chová dost jako FWD, což je na tak velké a drahé auto velká slabina.
Já vidím takové normální, solidně vybavené auto... (umělá) kůže bez ventilace, elektrické víko bez podkopu, stovka za 8 a vmax 200, nějaké ty asistenty, kamera vzadu... prostě normálka. Za mě souhlas s testerem, nic zásadního tomu nechybí ani nepřebývá. Ale jestli je 1.9 s metlou dobrá cena... no, holt nejsem kupec aut v téhle třídě, mě to teda jako super extra nejlepší deal nepřijde.
PS: ono má Lexus už v ceníku hybridní bonus 180t na Comfort, to už se pak asi můžeme bavit...
Tohle nové rx si teď přivezla paní ze sousední firmy, 450h, tak jsem nakouknul. Při prvním otevření zadních dveří si říkám, ok, celkem místo na nohy, než mi došlo, že majitelka má kolem 160 cm, když jsem si dal řidičovu sedačku do polohy pro sebe, nesedne si za mě pohodlně ani děcko, a to i pozice řidiče je pro vyšší postavy hodně kompromisní. A pak kufr, jakkoliv se dívám, že papírově tam má být slušný objem, tak v reálu je to mělké, víko se svažuje, celková využitelnost nic moc, vzhledem k vnějším rozměrům, a prakticky žádný prostor pod podlážkou. Když se to tu srovnává s X5, která z hlediska místa vzadu na nohy není žádný přeborník, tak erixo je spíš srovnatelné s x3 uvnitř, jak vzadu, tak v předu, a kufr se s x5 taky srovnat nedá, tam je jeskyně a pod podlážku se dají nacpat čtvery lyžáky. To jen na konto toho "rodinného ideálu". Jak jezdí, nevím, očumoval jsem jen staticky, každopádně, pro mě by to jako rodinné auto určitě nebyla alternativa k X5 bez ohledu na pohon nebo jízdu.
Hmm tak to mě nemile překvapuje, kam ten prostor Lexus dává když má jednodušší techniku oproti X5? :/ Pak se teda Lexus musí snažit cenou aby to mělo smysl.
Osobně bych koukal spis po plug inu. Lexus ma v zasade stejne motorizace jako RAVka (tedy mimo 500h) ve srovnani s GLE nebo X5 je to trochu chudy pribuzny, ale treba je dojem naživo lepsi nez papirove hodnoty. Nicmene 450h+ se v nejlepsi konfiguraci podiva ke 3 mega a tam je X5 xdrive 50e se sestivalcem a o 50 % vetsi baterii.
Tohle bude přesně moje další rodinný auto. Měl jsem 4 roky NX300h, pak jsem potřeboval větší, RX450h vycházelo draho, Touareg naopak levně a nabízel spoustu nových technologií, ale teď už se zas těším zpátky :-)
A přesně moje konfigurace = základní hybrid + základní výbava.