Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota pracuje na manuálním řazení pro sportovní hybridy

Vývoj potvrdily zveřejněné patentové snímky.
Zpět na článek
2. 5. 2023 14:58
2. 5. 2023 14:07
Jako pitomost pro nadšence ano
ale nevím proč, když ti nad tím ohrnou nos z principu, že pane Arese? Neznám nic příjemnějšího, než plně automatickou e-Cvt, která reaguje na povely pedálem akcelerace. Vždyť aut se 3 pedály může mít dnes každý před barákem celou sbírku, při těch cenách.
Rozbalit vlákno
20
2. 5. 2023 15:06
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Tak u těch moderních jebek, ale musíš počítat s půl vteřinovou prodlevou, než to kvůli ekologii zareaguje na plyn, takže u E-CVT to je vůbec sportovní reakce plynovýho pedálu ještě navíc kvůli letargické převodovce. Ale existují na to funkční věcičky, který dodají novému auto jízdní vlastnosti 15 let starého :-D

https://remus-vyfuky.cz/produkt/71558/?…
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2023 15:15
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Nic příjemnějšího fakt asi není, já třeba miluju hraní s ovládačem výkonu u vysavače. :-!
3. 5. 2023 04:13
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Ty máš sportovní hybrid?
3. 5. 2023 06:40
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Nemám, ale nerozumím, proč mi pokládáš tuto otázku.
3. 5. 2023 06:54
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Brát optikou Priusu sportovní modely je trochu mimo ne? Asi jsi ho nekupoval na užívání si z ovládání sportovně laděného vozu...
3. 5. 2023 07:05
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Určitě. Auta jsem měl vždy na ježdění a ne na sportování. Pořád nevím, co má můj konkrétní Prius společného s tím, co jsem psal na začátku. Tedy že podle mě to Toyota řeší úplně zbytečně.
3. 5. 2023 07:10
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Supra? GR86? Proč by při nasazení hybridní technologie měla rezignovat na MT?
3. 5. 2023 07:19
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Protože z příspěvků zdejších petrolheadů mám pocit, že hybrid ve sporťáku stejně nikdo nechce.
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 07:32
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Nespíš skočit aresemu na špek, kdy se snaží svoje výplody pokládat za realitu.
Avatar - kari.laz
3. 5. 2023 07:48
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Nechce, je to naprosto zbytečné. MHEV asi v pohodě, o tom prakticky nevíš a hmotnost nezvedene, respektive neznatelně. HEV už je na hraně, nějak nevidím smysl ho ve sportovním autě mít a jediný důvod, proč tam bude je kvůli emisím. Takže to bude nejspíše nutné zlo. Ale pořád se to dá překousnout, nebo lépe řečeno, bude to zlo, které budeme muset překousnout. PHEV už je totální nesmysl. Pokud si budu ve sportovním autě užívat, baterie dlouho nevydrží. Musí se to nabíjet a ještě to znatelně zvedá hmotnost
Takže asi tak ;-)
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 10:33
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Kolik jsi toho najel s HEV nebo PHEV? Mhev je právě totální nesmysl jen kvůli papirovym emisim. Phev je taková dvousecna zbraň špatně používaná a za mne i nevhodne tlacena. O kolik zvyšuje HEV hmotnost, kdyz to tak dobře víš?
Pochybuju ze vůbec sis to někdy zjišťoval a jen omíláš své domněnky.
Avatar - kari.laz
3. 5. 2023 10:47
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Promiň, ale debatovat o tom s někým, pro koho je absolutní vrchol automobilismu hybridní RAV4(highlander) a v každé diskuzi se tím ohání asi nemá cenu ne? B8l jsi se jet s Yarisem n aokruhu kvůli manuálu. Chápu, prostě někdo se rád "přemisťuje" víc nepotřebuje aje nad míru spokojený. Takže ti tvé nadšení přeji, ale zase nezabrušuj tam, kam nemáš, nebo z toho budeš muset zase vybrušovat a víme, jak pak taková "vybrušovací" diskuze s tebou vypadá ;-)
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 12:16
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Se v těch svých názorech motáš. Každý ví, že i když mám teď HL ( a oproti ravce je to úplně jiné auto, je to jako rx vs nx, taky oba mají TNGA-K a presto jsou znacne odlišné, ale chapu ze se to nekomu muze motat), tak nejsem jejich zastánce a myslím si, ze to je nejhorší druh karoserie ( po osobní dodávce ). A navíc ne každý je trouba jako ty a i když nesleduje mé názory, může si přečíst kritiku v mé receny na MACZ.

Nicméně zpět k dotazu. O kolik HEV zvyšuje hmotnost? Když se tím ohanis tak to zajiste víš. Nebo je to cucani z prstu?

S yarisem GR jsem byl 2x na okruhu, to ano, ale taky v normálním provozu, zrovna teď nedávno. A je to po Praze doslova řidičský orgasmus, stejně tak na dálnici. V Praze neustále 1-2-1-2. Na dálnici zase zařadiš 6 a jedeš, občas za kamionem podradis na 5 no.

P.S: co třeba takové nové century? To je taky TNGA-K, všude se píše, že to je z highlanderu, ale nikde že to je z ravky. Je tedy ravka century, kdyz jsou obě na TNGA-K?
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 19:37
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
takže kolik přídá HEV na váze? Moc nemáš argument pro svůj chorý výplod? Předpokládám, že budeš dělat, že jsi tu vůbec nebyl a už tu nic nenapíšeš.
Zde odpověď.
Corolla TS 1.2T MT - 1387kg
Corolla TS 1.2T AT - 1397kg
Corolla TS 1.8 HSD - 1368kg
https://www.ultimatespecs.com/…s-18-Hybrid.html

Větší motor o 6deci ( o 50% ), hybrid a ještě k tomu o 29kg méně. Tomu říkám nadváha hybridu.
4. 5. 2023 04:06
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
MHEV není totální nesmysl, nebudu se zbytečně opakovat, ale evidentně právě díky tomuto systému jezdím se svým autem pod 8.
4. 5. 2023 05:50
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Ano, chválím tvoji vnímavost :yes:
Avatar - Mikesus
4. 5. 2023 06:49
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Mild hybrid je o papírových emisích a možná ještě o milisen***ve pomoci na částečně vykryti hluhych míst.
A 8 je nějaká super spotřeba na karoserii s nejlepší aerodynamikou? Spíš je to vylepšením motoru a jeho map, než mhev. Jaký má výkon ten mhev? 10kw, a to beru spíš ten výkonnější. Častěji kolem 3kw. To nepoznáš ani při brzdění na rekuperaci. Jestli sníží třeba o 2 deci, to možná bych byl ochoten akceptovat, ale nic razantního to není.
Mhev je něco jako když na elektrickém kolečkové křesle se ještě snažíš druhou rukou odrážet klackem od země.
3. 5. 2023 08:50
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Správně! :-)
Avatar - speedfred
4. 5. 2023 11:02
Re: Jako pitomost pro nadšence ano
Také hybridné LaFerrari, McL či Porsche by nebolo zlé aj keď bez manuálu.
Avatar - WinDiesel
2. 5. 2023 14:41
2-násobný nesmysl
nesmysl 1 = sportovní hybrid :-)
nesmysl 2 = manuál pro rádoby-sportovní hybridy
Rozbalit vlákno
4
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2023 15:11
Re: 2-násobný nesmysl
Nemel kraviny, WRC jsou hybridy.
2. 5. 2023 15:16
Re: 2-násobný nesmysl
Jak se říká, první číst a pak třeba i psát.

"sportovní model" NENÍ "závodní speciál"
3. 5. 2023 04:15
Re: 2-násobný nesmysl
Spousta sportovních aut vycházela a vychází ze závodních speciálů. Případně jejich technologie.
3. 5. 2023 04:13
Re: 2-násobný nesmysl
F1, WEC, WRC...
2. 5. 2023 14:58
Patent
Patent neznamená že se na řešení aktivně pracuje. Dokonce mohla s patentem přijít pouze proto, aby ho případně prodala a nebo si pojistila situaci, aby takové řešení nepoužila konkurence. Jen v roce 2020 registrovala Toyota víc jak 2000 patentů. Reálně se dostane do výroby zlomek.

A především, jedná se pouze o patentovou žádost. Patent ještě ani nezískala.

Ale jo, titulek jako clickbait dobrý,.. přesně na úrovni redakce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2023 15:14
Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
to se fakt nedá vymyslet finta, aby to nejezdilo jak vysavač?
Rozbalit vlákno
22
2. 5. 2023 16:02
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Mě tady pořád uniká jedna souvislost.
Na jednu stranu tady petrolheadi kvičí, že jim chybí zvuk motoru.
Na druhou stranu, když je motor hybridu pár vteřin slyšet, tak je z toho bolí hlava.
Tohle mi prosím někdo vysvětlete, opravdu.
S tím vysavačem, to je takový kolovrátek o ničem. V režimu vysavač jezdí Toyota HEV dosti výjimečně. Do prudkého kopce, nebo při prudké akceleraci.
Avatar - Mikesus
2. 5. 2023 16:08
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Dneska už ani do toho prudkého kopce ne.
3. 5. 2023 06:57
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Ale ano ;-) Nemá smysl si namlouvat, že ne.
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 07:05
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Dam tempomat na 130 a i prudký kopec ( treba stoupani na D1 znamená kolem 3tis otáček. To je vysavač? Vždyť to někteří mají při dalnicni rychlosti na rovině na nejvyšší převod.
3. 5. 2023 07:11
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Možná, ale nejsou jen dálnice. Typicky okreska se stoupacími dvěma pruhy, táhneš se za kamiony a pak chceš předjet, vyjúúúúúúúúúúú :-!
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 07:32
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Zalrzi kolik dáš plynu, kdyz dáš plný tak ano. A na jak dlouho? Pár vteřin. To déle vyje auto s klasickou převodovkou, kdyz musíš podradit.
Avatar - kari.laz
3. 5. 2023 08:07
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Kecy v kleci. když to zadupneš, tak to pořád "vysává."
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 10:31
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Chápeš psaný text? Psal jsem o prudkém kopci, o prudké akceleraci, kterou rohor zminuje jako druhý bod, jsem nenapsal ani čárku, protoze tam to prostě je fakt.
Až budeš rozumět na co reaguješ, tak se ozvi.
Avatar - kari.laz
3. 5. 2023 10:51
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Jsem to ale popleta. Tak já to napravím.

HYBRIDNÍ TOYOTA JE NEJLEPŠÍ AUTO NA SVĚTĚ, NAD KTERÉ NENÍ. NIC HO NEMŮŽE PŘEKONAT, NEMÁ ŽÁDNOU CHYBU.

Slibuji že si dám šedesát hybridních eCVT otčenášů před spaním.

Víc se k tomu asi vyjadřovat nemusím ne?
3. 5. 2023 12:07
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
dej si v BMW s benzínovým motorem plný, potom pusť plyn a uvidíš, jak krásně elektronika podrží pár sekund vyjící motor...
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 19:32
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
pokud to pomůže k pochopení psaného textu, tak klidně. Hlavně, že budeš reagovat na něco, o čem se diskutuje, ne na něco, o čem debata vůbec není a nikod to ani nerozporuje, což ty se snažíš, že tomu tak je.
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2023 16:45
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Úplně jednoduché, protivný umí být i slabý motor s manuálem, podřadíš, auto řve a nic se neděje. Když má motor dost výkonu tak otáčky rostou a to je ten hezký zvuk. A Toyotí hybridy se zlepšily, protože mají silnější spalovák, elektromotor už nikdo nevylepší, protože má vysokou účinnost.
2. 5. 2023 21:57
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
No, uchu lahodici zvuk ma veru malo ctyrvalcu. Osobne za mne jej ma pouze koncepce boxer a to jeste ne vsechny 4valce od Subaru maji hezky zvuk. Posledni v Evrope prodavany H4 s peknym soundem byl podctvercovy 2,5litr a ten v atmo verzi koncil v roce 2010…No s pak ctyrhrnek od Porsche, ale to je jina liga. Ten motor od Toyoty ma sam od sebe opravdu neprijemny zvukovy projev. Ale souhlas, ze dnesni hybridy pri klidne jizde jsou tiche, v Lexusu obzvlaste…
2. 5. 2023 23:26
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Cha cha, jaksi jsi zapomněl na nejlépe znějící benzinové čtyřválce všech dob od Alfy Romeo. Platí to pro jejich klasický dvouvačkový i pro jeho nástupce Twin Spark! :-) :yes: :yes: :yes:
3. 5. 2023 13:14
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
když nebudeme mluvit o randálu z výfuku, který se dá všelijak vylepšit, musím se přiznat, že asi nejsem pravý petrolhead, protože mezi
https://www.youtube.com/watch?…
a tímhle
https://www.youtube.com/watch?…
zase tak velký rozdíl neslyším.
Pokud to tedy není V8
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - kari.laz
3. 5. 2023 10:49
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
něco jiného je monotónní "ječení" a něco jiného je motor jdoucí do otáček, respektive měnící otáčky.
3. 5. 2023 12:07
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
ano, přesně tohle dělají (čistě benzínové) bavoráky, někdy ti to nahraju:)
Avatar - Mikesus
3. 5. 2023 19:41
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
neber mu jeho vlhký sny.
4. 5. 2023 04:13
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
"něco jiného je monotónní "ječení" a něco jiného je motor jdoucí do otáček, respektive měnící otáčky."

Co je na tom vlhký sen?
Avatar - Mikesus
4. 5. 2023 06:41
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Píše, že to motor v bmw taky na par vteřin podrží ve stejných otáčkách v určitých situacích. Stejně tak jako hybrid je v určitých situacích jako vysavač, kdyz mas cihlu na plynu.
4. 5. 2023 17:20
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Je to elektronika, brání to nějakému poškození VANOSu či co, každopádně ten zvuk je nepěkný. Stává se to asi tak často, jak často šlapeš v hybridním Lexu na plyn jak na rýč.
Avatar - kuk
4. 5. 2023 08:19
Re: Toyota by měla už konečně něco vymyslet,
Dá, přestaň strkat přirození do vysavače a přestaň bejt hlukovej fetišista. Jízda autem je o krouťáku, akcerelaci, trakci, géčkách, odpružení a deceleraci. Kravál či hluk jsou vedlejší produkty, ne důvod existence. :D :D :D
Avatar - kuk
4. 5. 2023 08:09
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Čtěte k0kotforum, dezinformační bibli všech vypatlanejch autodezolátů! Tam se vždycky dočtete jen to co chcete slyšet! Taky hoďte vočko na automrtve.cz, tam píšou stejný houna. Ha ha ha. :)))
Avatar - kuk
4. 5. 2023 07:57
Všechny japonský automobilky do 10 let krachnou.
Nejen Evropa. Všichni japonský autodinosauři do 10 let krachnou a nahraděj je Číňani s Teslou. Japonci chyběj ve 20 top prodejcích EV a prodeje v Číně jim klesly o desítky %. Navíc museli brutálně zlevnit, jsou vysoce zadlužený a vyráběj méně aut a ještě se ztrátou. Jestli se to potvrdí, tak krachne celá japonská ekonomika, protože snad 80 % GDP tvoří autoprůmysl. Slušná cesta do pekla pro celý Japonsko.
https://youtu.be/cGCz0avqc4k
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
4. 5. 2023 08:03
Zoufalství idiotů nezná mezí. :))
Toyota je v hajzlu, zadlužená a do 10 let končí. Místo, aby bojovali o záchranu tak vymejšlej hovadiny, zatímco jejich elektromobilům doslova upadávaj kolečka ještě než se dostanou na trh. Další elektromobil co budou prodávat jen v Číně a nechali si ho kompletně vyvinout a vyrábět od BYD museli brutálně zlevnit ještě než se dostal na trh. I jeho výroba je ztrátová.
Rozbalit vlákno
1
4. 5. 2023 13:51
Re: Zoufalství idiotů nezná mezí. :))
Jj, elektofašisti hrozně rádi straší takovými katastrofickými scénáři. :-) :no: