Ojetiny
Do kabiny hodně proniká aerodynamický hluk a pokud si budete chtít povídat třeba na dálnici, budete muset výrazněji zvýšit hlas.
Hezký den všem. Kde jste prosím vzali ceny nového Trafic. Dens (2023) i za provedení Combi Van budete platit od 800 tis vč. DPH výše...
Jinak ano, měl jsem Trafic 2014+, Talento 2014+ a nyní Trafic 2022+ (první vozy nové generace byly již před koncem r. 2022). Generace 2014+ je opravdu spolehlivá, spotřeba zcela běžně po 7L/100 km (dlouhodobě 6.7 l/100 km), při tom jde o solidně dynamický motor, a to nemusí být ani 107 kW. Nad 140 km/h aerodynamický hluk. Časté lapálie s AD blue u všech verzí. Občas kuna prokouše hadici od turba. Jinak skvělý a ve městě obratný vůz i ve verzi L2, mající velice příjemnou pozici pro řidiče. Po celém dni z nej člověk není unavený. Přední dvou-lavice pro spolujezdce není na dlouhé trasy moc pohodlná. Umožňuje však zcela netradičně možnost spolujezdkyni příjemně se opřít o řidiče a v objetí cestovat stovky km, což je zajímavé zpestření, které většina žen cestou ocení 😄 Ale jen subjektivní pocit, který jistě koreluje s danou situací v konkrétním vztahu 😄 Ve druhé řadě je u verze s přední dvou-lavicí trochu méně místa na chodila, jelikož se tato nedají pod přední lavici zasunout. Jedno-sedák na místě spolujezdce tento mírný diskomfort na druhé řadě řeší bez kompromisů.
Trafic je skvělé auto. Kdo jej má, však v dobém stavu obvykle nemá důvod prodávat. Přijde mi také, že v modelu 2022+ se oproti 2014+ více pohybuje kulisa řadící páky, a to i se zařazenou rychlostí. Celkově měla generace 2014+ řazení velmi přesné. Model 2022+ pak již má pak celkově tužší naladění podvozku, což je na českém tankodromu někdy trochu škoda. Motor 2.0 má i s nejnižším naladěním (až zarážející nízké číslo 81 kW) velice slušnou dynamiku, která na běžné ježdění zcela stačí a rozhodně nejste brzdou provozu. Asi se jezdí skutečně na kroutící moment, který je zde dostupný z velice nízkých otáček. Více výkonu by člověk využil spíše s tažením opravdu těžkého vleku, který však asi netaháte každý den, a také na dálnici, kde je od 140 pružnost již nižší, ale přitom zcela adekvátní pro vůz dodávkového typu. 150 tempomat však není problém držet stylem "kopec/ne-kopec".
Ať již tedy vůz využíváte jako dodávku nebo jako daily pro rodinu je určitě Trafic skvělá volba, která přináší hodně radosti a spolehlivosti za rozumné peníze, což je v dnešní době lehce unikum. Hlavně ta spolehlivost dnes bývá vzácná.
Jinak ano, měl jsem Trafic 2014+, Talento 2014+ a nyní Trafic 2022+ (první vozy nové generace byly již před koncem r. 2022). Generace 2014+ je opravdu spolehlivá, spotřeba zcela běžně po 7L/100 km (dlouhodobě 6.7 l/100 km), při tom jde o solidně dynamický motor, a to nemusí být ani 107 kW. Nad 140 km/h aerodynamický hluk. Časté lapálie s AD blue u všech verzí. Občas kuna prokouše hadici od turba. Jinak skvělý a ve městě obratný vůz i ve verzi L2, mající velice příjemnou pozici pro řidiče. Po celém dni z nej člověk není unavený. Přední dvou-lavice pro spolujezdce není na dlouhé trasy moc pohodlná. Umožňuje však zcela netradičně možnost spolujezdkyni příjemně se opřít o řidiče a v objetí cestovat stovky km, což je zajímavé zpestření, které většina žen cestou ocení 😄 Ale jen subjektivní pocit, který jistě koreluje s danou situací v konkrétním vztahu 😄 Ve druhé řadě je u verze s přední dvou-lavicí trochu méně místa na chodila, jelikož se tato nedají pod přední lavici zasunout. Jedno-sedák na místě spolujezdce tento mírný diskomfort na druhé řadě řeší bez kompromisů.
Trafic je skvělé auto. Kdo jej má, však v dobém stavu obvykle nemá důvod prodávat. Přijde mi také, že v modelu 2022+ se oproti 2014+ více pohybuje kulisa řadící páky, a to i se zařazenou rychlostí. Celkově měla generace 2014+ řazení velmi přesné. Model 2022+ pak již má pak celkově tužší naladění podvozku, což je na českém tankodromu někdy trochu škoda. Motor 2.0 má i s nejnižším naladěním (až zarážející nízké číslo 81 kW) velice slušnou dynamiku, která na běžné ježdění zcela stačí a rozhodně nejste brzdou provozu. Asi se jezdí skutečně na kroutící moment, který je zde dostupný z velice nízkých otáček. Více výkonu by člověk využil spíše s tažením opravdu těžkého vleku, který však asi netaháte každý den, a také na dálnici, kde je od 140 pružnost již nižší, ale přitom zcela adekvátní pro vůz dodávkového typu. 150 tempomat však není problém držet stylem "kopec/ne-kopec".
Ať již tedy vůz využíváte jako dodávku nebo jako daily pro rodinu je určitě Trafic skvělá volba, která přináší hodně radosti a spolehlivosti za rozumné peníze, což je v dnešní době lehce unikum. Hlavně ta spolehlivost dnes bývá vzácná.
To ich neprémiové Premium mi už tiež začína liezť na nervy.