Martin Vaculík a ojetý Renault Trafic III: Nový za cenu ojetiny
Nikdo neříká, že je Renault Trafic tak propracovaný a po střechu narvaný výbavou jako Volkswagen Multivan či Mercedes-Benz třídy V. Překvapivě však je spolehlivější a můžete mít třeba i nový vůz za cenu pětileté německé ojetiny.
Kdo by nechtěl Volkswagen Multivan. Má nadčasový design a jakkoliv starý neudělá ostudu, když jej udržíte v dobrém stavu. Ceník příplatků má 30 stránek a zákazník si může hodně vymýšlet – dvojité zasklení, sedačky potažené dvoubarevnou kůží, boční dveře jen s elektrickým dovřením, či plně ovládané, dva druhy nezávislých topení, kdy teplovodní a teplovzdušné jde dokonce kombinovat. A samozřejmě pohon všech kol, kdyby náhodou ještě někdy v zimě napadl sníh. Zkrátka „mulťák“, který utáhne 2,5 tuny, je nezpochybnitelným ideálem každého praktičtěji založeného chlapa.
Kde se berou multivany?
Jenže kde jej vzít a nekrást? Nový se slušnou výbavou je dnes prakticky vždy za dva miliony. Firmy tyto vozy nenakupují a kolem solventních prvních majitelů obvykle už panáčkují různí jejich příbuzní či zaměstnanci, kteří se těší, jak si za pár let vůz odkoupí. Dobrý multivan tak zná svého příštího majitele od prvních dní. Na volný trh zbývají auta extrémně ojetá (a samozřejmě stočená), havarovaná či taková, kde někdo nechtěl připlácet – a to pak žasnete, jaká umí být německá ikona „socka“.
Za pětiletý multivan s 120.000 km na tachometru se běžně platí 800.000 Kč. A když zítra klekne motor, nikdo vám nic nedá. Což mimochodem není řečnický obrat, ale konstatování reálné hrozby. Že 2.0 TDI biturbo umí být pěkný zrádce, to už jsme psali vícekrát.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.