Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý Renault Trafic III: Nový za cenu ojetiny

Martin Vaculík
Diskuze (4)

Nikdo neříká, že je Renault Trafic tak propracovaný a po střechu narvaný výbavou jako Volkswagen Multivan či Mercedes-Benz třídy V. Překvapivě však je spolehlivější a můžete mít třeba i nový vůz za cenu pětileté německé ojetiny.

Kdo by nechtěl Volkswagen Multivan. Má nadčasový design a jakkoliv starý neudělá ostudu, když jej udržíte v dobrém stavu. Ceník příplatků má 30 stránek a zákazník si může hodně vymýšlet – dvojité zasklení, sedačky potažené dvoubarevnou kůží, boční dveře jen s elektrickým dovřením, či plně ovládané, dva druhy nezávislých topení, kdy teplovodní a teplovzdušné jde dokonce kombinovat. A samozřejmě pohon všech kol, kdyby náhodou ještě někdy v zimě napadl sníh. Zkrátka „mulťák“, který utáhne 2,5 tuny, je nezpochybnitelným ideálem každého praktičtěji založeného chlapa.

Kde se berou multivany?

Jenže kde jej vzít a nekrást? Nový se slušnou výbavou je dnes prakticky vždy za dva miliony. Firmy tyto vozy nenakupují a kolem solventních prvních majitelů obvykle už panáčkují různí jejich příbuzní či zaměstnanci, kteří se těší, jak si za pár let vůz odkoupí. Dobrý multivan tak zná svého příštího majitele od prvních dní. Na volný trh zbývají auta extrémně ojetá (a samozřejmě stočená), havarovaná či taková, kde někdo nechtěl připlácet – a to pak žasnete, jaká umí být německá ikona „socka“.

Video se připravuje ...

Za pětiletý multivan s 120.000 km na tachometru se běžně platí 800.000 Kč. A když zítra klekne motor, nikdo vám nic nedá. Což mimochodem není řečnický obrat, ale konstatování reálné hrozby. Že 2.0 TDI biturbo umí být pěkný zrádce, to už jsme psali vícekrát.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (4)

Doporučujeme

5. 6. 2023 10:28
Ceny
Hezký den všem. Kde jste prosím vzali ceny nového Trafic. Dens (2023) i za provedení Combi Van budete platit od 800 tis vč. DPH výše...
Jinak ano, měl jsem Trafic 2014+, Talento 2014+ a nyní Trafic 2022+ (první vozy nové generace byly již před koncem r. 2022). Generace 2014+ je opravdu spolehlivá, spotřeba zcela běžně po 7L/100 km (dlouhodobě 6.7 l/100 km), při tom jde o solidně dynamický motor, a to nemusí být ani 107 kW. Nad 140 km/h aerodynamický hluk. Časté lapálie s AD blue u všech verzí. Občas kuna prokouše hadici od turba. Jinak skvělý a ve městě obratný vůz i ve verzi L2, mající velice příjemnou pozici pro řidiče. Po celém dni z nej člověk není unavený. Přední dvou-lavice pro spolujezdce není na dlouhé trasy moc pohodlná. Umožňuje však zcela netradičně možnost spolujezdkyni příjemně se opřít o řidiče a v objetí cestovat stovky km, což je zajímavé zpestření, které většina žen cestou ocení :-) Ale jen subjektivní pocit, který jistě koreluje s danou situací v konkrétním vztahu :-) Ve druhé řadě je u verze s přední dvou-lavicí trochu méně místa na chodila, jelikož se tato nedají pod přední lavici zasunout. Jedno-sedák na místě spolujezdce tento mírný diskomfort na druhé řadě řeší bez kompromisů.
Trafic je skvělé auto. Kdo jej má, však v dobém stavu obvykle nemá důvod prodávat. Přijde mi také, že v modelu 2022+ se oproti 2014+ více pohybuje kulisa řadící páky, a to i se zařazenou rychlostí. Celkově měla generace 2014+ řazení velmi přesné. Model 2022+ pak již má pak celkově tužší naladění podvozku, což je na českém tankodromu někdy trochu škoda. Motor 2.0 má i s nejnižším naladěním (až zarážející nízké číslo 81 kW) velice slušnou dynamiku, která na běžné ježdění zcela stačí a rozhodně nejste brzdou provozu. Asi se jezdí skutečně na kroutící moment, který je zde dostupný z velice nízkých otáček. Více výkonu by člověk využil spíše s tažením opravdu těžkého vleku, který však asi netaháte každý den, a také na dálnici, kde je od 140 pružnost již nižší, ale přitom zcela adekvátní pro vůz dodávkového typu. 150 tempomat však není problém držet stylem "kopec/ne-kopec".

Ať již tedy vůz využíváte jako dodávku nebo jako daily pro rodinu je určitě Trafic skvělá volba, která přináší hodně radosti a spolehlivosti za rozumné peníze, což je v dnešní době lehce unikum. Hlavně ta spolehlivost dnes bývá vzácná.
Avatar - xxc
30. 5. 2023 18:13
dialnicny kriznik pre ludi :-D
Do kabiny hodně proniká aerodynamický hluk a pokud si budete chtít povídat třeba na dálnici, budete muset výrazněji zvýšit hlas.
30. 5. 2023 17:32
Re: Test s koncem
:yes:
To ich neprémiové Premium mi už tiež začína liezť na nervy.