Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
rohor
0
Na posilovači brzd. Tedy to jsem ještě nevěděl, kde je problém. Auto špatně brzdilo. Na jednom fóru jsem našel radu Zkus zabrzdit levou nohou. Někdy si to zkuste, levá noha hravě nahradí chybějící sílu posilovače. Takže po této diagnostice jsem šel už najisto a dnes zase můžu brzdit pravou.
Jarocell
mají podobné příspěvky: do jaké míry je "raditel" odborně kvalifikován? Například brzdění levou nohou zachránilo už dost hlavně chodců. Já ve městě mám levou zadní na brzdě pořád, až venku si oddechne na odkládacím místě. Že levá nemá cit - a kdo se ptá po citu když musíte na brzdy doslova dupnout? A uděláte to daleko rychleji než kdyby jste zvedli pravou nohu z plynu, přesunuli ji doleva nahoru a až tehdy sešlápli brzdu - a levá noha by se zatím flákala. Kdyby tato operace trvala jenom 0,5 vteřiny -a trvá jistě víc- tak prodlouží brzdnou dráhu o 7 metrů. Držení volantu palci je už úplný nesmysl. Ale prý američtí vědci teď zjistili, že nejlíp se řídí s nohou za krkem...
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Uniká mi sice věcnost této reakce, ale jsem rád, že jste se -po třech letech- zase dočkal.
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Předvídavý (rozuměj dobrý) řidič pravou nohu nikam nepřesouvá, ale má ji na brzdě dávno předtím než skutečně potřebuje brzdit. Není zač a pěkný den :-)
Jarocell
Příspěvek podléhá schvalování.
mariov8
Radu nesešlapovat spojku při brždění nepovažuji za šťastnou. Při panickém brždění Vám motor nepomůže. Naopak ho můžete poškodit, jeho setrvačnost budou muset brzdy překonávat navíc nebo Vám zhasne. Ani jedno není v nouzové situaci dobře.
Nechat ho brzdit z kopce nebo při dojíždění z kopce to je jiná. Ano! Minimálně se u moderních aut takto dobíjí baterie jinak řízená managementem dobíjení tak, že za jízdy ji alternátor prakticky nenabíjí. Ale brzdný efekt v době nízkokompresních dieselů, dlouhých převodů a těžkých SUV je malý.
Nechat ho brzdit z kopce nebo při dojíždění z kopce to je jiná. Ano! Minimálně se u moderních aut takto dobíjí baterie jinak řízená managementem dobíjení tak, že za jízdy ji alternátor prakticky nenabíjí. Ale brzdný efekt v době nízkokompresních dieselů, dlouhých převodů a těžkých SUV je malý.
Stejsn
s Twingem s automatickou spojkou. To auto mělo normální manuální řazení, ale jen dva pedály. No a samozřejmě síla zvyku že - rozjel jsem se na jedničku a když jsem tam chtěl vrazit dvojku, místo neexistujícího spojkového pedálu jsem plně šlápnul na brzdu. Málem jsem vyskočil předním oknem :)
Anonym
Stačí jedna noha, pravá.
tou se obsluhuje brzda a plyn.
Auta s třetím pedálem sou přežitek. A to už 80 let :-)
tou se obsluhuje brzda a plyn.
Auta s třetím pedálem sou přežitek. A to už 80 let :-)
Tak automat je rozhodně pohodlnější, ale manuál+spojka ti dává větší možnosti ovládání auta např na kluzkém povrchu. Já bych manuál neměnil. Nehledě na fakt, že manuální převodovka přežije auto zatímco automat umí solidně zlobit už u relativně nových aut. Takže za mě automat nechci.