Modernizovaný Opel Grandland vypadá hezky, nabízí slušnou výbavu a s naftovým motorem zvládne dlouhé štreky s příjemnou spotřebou. Přesto zůstal i po faceliftu prostor k vylepšením.
Naftových 96 kw s 8 kvaltem by na 1.5 tuny mělo být tak akorát aby se dalo jezdit svižně, ale papírových 11.5s na stovku a hodnocení testera tak úplně nezní. Asi tomu chybí krouťák a je to emisně udušené?! Grandland postrádá nějakou použitelnou motorizaci. Když k tomu přidám stáří modelu a dnešní úroveň cen, tak nevim…bohužel častý jev u normálních aut. Dřív byla “normální” auta zajímavá poměrem cena/užitná hodnota, ale to kompletně vymizelo.
Pamatuji si když byl Grandland nový tak mě zaujal v kombinaci s motorizací 2.0 CDTI se 180k, ten má mimochodem +100 nm oproti verzi 1.5 CDTI a to je pak celkem jiné kafe…plus tehdy byl samozřejmě za úplně jiné peníze.
Uplne zvratena logika z minulych cias, ked sa za pouzitelne auta povazovali spalovacie. Ano, pouzivat sa daju, ale asi tak, ako ked sa niekto ide prejst na koni, je to urcity retro zazitok, a nie na bezne pouzitie. Teraz s tym jazdim asi 2 dni, pokial je Enyaq v servise. Najlepsie na tom je, ze som spalovacie chcel nechat zene a ona suhlasila. Hovorim dobre, vynimka potvrdi pravidlo, ze kto uz jazdil elektrickym, spalovacie nechce. A co sa nestalo, po 3 dnoch mi zena oznamila, ze berie elektricke a spalovacim mam jazdit ja.
Použitelný auto, to si představím nějaké Hyundai i30 SW. Klidně 1.0TGDI Family, za 460t. Tempomat, kamera, 16", 600l kufr... zimní gumy v ceně. Maximálka 196 a stovka 11,4s... jo, já vím, žádná velká paráda. Jenže máš za 460 ceník auto, který tu rodinu pobere a odveze klidně do Alp nebo do Bulharska k moři.
PS: o 10 levnější je 1.5i, naopak 1.5TGDI Family Smart se 117kW a BiLed je za 565... to jen tak pro kontext.
To uz radsej fakt ten Grandland, ale kazdy ma ine predstavy o pouzitelnosti. Niekedy sa cestovalo na konoch, to je portal o autach, doba je uz myslim inde, aby sme spalovaci Hyundai povazovali za pouzitelne auto :-)
Já chápu že sis koupil elektro a potřebuješ nám o tom říct, no dobře. Doba je přesně tam kde je... nových EV se u nás prodají 2% a průměrné stáří aut je 15 let (a u vás?), takže ano, nová i30 v kombíku bezpochyby je většinově použitelné auto pro rodinu a dalších 15 let bude.
Radši Grandland než i30 - o tom můžeme diskutovat (já bych radši kombík než SUV bez ohledu na značku), ale všiml sis, že ten Grandland začíná na 720 a i30SW na 460?
Kurňa....ale že maj ty EV teda náskok. Toho bych se nenadál. Počítám, že při klempířině na Citigo iV používaj technici jednorázové rukavice z pštrosí kůže. :D
Oni do té pštrosí kůže musejí zabalit celou baterku, aby jim nechytla od jisker z flexy. Tady je vidět rozdíl mezi inflací a svévolným zdražením výrobce/poskytovatele služby.
Haraburda to mozno je, ale vychadzalo to najlacnejsie a velmi to ludia nekritizovali. K tym spalovacim motorom, dnes na mna asi trubili, ked som sa chcel preradit do ineho pruhu, no bohuzial, spalovacie auto nema dostatocne rychle reakcie, tak tolko k tej pouzitelnosti.
Tyhle rádoby vtipný přirovnání…Enyaq se snad řídí jinak než spalovák? :D Se zase uklidni. Nedávno jsem jel firemní dodávkou po dálnici a jediný osobáky, které jsem předjel byli BEV. Kdybych s tebou měl hrát tuhle hru, tak bych řekl, že nevím co má blíž k tomu koni :D
Seriozně, je to o typu pohonu a EV má stále zásadní problém s dobíjením a dojezdem. Po městě je to řešitelné, mimo hůř a podle infrastruktury. Stále stejná debata. Jsme rádi, že nám musíš sdělit, že máš EV a jsi víc. Co máš ke Grandlandu? Nebo jsi se přišel jen pochlubit, že máš Enyaq?
Ano, riadi sa to inak. Ved o tom je debata, ze svet je inde. Kazdy ma ine skusenosti, naposledy na dialnici ma ziadne auto neobehlo, stale som siel podlahu, kde sa dalo. Ale je pravda, ze cesta bola dlha mozno 120 km, to sa dalo :-) Ku Grandlandu som mal tolko, ze som akurat soferoval auto s podobnym motorom aj prevodovkou. Dokonca aj identicku prevodovku som jazdil. A ako som vyssie pisal, nie je to velmi pouzitelne, rovnako ako so silnejsim dieselom. Nemam problem s tymi autami, maju miesto na trhu, skor ma zaraza uplne mylna uvaha o pouzitelnosti a vyhodnosti a vhodnosti.
Opel Grandland je obvykle docela masivně exportovaný ve skupině velmi mladých aut = aut registrovaných v ČR maximálně 12 měsíců. Za duben 2023 nebyl vyvezen ani jeden, jenom dva Crosslandy, jeden pět měsíců na ČR značkách a druhý tři měsíce. Za duben 2023 bylo celkem exportováno ojetých aut z ČR 4397 kusů, z toho více než třetina - 1499 kusů bylo registrováno maximálně před 12 měsíci (jako nové). Jako obvykle jde o známé firmy/modely - 52 kusů Cupra Formentor, 30x Fiesta, 56x Kuga, 99x Puma, 81x Seat Arona, 58x VW golf a 92 VW Tiguan.
zaujímavé...vo firemnej flotile máme 1,5 HDi v C4, p308, 508 a kolegovia sa nesťažovali na zvýšený hluk v porovnaní so škodovkami. Kolega čo jazdí 508 mi dokonca tvrdil, že to je na diaľnici tichšie ako jeho EX benzínovy Superb...
Všetci sa ale spoločne sťažovali na mdlý prejav toho motora.
to s tou guľou je sakra dobrý point !