Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Luxusní MPV od Lexusu má první evropské ceny. Základ atakuje 3 miliony

92 komentářů

traveldrive
...povedz mi, ktoré auto na svete je zo všetkých najhnusnejšie?
gil54
Jj, bláhově jsem si myslel, že BMW už nikdo nepřekoná a ejhle Lexus.

No, možná to bude dobrý v zimě na vodhrnování sněhu...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 10:32
Avatar - Barrichello
Barrichello
ale japonci sou jetý na hodně divnej desgin, to je všeobecně známo aneb jak praví staré heslo - Japonec, nakonec :-):-)
Avatar - Typhoon
Typhoon
To jsou ale paradoxy, čím víc se tlačí na ekologičnost aut, tím víc jsou auta těžší, větší, dražší. Kde udělali soudruzi z Brusela chybu? Takhle tu planetu nezachráníme i kdybych se přilepil v tunelu Blanka.
Mig_35
A jak souvisí hmotnost, velikost nebo cena s ekologií?
Jedine co se opravdu počítá jsou emise.
Gvick2
No řekl bych, že dost zásadně, čím víc železa, oceli, hliníku, gumy, plastu a dalších materiálů z kterých jsou auta musíš vyrobit tím víc emisí.
Mig_35
Auto pro devět lidí musí být logicky větší, než auto pro 4 nebo 5.
Gvick2
To musí, ale ptal jsi se, jak souvisí hmotnost s ekologií, nikoliv jak souvisí hmotnost s počtem pasažérů.
ptr078
Tak mig vo vseobecnosti pocuje a vidi, co sa mu hodi do kramu
Mig_35
zatímco donekonečna omílané hmotnost dojezd hmotnost dojezd to je objektivita jako vyšitá.
Mig_35
Většina strojů v automotive jede na elektřinu. Takže akorát blabolis…
traveldrive
A? Väčšie a ťažšie auto je vždy väčšou ekologickou záťažou.veď aj tú elektrinu treba vyrobiť, nie? Tiež si zabudol počítať odpady, znečistenie vzduchu, spotrebu vody... Takže blábolíš ty. Čím väčšie auto, tým väčšia ekologická záťaž.Aj ke´d sa postavíš na hlavu a budeš kývať ušami.
Mig_35
takže zakážeme autobusy, ne? to je zas intelektuální výkvět auto.cz :yes:
traveldrive
Nevadí, hlavne že ti chutí jesť a si inak zdravý.
Mig_35
To auto váží 2200 kg a uveze 9 lidí. Znáš nějaké, co uveze pět lidí při stejném komfortu a váží 1100 kg? Takže bych řekl, že konvenční sedan, který má okolo 1600 kg a uveze pět lidí je daleko méně ekologický.
traveldrive
Jedine v prípade, že bude viezť tých tvojich 9 ľudí pri každej jazde. Čo asi ťažko. 9 ľudí len výnimočne. Nie je to mikrobus na jazdy z letiska do hotela a späť ani autobus.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Sorry, ale ani ten autobus nejazdí vždy plne obsadený...
Mig_35
nevím na co reaguješ, ale:
je větší šance, že pojede řidič sám v sedanu, nebo že pojede řidič sám v mikrobusu? když už si někdo koupí 9místné auto, má to svůj důvod. sedan s jedním člověkem vevnitř je naprosto normální.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Reakcia na traveldrive že to nie je autobus, kde akoby podsúval argument že autobus jazdí vždy plne obsadený.
Mig_35
Účelově argumenty. Porad dokola. Dvoutunová Tesla ma za svůj životní cyklus menší emise, než 1300 kg těžká Fabia HTP.
ericn
Tak to těžko, tak Fabia bude mít za sebou 20let+ služby, až bude končit. O tom se Tesle může jen zdát, její cyklus skončí po 10 letech s nefunkční baterkou a nebo se do té doby rozpadne :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kde pořád berete tyhle moudra?
ericn
Články, videa majitelů apod… Stačí se podívat na testy Tesly S z prvních ročníků, jak jsou na tom… nebo mi chceš tvrdit, že baterka po 10ti letech provozu bude mít stejné vlastnosti jako na začátku? A po 20ti letech taky? ;-)

Tj za zivotní cyklus Fabie, budeš mít ty Tesly dvě. A to je nesmírně ekologické? ;-)
traveldrive
Prečo nasilu zo seba robíš vola?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pravda nevoní?
traveldrive
Aká pravda? Dojmy.
ericn
No nemám ten pocit, ale ty se tak projevuješ pravidelně, kámo ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
někoho mi (jen plácáním + jen urážení) PŘIPOMÍNÁŠ multilinku = jo pravidelně se projevuješ NEZNALOSTÍ a tím že se ti NELÍBÍ fakta
traveldrive
To je ten problém, prezentuješ len svoje pocity, fakty ti akosi unikajú.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Niežeby som obhajoval EV, ale tá Fabia po 20 rokoch nebude mať akože úbytok výkonu motora? Zvlášť ak najazdí 200 tisíc a viac km? Baterkáč bude mať menšiu kapacitu baterky, ICE auto menší výkon, dá sa fungovať s oboma.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Zase je dobre, ze se ta hranice posouva. Nejdriv to bylo "koupis si EV a za tri roky budes menit baterku", pak moudri diskutujici plynule presli na petiletku. Aktualne se z kavove sedliny prorokuje obvykla zivotnost EV baterky osm let, co jsem tak koukal. A ejhle, objevuji se prvni vlastovky s desetiletkou... :)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes: :yes: :*)
ericn
Těch 8 let nejspíš vzniklo ze záruky výrobců, ale stejně ti garantují ne 8let se 100% kapacity, ale jen 70% = za deset let přijdeš tedy průměrně o 40% kapacity baterie, kdežto nádrž na 50litrů je pořád nádrž na 50litrů = pořád stejný dojezd ;-)

No a nebo taky jinak, viz článek a video:
https://www.autozive.cz/…-letech-provozu/

Jasně je to extrém, ale bylo by zajímavé udělat mezi majitely 8 a více letých Tesel průzkum, jak na tom ta baterka v průměru vlastně je ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Myslis neco podobneho tomuto? https://www.nimblefins.co.uk/study-real-life-tesla-battery-deterioration
ericn
jj, díky. Mrknu na to ;-) Je tak rychle okem ty grafy jdou skoro lineárně dolů... Nicméně by mě dost štvalo mít po 8 letech 15-20% dojezdu pryč, akční rádius se ti hodně snižuje...

Edit: ta studie je jen z vzorku 500 aut, to je jak nic...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
a kolik takový multilink eric ročně https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 najezdí?
ericn
O kom to píšeš? O sobě? Já mám 17 let jen jeden nick a to ericn, narozdíl od tebe, Hamuno ;-)

Btw suď sebe, já mám nové auto necelých 2,5 roku a mám na něm najeto necelých 70tis km, tj zhruba 30tis km ročně. A to byla část v covidovém roce 2021, kdy se jezdilo málo. Jak si na tom ty?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já na rozdíl od tebe = to píšu takhle :-)

A u aut hledám zjevně něco jiného než ty https://www.garaz.cz/…edition-21004902

a NA ROZDÍL od tebe = já jsem fakt jen já, KDO MYSLÍŠ že jsou mé další nicky? ;-)

Mě je (v tom případě) 71 :-!
Avatar - Alexander the Great
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jsem (nepřekvapivě) STEJNĚ KRÁÁÁSNÝ jako inteligentní a (všeho) znalý = co čekáš? :-O

a (až na velevzácné výjimky - potvrzující pravidlo) NA ROZDÍL od hodně (nejen) místních ostatních NEKECÁM NELŽU NEVYMÝŠLÍM si = což (chápu že) mnohé S.E.R.E ;-)
ericn
To bude asi tím, že by si stenou neměli o čem povídat, Hamuno ;-) Nemělo by to pro nikoho přínos…
Avatar - Alexander the Great
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Barrichello
Barrichello
To mluvíš o sobě Hammuno? dyt tu tu dřepíš od rána do večera, to musí bejt hodně smutnej život sedět u kompu a přepínat fejkový nicky :-):-):-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
My sme scházíme s lidma co maj stejný zájmy, ne s multinickovými kašpary :-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To my taky https://www.hifi-voice.com/…end-mnichov-2023 a v komunitě co se zabývá TECHNIKOU je silně nadprůměr lidí co maj hybridy a vůbec auta co využívaj (efektivnější výkonnější ) ELEKTŘINU ;-)

Viz Vaculík a jeho parta SPECIÁL Technika = už i oni došli srovnáním 2 modelů stejné kategorie 1 automobilky = že to s VÝRAZNĚ VYŠŠÍM výkonem, je prostě LEPŠÍ (někdo je holt pozadu TY SI KRÁL opozdilců :-)
Petr Jahoda
Samozřejmě, že po 8 letech nejde baterie o 15 až 20% dolu. 8 léte baterie mají v průměru kolem 90% kapacity. Článku lze dohledat dost.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tady mas data z vetsiho vzorku. Ale jsou to oficialni informace od Tesly (vetsinou), tak jim nemusis verit...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To, že kapacitu Tesly většinou drží (aspoň nějakých prvních 8 let), se tak nějak ví. Mě mnohem víc zajímá, u kolika aut se během 10-15 let provozu baterie mění.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
autoživě teda není autoforum ALE SNAŽÍ SE :D
Gvick2
Tak znovu, ptal jsi se jak souvisí hmotnost a ekologie. Klidně můžeme zůstat u Tesly, každé malé dítě dokáže pochopit, že Tesla Model 3 s hmotností 18 metráků bude menší ekologickou zátěží než Tesla Model X Plaid s hmotností 25 metráků, protože na první je potřeba vytěžit daleko méně přírodních zdrojů, je zde menší nárok na energie na jejich další zpracování, je potřeba méně energie na jejich výrobu i provoz, při jejich provozu bude M3 emitovat méně emisí než MX a nakonec při likvidaci vraku bude potřeba méně energie a vznikne méně odpadu. Sečteno podtrženo hmotnost auta má zcela zásadní vliv na ekologii.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Malé dite to pochopí, ale když jsi mignutý, tak nemáš šanci.
Mig_35
To je furt dokola jak u tchuráků ve mlýně. Nikam to nedojede! Tak tomu dáme větší baterku. Pak to zase bude hodně vážit! To není ekologické:)
Tak tam dáme menší baterku! No jo, ale pak to zase nebude mít dojezd...
Model X Plaid má baterii o 20 procent větší, než Model 3 s největší baterií. Když to něho dáš poloviční baterii, bude vážit míň.
Gvick2
Evidentně se neumíš držet svého vlastního tématu. Sám jsi nastolil otázku jak souvisí hmotnost a ekologie. Pokud neumíš pochopit, že odpověď je velmi stručná a evidentní, tedy zásadně, tak se s tím holt nedá nic dělat, klidně žij v bludu, že hmotnost a ekologie nesouvisí.
Mig_35
Ještě bych k těm blábolům přidal to otřepané klišé, ze nejvíc ekologické auto je to, které se nevyrobí. A nakonec nám vyjde 1,9 TDi Oktávka lip, než model X Plaid.
Mig_35
A když se vrátím úplně na začátek, tenhle Lexus váží úplně stejně jako třída V od Mercedesu s dieselovým motorem.
Původní tvrzení
"To jsou ale paradoxy, čím víc se tlačí na ekologičnost aut, tím víc jsou auta těžší, větší, dražší."
je tudíž naprostý blábol. To auto se ničím nevymyká ani velikostí, ani hmotností. A nijak to nesouvisí s ekologií. Je to prostě velké MPV.
Gvick2
Skutečnost, že tenhle Lexus váží stejně jako Včko nic nemění v odpovědi na tvou otázku, jak souvisí hmotnost a ekologie, tedy zásadně. A to, že tlak na ekologii zvedá hmotnost aut je také prostý fakt. Lhostejno jestli dnešní Včko s dieselem nebo LM s hybridem, oba jsou těžší než by tomu bylo před 20 roky, Mercedes by neměl třeba DPF, močovinu nebo daleko složitější vstřikování pod vyšším tlaky, 8 st. převodovku a další věci přidávající hmotnost, Lexus by v té době neměl elektrické haraburdí přidané ke spalovacímu motoru a oba by byli podstatně lehčí. Ostatně existuje statistika průměrné hmotnosti osobních aut jezdících po evropských silnicích (ACEA) a ta mluví jasně, za posledních 15 let se každoročně zvyšuje průměrná hmotnost nově prodávaných aut v EU.
Mig_35
To už je na legendární zlatý ventilek. Auto bez přídavných technologii pro eliminování emisí je lehčí než s nimi - a tudíž více ekologické. :-)
Avatar - Typhoon
Typhoon
Ve svém příspěvku jsem nenarážel na spor spalováků versus elektrikářů, ale na to, že auta obecně se dělají čím dál větší. Toť vše. Velké vysoké pětimetrové a dvouapůltunové SUV bude sotva ekologičtější, než nízké auto do čtyř a půl metru.
Je v zájmu akcionářů automobilek dělat větší (dražší) auta, páč z nich mají větší zisk. A vo tom to je. Ostatní jsou kecy.
Mig_35
Tohle je fleetová dodávka pro cestovky. Originální Hiace od Toyoty rozvazi třeba turisty po Egyptu ve velkých množstvích. To si skoro nikdo domu nekoupí. Jak by to mělo být velké? :D
Nicméně Toyota ma spoustu vysloveně miniaturních modelu ve svém portfoliu a tudíž jsi úplně mimo…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak určitě.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no vidíš UŽ si to https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet pochopil :*)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je zase hovadina.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
CO je (zas) hovadina? Je to OBRÁZKEM co sem tu (nejen) já x-krát vysvětloval slovy

Popírači (běžných) znalostí odmítali (jak to je dnes = a BUDE HŮŘ) že auto jede buď na

a) ropu PLUS elektřinu

nebo

b) na tu samou elektřinu ale BEZ ROPY

i to je samozřejmě fakt pravda skutečnost = ale ten obrázek je jednoduchý jasný, takový pro školní děti. Zajímavé že i na tuhle úroveň vysvětlování (OBRÁZEK co chápou děti školou povinné) zatím všichni "odpůrci" (znalostí) reagovali STEJNĚ :-O :-!

takže CO TY a (jasný jednoznačný) OBRÁZEK?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Předpokládám, že jen to, aby člověk vydělal 3-4 mega na moderní křáp, je taktéž zcela bezemisní příběh, že? Ty peníze prostě nějak samy vzniknou, že?
Lubo
Nepodarená karikatúra. Toto auto má potenciál odstrašiť záujemcov aj od iných modelov značky.
Mr.Murphy
.... ano, melo by to mit vlastni oddeleny showroom... tohle proste potkat nechces :-O
ericn
No Lexus vyprodukoval slušný hnus, ač je to k nevíře. Holt asijský vkus je jinde :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
tohle mě vždycky fascinovalo NEJDŮLEŽITĚJŠÍ na autě je "tvar vnějších plechů" abych citoval (schopnější znalejší ;-)

TADY u TOHOHLE autobusu = jde o (bezkonkurenční) INTERIÉR (a bonus klasicky spolehlivý pohon s nízkou spotřebou). UŽ došlo? jo a co OBRÁZEK https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet už DOŠEL?

PS: hele jak tu sou multilinkové (a říkaj to mě:) tak BARIK ten obrázek pochopil BLBĚ (jak překvapivé:)) tak to NEMUSÍ BÝT JEN fotovoltaika :-!
ericn
Hamuno, tvoje myšlenové pochody jsou jak průjem ;-) Dáš za něco 3mio a pak se na to nebudeš chtít koukat? Design je součástí výrobku ne? Nestačí mít jen dobrou techniku, obal prodává. To by si měl už i ty vědět ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
OBRÁZEK si teda dál furt nepochopil?

No tak není divu že VO CO TADY GO co je PRIMÁRNÍ taky ne = jo to už se v tvým věku nezmění multinicku. i tak ZKUS ještě znovu TEN OBRÁZEK to jednou nakonec.. možná snad.. :*)

FAKT myslíš že hvězda kterou vezeš (třeba) z letiště do luxusního hotelu se zajímá o TVAR VNĚJŠÍCH PLECHŮ nebo o https://www.auto.cz/…takuje-3-miliony?…

dávአMOC najevo z jakýho úhlu na to koukáš = v lepším řidiče spíš tak ruční mytí ;-)
UŽ si pochopil OBRÁZEK? Tak pak mákni na tomhle (úhlu pohledu ;-)

Jinak MĚ SE LÍBÍ https://www.lexus.com/models/LX protože neběhám při jízdě kolem auta, ale dám na techniku auta a další, a sedadla a KDYŽ UŽ tak vzhled a co a jak uvnitř. Ale chápu že TY na "tvar vnějších plechů" a NIC JINÉHO - když ničemu jinému nerozumíš (to pak zbejvá ten tvar plechů JAKO PRIMÁRNÍ a hlavně JEDINÝ :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TVOJE neMYŠLENKOVÉ POCHODY - kdy vždy napíšeš NECHÁPU - mě fakt neberou
:32
jo na to k čemu TOHLE auto slouží - viz já 10:32 - to někdo MÁ DÁT

JÁ dám 3 mega S CHUTÍ a RÁD za https://auto-mania.cz/…ltimate-edition/

a radši budu vezen interiérem viz obrázky (a já 10:32) = ty MÁKNI NA OBRÁZKU https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet až pak přejdi k dalším věcem, jako je JAKÝ AUTO K ČEMU SLOUŽÍ a co je (tam či tam) prioritní (neřeš dvě TAK pro tebe SLOŽITÝ VĚCI NAJEDNOU!

to co ty DOUFÁM NIKDY YNIKDY NIKDY nebudu vědět = tak vomezený chápání FAKT NECHCI
ericn
Jako snažíš se, ale moc ti to nejde ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TI něco vysvětlit? no SAMOZŘEJMĚ že ne

když nechápeš ani použití tohohle LEXUSu

co znamená TAKUMI asi taky nevíš https://auto-mania.cz/…velkou-britanii/
ericn
Hmmm zas motáš dvě věci do jedné. Řemeslné zpracování a design jsou dvě rozdílné věci ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
1. umíš číst = dobrý multilinku

teď DÁL UŽ JEN to špatný

2. zdá se že FURT ti uniká CO JE PRIORITNÍ u auta typu LM a že ten tvůj design (vnějších plechů) kdyžtak u toho RC nebo LC

3. za co TY tři mega multilinku?

4. čím TY multilinku (třeba) ten převoz z letiště do hotelu, když ne tímhle
k 4. NE z pohledu myče nebo řidiče = jak si to hodnotil doteď!

5. tak CO TEN OBRÁZEK?? UŽ se spojila jedna šedá buňka s druhou = nebo dál obě bloudí pustoprázdnem?
Avatar - Mikesus
Mikesus
A pak z toho je nahoře huj, dole fuj.
Souhlasím, že design má být aspoň zkousnutelný.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ano, první podle čeho většina lidí kupuje auto je design. Překvpaivá věc vid, zelenej Borisove. Lidi co design neřeší si mohli koupit Multiplu....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
ano NEMYŠLENÍ a taky NECHÁPÁNÍ = je tvá DENNÍ místní VIZITKA (když zmiňuješ to sezení u počítače

PS: tak jaký mám V TVÝM MOZKU CO snad VŠECHNO POPLETE a nikdy nic neví, včetně výrazů typu dekáda + nechodil (nebral) na ZŠ (to co my ostatní) tak jaký mám další nicky = SI PAKO CO SI TO FAKT MYSLÍ? hele POJĎ se vsadit = můj VEŠKERÝ vs tvůj VEŠKERÝ MAJETEK :*)

já JSEM JÁ a hlásím se k sobě = takový PŘESNÝ OPAK multinicků (který tu OPRAVDU JSOU :D

že se ohledně aut většinově shodnu (třeba) s Mig_em - no nejsme všichni ZAOSTALÍ jako ty ryccardo WinDiesel Arese atd. atp (a tam BUDE nějaký ten multilink ;-)
Mig_35
A dodávka nebo mikrobus, tam jde o design především
Avatar - Barrichello
Barrichello
Pokud maj 4 stejný dodávky i stejný žitný vlastnosti, obejm ložné plochy, spotřebu nebo servisní náklady tak ano, i tam může jít klidně o design.
Mig_35
a která je ta hezká?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Záleží na který obdodí se ptáš. Jestli jen na současnou produkci nebo i na tu starší.

Mě se vždy líbil nejvíc Transit třetí generace, LDV Convoy, Mercedes Sprinter všechny generace, i ěkterá Iveca TurboDaily šla no a z mimoevropských dodávek samohřejmě Ford Econoline, GMC Savanna a Chevy Express a GAZ Gazella a Next.
Mig_35
no tak potom, abychom to měli úplné, která dodávka hezká není? protože mi přijdou všechny stejné:)
Avatar - Barrichello
Barrichello
Hezký nejsou třeba Renaultí,některá Ducata atd
Avatar - Mikesus
Mikesus
A ty rozhoduješ co je hezké?
Mne všechny dodávky přijdou hnusné, či názor je ten "správný"?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Mig se ptal jestli se někdo ud odávek rozhoduje podle desingu. A který sou hezký, tak sem mu odpovídal.

Já řeším deign u všeho, i u nákladáků
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
A vite co? Dejte mi to hnedka 2x jo?
Martin Lapáček
To je něco tak naprosto hnusnýho, že bych za to nedal ani 200 tisíc! :-O
Ishio Oishi
Za mě je design zmáknutý, ba řekl bych, že i velmi zdařilý. Umírněně futuristické. Vzhledově nejpovedenější, a v mých očích rozhodně krásný Lexus.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nevím, proč si tu někteří stěžují na design. Normální japonské MPV, mně se tenhle design líbí. Maximálně funkční.