Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Barrichello
ale japonci sou jetý na hodně divnej desgin, to je všeobecně známo aneb jak praví staré heslo - Japonec, nakonec :-):-)
Typhoon
To jsou ale paradoxy, čím víc se tlačí na ekologičnost aut, tím víc jsou auta těžší, větší, dražší. Kde udělali soudruzi z Brusela chybu? Takhle tu planetu nezachráníme i kdybych se přilepil v tunelu Blanka.
A jak souvisí hmotnost, velikost nebo cena s ekologií?
Jedine co se opravdu počítá jsou emise.
Jedine co se opravdu počítá jsou emise.
No řekl bych, že dost zásadně, čím víc železa, oceli, hliníku, gumy, plastu a dalších materiálů z kterých jsou auta musíš vyrobit tím víc emisí.
Auto pro devět lidí musí být logicky větší, než auto pro 4 nebo 5.
To musí, ale ptal jsi se, jak souvisí hmotnost s ekologií, nikoliv jak souvisí hmotnost s počtem pasažérů.
Tak mig vo vseobecnosti pocuje a vidi, co sa mu hodi do kramu
Většina strojů v automotive jede na elektřinu. Takže akorát blabolis…
A? Väčšie a ťažšie auto je vždy väčšou ekologickou záťažou.veď aj tú elektrinu treba vyrobiť, nie? Tiež si zabudol počítať odpady, znečistenie vzduchu, spotrebu vody... Takže blábolíš ty. Čím väčšie auto, tým väčšia ekologická záťaž.Aj ke´d sa postavíš na hlavu a budeš kývať ušami.
takže zakážeme autobusy, ne? to je zas intelektuální výkvět auto.cz :yes:
To auto váží 2200 kg a uveze 9 lidí. Znáš nějaké, co uveze pět lidí při stejném komfortu a váží 1100 kg? Takže bych řekl, že konvenční sedan, který má okolo 1600 kg a uveze pět lidí je daleko méně ekologický.
Jedine v prípade, že bude viezť tých tvojich 9 ľudí pri každej jazde. Čo asi ťažko. 9 ľudí len výnimočne. Nie je to mikrobus na jazdy z letiska do hotela a späť ani autobus.
Sorry, ale ani ten autobus nejazdí vždy plne obsadený...
nevím na co reaguješ, ale:
je větší šance, že pojede řidič sám v sedanu, nebo že pojede řidič sám v mikrobusu? když už si někdo koupí 9místné auto, má to svůj důvod. sedan s jedním člověkem vevnitř je naprosto normální.
je větší šance, že pojede řidič sám v sedanu, nebo že pojede řidič sám v mikrobusu? když už si někdo koupí 9místné auto, má to svůj důvod. sedan s jedním člověkem vevnitř je naprosto normální.
Reakcia na traveldrive že to nie je autobus, kde akoby podsúval argument že autobus jazdí vždy plne obsadený.
Účelově argumenty. Porad dokola. Dvoutunová Tesla ma za svůj životní cyklus menší emise, než 1300 kg těžká Fabia HTP.
Tak to těžko, tak Fabia bude mít za sebou 20let+ služby, až bude končit. O tom se Tesle může jen zdát, její cyklus skončí po 10 letech s nefunkční baterkou a nebo se do té doby rozpadne :-[]
Kde pořád berete tyhle moudra?
Články, videa majitelů apod… Stačí se podívat na testy Tesly S z prvních ročníků, jak jsou na tom… nebo mi chceš tvrdit, že baterka po 10ti letech provozu bude mít stejné vlastnosti jako na začátku? A po 20ti letech taky? ;-)
Tj za zivotní cyklus Fabie, budeš mít ty Tesly dvě. A to je nesmírně ekologické? ;-)
Tj za zivotní cyklus Fabie, budeš mít ty Tesly dvě. A to je nesmírně ekologické? ;-)
Prečo nasilu zo seba robíš vola?
No nemám ten pocit, ale ty se tak projevuješ pravidelně, kámo ;-)
Niežeby som obhajoval EV, ale tá Fabia po 20 rokoch nebude mať akože úbytok výkonu motora? Zvlášť ak najazdí 200 tisíc a viac km? Baterkáč bude mať menšiu kapacitu baterky, ICE auto menší výkon, dá sa fungovať s oboma.
Zase je dobre, ze se ta hranice posouva. Nejdriv to bylo "koupis si EV a za tri roky budes menit baterku", pak moudri diskutujici plynule presli na petiletku. Aktualne se z kavove sedliny prorokuje obvykla zivotnost EV baterky osm let, co jsem tak koukal. A ejhle, objevuji se prvni vlastovky s desetiletkou... :)
Těch 8 let nejspíš vzniklo ze záruky výrobců, ale stejně ti garantují ne 8let se 100% kapacity, ale jen 70% = za deset let přijdeš tedy průměrně o 40% kapacity baterie, kdežto nádrž na 50litrů je pořád nádrž na 50litrů = pořád stejný dojezd ;-)
No a nebo taky jinak, viz článek a video:
https://www.autozive.cz/…-letech-provozu/
Jasně je to extrém, ale bylo by zajímavé udělat mezi majitely 8 a více letých Tesel průzkum, jak na tom ta baterka v průměru vlastně je ;-)
No a nebo taky jinak, viz článek a video:
https://www.autozive.cz/…-letech-provozu/
Jasně je to extrém, ale bylo by zajímavé udělat mezi majitely 8 a více letých Tesel průzkum, jak na tom ta baterka v průměru vlastně je ;-)
Myslis neco podobneho tomuto? https://www.nimblefins.co.uk/study-real-life-tesla-battery-deterioration
jj, díky. Mrknu na to ;-) Je tak rychle okem ty grafy jdou skoro lineárně dolů... Nicméně by mě dost štvalo mít po 8 letech 15-20% dojezdu pryč, akční rádius se ti hodně snižuje...
Edit: ta studie je jen z vzorku 500 aut, to je jak nic...
Edit: ta studie je jen z vzorku 500 aut, to je jak nic...
a kolik takový multilink eric ročně https://fdrive.cz/…ektromobily-6946 najezdí?
O kom to píšeš? O sobě? Já mám 17 let jen jeden nick a to ericn, narozdíl od tebe, Hamuno ;-)
Btw suď sebe, já mám nové auto necelých 2,5 roku a mám na něm najeto necelých 70tis km, tj zhruba 30tis km ročně. A to byla část v covidovém roce 2021, kdy se jezdilo málo. Jak si na tom ty?
Btw suď sebe, já mám nové auto necelých 2,5 roku a mám na něm najeto necelých 70tis km, tj zhruba 30tis km ročně. A to byla část v covidovém roce 2021, kdy se jezdilo málo. Jak si na tom ty?
Já na rozdíl od tebe = to píšu takhle :-)
A u aut hledám zjevně něco jiného než ty https://www.garaz.cz/…edition-21004902
a NA ROZDÍL od tebe = já jsem fakt jen já, KDO MYSLÍŠ že jsou mé další nicky? ;-)
Mě je (v tom případě) 71 :-!
A u aut hledám zjevně něco jiného než ty https://www.garaz.cz/…edition-21004902
a NA ROZDÍL od tebe = já jsem fakt jen já, KDO MYSLÍŠ že jsou mé další nicky? ;-)
Mě je (v tom případě) 71 :-!
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jsem (nepřekvapivě) STEJNĚ KRÁÁÁSNÝ jako inteligentní a (všeho) znalý = co čekáš? :-O
a (až na velevzácné výjimky - potvrzující pravidlo) NA ROZDÍL od hodně (nejen) místních ostatních NEKECÁM NELŽU NEVYMÝŠLÍM si = což (chápu že) mnohé S.E.R.E ;-)
a (až na velevzácné výjimky - potvrzující pravidlo) NA ROZDÍL od hodně (nejen) místních ostatních NEKECÁM NELŽU NEVYMÝŠLÍM si = což (chápu že) mnohé S.E.R.E ;-)
To bude asi tím, že by si stenou neměli o čem povídat, Hamuno ;-) Nemělo by to pro nikoho přínos…
Alexander the Great
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To mluvíš o sobě Hammuno? dyt tu tu dřepíš od rána do večera, to musí bejt hodně smutnej život sedět u kompu a přepínat fejkový nicky :-):-):-)
My sme scházíme s lidma co maj stejný zájmy, ne s multinickovými kašpary :-)
To my taky https://www.hifi-voice.com/…end-mnichov-2023 a v komunitě co se zabývá TECHNIKOU je silně nadprůměr lidí co maj hybridy a vůbec auta co využívaj (efektivnější výkonnější ) ELEKTŘINU ;-)
Viz Vaculík a jeho parta SPECIÁL Technika = už i oni došli srovnáním 2 modelů stejné kategorie 1 automobilky = že to s VÝRAZNĚ VYŠŠÍM výkonem, je prostě LEPŠÍ (někdo je holt pozadu TY SI KRÁL opozdilců :-)
Viz Vaculík a jeho parta SPECIÁL Technika = už i oni došli srovnáním 2 modelů stejné kategorie 1 automobilky = že to s VÝRAZNĚ VYŠŠÍM výkonem, je prostě LEPŠÍ (někdo je holt pozadu TY SI KRÁL opozdilců :-)
Samozřejmě, že po 8 letech nejde baterie o 15 až 20% dolu. 8 léte baterie mají v průměru kolem 90% kapacity. Článku lze dohledat dost.
Tady mas data z vetsiho vzorku. Ale jsou to oficialni informace od Tesly (vetsinou), tak jim nemusis verit...
To, že kapacitu Tesly většinou drží (aspoň nějakých prvních 8 let), se tak nějak ví. Mě mnohem víc zajímá, u kolika aut se během 10-15 let provozu baterie mění.
Tak znovu, ptal jsi se jak souvisí hmotnost a ekologie. Klidně můžeme zůstat u Tesly, každé malé dítě dokáže pochopit, že Tesla Model 3 s hmotností 18 metráků bude menší ekologickou zátěží než Tesla Model X Plaid s hmotností 25 metráků, protože na první je potřeba vytěžit daleko méně přírodních zdrojů, je zde menší nárok na energie na jejich další zpracování, je potřeba méně energie na jejich výrobu i provoz, při jejich provozu bude M3 emitovat méně emisí než MX a nakonec při likvidaci vraku bude potřeba méně energie a vznikne méně odpadu. Sečteno podtrženo hmotnost auta má zcela zásadní vliv na ekologii.
To je furt dokola jak u tchuráků ve mlýně. Nikam to nedojede! Tak tomu dáme větší baterku. Pak to zase bude hodně vážit! To není ekologické:)
Tak tam dáme menší baterku! No jo, ale pak to zase nebude mít dojezd...
Model X Plaid má baterii o 20 procent větší, než Model 3 s největší baterií. Když to něho dáš poloviční baterii, bude vážit míň.
Tak tam dáme menší baterku! No jo, ale pak to zase nebude mít dojezd...
Model X Plaid má baterii o 20 procent větší, než Model 3 s největší baterií. Když to něho dáš poloviční baterii, bude vážit míň.
Evidentně se neumíš držet svého vlastního tématu. Sám jsi nastolil otázku jak souvisí hmotnost a ekologie. Pokud neumíš pochopit, že odpověď je velmi stručná a evidentní, tedy zásadně, tak se s tím holt nedá nic dělat, klidně žij v bludu, že hmotnost a ekologie nesouvisí.
Ještě bych k těm blábolům přidal to otřepané klišé, ze nejvíc ekologické auto je to, které se nevyrobí. A nakonec nám vyjde 1,9 TDi Oktávka lip, než model X Plaid.
A když se vrátím úplně na začátek, tenhle Lexus váží úplně stejně jako třída V od Mercedesu s dieselovým motorem.
Původní tvrzení
"To jsou ale paradoxy, čím víc se tlačí na ekologičnost aut, tím víc jsou auta těžší, větší, dražší."
je tudíž naprostý blábol. To auto se ničím nevymyká ani velikostí, ani hmotností. A nijak to nesouvisí s ekologií. Je to prostě velké MPV.
Původní tvrzení
"To jsou ale paradoxy, čím víc se tlačí na ekologičnost aut, tím víc jsou auta těžší, větší, dražší."
je tudíž naprostý blábol. To auto se ničím nevymyká ani velikostí, ani hmotností. A nijak to nesouvisí s ekologií. Je to prostě velké MPV.
Skutečnost, že tenhle Lexus váží stejně jako Včko nic nemění v odpovědi na tvou otázku, jak souvisí hmotnost a ekologie, tedy zásadně. A to, že tlak na ekologii zvedá hmotnost aut je také prostý fakt. Lhostejno jestli dnešní Včko s dieselem nebo LM s hybridem, oba jsou těžší než by tomu bylo před 20 roky, Mercedes by neměl třeba DPF, močovinu nebo daleko složitější vstřikování pod vyšším tlaky, 8 st. převodovku a další věci přidávající hmotnost, Lexus by v té době neměl elektrické haraburdí přidané ke spalovacímu motoru a oba by byli podstatně lehčí. Ostatně existuje statistika průměrné hmotnosti osobních aut jezdících po evropských silnicích (ACEA) a ta mluví jasně, za posledních 15 let se každoročně zvyšuje průměrná hmotnost nově prodávaných aut v EU.
To už je na legendární zlatý ventilek. Auto bez přídavných technologii pro eliminování emisí je lehčí než s nimi - a tudíž více ekologické. :-)
Ve svém příspěvku jsem nenarážel na spor spalováků versus elektrikářů, ale na to, že auta obecně se dělají čím dál větší. Toť vše. Velké vysoké pětimetrové a dvouapůltunové SUV bude sotva ekologičtější, než nízké auto do čtyř a půl metru.
Je v zájmu akcionářů automobilek dělat větší (dražší) auta, páč z nich mají větší zisk. A vo tom to je. Ostatní jsou kecy.
Je v zájmu akcionářů automobilek dělat větší (dražší) auta, páč z nich mají větší zisk. A vo tom to je. Ostatní jsou kecy.
Tohle je fleetová dodávka pro cestovky. Originální Hiace od Toyoty rozvazi třeba turisty po Egyptu ve velkých množstvích. To si skoro nikdo domu nekoupí. Jak by to mělo být velké? :D
Nicméně Toyota ma spoustu vysloveně miniaturních modelu ve svém portfoliu a tudíž jsi úplně mimo…
Nicméně Toyota ma spoustu vysloveně miniaturních modelu ve svém portfoliu a tudíž jsi úplně mimo…
Tak určitě.
no vidíš UŽ si to https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet pochopil :*)
To je zase hovadina.
CO je (zas) hovadina? Je to OBRÁZKEM co sem tu (nejen) já x-krát vysvětloval slovy
Popírači (běžných) znalostí odmítali (jak to je dnes = a BUDE HŮŘ) že auto jede buď na
a) ropu PLUS elektřinu
nebo
b) na tu samou elektřinu ale BEZ ROPY
i to je samozřejmě fakt pravda skutečnost = ale ten obrázek je jednoduchý jasný, takový pro školní děti. Zajímavé že i na tuhle úroveň vysvětlování (OBRÁZEK co chápou děti školou povinné) zatím všichni "odpůrci" (znalostí) reagovali STEJNĚ :-O :-!
takže CO TY a (jasný jednoznačný) OBRÁZEK?
Popírači (běžných) znalostí odmítali (jak to je dnes = a BUDE HŮŘ) že auto jede buď na
a) ropu PLUS elektřinu
nebo
b) na tu samou elektřinu ale BEZ ROPY
i to je samozřejmě fakt pravda skutečnost = ale ten obrázek je jednoduchý jasný, takový pro školní děti. Zajímavé že i na tuhle úroveň vysvětlování (OBRÁZEK co chápou děti školou povinné) zatím všichni "odpůrci" (znalostí) reagovali STEJNĚ :-O :-!
takže CO TY a (jasný jednoznačný) OBRÁZEK?
Předpokládám, že jen to, aby člověk vydělal 3-4 mega na moderní křáp, je taktéž zcela bezemisní příběh, že? Ty peníze prostě nějak samy vzniknou, že?
Lubo
Nepodarená karikatúra. Toto auto má potenciál odstrašiť záujemcov aj od iných modelov značky.
No Lexus vyprodukoval slušný hnus, ač je to k nevíře. Holt asijský vkus je jinde :no:
tohle mě vždycky fascinovalo NEJDŮLEŽITĚJŠÍ na autě je "tvar vnějších plechů" abych citoval (schopnější znalejší ;-)
TADY u TOHOHLE autobusu = jde o (bezkonkurenční) INTERIÉR (a bonus klasicky spolehlivý pohon s nízkou spotřebou). UŽ došlo? jo a co OBRÁZEK https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet už DOŠEL?
PS: hele jak tu sou multilinkové (a říkaj to mě:) tak BARIK ten obrázek pochopil BLBĚ (jak překvapivé:)) tak to NEMUSÍ BÝT JEN fotovoltaika :-!
TADY u TOHOHLE autobusu = jde o (bezkonkurenční) INTERIÉR (a bonus klasicky spolehlivý pohon s nízkou spotřebou). UŽ došlo? jo a co OBRÁZEK https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet už DOŠEL?
PS: hele jak tu sou multilinkové (a říkaj to mě:) tak BARIK ten obrázek pochopil BLBĚ (jak překvapivé:)) tak to NEMUSÍ BÝT JEN fotovoltaika :-!
Hamuno, tvoje myšlenové pochody jsou jak průjem ;-) Dáš za něco 3mio a pak se na to nebudeš chtít koukat? Design je součástí výrobku ne? Nestačí mít jen dobrou techniku, obal prodává. To by si měl už i ty vědět ;-)
OBRÁZEK si teda dál furt nepochopil?
No tak není divu že VO CO TADY GO co je PRIMÁRNÍ taky ne = jo to už se v tvým věku nezmění multinicku. i tak ZKUS ještě znovu TEN OBRÁZEK to jednou nakonec.. možná snad.. :*)
FAKT myslíš že hvězda kterou vezeš (třeba) z letiště do luxusního hotelu se zajímá o TVAR VNĚJŠÍCH PLECHŮ nebo o https://www.auto.cz/…takuje-3-miliony?…
dávአMOC najevo z jakýho úhlu na to koukáš = v lepším řidiče spíš tak ruční mytí ;-)
UŽ si pochopil OBRÁZEK? Tak pak mákni na tomhle (úhlu pohledu ;-)
Jinak MĚ SE LÍBÍ https://www.lexus.com/models/LX protože neběhám při jízdě kolem auta, ale dám na techniku auta a další, a sedadla a KDYŽ UŽ tak vzhled a co a jak uvnitř. Ale chápu že TY na "tvar vnějších plechů" a NIC JINÉHO - když ničemu jinému nerozumíš (to pak zbejvá ten tvar plechů JAKO PRIMÁRNÍ a hlavně JEDINÝ :-!
No tak není divu že VO CO TADY GO co je PRIMÁRNÍ taky ne = jo to už se v tvým věku nezmění multinicku. i tak ZKUS ještě znovu TEN OBRÁZEK to jednou nakonec.. možná snad.. :*)
FAKT myslíš že hvězda kterou vezeš (třeba) z letiště do luxusního hotelu se zajímá o TVAR VNĚJŠÍCH PLECHŮ nebo o https://www.auto.cz/…takuje-3-miliony?…
dávአMOC najevo z jakýho úhlu na to koukáš = v lepším řidiče spíš tak ruční mytí ;-)
UŽ si pochopil OBRÁZEK? Tak pak mákni na tomhle (úhlu pohledu ;-)
Jinak MĚ SE LÍBÍ https://www.lexus.com/models/LX protože neběhám při jízdě kolem auta, ale dám na techniku auta a další, a sedadla a KDYŽ UŽ tak vzhled a co a jak uvnitř. Ale chápu že TY na "tvar vnějších plechů" a NIC JINÉHO - když ničemu jinému nerozumíš (to pak zbejvá ten tvar plechů JAKO PRIMÁRNÍ a hlavně JEDINÝ :-!
TVOJE neMYŠLENKOVÉ POCHODY - kdy vždy napíšeš NECHÁPU - mě fakt neberou
:32
jo na to k čemu TOHLE auto slouží - viz já 10:32 - to někdo MÁ DÁT
JÁ dám 3 mega S CHUTÍ a RÁD za https://auto-mania.cz/…ltimate-edition/
a radši budu vezen interiérem viz obrázky (a já 10:32) = ty MÁKNI NA OBRÁZKU https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet až pak přejdi k dalším věcem, jako je JAKÝ AUTO K ČEMU SLOUŽÍ a co je (tam či tam) prioritní (neřeš dvě TAK pro tebe SLOŽITÝ VĚCI NAJEDNOU!
to co ty DOUFÁM NIKDY YNIKDY NIKDY nebudu vědět = tak vomezený chápání FAKT NECHCI
:32
jo na to k čemu TOHLE auto slouží - viz já 10:32 - to někdo MÁ DÁT
JÁ dám 3 mega S CHUTÍ a RÁD za https://auto-mania.cz/…ltimate-edition/
a radši budu vezen interiérem viz obrázky (a já 10:32) = ty MÁKNI NA OBRÁZKU https://elektrickevozy.cz/…ly-ovladnou-svet až pak přejdi k dalším věcem, jako je JAKÝ AUTO K ČEMU SLOUŽÍ a co je (tam či tam) prioritní (neřeš dvě TAK pro tebe SLOŽITÝ VĚCI NAJEDNOU!
to co ty DOUFÁM NIKDY YNIKDY NIKDY nebudu vědět = tak vomezený chápání FAKT NECHCI
Jako snažíš se, ale moc ti to nejde ;-)
TI něco vysvětlit? no SAMOZŘEJMĚ že ne
když nechápeš ani použití tohohle LEXUSu
co znamená TAKUMI asi taky nevíš https://auto-mania.cz/…velkou-britanii/
když nechápeš ani použití tohohle LEXUSu
co znamená TAKUMI asi taky nevíš https://auto-mania.cz/…velkou-britanii/
Hmmm zas motáš dvě věci do jedné. Řemeslné zpracování a design jsou dvě rozdílné věci ;-)
1. umíš číst = dobrý multilinku
teď DÁL UŽ JEN to špatný
2. zdá se že FURT ti uniká CO JE PRIORITNÍ u auta typu LM a že ten tvůj design (vnějších plechů) kdyžtak u toho RC nebo LC
3. za co TY tři mega multilinku?
4. čím TY multilinku (třeba) ten převoz z letiště do hotelu, když ne tímhle
k 4. NE z pohledu myče nebo řidiče = jak si to hodnotil doteď!
5. tak CO TEN OBRÁZEK?? UŽ se spojila jedna šedá buňka s druhou = nebo dál obě bloudí pustoprázdnem?
teď DÁL UŽ JEN to špatný
2. zdá se že FURT ti uniká CO JE PRIORITNÍ u auta typu LM a že ten tvůj design (vnějších plechů) kdyžtak u toho RC nebo LC
3. za co TY tři mega multilinku?
4. čím TY multilinku (třeba) ten převoz z letiště do hotelu, když ne tímhle
k 4. NE z pohledu myče nebo řidiče = jak si to hodnotil doteď!
5. tak CO TEN OBRÁZEK?? UŽ se spojila jedna šedá buňka s druhou = nebo dál obě bloudí pustoprázdnem?
Ano, první podle čeho většina lidí kupuje auto je design. Překvpaivá věc vid, zelenej Borisove. Lidi co design neřeší si mohli koupit Multiplu....
ano NEMYŠLENÍ a taky NECHÁPÁNÍ = je tvá DENNÍ místní VIZITKA (když zmiňuješ to sezení u počítače
PS: tak jaký mám V TVÝM MOZKU CO snad VŠECHNO POPLETE a nikdy nic neví, včetně výrazů typu dekáda + nechodil (nebral) na ZŠ (to co my ostatní) tak jaký mám další nicky = SI PAKO CO SI TO FAKT MYSLÍ? hele POJĎ se vsadit = můj VEŠKERÝ vs tvůj VEŠKERÝ MAJETEK :*)
já JSEM JÁ a hlásím se k sobě = takový PŘESNÝ OPAK multinicků (který tu OPRAVDU JSOU :D
že se ohledně aut většinově shodnu (třeba) s Mig_em - no nejsme všichni ZAOSTALÍ jako ty ryccardo WinDiesel Arese atd. atp (a tam BUDE nějaký ten multilink ;-)
PS: tak jaký mám V TVÝM MOZKU CO snad VŠECHNO POPLETE a nikdy nic neví, včetně výrazů typu dekáda + nechodil (nebral) na ZŠ (to co my ostatní) tak jaký mám další nicky = SI PAKO CO SI TO FAKT MYSLÍ? hele POJĎ se vsadit = můj VEŠKERÝ vs tvůj VEŠKERÝ MAJETEK :*)
já JSEM JÁ a hlásím se k sobě = takový PŘESNÝ OPAK multinicků (který tu OPRAVDU JSOU :D
že se ohledně aut většinově shodnu (třeba) s Mig_em - no nejsme všichni ZAOSTALÍ jako ty ryccardo WinDiesel Arese atd. atp (a tam BUDE nějaký ten multilink ;-)
A dodávka nebo mikrobus, tam jde o design především
Pokud maj 4 stejný dodávky i stejný žitný vlastnosti, obejm ložné plochy, spotřebu nebo servisní náklady tak ano, i tam může jít klidně o design.
a která je ta hezká?
Záleží na který obdodí se ptáš. Jestli jen na současnou produkci nebo i na tu starší.
Mě se vždy líbil nejvíc Transit třetí generace, LDV Convoy, Mercedes Sprinter všechny generace, i ěkterá Iveca TurboDaily šla no a z mimoevropských dodávek samohřejmě Ford Econoline, GMC Savanna a Chevy Express a GAZ Gazella a Next.
Mě se vždy líbil nejvíc Transit třetí generace, LDV Convoy, Mercedes Sprinter všechny generace, i ěkterá Iveca TurboDaily šla no a z mimoevropských dodávek samohřejmě Ford Econoline, GMC Savanna a Chevy Express a GAZ Gazella a Next.
no tak potom, abychom to měli úplné, která dodávka hezká není? protože mi přijdou všechny stejné:)
Ishio Oishi
Za mě je design zmáknutý, ba řekl bych, že i velmi zdařilý. Umírněně futuristické. Vzhledově nejpovedenější, a v mých očích rozhodně krásný Lexus.
twistedTSD
Nevím, proč si tu někteří stěžují na design. Normální japonské MPV, mně se tenhle design líbí. Maximálně funkční.
No, možná to bude dobrý v zimě na vodhrnování sněhu...