Ekonomika

Zpět na článek

Čína předstihla Japonsko na pozici největšího světového vývozce aut

35 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
historie se opakuje a zrychluje. To co se děje teď u nás se stane i v Číně, průmysl přinese blahobyt a ten kdo žije v blahobytu už nebude chtít makat ve fabrice. Ceny porostou a nebude důvod si koupit něco čínského. Jen nevím co bude dál, jestli se výroba vrátí zpět do Evropy a Ameriky nebo úlohu převezme Indie. Nejsem si totiž jist, zda indická mentalita je schopna takového rozmachu jako ta čínská.
šofér
Knakunene-do Evropy? Já myslím, že až nastane to, co popisujete, tak v Evropě už bude vyrábět auta jen Ferrari, Lambo a pak snad ještě Mercedes a BMW, ostatní už budou zarostlí trávou...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víš že si velmi DOBŘE ZAČAL ale pak to bohužel šlo dolů. Předposlední věta snad ještě budiž, ale ta poslední TOU SI TEN velmi pravděpodobně SPRÁVNÝ ÚVOD až TOTÁLNĚ ZABIL

víš ono vyspělé části Indie (a lidé tam) jsou (bohužel) už spíš DRTIVĚ PŘED NÁMI

my jsme (speciálně střední a starší generace) TOTÁLNĚ MIMO odtrženi OD světové reality = vůbec si nepřipouštějící JAK MOC jsme (třeba jen ten během ZEMANova vláda a po ní 2 vlády ANO, dekády - náhodou většinově době https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Konjunktura ) ABSURDNĚ ZAOSTALI

zastánci POSTARU tu léta dominují = naštěstí už stárnou a ztrácejí vliv https😐/www.seznamzpravy.cz/…-jen-malo-230491 nicméně stále ještě tu mají až OBŘÍ VLIV kecy plky žvásty "postaru" (asi nějaké dozvuky SOCIALISTICKÉHO sMYŠLENÍ) no a to je HRUBKA HRUBÁ = ještě chvíli "dál postaru" a svět nám definitivně UTEČE včetně tý Indie (kterou fakt asi čeká až OBŘÍ RŮST = až tam přestane vládnou parta současného důchodce premiéra
DonVito
Vzal jsi v potaz automatizaci?
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle je hodně zajímavá teze, ale mam obavy že si naprosto mimo.

Nebude důvdl si koupit něco čínského? No třeba že sou to domácí automobilky a maj mnohem lepší ceny než ty západní?

než bude stejná cena práce v USA a v Evropa + různých částech Asie, počkáš si tak mezi 40-120 lety 😄 😄 😄

žádné přesuny továren se nekonaj, akorát se o nich už 15 let žvaní, ale realita je 0 a ty fabriky sou dál v Asii, Mexiku, Kanadě, Jižní americe atd
Xylo
Souhlasím s Tebou a nevidím na tom nic nepřirozeného. Budoucnost je dle mého názoru poměrně dobrá. Ty velké molochy asi padnou a lidi se začnou zase více zajímat tím, co opravdu potřebují k životu. Třeba nechápu proč v těch mnoha laborkách na vysokých školách (placených z daní) už dávno nejede výroba chybějících účinných látek pro léčiva. Všechna výroba léčiv jela skoro až do druhé světové války výhradně v laborkách lékáren (Frágner zahájil výrobu v Dolních Měcholupech v roce 1930). Když se podíváš na ceny dnešních léčiv, včetně volně prodejných, tak tě napadne jediná otázka, jak volný trh přispěl k cenotvorbě. Je to obdobné jako u elektroaut - v Číně a Indii se krabička s lékem vyrobí za 5-10 kaček, importér to doveze do Evropy okolo 15 Kč a každá s.r.á.g.o.r.a v lékárně stojí nejméně stovku. Pokud to v laborce v ČR vyrobíš za 25 Kč, tak to nijak cenu negativně neovlivní.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tohle VYPADÁ logicky = bohužel na tom logického není (skoro) NIC 😒
Avatar - pradeda777
pradeda777
Nebezpečí tkví v tom, že Číňané budou pokračovat v kupování automobilek, až v Evropě nebude Evropanům patřit žádná, takže výroba se nebude mít vracet kam. Amerika nevím, ale v Evropě se tak už děje. Volvo, MG, plus částečná vlastnictví MB i dalších automobilek.
Nelze zapomínat na likvidaci textilních firem v severní Itálii a jejich následné odkoupení Číňany, kde pak firmy znovu rozjeli, ale s levnou čínskou pracovní silou, dovezenou (spolu s Covidem) z Wuchanu.
Indie, jak správně naznačuješ není rozpínavá a populace tam není "nijak pracovitá". Takže odtud nebezpečí nehrozí, i když už v Evropě vlastní třeba Jaguar.
Japonců bych se nebál. Ti vyrábí auta v Evropě už velmi dlouho. Zaměstnávají místní pracovní sílu, platí evropské výdělky a nebrání se působení nezávislých odborů.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To není vina Číny, že si nás kupuje.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
jj a není vina ruSSka že přepadlo Ukrajinu (a předtím Gruzii 😉

a ten čínský plán BUDEME KRÁST lééta technologie (a kopírovat výrobky a prodávat stejné v jiném obalu za menší cenu) to je prostě takový "komunistický standard 😲 :-!

a taky není chyba místních hýkalů JDE TO TADY MOC RYCHLE MUSÍ SE VŠECHO ještě POMALEJŠ = chci být SKANZENem planety :😉

čína nekupuje = viz investice u nás v https😐/zpravy.aktualne.cz/…25a0cc47ab5f122/ no všude = brutality co dělaj ve Venezuele a Africe
Avatar - Anonym
Anonym
Pozdravuje tě profesor Smil, zelený utopisto

Zásoby fosilních paliv ale nejsou nekonečné. Jednou budeme muset jejich náhradu stejně vyřešit, ne?

Ropy máme na stovky let. Těžíme jí víc než kdykoliv v historii, ale pořád objevujeme nová ložiska. Taková Guayana může být za 20 let druhou Saúdskou Arábií. Ve Středozemním moři jsou velké zásoby zemního plynu. Jen Izrael ho může během deseti let těžit čtvrtinu, co dnes těží Katar. Libanon, Kypr, Izrael, Turecko se mohou stát velkými těžaři. Mosambik před pár měsíci otevřel obrovskou LNG stanici.

Minulý týden jsem byl v Houstonu. To je dnes globální hlavní město ropy, USA jsou dnes jejím největším producentem na světě. USA, ne Saúdská Arábie, ne Rusko. A to před 15 lety byla Amerika největší dovozce ropy.

V Kanadě v Albertě máme víc ropy než Saúdská Arábie. Objevuje se víc nových ložisek, než kolik globálně stíháme těžit. Tolik k vyčerpávání zdrojů. Ropu a zemní plyn přestaneme těžit, protože to buď bude nehospodárné, nebo klimaticky neúnosné. Nedostatek zdrojů nehrozí.

😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
DALŠÍ TRAPÁK ? zrovna TUHLE SEM TU DO DISKUZE CO SES JÍ ZÚČASTNIL DÁVAL odkaz na JEHO KNIHY

do dneška si ho neznal a teď KŘEČ PODLE NOVINOVÝHO ČLÁNKU? 😊)
To seš po ryccardovi už druhej MATLA Z MATLOVA = tak kucí HLAVNĚ SI TY KNHY PŘEČTĚTE a hůř ŽIJTE PODLE NICH

VE VŠEM = od stravy po OZE :😉
Avatar - Anonym
Anonym
Já ho znam už dlouho od kluků z iuhli a od Páji Tykače)
https😐/iuhli.cz/…u-klimatu-smysl/?…

https😐/paveltykac.com/…ak-funguje-svet/

Ale dneska vyšel ten pravej článek, co vašim lžím dává totálně na frak 😄
Arese
😄 :yes: :yes: :yes:
topten
... (china ma vic jak 10x tolik lidi nez jpn)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
a Indie JEŠTĚ VÍC + čínu čeká demografická krize, stejně jako ruSSko
Avatar - Anonym
Anonym
Jak tedy reagovat na hrozbu klimatické změny?

Řekněme si, jak na ni kdo reaguje. Největší aktér v emisích je Čína, sama slibuje uhlíkovou neutralitu v roce 2060, ale to není žádná reakce – to je příliš daleko. Zato Čína poskytuje všemožně půjčky na stavby uhelných elektráren, třeba v Pákistánu. Takže Čína nereaguje vůbec.

Číslo dvě je Amerika, největší výrobce zemního plynu a ropy na světě. Sice reaguje, ale ne tak silně jako číslo tři – Evropská unie. Číslo čtyři je Rusko, pak máme Indii a pak Saúdskou Arábii.

A teď mi řekněte, kdy přijde pohádkový svět, kdy Rusko, Čína, Indie, Saúdská Arábie, EU a USA budou táhnout za jeden provaz? Až se to stane, pošlete mi e-mail.

Chceš email na pana Smila? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEREŠ věci nad základku (kde si TY nebral https😐/zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/

vyjdou ti VŽDYCKY PITOMOSTI = pro ruSSký a proti EUropský 😁
Avatar - Anonym
Anonym
To je jedinej výžblvt, na kterej ses zmohl jako reakci na Smila?
https😐/www.seznamzpravy.cz/…-to-smysl-231348


Tak to je hodně trapný i na tebe 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
PowerHouse
Jo, Tesla chce v Číně montovat 1,3 milionu aut.
Ale v Mexiku chce jenom Tesla montovat 4 - 5 milionů.
A už se Tesla cpe i do Indie.

Prostě, každá taková továrna na 4 miliony aut naprosto zamíchá s tímto žebříčkem. A i Mexico může být na prvním fleku.

A k návratu do Evropy? VW staví ve Španělsku továrnu na 3 miliony aut.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
jsme zbytečně drahá pracovní síla = i když je výroba elektroaut LEVNĚJŠÍ tak proč to vyrábět v drahé Evropě, když to jde levněji

Musíme přejít na SLOŽITĚJŠÍ věci, než sou auta. To v roce 1990 nešlo = po 40 letech boje proti inteligenci a vzdělání, jsme neměli (dostatek) VŠ. Teď už je to lepší = a nemáme moc na výběr 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Před 1989 jsme dělali 30x složitější věci než auto jako turbíny elektráren, generátory, součásti a komponenty jaderných elektáren, věci pro výzkum vesmíru, dopravní letadla, akorobatická a výcviková letadla, vojenskou techniku, stíhačky, lokomotivy, tramvaje, zemědělské stroje, texitlní a obráběcí stroje, stavěli sme po světě cukrovary, elektrárny , průmyslové podniky atd

A produkovali sme to v množství 30x větší jak dnes. Naopak po roce 1990 byla většina vytunelována, prodána pochybným firmám nebo přímé západní konkurenci a toto bylo zlikvdováno.

Takový krásný příklad je českolovenská nármořní plavba vid, vysoce ziskový podnik ještě i zpočátku 90. let.
Koženej Víta tomu dal dobře na perdel vid
https😐/zpravy.aktualne.cz/…408ac1f6b220ee8/
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
jako vždy PRO SOCIALISTICKÉ KECY

takže jediná otázka je jestli

a) si TAK PITOMEJ a fakt to nehraješ + nepřekvapivě VŮBEC NEVÍŠ VŮBEC tomu NEROZUMÍŠ

nebo

b) jako pro ruSSká SSvoloč = lžeš schválně

c) tentokrát b) teda samozřejmě platí, ale tohle bude ČISTÉ ´Áčko

ne že by tenhle kecal nekecal, ale myslíš že V TOMHLE v (ono to jsou jen jednoduchá čísla😉 kecal? že po revoluci nezačal počet VŠ docela DRAMATICKY STOUPAT na dnešních (teď) několik set tisíc co teď studuje? 😄 https😐/www.facebook.com/…152963423674009/

PS. to co píšeš, to si vymýšlíš nebo bereš nějaké komunistické KGB STB dezinformační scéna HOAX zdroje? :😉
Avatar - Anonym
Anonym
Aktuálně.cz je zdroj KGB? Ty jedeš bomby, Borisove.

Dnešní absolventi VŠ, zejména humanitních směrů sou mozková genialita sama a společnost z toho hodně má vid.
Kolik lidí chodí na konstruktéry v automotive třeba? To sou obří čísla vid.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
aktualne.cz je celekm v pohodě TVÉ CHÁPÁNÍ je ale v tvém standardu NIC JAKO DEKÁDA NEEXISTUJE a další (tvé) perly (dotace vymysleli komunisté a tohle https😐/www.1zdar.cz/…-52-246-314-.pdf se na ZŠ neučí atd. atp.
na aktualne.cz píšou že Zeman (a další = prostě dostupná čísla) kecal, že vysokoškoláků byl DOSTATEK? hele a to LŽEŠ schválně, nebo ZAS NECHÁPEŠ psanej text?

hele JAKÝ MÁŠ POSLEDNÍ INSTRUKCE https😐/zpravy.aktualne.cz/…980ac1f6b220ee8/ ?

hele to VELMI JEDNODUCHÝ = měl (samozřejmě nejen) Zeman v ´89 pravdu = to máš na odpověď?
Avatar - Anonym
Anonym
Aktuálně píšou, že prosperující firmu Česlkoslovenská (později česká) námmořní plavba vytuneloval Viktor Kožený, lodě pod cenou rozprodal a poslat do šrotáku.

Takhle dopadlo další stovky firem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
no A? to (co se ví docela obecně JAK MOC babišové a další řádili v 90tkách = taky že třetinu podniků si zprivatizovali SOUDRUZI 😲 😁 ) souvisí s v tvém mozku JAK s obrovským nedostatkem VŠ vzdělaných za OTROKÁŘSKÉ https😐/www.csfd.cz/…6-balon/prehled/ nadVLÁDY KOMUNISTŮ? OBŘÍm PROBLÉMem = na který upozornil mj ten (hned na Letné) ten Zeman?
Avatar - Anonym
Anonym
Koženka byl soudruh? Fakt?

Ty vytunelované podniky živily lidi, co pak museli jít dělat něco jiného, bud podnikat nebo se nechat někde zaměstant a dělat něco, kde byla daleko menší přidaná hodnota.

Ale to ti nedochází vid, ekonomickej e😜erte.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
tobě DEFINITIVNĚ PŘESTAL fungovat = ta náhrada mozku cos měl doteď 😁
Avatar - Anonym
Anonym
pozdravuje tě pan Smil a čína

aneb čína na papíře snižuje emise, v reálu je masivně produkuje

"Řekněme si, jak na ni kdo reaguje. Největší aktér v emisích je Čína, sama slibuje uhlíkovou neutralitu v roce 2060, ale to není žádná reakce – to je příliš daleko. Zato Čína poskytuje všemožně půjčky na stavby uhelných elektráren, třeba v Pákistánu. Takže Čína nereaguje vůbec."

https😐/www.seznamzpravy.cz/…-to-smysl-231348

Tak co zelený utopisti, pořád tomu nerozumíme a říkáme opak co vědci a vzdělaní lidé? Já naopak vidím naprostou shodu s tím co říká emeritní profesor University of Manitoba Václav Smil.

Zakázat spalovací auta a tlačit elektromobily znamená vytvářet katastrofální závislost na komunistické Číně. Na elektromobilitu potřebujete třeba měď, ale 60 procent světové dodávky mědi zajišťuje Čína. Největším výrobcem je sice Chile, ale koncentrát se odváží ke zpracování do Číny na lodích, poháněných největšími dieselmotory na světě.

Před 50 lety byla v chilské rudě obsažena asi tři procenta mědi, ale kvalita rudy klesá, dnes je v ní jen asi 0,7 procenta mědi. Kolik rudy musíme obrátit, abychom dostali tunu mědi? A čím jsou poháněna rypadla, která tu rudu těží? Solárním pohonem asi ne.

Jenomže normální auto má v sobě asi 15 až 20 kilogramů mědi. Elektrické auto 85 až 100 kg. Znásobte si, kolik mědi bude potřeba, kdyby elektroauta měla nahradit 1,5 miliardy aut, která na světě jezdí. To je cena zelenosti, k níž směřujeme. Nedává to smysl.

Taky jestli dnes Čína instaluje nejvíc solárních a větrných zdrojů, nemá to žádnou cenu pro klima. Protože na celé zeměkouli se vypouští každý rok víc a víc karbonu, dnes o 60 procent víc než před 20 lety. Celková tonáž karbonu v atmosféře celosvětově stoupá, protože Čína, Indie, Saúdská Arábie, JAR, Brazílie spotřebují o 60 procent víc energie,“ uvedl vědec.

To se Vám těžce nehodí do krámu co, tenhle rozhovor
Jarek Korvar
Příspěvek podléhá schvalování.
Xylo
"Výrobce automobilů, který se po léta chlubil sázkou na elektromobilitu a jehož skupinu vedl jeden z lídrů této vlny, dnes zjišťuje, že podobné zboží jako „elektrický golf“ najednou začínají jeho asijští konkurenti umět lépe či dramaticky levněji, takže se dožaduje cel a podpor." Zdroj: http😐/www.seznamzpravy.cz Všichni tu makáme a přitom chudneme. Singer ukazuje důvody, proč.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz Singerovy faux pas (nepovedené "výpočty") za covidu - to není dobrý ekonom (ale ekonom s DOBROU KARIÉROU to ano
Avatar - Anonym
Anonym
Blbý, že ti vysokoškolsky vždělaní lidí jdou proti vám a říkají to co my.

Zakázat spalovací auta a tlačit elektromobily znamená vytvářet katastrofální závislost na komunistické Číně. Na elektromobilitu potřebujete třeba měď, ale 60 procent světové dodávky mědi zajišťuje Čína. Největším výrobcem je sice Chile, ale koncentrát se odváží ke zpracování do Číny na lodích, poháněných největšími dieselmotory na světě.

Před 50 lety byla v chilské rudě obsažena asi tři procenta mědi, ale kvalita rudy klesá, dnes je v ní jen asi 0,7 procenta mědi. Kolik rudy musíme obrátit, abychom dostali tunu mědi? A čím jsou poháněna rypadla, která tu rudu těží? Solárním pohonem asi ne.

Jenomže normální auto má v sobě asi 15 až 20 kilogramů mědi. Elektrické auto 85 až 100 kg. Znásobte si, kolik mědi bude potřeba, kdyby elektroauta měla nahradit 1,5 miliardy aut, která na světě jezdí. To je cena zelenosti, k níž směřujeme. Nedává to smysl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
nojo JE TO KLAUSův kluk = jo toho KLAUSe vyškolenýho KGB :😉

je to ekonom s HODNĚ DOBROU kariérou = a viz blekoty (CHYBY) při covidu = analýza mu MOC NEJDE 😉