Profi
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNa ruský trh náklaďáků útočí Čína, Kamaz bojuje kopiemi. Na vrchol se derou nové značky
12 komentářů
Miroslav Prokeš
0
Z pohledu evropských výrobců lze dodat jediné, tomu se říká úspěch, pěkně jsme ty Rusy vykudlali.
KANKUNEN
k dobrovolné kolonizaci Čínou. Čína je vytěží a vyčerpá.
To nepochybně ano, ale fascinuje mě, jak je možný že evropský komponenty nahradí v Číně vyráběnýma licencema evropských výrobců? To se na to sankce nevztahují? Jsem pro sankce a pro to, aby jsme v tom Ukrajinu nenechali, ale tohle je jen nenávratná ztráta obchodních pozic ve prospěch číňanů bez velkýho efektu, protože komponenty made in EU zaměnily za ty samé made in China.
Ehm, Dacia 1310 bola v licencii vyrábaný Renault 12, máš pocit že to boli ronako kvalitné autá?
Myslíš, že Čína uznává nějaký sankce uvalený Evropou? Podle mě můžou být původní evropské automobilky rády, že jsou to vůbec legální licence a ne prachsprostě ukradené čínské klony.
Myslím si, že všechny asijské automobilky používají nejdříve licenční auta následovaný vlastním vývojem. Hyundai pro mě poněkud překvapivě používal a následně i sám modifikoval přímovstřikové benzínové motory, což bylo dané licencí od Mitsubishi.
Korea není Čína, tam je diametrální rozdíl v přístupu k autorskému právu.
Místní situaci neznám, takže nemám k tomu žádné informace o které bych mohl opřít svůj osobní názor. Vím, že i Japonci používali reverzní inženýrství při vývoji svých prvních aut, která byla odvozena (kupodivu) z amerických automobilů.
Čínan už ti dneska na licence kašle, ten má vlastní vývoj na úrovni, že už žádný licence na obyčejný nákladáky nepotřebuje.
A rusko taky ne, do Mongolska a do Peru tomu Kamazu stačí v pohodě nějaký Euro IV JAMz či běloruské MMZ :-):-)
A rusko taky ne, do Mongolska a do Peru tomu Kamazu stačí v pohodě nějaký Euro IV JAMz či běloruské MMZ :-):-)
Potřebuje, nedouku. Číňan nemá na rozdíl od Kamazu jediný skutečně čínský dieselový motor. Vše v licenci. Ani vstřikování neumí sám vyrobit, zatímco RuSSáci mají YAZ-DA.
Takže brzdi, co nemají Číňani ze západu v licenci nebo okopírované, nemají vůbec, což se o ruSSácích říci nedá.
Takže brzdi, co nemají Číňani ze západu v licenci nebo okopírované, nemají vůbec, což se o ruSSácích říci nedá.