Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Na ruský trh náklaďáků útočí Čína, Kamaz bojuje kopiemi. Na vrchol se derou nové značky

12 komentářů

Miroslav Prokeš
Z pohledu evropských výrobců lze dodat jediné, tomu se říká úspěch, pěkně jsme ty Rusy vykudlali.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
k dobrovolné kolonizaci Čínou. Čína je vytěží a vyčerpá.
vitapb
To nepochybně ano, ale fascinuje mě, jak je možný že evropský komponenty nahradí v Číně vyráběnýma licencema evropských výrobců? To se na to sankce nevztahují? Jsem pro sankce a pro to, aby jsme v tom Ukrajinu nenechali, ale tohle je jen nenávratná ztráta obchodních pozic ve prospěch číňanů bez velkýho efektu, protože komponenty made in EU zaměnily za ty samé made in China.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ehm, Dacia 1310 bola v licencii vyrábaný Renault 12, máš pocit že to boli ronako kvalitné autá?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Myslíš, že Čína uznává nějaký sankce uvalený Evropou? Podle mě můžou být původní evropské automobilky rády, že jsou to vůbec legální licence a ne prachsprostě ukradené čínské klony.
Xylo
Myslím si, že všechny asijské automobilky používají nejdříve licenční auta následovaný vlastním vývojem. Hyundai pro mě poněkud překvapivě používal a následně i sám modifikoval přímovstřikové benzínové motory, což bylo dané licencí od Mitsubishi.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Korea není Čína, tam je diametrální rozdíl v přístupu k autorskému právu.
Xylo
Místní situaci neznám, takže nemám k tomu žádné informace o které bych mohl opřít svůj osobní názor. Vím, že i Japonci používali reverzní inženýrství při vývoji svých prvních aut, která byla odvozena (kupodivu) z amerických automobilů.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Čínan už ti dneska na licence kašle, ten má vlastní vývoj na úrovni, že už žádný licence na obyčejný nákladáky nepotřebuje.

A rusko taky ne, do Mongolska a do Peru tomu Kamazu stačí v pohodě nějaký Euro IV JAMz či běloruské MMZ :-):-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Potřebuje, nedouku. Číňan nemá na rozdíl od Kamazu jediný skutečně čínský dieselový motor. Vše v licenci. Ani vstřikování neumí sám vyrobit, zatímco RuSSáci mají YAZ-DA.
Takže brzdi, co nemají Číňani ze západu v licenci nebo okopírované, nemají vůbec, což se o ruSSácích říci nedá.
Avatar - JFK
JFK
Seš si jistej, že soudruzi rákosníci z Yuchai nebo Weichai nemají svoje R&D centra k vývoji vlastního agregatu dneska?

Jinak zajímavej článek, na auto.cz.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ty licence se daj reverzním inženýringem nádherně opajcnout, na to si zapoměl :-)