Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Toyota Mirai FCEV – Vodíková budoucnost nevypadá špatně, ale…

25 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Druhá generace je o dost hezčí než ta první, ale nádherné auto to tedy pořád úplně není... ten čumák je pořád trošku divnej... a za mě by to při tomhle designu měl být liftback.
Na druhou stranu cena 1,8M mi nepřijde až tak špatná.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
1,8M nie je zla cena? :) Keby to bol BEV a v CR by bola jedna nabijacka tak 1,8M by ste tu rozniesli na prach :)
Lubo
Netrúfam si predpovedať, či sa nám v dohľadnej dobe podarí efektívnejšia výroba vodíka ako dnes, alebo nie. Ale veľmi nám v tom držím palce, a dúfam, že sa z toho stane skutočne obnoviteľná, efektívna a lacná energia.

Toto dnešné drancovanie planéty, kde sa za posledných 6 rokov vyťažilo toľko hornín ako za celé 20. storočie, proste nepovažujem za udržateľné. A to sme ešte len na začiatku éry elektromobility a nulových :-[] emisií.

Mám minimálne 2 zákazníkov, nemecké spoločnosti, kde sa intenzívne zaoberajú výskumom spojeným s využitím vodíka. A veľmi im v tom fandím a majú môj obdiv, že do toho investujú vlastné zdroje, žiadne EU dotácie.

Nečakám, že to každý pochopí. Iste sa nájde kopec ľudí, ktorí v tom majú na rozdiel od Toyoty, BMW, Stellantisu, Hyundai a kopec iných firiem úplne jasno.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Za mně bude dříve slušná baterka než rozumná výroba vodíku
topten
navic ucinnost baterky je prinejmensim 2x tak velka nez ucinnost elektrolyza * palivovy clanek
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
4x :yes: :yes:
Avatar - lyon667
lyon667
Při stávajícím tempu vývoje baterií od vzniku prvního elektromobilu tu slušná baterka nebude ani za několik století. To tu dřív budou kapesní fúzení reaktory...
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Vyroba vodiku nie je vobec problem, samozrejme, vzdy bude neefektivnejsia ako priame nabijanie baterii, ale ovela vacsim problemom su palivove clanky, ich vyroba a degradacia vykonu a efektivity, mnohonasobne drahsia, nebezpecnejsia a neefektivnejsia infrastruktura distribudie vodika a nemoznost obnovy dojazdu doma ako pri BEV. Vsetky tie nezmyselne investicie do super riedkej siete H2 cerpaciek mali ist do transformacie dopravnych a vyletnych lodi/trajektov na H2 a maleho poctu cerpaciek v pristavoch s lokalnou a bezemisnou vyrobou vodika bez potreby problematickeho transportu a do vyskumu pouzitia v letectve. V autach to je slepa ulicka.
traveldrive
Na výrobu vodíku minieš markantne viac elektriny ako potrebuješ na priamy pohon EV, vrátane strát distribúciou a nedokonalosťou bateriek v autách.

Druhou možnosťou je výroba vodíka z fosilu. Zatiaľ z blata do kaluže.

Na míňanie prebytkov energie, ako píšeš nižšie, treba nájsť niečo iné ako vodík - nebezpečná výroba, skladovanie aj distribúcia cenu príliš dole nepustia.
ACE.
Ale můžeš vyrábět do zásoby, když elektřina je.
ryccardo
Jenze takova fabrika na vyrobu vodiku musi jet kontinualne a ne podle pocasi. Neni to flasinet, ktery hraje kdyz se toci klikou. Takze stejne budes muset pouzivat i elektrinu ktera neni zelena.
ACE.
Tak doba od jara do podzimu je slušná doba. Ostatně netvrdím že to je jediná cesta, je to prostě jedna z doplňujicích možností.
ryccardo
No nebo treba od rana do vecera. A jake dalsi moznosti pro prebytky z OZE vidis?
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Uvedomujes si ze FCEV uz svoju sancu mali, ked prisli na trh spolu s BEV a realita a trh jasne ukazali, ktora technologia je nasobne lepsia. Za cely cas sa predalo asi 50k FCEV a 17 milionov BEV. Mozno ta prekvapi ze aj Toyota a BMW v tom maju jasno, nikdy neplanovali FCEV vyrabat masovo, co sa ani neda a masivne investuju do BEV, len maju iny pristup k PR, kym si budu vediet vyrobit vlastne baterie a zacat na nich zarabat. BMW zvolilo pomaly postup a naberanie skusenosti s EV, kym Toyota ma dlhorocne skusenosti s EV a rozhodla sa dovtedy kydat na BEV a mlzit PR o FCEV.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
jak se vyrábí vodík? Z plynu a nebo mrháním elektriky.
Lubo
Elektriny sú často obrovské prebytky vďaka OZE = Občasným Zdrojom Energie v lete + keď fúka, bez možnosti reálneho skladovania. Strieda sa to s obdobiami obrovského nedostatku. A lepšie to nebude. Keď odpadne uhlie a plynové turbíny bude sakra problém.

Kto má fotovoltaiku vie - záporné výkupné ceny sú čoraz častejšie, minulý víkend znova -500 Eur/MWh. V pondelok -100 Eur/MWh, atď. A to sme ešte len na začiatku OZE boomu.

Radšej prebytok s nízkou účinnosťou premeniť na vodík ako vystavať 356000000000 kg baterku pre Európu, na ktorú vyťažíme 182000 násobne kg hornín. Či ?

Preto dáva vodík zmysel, aj keď uznávam, ešte má kus vývoja pred sebou.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: :yes: :yes:
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Na vycuciavanie cisel z prsta mas vacsi talen tako na pochopenie vseobecne znamych skratiek :) Najvacsie prebytky elektriny, obzvlast v SR a CR nie su z Obnovitelnych Zdrojov Energie, ale z atomiek, kde ich znizovanie vykonu je dost narocne, az nemozne, preto sa nutne prebyty ukladaju do PVE, ale vsetky tvoje prvoplanove obavy maju jednoduche riesenie - najvacsie ulozisko energie, kazdym dnom prudko rastuce, flotila 17 milionov BEV, ktora bez problemu ulozi nie len prebytky z PV panelov na dome, ale aj vsetky atomove a OZE prebytky statu. Vsetky horniny vytazene na baterky sa budu recyklovat donekonecna a preto BEV davaju ovela vacsi zmysel ako FCEV, preto ich aj rozdrvili na trhu 17 mil. k 50k ;-)
Avatar - Anonym
Anonym
elektrolýzou vody (spotřeba el. energie na jednu jednotku jako u 6 rafinerek) :-):-):-) nebo z ropy :-):-):-):-)
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Je rozdiel vediet a mat mylny pocit, ako v tvojom pripade :) elektrolyzou sa vyraba menej ako 5% produkcie vodika, 95% sa vyraba balenim plynu a uhlia.
Miroslav Sláma
Chybí vám tam jeden poznatek: obdobně jako u BEV v zimě silně klesá dojezd kvůli vytápění spotřebovávajícímu vodík z nádrží – z letních cca 500 km až na zimních cca 300 km …
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Tak isto sa zamerne prehliada vysoka degradacia palivovych clankov, kym o bateriach sa pisu tisice clankov o zlej degradacii a realitou su pripady 7% pri 400k km, pri FC je to az 30%, co je letnych 350km a zimnych 200km.
multicar
hodnocení 4 a půl hvězdy? Bezmála pětimetrový hybridní vůz mainstreamové značky za 2M CZK bez kufru (270 litrů je vtip); málo místa ve většině směrů a prakticky čtyřmístný vůz (kvůli širokému tunelu = mezi nohama má cestující uprostřed zásobník vodíku; a také nízký strop). A k tomu podprůměrná technologie infotainmentu. Ale jako vypadá krásně...
Avatar - Anonym
Anonym
se prodaly 2 ks, letos celkově 4.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na jednu cerpacku dobrej výsledek.