Pod jemně omlazeným kabátkem ukrývá známou, byť také výrazně přepracovanou techniku. Jak kombík Toyota Corolla funguje, když se navíc okoření sportovním šmrncem? Takto:
Ja bych řekl, že by to ztratilo pár procent. Protoze by nebyla schopna vydržet v ideálních otáčkách. U corolly už si nepamatuji přesně, ale HL má cca 5 kroků. Nejprve se drží cca na 1700 otáček, kdyz potřebuje vic, naskočí na cca 2100, poté 2400, pak cca 3200 a nakonec cca 6500 při maximu. Jestli je pak ještě nějaký meziskok, to jsem si nikdy nevšimnul. Jo a vlastně ještě občas jede na 1100. Nejčastěji se pohybuje mezi těmi 1700 a 2100.
Ako to prosím vyzerá s otáčkami pri diaľničnom tempe 130-150km/h? Jediná vec ktorá ma momentálne odrádza od nákupu je obava z hluku a hospodárnosť na diaľnici..
Mám verzi 1.8 rok 2021 a na rovině na dálnici mám 2500, takže přes aerodynamický hluk a hluk kol motor není prakticky slyšet, do kopce to jde samozřejmě výš.
Má, pokud nedáš požadavek na větší vykon. Pak si můžeš řadit co chceš a otáčky stejně neovlivnis.
Obecně se dá říct, že ty skoky co jsem psal, výše Jirkovi, tak nějak odpovídají těm virtuálním stupňům. Lehká noha ( 6.stupen ) 1700 otáček, trochu víc výkonu ( 5.st ) 2100, 2400 4.st, 3200 3.st, dvojka nevím kam zmizela :D, a 6500 1.st. ovšem za téměř jakékoliv rychlosti.
Ale je to spíš takové teoretizovani, protoze jakmile klesneš na nějakou úroveň výkonu, stejně se vypne motor
Ale hezky sem si přitom podřadil, manuálně! :D Stejně to byl nejlepší malý turbo 4 válec, který jsem zkoušel, takhle už nejede ani ta 1.5EB, natožpak ty ludry od VW... btw jsem tak slyšel, když jsme u té Toyoty, že 1.2T stáhli taky po podobné simulaci páry a zadírání :D
To jsem ještě nezaslechl. Vím, že ten motor sami v toyote nedoporučovali ještě před uvedením, proroze to byl prakticky jediný turbomotor od Toyoty. Ale za celou dobu jsem to nezaznamenal. Odkud čerpáš? Já mám info, ze ho stáhli kvůli emisim.
Od prodejce Toyoty. Na netu jsou problemy s karbonizaci a spotrebou oleje… takze to stejny jako Ecoboost se klidne mohlo stat, nebo taky 1.2tce, 1.6 vti a thp a řada dalších :D
The point is legacy US auto would struggle to make a profit on any new model selling below 40k regardless of drive train due to competition from Japanese, Korean and now Chinese manufacturers.
They were pulling out of standard sedans and compacts long before EVs were a thing.
A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
narozdíl od PHEV, které sežere 5 litrů k tomu 15 kWh a vypočte se 1,5 litru a nula elektriky. HEV má nízkou hmotnost, výrobní emise, elektriku si vyrobí samo a tak neběháš s prodlužkou kolem auta.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Dnes jsem zrovna videl recenzi na novy Prius, kde autor zminil ze podle Toyoty vyrobi ze surovin potrebnych pro vyrobu EV komponent (primarne asi baterky) bud jedno BEV typu bz4x nebo sedmdesat(!) HEV. A podle nich ma v soucasnosti vetsi smysl vyrobit tech sedmdesat HEV, je to celkove lepsi pro ekologii.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Vlastně tady potvrzuješ to, co si už delší doby myslím. Cesta není EV, ale hybridní technologie, díky kterým nemusím pít kafe co 150 km na cestě k moři :D
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Tezko rict, co je ta spravna cesta. Jeden vedecky prulom aplikovatelny jednoduse to vyroby muze vsechny predikce uplne obratit. Dnes bych si netipnul na to, ktera technologie pohonu aut bude za 20 let prevladat.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Pokud vezmu v potaz aktuální schopnosti EV aut, technologii výroby a hlavně technologii výroby elektřiny, tak je jednoznačně lepší hybrid. Efekt na lokální emise v poměru s použitelností jasně vede.
EV bude zajímavé i z toho globálního pohledu, pokud se dodrží "zelené" cíle na snižování emisí ve výrobě el. energie, pak samozřejmě EV začne získávat ekologickou výhodu i zde. Nicméně z pohledu použitelnosti by musel přijít nějaký zásadní zlom, který nelze predikovat :)
Za mne je ideální řešení hybrid, kdo jezdí dálky, tak at si klidně koupí to, co mu vychází ekonomicky nejlépe vzhledem k nájezdu.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Mě strašně s.e.r.e, jak jsou EU a média utvrzeny v tom, že jsou to právě osobní vozy, které musí zachránit planetu. A přitom ..... Z globální produkce skleníkových plynů tvoří silniční doprava, tedy auta osobní i nákladní, traktory, motorky, zkrátka všechno, co jezdí po silnicích, 10,6 % - „osobáky” z toho budou tvořit jen jednotky procent. Na leteckou dopravu připadá 1,5 %, na železniční 0,5 % a ostatní, včetně lodní dopravy, tvoří 1,9 %. V rámci dopravy je tedy ta silniční skutečně většinová, ovšem v z pohledu globálních emisí skleníkových plynů tvoří zlomek celkového objemu.
Pravdou je, že osobní vozy jsou jen "snadným terčem". A nelze zapomínat, že vozy splňující euro normu 6, jsou prakticky "čisté" a další omezování nedává smysl.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
To se musíš zeptat mokrouse. Ten teď nedávno prohlásil, že lokální emise NOx nejsou podtstane narozdil od globálního CO2.
Třeba ti dokáže vysvětlit pohnutky nejen politiků
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
V poriadku, s tym suhlasim, pokial sa v automotive zabudne na Li-Ion a do 2030 sa odskusaju a etabluju SS baterie, bude to celkom fajn :D
Aj hybridom by to extremne pomohlo, SS baterka sa rychlo nabija, je lahka a kompaktna.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Vždyť to tady píšu roky. I když 70 to je fakt brutální poměr, tolik jsem si ani nemyslel. Jinými slovy, zkurw**ená ekoteroristická howada z Německa škodí planetě 70x víc, než by bylo nutné.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Vždyť taky je :-) Po 6 letech pořád maximální spokojenost. A nebudu skrývat, že po těch 6 letech kdy mě nestála ani korunu, tak to už letos bude něco chtít pořešit. Třeba horní uložení tlumičů.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Olej a další kapaliny a obložení brzd nepočítám a 12V AKU. To je běžné opotřebení. Mluvím o závadách. Zatím byla jedna (odešla trakční baterie) a to zacálovala sama Toyota.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Kolik si najel km za 6 let ? :) Mne tedy i jine auto od jineho vyrobce slouzilo 6 let bez investic mimo provozni naklady. Jak rikam, hybrid je fajn z pohledu realne ekologie v praxi, ale tvym pohledem funguje nejlip nezrezla ofce tdi s rotackou :D
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Dobrá otázka: 230tkm-196tkm=34tkm. Střídám 2 auta a moc dálek nejezdím. Bohužel zimování před panelákem v Jablonci nad Nisou to je znát jako by byl nájezd dvojnásobný, nejmíň. Natož tedy když chudáka do těch zimních sraček občas vytáhnu. A tak rozbité silnice, jako tady, to často nevidíš.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Tedy, abych toto uvedl na pravou míru, O1 reznou hodně, ale mají na to věk, nýbrž není problém vidět shinlé 10-15 let staré Oktávie, Yetiny, Tourany, Golfy i Passaty B6 či jsem viděl i B7 s prohnilými prahy a blatníky, pozorně se dívej třeba na parkovišti, dokonce i ve speciálu ojetiny toto nezřídkakdy zmińuje koncernový vlezdo***ista Vaculík. Přestalo to až s nástupem té generace kolem O3... nebo tedy zatím se o tom nepíše. Chápu, že někdo, kdo se stará, ošetřuje, či to auto provozoval 3-5 let, to nepoznal, ale to neznamená, že to časem nevyleze. V době pozinku by to už nemělo být takhle brzy shnilé.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Mám doma jednu škodovku, je to Yeti 2010 1,2TSI 77kw. Nějaká rez se tam začíná objevovat na pátých dveřích, ale spíš po kamínkách. Motor jezdí jako víno.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Yetina z roku 2009 nám shnila ještě v roce 2010. A nebyli jsme sami, na reklamaci se nás sešlo 6. A dopadlo to tak, ze to všem opravili a a do roka to všem hnilo znovu.
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Ne není potřeba. Vím jak rezla yetina, včetně Japonců z devadesátých. To bylo jediné auto, které muselo po 2 letech pryč, i ta jednickova fabie začala hnit na kufru až po 4 letech.
"narazíme na jeden mnohem vážnější problém. Na korozi. Ano, Škoda Yeti ostudně rezne. Může za to především odvážně tvarovaná karoserie, která je vystavena působení okolních vlivů mnohem víc. Dveře jsou omlácené od kamínků, sloupky zase prodřené od příliš tvrdého těsnění dveří a na něm nalepeném prachu. Hnijou i zadní blatníky. "
Buď rád, že se vám to vyhýbá. My měli za 2 roky vše. Všech 5 dveří, rám čelního okna, prahy na obou stranách, zadní blatníky. Za rok a půl docela dobrý ne?
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Pájo, promiň, jak si tě vážím ohledně popisu zkušeností co se týká jízdních vlastností a vůbec celkového dojmu z auta, protože máš najeto s kde čím, tak tady hodnotit podle pár kousků aut, která si vlastnil chvíli, nebo si se o ně nějak více staral, tak s tímhle nesouhlasím. Ty Yetiny mám v okolí 3 a všude prahy a bez bouračky.
Problém koncernové koroze z let 2000-2012/3 je vcelku známý, stejně jako to bylo rozšířeno u japonců či fordů v určitých letech výroby (u Mazdy asi pořád :D). Jak říkám, píše se o tom i v různých testech ojetin, tak netřeba to bagetelizovat. To je stejné, jako když tu někdo tvrdil, že mu jezdí léta výše zmíněný 1.6Ecoboost... taky to byl jinak šmejd :D
Re: A u tohoto hybridu se navíc počítá skutečná spotřeba,
Ale prd. Mluvi se o ofci 1, dvojky už taky hnijou dost. U Yetiny se to zjistilo brzy tak snad udělali nápravu ( což by tvůj příklad naznačoval), a pak se uvidí ty dnešní několik měsíců odstavení na trávě před dokončením
Neviem, ako to je so sportovnostou z nadpisu u coroly, ale sestrinu camry hybrid som vzal dva krat na letisko a vzdy sa do 5 minut hodila do nudzoveho modu
My měly camry několikrát na okruhu nebo letišti a jediné kam se hodila, byla za zatáčkou do trávníku :-[]
Nouzový režim ani na okruhu v mostě jsem nezažil u žádného hybridu. I když je pravda, ze se vždy jezdilo tak pulhodiny max a pak se stridalo auto, takže mělo třeba 5 minut na odpočinek.
To jednou musíš vyfotit, chtěl bych vidět hybrid v nouzovem režimu.
Můj hybrid v nouzovém režimu jede tak, jako v normálním režimu. Všechno funguje, rekuperace funguje, na EV jede. Akorát svítí kontrolky antiprokluzu, abs atd a na displeji opruzuje hlášení.
Tak to jsem nezažil. Jo vlastně jednou, když jsem natankoval nejakej zvodnatelej benzin a motor prestal jet. Stačilo natankovat lepší, po nastartovani ještě zůstala cca 10km kontrolka motoru a ta pak zhasla. Rozdil jsem nepoznal jinak.
Čiže pokiaľ to nie je Porsche v špecifikácii GT3/4, tak nemôžeš žiadne auto trochu prevetrať?
Ja som videl borcov na okruhu s autami, ktoré tam podľa snobov okolo nemali čo robiť a tí chalani sa bavili určite lepšie, ako majitelia Ferrari, ktorí sa báli o svoj klenot a išli priposrate.
Baví mne záběry ze severní smyčky, kdy borec jedoucí si svuj osobák třeba v tebou zmińovaném Porche předjíždí Ford Tranzit :D Proč by ne... je to taky RWD...
Co je na tom ubohe? Bol som na par okruhoch, zaplatil som si poplatok, mal moznost pojazdit niekolko roznych aut a vecer siel domov. Neriesis gumy, brzdy, poistenie atd.
Pockej. Nejdřív počkám jaký okruhu se vybere. Mám skvělou ségru, tak mám na výběr mezi hilux a GR86, takže podle okruhu budu volit. Kdyz bude rozbité, vezmu GR, kdyz to bude nejakej autodrom, hilux to jistí. Jo ale na její motorku tedy nesednu. :-[]:-[]
Ale dobrej nápad. Jen někteří budou mít smůlu, pokud nemají ségru. :-[]
Milovice kde ? Letiště je už uzavřené skoro, je tam ještě tankodrom, to by se nás moc nesešlo, co tam projedou :D Jezdil jsem tam Forestrem a kupodivu to statečně zvládal... nebyl muj :D