S tím cyklovačem stěračů je to u Škodovek docela zajímavé...
Úplně standardně byl u všech provedení řady 100, tedy i u úplně základní holé Š100.
U 742 se nějak vytratil. Nejsem si jistý jestli byl alespoň u 120GLS, určitě ale byl u všech 130 a Rapidů.
Trabant má nucené chlazení motoru s ventilátorem. Nikoliv náporové, jak se nám snaží v čase 17:40 namluvit pan technický specialista Vaculík.
Náporové chlazení se jmenuje náporové proto, že chladící vzduch je dopravován k chladícím prvkům (žebra nebo i kapalinový chladič) pouze náporem vzduchu při jízdě, tedy bez ventilátoru.
Ostatní "humor" ponechám bez komentáře, ale tohle je zásadní chyba v technickém názvosloví.
Hezky nás Pan Vaculík pohoupal, hned ze začátku se mi nezdálo že by bylo jakékoliv auto po 20ti letech ve stodole tak čisté.
Jinak ne konstrukci přední nápravy, je to okopírované komplet celé z jawy minor, listové pero, ramena, řízení, je to náhoda? motor byl taky řadový dvouválec, jen uložený podélně.
Jinak si pana Vaculíka jako odborníka velice vážím a na na živo je to neuvěřitelný člověk. :yes:
Náhoda to není. Trabant je v principu evoluce předválečného modelu DKW F2. Jawa v předválečném období koupila licenci na DKW F2 a vyráběla tuto licenční kopii pod jménem Jawa 700. O pár let později vyvinula Jawu Minor, která některé prvky převzala. Jawa a Trabant jsou tedy něco jako bratranci.
Trabant že je "dobrá konstrukce"? Já tedy (kromě toho předního pohonu) na něm konstrukčně nevidím dobrého vůbec nic. Naopak těch konstrukčních příšerností by se našlo spousty - např. smradlavý dvoutaktní motor, nebo extrémně nebezpečné umístění palivové nádrže do motorového prostoru ( normální automobilky tato řešení opouštěly nejpozději v 50. letech!)
Obsese venkovem zdůrazněná v každém videu, ale koho to furt zajímá? Mám trabanta, jeee, vlastně nemám, to byla legrace. Co je na tom tak vtipného?
Schopnost velebit komunistické peklo, ať už trabant, garde nebo buchanka už taky zavání nějakou úchylkou. Chybí tomu progres, už by ho měl někdo po těch letech v estrádách vystřídat, nějak se furt opakuje. Je to vyčpělé a dokola. V posledním speciálu SM je vidět, že ho spousta kolegů předčí, jak i sám uznává.
Jako obvikle super. Rád bych viděl více videí o takových starých lidových vozítkách. Například pro srovnání se západním equivalentem bych uvítal třeba video o Citroenu 2CV, Renaultu 4 nebo Fiatu 126 (ať už polská, či italská výroba). K Vaculíkovi se podle mě hodí více testy starých aut a veteránů. Je to vidět i na tom, že i u nových aut často odbočuje ke starým, když něco popisuje nebo vysvětluje.