Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příjezd omlazeného VW Golf se blíží: Tvář změní nepatrně, největší pecku chystá uvnitř

Od premiéry osmé generace Golfu brzy uplynou čtyři roky. Nastává tedy čas na facelift a my už tušíme, jaké důležité změny přinese.
Zpět na článek
6. 6. 2023 19:27
6. 6. 2023 20:11
6. 6. 2023 20:49
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2023 18:20
PECKY NERAD
ale jsou lidi co za ně daj 80.000€ https://www.novinky.cz/…prasilo-40433809
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
6. 6. 2023 18:58
Re: PECKY NERAD
Asi si potřebovali připlatit za skutečné výfuky. Smysl té dementní chromové lišty znázorňující jakési fejkové polovýfuky na běžných Golfech nechápu (R-line paket je potom ještě o dva levely větší trapas) a koukám že ani s facelitem se toho nezbaví... :no:

A smysl "trollit okolí nevkusem" neberu jako relevantní :no: :D
6. 6. 2023 20:47
Re: PECKY NERAD
On i GTI Clubsport ma defaultne fejky! To musis priplatit za Akrapu, abys mel normalni! :no:
6. 6. 2023 19:27
No vida...
Stačí trochu upravit přední světla a nárazník a je to i koukatelný. Interiér by mohl vypadat o něco hodnotněji. no počkáme na reálné testy a uvidíme rozdíly. Snad mu FL pomůže získat zpět pokaženou pověst. Horší je, o čem spekuluje autor článku a to že by měli zmizet diesely, PHEV je nemají šanci nahradit. Tuhle zbytečnou hordu elektrického balastu v Golfu nechceš... Bude to o 250kg težší a už tak vysokou cenu to ještě víc vyšponuje :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2023 19:38
Re: No vida...
nesmysl = diesel stojí a padá s DOTOVÁNÍM rsp. vícestupňovým ZVÝHODŇOVÁNÍM ceny. za tržní cenu NECHYTAČKA NAŠE ZNAČKA

když v rámci úspor STOPneme dotování nafty https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit v ten den se z milionů po EUropě stanou neprodejný křápy (vyšší pořizovací cena + vyšší servisní náklady + vyšší zátěž pro nápravu + většinově nižší výkony + A TO JE FÓR vyšší spotřeba ropy

Nejen HEV a PHEV ale běžnej benzín je drtivě úspornější = to že koncern zaVWostal ve vývoji motorů (spíš) pohonů = je smutná realita (známá už od Dieselgate = konkurenci museli dohánět.. no to všichni známe

Kdysi (po Dieselgate) to vysvětloval Vaculík a Kotecký v tv = bez zvýhodńování (multi-milardama!) dává nafta až v dodávkách a výš - v osobním autě NE
tohle je navíc MALÝ auto = tady https://www.auto.cz/…u-nadchne-144708
6. 6. 2023 20:11
Re: No vida...
Tak se mrkni k Peugeotu o kolik je 308 PHEV dražší než diesel 1.5HDI - 230/280tis Kč a hmotnost je o 240/270kg vyšší = nikdy ten rozdíl nedostaneš zpátky a budeš mít místo lehkého auta těžkou cihlu ;-) Kompakt se 1700kg pohotovostní váhy, to je vážně paráda :no:

U Golfu tomu nebude jinak....

Jen pro tvoje info za 2023 se registrovalo v ČR:

P308 B183 / N107 / PHEV 15ks - je o ně fakt obrovský zájem :-[]
G8 B1422 / N178 / CNG 17ks
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2023 20:40
Re: No vida...
No JASNĚ = je to CELÝ NA PALICI = přitom stačí = TRŽNÍ CENY :-)

PHEV je (v téhle třídě tuplem) EKONOMICKÝ i TECHNICKÝ nesmysl = tak jako nafta až někde od dodávek PHEV dává smysl až od https://www.autorevue.cz/…neochudi---testy

v téhle třídě (ti bez "zvýhodňování" dává smysl JEN benzín a benzín hybrid

argument REGISTRACE dle pokřivení = není žádnej argument ŽEJO :D

takže podstata NAFTA = ne; PHEV = ne. Jasno? Jasný :-)
ať to dorazím je pár vývojů baterií se zhruba násobnou hustotou = brzy bude možná NEJvýhodnější elektřina, obzvlášť když https://www.autorevue.cz/…-by-to-ale-neslo

Vždycky to jde "odshora" ve třídě S-Klasse už nevládne 12ti válec ale https://www.lucidmotors.com/
6. 6. 2023 20:49
Re: No vida...
Hamuno, ta tvá argumentace kulhá na obě nohy ;-)
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2023 20:57
Re: No vida...
v tvé hlavě? no tak TO BUDE V POŘÁDKU :-)

1. není MÁ (zdroje pravidelně uvádím)
2. ale jo vychází mi to STEJNĚ (jsou to jen znalosti )
3. co přesně TI kulhá v hlavě?
Avatar - miromen
6. 6. 2023 19:58
Dalo se čekat
Že se vzhled nijak měnit nebude se asi dalo čekať byť osobně bych čekal, že zadi se pověnuji ta by si to zasloužila. Na přidi zuženi již tak dost uzkych světlometu to bude změna spiš k horšimu možna realny rozdil zanedbatelny.
Vic by mě zajimalo jak to bude s manualem u GTI, kdy se začne seriově dodavat asistent upozorňujici na překročeni rychlosti a hlavně jak to je či bude s plněnim produkce.

Ale jinak posledni nějake info byť ta produkce se mi nějak nezda a spiš bych ji čekal až v r2024...

" Golf 8.5 presentation will be in November 2023 and first sales in Germany around same time.
Here's what was mentioned:
Three new colors: Oyster Silver Metallic, Grenadilla Black, Anemone Blue Met.
New headlights
New graphics for the rear lights
New rims
New bumpers
New internal inserts
Plug-in version with the 1.5 tsi
New 12.9" central display
New electronics."
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hammunasakra
6. 6. 2023 21:03
Re: Dalo se čekat
Viz já 21:01 tobě nepřijde golf VWodepsanej?
Avatar - Emel
7. 6. 2023 08:30
Re: Dalo se čekat
Viděl jsem nějaké spy photos toho centrálního displeje a vypadá to stejně tragicky jako jinde.
1.5TSI PHEV asi nemusí bejt zlý, ten motor se na to docela hodí.
GTI s manuálem by mě taky zajímalo, ale z obecného trendu to moc nevypadá.
Avatar - miromen
7. 6. 2023 09:03
Re: Dalo se čekat
S tim displejem to muže byt maskovani, ale trend je jasny. Každopadně čim meně se bude zvětšovat tim lepe, ideal kdyby to nechali tak jak to je a max pořešili podsvit te lišty. Nejhorši variantou by byl nějaky 15" centralni displej a k tomu mini budiky což je u jinych modelu VW taky vidět. Ale to by znamenalo větši změny u palubky a to nepředpokladam.
S tim GTI+manual to taky nevidim nadějně. U anglanu teď na něj stopli objednavky, ale prej je to jen z duvodu velkeho množstvi nevyřizenych objednavak a mělo by se vratit zpět.
Avatar - Emel
7. 6. 2023 09:34
Re: Dalo se čekat
Ideál by byl, kdyby přidali pár fyzických koleček třeba... ale to už si docela vymýšlím :-)
Tak to co jsi citoval, tj. 12,9"... Focus má 13,2" a je dost širokoúhlý (tj. menší plocha), takže televize to bude asi slušná a na její zabudování do palubky jak tomu je teď asi můžeme zapomenout.
Zajímalo by mě, co s tím udělají v Boleslavi.
Avatar - miromen
7. 6. 2023 09:59
Re: Dalo se čekat
Kouknul jsem ne ten širokač ve fokalu a to už prostě neni dobre. Ještě větši prasarna co do zakomponovani je corolla co teď visi na titulce. Na těch unicich displej u golfa sice nevypada tak širokouhle, ale zaleži jaka bude realita a zda bude nakonec velikost "jen" těch 12,9" či vice. O součastnem zakomponovani si nedělam iluze stejně tak jako, že by přišly nějake fyzicke ovladače.
Podstatně vice mě však zajima jak dopadne ten manual u GTI.
7. 6. 2023 22:56
Re: Dalo se čekat
Co furt maji vsichni staromilove s koleckama? :D

Ja casteji nez teplotu nastavuju smer foukani.
A v tom nevidim skoro zadnou nevyhodu v ovladani pres displej oproti tlacitkum.
I na tlacitka je obvykle potreba se podivat.
Avatar - Emel
8. 6. 2023 08:52
Re: Dalo se čekat
Pořád ještě nikdo nic lepšího nevymyslel. Ani "Lauro je mi zima" není lepší.
Já zase skoro neřeším směr foukání, respektive k tomu mi stačí možnost výdech někam nasměrovat / uzavřít. Ale teplotu o pár stupňů nahoru nebo dolů, to poměrně často... typicky v závislosti na sluníčku. A to zvládnu i poslepu.
Nejhorší je, pokud se k té teplotě musíš ještě někudy proklikat... teda... ještě horší je 15" obrazovka trčící uprostřed auta :-D. Jak nejsem žádnej velkej fanda Audi, tak tohle je v dnešní době balzám na duši https://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8379266.jpg?…
6. 6. 2023 20:50
od mizérie k hrůze
... v interiéru. Možná že materiály můžou trošku zlepšit, ale celkový design a funkčnost interiéru je KO neboť dotykový plochy na světla zůstanou, klimatizace bude taky ovládaná nějakejma nesmyslama, a ta ošklivá obrovská obrazovka na palubce? Si dělaj srandu? Proč? A kdo to potřebuje?!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
7. 6. 2023 06:43
PHEV je dieselgate na druhou
Namísto aby byl PHEV zatížený pokutou za výrobní emise a nadváhu, musíš jej tankovat i nabíjet, tak je nakonec papírově dotovaný, aby se tabulky zelenaly, ale ve skutečnosti má emise CO2 největší. Ve skutečnosti sežere na 100km benzínu jako TDI nafty a k tomu 10 kWh.
Rozbalit vlákno
17
7. 6. 2023 07:38
Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Za prve si pletes nezakonne porusovani pravidel a nevhodne nastaveni pravidel.

Za druhe kdyz budes jezdit s PHEV predevsim kratke trasy ciste na elektrinu, tak tam prinos u PHEV je!

Za treti dieselgate ohrozoval a ohrozuje - nici zdravi nam vsem. Porad jeste. Bohuzel. Narozdil od PHEV!

Zkus zapojit mozek. ;-)
Avatar - KANKUNEN
7. 6. 2023 08:13
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
porušování špatných pravidel je menší přestupek než úmyslné lži ze zákona. To platí obecně, ne jen pro dieselgate. Pokud jezdíš jen na elektriku platí zapsat spotřebu treba 20kWh a ne nulu. Dieselgate souhlas, ale auta s močkou nesmrdí a tak není důvod je rušit.
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2023 08:18
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
ad 1. věta nevím ale spíš ne
ad. 3. jistě (ale jde o NESPOTŘEBOVÁVAT ROPU = to je primární - zvlášť když už dneska je normální viz já taky 8:13 elektřinu ne ze sítě
ad. 4. ostrý Ostrý OSTRÝ NEsouhlas - nesmrdí znamená co? není CÍTIT proto nerušit?
Avatar - Mikesus
7. 6. 2023 09:45
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Blbost. Pokud někdo překračuje zákonem stanovené limity a dokonce i zradovtni limiit jedovatých emisí, je to sakra rozdíl, pokud má někdo jiný překročené emise CO2 než je psáno na papíře, z důvodu špatného využívání auta.
7. 6. 2023 09:52
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Presne tak :yes:
Avatar - KANKUNEN
7. 6. 2023 11:26
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Zákon, který počítá 10 + 4,5=1,5 je podvod. Ctít takové zákony znamená být tupou ovcí. Bez hloupého zákonu by mohlo být prodáno 10 HEV namísto jednoho PHEV a skutečné emise by klesly.
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2023 11:40
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
máš koukám VYBRÁNO = čisté ZLO PODVOD (typu) Dieselgate tak ale (asi DOST jednoznačně) bagatelizuješ

A to s tvou závěrečnou větou SOUHLAS = jen z toho nedělám TAK EXTRÉMní závěry jako ty. Ono PHEV stejně spíš "vymřou" má to jasný ekonomický důvod ale i technický (dva "kompletní" pohony jsou prostě nejen ekonomická blbost)

jako JASNĚ HORŠÍ ti vyšla spíš tupost úředníka politika tlačícího správným směrem, než ÚMYSLNÝ čistý PODVOD? asi tam máš (v úvaze) chybu
7. 6. 2023 14:56
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Dieselgate byla jen zástupný problém = Amíci potřebovali nějak nachytat Němce. Nikomu to v podstatě nevadilo, že se auto přizpůsobuje měření. Vlastnosti auta na silnici to nijak neměnilo a zákazníkovi to bylo vlastně úplně jedno, žádnou hodnotu neztrácel a jezdil za levno...

PHEV už podvádí jen tím, že může, ale taky nemusí, jet na elektriku. Což se reálně i děje. Lidi chvilku dobíjet zkouší, pak je to přestane bavit a auto jezdí jen na benzin a tahá sebou mrtvou váhu navíc = má výrazně vyšší spotřebu, tedy i emise ;-)
7. 6. 2023 16:00
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
To, ze to nevadi tobe neznamena, ze to nevadi nikomu! WTF

Kazdymu normalnimu cloveku vadi zdravi skodlive znecisteni ovzdusi!

Tobe ne.

https://ct24.ceskatelevize.cz/…-rok-tvrdi-vedci
FAKTA:
Oxidy dusíku
Oxidy dusíku označujeme NOX a řadíme mezi ně oxid dusnatý (NO) a oxid dusičitý (NO2). Oxidy dusíku patří v současné době k hlavním problémům znečišťování ovzduší. Důvodem je i to, že jsou součástí chemických reakcí vedoucích ke vzniku přízemního ozonu.

Rozdil tedy mezi dieselgate a PHEV je, ze PHEV nikomu neohrozuje zdravi, nezpusobuje astma ani alergie a hlavne nezpusobuje smrt az desetitisicu lidi!
7. 6. 2023 18:21
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Aby ti nepraskla žilka ;-)
Avatar - Emel
7. 6. 2023 17:14
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Bylo to obcházení zákona.
Evropské právo je hodně explicitní, co je psáno to je dáno a co není zakázáno je dovoleno. To neznamená, že by se v Evropě nedalo soudit obcházení zákona, ale je to mnohem složitější (a výhodou je větší právní jistota firem i jednotlivců, prostě stačí přečíst si zákon).
Naopak americké právo mnohem víc dá na "ducha zákona" a ve chvíli, kdy ojebáváš normu a soud to tak posoudí, tak ti doslovná citace zákona není nic platná. V tomhle konkrétním případě se americké právo ukázalo jako lepší.
Když už to v americe skončilo takovým popraskem, tak už se pak ani evropské orgány nemohly dost dobře tvářit, že se vlastně nic neděje... ale tipuju, že nebýt skandálu v US, tak by se v Evropě ještě dlouho nic nedělo (a asi teda spíš že se nechtělo než že by to nešlo).
PHEV nevidím tak kriticky... hlavně pokud si to koupí ten, kdo pro to má využití (ideálně domek se solárem + dojíždění do práce).
7. 6. 2023 18:24
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Jj nebýt Amíků nic se neděje. Jinak máš samozřejmě pravdu, bylo to obcházení zákona. Nicméně ty uváděné spotřeby u PHEV jsou také lež. Pokud se nepoužívá elektrika (vlastně i používá :D ), tak se jede výrazně za víc, s většími emisemi než automobilky uvádí…
Avatar - Emel
7. 6. 2023 18:35
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Neříkal bych lež. Je to norma, postavená na nějakém mixu. Kdo ten mix má jiný, bude mít jiné i ty emise (možná lepší, pravděpodobně horší). Já mám ale taky horší emise než je norma, i u čistého spalováku.
Existují na to dva léky - a) reálné měření spotřeby nebo b) spíše než registraci auta danit palivo a tedy přímo emise CO2.
No a protože nás EU miluje, chystá oboje ;-)
7. 6. 2023 18:48
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Jj samé světlé zítřky :no:
7. 6. 2023 22:52
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Aby ti nepraskla zilka. :D

Ja jezdim s nulovymi emisemi uz dnes.
Nevadi mi ani EU7 ani zdrazeni paliv nebo neco podobnyho.
:-!
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2023 08:13
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
Potvrzuji, rodinný MB PHEV denní popojíždění (spíš dost nadprůrměrné - třeba i 100 km) zvládá většinou často JEN na elektřinu = bonus na2hou z fotovoltaiky

Zajímavý že věc rozsahu a "popularity" jako Dieselgate zůstává (obecně spíš) NEPOCHOPENa
Avatar - Ozzman
7. 6. 2023 14:17
Re: Srovnavat PHEV s dieselgate muze jen trouba
doufám, že je to nějaký MB de :D :D :D
Avatar - 3_diamanty
7. 6. 2023 10:55
Casy golfu uz skoncili
Teda aspon u nas uz ovela castejsie vidim ceedy i30tky corolly aj nejaku tu octavku v C segmente.... sucasneho golfa vidim uz minimalne... zaradil by som ho v tomto kdesi k mazde 3 ... a aj tu snad uz vidim castejsie ... ale sucasny golf si za to moze sam povedzme si pravdu... facelift sice pomoze ale ani po nom necakam nejake dramaticke zviditelnenie golfu na nasich cestach... ostava uz len dufat ze tu nasledujucu generaciu nepodcenia a vratia sa s nou na uspesnu vlnu este predosleho golfu 7..... vw na to ma... len ci to vobec este chce... uvidime
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
7. 6. 2023 11:03
Re: Casy golfu uz skoncili
U nás Golf nikdy nebyl úplně bestseller... máme "svou" Octavii a Golf nikdy nevycházel extra zajímavě (pro firmy Octavia nebo pak už klidně Passat).
Avatar - Hammunasakra
7. 6. 2023 11:47
Re: Casy golfu uz skoncili
Nevztahoval bych to na malé Česko = prostě Golf je na ústupu, dnes prostě radši (třeba) https://www.auto.cz/…u-nadchne-144708 golf i celý koncern motory/pohony prostě zaVWostal

v běžném pohonu, ale i ve špičkové verzi https://www.autorevue.cz/…al-pro-sberatele zase třeba proti https://www.auto.cz/…i-nastvat-148770

VW neuspěl v Americe a stejně (teď) dopadl v Asii = ještě že má tu EUropu co ho jakžtakž drží
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2023 13:07
Re: Casy golfu uz skoncili
Mno, tak uvidíme, jestli Civic po mnoha mizerných letech ovládne evropský trh.
7. 6. 2023 14:57
Re: Casy golfu uz skoncili
Tak leda ve snu. Civic v Evropě v podstatě umřel...
Avatar - Emel
8. 6. 2023 08:59
Re: Casy golfu uz skoncili
Hele promiň, ale ty to snad ani nečteš, jde ti jen o to tam fláknout odkaz na Civic... a napsal bys to samé i před těma pěti nebo deseti lety.
Porovnej si prodeje Golfa třeba 2018 vs 2022, ČR a Evropa... a uvidíš, že v té Evropě Golf relativně vůči konkurenci ztratil, ale u nás si cca. jede pořád to svoje.
Avatar - Barry Lyndon
7. 6. 2023 11:39
Re: Casy golfu uz skoncili
Jak píše Emel výše, Golfy 4, 5 se u nás taky moc neprodávaly, byly strašně drahé (pamatuju si, že Golf 5 začínal v úplném holobytě s 1.4 mpi na 419tis, což byla raketa). Zlomilo se to až s Golfem 6 v závěru výroby, kdy byla akce na 1.2 TSI (EA 111) a auto bylo ve srovnání s konkurencí pořád trochu dražší, ale už to bylo jen o desetitisíce a ne o statisíce. Golf 7 pak už byl cenově taky v pohodě. Teď se to zase vrací do starých kolejí "exkluzivního Golfu" (akorát že s tím moc nekorespondují ta osmičková lowcostová řešení).
Avatar - Emel
7. 6. 2023 12:06
Re: Casy golfu uz skoncili
Golf 7 v pohodě byl, ale jeho čísla za poslední "normální" roky (2018, 2019) byla taky horší, než u i30 (a v Evropě jako celku to samozřejmě bylo naopak).
7. 6. 2023 17:48
Re: Re: Casy golfu uz skoncili
Tak na sk je golf vzdy oblubena jazdenka, ked som kupoval 7micku v 2016, okrem polisov to mal malo kto. Teraz je 7micka na kazdom rohu. A tak to bolo aj s 5 ci 6kou. Takze predpokladam, ze sa postupne zacnu objavovat na cestach aj 8micky a o par rokov budu vsade.
7. 6. 2023 12:30
Re: Casy golfu uz skoncili
U nás je Golf pořád jedno z nejprodávanějších aut ve třídě. Za květen se u nás prodalo 2393 Octavií, 695 Scal, 691 i30, 613 Golfů, 413 Ceedů. Zbytek světa jen paběrkaří někde pod 300 ks, třeba Mazda 3 28 ks. Takže současný Golf si za nic nemůže, pořád je to s přehledem nejprodávanější HB nižší střední v Evropě a jedno z posledních aut, které je schopné nějakých prodejů v záplavě SUV. Že nejezdí u vás a ty jej nevidíš asi nebude chyba Golfu.
Avatar - twistedTSD
7. 6. 2023 13:12
Re: Casy golfu uz skoncili
Dlouho jsem neviděl statistiky, ale evropské prodeje po nástupu G8 rozhodně hodně poklesly, snad až na polovinu. Samozřejmě, začel se do toho montovat covid, čipy... ale pochybuji, že je to pro VW nějaký velký úspěch. Na druhou stranu, spousta zákazníků určitě utekla k T-Rocu.
7. 6. 2023 14:57
Re: Casy golfu uz skoncili
Poklesly, ale nikoliv s nástupem G8, klesají už od G6, protože roste třeba ten T-Roc. Ale v rámci třídy Golf dominuje ještě výrazněji než dříve, ostatní zástupci nižší střední vyjma Octavie jsou požíráni SUV ještě daleko razantněji, někteří už byli "sežráni" úplně.
Avatar - twistedTSD
8. 6. 2023 06:28
Re: Casy golfu uz skoncili
Dramatický pokles přišel až s G8. Minulý rok (byť to určitě bylo hodně kvůli problémům s výrobou) byl Golf podle wiki až pod Corollou.
7. 6. 2023 13:27
Re: Casy golfu uz skoncili
U Golfu je poměrně hodně exportů. Za květen bylo vyvezeno 88 kusů Golfu, které byly registrovány jako nové v ČR maximálně před 12 měsíci. Jde tedy o vývoz "velmi mladých ojetin", které byly registrovány a provozovány v ČR rok a méně.
7. 6. 2023 14:58
Re: Casy golfu uz skoncili
Z 613 bylo 88 vyvezeno, to je dost málo, existují modely, kde se přes 50% vyveze.