Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příjezd omlazeného VW Golf se blíží: Tvář změní nepatrně, největší pecku chystá uvnitř

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
29 Fotogalerie
Diskuze (52)

Od premiéry osmé generace Golfu brzy uplynou čtyři roky. Nastává tedy čas na facelift a my už tušíme, jaké důležité změny přinese.

Jak je to možné? Volkswagen se maskováním testovacích prototypů příliš netrápil, a tak úlovky špionážních fotografů odhalují prakticky všechno podstatné. Omlazený Golf dostane například přepracovanou příď s novým nárazníkem inspirovaným elektromobilem ID.3 a štíhlejší hlavní světlomety s novou grafikou.

Boční linie zůstává shodná, tady lze očekávat snad jen nové designy kol, nejspíš s aerodynamickými kryty pro snížení odporů a tabulkových emisí. Vzadu zase očekáváme svítilny s inovovanou grafikou, dost možná se i tady pozmění tvary nárazníků. Velké logo automobilky s nápisem Golf uprostřed zůstane.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Naše vize omlazeného Golfu

Byť mají zkoušené prototypy jen minimum maskování, stále něco málo skrývají. A tak se náš kolega a grafik Honza Lušovský pustil do práce, aby omlazený Golf vykreslil v plné parádě. Jak sám říká, tentokrát měl práci díky štědrosti VW značně ulehčenou. Kromě výše popsaných změn zkusil Golf vyšperkovat i novým lakováním.

Tím však plejáda inovací nekončí, naopak. Nejvýraznější změny si totiž Volkswagen připravil v kabině, kde zaujme hlavně velká obrazovka multimediálního systému. Zdá se, že displej je převzatý z elektrické vlajkové lodi ID.7 a má tedy shodných patnáct palců, dotyková lišta pod ním zůstává zachována. Naopak volant na špionážní fotografii má tradiční fyzická tlačítka namísto kritizovaných dotykových ploch. A polepšit si ve velkém mají i použité materiály, také slabší místo současného modelu.

MBQ: Vylepšení pro mild-hybridy a otazník nad budoucností turbodieselu

Uvidíme, jaké změny přinese paleta pohonných jednotek. Golf přijede na nejnovější verzi platformy MQB Evo, která přinese drobná vylepšení pro mild-hybridy 1.0 eTSI a 1.5 eTSI. Pro výkonné varianty GTI a R zůstane zážehový dvoulitrový čtyřválec, nejistá budoucnosti se ale věští turbodieselu. Říká se, že Volkswagen by raději kladl důraz na plug-in hybridy do zásuvky. Ty nejmodernější mají disponovat výkonem 200 kW a dojezdem až 100 km na jedno nabití. Uvidíme, jestli se jich dočká i Golf.

Vstoupit do diskuze (52)