Příjezd omlazeného VW Golf se blíží: Tvář změní nepatrně, největší pecku chystá uvnitř
Od premiéry osmé generace Golfu brzy uplynou čtyři roky. Nastává tedy čas na facelift a my už tušíme, jaké důležité změny přinese.
Jak je to možné? Volkswagen se maskováním testovacích prototypů příliš netrápil, a tak úlovky špionážních fotografů odhalují prakticky všechno podstatné. Omlazený Golf dostane například přepracovanou příď s novým nárazníkem inspirovaným elektromobilem ID.3 a štíhlejší hlavní světlomety s novou grafikou.
Boční linie zůstává shodná, tady lze očekávat snad jen nové designy kol, nejspíš s aerodynamickými kryty pro snížení odporů a tabulkových emisí. Vzadu zase očekáváme svítilny s inovovanou grafikou, dost možná se i tady pozmění tvary nárazníků. Velké logo automobilky s nápisem Golf uprostřed zůstane.
Naše vize omlazeného Golfu
Byť mají zkoušené prototypy jen minimum maskování, stále něco málo skrývají. A tak se náš kolega a grafik Honza Lušovský pustil do práce, aby omlazený Golf vykreslil v plné parádě. Jak sám říká, tentokrát měl práci díky štědrosti VW značně ulehčenou. Kromě výše popsaných změn zkusil Golf vyšperkovat i novým lakováním.
Tím však plejáda inovací nekončí, naopak. Nejvýraznější změny si totiž Volkswagen připravil v kabině, kde zaujme hlavně velká obrazovka multimediálního systému. Zdá se, že displej je převzatý z elektrické vlajkové lodi ID.7 a má tedy shodných patnáct palců, dotyková lišta pod ním zůstává zachována. Naopak volant na špionážní fotografii má tradiční fyzická tlačítka namísto kritizovaných dotykových ploch. A polepšit si ve velkém mají i použité materiály, také slabší místo současného modelu.
MBQ: Vylepšení pro mild-hybridy a otazník nad budoucností turbodieselu
Uvidíme, jaké změny přinese paleta pohonných jednotek. Golf přijede na nejnovější verzi platformy MQB Evo, která přinese drobná vylepšení pro mild-hybridy 1.0 eTSI a 1.5 eTSI. Pro výkonné varianty GTI a R zůstane zážehový dvoulitrový čtyřválec, nejistá budoucnosti se ale věští turbodieselu. Říká se, že Volkswagen by raději kladl důraz na plug-in hybridy do zásuvky. Ty nejmodernější mají disponovat výkonem 200 kW a dojezdem až 100 km na jedno nabití. Uvidíme, jestli se jich dočká i Golf.