Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetý Peugeot 308 II (T9): Tři důvody, proč byste ho neměli ignorovat

Silně svítící světlomety LED, úsporné diesely a hladké automaty. Tři důvody, proč se v našlapané kompaktní třídě zajímat o druhé vydání Peugeotu 308 „T9“, ověnčené evropským titulem Auto roku 2014.
Zpět na článek
25. 7. 2023 19:09
25. 7. 2023 23:20
26. 7. 2023 13:41
26. 7. 2023 16:21
Avatar - Stejsn
25. 7. 2023 13:34
A na fotce číslo 3
je naopak důvod, proč ho ignoruju.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
25. 7. 2023 14:16
Re: A na fotce číslo 3
Náhodou interiér naruby je tak sofistikovaný výmysl, že to nekopírují ani číňani. Asi je štvalo, že Loeb to má v závoďáku klasicky. Zajímavé, že mu nevadilo, že musí přeostrovat zrak.
Avatar - xxc
25. 7. 2023 15:52
Re: Re: A na fotce číslo 3
Stačí, že to kopíruje najväčšia automobilka sveta a ľudia čo to používajú, sú spokojní.
25. 7. 2023 19:09
Sedačky
Len taký detail, ktorý to auto vyradil z môjho výberu ešte keď bolo vo výrobe - vzadu sa sú veľmi kolmo ukotvené sedačky a reálne sa tam nedá sedieť.

Na nohy je tam tiež malo miesta.
Rozbalit vlákno
4
25. 7. 2023 23:20
Re: Sedačky
Přesně tak - co se týče proporcí, je kombi verze 308 doslova automobilový jezevčík, přitom místem pro nohy vzadu nesahá Octavii III. ani po ventilky. A to si tento Francouz říká "rodinné kombi"! A o pracovišti řidiče raději taktně pomlčím.... :-O
26. 7. 2023 12:52
Re: Re: Sedačky
V životě si v tom ani neseděl, jinak bys nemohl psát takové blbosti.
26. 7. 2023 13:41
1.5 HDi
Pan Vaculík píše toto:
1.5 BlueHDi 100/BlueHDI 130 (1,5 R4 16V, 75/96 kW, 250/300 Nm, od 2018/od 2017): Motor, který v roce 2017 nahradil osvědčenou jednovačkovou šestnáctistovku, se pěkně vybarvil. Nad zjednodušením v podobě odstranění tekutého katalyzátoru pro spalování sazí (nahrazeno aktivním povrchem filtru a jeho přesunutím hned za turbodmychadlo) převažují nově vzniklé problémy. Může za ně návrat k 16V hlavě válců. Praskající řetěz spojující oba vačkové hřídele byl snad jen problém určité série a nově dodávané díly by stejnou závadu opakovat neměly. Karbonové úsady v hlavě coby důsledek vyššího poměru recirkulovanych plynů i protitlaku náročnější emisní soustavy však začínají mít fatální důsledky. Vinou specifické konstrukce, kdy do hlavy vede jen jeden sací otvor a do jednotlivych kanálů se rozbíhá až v hloubi odlitku, nelze úsady ani mechanicky odstranit. Řídicí elektronika pak není při nedostatku vzduchu schopna uřídit spalování a motory padají do nouzového režimu. (Nebrat)

Pan Oborník zase toto:
1.5 BlueHDi 100/BlueHDI 130 (1,5 R4 16V, 75/96 kW, 250/300 Nm, od 2018/od 2017): Vychází z původní 1.6 HDi, má však menší zdvih, 16V hlavu (jako kdysi 1.6 HDi Euro 4), kratší převody a jako jediný ze zdejších dieselů dražší bezaditivní filtr FAP (ale regeneruje také snadno). Pásmo využitelných otáček je širší, spotřeba nafty se proti 1.6 BlueHDi prakticky nezměnila (běžně pod 5 l), spotřeba AdBlue je však víc než dvojnásobná (už norma Euro 6.2). I slabší verze má šestikvalt. (Skvělá volba)
26. 7. 2023 16:21
Re: Re: Sedačky
Jenže on má pravdu, místa na zadních sedadlech je opravdu pomálu a to jak v HB (kde je to až tristní), tak v kombíku, což nechápu. Měl jsem na den půjčený kombík téhle generace s 2.0HDI (ano, slyšíte dobře) a jízdně bylo auto fajn, na iCockpit bych si taky zvykl, kufr v pohodě, ale místa na zadních sedadlech málo :no: