Od včerejška se v Česku oficiálně prodává nový Volkswagen Amarok. K tuzemským prodejcům přijíždí v pěti výbavách se třemi motory a cílí na soukromé i firemní zákazníky. Novinka si současně zachovává i výkonný šestiválcový turbodiesel.
Já bych byl s takovými prohlášeními opatrný. Dokud lidi VW & spol. kupují, může VAG zkoušet navyšovat ceny, zatím to funguje. Jednoho dne možná dosáhnou na strop a potom třeba cuknou, zatím to ale tak nevypadá. Stáda ovcí v Rakousku, Švýcarsku, Německu, Česku a dalších zemích se i nadále nechají ochotně ostříhat.
Často se na webu píše, jak strašně se propadl GOLF. Už se ale nepíše, že se velice dobře prodávají náhrady Golfu ve formě malých a středních SUV.
Koncern vykazuje obrovské zisky, takže už do světa díru udělal. nakonec to může být černá díra, do které koncern zahučí ale prozatím zákazníky holí a stříhají a vykazují obrovské zisky.
Tak jde o to že oni moc dobře vědí co dělají. Firemní slevy z uměle vysokých ceníků dělají z těch aut cenové držáky. Takže všichni firemní jedou VAG stejně jako všichni z půjčoven, operativního leasingu a dalších. A těch pár soukromých zákazníků nikoho nezajímají.
Je to Ford od hlavy až k patě.
Trošku mě překvapilo škubání digitální ručičky otáčkoměru. Příjemný zvuk šestiválce. Krátké sedáky, mizerné boční vedení opěradel, zajímavě řešené vnitřní kliky, poněkud "fórové" nášlapy. Centrální displej špatně čitelný, ikony miniaturní. Proti vnějšímu vzhledu nemám jedinou připomínku, ale to je čistě subjektivní.
Tolik první, velice rychlé dojmy.
Název a designové úpravy aby to nevypadalo jako Ranger. Nicméně historie se opakuje. Dříve dodával auta VW do Fordu a myslím že i dnes dodává do Fordu nějaké elektrické komponenty.
Tak v podstatě se jede PR vlna že takhle je to super, protože Amarok díky tomu i nadále existuje.
Podle mě ale toto na potlesk není. Když už mám mít kvalitativně jen Ford, tak si koupím rovnou Ford.
Přitom proti vnějšímu vzhledu Amaroku nemůžu říct vůbec nic. Ten se povedl. Ale je to typické nahoře huj dole fuj.