Ojetiny
G7 bylo jedno z nejlepších aut v rámci segmentu ever.
Stále víceméně lituji, že jsem svůj Variant 1.4 TSI 110 kW prodal. Až na slabší audio, kde došlo mezigeneračně k obrovskému zhoršení kvality, to bylo parádní auto.
Všechno fungovalo vždy a na 100%. Ergonomie špička, systémy stabilní, motor silný tichý a úsporný a bezporuchový. Odolné brzdy i podvozek. Velmi odolný interiér, který po letech vypadal stále jako nový. Dobrý výhled. Dostatek místa všude. Kufr byl v praxi větší (hlavně hlubší), než je u Passata B8, protože u B8 někdo zapomněl vyřešit dvojité dno v kufru. Podlahu B8 lze dát dolů, jen když se vyndá rezerva a vykuchá nářadí i s držákem. Bravo! Inženýři...
Chybělo mi snad jen elektrické víko kufru. Bohužel nový G8 Var. ošidili tak nechutně, že jsem ho zavrhnul a šel do Passata B8. Kdyby ale G8 postavili normálně, tak bych bez mrknutí oka vzal Golfa.
Stále víceméně lituji, že jsem svůj Variant 1.4 TSI 110 kW prodal. Až na slabší audio, kde došlo mezigeneračně k obrovskému zhoršení kvality, to bylo parádní auto.
Všechno fungovalo vždy a na 100%. Ergonomie špička, systémy stabilní, motor silný tichý a úsporný a bezporuchový. Odolné brzdy i podvozek. Velmi odolný interiér, který po letech vypadal stále jako nový. Dobrý výhled. Dostatek místa všude. Kufr byl v praxi větší (hlavně hlubší), než je u Passata B8, protože u B8 někdo zapomněl vyřešit dvojité dno v kufru. Podlahu B8 lze dát dolů, jen když se vyndá rezerva a vykuchá nářadí i s držákem. Bravo! Inženýři...
Chybělo mi snad jen elektrické víko kufru. Bohužel nový G8 Var. ošidili tak nechutně, že jsem ho zavrhnul a šel do Passata B8. Kdyby ale G8 postavili normálně, tak bych bez mrknutí oka vzal Golfa.
:yes: :yes: :yes: aj keď mám len 92 kw verziu tak musím súhlasiť že je to v poho auto a hlavne bezproblémové.
92kW je myslím dokonce na běžné ježdění rozumnější volba. Pokud nejsi závodník a nejezdíš furt plnej na dálnici, nebo naloženej v kopcích atd., tak 92kW má menší a lehčí turbo a rychleji reaguje na plyn a je i tišší. Takže si myslím, že v běžném provozu pro klidného řidiče může být na okresce a ve městě 92kW i příjemnější společník.
Rezerva výkonu je sice občas fajn, ale ne každý ji vždy potřebuje a využije. Takže máš určitě dobrej motor.
Rezerva výkonu je sice občas fajn, ale ne každý ji vždy potřebuje a využije. Takže máš určitě dobrej motor.
Měl jsem v B8 dojezdovku a nic jsem kuchat nemusel. S plnohodnotnou rezervou je to už horší.
Tak to mne zajímá. Ty nemáš v levé části dna kufru držák nářadí z extrudovaného polypropylenu, který je o cca 2cm výš, než je spodní poloha variabilní podlahy? Já ano a tudíž podlaha nejde dát na dno, ale opře se vlevo o držák nářadí a vpravo padá o 2 cm níž. Tedy za předpokladu, že odstraním plnohodnotnou rezervu i držák subwooferu.
Příplatkový HiFi systém H&K nelze kombinovat s dojezdovkou...
Jak říkám, inženýři. Miliardy na Indy, kteří vymýšlí nefunkční softwary pro dementní dotykové infotainmenty jsou, miliardy na emisní systémy a otravné asistenty jsou, ale dát do kufru nářadí tak, aby šel kufr i používat, na to už mozkové, konstrukční a finanční kapacity nezbyly.
To chce potlesk.
Příplatkový HiFi systém H&K nelze kombinovat s dojezdovkou...
Jak říkám, inženýři. Miliardy na Indy, kteří vymýšlí nefunkční softwary pro dementní dotykové infotainmenty jsou, miliardy na emisní systémy a otravné asistenty jsou, ale dát do kufru nářadí tak, aby šel kufr i používat, na to už mozkové, konstrukční a finanční kapacity nezbyly.
To chce potlesk.
Subwoofer jsem neměl a držák nářadí z polypro...todleto je nižší, jsou různé varianty. Fotku nemám a už nepořídím, auto už slouží jinde. Jinak to zvětšení kufru je ve spodní poloze podlahy zásadní, bylo to moje jediné auto, kdy jsem věci na týdenní dovolenou pro čtyři nacpal pod roletu, takže jsem dělící síť ani nikdy nevyužil.
Já to vidím taky jako docela zásadní, ale mám smůlu. Moje B8 FL má prostě nářadí vejš a nějak si neumím představit, že kvůli místu v kufru vyhodím nářadí, nebo si ho zabalím do hadry a hodím do díry pro rezervu a vyhodím rezervu a subwoofer a držák nářadí + gumovou vanu pro horní polohu a koupím novou pro dolní polohu. A dost mne to štve. Zajímavý, že v G7 Variant to šlo i se subwooferem dát do spodní polohy a místa tam bylo pod roletou mrak. Teď v B8 místo toho mám sice rovnou podlahu včetně opěradel zadních sedaček, kde se dobře manipuluje s čímkoli. To je paráda, ale na druhou stranu prostě pod roletkou chybí cenné cm a často tam nenarvu krabice, které tam narvat potřebuju a tak nakonec skončím tak, že musím oddělat roletku, která ubírá ještě víc cm a dát ji pod podlahu a vézt krabice bez roletky. A po vyndání bagáže zase vše smontovat. Což sice zabere pár vteřin, ale člověka to při té ceně principielně totálně nasere. Tohle je ergopřešlap Nr.1 u VW PB8FL. Při troše snahy by to 100% dokázali někam nacpat i s tím vším, co tam mám, když i ta rezerva přesahuje max. o 2cm. A nebo tam měli aspoň udělat pár plastových patek okolo dna kufru, aby ta podlaha sedla všude přesně i když o 2 cm vejš, než by bylo skutečné dno. I kdyby člověk získal jen 6-8 cm, furt by to byl zisk. Kolikrát se něco nevejde jen o 2-3cm, aby člověk pohodlně zadělal roletku... Fakt k vzteku. Ale už se s tím pomalu smiřuju... Já taky nevyužívám sítě a v 99% času se snažím nesklápět sedačky a vše narvat jen do kufru. Praktický kufr je pro mne docela zásadní věc.
Aha, díky za popis situace, ani jsem netušil, že může někdo narazit na problém s velikostí kufru u B8.
No, mě se změnily potřeby a jak píšu výše, přesedlal jsem do T-Rocu. Po třech generacích a 12 letech v Passatech 😁.
No, mě se změnily potřeby a jak píšu výše, přesedlal jsem do T-Rocu. Po třech generacích a 12 letech v Passatech 😁.
Třeba taky za pár let dozraju do SUV. Zatím ale stále preferuju klasiku navzdory tomu, že mám od 15 problémy se zády a "čerstvě" zlomené 2 obratle.
S tou velikostí... No, vše je relativní. Záleží co kdy potřebuješ vozit. Nejde jen o dovolený. Já to mám i na pracovní záležitosti místo malý dodávky. Někdy by stačil krátkej Golf a jindy nestačí ani Superb Combi. B8 Var. má kufr tak šíleně dlouhej, že se tam člověk musí doslova plazit, aby dosáhl na konec, zde problém "není". Na šířku je to rovnej metr, takže OK, ale 120 by bylo lepší, no a největší slabina je ta výška pod roletku. Samozřejmě to je slabina drtivé většiny aut a rozhodně Passat není ten, co by tahal za kratší konec, ale kdyby jen trošku chtěli, mohli to dotáhnout na 1A.
S tou velikostí... No, vše je relativní. Záleží co kdy potřebuješ vozit. Nejde jen o dovolený. Já to mám i na pracovní záležitosti místo malý dodávky. Někdy by stačil krátkej Golf a jindy nestačí ani Superb Combi. B8 Var. má kufr tak šíleně dlouhej, že se tam člověk musí doslova plazit, aby dosáhl na konec, zde problém "není". Na šířku je to rovnej metr, takže OK, ale 120 by bylo lepší, no a největší slabina je ta výška pod roletku. Samozřejmě to je slabina drtivé většiny aut a rozhodně Passat není ten, co by tahal za kratší konec, ale kdyby jen trošku chtěli, mohli to dotáhnout na 1A.
Kvalitativně je ale v mnohém horší než G6 a v podstatě jde v trendu že každá novější generace je horší než předchozí.
Z druhé strany G7 vyřešila mnohé problémy, které měla G6.
Za mě kdybych hledal ojetinu Golfa, tak sáhnu právě po G7, byť mnohé věci už jsou ošizené.
Zeptam se laicky: k čemu je to dobré?
Vyberu si vybavu a motor. To je celá ojetina.
Abych byl spravedlivý, velkou váhu mělo i pohodlnější nastupování.
G7 samozřejmě má ale zásadní výhodu v podobě spolehlivosti motorů. To jectaky jediný důvod proč brát G7.
Mj. příklad - světla. Základní halogeny G6 svítily super. Mohl jsi zvolit příplatkové. Základní světla G7 svítí mizerné. Musel jsi volit příplatkové. G6 měl viceprvek pro všechny verze. Kdo ty auta zná ví čem mluvím.
Výtky vůči G7 a srovnání s G6 jsem kdysi sepsal, myslím že bys to možná i našel pod nějakým testem G7.
Jak říkám - Golf 6 byl znatelně lepší než Golf 7. Jenže byl taky výrazně míň spolehlivý. Proto G7. Ne že by byl lepší.
Chtěl jsem hlavně říct, že G6 vs G8, tak G6 vyhrává leda tak nostalgií nebo nějakým bazarovým value for money. Ale určitě to není lepší auto než G8 😁
P.s. k té komplexitě, toho Golfa tu porazil právě Fokus 4, zde na ACZ... ale já s G8 nejel, s Fokusem ano a je hodně dobrý.
Jinak ano, průser G8 je především v ergonomiii, infotanmentu, ale také v materiálech a zpracování a detailech. A právě to vždy dělalo Golf Golfem.
Ja přesedal z auta do auta a to v době, kdy jsem ještě jezdil golfem. A rozdil jsem měřil dokonce metrem a prostor byl o polovinu menši ve fabii než ve fokalu tušim to bylo 10 vs 5cm co mi před koleny zbylo. V G6 bylo vice mista než ve fokalu, ale tam byl rozdil doslova a do pismene řadově v par mm, prakticky stejně jako ve fokalu. A taky byl i dokonce test fokal vs fabia včetně fotek a pisemneho vyjhadřeni co jsem postoval. Hledat, už ho nehodlam nicmeně verdikt byl naprosto jasny rozdil třidy byl jasně znat byť fabia se neměla zač stydět tak nějak to tam bylo podano tedy vyjadřeni prostoru před koleny.
Golf podle mě nikdy extra v ničem neexceloval, ale ani nedělal vyloženě špatně a to za mě byla ta velká výhoda. K tomu široký výběr motorů. To vše platí dodnes, i když právě infotainment a část interiéru už má blíž k tomu "špatně". Ale samotná technika není horší a celkově jde stále o velmi dobré auto.
Nikdo by asi nechtěl chytit do jednovrstvého čelního skla pořádnej šutrák, nebo srnku ve 200km/h.
Podobný příkla😜 VW míval (asi má dodnes?) za příplatek nějaké izotermické sklo. Ale kdybych měl zhodnotit funkčnost, podle mě jakoby tam nebylo. Na rozdíl třeba od Lexusu kde to funguje skvěle.
V principu to je a není velká věda. Jak už jsem psal vejš. Sklo se kalí, tvaruje v peci a až jsou obě vytvarovaný, tak se spojí v další peci za nižší teploty pomocí fólie, která má několik funkcí současně. Izoluje tepelně, akusticky a především zaručuje pevnost proti proražení a vysypání čelního skla do ksichtů posádky.
Sklo sice můžeš dělat těžší, ale to nikdo nechce, bo jsou to kila a gramy CO2 navíc. Navíc jde především o přechod mezi jinými hustotami materiálu, což působí jako překážka pro šíření zvukových vln. Fólie může bejt lepší, ale opět se zde moc zázraků nekoná, krom marketingových. Plus se na dražší skla napařuje dle požadavků výrobců kovová vrstvička, která odráží sluneční paprsky. Případně si koncern nechává dělat skla s kovovou vrstvou pro výhřev skla atd... U dražších aut a za příplatek lze pak podobná dvojskla do předních a u ještě dražších do zadních bočních skel i do zadního skla. Pak je ovšem fuška se z/do auta v případě nehody dostat, nedej bože se v tom potopit a chtít ven, když selžou zámky a vlastně ani nemusí selhat, páč tlak vody to zařídí sám.
Nikdo by asi nechtěl chytit do jednovrstvého čelního skla pořádnej šutrák, nebo srnku ve 200km/h.