Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Martin Vaculík a ojetý Volkswagen Golf VII: Cena šla dolů. Kam kvalita?

61 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
G7 je lepší než G8.
Kvalitativně je ale v mnohém horší než G6 a v podstatě jde v trendu že každá novější generace je horší než předchozí.
Z druhé strany G7 vyřešila mnohé problémy, které měla G6.

Za mě kdybych hledal ojetinu Golfa, tak sáhnu právě po G7, byť mnohé věci už jsou ošizené.
Avatar - hugino
hugino
Čo je to kvalitatívne.Minimálne G 7 má lepší motor / EA 211 / a aj podvozok / MQB,😁S , viacprvok vzadu/ to sú dva základné parametre pre zlepšenie generácie. Ideál je G 7,5 taky aký je aj na obrázku. G 8 doplatil na podľa mňa škaredý predok a prístrojovku a takisto T-ROC mu prebral zákazníkov. Aj v článku je spomínané že G 7 je o dosť lepší ako G 6 čo je vlastne facelift G 5 a asi aj preto sa predával len 4 roky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Víceprvek nemají všechny motorizace, jen od tušim 110kw. G6 snad ještě měl multilink vždy.
Avatar - hugino
hugino
Ja mám 1.4 TSI 92 kw a mám viacprvok. O III aj Leon mali až od 110 kw. Nie som istý či mal G 6 multilink . Zajtra pozriem susedovi pod auto on má 1.4 TSI 90 kw.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, tak u Golfu to bylo níže ta hranice, ale ty zakladní neměli multilink. G6 by měl být Oktávka II a ta měla vždy multilink, tak snad 😊 Ale nejsem extra znalec
Avatar - hugino
hugino
G6 má viacprvok . Pomýlil som sa .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Samozřejmě že G6 měl viceprvek. A na rozdíl od G7 ho měl vždy.
Avatar - hugino
hugino
Áno G 6 má viacprvok. Sorry
Avatar - Jenik3
Jenik3
Je to něco, nač by motorist měl myslet při koupi?
Zeptam se laicky: k čemu je to dobré?
Vyberu si vybavu a motor. To je celá ojetina.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Ten co se v technice nevyzna, je mu to jedno. Ten co trochu chápe souvislost fyziky s technikou, tomu to jedno není.
PavelK_
Nákup nového auta jsem řešil před třemi měsíci. A interiér, resp.dotykové ovládání, mě nakonec odvály právě k T-Rocu.

Abych byl spravedlivý, velkou váhu mělo i pohodlnější nastupování.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Měl jsem to kdysi sepsané. A nejen já, psalo o tom víc majitelů. G7 byl šizený v mnohých detaliech proti G6.
G7 samozřejmě má ale zásadní výhodu v podobě spolehlivosti motorů. To jectaky jediný důvod proč brát G7.

Mj. příklad - světla. Základní halogeny G6 svítily super. Mohl jsi zvolit příplatkové. Základní světla G7 svítí mizerné. Musel jsi volit příplatkové. G6 měl viceprvek pro všechny verze. Kdo ty auta zná ví čem mluvím.
Avatar - hugino
hugino
Základné halogény môžem porovnať len s Lagunou III na ktorej som jazdil takmer 8 rokov ale na G 7,5 sa mi zdá že svietia lepšie a to sa mi dosť zhoršil zrak. Je možné že faceliftom / ináč v histórii jediný facelift zatiaľ vo všetkých generáciach Golfu / to zlepšili lebo majú iné paraboli ako G 7 .
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Světla myslím byly s FL jiná. Ale pochybuji že se zlepšily.
Výtky vůči G7 a srovnání s G6 jsem kdysi sepsal, myslím že bys to možná i našel pod nějakým testem G7.
Jak říkám - Golf 6 byl znatelně lepší než Golf 7. Jenže byl taky výrazně míň spolehlivý. Proto G7. Ne že by byl lepší.
Avatar - hugino
hugino
Skúsim to dohladať.
adamzprahy
Není to pravda. Jel jsi vůbec G8? Má některé přešlapy v interiéru a infotainment není silná stránka (sekali se první verze, dnes už taky ne), ale jízdně je to stále špička třídy. Odhlučnění je o třídu jinde než G7, natož G6…
Avatar - Ozzman
Ozzman
Špička třídy ? Lepší než Fokus, Mazda 3 a nebo novy Civic ?
adamzprahy
Měl jsem na mysli komplexitu. Přiznám se že neznám nový Civic. Kdybych si měl vybrat z těch tří ostatních, je to Golf i přes jeho interierové nedostatky.

Chtěl jsem hlavně říct, že G6 vs G8, tak G6 vyhrává leda tak nostalgií nebo nějakým bazarovým value for money. Ale určitě to není lepší auto než G8 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
VW snad nikdy moc nevynikal bazarovým value for money, protože v ČR je ceněn zlatem, pár kamarádů kupovalo ojeté VW (myslím celkově koncern, včetně Ěkodovek) a nakonec paradoxně nejlépe vycházelo vzít Passat B8 v nějaké průměrné výbavě 😊

P.s. k té komplexitě, toho Golfa tu porazil právě Fokus 4, zde na ACZ... ale já s G8 nejel, s Fokusem ano a je hodně dobrý.
argejev
Na MK4 mi prekazaju chybajuce vyduchy klimatizacie dozadu...v MK3 mi to bolo decka zo sedacky nedosiahli, rovnako mensi kufor bol ok a tiez motor 1.0EB skvelo posluzil. Zial teraz mi MK4 uz nestaci...a to by mi na nu asi vedeli dat super cenu spojenu s odkupom MK3...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne na Fokusu vadi, ze dokopali motorizace. Ten litr jezdi skvele, ale jako rodinne auto bych asi chtel neco silnejsiho.
argejev
No medzicasom sa to stalo zakladbou motorizaciou...ked sme ho kupovali MK3 v 2014, tak tam bola 1.6 atmo, 1.0 s 74 kw a 1.0 s 93kw bol v podstate stred ponuky...je to skoda.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nahoře se řeší zda je lepší mít viceprvek nebo torzku a ty tady vytahnes takovou veledulezitou vec rozhodujici o vyberu jako výdechy klimatizace vzadu 😒]
argejev
Tak slecnam v vzadu je jedno ci tam torzka, nezavisle alebo ajntuha zadna naprava...hlavne aby nebolo teplo a dobre to hralo 😊
Avatar - hugino
hugino
Je zaujímavé že na začiatku výroby dávali do Focusu MK 4 viacprvok a teraz ho už myslím ani neponúkajú. Tiež asi šetria náklady.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mk4 prisel o viceprvek jen v nejslabsich motorizaci 1.0 a tusim, ze s ST paketem ho mohl mit i tak. Ale vse ostatni ho urcite melo. Pokud se neco nezmenilo.
Ota4
Hatchback nemá viceprvek ani ve verzi st line. Dříve byl aspoň u 1.5ecoboost. Dnes už pouze kombi. . .
Avatar - Ozzman
Ozzman
U nas ani 1.5 EB neprodavaji 😁 Radsi…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Odhlučnění G6 a G7 bylo totožné. G6 měl mj. akustické čelní sklo. Vůbec nevíš o čem mluvíš.
Jinak ano, průser G8 je především v ergonomiii, infotanmentu, ale také v materiálech a zpracování a detailech. A právě to vždy dělalo Golf Golfem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cely koncern šel strasne dolu interiery a vubec funkcnosti. Kolem me je dnes dost lidi, kteri resi i motoricke problemy (dokonce uz 2 lidi na TDI EVO). Osobne bych sve penize utratil maximalne za Passat, ktery je jeste z te trochu lepsi doby… ale asi s TSI dvoulitrem, jednapetka je nuda.
Avatar - miromen
miromen
To co tu piše uspavač jsou až neuvěřitelne blaboly. Interier G6 je oproti G8 vyloženě chatrny, bytelnost a zpracovani je u G8 vyrazně na vyšši urovni. G6 je mezi golfy poctivějši, ale kvalitou ani nahodou. Zde by se toho dalo napsat opravdu velka spousta. A když si vzpomenu co se kolem svitivosti halogenu řešilo nejen na VW klubu tak se musim smat až se za břicho popadam. Když jsem přešel z G6 na fokala tak pocitově a přehnaněji to bylo jako přechod na dobře svitici xenony a stejně tak by se dal popsat i rozdil auta jako celku . Byť je fakt, že MK3 měla ze všech generaci nejlepe svitici halogeny mezi fokaly, MK4 jasny sešup dolu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Jen dodejme že toto tady tvrdí někdo kdo měl ode mně jasně doloženo reálnými fotkami prostornost Fabie a Focusu a stejně jsi nebyl schopný uznat jak úplně mimo jsi. Takže dobrý, víme co je miromen zač.
Avatar - miromen
miromen
To co dokladaš ty ja jako když Babiš otevře hubu...jasně vim ve fabii je přece mista jak ve focusu nebo dokonce ještě vice tedy vlastně třeba i v G6 což do hospody 4 cenove dobry.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Odpovídají tomu měřené hodnoty. Doložil jsem ti reálné fotky. A ty stejně meleš svoje kraviny dál....
Avatar - miromen
miromen
Ja se k tvojim udajum i objektivitě již vyjadřil a to několikrat.
Ja přesedal z auta do auta a to v době, kdy jsem ještě jezdil golfem. A rozdil jsem měřil dokonce metrem a prostor byl o polovinu menši ve fabii než ve fokalu tušim to bylo 10 vs 5cm co mi před koleny zbylo. V G6 bylo vice mista než ve fokalu, ale tam byl rozdil doslova a do pismene řadově v par mm, prakticky stejně jako ve fokalu. A taky byl i dokonce test fokal vs fabia včetně fotek a pisemneho vyjhadřeni co jsem postoval. Hledat, už ho nehodlam nicmeně verdikt byl naprosto jasny rozdil třidy byl jasně znat byť fabia se neměla zač stydět tak nějak to tam bylo podano tedy vyjadřeni prostoru před koleny.
argejev
Sedi, znami kupili g8 s 1.5eTSI s DSG 110kw a teda trochu lacnota...dnes este aj g6 vie vyzerat pri troske starostrlivosti super. Nehoriac o uzitkovej hodnote. Vsetko je podla mna dane tym, ze tak dobry ako bol gol g6,g7...vlastne moc lepsie auto sa neda spravit.
adamzprahy
Ano, vždy to bylo jak píšeš. G5, G6, G7, G8...ty nářky, že je to sotva evoluce předchůdce a že starší byl lepší, to tady bylo vždycky. Já souhlasím, že dotykové plošky místo tlačítek a pár dalších detailů v interiéru jsou krok zpět. Obzvlášť ty plošky co nejsou osvícené - to je obrovský přešlap. Ale zbytek na tom prostě špatně není a to auto jezdí velmi dobře.
adamzprahy
Zrovna odhlučnění je v G8 lepší. Akustická skla G8 nemá, ale v autě je překvapivě klid i ve velmi vysokých rychlostech. Akustická okna jinak nejsou standard ani ve střední třídě a v nižší střední znám jen jediné auto které to má - Mercedes CLA.

Golf podle mě nikdy extra v ničem neexceloval, ale ani nedělal vyloženě špatně a to za mě byla ta velká výhoda. K tomu široký výběr motorů. To vše platí dodnes, i když právě infotainment a část interiéru už má blíž k tomu "špatně". Ale samotná technika není horší a celkově jde stále o velmi dobré auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Akustické ( sice jen ) čelní okno dávají i do yarise.
adamzprahy
Vážně? 😁 Možná tedy to co píšu platí jen bočních, protože nikde jinde jsem zmínku o akustických sklech mimo střední třídy a výš nikdy neslyšel.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To sou ty marketingy, víš? Čelní sklo je z principu vždy dvou, resp. trojvrstvé, kdy 2 vrstvy jsou kalené tvářené sklo a mezi nimi je bezpečnostní fólie. To vše se společně zapeče v peci do jednoho celku. No a mimochodem se tím to sklo stává i "akustickým".
Nikdo by asi nechtěl chytit do jednovrstvého čelního skla pořádnej šutrák, nebo srnku ve 200km/h.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nemyslím, že se sklo stává akustickým tím, že je v něm bezpečnostní fólie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tož, tak nám napiš jak si myslíš, že se sklo stává akustickým. :-!
adamzprahy
No to mě napadlo hned, že je otázkou co znamená pojem "akustické". Ve sklech se nevyznám, ale laicky tuším, že jeden faktor bude samotná tloušťka skla (resp. vrstvy skla) a druhý tloušťka nebo kvalita té fólie.

Podobný příkla😜 VW míval (asi má dodnes?) za příplatek nějaké izotermické sklo. Ale kdybych měl zhodnotit funkčnost, podle mě jakoby tam nebylo. Na rozdíl třeba od Lexusu kde to funguje skvěle.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajeď si do Hořovic u Prahy, tam ti to v Saint-Gobain Sekurit vysvětlí. :-!
V principu to je a není velká věda. Jak už jsem psal vejš. Sklo se kalí, tvaruje v peci a až jsou obě vytvarovaný, tak se spojí v další peci za nižší teploty pomocí fólie, která má několik funkcí současně. Izoluje tepelně, akusticky a především zaručuje pevnost proti proražení a vysypání čelního skla do ksichtů posádky.
Sklo sice můžeš dělat těžší, ale to nikdo nechce, bo jsou to kila a gramy CO2 navíc. Navíc jde především o přechod mezi jinými hustotami materiálu, což působí jako překážka pro šíření zvukových vln. Fólie může bejt lepší, ale opět se zde moc zázraků nekoná, krom marketingových. Plus se na dražší skla napařuje dle požadavků výrobců kovová vrstvička, která odráží sluneční paprsky. Případně si koncern nechává dělat skla s kovovou vrstvou pro výhřev skla atd... U dražších aut a za příplatek lze pak podobná dvojskla do předních a u ještě dražších do zadních bočních skel i do zadního skla. Pak je ovšem fuška se z/do auta v případě nehody dostat, nedej bože se v tom potopit a chtít ven, když selžou zámky a vlastně ani nemusí selhat, páč tlak vody to zařídí sám.
Ota4
Čelní akustické okno má kde co. Třeba i Tipo
Avatar - Ozzman
Ozzman
Fokus ho mival i vyhrivane v zakladu, ale to uz asi taky neplati … 😁
Ota4
Focusu je strašná škoda. Je to nej auto c segmentu
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ne kde co, ale všichni. To sou ty marketingy, víš? Čelní sklo je z principu vždy dvou, resp. trojvrstvé, kdy 2 vrstvy jsou kalené tvářené sklo a mezi nimi je bezpečnostní fólie. To vše se společně zapeče v peci do jednoho celku. No a mimochodem se tím to sklo stává i "akustickým".
Nikdo by asi nechtěl chytit do jednovrstvého čelního skla pořádnej šutrák, nebo srnku ve 200km/h.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sice nejsem odborník, ale chytit do skla srnku ve 200 km/h, tak ti nepomůže ani 4 vrstvé sklo 😁
adamzprahy
https😐/www.auto.cz/…odernizace-petky?… jestli se bavíme o "plastovém" středovém panelu G8, tak s G6 si to nemá co vyčítat. G8 jinak měkčené plasty má na stejných místech jako měl G7. I když možná vzadu nejsou, to se přiznám že z hlavy nevím.
Stanislav Spišák
G7 ma viacprvkovu aj v kombinacii 1,6tdi 81kw 4x4
Avatar - Mokrous
Mokrous
G7 bylo jedno z nejlepších aut v rámci segmentu ever.
Stále víceméně lituji, že jsem svůj Variant 1.4 TSI 110 kW prodal. Až na slabší audio, kde došlo mezigeneračně k obrovskému zhoršení kvality, to bylo parádní auto.
Všechno fungovalo vždy a na 100%. Ergonomie špička, systémy stabilní, motor silný tichý a úsporný a bezporuchový. Odolné brzdy i podvozek. Velmi odolný interiér, který po letech vypadal stále jako nový. Dobrý výhled. Dostatek místa všude. Kufr byl v praxi větší (hlavně hlubší), než je u Passata B8, protože u B8 někdo zapomněl vyřešit dvojité dno v kufru. Podlahu B8 lze dát dolů, jen když se vyndá rezerva a vykuchá nářadí i s držákem. Bravo! Inženýři...
Chybělo mi snad jen elektrické víko kufru. Bohužel nový G8 Var. ošidili tak nechutně, že jsem ho zavrhnul a šel do Passata B8. Kdyby ale G8 postavili normálně, tak bych bez mrknutí oka vzal Golfa.
Avatar - hugino
hugino
:yes: :yes: :yes: aj keď mám len 92 kw verziu tak musím súhlasiť že je to v poho auto a hlavne bezproblémové.
Avatar - Mokrous
Mokrous
92kW je myslím dokonce na běžné ježdění rozumnější volba. Pokud nejsi závodník a nejezdíš furt plnej na dálnici, nebo naloženej v kopcích atd., tak 92kW má menší a lehčí turbo a rychleji reaguje na plyn a je i tišší. Takže si myslím, že v běžném provozu pro klidného řidiče může být na okresce a ve městě 92kW i příjemnější společník.
Rezerva výkonu je sice občas fajn, ale ne každý ji vždy potřebuje a využije. Takže máš určitě dobrej motor.
PavelK_
Měl jsem v B8 dojezdovku a nic jsem kuchat nemusel. S plnohodnotnou rezervou je to už horší.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak to mne zajímá. Ty nemáš v levé části dna kufru držák nářadí z extrudovaného polypropylenu, který je o cca 2cm výš, než je spodní poloha variabilní podlahy? Já ano a tudíž podlaha nejde dát na dno, ale opře se vlevo o držák nářadí a vpravo padá o 2 cm níž. Tedy za předpokladu, že odstraním plnohodnotnou rezervu i držák subwooferu.
Příplatkový HiFi systém H&K nelze kombinovat s dojezdovkou...
Jak říkám, inženýři. Miliardy na Indy, kteří vymýšlí nefunkční softwary pro dementní dotykové infotainmenty jsou, miliardy na emisní systémy a otravné asistenty jsou, ale dát do kufru nářadí tak, aby šel kufr i používat, na to už mozkové, konstrukční a finanční kapacity nezbyly.
To chce potlesk.
PavelK_
Subwoofer jsem neměl a držák nářadí z polypro...todleto je nižší, jsou různé varianty. Fotku nemám a už nepořídím, auto už slouží jinde. Jinak to zvětšení kufru je ve spodní poloze podlahy zásadní, bylo to moje jediné auto, kdy jsem věci na týdenní dovolenou pro čtyři nacpal pod roletu, takže jsem dělící síť ani nikdy nevyužil.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já to vidím taky jako docela zásadní, ale mám smůlu. Moje B8 FL má prostě nářadí vejš a nějak si neumím představit, že kvůli místu v kufru vyhodím nářadí, nebo si ho zabalím do hadry a hodím do díry pro rezervu a vyhodím rezervu a subwoofer a držák nářadí + gumovou vanu pro horní polohu a koupím novou pro dolní polohu. A dost mne to štve. Zajímavý, že v G7 Variant to šlo i se subwooferem dát do spodní polohy a místa tam bylo pod roletou mrak. Teď v B8 místo toho mám sice rovnou podlahu včetně opěradel zadních sedaček, kde se dobře manipuluje s čímkoli. To je paráda, ale na druhou stranu prostě pod roletkou chybí cenné cm a často tam nenarvu krabice, které tam narvat potřebuju a tak nakonec skončím tak, že musím oddělat roletku, která ubírá ještě víc cm a dát ji pod podlahu a vézt krabice bez roletky. A po vyndání bagáže zase vše smontovat. Což sice zabere pár vteřin, ale člověka to při té ceně principielně totálně nasere. Tohle je ergopřešlap Nr.1 u VW PB8FL. Při troše snahy by to 100% dokázali někam nacpat i s tím vším, co tam mám, když i ta rezerva přesahuje max. o 2cm. A nebo tam měli aspoň udělat pár plastových patek okolo dna kufru, aby ta podlaha sedla všude přesně i když o 2 cm vejš, než by bylo skutečné dno. I kdyby člověk získal jen 6-8 cm, furt by to byl zisk. Kolikrát se něco nevejde jen o 2-3cm, aby člověk pohodlně zadělal roletku... Fakt k vzteku. Ale už se s tím pomalu smiřuju... Já taky nevyužívám sítě a v 99% času se snažím nesklápět sedačky a vše narvat jen do kufru. Praktický kufr je pro mne docela zásadní věc.
PavelK_
Aha, díky za popis situace, ani jsem netušil, že může někdo narazit na problém s velikostí kufru u B8.
No, mě se změnily potřeby a jak píšu výše, přesedlal jsem do T-Rocu. Po třech generacích a 12 letech v Passatech 😁.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Třeba taky za pár let dozraju do SUV. Zatím ale stále preferuju klasiku navzdory tomu, že mám od 15 problémy se zády a "čerstvě" zlomené 2 obratle.

S tou velikostí... No, vše je relativní. Záleží co kdy potřebuješ vozit. Nejde jen o dovolený. Já to mám i na pracovní záležitosti místo malý dodávky. Někdy by stačil krátkej Golf a jindy nestačí ani Superb Combi. B8 Var. má kufr tak šíleně dlouhej, že se tam člověk musí doslova plazit, aby dosáhl na konec, zde problém "není". Na šířku je to rovnej metr, takže OK, ale 120 by bylo lepší, no a největší slabina je ta výška pod roletku. Samozřejmě to je slabina drtivé většiny aut a rozhodně Passat není ten, co by tahal za kratší konec, ale kdyby jen trošku chtěli, mohli to dotáhnout na 1A.