Elektrický citroën je překvapivě efektivní při jarních příměstských cestách, na dálnici však spotřeba výrazně roste. Nebyl by to zas takový průšvih, kdyby nespoléhal na vcelku malou baterii.
až budou takové krásné BEV (Citroen design celkem umí) za cenu kolem 600 000 nové, pak klidně i nějaké zánovní manželce koupím a v garáži dobiju ze solárů na střeše...na ty její "dlouhé" výjezdy ji to bude stačit... Bohužel nevím, jestli v té době budu ještě na živu... :-)
Ahoj Roberte,
Muzu te uklidnit. Dozijes se toho.
Resp. uz jsi se toho dozil. :D
Za 600k dnes uz koupis krasnou ojetinu. https://m.mobile.de/…auto/search.html?…
Zase si vedľa. On píše o cene NOVÉHO BEV 600 tisíc, že by v tom prípade zánovné kúpil a nie o cene 600 tisíc za krpatú jazdenku, čo mu strkáš pod nos.
Keď bude nový 4,5-metrový kompakt za 600 tisíc, potom napíš. ;-)
No, a teraz opustime teoriu, a pozrieme sa na ten dojazd z praktickej stranky:
V prvom rade, nebudeme uvazovat plnu vyuzitelnu kapacitu baterie, pretoze (ako sam autor priznal) dobijanie je "znesitelne" rychle len do ~80%. Na druhej strane, vybijat do nuly sa neodporuca koli zivotnosti, takze tam nechame 10%. Realne teda mozeme pouzit ~70% kapacity baterie, t.j. ~35kWh. To da na dialnici dojazd ~150-170km, v meste a okoli mozno 200km.
Dat za toto milion Kc? Ciste blaznovstvo! Ako jedine auto v rodine je to nepouzitelne, a aj tri hviezdy by boli vela...
Jako druhé auto do rodiny by to muselo stát někde kolem půl milionu. 1mio za druhé auto do rodiny dá málokdo ze střední třídy ;-) Ti co mají peněz víc, si zase nekoupí Citroen. Ty designový kreace, co aktuálně předvádí, nejsou moc lidem po chuti...
kolik si najel s EV, když se tu oháníš realitou? Spíš tu točíš pořád teorii. Já si na pár dní EV klidně beru, ačkoliv za den ujedu někdy i víc než je deklarovaný dojezd a nemám s tím problém. Prostě se na půl hodky nekde nabije, nebo doma.
ano, není to zatím tak komfortní jako ICE, ale nepoužitelné to opravdu není.
Ako druhe auto, na poskakovanie po meste a okoli, na nakupy, alebo vozit decka do skoly a na treningy, to ano. Ale to zas nie je vela rodin, ktore si mozu dovolit druhe auto za milion.
Ale auto, ktore neprejde z Blavy do Ziliny (alebo z Brna do Prahy, co je tiez nieco vyse 200km) bez toho aby kdesi muselo trcat pol hodiny na nabijacke, nemoze splnat poziadavky kladene na jedine univerzalne auto v rodine. Ja chapem, ze s bateriami ktore su k dispozicii je tazke dosiahnut u EV dojazd rovnaky ako u auta so spalovacim motorom (a udrzat pritom hmotnost a cenu v prijatelnej hladine). Ale 150-200km je skratka malo.
Buď máš to šťastie tráviť s rodinou veľa času na cestách/dovolenkách alebo len z princípu hejtuješ elektro.
Dojazd 200 km nie je málo na denné používanie. Ja spravím denne v priemere 35 km (40 km za deň je myslím európsky priemer) no a mal som z práce na týždeň požičanú e-C4 hatch a úplne v pohode. Diskomfort s nabíjaním je dnes minimálny, pretože verejné nabíjačky sú väčšinou prázdne. S čakaním kým sa auto nabije nemám problém, málo nabíjačiek je na mojej trase takých, že by pri nich nič nebolo a musel by som sedieť v aute.
Problém mám s cenou, keďže za auto C segmentu (tu ešte na podvozku B segmentu) by som viac ako 25-tisíc nedal.
Všetko je o tom, aký kompromis sme ochotní spraviť lebo tie tvoje požiadavky kladené na jedno univerzálne auto na Slovensku vyzerajú asi tak, že:
Malo by mať dojazd 800 km.
Žiadne čakanie na nabíjačkách.
Kufor s objemom aspoň 400 litrov.
Aby sa zmestili tri autosedačky.
Vyšší posed.
Pohon všetkých kolies.
Štvorvalcový motor, 150-200 koní,
Nízka spotreba, ideálne tak do 5 litrov
Možnosť ťahať príves aspoň do 1 tony.
Bohatá výbava.
Cena tak do 20-tisíc eur a nové nejazdené.
Asi si také nenašiel, však? :)
A ja som si myslel, že som idealista...
Ja by som chcel malé auto pre štyroch (veľkosť Fabie), za cenu do 15 tisíc, s dobíjaním cez noc a dojazdom na úrovni tých 150-200 km. Ako druhé auto úplný ideál. :-)
Ja stále čakám na ten rok 2035. Už bude len elektrina. Výrova EV vraj bude na úrovni súčasnej výroby spaľovákov, takže dúfam, že cenovo sa to zrovná. Len mám obavum že som príliš optimistický. Snáď to vybalansujú aspoň tak, že nebudú vyrábať len na sklad, ale budú aj niečo predávať.
no teorie se 70% odpovídá dennímu normálnímu ježdění. pokud člověk jede "dál" samozřejmě dává smysl nabít na 100% a ničemu to nevadí (problém je, držet auto nabíté).
další věc je dojezd na dálnici. ne každý musí jet 130 a taky ne vždy to dává smysl. například moje cesta na chatu, kde jedu po dálnici cca 80 km, tak rozdíl mezi snahou jet 130 a snahou jet cca 110 nemá na rychlost jízdy takovej vliv. jsou to minuty, který nepoznám. spotřeba je ale se vším - s benzínem , naftou i elektrem, citelně nižší.
Časová úspora je jedna věc, důležitější je pro mě pocit z jízdy. Při 110 se člověk často motá vpravo mezi kamiony, předjíždění kamionů trvá příliš dlouho, takže buď zdržuje v levém nebo musí zrychlit (a pak spotřeba roste), taková jízda mě nudí a zároveň víc stresuje než když jedu 130.
I ve 130 se člověk často motá mezi kamiony, nebo musí zrychlit a pri predjizdeni kamionu jakbysmet. Těch co po dálnici jedou 140-160 je pořád dost.
Při 110 nevidím problém to naplánovat, aby nikdo nejel nebo na chvíli zrychlil. Stejně to normalni člověk udělá i když jede 130 a za ním se blíží auto, taky zrychlí, aby mu dříve uhnul.
Vysoké a ešte aj široké. Majú ich aj ostatné stellantisové modely ako Mokka či 208. Mňa prekvapilo, že ich má aj C5 X. Až má človek pocit, že tú platformu natiahli z B až do D segmentu, čo dúfam nie je pravda. :)
Ale teď najednou ten uraženej cápek zareagoval. Máš pokrok.
Ja se ještě do stadia, kdy na mne nereaguje, nedostal
Ale jo. Chapu, ze jsou méně psychicti lidé, kteří nejsou schopni unést svou prohru, kdyz v jednom kuse člověk upozorňuje na jejich výmysly a nesmysly.
No, i když do něj nereju už dlouhou dobu, nedohaduji se s nim a vlastně i tenkrát, když se na mne naštval, jsem na nej ani nebyl tak ostrej, jako na sebe štěkáte někdy spolu, asi jsem se ho více dotknul, takže jsem si vysloužil trest mlčení.... stane se :) Jsem za čárou...
to píše ten pravý. v poslednej dobe nevidím diskusiu, kde by si ho nehejtoval (aj keď je pravda, že kvôli takýmto príspevkom už tu chodím o dosť menej). úplne Mokroušovi rozumiem, že nereaguje, múdrejší ustúpi :-!
tak hod odkaz, kde ho hatuju. nebo jen dalsi vymysl od majitele dieselu? :-[]
kdyby nereagoval na hatovani, tak chapu. akorat ze zadne hatovani nikde neni a on reaguje.
Ja naprosto chapu zase, ze dezolati drzi pospolu ( kdyz uz si prejes nejake hatovani ). Nebo mam navazat na tvoji SZ, kde jsi se oboril proti tomu, ze lidi jezdici dieselem po meste jsou kolenovrtny dementi ( diky barrymu lepsi slovo dieseldezolati )?
Ne. Ale ti typicky ( nikoliv obecne ) píšou nesmysly. Viz lubo o hatovani, který jsem tu údajně začal a všude jinde. Snadno dohledatelna a overitelna lež. V konkretnim hatovani začal on, tak jsem v tom jeho jen pokračoval.
"New research found that just two hours of exposure to diesel exhaust impaired the brain’s functional connectivity, which can lower your ability to think and remember."
Kdyz začne jeden do mne, pokracuju v jeho strategii. Bohužel takovej sem. Až se budou jako první chovat slušně, pak není potřeba reagovat.
Kdyz nekdo píše úmyslně lži, bohužel na ně reaguju. Kdo na lži nereaguje, schvaluje je.
Jestli je to na mě, tak mám a pokud mě paměť neklame, tak o jedno víc než ty ;-) Nicméně tvé reakce jsou stejně uražené jako Mokrouse, ale to je fuk, to do diskusí o autech moc nepatří…
tak nechapu, proc se tak hloupe ptas. Protoze presne takhle male deti mam a chovaji se stejne.
Jestli to zni urazene, pak neni. podle tveho prispevku mi prislo, ze s detmi nemas zkusenosti, kdyz se na to tak ptas.
Jsem snad nejaky auditor nebo soudce? Nebudu dohledavat kdo kde komu co napsal v poslednich tisici diskusich, co se tu v poslednich letech vedly. Natoz resit co si kdo s kym poslal SZ.
Jen se mi nelibi uroven diskuse, ktera cim dal casteji sklouzava k osobnimu napadani. A bohuzel mam dojem, ze k tomu zacinas nemalou merou prispivat.
no, ze s tim reagujes na mne .Tak predpokladam, ze to je kritika ke mne. Vetsinou se na to upozornuje nekdo, kdo to dela.
Vzdyt ani jeho prispevky nedavaji smysl, viz ted ten posledni.
Jakkoliv nejsem japanofil, tak jsem včera četl o chystaných novinkách Toyoty a ta slibuje po 2028 EV s dojezdem přes 1400km na jedno nabití při výrazně zkrácené době nabíjení.
To je reál při zachování komfortních prvků kolem 1000km, nevím jestli půjde využít současné nabíječky, ale to už by byl pokrok.
Jenomze to je (bohuzel) odhad delany podle cinske metodiky CLTC (pokud je mi znamo) a ta je hooodne optimisticka. Byl bych moc rad, kdyby se to Toyote povedlo, ale moc tomu neverim.
Jakkoliv nejsem zoofil, tak s mým týmem pracujeme na vývoji okřídlených slonů a na jaře 2029 hodláme představit prvního létajícího slona s doletem přes 2.000 km na jedno napití a 50 kilo větví.
To bola kalkulácia, ktorou ma prekvapil jeden nemecký zákazník. Dochádza denne 160 km a má EV s dojazdom 400 km a že to akurát stačí. plus samozrejme doma diesel.
Na jar bez klímy dojazd 400 km zo 100% do 0%.
- Chce šetriť baterku, tak využíva medzi 20% a 80%. Takže využíva 60% kapacity ~ 240 km
- V zime klesá dojazd na 2/3. Takže akurát mu to vychádza na 160 km
No hele, mrkni, já teď koukal na klasickou velkou dodávku co uveze 6 lidí a už mimo Tranzita a Sprintera (vše skoro už za mega základ) ot nenabízí, VW jen jako civilního Craftera za 2 Mega... :D
Tranzit, Sprinter, navíc spolu jsme si o tom psali, že zmizely civilní verze z nabídky - Jumper, Boxer, Ducato, ale i ten Crafter, aby to nebyla Californie, Master (ten ale v Německu je s kabinou)
já právě se ve velikosti dodávek moc nevyznám, tak se ptám. zvládnu rozeznat malou a velkou dodávku ( caddy vs transporter ) a tim to konci. Tak prave jestli ten transporter je uz velka nebo neni. Pokud ne, pak v diskuzi muzu skoncit, protoze vetsi jsou pro mne blackbox.