Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën ë-C4 X 100 kW Shine – Prima elektromobil, dokud nevystoupí z komfortní zóny

Elektrický citroën je překvapivě efektivní při jarních příměstských cestách, na dálnici však spotřeba výrazně roste. Nebyl by to zas takový průšvih, kdyby nespoléhal na vcelku malou baterii.
Zpět na článek
12. 6. 2023 13:08
14. 6. 2023 10:13
14. 6. 2023 11:22
14. 6. 2023 11:30
14. 6. 2023 11:46
14. 6. 2023 13:42
14. 6. 2023 14:25
14. 6. 2023 15:26
15. 6. 2023 13:30
Avatar - KANKUNEN
12. 6. 2023 13:08
Odpornost
na kolech, na motoru nezáleží.
Rozbalit vlákno
0
12. 6. 2023 13:52
Těším se...
až budou takové krásné BEV (Citroen design celkem umí) za cenu kolem 600 000 nové, pak klidně i nějaké zánovní manželce koupím a v garáži dobiju ze solárů na střeše...na ty její "dlouhé" výjezdy ji to bude stačit... Bohužel nevím, jestli v té době budu ještě na živu... :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
12. 6. 2023 14:21
Re: Těším se...
:-[] :-[] :yes:
Avatar - KANKUNEN
12. 6. 2023 14:38
Re: Těším se...
Tu hrůzu kdybys dovezl domů, tak tě manželka fakt zabije.
13. 6. 2023 08:40
Re: Těším se...
Ahoj Roberte,
Muzu te uklidnit. Dozijes se toho.
Resp. uz jsi se toho dozil. :D
Za 600k dnes uz koupis krasnou ojetinu.
https://m.mobile.de/…auto/search.html?…

Treba toto:
https://m.mobile.de/…h/361936013.html?…
Kia Niro
100kW Vision / 2 Hand / Scheckheft
24.999 €
13. 6. 2023 09:56
Re: Těším se...
Zase si vedľa. On píše o cene NOVÉHO BEV 600 tisíc, že by v tom prípade zánovné kúpil a nie o cene 600 tisíc za krpatú jazdenku, čo mu strkáš pod nos.
Keď bude nový 4,5-metrový kompakt za 600 tisíc, potom napíš. ;-)
13. 6. 2023 14:19
Re: Těším se...
Ok. Mas pravdu.

Bylo by lepsi napsat explicitne cilovou cenu zanovniho vozu...
Abych to pochopil i ja. :-)

Btw. ja na tvem pozadavku nevidim nic nerealneho.
Aktualne se rychle blizime.
Ceny EV prudce klesaji.
13. 6. 2023 18:29
Re: Těším se...
Tak určitě ;-) Kdo mimo Tesly prudce zlevňuje? Nikdo, teda zatím...
13. 6. 2023 21:47
Re: Těším se...
OK, ak sa dožijem, o 20 rokov sa o tom porozprávame. Možno. :-)
12. 6. 2023 14:30
Kruta realita...
No, a teraz opustime teoriu, a pozrieme sa na ten dojazd z praktickej stranky:

V prvom rade, nebudeme uvazovat plnu vyuzitelnu kapacitu baterie, pretoze (ako sam autor priznal) dobijanie je "znesitelne" rychle len do ~80%. Na druhej strane, vybijat do nuly sa neodporuca koli zivotnosti, takze tam nechame 10%. Realne teda mozeme pouzit ~70% kapacity baterie, t.j. ~35kWh. To da na dialnici dojazd ~150-170km, v meste a okoli mozno 200km.

Dat za toto milion Kc? Ciste blaznovstvo! Ako jedine auto v rodine je to nepouzitelne, a aj tri hviezdy by boli vela...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - JirkaVejrazka
12. 6. 2023 15:25
Re: Kruta realita...
Ano, jako jedine auto je to nepouzitelne. Jako druhe auto do mnoha rodin je to pouzitelne az dost. Samozrejme ta cena neni prizniva.
12. 6. 2023 19:37
Re: Kruta realita...
Jako druhé auto do rodiny by to muselo stát někde kolem půl milionu. 1mio za druhé auto do rodiny dá málokdo ze střední třídy ;-) Ti co mají peněz víc, si zase nekoupí Citroen. Ty designový kreace, co aktuálně předvádí, nejsou moc lidem po chuti...
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 17:22
Re: Kruta realita...
kolik si najel s EV, když se tu oháníš realitou? Spíš tu točíš pořád teorii. Já si na pár dní EV klidně beru, ačkoliv za den ujedu někdy i víc než je deklarovaný dojezd a nemám s tím problém. Prostě se na půl hodky nekde nabije, nebo doma.
ano, není to zatím tak komfortní jako ICE, ale nepoužitelné to opravdu není.
12. 6. 2023 17:56
Re: Kruta realita...
Ako druhe auto, na poskakovanie po meste a okoli, na nakupy, alebo vozit decka do skoly a na treningy, to ano. Ale to zas nie je vela rodin, ktore si mozu dovolit druhe auto za milion.

Ale auto, ktore neprejde z Blavy do Ziliny (alebo z Brna do Prahy, co je tiez nieco vyse 200km) bez toho aby kdesi muselo trcat pol hodiny na nabijacke, nemoze splnat poziadavky kladene na jedine univerzalne auto v rodine. Ja chapem, ze s bateriami ktore su k dispozicii je tazke dosiahnut u EV dojazd rovnaky ako u auta so spalovacim motorom (a udrzat pritom hmotnost a cenu v prijatelnej hladine). Ale 150-200km je skratka malo.
12. 6. 2023 20:12
Re: Kruta realita...
Buď máš to šťastie tráviť s rodinou veľa času na cestách/dovolenkách alebo len z princípu hejtuješ elektro.
Dojazd 200 km nie je málo na denné používanie. Ja spravím denne v priemere 35 km (40 km za deň je myslím európsky priemer) no a mal som z práce na týždeň požičanú e-C4 hatch a úplne v pohode. Diskomfort s nabíjaním je dnes minimálny, pretože verejné nabíjačky sú väčšinou prázdne. S čakaním kým sa auto nabije nemám problém, málo nabíjačiek je na mojej trase takých, že by pri nich nič nebolo a musel by som sedieť v aute.
Problém mám s cenou, keďže za auto C segmentu (tu ešte na podvozku B segmentu) by som viac ako 25-tisíc nedal.
Všetko je o tom, aký kompromis sme ochotní spraviť lebo tie tvoje požiadavky kladené na jedno univerzálne auto na Slovensku vyzerajú asi tak, že:
Malo by mať dojazd 800 km.
Žiadne čakanie na nabíjačkách.
Kufor s objemom aspoň 400 litrov.
Aby sa zmestili tri autosedačky.
Vyšší posed.
Pohon všetkých kolies.
Štvorvalcový motor, 150-200 koní,
Nízka spotreba, ideálne tak do 5 litrov
Možnosť ťahať príves aspoň do 1 tony.
Bohatá výbava.
Cena tak do 20-tisíc eur a nové nejazdené.
Asi si také nenašiel, však? :)
12. 6. 2023 21:32
Re: Re: Kruta realita...
Tak nemoze ho najst, ked su v cene ice zaratane emisne pokuty a po novom euro 7 plus cenovy jemnocit dorovnania a dotovania ceny ev.
13. 6. 2023 10:00
Re: Kruta realita...
A ja som si myslel, že som idealista...
Ja by som chcel malé auto pre štyroch (veľkosť Fabie), za cenu do 15 tisíc, s dobíjaním cez noc a dojazdom na úrovni tých 150-200 km. Ako druhé auto úplný ideál. :-)
13. 6. 2023 10:21
Re: Kruta realita...
jj, to by bolo fajn. za mňa 200-250 km, mám to ďalej a treba rezervu.
Avatar - Mikesus
13. 6. 2023 10:48
Re: Kruta realita...
Souhlas. Taky bych byl rád za něco takového. Ani cena by nemusela byt 15, ale klidne 20. Bohužel zatím není.
13. 6. 2023 18:23
Re: Kruta realita...
No a nejspíš nebude ;-) Za tuhle cenu se prodává aktuální C3 1.2PT 81kW Shine, tak dost pochybuju, že tam vtlačí elektro...
13. 6. 2023 21:53
Re: Kruta realita...
Ja stále čakám na ten rok 2035. Už bude len elektrina. Výrova EV vraj bude na úrovni súčasnej výroby spaľovákov, takže dúfam, že cenovo sa to zrovná. Len mám obavum že som príliš optimistický. Snáď to vybalansujú aspoň tak, že nebudú vyrábať len na sklad, ale budú aj niečo predávať.
13. 6. 2023 23:11
Re: Kruta realita...
Tak Poláci ten zákaz teď soudně napadnou a třeba bude mít soudní dvůr hlavu na správným místě a zruší ho a bude klid ;-)
13. 6. 2023 17:49
Re: Kruta realita...
no teorie se 70% odpovídá dennímu normálnímu ježdění. pokud člověk jede "dál" samozřejmě dává smysl nabít na 100% a ničemu to nevadí (problém je, držet auto nabíté).

další věc je dojezd na dálnici. ne každý musí jet 130 a taky ne vždy to dává smysl. například moje cesta na chatu, kde jedu po dálnici cca 80 km, tak rozdíl mezi snahou jet 130 a snahou jet cca 110 nemá na rychlost jízdy takovej vliv. jsou to minuty, který nepoznám. spotřeba je ale se vším - s benzínem , naftou i elektrem, citelně nižší.
14. 6. 2023 14:03
Re: Kruta realita...
Časová úspora je jedna věc, důležitější je pro mě pocit z jízdy. Při 110 se člověk často motá vpravo mezi kamiony, předjíždění kamionů trvá příliš dlouho, takže buď zdržuje v levém nebo musí zrychlit (a pak spotřeba roste), taková jízda mě nudí a zároveň víc stresuje než když jedu 130.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 15:25
Re: Kruta realita...
I ve 130 se člověk často motá mezi kamiony, nebo musí zrychlit a pri predjizdeni kamionu jakbysmet. Těch co po dálnici jedou 140-160 je pořád dost.
Při 110 nevidím problém to naplánovat, aby nikdo nejel nebo na chvíli zrychlil. Stejně to normalni člověk udělá i když jede 130 a za ním se blíží auto, taky zrychlí, aby mu dříve uhnul.
12. 6. 2023 16:31
Vysoké prahy
U tohodle auta mě překvapily vysoké prahy, takže tam člověk leze jako do vany.
Rozbalit vlákno
1
12. 6. 2023 20:15
Re: Vysoké prahy
Vysoké a ešte aj široké. Majú ich aj ostatné stellantisové modely ako Mokka či 208. Mňa prekvapilo, že ich má aj C5 X. Až má človek pocit, že tú platformu natiahli z B až do D segmentu, čo dúfam nie je pravda. :)
Avatar - Mokrous
12. 6. 2023 16:56
Proč tak velká baterie?
Já bych tam dal baterii 10kWh a využitelných 7kWh, to by mělo stačit.
Vždyť přece: "Cesta je cíl..."
Rozbalit vlákno
34
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 17:22
Re: Proč tak velká baterie?
:-[] :-[] :-[] :-[]
Ale zase bude nabito do 5 minut, jak si přeje každý.
Avatar - Mokrous
12. 6. 2023 17:29
Re: Proč tak velká baterie?
Nesnaž se.
Avatar - Mikesus
12. 6. 2023 21:11
Re: Proč tak velká baterie?
??? S čím jako?
Že dáš vtip a člověk v něm pokračuje ti vadí? Nebo že jsi napsal absolutní kravinu a někdo na to vtipně upozorni?
Avatar - Ozzman
12. 6. 2023 21:44
Re: Proč tak velká baterie?
Mokrous je uražen, tzn i kdyby se chtěl zasmát, nemůže, protože je na tebe uražen.. Na mne radši ani nereaguje :D
Avatar - Mokrous
12. 6. 2023 22:23
Re: Proč tak velká baterie?
Aspoň jednomu z vás to došlo. Už jsem jednou udělal čáru a tím to prostě končí.
Avatar - Ozzman
12. 6. 2023 23:00
Re: Proč tak velká baterie?
Tvoje věc.... :) Hezký zbytek večera
Avatar - Mikesus
13. 6. 2023 07:35
Re: Proč tak velká baterie?
Ale teď najednou ten uraženej cápek zareagoval. Máš pokrok.
Ja se ještě do stadia, kdy na mne nereaguje, nedostal
Ale jo. Chapu, ze jsou méně psychicti lidé, kteří nejsou schopni unést svou prohru, kdyz v jednom kuse člověk upozorňuje na jejich výmysly a nesmysly.
Avatar - Ozzman
13. 6. 2023 10:06
Re: Proč tak velká baterie?
No, i když do něj nereju už dlouhou dobu, nedohaduji se s nim a vlastně i tenkrát, když se na mne naštval, jsem na nej ani nebyl tak ostrej, jako na sebe štěkáte někdy spolu, asi jsem se ho více dotknul, takže jsem si vysloužil trest mlčení.... stane se :) Jsem za čárou...
Avatar - Mikesus
13. 6. 2023 07:33
Re: Proč tak velká baterie?
Jak ubrečenej 5letej smrad. Jo to i často odpovídá těm tvym názorům a chování.
13. 6. 2023 08:53
Re: Proč tak velká baterie?
to píše ten pravý. v poslednej dobe nevidím diskusiu, kde by si ho nehejtoval (aj keď je pravda, že kvôli takýmto príspevkom už tu chodím o dosť menej). úplne Mokroušovi rozumiem, že nereaguje, múdrejší ustúpi :-!
Avatar - Mikesus
13. 6. 2023 09:39
Re: Proč tak velká baterie?
tak hod odkaz, kde ho hatuju. nebo jen dalsi vymysl od majitele dieselu? :-[]
kdyby nereagoval na hatovani, tak chapu. akorat ze zadne hatovani nikde neni a on reaguje.
Ja naprosto chapu zase, ze dezolati drzi pospolu ( kdyz uz si prejes nejake hatovani ). Nebo mam navazat na tvoji SZ, kde jsi se oboril proti tomu, ze lidi jezdici dieselem po meste jsou kolenovrtny dementi ( diky barrymu lepsi slovo dieseldezolati )?
14. 6. 2023 06:33
Re: Proč tak velká baterie?
Majitele dieselu? Co to je? To nejsou lidi? Nesmí se sem vyjadřovat?

Neblázni...
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 07:23
Re: Proč tak velká baterie?
Ne. Ale ti typicky ( nikoliv obecne ) píšou nesmysly. Viz lubo o hatovani, který jsem tu údajně začal a všude jinde. Snadno dohledatelna a overitelna lež. V konkretnim hatovani začal on, tak jsem v tom jeho jen pokračoval.

Bohužel to fakt vypadá na
https://www.usnews.com/…rming-your-brain

"New research found that just two hours of exposure to diesel exhaust impaired the brain’s functional connectivity, which can lower your ability to think and remember."

Nebo třeba
https://www.uclahealth.org/…sk-of-parkinsons
14. 6. 2023 10:00
Re: Proč tak velká baterie?
Je opravdu zajímavé, jak hned nazýváš příznivce naftových motorů dezoláty...
Avatar - JirkaVejrazka
13. 6. 2023 09:47
Re: Proč tak velká baterie?
Je tohle fakt nutne?
Avatar - Mikesus
13. 6. 2023 10:46
Re: Proč tak velká baterie?
Kdyz začne jeden do mne, pokracuju v jeho strategii. Bohužel takovej sem. Až se budou jako první chovat slušně, pak není potřeba reagovat.
Kdyz nekdo píše úmyslně lži, bohužel na ně reaguju. Kdo na lži nereaguje, schvaluje je.
13. 6. 2023 11:10
Re: Proč tak velká baterie?
"Kdo na lži nereaguje, schvaluje je."

Píš za seba, resp. takéto blbosti radšej vôbec. ;-)
Avatar - Mikesus
13. 6. 2023 13:18
Re: Proč tak velká baterie?
No píšu za sebe. Nevim co na tom nechápeš.
"Bohužel takovej jsem."
13. 6. 2023 21:55
Re: Proč tak velká baterie?
Neznelo to tak. Naviac tá veta je fakt kravina. Platí to niečom predsa len "trochu" inom.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 07:20
Re: Proč tak velká baterie?
Ok. Upřesním, že pokud vím že skutečnost je jiná, jinak lež schvaluju
14. 6. 2023 07:11
Re: Proč tak velká baterie?
Taky umíněný 5ti letý smrad? Vypadá to tak ;-)
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 07:21
Re: Proč tak velká baterie?
Nemáš děti co? Až budeš mít, pochopíš.
14. 6. 2023 07:31
Re: Proč tak velká baterie?
Jestli je to na mě, tak mám a pokud mě paměť neklame, tak o jedno víc než ty ;-) Nicméně tvé reakce jsou stejně uražené jako Mokrouse, ale to je fuk, to do diskusí o autech moc nepatří…
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 10:14
Re: Proč tak velká baterie?
tak nechapu, proc se tak hloupe ptas. Protoze presne takhle male deti mam a chovaji se stejne.
Jestli to zni urazene, pak neni. podle tveho prispevku mi prislo, ze s detmi nemas zkusenosti, kdyz se na to tak ptas.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 6. 2023 08:51
Re: Proč tak velká baterie?
Argumentovat a vyvracet lzi se da i bez osobnich utoku...
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 10:13
Re: Proč tak velká baterie?
souhlas. povidej, kde jsem nejake pouzil jako prvni.
Avatar - JirkaVejrazka
14. 6. 2023 10:23
Re: Proč tak velká baterie?
Jsem snad nejaky auditor nebo soudce? Nebudu dohledavat kdo kde komu co napsal v poslednich tisici diskusich, co se tu v poslednich letech vedly. Natoz resit co si kdo s kym poslal SZ.

Jen se mi nelibi uroven diskuse, ktera cim dal casteji sklouzava k osobnimu napadani. A bohuzel mam dojem, ze k tomu zacinas nemalou merou prispivat.
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 10:54
Re: Proč tak velká baterie?
no, ze s tim reagujes na mne .Tak predpokladam, ze to je kritika ke mne. Vetsinou se na to upozornuje nekdo, kdo to dela.
Vzdyt ani jeho prispevky nedavaji smysl, viz ted ten posledni.
14. 6. 2023 06:35
Re: Proč tak velká baterie?
Jakkoliv nejsem japanofil, tak jsem včera četl o chystaných novinkách Toyoty a ta slibuje po 2028 EV s dojezdem přes 1400km na jedno nabití při výrazně zkrácené době nabíjení.

To je reál při zachování komfortních prvků kolem 1000km, nevím jestli půjde využít současné nabíječky, ale to už by byl pokrok.
14. 6. 2023 07:38
Re: Proč tak velká baterie?
Ty čteš nějaké nové pohádky ze země vycházejícího slunce? :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
14. 6. 2023 09:00
Re: Proč tak velká baterie?
Jenomze to je (bohuzel) odhad delany podle cinske metodiky CLTC (pokud je mi znamo) a ta je hooodne optimisticka. Byl bych moc rad, kdyby se to Toyote povedlo, ale moc tomu neverim.
Avatar - Mokrous
14. 6. 2023 10:52
Re: Proč tak velká baterie?
Jakkoliv nejsem zoofil, tak s mým týmem pracujeme na vývoji okřídlených slonů a na jaře 2029 hodláme představit prvního létajícího slona s doletem přes 2.000 km na jedno napití a 50 kilo větví.
14. 6. 2023 09:24
Re: Proč tak velká baterie?
A nabíjať od 20% do 80% :)

To bola kalkulácia, ktorou ma prekvapil jeden nemecký zákazník. Dochádza denne 160 km a má EV s dojazdom 400 km a že to akurát stačí. plus samozrejme doma diesel.

Na jar bez klímy dojazd 400 km zo 100% do 0%.
- Chce šetriť baterku, tak využíva medzi 20% a 80%. Takže využíva 60% kapacity ~ 240 km
- V zime klesá dojazd na 2/3. Takže akurát mu to vychádza na 160 km
Avatar - Mokrous
14. 6. 2023 10:50
Re: Proč tak velká baterie?
Tak to ví všichni, jen obhájci EV to budou popírat dál...
Avatar - mariov8
14. 6. 2023 10:13
Diesel
Není to špatné, ale diesel ujede 1000-1200km na nádrž jako prd a stojí o 200 000 - 300 000,- méně.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JirkaVejrazka
14. 6. 2023 10:21
Re: Diesel
A dodavky maji mnohem vetsi kufr a taky obvykle stoji mene! ;-)
Avatar - Ozzman
14. 6. 2023 11:22
Re: Diesel
No hele, mrkni, já teď koukal na klasickou velkou dodávku co uveze 6 lidí a už mimo Tranzita a Sprintera (vše skoro už za mega základ) ot nenabízí, VW jen jako civilního Craftera za 2 Mega... :D
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 11:30
Re: Diesel
co je velka dodavka?
Avatar - Ozzman
14. 6. 2023 11:46
Re: Diesel
Tranzit, Sprinter, navíc spolu jsme si o tom psali, že zmizely civilní verze z nabídky - Jumper, Boxer, Ducato, ale i ten Crafter, aby to nebyla Californie, Master (ten ale v Německu je s kabinou)
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 13:42
Re: Diesel
já právě se ve velikosti dodávek moc nevyznám, tak se ptám. zvládnu rozeznat malou a velkou dodávku ( caddy vs transporter ) a tim to konci. Tak prave jestli ten transporter je uz velka nebo neni. Pokud ne, pak v diskuzi muzu skoncit, protoze vetsi jsou pro mne blackbox.

PS: Osobni dodavka bude brzy jedna parádní k popukání a aspoň s normálním motorem :-[] :-[] :-[]
https://www.lexus.cz/…m-world-premiere
Avatar - Ozzman
14. 6. 2023 14:25
Re: Diesel
Jako né, že je to jenom hnusný, ale i malý, naštěstí :D

Transporter je menší, než typický Tranzit.

Když to vezmu od VW -

Transpoter - Tranzit Custom - Ta Toyota co si koupil Woody

Tranzit - Crafter - Boxer - Sprinter.... v určitých specifikacích odveze i valník, nebo nad 3,5t
Avatar - Mikesus
14. 6. 2023 15:26
Re: Diesel
5.3m dlouhá ( nebo kolik to má přesně) dodávka pro 4 osoby, to jsi chtěl ne? :-[]

V těch větších jsem úplně mimo, to už je náklaďák a o to se nezajimam vůbec ( I když ty menší dodávky boudy jsou taky náklaďák - N1 )
15. 6. 2023 13:30
Sedlacina
Zase sedlacky test.
O asistentovi len toľko, kde sa vypínajú? Vám jebe v bední?

Čo takto krivka nabíjacieho výkonu miesto kecov?

Koľko to ma na guli? Citroeny máji slabú nosnosť ťažného, platí to aj pre tento model?

Čo to miesto na hlavu vzadu? Naozaj 960 mm
Rozbalit vlákno
0