Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda ZR-V se začíná prodávat v Česku. Nejlevněji ji koupíte za necelý milion korun

Nová Honda ZR-V oficiálně přijíždí do Česka. Je spojením pečlivě naladěného hybridu z nejnovějšího Civicu, letošního Českého auta roku, s populárním stylem crossoverů. Naše první dojmy s novinkou jsme nasáli na španělských silnicích.
Zpět na článek
20. 6. 2023 16:31
Avatar - KANKUNEN
20. 6. 2023 09:23
To je ale rypáček
Designér má vkus jako úchyl. Zbytek auta ok. Hybrid bez dobíjení asi nejlepší ze všech.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
20. 6. 2023 09:58
Re: To je ale rypáček
Mně to nepřijde tak zlé. Předek se mi docela líbí, zbytek je takový ocucaný bonbon a k tomu předku to moc neladí... ale vyloženě mě to nedráždí.
Interiér je moc pěknej... no, to je prostě Civic. Je fajn, že si lidi můžou vybrat, já bych si vybral ten Civic (který navíc začíná v Elegance na 820, tj. o 120t níž než tohle).
Zaráží mě vMax 173, Civic má 180... bral jsem to jasně jako konstrukční omezení hybridním ústrojím, ale pokud má vyšší auto o 7 méně, tak to skoro vypadá jako limit spalováku bez elektrického dopingu (tj. rychlost, kterou je auto schopné držet po delší dobu, nejen po dobu, kdy má šťávu v baterce).
Avatar - pradeda777
20. 6. 2023 10:59
Re: To je ale rypáček
C-HR 2.0 hybrid má maximálku také nastavenou na 170. (Rychloměr do 220) Pro lidi, co si taková auta kupují, je těch 170 v dnešní době až až.....Při 140 C-HR ještě ochotně zrychluje, ale tu maximálku jsem ještě nezkoušel. :-!
Avatar - Emel
20. 6. 2023 11:09
Re: To je ale rypáček
Do kolika je rychloměr... pradědo, ty se vracíš do dětských let ;-)
Jde o to, že systémový výkon 135kW by měl i v crossoveru bez problémů stačit na 200+. 180 u Civicu by mohlo být elektronicky omezeno, ale pak je divné, že by to u ZR-V omezovali na 173... takže spíš je to tak, že 173 udrží samotný spalovák. Pak se ale nabízí otázka, jestli to s nabitou baterkou pojede i rychleji.
Avatar - pradeda777
20. 6. 2023 11:39
Re: To je ale rypáček
Ok....už vím....Toyotě se nechtělo utrácet za nový rychloměr, který by byl cejchovaný jen do cca 180, tak použila to co měla "v regále"..... :-! :-! :-!
Za omezenou maximálku je (s největší pravděpodobností) zodpovědná převodovka e-CVT

Edit. eCVT zjavne nemá prevod, ktorý by dokázal prenisť max otáčky motora na vyššiu rýchlosť. ak náhodou ešte niekto nevidel ako to v priuse funguje odporúčam si prečítať a poklikať tento simulátor: http://eahart.com/prius/psd/ tam je vidno prečo to nedá viac ako 110mph (Přebráno z diskuze na Toyota Klub) Tuším, že Prius a C-HR sdílí stejnou převodovku.
Nevím, jakou převodovku používá Honda, ale pokud jde o podobnou planetovou technologii, pak by to mohlo být vysvětlení pro "nízkou" maximálku.....
Avatar - Emel
20. 6. 2023 12:31
Re: To je ale rypáček
1) e:hev systém nemá žádnou eCVT převodovku, má jen ICE motor 105kW, generátor a elektromotor 135kW.
2) bylo by možné, že ten elektromotor díky zpřevodování nejede víc, než 180. Pak by ale bylo divné, že by ZRV se stejnými střevy jela pouze 173km/h. Menší kola pravděpodobně nemá...
3) baterka má cca. 1kWh. Pokud auto pojede plnej kotel s výkonem 135kW a spalovák bude dávat maximum 105kW, pak z baterky bereš 30kW a řádově ji vycucneš za 2 minuty (pokud byla na začátku plná)
4) teoreticky tedy jsi schopný ždímat z auta po dobu dvou minut 135kW a pak spadneš na 105kW. Vypadá docela pravděpodobně, že maximálka 173km/h odpovídá těm 105kW (ani tak to teda není žádné terno, ale prostě vMax není priorita asi)
Avatar - pradeda777
20. 6. 2023 15:17
Re: To je ale rypáček
Přebráno z testu C-HR 2.0 l Jan Mička v autorevue.cz 11.07.2021
Hybrid je vyladěný, efektivně přepíná mezi spalovacím a elektrickým módem a rychle se dobíjí. Není potřeba mu nějak výrazně pomáhat – mně obvykle stačilo přepnout hybridní planetovou převodovku e-CVT do rekuperačního módu B a brzy jsem měl k dispozici dostatečné množství energie pro krátkodobé proplouvání na elektřinu. A to má baterie kapacitu jen 1,4 kWh. Skoro si až říkám, že tlačítko EV Mode ztrácí smysl – nepoužíval jsem ho, a to ani při překonávání strmých stoupání při výjezdu z redakční garáže.
Avatar - Emel
20. 6. 2023 15:52
Re: To je ale rypáček
Jenže já mluvím o Civicu a ZRV, ne o CHR.
Avatar - pradeda777
20. 6. 2023 16:29
Re: To je ale rypáček
Už je to jasné..... :-!
Ne, (Honda) opravdu převodovku nemá
Ještě k jednomu častému omylu, který jsem zaregistroval u nejen českých recenzentů tohoto auta, kteří tvrdí, že vůz má e-CVT skříň. Honda sice používá ve spojení s tímto druhem pohonu zkratku e-CVT, ale trochu nechápu proč. Údajně je to z toho důvodu, aby lidi neděsilo, že auto fakticky nemá převodovku a projevem je nejpodobnější CVT převodovce, jakou používá třeba Subaru.
20. 6. 2023 23:06
Re: To je ale rypáček
Honda samozřejmě převodovku má, jen není taková, na jaké jsme zvyklí. E cvt tu znamená elektronicky řízenou převodovku s proměnným převodovým poměrem a ne nějaký řízený variátor. Schéma se dá dohledat na YouTube.
Mně také není jasná ta maximálka, CR-V je větší a těžší a má 180...
21. 6. 2023 09:29
Re: To je ale rypáček
Honda e:hev zadny promenny prevod nema.

Je to seriovy hybrid.
Plus ma moznost primeho spojeni spalovaku s koly pres spojku a JEDEN pevny prevod.
22. 6. 2023 00:36
Re: To je ale rypáček
CVT v překladu znamená kontinuální variabilní převod. Není řečeno, jakým způsobem je toho dosaženo. Honda má "krabici", kde je vstup spalovací motor a dva el.motory. Výstup je jeden na kola. V krabici jsou ozubená kola a spojky, vše řízeno elektronicky. Z pohledu mého i Hondy tedy e-CVT má. Ještě si dovolím připomenout, že i EV auta mají "převodovku", i když jednostupňovou, v podstatě je to jen redukce.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 09:48
Re: To je ale rypáček
Ne, převodovka. A tady prostě převodovka není. Ani z pohledu mého, ani z pohledu Hondy... když si pustíš třeba prezentaci e:Hev systému v Jazzu, tak tam inženýr explicitně říká, že auto nemá převodovku.
Avatar - twistedTSD
22. 6. 2023 14:51
Re: To je ale rypáček
No spadneš níž než na 105 kW, protože jsou tam nějaké ztráty a kdoví, jak je vůbec to elektrické ústrojí zpřevodované a jak moc mu klesá výkon.
Avatar - Emel
22. 6. 2023 15:00
Re: To je ale rypáček
U Jazzu je třeba ten generátor slabší než spalovák (70kW generátor a 80kW motor myslím), takže ta propustnost je menší. Zase na druhou stranu, 2 minuty plného kotle jsou víc než se zdá. A na třetí stranu, reálně ta baterka bude málokdy plná, takže pokud na to šlápneš, budeš mít v průměru třeba minutu... ale i to by mělo stačit. Ale zajímalo by mě, jestli to fakt takhle je - že udávaná vmax odpovídá téhle situaci.
Avatar - pradeda777
20. 6. 2023 09:36
Parametry....
.....podobné jako C-HR.....po 4 měsících spokojenost... :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - WinDiesel
20. 6. 2023 15:29
No když za to chce někdo dát 1 000 000 ...
... tak do toho !!!!
Prodeje Hond v ČR i v EU ale ukazují že to lidi neberou. V ČR je to vedle Mitsubishi a Nissanu další japonská tragédie.
Rozbalit vlákno
1
20. 6. 2023 20:42
Re: No když za to chce někdo dát 1 000 000 ...
Máš pravdu, prodeje Hondy v ČR jsou malé. Po krátké zkušenosti s novým Civicem ale musím napsat, že mě hodně bavil :yes:
Avatar - hugino
20. 6. 2023 16:31
Japonská Kuga
Ale originál je krajší.
Rozbalit vlákno
0