Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus RX 450h+ – Do zásuvky v plné parádě!

Nová generace Lexusu RX přijíždí do redakce k druhému plnohodnotnému testu. Tentokrát ale z opačného spektra nabídky.
Zpět na článek
20. 6. 2023 08:10
20. 6. 2023 08:19
20. 6. 2023 13:26
20. 6. 2023 20:45
21. 6. 2023 13:14
21. 6. 2023 15:14
19. 6. 2023 14:11
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 14:20
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Můžeš být konkrétnější? Víš o tom, že tohle není EV? :-[]
19. 6. 2023 14:26
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Neví. Jen využívá kouzlo dnešní doby. Tedy, že se může vyjádřit ke všemu. Ale pozor, má našlápnuto stát se přinejmenším předsedou vlády.
19. 6. 2023 14:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 6. 2023 14:45
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
To je ale velice hloupá otázka, pane předsedo.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2023 14:59
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
A prozradíš tedy, když jsi si vědom, že je to PHEV, proč v prvním příspěvku píšeš o EV konkurenci ? :D
19. 6. 2023 15:30
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Ehm, PHEV má v názvu EV, amore mio :*)
19. 6. 2023 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2023 15:46
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Nevím a je mi to fuk :D Prostě si napsal pitomost a teď se kroutíš jak had :D
Avatar - xxc
19. 6. 2023 15:56
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
aku pitomost? ved ma pravdu, staci si pozriet recenzie nizsie
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 16:17
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Takže meleš nesmysly. Sice s tvým vyjádřením souhlasím, že v EV je Toyota pozadu, ale tohle není EV. ;-)
19. 6. 2023 17:14
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
ale v phev týhle kategorie taky, GLE nebo X5 (nové Cayenne) je fakt někde jinde. Větší motor, baterie, naprosto neporovnatelně silnější...
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 17:35
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
takze je vykonnejsi, to znamena, ze je lepsi? wtf? Co zivotnost, co sladeni motoru, brzd a rekuperace?
19. 6. 2023 20:00
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
ne, lepsi je, protoze ma vetsi baterku, vetsi elektro dojezd, utahne mnohem vic na kouli, ma nataceni zadnich kol, aktivni stavilizatory , motor spravne a lepsi 4x4. Sladeni je u bmw precizni a funkce phev perfektni. Navic normalni prevodovka. Po dalsim svezeni s HL co mas ty po presednuti z x5 trvam na tom, ze to vyti je oproti zf8 opravdu znat a prijemny to neni. Zaruku mam na 200tkm.

tenhle lex je vedle mnou zmnivanejcj pixla, ktera nestoji ani za zminku
Avatar - Mikesus
20. 6. 2023 08:05
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Takze věci, které prakticky s technikou PHEV nemají nic společného, kromě té větší baterky.
19. 6. 2023 22:41
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Problém RX (obecně i posledních Lexusů) je, že kromě interiéru - ať ve smyslu kvality a komfortu, ale i praktičnosti a prostoru - nemá proti X5/GLE co nabídnout. Technicky je to něco jako Tiguan Allspace vs Touareg. Viz nové Céčko. Je sice omezené na hybridy a R4, ale stále motory podél, zadokolka, resp. vyspělá mechanická 4x4, konstrukce podvozku atd. Jak jsem psal níže. Ono to v praxi pozná i nezkušený řidič typicky na mokru v zatáčkách...tam ten pocit ve volantu není jen o provedení sladění tyče řízení s volantem...

Ale druhá věc komu to vadí. Když jsme u X5, kupují si to často movité ženy nebo muži jen protože je to "nejvíc" a je to praktické. Pro takové může být ten interiér hlavní a jediný argument, je to prostě jinak stavěné auto.
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 17:36
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
za mne PHEV kombinuje to nejhorsi z obou svetu, nikoliv to nejlepsi.
19. 6. 2023 16:18
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
To neni EV.
Je to PHEV. :-)
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 17:35
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
no vzdyt prave :-[]
19. 6. 2023 21:39
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Jasny.
Ale myslim, ze autor mel na mysli EV vcetne predpon.
Resp. srovnani dejme tomu tohoto Lexusu vs Ioniq 5? ;-)

Alespon ja bych to tak chapal.

No nic.
Off topic:
Prijde mi absurdni, aby PHEV BMW XM ziskavalo EL znacku.
Donedavna mi PHEV moc nevadily, bo byly trochu eko ladeny.
Ale potencialne treba BMW M5 aby mela nejake vyhody mi prijde trochu absurdni.
Prestoze uznavam, ze lokalne bude nejspis cistejsi nez jakykoli diesel. Obzvlast kdyz pojede jen elektricky...
20. 6. 2023 06:58
Re: Pozdě Toyoto, velmi pozdě
Přesně. Mě vždycky chytá amok když vidím dieselového čmouda se značkou EL. Já s ekologičtějším Priusem nemám nárok.
19. 6. 2023 14:28
Chybí mi tady ještě ten
o té hnusné masce.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
19. 6. 2023 14:30
Re: Chybí mi tady ještě ten
Má hnusnou masku... taky si to myslim :D
19. 6. 2023 14:30
Re: Chybí mi tady ještě ten
:yes: :-)
Avatar - Ozzman
19. 6. 2023 14:35
Re: Chybí mi tady ještě ten
Lexus podle mě fakt umí interiéry, možná budu v menšině, ale mne se už dlouhou dobu líbí, jsou konvenční, přehledné, sice některé ovládací prvky toyoty nemám navyklé, ale to se určitě používáním mění.

S exteriérem občas problém mám, masky jsou někdy až přehnané, u SUV Lexusu se mi nelíbí i prapodivný "crossover" tvar karosérie, ale sedany až na masku výrazné chybky nemají.
19. 6. 2023 16:41
Re: Chybí mi tady ještě ten
Mám to stejně. Aktuální interiéry Lexusu fakt můžu…jen mi k tomu chybí pohonné ústrojí a tím nemyslím pouze motor. Lexus to umí, ale nenabízí v evropě a rezignuje na to postupně všude :/
19. 6. 2023 14:34
Re: Re: Chybí mi tady ještě ten
To ti moze byt jedno, na ten sa pozera sused, ale co ta pristrojova doska?
19. 6. 2023 14:47
Re: Re: Chybí mi tady ještě ten
Máš pravdu, správně měla být jako v Priusu.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2023 14:48
Re: Re: Chybí mi tady ještě ten
Ta je přeci super, budíky kde mají být, velká obrazovka na středovém tunelu, není ani u kolen, ani nepřekáží, ovládání tlačítky a kolečky..., tady to Lexus dělá fakt dobře...
Avatar - Emel
20. 6. 2023 08:38
Re: Chybí mi tady ještě ten
Podobnej rypák má i Civic... v tmavších barvách se to schová... a myslím, že naše produkční pětidvířko to má trošku jinak. Skoro si říkám, jestli to není nějaká bezpečnostní feature.
https://i0.statig.com.br/…w7bat3eh73kw.jpg
19. 6. 2023 14:43
A tak to dopadne, ...
...když dáte opravit těžce havarovaný auto klempíři, co je na LSD nebo minimálně na kreku. Pak to vypadá jako polárkový dort nechaný hodinu na sluníčku.

2,7 míče je úplně v cajku, když za to dostanete vyjící káru, která má čalounění v pískovcové barvě a ne v blbé pískové. Hlavně že zapracovali "na limitaci vibrací čelního skla" - problém, co mi vždycky bytostně vadil na všech autech, která jsem kdy řídil. Na maximálku 200 km/h stačívalo před 30 lety zhruba +/- 100 kW a ne jako tady 227 kW.

Prostě pokrok nezastavíš. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 17:39
Re: A tak to dopadne, ...
myslis jako, ze vykon by na tu rychlost nemel? elektronicky omezena ti nic nerika? Porad dokola opakovani nesmyslu.
Avatar - WinDiesel
19. 6. 2023 16:07
Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Výkon mám podobný, stačí MHEV, k tomu řadový šestiválec s krásným zvukem, spotřeba 5 litrů nafty na 100 a cena 1,65 mio, proč vyhazovat 2,7 mio za auto které nejezdí líp a pořád musíš řešit dobíjení a ještě musíš draho platit benzín a elektriku u rychonabíjecích stojanů ... ???
Proč vlastně hybridní Toyoty a Lexusy jezdí za víc než Mazda CX-60, velké auto s šestiválcem a 254 koníky?
Rozbalit vlákno
11
19. 6. 2023 16:46
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
tak v případě Lexusu je to jednoznačně komfort, odhlučnění a provedení interiéru, o tom se snad nemusíme v porovnání s Mazdou dohadovat :D To že mizí “správná” koncepce pohonů (tím nemyslím přímo hybridizaci, ale absenci silných motorů, nemechanické 4x4 apod.) ale Lexusu značně ubírá, to je pravda.
Avatar - Mikesus
19. 6. 2023 17:41
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Jak natankuju smradlavou naftu doma, abych mohl jeste vypoustet jedy rodine do oken? A jak zvladnu jezdit treba za 0.5l nafty s tou mazdou?
Avatar - speedfred
19. 6. 2023 19:38
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Všade kde prejde dízel tak ľudia padajú ako muchy a v širokom okolí už nič neporastie.
Prepáč ale pri slove dízel mi príde že sa meníš na hystrerickú ženskú.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2023 20:42
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Dneska jsem projel přes přechod, ale ta bába se tam už válela ! :D
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 03:14
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
82tis ročně v EU a UK a 385tis ročně v USA.

Bohužel choromyslní, kteří tou sníženou inteligenci, kterou dieselové emise také způsobují ( viz desitky studií), budou opakovat, že je to v pořádku
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 06:37
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Já bych skoro řekl, že dieslové emise zpusobjí i válku na Ukrajině :D


Hele, nepochopils vtip? :D Já nikde nepsal, že je něco v pořádku a sám víš, že dieslem jezdím tam, kde se má :) Tahle replika je od Zdenka Izera, který v tom skeči srazil Mercedesem Bábu na přechodu...
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 08:58
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Už mám krátkou paměť. Teď jak jsi mi to připomněl, zasmál jsem se o to vic :yes:
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 09:24
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Ano - znak mercedesu na kapotě je zaměřovač :D " Kdybych neotevřel ty dveře, tak ji mineme" Nebo nejak tak to bylo :D
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 03:10
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
To ze Te to nezabije na místě neznamená, že tě to nezabiji. Jdi si pichnout HIV, taky tě to nezabije hned, tak je to ok ne? Pokud schvaluješ diesel ve městě, schvaluješ dobrovolné HIV. Je to úplně to stejné jen s tím rozdílem, že od toho dieselu trpí všichni, i ti co nechtějí.

"The European Environment Agency found that nitrogen dioxide (NO2) from diesel fumes had caused around 71,000 premature deaths across the continent in a single year. It said the UK experienced 11,940 annual premature deaths from NOx"

https://www.theguardian.com/…uel-new-asbestos"

Jen za EU a UK to je ročně cca 83tis. Nebo i ty už chceš rozporovat zdravotní dopady a desítky různých studii stejného závěru?

V USA to je cca 385tis ročně.

"https://phys.org/…nked-diesel.html"

Proti jedum se musí bojovat. A pořád jsou tu kkti, kteří s tím jezdi po městě a ještě se s tim vytahují, protoze mají zátah vodspodu a k tomu super "tichej" nýtovací motor.
Avatar - Ozzman
21. 6. 2023 06:49
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Chtěl jsem naspsat něco v tom smyslu, že sice diesel do města primárně nepatří, s tím souhlasím nejen tím, co píšeš, ale už i jen, že sám o sobě se ničína krátké trasy, ale kdybych převzal tvou interpretaci s HIV, tak vlastně skoro čímkoliv, co děláš i ty sám jakotžto jedinec způsobuješ ekologickou stopu, která prokazatelně produkuje emise (tedy, nebo v číně, kde vyrábí tu elektroniku, kterou používáš, nebo i ten benzín co tankuješ do hybridu má stopu, maso co jíš, atd... ) a vlastně tím dáváš všem určité procento HIV :D

Já se opravdu nechci dostat do nějaký slovní přestřelky, nejsem ten, na koho cílí tvůj koment, ale tento styl diskuze na webu o autech se mi taky už nelíbí.Navíc víš, že WinDiesel je troll a narval by nafťák i na dětskou tříkolku a že jeho 5 litrů nafty je reálnejch možná někde na okresce, ale ne tam, kde funguje toyotí hybrid - ve městě...... Takže kecá..
19. 6. 2023 19:12
Re: Na co Lexus když můžeš mít Mazdu
Protože nesmrdí dýzlem? A protože to není úplně pravda, že jezdí za víc?
19. 6. 2023 16:34
Cena vs. německá konkurence
Auto jistě povedené, srovnávat ale musím s německou konkurencí GLE 350de nebo nová X5 50e. Ve srovnatelné vrcholné výbavě za cca 3 mio. Oba plnohodnotná čtyřkolka (ne jenom elektromotor vzadu), X5 navíc poctivý šestiválec. Větší baterie s dojezdem minimálně o 50 % vyšším. Ve srovnání s tím jsou 2,7 mio hodně. Realističtější ceny jsou v Německu, kdy RX450h+ Luxury stojí v přepočtu cca 2,3 mio. Česká cena je přepálená, motorově je to pořád jen RAV4 plug-in.
Rozbalit vlákno
1
19. 6. 2023 16:49
Re: Cena vs. německá konkurence
Přesně tak a je to problém většiny aktuálních modelů Lexusu. Ono když si do toho člověk sedne a v klidu se projede, tak si řekne že je to celkem super a ty interiéry jsou velmi příjemné. Jenže pak přijde levý pruh na dálnici nebo horská okreska na mokru a člověk je zpátky ve vodách BMW/Mercedes…
19. 6. 2023 18:13
Japonská cenotvorba v ČR
- v ČR Luxury 2 590 000 Kč s DPH (± 109 000 Eur) 8-s
- v SR Luxury ± 2 415 000 Kč s DPH (101 900 Eur)
- v DE Luxury ± 2 133 000 Kč s DPH (90 000 Eur)
- a vyhráva Rakúsko, kde je aktuálne do 30.6. zľava podľa verzie 3,66 - 6,86 tis. Eur z ceny podobnej ako v DE a k tomu 10ročná záruka / 160 000 km zdarma. :-!

Videl som nejaké ponuky od Lexusu, kde dávali z českej ceny zľavu 20% a zo slovenskej 10%, ale tieto cenníky/hry dosť odrádzajú nových zákazníkov.

- DE cenník: https://www.lexus.de/…_RX_Maerz-23.pdf
- AT akcia: https://www.keusch.com/lexus-rx-aktion
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Allo
20. 6. 2023 08:10
Kočkopes
Zase nabíjet a tankovat :no: jedině full hybrid, pak elektro kočkopes je k ničemu :no:
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2023 08:19
i/y
"perfektně odladění plug-in hybrid"
Tá krv, tá mi tečie z očí...
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2023 08:20
Otravne asistenty...
.... pry jdou vypnout.... kardinalni otazka je, jestli trvale, nebo to musim delat pri kazde jizde.... Auto za dva miliony si kupuju s tim, ze si chci kazdou jizdu uzit a ne ze budu furt neco deaktivovat nebo na me neco bude vrestet.... :'-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
20. 6. 2023 08:27
Re: Otravne asistenty...
Bohužel v dnešní době 2M vůbec nejsou zárukou toho, že to bude bez kompromisů...
20. 6. 2023 12:23
Re: Otravne asistenty...
...proto bych je taky nedal.... ;-) kompromisy mají dělat lidi co mají 200 tisíc na ojetinu.... ne někdo kdo utrácí dva míče 8-s To ten kompromis můžu snad udělat s něčím za milión, prostě koupit to čistě poměrem cena výkon a pokrčit nad tím rameny.... ale abych si kupoval něco za takové love a furt tomu odpouštěl.... to mi připadá šílené. ale ano, možná tomu jednou fakt nebude jak utéct.
Avatar - Emel
20. 6. 2023 12:44
Re: Otravne asistenty...
Já zrovna tohle neberu tak fatálně... pokud musím před každou jízdou smáčknout tlačítko navíc, tak ho holt smáčknu, jako si zapínám pás... tohle mě až tak strašně neobtěžuje abych z toho dělal důležité kritérium.
Jasně, kdybych musel čekat minutu než naběhne systém a pak to lovit v menu, tak by mě to asi štvalo.
20. 6. 2023 16:25
Re: Otravne asistenty...
jedna vec je tlacitko, druha 3 kroky v dotykaci... nevim jak je to tady, autor to moc nevysvetlil....
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 02:58
Re: Otravne asistenty...
Odpověď můžu dát. Včera jsem byl na autodromu mostě na Lexus driving experience a mj.vyzkousel všechny verze rx. Asistenti ani tolik nevadí, ani čáry, ty jsou v pohodě pro kohokoliv, kdo je schopen se udržet v pruhu. Ale je tam nové upozornění na překročení rychlosti, které při překročení neustále pípá. Vypnout to jde, 4 kroky v menu infotainmentu ( vůz - sjet dolu lištou, asistenti-upozornění na překročení rychlosti- vypnout ). Už to je opruz, ale při každé jízdě bude znovu aktivní. A je to údajně nařízení EU, že tyto systémy musí být stále aktivní. Jen nevím, jestli nestačí přepnout jen na vizuální upozornění a to zůstane aktivní.
Musím říct, že tohle mne tam fakt rozcilovalo.
Avatar - Emel
21. 6. 2023 08:41
Re: Otravne asistenty...
To samozřejmě jo. Pořád ale jsem relativně víc otevřenej tomu udělat nějakej i složitější úkon v rámci "předletové kontroly" než pak bojovat s nějakýma dotykovýma ploškama na volantu během jízdy například.
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 09:00
Re: Otravne asistenty...
Volant dotykové plochy sice nemá ( nebo má, ale s mechanickou vazbou, proroze auto nějak pozná na kterém tlačítku mám prst a ukazuje mi to ), ale tlačítka nemají stálou funkci, kterou si přepínas a co vlastně budeš ovládat vidíš na pristrojovce. To jsem si za tu hodinu nezvykl vůbec.
21. 6. 2023 09:16
Re: Otravne asistenty...
Mám skúsenosť len s novým NX a vypínanie / zapínanie asistentov bolo v pohode. Okrem prvých pár km, keď som si myslel, že mám adaptívny tempomat a bol klasický. Našťastie som včas ubrzdil :-! .

Celkovo ten nový infotainment je vcelku fajn, aj fyzické ovládanie teploty apod, len zopár vecí nedoriešených. Napr. prepínaš stanice na volante, a na displeji sa ti neskroluje zoznam. Takže vlastne nevieš kam prepínaš.

Ale inak v pohode, nič zásadné.
20. 6. 2023 13:26
Kufor
Chválim Lexus za to, že PHEV má rovnako veľký kufor ako iné verzie :yes:
To u konkurencie nebýva.
Rozbalit vlákno
0
20. 6. 2023 20:45
LEXUS RX
Tiež nerozumiem obchodnej politike Lexusu v tom zmysle, že chcú byť konkurenciou D3 a ukončili produkciu 6valcov. Namiesto toho tam nasadili aj v nehybridných verziách 2.4 turbo štvorvalce. Uvidí sa v budúcnosti, ako sa to prejaví na predajoch Lexusu napr. v USA oproti D3 so šesťvalcami. Nuž budem si opatrovať moje RX 450h minulej generácie.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - xxc
21. 6. 2023 13:14
Re: LEXUS RX
podla mna v buducnosti skoncia predaje stvorvalcov aj 6valcov na 0, cize sa to nejako extra neprejavi :-D
Avatar - Mikesus
21. 6. 2023 15:14
Re: LEXUS RX
No někdy v budoucnosti určitě. Ale to ještě nějaký pátek potrvá