Populární SsangYong Korando se na českém trhu představuje s novým výhodnějším výbavovým stupněm CLUB se základní cenou od 509.900 Kč. Novinkou je také luxusnější výbava SMART s pokročilejší výbavou.
Naprosto luxusní. Cekacka bude sice rok, ale počítám, ze príští léto bude na našich silnicích jezdit o další 2 tisíce Korand více. Koupit si totiž za 500 tyček Fobii 1.0 tsi nebo Korando 1.5 t je velice jednoduchá holba.
Kdeze su casy ked za pol mega si mal ceed gt s 204 konmi... na krasnych 18tkach elektronoch a s recaro sedackami ... ono presne o 2 roky po nastupe euro 7 bude clovek este rad aj za litrove turbo vo fabii za pol mega ... uvidis... z aut sa opat stava luxusny material
Nesmysl.
Máme ho již rok a půl, 1.5 AT a spotřeba je
8 - 8,3l /100km a to jezdím do práce něco
přes 20 km přes Brno. Jak město, tak i D1.
S atmosférickým Aurisem jsem to jezdil k 7 litrům
Já Vám věřím, že s lehkou nohou jezdíte za takovou spotřebu. Ale s podobně lehkou nohou budete s tou fuj fábií jezdit v pohodě pod 5 litrů.
A ohledně průměrné spotřeby Koranda hovoří spritmonitor.de trošku něco jiného..... ;-)
a u spousty lidí se stejně usadila kolem 8.5 litru.
Ale pokud to píší na Vámi odkázaných stránkách www. .... .de, tak opravdu nemám argument.
V Německu sídlí božstvo každého správného Škodovkáře.
No, každopádně díky za reakci, já už v diskuzi dále pokračovat nebudu. Každopádně, ať si jezdí každý v tom, co mu vyhovuje, že?
Nevím proč máš potřebu takhle hloupě lhát. A navíc Korando se dá objednat i v dieselu, když by někdo toužil po lepším motoru a chtěl si připlatit, což se děje asi v 10% prodejů. A potom máš i spotřebu.
Takze máme 10% masochistů? Vyměnit o trochu nižší spotřebu za suverénně horší motor, to chce dost sebezapirani. A jo, jezdil jsem v korandu s oběma motory, pokud bys chtěl vytáhnout něco o tom, ze to nemůžu vědět.
V Tivoli s motorom 1,5 som sa chvíľu viezol ako spolujazdec. Dojem teda na mňa to auto nespravilo, interiér nijak zvlášť príjemný, skôr naopak, prejav docela hrubý a podvozok dosť tvrdý. Nakoniec ani spotreba nijak potešujúca. Ja by som to domov nechcel.
A ja Ti odpoviem. Tivoli je (vlastne bolo, pretoze sa momentalne neda kupit) velmi lacne auto s velmi dobre balickovanou vybavou. Prave tou cenou oslovilo tolko ludi. Sedel som v tom, interier je taky svojsky, ale celkom OK, vnutorny priestor taky normalny, viem si predstavit, ze by som v tom dennodenne jazdil. Tiez ale ma problem so spotrebou, zerie o 2 litre viac, ako konkurencia.
Tenhle typ jsem asi ještě neviděl a to bydlím v oblasti importéra KG Mobility. Rextona jsem potkal jednou a parkoval přes cestu od Mach Motors. Korando se občas objeví i u nás na vesnici (projede) a je to asi stejná frekvence jako u MG.
Tady u nás už jezdí všechno a hodně, ty prodeje se musely projevit. Každý den vidím Tivoli, někdy i Grand, Rextony (jednoho máme v rodině, moc fajn auto) i Koranda.
Asi to lidi málo kupovali. Co si budeme, ten zadek byl fakt eklhaft. I aj sám jsem to nakonec s ním vzdal, protože bych se v tom styděl jezdit.Za mě zásadní nedostatek Koranda je kufr.Je prostě pro rodinné využití příliš krátký (73cm ) a těch 550 litrů je velice úsměvných (ekvivalent kufru Mondea kombi fakt ani nahodou).
Tak to je notoricky známa vec, že SUV nedokáže nahradiť kombík z pohľadu úžitkových prametrov. Krátky a vysoký kufor bude vždy horšie využiteľný ako kombíkovská placka, aj keď budú mať objem rovnaký.
Kombíky se ruší, protože je to spíše lokální záležitost některých evropských zemí - viz článek na Autorevue http://www.autorevue.cz/…n-suv-ostrouhaji . Čísla z článku za 1. kvartál 2023 - EU+ 7,4 % kombíků, Německo 14,5 % a ČR 17,1 %. Souhlasím s článkem a vyjádřením lidí z PSA, že SUV je pro pohon elektřinou z baterií neoptimální karosérií.
Tych 550 litrov je po strechu, nie roletu. SSY ma v cenniku hrubu chybu, udavaju metodiku merania VDA 213, co je ale pre 7 miestne auta a aj to iba po hornu hranu operadiel sedadiel posledneho radu. ADAC v reale odmeral 365 litrov po roletu. Ked je v aute rezerva, objem klesne o cca 140 litrov.
Nechapem, preco do cennikov nedaju VDA 214, aj tak 95% kupcov nevie, co to je a vyhnu sa podvodu.
Toto auto vo výbave Style+ automat 4x4 mám od konca februára. Zatiaľ som na neho videl iba 1 naozaj objektívnu recenziu - nedávno v SM 2023/23, kde bolo vyhodnotené iba ako o chlp lepšie, než Duster. Je to 100% pravda. Auto je technicky nedotiahnuté, ako celok síce nádherné, ale otravujúce blbinami ako napr. :
- dojazdy okien - iba šoférove, aj to len smerom dole - toto má aj najlacnejší Duster
- hromada lesklých interiérových prvkov dokáže pekne oslepovať
- tempomat nedokáže držať nastavenú rýchlosť, auto citeľne stále spomaluje a zrychluje
- nutnosť vždy po naštartovaní zapínať AutoHold
- veľmi čudne fungujúce parkovacie senzory, nedá sa na ne spoľahnúť
- sedadlá nemajú bedrovú opierku, stačí mi 100 km v kuse a mám problém
- divne fungujúca klimatizácia
- svetlá sú na dnešnú dobu katastrofické, aj moje predošlé 15 ročné auto svietilo lepšie
- chýba prisvecovanie do zákrut
- rádio sa každú chvíľu reštartuje
- Android Auto sa nedá zrkadliť do budíkov - recenzenti zabudli napísať, že toto ide len vo výbave Premium+
- spotreba 9,5/100 je nehorázna na to, źe to má iba jeden a pol liter, keby to aspoň ťahalo
- reakcie na plyn oneskorené o viac ako sekundu
- lapsusy v software - zapnem tempomat, grafika ho nakreslí ako aktívny, no zapnutý nie je, treba ho vypnúť a opäť zapnúť, potom možno naskočí, keď zaparkujem a auto má zapnutý ISG, po presunutí páky do polohy P motor naštartuje. Alebo iná situácia - nemal som zapnutý AutoHold, zastavil som na križovatke, ISG vyplo motor, auto pekne stálo. Náhle sa ale elektronika rozhodla, že naštartuje. Motor naskočil a auto sa pohlo do križovatký, kadiaľ práve prechádzal kamión
- chýbajúca ochrana chladičov, ten plast, čo tam je je na smiech, stačí ho trochu zatlačiť a už sa opiera o spodok chladiča vzduchu A to sa Korando tvári ako SUV vhodné aj do ľahšieho terénu. Ani náhodou, aj ľahký kontakt s prekážkou a chladič je v háji, škoda cez 500 EUR a auto nepojazdné 3 mesiace, pretože tento náhradný diel v Európe nikde nie je.
Auto je inak veľmi priestorné a na 18 palcových kolesách aj celkom pohodlné, Jazdné vlastnosti má na SUV primerané, no Duster, Vitara, Captur, Kona, Tucson či 3008 jazdia lepšie. Momentálne mám zhruba 6 tisíc km, dám urobiť nultú servisku a potom sa ho zbavím, nesplnilo očakávania. Začínam si brúsiť zuby na Konu 4x4. Je síce hodne menšia, no v Korande vozím len vzduch, čo je zbytočné.