Jawa v srpnu začne prodávat čerstvou novinku 650 OHC jen za 139.700 Kč. Zatím existuje pouze ve dvou kusech a my jsme byli mezi prvními, co se na nich svezli.
Fakt pěkný kus motorky. Myslím, že je řešitelné motor trochu "uvolnit", aby se mu lépe dýchalo a jeho projev byl živější. EURO normy na motorce nikdo neřeší. Cenovka je taky dobrá. Ve srovnání s takovým krámem jako nedávno recenzovaný Mopedix na baterky za stejnou cenu je tohle koupitelná motorka. :yes:
Niečo ako neznačková kosačka, vŕtačka...
Niečo na čom sa človek za málo peňazí naučí a keď sa to niekde rozpadne, tak to naloží a odvezie do šrotu.
Stále platí, že pre väčšinu motorkárov s nájazdom 3000-4000km je je to úplne postačujúci stroj na veľa rokov - aj keď lacná Honda CL500 bude asi vo všetkom lepšia :)
Tak když vezmu, že normální původní Jawa 350 měla životnost motoru cca 10 tkm a byl zralý na generálku, tak tohle nemůže být kvalitativně horší. O rozpadávání bych tedy nemluvil. Myslím, že to vydrží najezdit víc km a spolehlivěji než stará třiapůla.
Takhle blbě chápeš to co sem napsal? Ty píšeš o tom, že "až se to rozpadne", tak ti jen vysvětluju, že bych se rozpadání nebál. To dělaly Jawy před 30 lety.
Myslím si, že se tyhle motorky moc nedají srovnávat. Budoucí Jawa 650 má motor z endura za budovaný do retro/classic cesťáku. Podle mých osobních zkušeností je jednoválec výbornou volbou do lehkého endura, ale s kubaturou maximálně 400 ccm. CL 500 je jakási horno vejfuková verze velmi dobře prodávané CB500, která byla vždy výbornou volbou pro začátečníky a holky díky příjemnému "půlmotoru" - řadovému dvouválci. Na půllitrovém dvouválci je (podle mého názoru) daleko lepší jízda než s šestikilovým jednoválcem.
Ja nehovorim o vyrobe...ale o zamienani pojmu licencia a priemyselna kradez.
Cinania nemali, nemaju a nebudu mat zaujem investovat do vyvoja spalovacich motorov a my podporou importu v cine vyrobenych strojov sa strielame do nohy. Cina nie je Japonsko z '60 ani Korea z '00...
Osobně si myslím, že jde o licenci. Měl jsem kdysi Jawu Travel 125 a to byla třipade rám s licenčním čínským motorem z CB 125. Na MCS píšou o francouzském Shinerayi : "Mash je francouzský koncern – a ano, jsou pojmenováni po televizním pořadu ze 70. a 80. let. V byznysu už deset let jejich bajky ve skutečnosti vyrábí Shineray, obrovská čínská společnost, která staví stroje inspirující se úspěšnými modely z historie. Pro Mash X-Ride 650 Classic to znamená jednoválcový motor, který dříve poháněl legendární NX650 Dominator od Hondy a zcela záměrná podoba s Yamaha XT500. Zdroj: http://www.motorcyclenews.com/…lassic-650/2020/
Jen je CL500 mimořádně ošklivá a vyrábí se taky v Číně. A navíc to není konkurence. Proto ní stojí Jawa RVM 500 Scrambler, který je technicky, schopnostmi i designem o level dva výše.
Tak furt je možnost to vyvinout, vyrobit a prodávat v čr jako ryze českou motorku. Cena počítám v rozezí 215-285 000 Kč. Ted kdo to za to koupí :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-)
toto nerobí v sériovej výrobe nikto na svete - motorky, rovnako ako auta sú montované z nakupovaných komponentov...takmer všetký motorky sú skladačky...ale toto je trápne prelepená čínska prdka.
Tak pokud tu vyrobí rám, do něj daj cizí motor a převodovku a na to navěsí svojí nádrž, blatníky a kaslíky (to už dělaj ted) tak to furt bude cizí motorka s logem Jawa.
Jako Avie byl nákladák s vlasntím rámem a kabinou, motorem Cummins, převodovkou ZF, španělskejma nápravama a elektrikou bůhvíodkud. A to ještě kabinu vyvinul designové oddělení korejského Daewoo v Anglii.
Prostě - českou výrobu nikdo nezaplatí v týhle cenový kategorii.
A navíc tu nejsou ani lidi, co by to uměli vyvinout...
Toto je komplet made in china s jedinou snahou najst par popletenych ludi co si myslia, ze kupuju cesku motorku. A ako vidim tal sa najde par dilentov co idu takyto stroj este aj obhajovat a chvalit za dizajn ci nebodaj robustnu a spolahlivu techniku.
V Číně se vyrábí i ta honda cl500. Na čínské stroje bych se nedíval skrze prsty...viz RVM by Jawa. Tady to je pěkný retro stroj s podílem české práce za dobrý paníz. Za mě by ještě mohla přijít kapotovaná verze Special s lepšími brzdami (ideálně 2 kotouče vepředu).
V cine sa robi KTM,BMW...aj kadeco ine. Je to obrovsky trh. To co tu teraz ospevujecast komunity je 100% cinan, ktory predavame ako jawu. Je to hnede, je to makke, je to vysoko na policke...niekto vidi puding a iny zas h....
Podivej se za kolik se prodava elektrobabeta pod znackou Mopedix. To nedava ekonomicky smysl, ale koupit si novou motorku s dustojnym motorem za stejny prachy mi smysl dava.
Mopedix bych do toho snad ani nezatahoval, zrovna jako pojem "ekonomický smysl". To už je za ty prachy lepší třeba i pět deka koksu.
Ale vážně, tobě to smysl dává, ok, to respektuji. Za 140 asi není na trhu jiná nová podobná motorka, ale to ještě neznamená, že musí každému vyhovovat. Jedině by snad šla označit jako nenáročný dopravní prostředek.
Pro koho tedy asi je ? Proč by jí asi někdo chtěl koupit ? (Držme se že - motorka, nová, 600-650ccm, asi 140 000 Kč)
1. Pro radost a užití si jízdy na motorce - ne.
2. Protože je hezká - ne. Je hnusná ze všech stran.
3. Protože je kvalitně zpracovaná a vyrobená - ne.
4. Protože je mi 18 let a chci motorku - ne.
5. Protože má dobrý výkon a dobré jízdní vlastnosti, moderní techniku a technologie a nějakou výbavu - ne.
Zbývají jen zaslepení nostalgičtí pacienti značky - vlastně jen loga - , masochisté, co se dobrovolně odsoudí se na to dívat a dokonce na tom jezdit a podobní podivíni mimo realitu. (Nic proti rybářům :-) ).
Když budu mít skutečně jen těch 140t, tak já osobně zůstanu raději bez motorky, než tohle. Motorku takové kategorie si budu vybírat, až došetřím cca 60t. Kč a ta bude hezká, funkční, moderní ať již v retro vzhledu nebo v normálním a bude vždy ve všem lepší. Vybírat pak bude z čeho.
Praveze je...
Najdrahsia na tej motorke je nalepka JAWA...odlepis ju a razom to je nepredajne aj za 100 000...
GIL54 to napisal velmi dobre...
Ale pozri, ak sa Ti paci...kup si ju. Ak budes spokojny, tak spravis svet lepsim miestom pre zivota ja som za to rad.
Zajímalo by mě, kde ty prodané motorky jsou. Protože na silnicích trávím docela dost času, všechny kolegy-motorkáře zdravím a často se za nimi i ohlídnu, ale novodobou "jawu" jsem na silnici ještě nikdy neviděl. Nikdy. Ani jednu. Takže buď si je kupují důchodci na to, aby je měli v garáži a líp se jim vzpomínalo na mládí, nebo... nebo nevím, žádná jiná možnost mě nenapadá.
To se kolego špatně díváš. Jezdím také a potkávám hodně RVM 500X, hodně 350 OHC, občas péráka. Ne že by jich bylo tuny, ale poměrně často - zrovna včera jelo proti mě RVM 500X.
Já už sem viděl čínskej Special, jednu obyč 350 OHC a jedno RVM.
Jinak Jawa to neprodává jen u nás, ale i Slovensko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Turecko atd. A ty staré dvoutakty vozí na Kubu, dřív do Ruska a nevím kam ještě dál....
Cim viac biznisovych entit, tym lahsie sa peru peniaze...sorry, idem do geopolitiky a to sem nepatri. Vyrabaju a predavaju 60 rocne stroje na 70 rocnych zariadeniach v stredovekych podmienkach.
a kolik těch rvm scrambler v turecku prodali? Když tam vychází okolo 215tkč díky inflaci. Aby tam jawa nedopadla jako třeba drahý fantic u nás, po 20ks/rok prodejů to tu teď přebírá nový importér