... ODS si plní vlhký sen z devadesátek.... tehdy byly dálnice prázdné a už jsme měli jakžtakž auta, tak se Praha-Brno možná fakt tou 150 dala jet....
Dnes je všude přecpáno, že na pár úseků (kde si těch 150 můžu jezdit i dnes protože tam nikdy nikdo neměří) dáme 150 je naprostý alibismus, navíc drahý, protože to bude chtít nové značky, úpravy legislativy, nějakou tu techniku o které se píše v článku atd....
Potřebujeme obchvaty a širší dálnice, rychlejší výstavbu.... tahle 150 je fakt jenom takový nic neřešící výkřik...
Re: potřebujeme jiné věci než pár km s limitem 150kmh
potřebujeme i takovéto "výkřiky"
mimochodem když jedu na Hradec, v polovině cesty jedu po dálnici skoro sám, to stejné se dá říci o několika úsecích na Moravě
jinak máš pravdu ale dá se říci, že s výjimkou několika neuralgických bodů se věci konečně daly do pohybu, příští rok to bude docela paráda, přes 100 km nových dálnic, to už bude znát
Re: potřebujeme jiné věci než pár km s limitem 150kmh
jj to otvirani novych useku je uzasne, uspora casu a vic bezpecnosti.... :yes: tohle jde i za Havlickem, to co se ted otvira se zaclo resit uz za nej....
Re: potřebujeme jiné věci než pár km s limitem 150kmh
... přečti si ten článek.... není to jen o značkách, je to i o nějakém elektronickém systému řízení rychlosti atd.... spousta kravin a utracených peněz, abys z Vyškova do Kroměříže dojel o 3 minuty rychleji. Na kolika km se to celkem zavede, možná tak na 100....
Re: potřebujeme jiné věci než pár km s limitem 150kmh
On to ve skutečnosti je opravdu jen výkřik. Žádná 150 se nezavádí, jen se umoňuje o 20 km/h zvýšit místní úpravou rychlost podobně jako je tomu u silnic pro motorová vozidla a jiných komunikací.
Re: potřebujeme jiné věci než pár km s limitem 150kmh
Praha-Brno se opravdu nedala jet 150 jen v devadesátkách. Tímhle se možná nic dramaticky nezmění, ale ani to ničemu neuškodí, takže nevím, proč ti to vadí.
Re: Vy tady jásáte jakoby povolili 150 plošně od zítra
Už počujem zavýjanie motorov, aby 150 km/h stihli dosiahnuť, kým ten "rýchlostný" úsek skončí. Šoférov vlepších autách bude triafať šlak, keď bude pred nimi ľavý pruh plný dýchavičných 20-ročných áut a mrakov čierneho dymu...:-)
Re: Vy tady jásáte jakoby povolili 150 plošně od zítra
No tak 150kmh dosáhneš velmi rychle i průměrným motorem. Ani moje služební OIV s 1.5TSI 96kW Gtec s tím problém rozhodně nemá a 150kmh považuji za optimální rychlost na dálnici ;-)
Re: Vy tady jásáte jakoby povolili 150 plošně od zítra
Plynová Ofce IV točí pri 150 opravdu velice málo a je krásně tichá. Pro spoustu aut,.zejména starších benzinovych, je 150 km/h již daleko za hranicí komfortu. Problém je, že nemáme na to dálnice. Sorry jako, ale já kvůli tomu, že sluzebaky chtějí letět 170, se nebudu srat mezi kamiony, a všichni problikavaci mi můžou klidně vlézt na hrb.
Re: Vy tady jásáte jakoby povolili 150 plošně od zítra
Tak podle vyhlášky máš jezdit vpravo, levý je pro předjíždění. Tolik teorie… Pokud si pako, tak samozřejmě jeď si 110kmh v levým, dokud tě nestopne policejní BMW a dostaneš pokutu za bezdůvodně pomalou jízdu v levém pruhu ;-)
Re: Vy tady jásáte jakoby povolili 150 plošně od zítra
Tak většině elektromobilů to zrychlení a následné zpomalení dělat problém nebude, nicméně v jejich případě to bude mít velký vliv na celkovou ujetou vzdálenost.
Re: Vy tady jásáte jakoby povolili 150 plošně od zítra
přesně tak :yes: vláda vykáže činnost, utratí prachy za zavádění do praxe ale reálně se to absolutně neprojeví.... Beru třeba 140kmh na frekventované dálnici Linec-Vídeň, tam to má efekt, je to hlavní tepna celého Rakouska.... ale že to Češi zavedou na nějakém periferním úseku neřeší absolutně nic.
Hlavně že před pár lety ŘSD říkalo že nemá peníze na instalaci velkých reflexních cedulí varujících před najetím do protisměru.
Bravo. Pětikolka opět pos*ala další věc. Opět řeší něco úplně mimo společenskou potřebu.
150 kmh naprosto nikdo nepotřebuje. Toto zvýšení rychlosti bude mít za následek jen vyšší nehodovost s těžším následky, protože spousta duševních mrzáků za volantem se mentálně přenastsví do režimu dálnice = 150 = tacho 170. Už to tady vidíme výš v diskusi...
Preco by nikto nepotreboval? S rastom ekologickych vozidiel uz asi nebude vadit, ze auta jazdia 160, nevyprodukuju viac exhalatov, ale nabiju z obnovitelnych zdrojov. Inak keby nebola vobec obmedzena rychlost, ludia a dusevni mrzaci by vobec netusili, ze na dialnici sa musi jazdit prave 130 a nikdy inak :-)
130 kmh mj. znamená, že se stále jsi relativně schopný se vyhnout překážce pokud se věnuješ řízení. 150 kmh už nezareaguješ a je úplně jedno jestli jedeš v Maluchovi nebo Chironu. Protože to už je o reakční době řidiče.
Čiže Poliaci so 140kou sa nevedia vyhnúť prekážke? Čo takí Nemci, tí musia mať najnebezpečnejšie diaľnice na svete. Podľa mňa dali len možnosť jazdiť 150, nie povinnosť, ale nečítal som článok 🙂
Ano chápeš tentokrát správně. Poláci mají menší šanci vyhnout se překážce.
A v DE je to jinak. Tam není neomezená rychlost. Tam platí že pokud jedeš rychleji jak maximální doporučená rychlost, tak si neseš vyšší míru odpovědnosti a následky jdou primárně za tím, kdo jel nadlimit.
V Německu to až na pár výjimek to všichni "smaží" okolo 130. Já na nejmenované české dálnici, když nejedou nikde služební hovada, vidim, že běžné osobní auta jezdí 110-120 km/hod. Jakmile ale začnou sluzebaci jet těch svých 150, nezbyde všem nic jiného, nez taky na to šlápnout, ať nesmrdí mezi kamiony.
To je nejaka povinnost ist 150? :) Keby bola neobmedzena rychlost, nikoho by ani nenapadlo, ze prave povinne je ist 130 a aj tak by vacsina jazdila 110-120. V tomto je to nebezpecne, ze to ludia chapu ako povinnost ist 150, ale predpokladam, ze to tak nie je.
Na co zas potřebuješ studii?!? Potřebuješ studii na to, aby jsi pochopil že zákony fyziky platí?!?
Navíc mi zas podsouváš něco o co jsem nenapsal. Já říkám že ve 130 máš výrazně vyšší šanci se bezpečně vyhnout nenadálým věcem.
A ano, i na základě své nedávné zkušenosti moc dobře vím, že kdybych jel 150 a ne 130 tak už řeším škodní událost. Protože nejsem über řidič a fakt pro mě zákony fyziky a reakční doba platí :-!
Tak si příště zvol Andreje a Pitomia můžeš se vrátit o 30 let zpět ;-)
Btw každá vláda dělá kopance a kompromisy, protože prostě díky koalicím musí. Tohle mi jako špatná věc nepřijde. Tak nějak to jen legalizuje současný stav na dálnicích, Spousta lidí jezdí kolem 150kmh a vždy se najde nějaký magor, co jede nad 180kmh ať je povolená rychlost jakákoliv.. Na nehodovost to mít žádný vliv nebude, viz Německo. Většina lidí bude jezdit dál, tak jak jsou zvyklý. Když budeš chtít rychleji, prostě jen budeš moci, když budeš chtít a to je správně :yes:
Nemáš pravdu. Jezdím po dálnicích skoro denně a spíš vidím, že se lidi uklidňují než aby lítali jak dementi (a ty se samozřejmě najdou). Zkus trochu věřit, že to zvládnou. Já jsem s tím v pohodě ;-)
Samozřejmě že pravdu mám. Protože vyšší míru rizikovosti nehody ti udělá klidně třeba jen 5% řidičů. Takže je úplně jedno, že většina třeba nezrychlí. Protože i oni budou ve vyšším riziku! Bude pro ně mnohem důležitější a náročnější pozorně hlídat zpětné zrcátka že.
Takže meleš kraviny a vůbec nepřemýšlíš o čem píšeš :-!
Když přijdeš domů, manželka tě spoutá a pak bičem preventivně ztrestá? Mě to neustálé nabádání k tomu, ať se ještě víc šněrujeme a dobrovolně nesmyslně omezujeme nic jiného nepřipomíná.
Tenhle sem píše roky, všechno na jedno brdo, na tématu nezáleží, je to taková malá komoušská dušička, pro kterou spravedlnost znamená, že všichni mají stejné hov.no, všichni můžou stejné hov.no. To je jediný způsob pohledu na svět, kterého je schopen.
Ano. A jedno velké hov.no máš ty v hlavě. Protože krásným vzorem toho komoušského státu omezujícího lidská práva kde nikdo nic nemá je Švýcarsko. Nikdo tam nemá problém dodržovat Vmax a jejich vozový park i stav silnic je ve stavu o kterém se nám může jen zdát.
Mimochodem, je opravdu příznačné že v tom komoušském Rusku právě typicky nikdo žádná pravidla nedodržuje...
Je to asi pět let, co to německá policie vzdala a na úseku z Weil am Rhein směrem na Karslruhe bylo zavedeno omezení na 120 km/h, a to asi na třiceti kilometrech od švýcarských hranic. Je to krásný rovný úsek, bohužel jim tam ti spořádaní a vyklidnění Švýcaři jezdili jako do země krále Miroslava a pořádali si silniční závody...
Jinak, ten demagogický brajgl, co tu ze sebe sypeš, je zbytečné komentovat.
No dobře. Tak jsi nám popsal tvoje zážitky po příchodu domů.
Já myslím že problémem u nás vůbec není vmax 130, ale naopak nedodržování vmax a dál naopak absence dynamického snížení na 80 a její dodržování.
A to, že zakuklení komunističtí bezmoci nepochopí, že i snížení rychlosti a vyšší omezení jednotlivce ve výsledku může znamenat kratší jízdní čas, je jen smutnou vizitkou toho jak se tady socialismus zažral do smýšlení všech. A nejvíc těch co se přebarvili třeba na modro...
Ve Švýcarsku se dodržuje rychlost, protože jsou tam brutální pokuty a nikdo se s přestupcem nepáře. Pokud se nemýlím tak už mohou rovnou strhnout pokutu z účtu majitele značky, která je namontovaná na vozidle, které spáchalo přestupek. Jak píše Dinar - jezdí se uvolnit do Německa nebo na horské cesty.
Nejsou tam primárně brutální pokuty. Jsou tam pokuty odpovídající příjmům. Ale v zásadě je to jedno. Nikdo tam nemá problém dodržovat pravidla. Nikdo tam nezvyšuje nebo neruší limity.
"Dodržování stanovené rychlosti je velmi přísně kontrolováno také na dálnicích a mimo obec. Tam stačí překročit rychlost o 21 km/h a více, na dálnicích pak o 26 km/h a více a hrozí pokuta 5 000 CHF". 120 tisíc kaček je podle mého názoru brutální pokuta i pro Švýcara.
Zdroj: http://www.globalassistance.cz/…ormace/svycarsko
Prosímtě ty už kritizuješ jen z principu. A ještě lžeš. Neexistuje důkaz pro to, že mírné zvýšení rychlosti na vhodné dálnici za ideálních podmínek vede ke zvýšení nehodovosti. :no:
...by neměl být na dálnicích žádný rychlostní limit jako v Německu. Špatní řidiči by se rychle vyzabíjeli, ti co se bojí by si na dálnici netroufli a zůstali by tam jen "dálniční šviháci"..... :-!:-!:-! (A kamiony povinně v pravém pruhu......) :-!
Já teda tyhle dlouhé trasy nejezdím moc často, jen párkrát za rok, takže mám určitě mnohem míň zkušeností něž někdo kdo to jezdí pravidelně domů, ale přecejenom nějaké zkušenosti mám. A ty říkají, že ať spěchám a jedu rychle, anebo jedu na spotřebu, tak při dlouhých dálničních cestách je nakonec průměrná rychlost vždycky někde mezi 100 a 110 km/h. Na celkové době cesty se MNOHEM víc podepíše to, jestli se někde zastavím na hodinu na oběd v restauraci anebo si jenom koupím sendvič jedu hned dál, žvýkajíce nad volantem a drobíce si do klína. A jestli dělám každy dvě hodiny čtvrthodinovou zastávku, aby se děti pohoupaly na houpačce. Tyhle věci jsou to, co může na celkové době cesty udělat sakra rozdíl. Rozdíl mezi tím, jestli mám na tempomatu 120 nebo 140, na celkové domě cesty vůbec nepoznám. Takže jsem si dost jistý, že nepoznám ani 150. A to tím spíš, jestli to na těch 1000km budou dva dvoukilometrové úseky někde na D3.
Presne tak. Jenom pro predstavu, takhle vypada jizda s prumernou rychlosti 170 km/h (jak uz tu nekdo psal, nove pravidlo bude brzy 150 GPS=170 tacho, pricemz vlastne ani realnych 170 jeste neni na ridicak, takze blik blik) https://m.youtube.com/watch?…
Bezduvodna jizda v levem pruhu je mene zavazny prestupek nez prekroceni rychlosti nebo predjizdeni zprava. Presto si blikaci a lepici mysli, ze jsou v pravu.
Ja ty zkusenosti mam a kdyz se jede rychleji, tak to proste trva min. Kdyz decka spi tak se zastavky nedelaji. Hlavni je zredukovat cas v aute. Ne celkovy cas.
Přesně tak.
Viz Kupkovo zdůvodnění mentora, kdy si prostě jen tak vymyslel že vedle 17-ročního bude sedět zrovna rodič a ne starší kamarád který do něj rozhodně nemusí mít potřebu tlačit odpovědnost a opatrnost...
Jazdim dialnicu denne. Najvacsi klud bol cez Covid, logicky, a potom aj neskor, ked PHM zdrazeli a ludia jazdili na spotrebu.
Moja cestovna rychlost je cca 110 km/h a vo vacsine pripadov to staci. Dementi sa najdu stale ale tiez suhlasim s tym, ze sa ludia ukludnili a menej ich jazdi aj tych 130 km/h.
Samozrejme ze kamiony obieham vo vyssej rychlosti. Nehadzem sa pred rozbehnute auta v lavom pruhu ani nikoho neobmedzujem. Poznam auta kolegov, ktori ma po ceste do prace 10 km pred pracou obiehaju iduc 120-130km/h. Potom pridem na parkovisko a este len vystupuju z auta. Jazdim dost dlho na to aby som vedel, ze o minutu skorsi prichod nikdy nic neriesi.
......že hodně lidí už dnes jezdí tach. 140 a místy i těch 150 - 160, když je to bezpečné. Význam v povolení 150 je ten, že řidiči už nebudou nervózní kvůli tomu, že překračují max. pov. rychlost a jak víme nervózní řidič je špatný (nebezpečný) řidič. Ano, nebude to všude, ale za zkoušku to přece stojí. A nic nebrání tomu vrátit vše zpět na 130, když se ukáže, že to řidiči nezvládají. Naopak, když se ukáže, že je provoz bezpečný a plynulý, tak by se těch 150 mohlo zavádět i jinde, kde jsou k tomu podmínky.
Změna nařízení vlády o ochraně proti hluku přináší násobné zvýšení hlukových limitů u dopravních staveb. Bydlíte v oblasti zatížené hlukem ze silnice nebo železnice? Připravte se na to, od 1. 7. 2023 bude hluku moct být několika násobně více
Z okna ložnice slyším železnici z hlaváku do KrPole. A protože na skřípající ocelová kola rychlost nemá vliv, asi nechám vytrhat koleje. Bezohlední železničáři... :-!
Typická politika ODS. Řeší věci, které vůbec řešit nejsou třeba a podstatně problémy neřeší. A navíc pod modrou dekou ochrany demokracie bují komunistické podhoubí.
Podmínkou pro úsekové navýšení maximální rychlosti ze současných 130 na 150 kilometrů za hodinu bude zavedení moderní telematiky s digitálními značkami, které umožňují měnit rychlost.
Na těchto vybraných úsecích se podle ministra počítá také s využitím radarů.
Takže velký bratr se opět rozrůstá. Telematika místo toho aby řešila bolestivé místo přetížené D1 tak se bude řešit úplně jinde na úsecích, které by mohly fungovat úplně v pohodě s běžným značením...
Mercedes E kombi 220d konstatni jizda po dalnici pres cele nemecko, i nejaky ty kopecky, dva tri 80kmh useky par km (maly vliv, celkem je to pres 400km):
110kmh gps - 5,2l
130kmh gps - 5,7l
150kmh gps - 6,4l
Vypaloval DPF nebo ne? Buh vi
Otacky na devitku cca 1500 pri 130kmh gps a 2000 pri cca 170kmh gps
Tak když máš času na zbyt, nejezdíš často a nevadí ti modlit se, aby do tebe nevjel borec po noční, tak budiž, já teď taky známku nemám. Absolvovat to týden co týden je ale opruz.