Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Tesla vládne elektromobilům, je i nejhodnotnějším automobilovým výrobcem

37 komentářů

Xylo
Jak upozornil Lubo, už rok vyrábí víc než dodává zákazníkům.
Q1-2022 Q2-2022 Q3-2022 Q4-2022 Q1-2023
305,407 258,580 365,923 439,701 440,808 - výroba (production)
310,048 254,695 343,830 405,278 422,875 - dodávky (deliveries)
Zdroj : http://ir.tesla.com/#…
Lubo
Tento víkend zverejnia Q2 2023, tak som zvedavý.
Xylo
Uvidíme. Mám Teslu rád už jenom díky tomu, jak jsou transparentní. Až dorazí na web Ministerstva dopravy údaje z Registru vozidel, tak se zase trochu podívám na registrace Enyaqů, vývozy mladých ojetin a samozřejmě registrace Rollsů pro Baryka :D
Lubo
:yes: Údaje z registra sú zaujímavé

PS: Trend Tesla pokračuje. Za uplynulý štvrťrok vyrobili takmer 480 tis áut, predali 466 tis áut.

Za 12 mesiacov je to 1 732 tis áut vyrobených a 1 636 tis áut predaných. Rozdiel sa zvýšil na 96 tis áut, tj 5,6% za 12 mesiacov (predtým 78 tis áut).

https://ir.tesla.com/…ond-quarter-2023
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tesla je jen dotační podvod. Nebýt dotací a emisních povolenek, Tesla dávno neexistuje.
Navíc auta co vyrábí jsou šrot. Že i to elonové sektě postačuje, je jinou věcí.
Xylo
S touto klasifikací nesouhlasím. Vlastníci Tesly určitě čerpali spousty dotací, ale dotáhli vývoj a následně i prodej do stadia, kdy prodávají dost svých produktů za účelem pokrytí nákladů a tvorby zisku. Otázkou je kdo vytvořil systém emisních povolenek a proč se neustále používá nějaké počítání molekul CO2, když globální oteplování bylo "odpískáno" a nahrazeno globální změnou klimatu, což je přesný termín, který naprosto odpovídá realitě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stále kolem 1/6 zisku je předprodej povolenek. K tomu část zisku tvoří obchod s bitcoinem. Další zisk tvoří byznys s energetickými produkty.

Takže nazývat Teslu nejhodnotnější značkou je dost zavádějící pokud se bavíme na téma výrobce automobilů.

Navíc značná část prodejů Tesly jde na vrub tohoto, že se ostatním výrobcům hážou klacky pod nohy a dělají opatření, která cenově dělají spalovaxi auta neprodejná. Takže to není jen o dotaci, která se sype do EV.
Avatar - eLzyx
eLzyx
ostatní automobilky mají své leasingové produkty nebo dokonce banky. Jedna z nich má dokonce úspěšné řeznictví. Jiné vyrábí i letecké motory. Všechny vydělávají kvanta peněz na "obrandovaných cetkách".
Všechny se živí jak jen můžou. To je špatně? Resp. proč by to mělo být špatně zrovna u Tesly, že nevyrábí jen auta?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
vydělávají kvanta peněz na "obrandovaných cetkách"

Ale, vyprávěj.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč by to měl být podvod? Ano, máš pravdu, že nebýt emisních povolenek, tak už tu Tesla není. Ale děláš jak kdyby auta s ICE nebyla nikdy dotovaná. Bez dotací by už nebylo Fordu, Stellantis, VW by bylo ve značně okleštěné podobě ...
btw - když jsou ta auta šrot, jak je možné, že nepotřebují téměř žádný servis?
DonVito
Podvod je to u Tesly. ;-)

U VW je pobirani dotaci oukej. :D

Lidi maji kratkou pamet, ze treba na spalovaky bylo srotovne...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No je zvláštní, že známý co má Teslu ten servis dost potřeboval a raději ti ani nebudu psát jak reálně vypadala oprava. Možná by ti z toho praskla žilka :-[]
DonVito
Copak se porouchalo?
Jen ze zvedavosti. :D
Avatar - eLzyx
eLzyx
rozepiš se a nezapomeň uvést model a ročník.
Moje Tesla model S 2015 také není úplně nerozbitná. Stykače (záruka), kliky ve dveřích (pár korun samodomo), obě sahary (funkční, ale vibrující, 8k dohromady za obě), tekoucí displeje (vyřešeno automobilkou dotovaným upgradem auta za 40k Kč). Holt je to auto, co má namotáno 220k km za 8 let. A hlavně, pokud přihlédnu k tomu, že je to auto, které bylo na počátku vývoje nové automobilky, tak je vlastně ta spolehlivost fantastická (zatím mne to nikde nenechalo a i v mezidobí než jsem zajistil servis, tak se s tím dalo fungovat).
Lubo
Díky za reálnu skúsenosť. Ako reálne funguje servis u Tesly, kam jazdíš keď sa niečo pokazí? Ako dlho čakáš na diely, aké je pokrytie v ČR a okolí?
Avatar - eLzyx
eLzyx
ty stykače byly na záruku a trvalo to cirka měsíc, protože se musely vyrobit díly na míru, tohle nedrží skladem, asi kvůli neustálým inovacím. Auto fungovalo, jen se nesmělo nabíjet na DC (asi by to fungovalo, ale z bezpečnostních důvodů ...) a měl jsem snížený výkon na asi 150kW. Při výměně stykačů rovnou udělali upgrade baterie na poslední jejich standard - odvětrávání, těsnění a hlavně dali novou pyropojistku. Všechno free. Všechno funguje.
Pak jsem tam byl vyzvedávat nějaké díly, protože si servis a upgrady dělám sám. Zadal do appky požadavek a cirka do týdne byly díly skladem. Na prodejně v Praze jsem si ještě vzpomněl na saharu a tu mi prodali z vlastního servisního skladu, abych nemusel jezdit 2x. Výměna sahary doma asi hodina práce. Déle mi trvala instalace "performance" pedálů, které se mi líbí víc jak obyč guma.
Nechával jsem dělat upgrade infotainmentu a nabíjecího portu, kdy nejbližší volný termín byl za cirka týden. Během dne auto upgradované. Všechno složené ok.
Nechával jsem dělat i geometrii a taky nebyl problém. Pravda, to jsem čekal asi 3 týdny na volné místo v servisu. Ale to je spíše moje chyba, protože otevřeli pár blízkých termínů (za 1-2dny), na což mě extra upozornili, ale já jsem nemohl.
Jinak objednání probíhá přes appku. Popíšeš problém (auto při vyšších rychlostech plave, sjíždí se gumy), případně pokud víš, co chceš konkrétně nechat udělat (geometrii a kontrolu podvozku s případnou výměnou vadných dílů). Btw - na tento požadavek dokonce objednali veškeré podvozkové díly, přičemž použili jen to, co bylo potřeba. Nemají s tím problém.
Akorát ta práce levná není. Jestli se nepletu, tak už jsme na 3000Kč/h s DPH. Díly docela ujdou (třeba sahara za 4000Kč, performance kryty pedálů set za 1000Kč, různé plastové cuplíky po 10Kč atp)
Tesla dokonce občas dělá "goodwill akce", kdy třeba uznala, že přední poloosy nenavrhla dobře, takže každá TMS/X má nárok na jednu zvýhodněnou výměnu poloos za cirka 8000Kč. Platné navždy, i mimo záruku auta, pohonu, baterie ...
Lubo
Díky :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Pointa je v tom, že byť oprava byla nárokovaná v autoriz. servisu (pokud se to tak dá v Praze nazývat...), tak reálně auto naložili a odvezli k n někomu do býv. JZD na dvůr, kde to zbastlili. Ono to totiž má sledování polohy... chlapci se pak hrozně divili ...
DonVito
Ale co?
Avatar - eLzyx
eLzyx
tomu se docela zdráhám věřit. Co se měnilo/opravovalo a kde je ten "JZD"?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Věř si čemu chceš. Je to tak jak píšu a já fakt nemám potřebu ti to dokazovat ani tě o tom přesvědčovat.
DonVito
Staci kdyz napises, co se vlastne opravovalo v tom JZD. ;-)

Jo tak ty to nevis?
Avatar - del42sa
del42sa
Avatar - Stejsn
Stejsn
Teď jsem byl u salonu Tesly v Čestlicích. Těch aut bylo kolem zaparkovaných strašně moc (vypadalo to jak když pršely Tesly). Zajímalo by mě, kolik jich bylo prodaných nebo zamĺuvených, případně se jich brzy prodá.
Avatar - eLzyx
eLzyx
všechno to jsou auta, která mají již svého majitele, vyjma pár kusů, které jsou předváděcí.
A taková kvanta jim tam zaváží několikrát týdně.
Bohužel to má vliv na obsazenost servisu, který místo řešení problémů stávajících zákazníků řeší uvedení aut z transportního módu do ready to use.
Ale to by se mělo změnit až se rozjede servis/prodej v Brně.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty jsi ale krásnej příklad - Musk je tvůj bůh a tys jeho svědek :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
DonVito
To zas bude zoufala diskuze zhrzenych diskuteru, kterym nevysly jejich prognozy o krachu Tesly.
:D:D:D

Co nevysly, stal se pravy opak a tradicni automobilky vzhlizi k Tesle jako k nedostiznemu etalonu.
:D
Chybovat je lidske, ale jen hlupak chyby neuzna a neustale je opakuje...

https://www.thestreet.com/…la-ceo-elon-musk

Musk Transformed the Auto Industry
They will tell you that they admire and respect Musk, who has transformed the industry. The list of Musk's innovations is long, beginning with convincing politicians worldwide that EVs are the future and will contribute to a sustainable energy economy.

Blahopreju Tesle k transformaci autoprumyslu.
Nase deti, mozna bohuzel spis az deti nasich deti nebudou muset dychat rakovinotvorne zplodiny spalovacich aut. Predevsim dieselovych. :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Jak svetu sdelit, ze jsi debil, aniz bys rekl, ze jsi debil.
ericn
Trefné ;-)
traveldrive
Ty to zvládaš lepšie.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Dětičky budou 100% závislé na Číně a jejích kamarádech co se týče suroviny a fabriky a budou těžit ročně miliardy tun surovin na baterky, nuestálou výstavbu OZE (živnotnost max 30 let, z toho během 30 let 3,5-7% zničeno díky požárům (tech závady) + počasí typu bouře, povodně, krupobití, tornáda atd - odhad do budoucna je cca 7-15% takto zničených OZE) , na nesmyslnou výstavbu infraksturktry na vodík, na výstavbu a přestavbu fabrik na EV plečky + další utopie.


Válka na ukrajině + rozpad RF, který si přeje USA+EU a ke kterému zřejmě nakonec i dojde vygeneruje emisí jako 6,5-14 BILIONU AT NA SPALOVACI MOTOR

NÁSLEDKY TOHoto SE BUDOU ŘEŠIT PŘI OPTIMISTICKÉM SCÉNÁŘI OD 2022 DO 2035, PŘI REALISTICKÉM 2022-2055 A PŘI PESIMiSTiCKÉM 2022-2095. KAŽDEJ ROK MILIARDY TUN EMISÍ

POMATENÍ ZELENÝ ZOUFALCI TADY ŘEŠÍ OSOBNÍ AUTA :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Smutný že, FANATICKEJ UTOPISTO.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, říká „motorový papež”, automobilky nemluví pravdu o tom, co dělají
Je to jeden z nejlepších evropských motorářů moderní historie, který už léta kritizuje snahy o přechod aut na čistě elektrické pohony. Po letošní účasti na symposiu ve Vídni má jasno - pokus zakázat spalovací motory skončí během pár let a automobilky to ani nepřekvapí.
Elektromobily jsou nefunkčním drahým omylem, nikdo je nechce a způsobí ekonomickou krizi a diesely se ještě vrátí. To jsou tři z vícero postřehů Fritze Indry, slavného rakouského motoráře, který se po kariéře u Audi, GM či Alpiny věnuje poradenské činnosti
„Evropské volby se budou konat v roce 2024 a pak snad přijde o svůj post eurokomisař Timmermans, hlavní hybatel zákazu spalovacích motorů. A v roce 2026 má být plán revidován tak jako tak. Pak vysocí páni společně zasednou a padne i plánovaný zákaz. Vina se přesune na zákazníka (že za to může on, že elektromobily nekupuje - pozn. red.). Věřím, že v dlouhodobém horizontu bude trh rozdělen v poměru 85:15 ve prospěch spalovacích motorů,” upřesňuje své budoucí vize Motorenpapst.

Důvod podle něj nakonec tkví i v tom, co též opakovaně zmiňujeme - elektromobily nefungují dobře a stojí moc. A brzký posun k něčemu podstatně lepšímu na tomto poli je prakticky nemožný. „Účinnost elektromotorů je perfektní, s tím se nedá moc dělat, dají se leda postavit o něco menší. A podle odborníků se nejméně příštích 10 let neobejdeme bez lithium-iontových baterií (které jsou jádrem problému - pozn. red.). Suroviny k tomu pocházejí z velké části z Číny, takže výroba baterií zde nedává vůbec žádný smysl,” vysvětluje, proč elektrická revoluce nemůže přijít ani díky zlepšující se nabídce elektroaut.

A co syntetická paliva? „To bylo (ve Vídni - pozn. red.) velké téma. Víte, že vůz se spalovacím motorem, který spaluje výhradně e-paliva, je zcela CO2 neutrální. Někteří kritizují, že tato paliva jsou příliš drahá. Ale kvůli cenám energií v EU zdejší výroba stejně nepřipadá v úvahu. Odpovídající závody se staví v Africe, na Středním východě a v Jižní Americe a pak skončíme s litrovou cenou jedno euro. A na motorech není potřeba měnit prakticky nic,” uzavírá své postřehy Indra.
Hendly
Opravdu je clovek co vyvíjí spalovaci motory ten spravny odbornik na EV?
EV jsou jeho prima konkurence.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A co syntetická paliva? „To bylo (ve Vídni - pozn. red.) velké téma. Víte, že vůz se spalovacím motorem, který spaluje výhradně e-paliva, je zcela CO2 neutrální. Někteří kritizují, že tato paliva jsou příliš drahá. Ale kvůli cenám energií v EU zdejší výroba stejně nepřipadá v úvahu. Odpovídající závody se staví v Africe, na Středním východě a v Jižní Americe a pak skončíme s litrovou cenou jedno euro. A na spalovacích motorech není potřeba měnit prakticky nic,” uzavírá své postřehy Indra.
Freddka
Proc ta hodnota, muzete se ptat.
To proto, ze investori investovali a kupovali akcie.

Proc je kupovali?
Protoze si slibuji v budoucnu zisk. Ocekavaji, ze se te firme bude darit.

Proc si mysli, ze se Tesle bude darit?
Protoze Tesla bude mit velky podil na prodejich EV a jeji vyroba je podle vseho efektivnejsi nez u konkurence.
Take investuje do technologii zitrka, jako nabijeci stanice, fotovoltaika, umela inteligence tj autonomni auta a roboti, novou generaci hardware/pocitacu pro trenovani a provozovani AI.
Proste nejde o nejaky Model 3 nebo Plaid.

Mozna se jim bude darit. Mozna pohori a nebude z toho nic.
Investice je risk.

Ale jde o to, ze hodnota neni dana tim co je dnes, ale tim, co se ocekava pozdeji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, není hodnota jako hodnota. Ale ta hodnota, na které elonanisté staví svoje vyvrcholení, je daná přesně tak jak popisuješ.
Makovnik
Snad sa nenajde tolko blaznov, aby predavali 20mil. hnusnych aut Tesla rocne.