Německý koncern Volkswagen, pod nějž spadá i Škoda, jmenoval nového generálního ředitele automobilky Audi. Značka luxusních vozů zaostává za konkurenčními automobilkami BMW a Mercedes-Benz.
Ano. Zcela přesně. Audi zaostává. Na rozdíl od BMW a MB stále nenabízí čínský design, laciný interiér ani 12 displayů, ani si nehraje na záchranu planety tím že zakazuje merino, ani nemá potřebu vyhovět všem 52 pohlavím výběrem barev a dekorů ..
Tak nejdůležitější je, že nebyly splněny očekávání prodejů v čině, na tom je důležitý to celý postavit. Softwarové oddělení VW je v nejlepším pořádku - jejich sw se nerestartuje, je stabilní a hýří ergonomií a intuitivností. Audi málo inovuje, má málo displejů a zbytečně moc tlačítek. Asistent následuje asistenta, ergonomicky se to neustále zlepšuje (prakticky už není ani kam jít) a kvalita materiállů jde silně nahoru.
A jistěže ano: automobilka relativně zaostává za ostatníma v elektrifikaci, to je jistě pravda. Vadí to ale někomu krom nechytrých lidí z DE?
Jo, nadsázka, možná míň povedená, ale ano.
Z toho průmyslu se mi chce totiž blít :no:
Já mám rád auta, vždycky jsem měl. Ale kam se ten průmysl posunuje za poslední léta, to je naprostá hrůza.
To bývá = hodně lidem (už po 35 roce života) začíná "utíkat" novější technika
Zkus porovnat třeba to co loni Speciál TECHNIKA dvě auta stejný třídy stejný ceny sakra ROZDÍLNÉHO výkonu. Jedno docela DRTIVĚ vyhrálo = lepší rozložení hmotnosti lepší dynamika lepší těžiště prostě "z principu" lepší konstrukce auta = proč chce relativně velká část lidí TO HORŠÍ?
Důvod bývá NEZNALOST = říká se tomu Vaculíkovo pravidlo (když věci nerozumíš a výsledek si "jen vymýšlíš" zajímavý ale nevychází to tak 50:50 ale v naprosté většině případů PŘESNÝ OPAK k čemu dojdou profíci
Neplatí to jen v autech = to je OBECNÉ PRAVIDLO
Takže si půjč třeba ty dva modely co zkoušeli oni = jeden VELMI DOBRÝ BENZÍNový = vs ten lepší. a popravdě BUDE HŮŘ brzy nastoupí (ca 2025) u všech výrobců nové platformy a další zlepšení - a ten (už) loňský rozdíl, se dál BUDE ZVĚTŠOVAT
Rozumím a chápu. Mně už to "utíká" od roku 2018, kde to pro mě skončilo. Ono už do tý doby to šlo z kopce, ale po 2019+ je to jedna absurdita za druhou.
Ono to za poslední roky (viz ten Speciál TECHNIKA asi nejlepší psaní o autech v češtině) šlo HODNĚ NAHORU (až se to někomu může zdát až absurdní - jak rychle jak moc se věci během pár let změnily)
Tady v diskuzích se třeba lidi SMÁLI a URÁŽELI co je to za blbost že Tesla má vyšší hodnotu než VW. No a dneska https://www.hybrid.cz/…ejiho-konektoru/ Tesle roky rostou prodeje VW naopak a audi nejen nedohání ostatní ale (doslova) nestíhá a zaostává KDO TO PŘED DEKÁDOU ČEKAL (tady v diskuzích moc lidí ne
zaostáVWání audi (podle plánu dáávno mělo předehnat MB a BMW) vadí na americkém asijském i EUropském kontinentu. ale ví se to dááávno = před lety každý rok vyhazovali ŠÉFa VÝVOJE = už tehdy věděli že jsou mimo a nestíhají, no a posunulo se to do NESTÍHAJÍ
....Audi se nikdy nemělo pouštět do konkurenčního boje s BMW a MB. Ano, ale co s ní měl VW dělat, když už značku v roce 1965 koupil......? Asi zavřít, tak jak to udělal s těmi dalšími, co spolu s Audi v tu dobu koupil. :-(
Kde píše, že píšeš že Audi není prémie?!? :-[]:-[]
On ti sděluje, že Audi je prémie stejně jako BMW či MB a proto evidentně nevidí důvod, proč by se s nimi neměl dávat do konkurenčního boje.
A já dodávám, že Audi z té trojice zůstalo nejvíc prémií. Protože MB šlo s kvalitou naprosto do kytek a BMW čím dál víc hraje na čínskou notu a technologie než prémii.
myslis a6, kde je vetsina ultra quattro?
myslis q7, ktera ma za sebou asi 50 facelift?
myslis ty priserny dva displaye nad sebou, od kterejch uz i jlr sel pryc?
myslis narvany prachy do nafty, kterou hned zarizli?
myslis audi, kde maj porad blbe motor?!
nebo myslis audi, kde uz asi 3 roky slibujou el a6 a q5 a zatim nic?
Prémie to bude. Ale technicky ve stěžejních modelech není přímo konkurentem jak se může zdát. A4 i A6 má lacinější koncepci a techniku než 3er/C, resp 5er/E. V Česku je dokonce cenově na stejné nebo vyšší úrovni. V západní EU jsou A4/A6 výrazně levnějši, cena jak za vylepšený VW což sedí s realitou a je to v pořádku.
Kdo tvrdí, že A4/A6 konkurují 3er/5er nebo C/E, tak nerozumí autům nebo má nedostatek informací…
Jo tenhle slogan je docela ironie, když v rámci D3 tahalo Audi vždy za kratší konec provazu. Ukázka síly marketingu :)) Na druhou stranu, vytěžili ze slabší techniky celkem maximum a měli aspoň to své slavné quattro, od kterého se v aktuálních generacích postupně odklání… taková A6 C7 měla určitě lepší interiér než tehdejší 5er a správně motorizovaná s quattrem byla důstojný konkurent.
Dneska za sebe musím konstatovat, že ani interiér, ani technika neodpovídá 5er/E class.
Teda řeknu ti, že tímhle příspěvkem ses opět "předvedl" a opravdu vyšvihl... Je vidět že o autech ale opravdu vůbec nic nevíš. A evidentně ani netušíš!!!
Ale povídej, fakt si od tebe hrozně rád počtu v čem je koncepce a technika A4/A6 méně prémiová než u MB C/E nebo BMW 3/5. Fakt se těším :-[]:yes:
To sem chodíš tak dlouho a vážně nevíš? :D Třeba už jen tím že A4/A6/Q3/Q5 jsou FWD? BMW/Mercedes motory za nápravou? Audi dnes používá DSG, Haldex, vše dokonce v A6 s výjimkou RS6 a nejsilnější 3.0 TDI. Pod auta moc nelezu, tak ti neřeknu co vše je dál jinak, ale třeba 3er i 5er mají dodatečné výztuhy nejen v motorovém prostoru, ale i pod autem, diagonálně k zadní nápravě atd.
FWD vs. RWD neříká o prémiovosti zhola NIC. Ale možná mi chceš tvrdit že Š120 jako zadohrab je prémie že :-[]:-[]:-[]
Jakákoliv silnější motorizace je stejně AWD takže debata ohledně koncepcí dnes zcela postrádá smysl.
Ad uložení motoru - ty jsi asi Audi neviděl tak 25 let že?? :-[]:-[]:-[]
No, dobrý pokus. Snad příště.
Jo, malá ráda pro tebe - než napíšeš další pí*ovinu a budeš se dál jen ztrapňovat, podívej se aspoň pod kapotu MB ... aspoň na fotkách http://www.auto.cz/…nikatnim-pohonem?…
Š120 byla RWD protože měla motor nad zadní nápravou a bylo to nejjednodušší řešení co mohli udělat.
Asi jsi nikdy neřídil AWD, protože kromě mechanického quattra co umí standarně 50:50, je to vždy o poměru FWD/RWD a BMW/Mercedes v RWD modelech vždy preferuje zadek cca na 60-90%. Haldexove Audi quattro ultra je přesný opak, tupě přenáší výkon na předek a při prokluzu dává zbytek přes spojky dozadu. Je to lacinější řešení. Opravdu chceš rozebírat fyziku proč je lepší tlačit zadek auta než hrabat předek?
Jinak foto co jsi poslal. I přes to že je to kočkopes PHEV v naftě, čehož nejsem fanoušek, tak můžeš vidět motor podélně s těžištem za nápravou a výkon jde mechanicky na zadní nápravu. Tam je to umístění motoru paradoxně možná na škodu když to má vzadu baterky a chová se spíš nevyváženě dozadu.
Urážej si jak chceš, ale jen ukazuješ, že s těmito auty nemáš nic najeto 😉
Š120 byl zadohrab a je úplně jedno proč. Já ti znovu říkám, že zadohrab nebo předohrab je o koncepci, nikoliv o prémiovosti. Obojí má své výhody i nevýhody.
To tvoje haldexové quattro co tak haníš dávno funguje prediktivně, ale to jsou dedaily, které ani netušíš :-[]:no:
Motor v MB E je úplně stejně jako v A6, žádné výztuhy nad motorem u MB u běžných verzí nejsou stejně jako u A6. To co píšeš jsou JEN výplody tvojí fantazie. A nejsmutnější je, že když ti pošlu foto, tak jsi stejně tak hloupý že budeš dál psát pořád stejné nesmysly...
Fakt se prosím neztrapňuj, jsi jen k smíchu :-[]:-[]:-[]
Já těmi auty na rozdíl od tebe jezdím. A6 i A4 dává motor podélně, ok, ale stále je to předohrab protože je to technicky jednodušší a levnější a hůř přenáší výkon na asfalt a má horší vlastnosti v zatáčkách.
Prediktivní haldex je jen snaha to nějak kompenzovat a nemá to z principu šanci se vyrovnat mechanickém řešení, resp nedá to 90% výkonu dozadu stabilně.
V západní EU je Audi výrazně levnější než BMW/Mercedes a to je vzhledem k té technice v pořádku.
Nevím proč kvůli konstatování faktu, že je to lacinější řešení, tady musíš urážet.
Probůh podívej se kde je uložený motor v Éčku a kde je v A6. Je uložený úplně stejně!!!
Kde máš výztuhy v Éčku v motorovém prostoru v běžných verzích??? Chci je vidět, dej mi foto (odkazy). Díky!
Audi mělo torsen, řešení haldex je jen úlitba emisím. Nicméně i tak Audi tuto technologii má propracovanou a není to žádné méněcenné řešení!
Znovu a znovu - co píšeš o RWD je zas jen důkaz toho že o autech nic nevíš. Klasická koncepce má výhody. Ale má taky nevýhody. Není něco co je lepší a horší.
Když je zhoršená adheze tak je klasická koncepce mnohem horší!!! Kdybys těmi auty opravdu jezdil, tak bys tušil že pokud v zimě budeš mít u klasické koncepce hnané kola na ledě tak se v podstatě nerozjedeš....
Takže ano, o autech opravu nic nevíš. Tak to aspoň chlapácky uznej, a bude to v pohodě :-!
S čistým RWD jezdim aktuálně každý den. Má nevýhody v tom co píšeš, ale to řeší právě připojení předku když je potřeba v případě AWD Mercedesu/BMW od 3er/C. A ne obráceně (řešení quattro ultra ve všem kromě RS a Q7/Q8/A8), v zatáčce 100x lepší přetlak zezadu pro toho co umí řídit než prokluz předku - což je s moderní elektronikou rychlá nedotáčivost a ztráta výkonu k vykroucení zatáčky. Pro toho kdo neumí je to bezpečnější.
Jo, tak jestli myslíš před motorem po stranách, tak to nejsou žádné výztuhy motorového prostoru, ale nosné prvky. Krásně je to vidět třeba zde https://www.auto.cz/…-e-se-louci-s-v8?… . To je celé ty troubo :-[]:-[]:-[]
Blbý co? Ale ty výztuhy u misek taky nejsou typické výztuhy v motorovém prostoru jako takové. Ty zas napíšeš nesmysl že jak jsou malé a nevím co ještě za nesmysl vymyslíš. Jenže právě o tom je ta prémiovost. Že i přesto jak jsou malé a vlastně by tam být nutně vůbec nemusely, tak je tam stejně dají.
Takže si tu plkej dál svoje nesmysly, každý vidí jak to je. Audi je prémie. MB je prémie. Klasická koncepce nerovná se prémie. Má jak výhody, tak nevýhody. Zadní náhon není lepší ani prémiovější jak před.i náhon.
O autech nevíš nic. Místo toho aby jsi se k tomu postavil jako chlap tak jsi za šaška. Ok, tvoje volba.
Audi v 60tých létech ještě dělalo dvoutakty, takhle to myslel. DKW F102. Pod mercedesem z toho vznikla nová čtyřtaktní Audi F103 a to hlavně výměnou motoru.
VW to koupil, protože měl šanci to koupit. U mercedesu nevěděli co s tím a tak se rozhodli přítěže zbavit a to včetně několika fabrik. I když některé fabriky si mercedes nechal.
Připravovaný malý automobil se nakonec rozhodli prodávat jako Mercedes-Benz a ne AUDI nebo DKW, byla to řada W201 - dnes by to byla Třída C.