Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla ve čtvrtletí díky snížení cen dodala rekordní počet aut

Americký výrobce elektromobilů Tesla ve druhém čtvrtletí dodal rekordní počet aut. Odbyt podpořilo snížení ceny, mimo jiné ve Spojených státech, Británii a Číně, které automobilce pomohlo v konkurenci dalších výrobců. Celkem společnost dodala 466.140 vozů, což bylo o 83 procent více než před rokem. Oznámila to Tesla v noci na dnešek.
Zpět na článek
3. 7. 2023 17:15
96 tis áut na sklade a na ceste?
- Za uplynulý štvrťrok vyrobili takmer 480 tis áut, predali 466 tis áut.
- Za 12 mesiacov cca 1 732 tis áut vyrobených a cca 1 636 tis áut predaných.
- Rozdiel sa zvýšil na 96 tis áut, tj 5,6% za 12 mesiacov (pred 3 mesiacmi bol 12 mesačný rozdiel 78 tis áut).

Je to o trocha cca 3 týždňová výroba, tak neviem či majú problém s odbytom, alebo len logistika 🤔.
- Osobne by som to tipoval na problém s odbytom, lebo výrobu medzi Q1 a Q2 zvýšili len cca o 500 ks / deň a sklad sa im navýšil o 14 tis. ks.
- Automobilka bez dílerov, s veľmi jednoduchou ponukou, minimom voliteľnej výbavy a variánt. Dodacie lehoty sa znížili na minimum.

https://ir.tesla.com/press
Rozbalit vlákno
6
3. 7. 2023 18:44
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Řekl bych, že to nebude jen "problém" Tesly, ale ve větším rozsahu i některých dalších automobilek, které ovšem tak otevřené s čísly nejsou. Už se docela dobře zabydlel i v odborných ekonomických kruzích termín greedflation, což může být dobrým dočasným lékem na klopýtající poptávku. Ostatně už dobře dva roky vůbec neslýcháme nářek nad obrovskými emisními pokutami. Myslím, že nastává doba pravdy. Moc se mi líbí rozhovor guvernéra ČNB Aleše Michla pro Právo (http://www.cnb.cz/…bude-klesat-dal/ ). Zejména tyhle části: "příčinou je bezprecedentní zvýšení množství peněz v bankovním sektoru intervencemi za slabou korunu z přelomu let 2016 a 2017 v kombinaci s nulovými úrokovými sazbami umožňující v době poté snadné a levné zadlužování domácností a vlády" = zdroj extra inflace oproti ostatním státům EU. "Ve státní sféře pracuje příliš mnoho ředitelů a také na běžných pozicích je přezaměstnanost." "Proto jsme krotili úvěrování firem a domácností. A proto potřebujeme to samé ještě od vlády."
3. 7. 2023 19:11
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Som rád, že Tesla výrazne zlacnela a vytvorila aspoň nejaký tlak na ostatné automobilky.
Avatar - Ondore
4. 7. 2023 21:52
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Pozri nepýtaš sa zle, len ma prekvapuje hĺbka analýz, ktoré tu ľudia dokážu produkovať pre Teslu, ale nikdy to nerobili pre žiadnu inú automobilku. Tu máš rozdiel skoro pol milióna a nikde som podobné diskusie nevidel:
The Volkswagen Group produced around 8.72 million vehicles in 2022, while deliveries were just under 8.26 million units.

Len na vysvetlenie - počet vyrobených áut sa ráta v momente, ako zídu z výrobnej linky, počet doručených v momente, ako si ich zákazník prevezme. Najkratšie doby dodávky áut z fabriky k zákazníkovi trvajú tak dva týždne, tie obvyklé doby sú dlhšie - bežne trvajú 6-10 týždňov, ale niekedy preprava zaberie aj viac ako tri mesiace. Len samotné preclenie môže trvať viac ako týždeň, autá sa prepravujú s fóliami či voskami na ochranu pred mechanickým a chemickým poškodením, ktoré musia predajcovia pred odovzdaním odstrániť, celé je to proces, ktorý niečo trvá.
5. 7. 2023 06:00
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Máš pravdu. Btw, už tu boli v diskusiách aj čísla pre VW aj pre Toyotu.

Tesla ma zaujíma ako príbeh, aj z hľadiska burzy, aj biznis hľadiska. Podarilo sa mi ju získať ako nášho zákazníka, viackrát som tam bol osobne, možno je tam ďalší potenciál.

Sem tam sa tu človek v reakciách tiež dozvie zaujímavé veci, tak píšem k tomu čo ma zaujíma.

Celkovo to aktuálne nie je auto pre mňa, ale som rád, že robí zdravú konkurenciu iným EU automobilkám typu VW, ktoré pri klesajúcich objemoch majú rekordné zisky, plytvajú investíciami a odradili kopec verných zákazníkov.
Avatar - Ondore
5. 7. 2023 07:55
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Pamätám si, Teslu sme tu už spolu preberali a je kopec užívateľov pre ktorých EV zatiaľ nie sú ideálne (a kopec pre ktorých sú, ale ich hlava zostala v minulosti). Situácia napreduje, máme na cestách prvé autá so 140 kWh batériou (Quilin), to by pre Model S znamenalo cez 500 km reálny letný diaľničný dojazd a 750 km reálny kombinovaný, to už je čas na prestávku a nabíjanie aj pre zdatnejších. Ja viem, tu sú borci, ktorí dávajú 3.000 km na otočku, ale ešte som tu nepočul od nikoho z nich, že rovnako tak dokáže napríklad sedieť 8 hodín za počítačom a bez prestávky sústredene pracovať, pričom námaha je ± rovnaká, ale tam už zrazu všetci chodia na wecko a obedujú :-D

Čoraz viac sa ale hovorí o dosahovanom progrese pre plochú krivku nabíjania, v momente kedy sa podarí dosiahnuť 4C pre 10-80, tak nabíjanie = tankovanie a posledná prekážka bude už len cena.
5. 7. 2023 21:33
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Ja si myslím, že EV môže byť pre kopec užívateľov fajn. Ak odhliadneme od ceny auta a dostupnosti nabíjania. Mimo firiem bolo gro predaja v cenovej relácii 10-18 tis Eur. Nemyslím si tiež, že pomôže zachrániť planétu, skôr sa obávam, že to znova EU berie ako všeliek a onedlho príde vytriezvenie. Dúfam, že sa mýlim.

PS: Dnes som šoféroval 888 km s jednou 24 min. zastávkou (okrem mikro prestávok).

Ďalšie auto pre mňa asi znova Diesel. A to aj napriek fotovoltaike. Ten výber v EV nie je nič moc, mať 2 autá je pre mňa neekologické a ešte sa to všetko vyvíja.
3. 7. 2023 18:52
Registrace Enayq ČR červen 2023
V červnu bylo registrováno 113 Enyaqů, z toho dva kusy ojetin - jedna 80 necelé dva roky stará a druhá také 80 s první registrací 12.5.2023 (druhou 6.6.2023). Škoda má nového zákazníka ČEZ Distribuci, která registrovala 21 Enyaqů 80. Samotný výrobce registroval sám na sebe (IČ 177041) 17 vozů - z toho čtyři kusy 80X a zbytek typu RS. Další větší registrace byly na Arval - šest kusů, čtyři na ŠkoFin, čtyři Louda a tři Auto Volf.
Rozbalit vlákno
0