Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla ve čtvrtletí díky snížení cen dodala rekordní počet aut

ČTK
Diskuze (8)

Americký výrobce elektromobilů Tesla ve druhém čtvrtletí dodal rekordní počet aut. Odbyt podpořilo snížení ceny, mimo jiné ve Spojených státech, Británii a Číně, které automobilce pomohlo v konkurenci dalších výrobců. Celkem společnost dodala 466.140 vozů, což bylo o 83 procent více než před rokem. Oznámila to Tesla v noci na dnešek.

Začátkem letošního roku šéf Tesly Elon Musk uvedl, že věří, že snaha o vyšší prodeje při nižších ziscích je pro společnost "správnou volbou".

Výroba automobilky se zvýšila na téměř 479.700 kusů z 258.580 vozů v období duben až červen 2022. Pomohlo k tomu zvýšení výrobní kapacity. Druhé čtvrtletí bylo již pátým čtvrtletím za sebou, kdy byl počet vyrobených vozů vyšší, než počet dodaných.

Analytik investiční firmy Wedbush Securities Dan Ives řekl serveru BBC, že snížení ceny v Číně bylo "chytrým pokerovým tahem, který byl pro Teslu masivně úspěšný". Čína je po Severní Americe pro automobilku druhým největším trhem a čelí zde silné konkurenci místních výrobců elektromobilů.

Tesla ale bojuje s vyšší konkurencí i v jiných částech světa. Dopadá na ni také růst nákladů na půjčky. To byly hlavní důvody, proč se rozhodla snížit ceny.

Tesla v současnosti provozuje montážní závody v kalifornském Freemontu, texaském Austinu a v zahraničí v Šanghaji a německém Brandenburgu. Společnost vyrábí také nákladní vůz Semi v závodě na výrobu baterií v Nevadě, dodávky modelů Semi však byly zahájeny v prosinci 2022 a Tesla je zatím nevyrábí ve velkých objemech.

V březnu Musk oznámil, že Tesla plánuje postavit nový závod poblíž mexického města Monterrey. Po červnovém setkání s indickým premiérem Naréndrou Módím pak oznámil, že chce investovat také v Indii.

Video se připravuje ...

Snížení cen mělo v prvním čtvrtletí dopad na hospodaření. Tržby se za leden až únor zvýšily o téměř čtvrtinu díky vyššímu prodeji vozů. Zisk však klesl o 24%, kvůli nižším cenám a růstu nákladů na suroviny. Výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí společnost oznámí 19. července.

ČTK
Diskuze (8)

Doporučujeme

5. 7. 2023 21:33
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Ja si myslím, že EV môže byť pre kopec užívateľov fajn. Ak odhliadneme od ceny auta a dostupnosti nabíjania. Mimo firiem bolo gro predaja v cenovej relácii 10-18 tis Eur. Nemyslím si tiež, že pomôže zachrániť planétu, skôr sa obávam, že to znova EU berie ako všeliek a onedlho príde vytriezvenie. Dúfam, že sa mýlim.

PS: Dnes som šoféroval 888 km s jednou 24 min. zastávkou (okrem mikro prestávok).

Ďalšie auto pre mňa asi znova Diesel. A to aj napriek fotovoltaike. Ten výber v EV nie je nič moc, mať 2 autá je pre mňa neekologické a ešte sa to všetko vyvíja.
Avatar - Ondore
5. 7. 2023 07:55
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Pamätám si, Teslu sme tu už spolu preberali a je kopec užívateľov pre ktorých EV zatiaľ nie sú ideálne (a kopec pre ktorých sú, ale ich hlava zostala v minulosti). Situácia napreduje, máme na cestách prvé autá so 140 kWh batériou (Quilin), to by pre Model S znamenalo cez 500 km reálny letný diaľničný dojazd a 750 km reálny kombinovaný, to už je čas na prestávku a nabíjanie aj pre zdatnejších. Ja viem, tu sú borci, ktorí dávajú 3.000 km na otočku, ale ešte som tu nepočul od nikoho z nich, že rovnako tak dokáže napríklad sedieť 8 hodín za počítačom a bez prestávky sústredene pracovať, pričom námaha je ± rovnaká, ale tam už zrazu všetci chodia na wecko a obedujú :-D

Čoraz viac sa ale hovorí o dosahovanom progrese pre plochú krivku nabíjania, v momente kedy sa podarí dosiahnuť 4C pre 10-80, tak nabíjanie = tankovanie a posledná prekážka bude už len cena.
5. 7. 2023 06:00
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Máš pravdu. Btw, už tu boli v diskusiách aj čísla pre VW aj pre Toyotu.

Tesla ma zaujíma ako príbeh, aj z hľadiska burzy, aj biznis hľadiska. Podarilo sa mi ju získať ako nášho zákazníka, viackrát som tam bol osobne, možno je tam ďalší potenciál.

Sem tam sa tu človek v reakciách tiež dozvie zaujímavé veci, tak píšem k tomu čo ma zaujíma.

Celkovo to aktuálne nie je auto pre mňa, ale som rád, že robí zdravú konkurenciu iným EU automobilkám typu VW, ktoré pri klesajúcich objemoch majú rekordné zisky, plytvajú investíciami a odradili kopec verných zákazníkov.
Avatar - Ondore
4. 7. 2023 21:52
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Pozri nepýtaš sa zle, len ma prekvapuje hĺbka analýz, ktoré tu ľudia dokážu produkovať pre Teslu, ale nikdy to nerobili pre žiadnu inú automobilku. Tu máš rozdiel skoro pol milióna a nikde som podobné diskusie nevidel:
The Volkswagen Group produced around 8.72 million vehicles in 2022, while deliveries were just under 8.26 million units.

Len na vysvetlenie - počet vyrobených áut sa ráta v momente, ako zídu z výrobnej linky, počet doručených v momente, ako si ich zákazník prevezme. Najkratšie doby dodávky áut z fabriky k zákazníkovi trvajú tak dva týždne, tie obvyklé doby sú dlhšie - bežne trvajú 6-10 týždňov, ale niekedy preprava zaberie aj viac ako tri mesiace. Len samotné preclenie môže trvať viac ako týždeň, autá sa prepravujú s fóliami či voskami na ochranu pred mechanickým a chemickým poškodením, ktoré musia predajcovia pred odovzdaním odstrániť, celé je to proces, ktorý niečo trvá.
3. 7. 2023 19:11
Re: 96 tis áut na sklade a na ceste?
Som rád, že Tesla výrazne zlacnela a vytvorila aspoň nejaký tlak na ostatné automobilky.