Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia obdivuje Škodovku, její cestou ale jít nechce. Rozhovor s šéfdesignérem

Dacia slaví 55 let od svého vzniku. Řečeno lidově se má dobře. A plánuje se mít ještě lépe! Na otázky nám odpověděl sám David Durand, šéfdesignér značky.
Zpět na článek
4. 7. 2023 18:14
4. 7. 2023 20:27
5. 7. 2023 08:23
5. 7. 2023 14:56
Avatar - KANKUNEN
4. 7. 2023 17:19
To bylo velké štěstí, že
Škodovku koupil VW a ne Rencek.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2023 18:13
Re: To bylo velké štěstí, že
Dacia staví a drží se svých tradičních hodnot.
Škoda se díky tomu že nedrží hodnoty postupně dostává do úzkých.
4. 7. 2023 19:57
Re: To bylo velké štěstí, že
Přesně, kde už mohla škůdka bejt, kdyby se držela svých tradičních hodnot jako byl třeba její poslední vlastní motor - tříložiskový chrastící čtyřválec OHV.
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2023 21:22
Re: To bylo velké štěstí, že
Opět úplně mimo. Nepřekvapuje.
4. 7. 2023 21:36
Re: To bylo velké štěstí, že
Feldy chrastí s tím motorem dodnes, zatímco dražší auta s progresivnějšími motory už dávno skončila ve vysoké peci kvůli závadě či opotřebení.
BTW Co je na OHV rozvodu špatného? Americké osmiválce Hemi nebo Small block jej používají dodnes.
4. 7. 2023 23:38
Re: To bylo velké štěstí, že
To mě jako zkoušíš nebo to fakt nevíš?

Tak dobře tedy - na OHV není špatného nic, jen větší setrvačné hmoty rozvodového mechanizmu limitují maximální použitelné otáčky víc než u OHC a nemožnost realizace variabilního časování ventilů na sací a výfukové sekci zvlášť je také na prd.

Hemi a spol. se za otáčkami fakt nehoní, výkon řeší objemem, ne otáčkami, takže když tam lítá zbytečně minimálně 16 zvedacích tyček jako kráva nahoru a dolů, tak je to celkem jedno. Dají tam obrovskou vačku a mega ventilový pružiny a na ty 2-3000 ot/min to v pohodě stačí a ventily se v klidu stíhají vracet.
5. 7. 2023 07:09
Re: To bylo velké štěstí, že
No a právě třeba u Feldy 1.3 MPI nemožnost vysokých otáček ničemu nevadila, motor byl celkově koncipován s důrazem na nižší otáčky.
5. 7. 2023 09:02
Re: To bylo velké štěstí, že
:D ... přéééésně, stejně jako u Spartaka, Sedanu, Tudora nebo Populara.

Takže jsme oklikou opět zpátky u otázky kde mohla škůdka bejt, kdyby se držela svých tradic... :D
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2023 11:48
Re: To bylo velké štěstí, že
Právě že vůbec nejsme.

Škoda pod VW vsadila na hodnotu kus auta navíc, jednodušší technika, resp. provedení, o to lepší užitná hodnota a nižší cena.

Dnes v podstatě nic z toho neplatí, od VW se vymezuje leda tak simply clever blbostma, které jsou sice fajn, ale není to nic zásadního.

Aktuálně se Škoda dostala na roveň samotného VW jak začala tlačit EV. Její vymezení proti VW je v podstatě pryč, a jde jen VW s jiným designem. Takže si s VW konkuruje a parazitují.

Nově má Škoda nabízet v rámci VW opět starší techniku. Což jednoznačně dosvědčuje přesně to, co jsem napsal. Škoda nemá kam dál jít. V Číně shořela, v Evropě ohrožuje VW, zbývá jen ta Indie. A tam je vymezená úplně jinak než v Evropě.

Proč? Protože Škoda opustila tradiční hodnoty, změnila cílovou skupinu. A ta současná od Škody aktuálně rozhodně neočekává, že Škoda začne dělat jednodušší a dostupnější vozy. A původní cílová skupina dávno přešla k Dacii, protože Škoda je pro ně dávno nedostupná.
5. 7. 2023 15:30
Re: To bylo velké štěstí, že
Je úplně šumák, co si myslíš ty, já, český národ nebo zaměstnanci ve vedení Škody.

Když majitel - tedy VW - rozhodne, že od září se budou dělat v Boleslavi konvice na čaj, tak tam budou dělat konvice na čaj. Tradiční hodnoty, netradiční hodnoty. Proto si to koupili, aby si mohli dělat co chtějí.

Odvolávat se na nějaké "tradiční hodnoty" je poněkud pošetilé. No, alespoň jsi konečně upřesnil, od kdy ty započítáváš ony "tradiční hodnoty" Škody - od chvíle kdy přestala být Škodou, ale jen jednou z továren VW, které pouze ponechali původní jméno. Takže jde o čistě německé "tradiční hodnoty".
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2023 16:29
Re: To bylo velké štěstí, že
Békáš tady zbytečně. Já vůbec nezpochybňuji, že VAG může Škodu směřovat k šípku. Tohle byla debata úplně na jiné téma. :-!
5. 7. 2023 16:15
Re: To bylo velké štěstí, že
Skvěle vystiženo! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2023 13:15
Re: To bylo velké štěstí, že
Presne tak... 1,3 mpi ohv 50 kw felda mala 106 Nm uz pri 2600 ot.. a tusim v rozmedzi okolo 2300 az 3000 neklesal pod 100vku... famozny priebeh kroutaku ... az na vyssiu spotrebu v podstate genialny motor.. jednoduchy a funkcny... aj dnesne nejake pjurteky s kroutakom jak na kolotoci sa tu nechytaju ... zlate 90 roky ked v automobilizme este rozum a kvalita porazali biznis a kvantitu... co uz ...
Avatar - KANKUNEN
5. 7. 2023 14:35
Re: To bylo velké štěstí, že
Vám dvěma s Rohypnolem ny se líbilo co? V době toho hrozného chrastítka měla Toyota 90 koní taky z 1,3ky a krouťák v žádném bodě nebyl níž než u Feldy. 1,3 ohv byl postkomunistický šmejd.
Avatar - rohYpnol
5. 7. 2023 19:05
Re: To bylo velké štěstí, že
Mě by se líbilo, kdyby Škoda zůstala profilově se zaměřením někde tam kde byla v podstatě až do roku cca 2015.

Tj. jak jsem psal, vyrábět levnější a praktičtější VW na dostupnější technice a s hezčím designem.
Což by třeba v dnešní EV eurofašistické době mohlo znamenat že by přišli s "elektrickou oktávkou", tedy nižší střední s EV pohonem co má třeba 120 až 140 kW, baterku 60 kWh, nemá to žádný balast elektronických pí*ovin ani display přes půl palubky... A s cenou třeba 800t. ... Prostě aby udělali to, co prohlašují ale nedělají - nabízeli dostupnou elektrickou mobilitu.

A klidně samozřejmě elektrické Citigo za 0,5M.

A bez ohledu na euroekofašistickou politiku by samozřejmě bylo ideální, kdyby Škoda měla plné portfolio rodinných vozů s výběrem benzin/diesel bez elektronesmyslů. A v dnešní době by ji velice slušel nástupce Sharanu, prostě plnohodnotné 7-mistné MPV.
Avatar - xxc
5. 7. 2023 14:54
Re: Re: To bylo velké štěstí, že
Neviem, ale pure tech mal 118 nm pri 2750 a ešte k tomu aj žral malo, čiže asi to bol lepší motor. Práve toto je príklad zlého príkladu 🙂
4. 7. 2023 21:03
Re: To bylo velké štěstí, že
Veliké neštěstí, že Škodovku nechtěla Toyota. Ale mohla skončit hůř, například u Stehlíka.
Avatar - rohYpnol
4. 7. 2023 18:14
Rozhovor?!?
Těch pár otázek byl rozhovor?? Řidič autobusu tedy zvládá opravdu hodně rozhovorů při nastupování :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
0
4. 7. 2023 20:27
Respekt
Jestli je fakt nákladově drtí za každý prolis, tak klobou dolů, protože ty nové Dacie se mi designově fakt líbí. Zejména jim hodně pomohla změna stylu a nové logo, kdy místo otvíráku začali používat X.
Rozbalit vlákno
4
5. 7. 2023 08:23
Re: Respekt
Připojím se :yes: . Z aut pohybujících se v mém okolí nejvíc přitahují mé oči Dacie. Je docela zajímavé jak se do nedávné doby manažerům dařilo auta téhle značky držet v ranku šedá nezajímavá myš a jak teď "prokoukla".
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2023 13:47
Re: Respekt
Nove Sandero stepway je pekne v tej kamennej sivej... uplne ze by som ho v pohode uz vymenil za polo... bez hanby... akurat ze uz pokukujem predsa len po scale ci arone... su zabehane a v dobrych cenach a do prichodu euro 7 iste uz moc nezdrazeju a pritom uz su to fakt solidne a kvalitne kusky ... litrove tsi tu samozrejme chcem uz to silnejsie s 6M....
Avatar - xxc
5. 7. 2023 14:56
Re: Re: Respekt
Niekto tu písal, že daciu nechceš, ale potrebuješ 😁 A aj tak to skončí iným autom ako Dacia.
5. 7. 2023 16:28
Re: Re: Respekt
Design maji na prvni pohled moc pekny, ale jak k tomu clovek prijde bliz, tak vidi, jak se maximalne setrilo na kazde veci, uvnitr smrad z levnych plastu. Zlepsili se, ale porad z toho kouka lacinost ve vsem. Podle me zanovni H/K, Skoda atd. ma porad lepsi pomer cena/vykon nez nova Dacia.